Joop

Tan maakt plaats voor Twan

  •    •  
01-03-2018
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
twantan
Humberto Tan stopt met RTL Late Night. Dat maakte hij woensdagavond zelf in het programma bekend. De sympathieke presentator die kampt met een terugval in populariteit stak zijn onvrede niet onder stoelen of banken: “Een beslissing van de zenderleiding waar ik het niet mee eens ben.”
Tan lag de laatste tijd onder vuur van de kijkcijfer-watchers in de media. Frits Spits nam het voor de geplaagde presentator op:
“Ik vind dat de laatste tijd in de kranten een soort hetze is gevoerd, waar ik de rationaliteit nooit van heb begrepen. Het is raar dat we voortdurend geregeerd worden door kijkcijfers en kwaliteit niet meer telt.”
Opzienbarender dan het vertrek van Tan was de aankondiging dat Nieuwsuur-presentator Twan Huys zijn plaats in gaat nemen. Huys is staat bekend als serieuze journalist terwijl RTL Late Night zich richtte op lichte informatie en amusement uit eigen stal. Daarnaast presenteert hij College Tour en importeerde hij uit de VS het concept The Correspondent’s Dinner waarbij premier Rutte zijn cabaret-talent mocht laten zien.
Een bericht gedeeld door Humberto Tan (@humbertotan) op 28 Feb 2018 om 6:47 (PST)
Delen:

Praat mee

Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.

avatar

Reacties (69)

punt2
punt23 mrt. 2018 - 13:22

RTL late Night is een programma wat kijkers moet trekken uit een bepaalde doelgroep want daardoor wordt er reclametijd verkocht. Wanneer het programma door zijn natuurlijke cyclus is heengelopen zakken de kijkcijfers in de juiste doelgroep. Dan wordt er te weinig aan verdient en moet het aangepast worden. RTL past het programma aan en hoopt op meer kijkers in de juiste doelgroep. Dat heeft niets met kleur te maken, dat heeft niets met hoge bomen te maken of buitenechtelijke relaties. Wanneer kijkers, uit de juiste doelgroep niet, meer kijken moet het roer om. Er moet geld verdient worden want dat is het verdienmodel van deze omroep. Niets meer en niets minder. en iedereen die er meer of iets anders achter zoekt heeft geen gelijk. Wanneer Twan niet voldoende kijkers zal trekken zal het programma worden aangepast en wanneer dat niet helpt komt er weer iets anders met een andere presentator. Het draait om het verkopen van reclametijd.

quatsch
quatsch2 mrt. 2018 - 19:46

De marktwerking heeft het dus wederom afgelegd tegen het publieke bestel. Door het inhuren van de duurdere Twan zal straks alles goedkomen met RTL late night, denken ze daar vast.

Evernesa
Evernesa2 mrt. 2018 - 18:25

Twan is overigens, wat mij betreft , ongeschikt . De man is te stijf, heeft zijn draai nog niet gevonden en wil bekakt praten met een Limburgs accent.

Evernesa
Evernesa2 mrt. 2018 - 17:46

In Nederland mag je met je kop niet boven het maaiveld steken. En daar is Humberto het slachtoffer van geworden.

Martinel
Martinel2 mrt. 2018 - 15:59

Nooit enige kritische journalistieke kwaliteit bij Twan opgemerkt. Beetje Amerikaantje spelen bij DWDD en dat was het. Tan nooit gezien, dus kan ik niet over oordelen. Maar blijkbaar krijgt hij het driedubbele uitgekeerd, tja, dan worden 'principes' dus overboord gegooid. Ach, laat hem lekker zijn eigen graf graven....ik laat er geen traan om. Zal er sowieso niet naar kijken.

1 Reactie
Minoes&tuin
Minoes&tuin2 mrt. 2018 - 19:28

Mijn idee!

Minoes&tuin
Minoes&tuin2 mrt. 2018 - 12:03

Ach het schilt maar een letter!

2 Reacties
doron
doron2 mrt. 2018 - 18:07

Minoes, Precies. Waarom dan een post zoals onderstaande? Schiet mij maar lek.

Minoes&tuin
Minoes&tuin3 mrt. 2018 - 5:02

doron Tan bij Nieuwsuur! Misschien ontpopt hij zich wel als een waar talent, je weet maar nooit. Ik bedoel de uituilactie is reeds lang begonnen.

JohnVKR
JohnVKR2 mrt. 2018 - 8:46

Met het vertrek van Humberto Tan vertrekt zo ongeveer het laatste beetje diversiteit van de Nederlandse tv. En dan maar blijven klagen dat er politieke partijen ontstaan als DENK, NIDA, Bij1, U-buntu Connected Front, en meer, om dan vervolgens de partijen te gaan beschuldigen van mislukte integratie. De Nederlandse televisie is van witte mensen voor witte mensen, en tegen de miljoenen Nederlanders die niet wit zijn, zeggen de omroepbazen een keihard fxxxk you. De Nederlandse tv begint steeds meer te lijken om de Zuid-Afrikaanse tv ten tijde van de apartheid.

2 Reacties
punt2
punt23 mrt. 2018 - 15:39

ik kan heelpolitiek correct antwoorden op deze onzin met de simpele: er wilde niemand naar HEM kijken

Joyce Klassen
Joyce Klassen6 mrt. 2018 - 9:47

??? Joop vervangt Hasna door Anne Fleur, dat is toch ook geen teken van Apartheid ? Je moet niet zo overdrijven, als Tan geen kijkers meer trekt dan moet een commerciële zender nou eenmaal iets doen.

punt2
punt22 mrt. 2018 - 7:17

Humberto Tan is in het begin best baanbrekend geweest en heeft met zijn programma de andere netten wakkergeschud rond 23.00 uur. Maar zoals bijna alle programma's heeft ook zijn programma een levenscyclus, en de afkalving is al lange tijd geleden ingezet. De kijkcijfers te laag en het format versleten, de kijker wil iets anders. Mede veroorzaakt door de vaste groep van gasten die werkelijk in elk andere programma ook al hun zegje hebben gedaan of de obligate reclame voor de RTL programma's waar de reclame voor de programma's werd afgewisseld oor de reclames van de adverteerders. Dus nu mag Twan een ander programma gaan maken met een iets andere inslag, en een hoger niveau. Het zal een tafel worden met wisselende gasten, die vooral uit de rolodex van de productie komen, dus weer dezelfde personen die ook bij Pauw, DWDD en Jinek zitten aangevuld met wat vaste waardes vanuit de Nieuwsuur bestanden. Het is geen wonder dat Netflix meer kijkers blijft trekken, gisteravond: de programmering van bijv. de commerciëlen is bedroevend, hulpshows voor mensen met problemen en programma's om van je vaste partner af te komen in tropische sferen. Aangevuld met films die al tachtig keer zijn uitgezonden. Of nog erger de dagelijkse beslommeringen van mensen die ergens ooit eens aan hebben meegedaan, en daardoor hun zielige leven nu op tv mogen vertonen. Het enige leuke programma is VI. Al is het alleen al om de ophef ;-)

Johan eldert
Johan eldert1 mrt. 2018 - 22:45

rare keuze van RTL of denken ze dat ze met lichtgewicht Twan een meer diepgaande late night kunnen gaan maken? lol. Twan heeft bij nieuwsuur en college tour laten zien dat hij het niveau ontbeert om echt goede kritische interviews afnemen. en voor lite entertainment is hij al helemaal ongeschikt. wat frits spits zegt: kwaliteit moet weer onderspit delven, want het is een verademing om Tan te horen en te zien presenteren. Iemand zonder te groot ego en die ruimte geeft aan zijn gasten. dus denk dat late night nog een seizoen doormoddert en dan gaat de stekker eruit

Rara5
Rara51 mrt. 2018 - 22:43

“Opzienbarender dan het vertrek van Tan was de aankondiging dat Nieuwsuur-presentator Twan Huys zijn plaats in gaat nemen. Huys is staat bekend als serieuze journalist terwijl RTL Late Night zich richtte op lichte informatie en amusement uit eigen stal.” Dat is niet opzienbarend, maar logisch. Zoals Humberto in het filpmje zegt, wil de zender met het programma een andere toekomst in. Daar past dus heel goed een andere presentator bij.

Uitgekleed
Uitgekleed1 mrt. 2018 - 17:05

Dat Tan moet opstappen is onbegrijpelijk, maar dat hij vervangen wordt door Twan is jammer. "importeerde hij uit de VS het concept The Correspondent’s Dinner waarbij premier Rutte zijn cabaret-talent mocht laten zien." Zoiets importeren uit het gekkenhuis en dan ook nog Rutte fêteren. Brr

GabrielMokummer*...And Justice for All!*
GabrielMokummer*...And Justice for All!*1 mrt. 2018 - 15:38

Goedendag. Jammer voor Humberto Tan maar vindt hij heus wel iets nieuws binnenkort bij een andere tv zender, neem ik aan of kan hij ook nog altijd zijn eigen tv bedrijf beginnen om tv programma's te produceren voor allerlei tv zenders (hij is toch een behoorlijk slimme ondernemer, zover ik weet). Volgens gerucht was Humberto Tan toen toch benaderd door de NPO om het alternatieve programma om 19.00 uur bij NPO1 uur te presenteren als Matthijs van Nieuwkerk niet op de buis is (om en om net zoals Pauw en Jinek op dit moment) die vanaf dit seizoen blijkbaar wat minder dan vroeger gaat presenteren (deze nieuwe baan ging al een tijdje geleden naar Margriet van der Linden). Ik ben juist zeer benieuwd wie de vervanger van Twan Huys eventueel zal zijn, namelijk bij Nieuwsuur. Dionne Stax lijkt mij een zeer mooie, slimme, charmante en sympathieke vrouw. Zij samen met Mariëlle Tweebeeke en Eelco Bosch van Rosenthal zullen samen eventueel een sterke team vormen, wat mij betreft, namelijk twee vrouwen en één man. Of toch blijkbaar zeer getalenteerde buitenlandse verslaggevers, al met veel ervaring, namelijk Thomas Erdbrink of Wouter Zwart b.v. misschien, als de vervanger van Twan Huys?. Met andere woorden is er blijkbaar nog altijd talent genoeg, namelijk bij de NPO in Hilversum. Ik zal juist het programma College Tour van Twan Huys missen (of zal hij dit programma eventueel meenemen naar RTL)?. Een fijne dag!.

1 Reactie
Edwin8
Edwin81 mrt. 2018 - 21:14

Geruchten zijn geruchten. Er is een programma in de maak met Margriet van der Linden als boegbeeld ter vervanging van DWDD.

Michel Vaillant
Michel Vaillant1 mrt. 2018 - 15:05

RTL late night scoorde al geruime tijd lage kijkcijfers. De oorzaken zijn altijd moeilijk te duiden. In dit geval denk ik dat het een optelsom is van het soort gasten, over de(zelfde) bloemetjes en bijtjes, middle of the road verhaaltjes, zijn eigen verkwanselde morele kompas door zijn relatie met Dione Stax. wij zelf zijn ook twee jaar geleden afgehaakt omdat ik het idee kreeg gasten eerder had gezien. Overigens om diezelfde reden kijk ik al jaren geen DWDD meer. Het is gewoon geen interessante tv meer. Tja die selectieve verontwaardiging dat sommige BN-ers het niet begrijpen. Dat is nu precies het probleem.

Mizionaris
Mizionaris1 mrt. 2018 - 12:50

Terecht. Geen kritische vragen, gasten die een betoog aan het houden waren welke niet in het straatje van Tan paste, werden onderbroken. Altijd dezelfde niets zeggende gasten. Zijn populariteit is vooral door zijn slippertje met Dione Stax gedaald tot het vriespunt. Met zijn opvolger probeert RTL een serieuzere concurrent te zijn voor Pauw en Jinek.

6 Reacties
SjoerdVerduin
SjoerdVerduin1 mrt. 2018 - 15:07

Helemaal mee eens. Het komt deels doordat het format steeds meer richting RTL zelfpromotie ging en aan de andere kant maakte Humberto ook een aantal onhandige zetten. Inderdaad Dione Stax hielp niet, maar hij gebruikte RTL Late Night ook om zijn anti-piet standpunt te promoten. Op zich natuurlijk zijn goed recht maar zoals hij zelf ook aan geeft staat 80% van de Nederlanders (en ook zijn kijkers) achter de traditionele zwarte piet. Als je dan (al dan niet met buitenlandse gasten met een totaal andere achtergrond) tegen een zeer been gaat schoppen van je kijkers dan helpt dat je imago ook niet.

Inspector Gadget
Inspector Gadget1 mrt. 2018 - 15:26

Waar moet ik beginnen? Weet je wat, laat ook maar! Weet in iedere geval dat veel intelligente mensen het niet met u eens zijn.

Joe Speedboot
Joe Speedboot1 mrt. 2018 - 18:19

'Zijn populariteit is vooral door zijn slippertje met Dione Stax gedaald tot het vriespunt.' Mensen die hun kijkgedrag laten afhangen van dat soort gewauwel zitten niet te wachten op serieuze televisie en zeker niet op een zeur als Twan Huys. Kansloze missie.

BertrandRussell
BertrandRussell1 mrt. 2018 - 22:09

@Sjoerd Tan heeft één keer in een discussie verteld wat zijn eigen ervaringen als kind waren en waarom hij dacht dat verandering van Zwarte Piet goed zou zijn. Sindsdien moet hij al jarenlang beveiligd worden tegen racistische haters. Maar even iets anders. Jij grijpt elke gelegenheid aan om op Joop lofzangen te houden op Zwarte Piet en op het kolonialisme. Je verdedigt Wilders en Baudet, uitzendbureau’s die discrimineren op huidskleur, buschauffeurs die zwarte vrouwen op straat gooien en AirBNB-verhuurders die zwarte vrouwen mishandelen. In een bericht uit 2016 beschrijf je nog hoe je als ‘blank, lokaal kind’ in ‘het oosten van het land’ onder meer gepest werd door zwarten en hoe dat je beeld van zwarte mensen heeft bepaald. In recentere berichten begin je jezelf gek genoeg ineens voor te stellen als iemand ‘die geen blanke huid heeft’, om je stelling kracht bij te zetten dat zwarten dankbaar mogen zijn voor de kolonisatie en dat het ook helemaal niet erg is om ‘neger’ genoemd te worden. Goed mogelijk dat je ook toen pas je huidige, van internet geplukte profielfoto hebt ingesteld. In elk geval ben je een bedrieger.

GabrielMokummer*...And Justice for All!*
GabrielMokummer*...And Justice for All!*1 mrt. 2018 - 22:30

Dag Sjoerd. Goedenavond. Ik geloof in eerste instantie echt niet wat betreft het dalende kijkcijfers bij RTL Late Night dat ze echt iets met zijn anti-piet standpunt of met Dionne Stax te maken hebben. Ik kijk zelf slechts heel af en toe naar RTL Late Night. In vergelijking met Pauw en Jinek is juist RTL Late Night in eerste instantie een talkshow light, wat mij betreft. Er is niets mis mee in eerste instantie met dit huidig concept van RTL Late Night maar de *oomph* factor ontbreekt meestal, helaas, wat mij betreft met de nadruk blijkbaar bij deze talkshow meer op entertainment. Na een tijdje het boeit blijkbaar veel oud-RTL Late Night kijkers niet meer behalve blijkbaar nog regelmatig op vrijdagavond. Terug naar Piet, onlangs was er blijkbaar veel ophef (volgens de BBC website tenminste) toen tijdens het jaarlijkse 4 uur lang Chinese Nieuwe Jaar tv show die elk jaar blijkbaar is bekeken door ongeveer 800 miljoen Chinezen, in China en ook buiten China, elk jaar tijdens de Oud en Nieuw avond van de Chinese kalender, namelijk toen een chinese actrice met zwarte schmink op het tv scherm kwam. Het landelijke Zwarte Piet hoofdpijn dossier heeft niet voor niets blijkbaar al veel mensen in Nederland geraakt, anno 2018. Wat betreft uw 80% van de Nederlanders, hoop ik dat ze ook op een dag ook zullen realiseren dat het in eerste instantie juist over acceptatie, respect en waardering van elke mens (ook in Nederland dus) gaat, ongeacht zijn of haar huidskleur, geloof of afkomst. Als een deel van de Nederlandse bevolking het blijkbaar juist pijnlijk vindt, om elk jaar geschminkte jongens, meisjes, mannen en vrouwen zien aan het rondlopen, bij Sinterklaas, wat zal de rest van Nederland doen, eventueel, als hun medebewoners van een zogenaamd beschaafd land?. Ik ben sowieso benieuwd en zal alle verdere ontwikkelingen met veel belangstelling volgen, via de Nederlandse media, de komende tijd. Een fijne avond verder.

Minoes&tuin
Minoes&tuin2 mrt. 2018 - 10:22

"Het komt deels doordat het format steeds meer richting RTL zelfpromotie ging" Ach kom mensen, daar hebben we bij de publieke omroep helemaal geen last van toch? Hoe vaak heb ik het daar bij veel programma's niet een 'incest-clubje' genoemd!

Purper Floyd
Purper Floyd1 mrt. 2018 - 12:37

RTL voortaan verder als NPO 4, het was al aardig op weg, maar de transformatie is nu wel compleet. Diversiteit is ver te zoeken op de Nederlandse TV.

Zapata
Zapata1 mrt. 2018 - 12:27

Wat mij opvalt is dat de diverse personen die bekend zijn (Zijlstra, Miltenburg, voetballers o.a.) in huilen uitbarsten als ze hun baantje verliezen. Hebben die mensen nog nooit tegenslag gehad in hun leven of zo? Wordt eens een beetje volwassen.

1 Reactie
Sustainaboy
Sustainaboy2 mrt. 2018 - 7:37

Misschien dat veel onbekende personen ook in huilen uitbarsten. Kan het me zo voorstellen.

MomentInFocus2
MomentInFocus21 mrt. 2018 - 12:07

Angela zal trots als een pauw zijn om een goede presentator die een jaar geleden nog de Sonja prijs won de grond in te schrijven en dat door iemand die de meest pietluttige programma's de hemel inschrijft. Inderdaad het was RTL-incest aan die nachttafel met de RTL-stal van prutsers die op één avond in drie RTL- programma’s op duiken, maar dat ligt aan de opperprutsers van RTL-baasjes en een matige redactie, daar veranderd Huys niets aan. Natuurlijk had Tan het niet moeten pikken om steeds dezelfde RTL-kliek aan zijn tafel te krijgen, maar ook die Kliek zijn door de Mol contractueel verplicht voortdurend in andere RTL-programma’s te verschijnen om reclame te maken voor hun programma.

1 Reactie
SjoerdVerduin
SjoerdVerduin1 mrt. 2018 - 15:14

Inderdaad, Angela heeft het keer op keer bij het rechte eind en wat ze zegt klopt gewoon. Dat zie je terug in kijkcijfers. Die Sonja Barend Award zegt helemaal niets over je populariteit bij het publiek, en daar worden de kijkcijfers wel bepaald. Die Award gaat ook alleen naar links PO personeel en daar past Humberto tegenwoordig goed bij.

Trump 2020
Trump 20201 mrt. 2018 - 12:00

Frits Spits snapt commerciële televisie niet.

2 Reacties
SjoerdVerduin
SjoerdVerduin1 mrt. 2018 - 15:15

Exact mijn gedachte. Met 40 jaar media ervaring zou hij het verschil toch moeten snappen.

punt2
punt22 mrt. 2018 - 7:22

Frits Spits is een relikwie uit de jaren tachtig die zich profileert als een pop-professor. maar geen enkele benul heeft van wat er werkelijk speelt in de televisie wereld.

vdbemt
vdbemt1 mrt. 2018 - 11:50

"Een beslissing van de zenderleiding waar ik het niet mee eens ben.” Of: Daarom begrijp ik goed dat RTL kiest voor een andere weg. Wat is het nu?

Tom3
Tom31 mrt. 2018 - 11:00

Een persoonlijk drama, zo hoorde ik afgelopen week op mijn werk bij de Zuiderburen ook zo´n dramatisch verhaal. Ik had bij toeval de radio afgestemd op Randstad 103.4 FM en luisterde naar DJ Boemerang. Hij had ooit een Talkshow bij de BRT, maar war er door een samenloop van omstandigheden jaren geleden uitgeknikkerd, omdat hij ondanks dat hij het bij hoog en bij laag probeerde niet droog kon houden tijdens het interview. Enfin kijk zelf maar naar de schokkende beelden, ik vond ze terug op Youtube. Clip waarin gebeuren plaats vond. https://www.youtube.com/watch?v=44_ERw0nTTE&ab_channel=leeootube

1 Reactie
Tom3
Tom31 mrt. 2018 - 14:45

Maar zoals de collega van DJ Boemerang Frits Spits ook dacht, was het hier misschien ook wel een complot.:)

Aurora01
Aurora011 mrt. 2018 - 10:49

Ik hoop dat Twan zich bewust is dat hij nu verplicht met de Molspelletjes moet meedoen en een cursus "lachen met BN-ers" moet volgen want Linda, Beau en dat mannetje Nicolai zijn zo ontzettend grappig. Daar blijf je om lachen.

1 Reactie
SjoerdVerduin
SjoerdVerduin1 mrt. 2018 - 15:19

RTL Late Night wordt geproduceert door Bleu Circle, niet door Talpa waar ze de programma's van John maken.

Laadklep2
Laadklep21 mrt. 2018 - 10:46

Na vijf jaar nietszeggende flut-tv met alleen maar gezellige rtl- klanten en af en toe wat ouders met zieke kinderen of andere persoonlijke ellende van onbekende Nederlanders nu hopelijk een hele grote stap vooruit met een presentator die inhoud heeft, ervaring , kennis van politiek en niet alleen tot zijn recht komt als er een beroemd artiest is en dan weer even zijn moves aan tafel kan doen Al hoop ik wel op de Twan van Nieuwsuur en niet die van College Tour want daar is hij de laatste tijd ook net een Ivo Niehe/ Humberto Tan die niets meer doet dan pleasen en open deuren intrappen. De Twan van Nieuwsuur is een geduchte concurrent voor Pauw en tien keer beter dan het theekransje bij Jinek iedere avond.

Break on through
Break on through1 mrt. 2018 - 10:45

Ik vermoed dat RTL hier nog op terugkomt. Tan is een sympathieke vent. Vraag me af of Huys dat kan compenseren. Mag hij nog zo'n goede journalist zijn.... Dom, dom, dom....

RobSon2
RobSon21 mrt. 2018 - 10:38

De - voor zover ik heb kunnen achterhalen - enige donkere presentator wordt vervangen door een blanke. Het gaat goed met de diversiteit in Nederland. Overigens denk ik dat je ook op inhoud beter Tan dan Twan kan hebben.

2 Reacties
Laadklep2
Laadklep21 mrt. 2018 - 14:17

Wat had je dan gewild? Jandino? John Williams? Jurgen Raymann? RTL wil blijkbaar een kwaliteitsinjectie en dan kom je al snel bij namen als Jinek , Pauw , Huys, Tweebeke. RTL heeft weinig talent in huis als het om serieuze journalistiek gaat, vandaar deze keuze.

SjoerdVerduin
SjoerdVerduin1 mrt. 2018 - 15:21

Hier ben ik het mee eens hoewel je de beste persoon moet kiezen los van de huidskleur. De kijkcijfers gaven aan dat Humberto niet (meer) de beste persoon was op deze plek.

Thuiszitter
Thuiszitter1 mrt. 2018 - 10:34

Zat er dik in. De man is veelzijdig die komt wel weer ergens terecht. Sportcommentator ligt hem beter, vind ik als leider in een praatprogramma kon ik hem niet zo waarderen. ** Alison Wong ** - weer een stukje witter - Wanneer hij wit was geweest was het niet gebeurd ? Slaat helemaal nergens op om zijn huidskleur aan te halen , hoe werk ik discriminatie in de hand .

bob b.
bob b.1 mrt. 2018 - 10:34

Humberto lag niet goed bij een deel van de kijkers. Niet omdat hij zwart is maar omdat hij stelling nam als het om kleur ging. Dus werd dat eerste hem alsnog aangerekend. Blijkbaar gaat de tolerantie van sommge kijkers met terugwerkende kracht. Dezelfde mensen die eerder afhaakten bij DWDD vanwege te linkse meningen kregen bij Tan alsnog hun portie. Dat was te veel voor de toch al mentaal zwakke rechtse broeders. Zo veel ergernis kan hij niet aan. Dus gingen ze onbewust op zoek naar wat er nog meer niet klopte aan Humberto. Dat hij zwart was was duidelijk maar wie durft daar tegenwoordig nog mee te komen? Vooral als rechtsman of vrouw. Dat is bijna zoiets als zeggen dat sneeuw wit is. Te opvallend dus. Toen ineens was er dat lachje. En al gauw werd het iets dat een eigen leven ging leiden, Tans vileine lachje. Er werden op facebook hele boeken over geschreven. Iedereen was het er over eens. Het werd niet zijn kleur, nee het werd zijn lachje. Daar gingen ze hem op pakken. En zie, rtl wikt en de rechtsman beschikt.

5 Reacties
Thuiszitter
Thuiszitter1 mrt. 2018 - 13:39

Niet omdat hij zwart is maar omdat hij stelling nam als het om kleur ging. Dus werd dat eerste hem alsnog aangerekend. Blijkbaar gaat de tolerantie van sommge kijkers met terugwerkende kracht. ———— Blinde aannames zijn dodelijk.

RobSon2
RobSon21 mrt. 2018 - 14:26

De ommekeer kwam met zijn affaire... of er een causaal verband is weet ik niet.

Smit3
Smit31 mrt. 2018 - 14:37

Als het maar in je discriminatie warhoofd past, hoe je ook moet wrikken en duwen. Lijkt me lastig met zo'n wereldbeeld te moeten rondlopen

Willem D2
Willem D21 mrt. 2018 - 14:45

Jeetje, u heeft of een verwrongen wereldbeeld of u denkt erg zwart wit over de (niet)kijkers. Zijn er alleen goede kijkers en slechte niet-kijkers in uw ogen?

bob b.
bob b.2 mrt. 2018 - 11:04

Humor is aan jullie niet besteed, dat is duidelijk.

rooF ateM
rooF ateM1 mrt. 2018 - 10:13

Hoop dat er nu wat meer echte en actuele journalistiek getoond zal worden want de TV is de laatste jaren vederlicht geworden met de diepgang van een atoom.

1 Reactie
Karingin
Karingin1 mrt. 2018 - 16:36

Dan moet je niet bij RTL zijn.

Het zwarte Schaap
Het zwarte Schaap1 mrt. 2018 - 10:05

Hij kwam op mij heel sympathiek over en oprecht. Een nieuw gezicht in dit programma zet echter geen zoden aan de dijk voor wat betreft wat er al is te zien op tv. We hebben immers Jinek en Nieuwsuur etc. WNL op zondag, Buitenhof. Er is teveel van allemaal hetzelfde en het zou goed zijn een praatprogramma op te richten met wat objectiever nieuws in plaats de zoveelste pro-Amerikaanse kletsprogrammas weer via een andere pro-Amerikaanse presentator nieuw leven in te blazen. Twan Huys is een zeer slechte vervanger voor Tan. Men zou naar iemand moeten zoeken, iemand met de kwaliteiten en uitstraling van Mies Bouwman en het sociale gevoel van Jan Marijnissen of Den Uiyl.

Inspector Gadget
Inspector Gadget1 mrt. 2018 - 9:59

Ik zeg ophouden met kijken om RTL een duidelijke boodschap te sturen. De laatste tijd begin ik een echte afkeer van RTL te krijgen. Alles draait om kijkcijfers tegenwoordig dat is duidelijk, maar RTL schiet daarin echt te ver naar mijn mening. Geef kwaliteit ook een kans zodat mensen die na een tijdje genoeg hebben van de huidige spektakel programma's, nog wel weer fatsoenlijke tv kunnen kijken.

3 Reacties
Edwin8
Edwin81 mrt. 2018 - 13:58

Het staat je natuurlijk vrij om een eigen programma te maken en proberen te verkopen aan de commerciële zenders. Dat is hoe commercie werkt. RTL e.a. hebben altijd naar de kijkcijfers gekeken. Wellicht is het TV kijkend publiek gewoon veranderd dat er minder ruimte is voor niche programma`s. Van de publieke omroep mag men wel wat meer verwachten dan wat BN-ers die gaan wild water varen, maar van commerciëlen verwachten dat ze hoogstaande informatieve programma`s maken die een niche bedienen terwijl ze het geld verdienen met hapklare makkelijk te verteren entertainment is wat naïef.

SjoerdVerduin
SjoerdVerduin1 mrt. 2018 - 15:25

"Ik zeg ophouden met kijken om RTL een duidelijke boodschap te sturen" Dat is exact de reden waarom hij weg moest. Als kwaliteitsprogramma's beter zouden scoren zouden ze meer op RTL te zien zijn omdat een commerciële zender afhankelijk is van kijkcijfers. De kwaliteitsprogramma's krijgen wel een kans maar blijven steeds achter in kijkcijfers.

Karingin
Karingin1 mrt. 2018 - 16:36

Ik kijk al jaren niet meer naar de commerciëlen. Af en toe een uitzondering, maar zelfs dingen als Ik hou van Holland gaan op den duur vervelen.

Karingin
Karingin1 mrt. 2018 - 9:39

Domme move. Het lag gewoon aan het format, niet aan Humberto.

4 Reacties
Henriette3
Henriette31 mrt. 2018 - 9:54

En toch ben ik blij dat er nu een presentator komt die wat kritischer doorvraagd en niet in de "gezelligheidsmodus" blijft hangen.

thomson
thomson1 mrt. 2018 - 11:23

Ik vind dat het wel aan tan ligt. Hij komt vaak zeer onnozel over. Vaak zie je dat als het over politiek gaat, maar ook een keer toen iemand hem moest uitleggen wat "Friends" was. Ik kijk veel liever naar Jinek. En ik kijk veel liever naar Jinek. Pun intended

Bettieakemaai
Bettieakemaai1 mrt. 2018 - 12:28

Het verschil, denk ik, tussen Twan en Humberto, is dat de eerste zich niet voor voor het RTL karretje laat spannen om allerlei RTL reclame te maken voor andere programma's. Hij neemt zijn eigen redactrice mee, begrijp ik, en die bepalen de gasten aan tafel. Iedere keer dezelfde (RTL) gasten gaat vervelen en daarmee dalende kijkcijfers.

Karingin
Karingin1 mrt. 2018 - 16:33

Inderdaad, die opzichtige reclame voor eigen programma's was echt teveel van het goede. Want ik denk dat er best ruimte is voor een wat luchtiger late-night show, naast Pauw en Jinek. Overigens kijk ik zelf ook liever de laatsten.

Alison Wong
Alison Wong1 mrt. 2018 - 9:37

En de televisie is, zoals vanouds, weer een stukje witter. Lang leve Oudhollandse diversiteit.

5 Reacties
Piet Oud
Piet Oud1 mrt. 2018 - 10:08

Jammer dat je er gelijk huidskleur bij moet halen. Lijkt me absoluut geen verband met elkander te hebben.

DeZieligeZebra
DeZieligeZebra1 mrt. 2018 - 10:21

Mijn televisie blijft in ieder geval gewoon zwart (met een zilvergrijs voet)

Laadklep2
Laadklep21 mrt. 2018 - 11:03

En de televisie is kwalitatief weer een stukje beter geworden....

Buzzer
Buzzer1 mrt. 2018 - 12:40

Blijkbaar moet hij van u ondanks dat hij voor een commerciële omroep werkt en de kijkcijfers dalen blijven omdat hij zwart is. Ik snap geen hout van uw reactie.

Edwin8
Edwin81 mrt. 2018 - 13:50

Of er komt bij de publieke omroep een plaatsje vrij voor nieuw talent.