Dat heb ik potdorie al in Maart laten zien, waarom komt daar nu pas aandacht voor ??? En het is niet alleen de Bijstand die volstroomt maar ook de WIA en WA-Jong (waarvoor het geld al op is...) http://tinyurl.com/Ruttes-geheime-werkeloosheid Toen ik zag dat Lubbers dit Kabinet in elkaar zette was het al duidelijk voor wie de 80er jaren meegemaakt heeft, er komt Stagflatie, en zie, de Stagflate treed op :-( En naast die 410.000 geregistreerde werkelozen, is er ook weer net als onder Lubbers tontertijds een enorme verborgen werkeloosheid, doordat veel mensen door het UWV ZZPer zijn gemaakt, en via die achterdeur *uit* de WW gehouden worden, want een ZZPer die het niet zelf regelt, valt direct terug naar de bijstand... En dan al die jongeren die Rutte gelijk de WAjong indrukt, om de officiele werkeloosheidsgetallen maar laag te houden :-((( Let vooral op het feit dat al sinds december geen gegevens meer over de arbeidsongeschikten word geopenbaard, kortom dat stijgt nog harder dan daarvoor. Zou dat aantal dalen zou dat immers mediatechnisch erg veel stemmen kunnen trekken voor de VVD, maar kennelijk is het zo beroerd dat ze het liever verbergen ... Verborgen werkeloosheid, waarvan zelfs de cijfers geheim gehouden worden :-( En de rekening daarvooor word niet alleen bij ons belastingbetaler neergelegd, nee ook de Bedrijven, vooral het midden en klein bedrijf, zullen daar door de stijgende verzekeringspremies een poot uitgedraaid worden :-( [quote] De werkhervattingskas is het potje waaruit alle publieke WGA uitkeringen (en re-integratiekosten) de eerste tien jaar gefinancierd worden. Publiek verzekerde werkgevers betalen een gedifferentieerde WGA premie waarmee deze kas gevuld wordt. Omdat de uitgaven stijgen en de premie-inkomsten dalen komt de kaspositie van de werkhervattingskas onder druk te staan. De overheid beperkt dit door de inkomsten (=gedifferentieerde premie) te verhogen. Dit leidt tot kostenstijging voor de werkgevers die nog deelnemen aan het publieke stelsel. Het beperken van de uitgaven (WGA uitkeringen) is niet mogelijk vanwege de wettelijke regels voor het toekennen van een WGA uitkering. Ontwikkeling parameters gedifferentieerde WGA premie : Gedifferentieerde WGA premie 2009 2010 2011 Rekenpremie 0,47% 0,59% 0,62% Min. kleine werkg 0,27% 0,59% 0,56% Min. grote werkg 0,00% 0,06% 0,07% Werkgeversrisico 0,71% 0,36% 0,28% Correctiefactor 0,69% 1,47% 1,96% Conclusie: als de situatie van een organisatie in 2011 niet gewijzigd is ten opzichte van 2009 (gelijkblijvende schadelast en loonsom) worden zijn lasten wel hoger, want de gedifferentieerde premie stijgt zowel in 2010 als in 2011. Door een sterke daling in het gemiddelde werkgeversrisico (waardoor de werkgever eerder in de opslagklasse komt) en enorme toename in de correctiefactor betalen veel werkgevers in 2011 zelfs het veelvoudige van het premieniveau in 2009 [/quote]
die zogenaamde decentralisatie loopt vanzelf spaak, Den Haag schuift alles maar af op de gemeenten en noemt dat bezuinigen. Uiteindelijk kom je het dan zo weer tegen. De decentralisatie van de jeugdzorg van provincie naar gemeenten lijkt ook al een grote soap te worden. En wie zijn er uiteindelijk de klos? ja, hoor de mensen die de zorg nodig hebben.
Alweer zo'n geweldige wet van de VVD (de WWB) die op de langere termijn rampzalige gevolgen heeft. Uiteraard hebben ze dit slim bekeken: de gemeenten zijn verantwoordelijk gemaakt waardoor Den Haag zijn vingers eraf kan houden. Ook heeft elke gemeente zijn eigen beleid en registratie waardoor de centrale informatiewinning bij dit dossier wordt bemoeilijkt. Als er geen of gebrekkige informatie over een terrein bestaat, dan bestaat het ook niet als politiek probleem.
Steeds meer 'onpopulaire maatregelen' worden afgeschoven op de gemeenten. En de gemeenten worden bestuurd door nitwits en hobbyisten. Dat wordt puinhoop, kan niet missen.
bijstand en sociale vangnetten is een taak voor de landelijke overheid en moet niet lokaal ''opgelost'' worden. Dat heet versnipperde democratie en is historisch het begin van anarchie. Stel dat we over 2 jaar een socialere regering krijgen , dan betekent dat dus helemaal niet dat er een socialere uitvoering zal komen... (en andersom)
De Rijksoverheid schuift haar maatschappelijke verantwoordelijkheid af naar lagere overheden. Zo hoeft de rijksoverheid niet te snijden in rechtse hobby's, zoals de JSF, kansloze oorlogsmissies of de HRA te hervormen.
Bestuurlijke onkunde. Iedereen kon dit zien aankomen. Je lost problemen niet op door ze over de schutting te lazeren.
"Dan heb je niks meer te zeggen over je eigen geld (artikel 12 status)" zegt René Paas, voorzitter van de vereniging van sociale diensten Divosa. Pardon René, mag ik je er op wijzen dat het niet gaat om 'je eigen geld' Het gaat hier om geld wat door belastingbetalers bijeen is gebracht. Dat geld is niet van jou of de gemeente. Dat geld is van ons allemaal.
Eenvoudig, dus... hebben we er allemaal niets over te zeggen !!! Daar kom je nu pas achter??? Dat weet ik al 77 jaar.
Verdiep je eerst eens in de overheidsfinanciën en de dommige decentralisatie, met alle overhead van dien, en je snapt wat Divosa bedoelde...
Ik heb een gemakkelijke oplossing: de gemeenten moet BEZUINIGEN zodat zij minder geld uitgeven! Doe ik in mijn huishouden ook als ik geld tekort kom: een beproefde methode!
Ik hoop dat je hier een grapje maakt. Gemeenten moeten bezuinigen, waarop dan wel? De decentralisatie heeft ervoor gezorgd dat de gemeenten verantwoordelijk zijn geworden voor bv de WMO zonder dat daar een financiele compensatie tegenover staat. De maatregelen PGB zullen leiden tot meer WMO aanvragen, maar ook hiervoor zullen zei geen extra compensatie ontvangen. Tel dit op bij de tekorten op bijstand, wsw, reintegratiebudgetten enz enz. En leg dan eens uit hoe de gemeenten dit moeten bolwerken.
--- Dit bericht is verwijderd —
Deel het bedrag wat een gemeente heeft door het aantal bijstandsuitkeringen. =========== Verlaag het bedrag van de HRA van 11 miljard naar één miljard en deel dat bedrag door het aantal mensen met een eigen huis. Simpel toch, 10 miljard bezuinigd
Mensen rondpompen in flut trajecten, tijdelijk zonder fatsoenlijk loon, uit de boekhouding van de Gemeente , en er dan GELD mee willen verdienen. Gemeente Ambtenaren Geil op hun vaste baantjes, het pluche. De Gemeente Geil op de macht En Geil op het GELD
Ja ja gemeenten denken nog steeds in uitkeringen ipv werk. En dat is nu precies waarom de verantwoordelijkheid bij de gemeente komt te liggen. Elke bijstandtrekker extra gaat straks op de begroting drukken en zo hoort het ook. Zo zal men hopelijk eindelijk eens gemotiveerd worden bijstandstrekkers aan het werk te zetten. Alternatief is dat men naar de burger gaat met lastenverhoging, nou dan heeft men wat uit leggen waarom bepaalde gemeente dat probleem niet hebben en zij wel.
[Zo zal men hopelijk eindelijk eens gemotiveerd worden bijstandstrekkers aan het werk te zetten. ] Hoe zie je dat precies voor je? Moeten gemeenten bedrijven verplichten vacatures te creëren, misschien?
"Ja ja gemeenten denken nog steeds in uitkeringen ipv werk." Kan je deze bewering ook onderbouwen ander is het factfree geklets. Ik wil van jou weten waar je die data vandaan hebt op basis waarvan jij dit beweert.
"Alternatief is dat men naar de burger gaat met lastenverhoging, nou dan heeft men wat uit leggen waarom bepaalde gemeente dat probleem niet hebben en zij wel. " Inderdaad die lastenverhogingen komen er ook! Namelijk het verhogen van de onroerende zaak belasting voor eigenaren. Weer die hardwerkende mensen pesten en verder leeg knijpen. OZB is nu al de grootste inkomstenbron van gemeenten in Nederland en dat wordt alleen maar erger. Werkende mensen pesten daar is Nederland goed in. Maar nooit eens straffen op misbruik. Misbruik met bijstand. Alles terugbetalen tot de laatste cent al kost het je 50 jaar. Zo moeilijk is het allemaal niet als je maar wilt!
Nou het is heel eenvoudig. Als je als gemeente voor de uitkeringen verantwoordelijk bent, heb je ook een verantwoordelijkheid om te controleren of er misbruik van wordt gemaakt en of iedere uitkering wel juist is. Dat gebeurt te weinig omdat vele gemeentes dat niet als hun taak zien. Nou dan vertel je je inwoners maar dat er geen geld meer is omdat de gemeente te laks is en controle op misbruik niet nodig vindt.
Ja helemaal mee eens. Niet alleen misbruik maar gewoon ook mensen met alle mogelijke middelen aan werk helpen of zetten. Bij sommige gemeenten lukt dat prima maar anderen zijn niet vooruit te branden. Het probleem is het groots in grotere linkse steden. Lekker makkelijk op kosten van het rijk uitkerinkjes uit delen. Maar dat is nu afgelopen. Maar eigenlijk ook niet zo’n probleem aangezien in deze gemeenten de bevolking massaal links kiest zullen ze graag bereidt zijn extra belasting (solidariteit) te betalen veer hun niet werkende plaats genoten. Bijstandstrekkers uit strenge gemeenten zullen ook graag naar deze steden verhuizen (gebeurd nu al) Ja, de ambities van de linkse gemeenten zijn groot want ze willen immers ook uitgeprocedeerde asielzoekers opvangen kost ook allemaal geld. En niet te vergeten miljoenen verslindende prof voetbalclubs ondersteunen. Tja gelukkig woon ik in een VVD gemeente. Kijken wie het het langst vol houdt.
"Als je als gemeente voor de uitkeringen verantwoordelijk bent, heb je ook een verantwoordelijkheid om te controleren of er misbruik van wordt gemaakt en of iedere uitkering wel juist is. Dat gebeurt te weinig omdat vele gemeentes dat niet als hun taak zien." Het is volgens jou heel eenvoudig zeg je Jo, dan ben je vast wel in staat deze bewering te onderbouwen. Zo niet dan moet je geen kletspraat verkopen. Het diep gewortelde negatieve idee dat er op grote schaal gefraudeerd wordt door bijstandsgerechtigden is een mythe die door rechts Nederland gebruikt wordt om de aandacht af te leiden van grootschalige fraudeplegers binnen eigen gelederen.
Goeie truc van deze regering, ouderwets neo-liberale doorverkoop van 'rommel-hypotheken'. Verplichte acceptatie van een erfenis die alleen uit schulden bestaat, zo kan iedereen het wel. Laatst heb ik aan mijn buurman gevraagd of hij mijn hypotheekschuld wilde hebben omdat ik mijn huis aan m'n kinderen nalaat, helaas trapte hij er niet in. Conclusie 1 : Mijn buurman is slimmer dan alle gemeentes bij elkaar, conclusie 2 : de Nederlandse regering bestaat momenteel uit sjacheraars en oplichters.
Raar dat in Rotterdam zoveel uitkeringen zijn is toch een stad van hardwerkende havenarbeiders of is dat ietsje veranderd? http://www.hoesnel.nl/demografie_nederland/percentage-allochtonen-autochtonen-rotterdam.html Of deze ook leerzaam. Inleiding In dit rapport wordt een vooruitberekening gemaakt van de bevolkingsgroepen van Rotterdam tot 2017, 15 jaar vooruit, opdat het beleid in Rotterdam zich kan baseren op de meest recente en betrouwbare inzichten ten aanzien van de toekomstige omvang en samenstelling van Rotterdamse bevolkingsgroepen. De Prognose bevolkingsgroepen fungeert als input voor beleid op tal van beleidsterreinen. Probleemstelling Hoe zal de bevolkingssamenstelling en -omvang van Rotterdam in 2017 zijn? Hoe zal de ontwikkeling van de diverse bevolkingsgroepen tussen 2002 en 2017 zijn? Conclusies • Overeenkomstig de al langer bestaande demografische ontwikkeling in Rotterdam zullen de meeste bevolkingsgroepen toenemen en zal het aantal autochtone Rotterdammers verder afnemen. • Grote toename zal plaatsvinden onder de Antillianen en personen uit de 'Overige arme landen'. Zij zullen vooral groeien door de hoog blijvende buitenlandse vestiging. • De meeste andere bevolkingsgroepen, Turken, Marokkanen en Kaapverdianen, nemen vooral toe door geboorte van de tweede generatie. Nieuwe vestiging van de eerste generatie gaat onverminderd voort, maar speelt een minder belangrijke rol. • De aandachtsgroep, Surinamers, Antillianen, Kaapverdianen, Turken, Marokkanen en 'Overige arme landen', zal toenemen van ruim 200.000 tot ruim 300.000 personen, een toename van bijna 50%. Nu behoort ruim eenderde van de bevolking tot de aandachtsgroep, in 2017 is dat toegenomen tot bijna de helft. Van de overige bevolkingsgroepen zullen de personen uit de Overige rijke landen en de autochtonen flink afnemen. Het aantal Noord-Mediterranen zal licht toenemen. •Onder de eerste generatie ontstaat voor het eerst een (beperkte) groep 65-plussers. • De tweede generatie, die nu nog nauwelijks ouder is dan dertig jaar, zal voor een groot deel bestaan uit (ook al wat oudere) ouders met kinderen. • De tweede generatie zal ook meer en meer de stad verlaten en een woning in de stadsregio zoeken. Dit is een trend die de afgelopen jaren al (beperkt) te constateren viel. • De kinderen van de tweede generatie vormen de derde generatie en vallen administratief onder de autochtonen. In de komende 15 jaar worden maximaal 21.000 derde generatie kinderen geboren. • Volgmigratie, huwelijksmigratie en gezinshereniging, is verreweg de belangrijkste migratievorm van veel bevolkingsgroepen. Meer dan 80 procent van de Turken en Marokkanen is in de jaren negentig om die reden naar Rotterdam gekomen. De meeste Turken en Marokkanen kiezen nog steeds voor een partner uit het herkomstland. Er zijn geen aanwijzingen dat dat op korte termijn sterk zal wijzigen. • Rotterdam telt ruim 15.000 asielmigranten (schatting). Het aantal asielmigranten is in de afgelopen vijf jaar met bijna 70 procent toegenomen. De toename wordt niet alleen veroorzaakt door de directe vestiging vanuit het buitenland, maar ook door indirecte vestiging: vestiging vanuit een andere gemeente in Nederland waar men in eerste instantie terecht was gekomen, mede door het Spreidingsbeleid. • De migratie tussen Rotterdam en de EU-lidstaten levert de stad zo'n 700 extra inwoners per jaar op. De migratie tussen Rotterdam en de kandidaat EU-lidstaten is beperkt en levert de stad jaarlijks zo'n 100 nieuwe inwoners op. Na toetreding van deze staten tot de EU zou de migratie met deze landen kunnen gaan toenemen. • De aandachtsgroepen verhuist twee keer zo vaak binnen Rotterdam als de autochtonen, dit geldt vooral voor de Antillianen en Surinamers. Bron: Centrum voor Onderzoek en Statistiek Datum uitgave: 01/07/2003 Gegevens publicatie: AuteurErgun C., M. Bik bron oorspronkelijk artikel: Kenniscentrum Grote Steden. En dan lees ik een triomfantelijk artikel dat de doelstellingen als beloofd in het regeer akkoord niet gehaald gaan qua immigratie. En dat is dan hartstikke leuk want dan zitten we Wilders lekker dwars dat is wat ik noem lekker slim, maar denk dat je de PVV er enkel mee in de kaart speelt.
[Raar dat in Rotterdam zoveel uitkeringen zijn is toch een stad van hardwerkende havenarbeiders of is dat ietsje veranderd? ] Ja, dat is inderdaad ietsje veranderd. Al die schepen worden tegenwoordig met kranen en robots gelost. Er is dus nauwelijks werk meer voor die havenarbeiders. Maar ik neem aan, dat dat er volgens jou niets mee te maken heeft; immer, het komt toch allemaal door de Islam volgens jou ?
[Raar dat in Rotterdam zoveel uitkeringen zijn is toch een stad van hardwerkende havenarbeiders of is dat ietsje veranderd? ] Rotterdam is altijd een stad met veel armoede geweest. Heb je nooit Kruimeltje gelezen, misschien?
Ik voorspel al vast een trend die naar ik meen al door een bepaalde gemeente is ingezet en dat is het weigeren van woningen aan bijstandsontvangers. Dit zie je van 300 kilometer afstand al aankomen.