Op sociale media heb je de mogelijkheid om de waarheid net iets mooier te maken. Vaak valt het dan niet op of iemand depressief is of aan een verslaving lijdt. Addict Aide, een Franse dienst voor alcoholpreventie maakte gebruik van de facade die Instagram biedt om aandacht te vragen voor (alcohol)verslaving onder jongeren door een mooie, reislustige Française te gebruiken.
De 25-jarige Louise Delage postte twee maanden lang 150 foto’s die door honderden mensen geliket werden. Het viel niemand op dat in elke foto een drankje stond. De campagne moest mensen er bewust van maken dat 1 op de 5 sterfgevallen onder jongeren door een verslaving komt en vooral van hoe onzichtbaar dat is. Een woordvoerder van de Parijse reclamebureau BETC dat de campagne verzorgde zegt:
"We vonden het daarom een interessant idee om een persoon te creëren die we elke dag ontmoeten, maar van wie we nooit zouden vermoeden dat ze een verslaving hebben"
Het bureau heeft door trends in de gaten te houden en precies de juiste hashtags te gebruiken in een korte tijd duizend volgers weten te krijgen die allemaal niet door had dat ze een campagne volgden.