Logo Joop
De opiniesite van BNNVARA met actueel nieuws en uitgesproken meningen.

Sap kijkt enthousiast rond in Kunduz

13-01-2012
leestijd 1 minuten
75 keer bekeken
ANP-16489728.jpg
GroenLinks-fractieleider 'onder de indruk' van prestaties in Kunduz... Maar of haar partij de missie nog steunt als deze wordt uitgebreid, is nog onzeker...
GroenLinks-fractieleider Sap is enthousiast over de Nederlandse missie in Kunduz. Dat zei ze vannacht toen ze samen met de andere fractieleiders terugkwam van een bezoek van vier dagen aan Afghanistan.
‘Ik ben onder de indruk van wat de Nederlandse trainers al gerealiseerd hebben’, zei ze. Graag zou ze nog zien dat Nederland het justitiële apparaat in Kunduz gaat helpen.
Vorig jaar steunde GroenLinks na veel aarzelingen de trainingsmissie, waardoor er een Kamermeerderheid was. Het kabinet wil nu de missie uitbreiden, maar Sap zegt dat haar steun niet zeker is.
Mis niets: Volg Joop op Twitter , vind Joop leuk op Facebook

Meer over:

politiek, nieuws
Delen:

Reacties (0)

Joop

Meld je hieronder gratis aan voor Joop NL. Iedere donderdag een selectie opvallende nieuwsverhalen, opinies en cartoons in je mailbox.

BNNVARA wij zijn voor