Logo Joop
De opiniesite van BNNVARA met actueel nieuws en uitgesproken meningen

Rutte ziet ze vliegen

  •  
12-07-2011
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
ANP-RutteKunduz_300.jpg
Ongelukkige uitspraak premier ... 'Kunduz missie is om invliegende 747's te voorkomen' ... Pechtold (D66) reageert verontwaardigd ... Zelfmoordaanslagen in Kunduz nemen toe
Waarom gingen we ook al weer naar Kunduz? In gesprek met NOS kon premier Rutte zich dinsdagavond nog één ding helder voor de geest halen. “We zijn daar omdat we niet willen dat 747’s hier het Binnenhof in vliegen – of in Amerika in kantoortorens – omdat we tegelijkertijd willen dat Afghanistan in staat is zich daartegen te beschermen.”
De uitspraak van Rutte is op zijn zachts gezegd een flinke flater. Met veel moeite wist hij een meerderheid in de Kamer te krijgen voor de politiemissie naar Kunduz. Nu de eerste trainers in Afghanistan zijn aangekomen, blijkt toch dat de argumenten voor de Kunduz-missie niet meer zo helder in het hoofd van de premier zitten.
D66 fractieleider Alexander Pechtold gaf direct een reactie via Twitter:
Uitspraak @minpres Rutte over 747 op Binnenhof bij #NOS is toch op z’n minst erg ongelukkig #Kunduz.
NOS Amerika correspondent Eelco Bosch van Rosenthal tweet:
“Rutte en zijn 747: grote woorden voor een piepkleine missie…”
Rutte heeft altijd gezegd dat er geen militair offensief naar Afghanistan zal afreizen en dat een vechtmissie is uitgesloten. Politietrainers zouden louter agenten in Kunduz de kneepjes van het vak bijbrengen om zich te verweren tegen de Taliban. Tegenstanders van de missie hebben altijd al getwijfeld of een politietraining zin had tegen terroristisch geweld van de Taliban. En zo blijkt nu, in Kunduz neemt de dreiging van terrorisme toe. “Aan de ene kant is de algemene veiligheidssituatie in Kunduz verbetert. Aan de andere kant zien we meer zelfmoordaanslagen en daarom is absolute scherpte geboden”, zei Rutte tegen NOS.
Mis niets: Volg Joop op Twitter , vind Joop leuk op Facebook

Meer over:

politiek, nieuws
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Reacties (68)

edgarmat
edgarmat12 jul. 2011 - 20:22

Ach ja, nu komt de ware reden voor de Kunduz-missie boven water.

Yggdrasil
Yggdrasil12 jul. 2011 - 20:22

Rutte ziet ze vliegen.............. Ja, in meerdere opzichten.

matrix2
matrix212 jul. 2011 - 20:22

Eerlijk duurt het langst zal Rutte gedacht hebben..

contra
contra12 jul. 2011 - 20:22

non nieuws

Pjotrs
Pjotrs12 jul. 2011 - 20:22

747's de goede kan op laten vliegen... Is het nu ineens een luchtverkeerspolitiemissie?

AlbertHofmann
AlbertHofmann12 jul. 2011 - 20:22

Ik denk dat Rutte door het economische nieuws uit Italie een beetje uit zijn doen is gehaald vandaag. Het zelfverzekerde kwam nog iets meer geforceerd over. En dan die uitspraak...een hoog Palin niveau...

MrOoijer
MrOoijer12 jul. 2011 - 20:22

Het lulkoekiaans van deze MP stijgt tot grote en wellicht eenzame hoogten. Straks hebben we wat analfabete Afghaanse politie-agenten opgeleid a raison van 500.000 euro pp en wat lijkkisten met gesneuvelde opleiders. En kraait Rutte victorie: is er nog steeds geen 747 in de Ridderzaal geland.

Hansqn
Hansqn12 jul. 2011 - 20:22

Nederland heeft zich belachelijk en ongeloofwaardig gemaakt in de angelsaxsische wereld, in de arabische wereld, binnen de navo en de EG. Op gegeven moment wordt je irrelevant en dan stuurt er niemad een 747 naar je toe, waarom zouden ze?

Bernie2
Bernie212 jul. 2011 - 20:22

Rutte en oorlogstaal. Klinkt hier echt niet veel beter dan als een keffertje zonder stembanden en een vals gebitje, tegenover een troep zwaargewichten. Gelukkig voor de VS blijkt Rutte nog steeds Atlantischer dan gedacht. Het gaat de kille VVD''er blijkbaar nog steeds aan het hart dat voormalig president Bush jr. Bin Laden en de rest van de Arabische wereld dermate had opgefokt dat ze uit frustratie een paar flatgebouwen op Manhattan binnenvlogen. Duidelijk dat Mark de Sloper zich dat zo aantrok dat hij zich er tegenwoordig, vele jaren later, nog steeds mee vereenzelvigt. ...En blijkt over drie jaar dat het enige vliegtuigje dat ooit zijn Torentje binnenvloog een handig gevouwen exemplaar is, namens de 100.000'en zeer boze en belazerde Henken & Ingrids en Rodericks & Jeanne's.

BakkerGerard
BakkerGerard12 jul. 2011 - 20:22

Rutte zag Johnny Hoogerland toch vliegen?

stuur47
stuur4712 jul. 2011 - 20:22

Rutte neemt de "stoere" mannentaal van G.W. Bush over. Dat is niet des Nederlands. Wij houden niet van oorlogstaal. Rutte was toch zo goed op dreef. Onder zijn leiding is onder meer de pvv verworden tot stemvee in de 2e kamer, mogen ongekwalificeerde bestuurders 130 km/u en sneller rijden, neemt het fijn stof op en nabij onze wegen drastisch toe, roken in cafees mag weer, blijft de grootste subsidiepot hypotheekrenteaftrek gehandhaafd, neemt de werkeloosheid toe. Nu dat gerealiseerd is, is er tijd voor "stoere" mannentaal. En nu maar hopen dat het volk achter de grote leider Rutte staat. Ik niet in ieder geval. Echte schooljongenspolitiek en dat in deze moeilijke tijden. Lachend helpt Rutte ons, de H&I, van de wal in de sloot en is hij inmiddels het lachertje van de internationale politiek.

Magikeven!ikheetMostafa
Magikeven!ikheetMostafa12 jul. 2011 - 20:22

Liberaal of Lieberman?!

JanJansen17
JanJansen1712 jul. 2011 - 20:22

"'hij is een beetje dom..."" Aan het verloop van de politietraining in Kunduz zal blijken hoe dom... of hoe succesvol.... politiek voeren is niet altijd zonder risico's, het punt is alleen dat politici zelden het lijdend voorwerp zijn als het fout gaat...

michaelblok
michaelblok12 jul. 2011 - 20:22

Met hoeveel leugens, verdraaiingen, ingeslikte verkiezingsbeloften en grondwetnegeren gaan we nog moeten leren leven?

Prisencolinainsinainciusol
Prisencolinainsinainciusol12 jul. 2011 - 20:22

Voor het Binnenhof is lijkt me een Piper Cup, of een Cessna, of zelfs een UHU-vliegtuig, dik voldoende. Dat van die Jumbo is pure zelfoverschatting, van Mark R. Eh bien, maar wat bedoelt hij met 'omdat we tegelijkertijd willen dat Afghanistan in staat is zich daartegen te beschermen'? Cryptisch. Het gevaar dat 747's zich in een tentenkamp in dat land, of in een rots in Tora Bora gaan boren, dat lijkt me nihil. Of bedoelt de MP: dat er vanuit Afghanistan geen vliegtuigen met zulk een doel zullen vertrekken, naar Nederland? Die uitleg is al even belachelijk.

JosephFrancis
JosephFrancis12 jul. 2011 - 20:22

Sorry hoor maar zo'n Jip-en-Janneke taalgebruik van onze MP zelf is toch de VVD onwaardig wat mij betreft!

Charta46
Charta4612 jul. 2011 - 20:22

Die Rutte, in zijn voortdurende ijver tot window-dressing is hij volledig door de mand gevallen. Wat een onzin kraamt de man uit, het is totaal onbegrijpelijk dat er nog mensen achter deze windbuil aanlopen.

heggenland
heggenland12 jul. 2011 - 20:22

"We zijn daar omdat we niet willen dat 747's hier het Binnenhof in vliegen. Nu begrijp ik ook waarom de PVV zo fel tegen een missie was die moest voorkomen dat er een 747 Het Torentje in zou vliegen: moeten ze nog langer wachten om de macht van Rutte over te nemen. Het is dus puur een beveiligings missie voor de regeringsclub van Rutte.

doeidoei
doeidoei12 jul. 2011 - 20:22

Wie gelooft er trouwens dat het een politiemissie is. Willen alle 5 de NL-ers die dat geloven even hun vinger opsteken? Dat het een politiemissie is geloof ik pas als ik Koos Spee richting Kunduz zie gaan. Die heeft nu tijd genoeg, en daar kunnen ze daar mega van profiteren. Dus zo bekeken is de uitspraak van de heer Rutte mogelijk eerlijker dan we in eerste instantie vermoedden.

meijerlahn
meijerlahn12 jul. 2011 - 20:22

Bij een cabaretier had deze opmerking een lachsalvo opgeleverd.

keck66
keck6612 jul. 2011 - 20:22

Die man is toe aan vakantie... een moment van bezinning en reflectie...

Ikweetnietwieikben
Ikweetnietwieikben12 jul. 2011 - 20:22

Wat een lekker ding is die Rutte toch ... Hoe moet mevrouw Jolande Sap zich hier nou uitpraten ? * Nee.. Alexander Pechtold.. je begrijpt Rutte niet goed... wat de premier bedoelt.. is dat we voor de meisjes en vrouwen in Kunduz zijn... We gaan ze leren vliegen.. en kaartlezen.. zodat ze onderweg niet verdwalen en per ongeluk het Binnenhof binnenvliegen. *

clara51
clara5112 jul. 2011 - 20:22

[""Aan de ene kant is de algemene veiligheidssituatie in Kunduz verbetert. Aan de andere kant zien we meer zelfmoordaanslagen en daarom is absolute scherpte geboden", zei Rutte tegen NOS."] Ik vind het schokkender om te zien dat hij verbetert met een t zei. Van een minister-president mag je toch verwachten dat hij een beetje kan spellen.

Harmen2
Harmen212 jul. 2011 - 20:22

Jongens, jongens, het is komkommertijd en we leggen weer op alle slakken zout.

Jan Jansen2
Jan Jansen212 jul. 2011 - 20:22

We zijn met z,n allen een belachelijk landje aan het worden.

Jansen & Jansen
Jansen & Jansen12 jul. 2011 - 20:22

Dt is toch geen nieuws? Dit is altijd al een militaire bezettingmacht die politietrainingsmissie wordt genoemd om het verraad van GroenLinks te kunnen maskeren. Daar hoeft Pechtold toch Rutte niet voor aan te spreken? Moet ie voor bij Sap zijn.

roher
roher12 jul. 2011 - 20:22

ik hoop maar dat deze uitspraak los staat van de kwaliteit van bewaking van ons luchtruim, incheck procedures op de luchthavens en monitoring van brevet opleidingen.

sam tosha
sam tosha12 jul. 2011 - 20:22

Zie wat voor een simpel geest Rutte het Nederlandse volk toedicht. Gooi er een doemscenario tegenaan en je kunt je daden verkopen. En dan te bedenken dat je met het opleiden van politie in Kunduz eventuele aanslagen in het Westen zou voorkomen.

grolschje2
grolschje212 jul. 2011 - 20:22

"" . Terroristische aanslagen in Kunduz nemen toe "" Daarom is die missie er toch?

1 Reactie
Joaquim
Joaquim12 jul. 2011 - 20:22

Ehhh.... Neen!

[verwijderd]
[verwijderd]12 jul. 2011 - 20:22

maakt het uit GroenLinks staat achter U heer Rutte Keihard emanciperen !

1 Reactie
kraai21
kraai2112 jul. 2011 - 20:22

" GroenLinks staat achter U heer Rutte " Ik denk niet dat Groenlinks achter deze uitspraak staat. Maar een uitglijer is ook geen beleid. De missie staat omschreven in een kabinetsbesluit, en daarin komen geen aanslagen met vliegtuigen voor. Rutte was gewoon een beetje populistisch aan het dromen, zeg maar, cowboy spelen.

Centurion2
Centurion212 jul. 2011 - 20:22

Wat is er mis mee om in Jip-en-Jannke-taal uit te leggen dat we geen aanslagen op eigen bodem meer willen?

1 Reactie
kraai21
kraai2112 jul. 2011 - 20:22

" dat we geen aanslagen op eigen bodem meer willen " Hoeveel aanslagen op onze bodem hebben de Afghanen al gepleegd volgens jou? Andermans bodem is niet erg? En wat gaat de politiemacht doen tegen aanslagen met vliegtuigen in Europa of elders?

[verwijderd]
[verwijderd]12 jul. 2011 - 20:22

Ik wil een echte premier. Geen miezemuisje, geen studentje, geen engerlingetje, geen dombo-tje, geen achtereind van een ezel, maar een kerel die er is voor iedereen in Nederland. Iedereen! Voor links en rechts, voor arm en rijk, voor jong en oud, voor dik en dun, door dik en dun, voor jou en mij, voor zwart en wit, voor moslim en jood, voor christen en atheïst, voor de elite en de burgerij. Ik wil geen landverradende, voor de PVV zwichtende VVD-er die de dienst uitmaakt, ik wil iemand die boven de partijen staat, die eerlijk en oprecht is, verstandig en capabel! Ik wil een echte premier die weet waarom hij aan het hoofd van een land staat en zich daar dan ook naar gedraagt. En niet eentje die zich opgewerkt heeft tot 's lands hofnar. Als Rutte geen premier van ALLE Nederlanders kan of wil zijn, dan mag die Boeing landen op het Binnenhof, net op het moment dat hij langs komt huppelen.

4 Reacties
marietje.
marietje.12 jul. 2011 - 20:22

mee eens!

bakkwast
bakkwast12 jul. 2011 - 20:22

wie had u in gedachten? ik zelf aan felix rottenberg of clown bassie!

contra
contra12 jul. 2011 - 20:22

U wenst hem dood, lees ik dat goed?

MarkMarkMark
MarkMarkMark12 jul. 2011 - 20:22

leuke post hoor mevrouwtje maar zoals vaker niet gespeend van veel realiteitszin een premier die er zou zijn voor u, is er automatisch niet voor mij. want wat u krijgt, moet ik maar even ophoesten. en wat u "sociaal" en "solidair" acht dien ik te betalen. dus nee dank u ;)

[verwijderd]
[verwijderd]12 jul. 2011 - 20:22

Waarom zijn wij in Afganistan? http://www.ditrianum.org/nederlands/Artikelen/Maatschappij/0027.htm http://www.courtfool.info/nl_Pijpleidingen_naar_11_september.htm http://home.tiscali.nl/gibbon/waterput/0041-pijpleidingen-turkmenistan-en-afghanistan.htm http://www.uitpers.be/artikel_view.php?id=998

1 Reactie
Michiel Online
Michiel Online12 jul. 2011 - 20:22

"Waarom zijn wij in Afganistan?" Ik denk dat we dat soort bronnen als van ditrianium niet moeten gebruiken. Ze hebben het daar namelijk ook over UFO's, vandaar...:-P

JoopSchouten
JoopSchouten12 jul. 2011 - 20:22

Hij schijnt mijn minister president te willen zijn. Lullo.

1 Reactie
Berthold2
Berthold212 jul. 2011 - 20:22

Stalin en Lenin zijn dood. U staat alleen.

Alila
Alila12 jul. 2011 - 20:22

Als Rutte dat wil voorkomen kan hij beter een missie in Saoudi Arabië starten.

3 Reacties
Magikeven!ikheetMostafa
Magikeven!ikheetMostafa12 jul. 2011 - 20:22

Luid en duidelijk opmerking en laat zien hoe hypocriet de Westerse politici zijn, inclusief Rutte.

leeuwenvanj
leeuwenvanj12 jul. 2011 - 20:22

http://www.fpif.org/articles/tracking_the_saudi_arms_deal Op 20 oktober 2010 maakte de regering Obama bekend dat ze voor 60 miljard dollar aan wapenverkopen aan Saoedi-Arabië voor de komende 15 jaar wilde goedkeuren. Het gaat daarbij om het opkalefateren van de Saoedische F-15 gevechtsvliegtuigen, 85 F-15s van een nieuw type, 190 militaire helikopters, 12.667 raketten en 18.350 bommen waaronder 1000 Direct Attack Munitions voor ‘slimme’ bommen. Dit artikel probeert de geldstromen en andere details die verband houden met deze gigantische order te traceren. De conclusie is dat de VS proberen de Arabische lente in te dammen door de belangrijkste reactionaire macht in de regio zwaar te bewapenen. Rutte weet heel goed dat SA goed bewapend is en daar geen verhaal kan halen.

leeuwenvanj
leeuwenvanj12 jul. 2011 - 20:22

20 miljard dollar jaarlijks voor airconditioned oorlog voeren in Irak en Afghanistan Volgens brigadegeneraal b.d. Steven Anderson, vroeger hoofd logistiek van het Amerikaanse leger in Irak, bedraagt de jaarlijkse rekening voor airconditioning van de VS-troepen in Irak en Afghanistan 20,2 miljard dollar. Dat is meer dan de hele begroting van de ruimtevaartorganisatie NASA, en ook meer dan de schade die tot nu toe door BP is uitgekeerd voor de olieramp in de golf van Mexico. Het Pentagon is het niet eens met zijn berekening, maar Anderson neemt de kosten mee die gemaakt worden om bijvoorbeeld brandstof voor airconditioning te verschepen naar buitenposten in Afghanistan. Hij zegt dat bij brandstofkonvooien meer dan 1000 militairen zijn gesneuveld, het zijn prime targets voor aanvallers. Bron: NPR (National Public Radio – VS), 25 juni 2011

msj_meijerink
msj_meijerink12 jul. 2011 - 20:22

Ik wil een parlementaire enquete naar de reden van deze lachwwekkende uitspraak van Markje én het commentaar van zijn moeder daarop! Hoelang heeft hij nu huisarrest gekregen?

2 Reacties
hasp52
hasp5212 jul. 2011 - 20:22

Je vergeet het commentaar van Jort

hasp52
hasp5212 jul. 2011 - 20:22

Dus Rutte heeft in de 2e kamer gelogen over de werkelijke reden van de "politiemissie", zoals ik van het begin af aan al wist. Het is nooit de bedoeling geweest om Afghaanse politiemensen op te leiden om boeven te vangen. Hier worden soldaten opgeleid met alle risico's en kosten van dien. Wordt het rechts Nederland nu nog niet duidelijk ? De grootste boef zit gewoon in het torentje.

SocialDarwinist
SocialDarwinist12 jul. 2011 - 20:22

Hij begint steeds meer te lijken op de langstudeerders uit Jiskefet. "Heb je nog gen***t vandaag"? De weg kan hij niet kwijt zijn. Die heeft hij nooit voor ogen gehad. Wat een corpsbal !

1 Reactie
doeidoei
doeidoei12 jul. 2011 - 20:22

Gen***t of niet, gen**id zijn we wél

trujac
trujac12 jul. 2011 - 20:22

Dat zal Jolande Sap leuk vinden.

1 Reactie
dboomen
dboomen12 jul. 2011 - 20:22

Volgens mij had Femke een voorgevoel of kennis en dacht, dit gaat mijn zorgvuldig opgebouwde imago schaden. Sap zei, mij kennen ze nog niet, ik heb niets te verliezen dus neem ik de shame voor mijn rekening. Blijft Femke even 'fout' natuurlijk.

objectivist
objectivist12 jul. 2011 - 20:22

Een verspreking die het gevolg is van zijn flair. Ik heb er geen moeite mee. Het is dit of de toon van Balkenende. Ik weet het dan wel. Rutte is en blijft een verademing voor de politiek. En voor het land natuurlijk.

2 Reacties
meijerlahn
meijerlahn12 jul. 2011 - 20:22

"Het is dit of de toon van Balkenende." ---------------------------- C'est le ton qui fait la musique. In beide gevallen is dit niet de toon van een MP. Helaas ontbreekt het Nederland al jaren aan een leider met charisma, wijsheid, een leider die vertrouwen inboezemt, een leider die bindend is, om maar een paar kwaliteiten te noemen.

hasp52
hasp5212 jul. 2011 - 20:22

wil je mij er buiten laten ajb

Sonia2
Sonia212 jul. 2011 - 20:22

In het programma NOVA op 28 juni 2007 meldde Hans van Baalen het volgende: "Je bevecht het terrorisme, je bevecht de Taliban en Al Qaida, opdat ze niet hier komen." Zijn de Nederlandse militairen naar Afghanistan gestuurd om te voorkomen dat Talibantroepen in Nederland zouden gaan vechten? Zou de Taliban in uitgeholde boomstammen bij Lobith ons land binnenkomen? Blijkbaar wel, want Twan Huys liet het onweersproken passeren, en alle andere 'kwaliteitsmedia' ook. Complottheorie? Nee, want de grootste complottheorie is altijd nog de officiëel goedgekeurde werkelijkheid. Dat blijkt ook nu weer.

1 Reactie
Pallas2
Pallas212 jul. 2011 - 20:22

Premier Rutte haalt ten onrechte 9/11 aan. Echter, doe het dan goed: de WTC werden op de 11de september 2001 niet getroffen door 747’s maar door twee Boeing’s 767. Maar het is de sop de kool niet waard. Waar het om gaat verwoord Sonja juist “Complottheorie? Nee, want de grootste complottheorie… “, een terechte opmerking.

[verwijderd]
[verwijderd]12 jul. 2011 - 20:22

Om eerlijk ter zijn heeft Rutte gelijk, we zijn daar inderdaad om terreur te bestrijden. Islamitsche , Taliban, Binn Laden en Co.,terreur. Schijnbaar zijn de linkse partijen vergeten waarom we daar zitten en waarom we daar in Afhanistan gezeten hebben. Zoals Johan Kruyff het zo mooi stelde, het voetbalt het best op de helft van de tegenstander. Het hoofddoel is om aanslagen te voorkomen in ons land en bevriende landen. Daarom trekken we in Navo verband op. Het is mooi meegenomen dat we de Afghanen leren om hun eigen zooi op te ruimen en er een veilig land van maken. Als dit een flater van Rutte is? Nee, hij zegt precies waar het om gaat. Als men het met een mond vol meel gezegd wil hebben kan D66 toch altijd bij zijn eigen partij terecht. Maar het hoofdoel blijft, onze eigen veiligheid. Het hemd is altijd nog nader als de rok. Rutte zegt precies waar de bedoeling is. Onze veiligheid wordt in Afghanistan bevochten.

4 Reacties
hasp52
hasp5212 jul. 2011 - 20:22

Probleem is dat Rutte in de kamerdebatten steeds heeft gezegd dat wij juist niet daarvoor naar Kunduz gaan. Rutte heeft de kamer dus voorgelogen.

sam tosha
sam tosha12 jul. 2011 - 20:22

De reden dat we in Afghanistan zitten is, omdat het westen de Taliban heeft opgericht om de vorige zo nodige vijand van het "vrije westen" te de voormalige Sovjet Unie te bevechten. Zo nodig, omdat de westerse machthebbers een vijand nodig hebben om achterban te genereren.

Winston2
Winston212 jul. 2011 - 20:22

Kijk, als je zelfs de namen van je Nederlandse helden niet goed kunt spellen is het misschien een goed idee dat vlaggetje te vervangen door iets anders. Het is Cruijff, niet Kruyff. Bovendien heeft Cruijff in al zijn wijsheid (*ahum*) ook gezegd: "elk nadeel heb z'n voordeel." Dus heb elk voordeel ook z'n nadeel... Begrijp je wel..?

rgeurtsen
rgeurtsen12 jul. 2011 - 20:22

Onze veiligheid is het meeste gebaat bij een open geëmancipeerde multi culturele internationale houding ten opzichte van vriend en vijand... en een streepje belangrijkers is het welzijn en de welvaart van kansrijk en kansarm. Dus onze veilighied is het meest gebaat bij het in de houdgreep nemen van de PVV-leiding.

JanJansen17
JanJansen1712 jul. 2011 - 20:22

Hoewel een vechtmissie inderdaad niet het uitgangspunt is, begrijp ik uw reactie als rechtgeaarde PVV'er niet. Dhr. Wilders is uitgesproken tegen. Hij haalt het terrorisme liever nog naar Nederland toe, door voortdurend Nederland internationaal op de kaart te zetten met zijn 'wijze 'uitspraken over de Islam, dan dat hij daar wilt vechten om Europa te verdedigen tegen het grote kwaad. Of is zijn voorliefde voor Israel zo groot dat hij hoopt dat ze over Israel heen naar Europa komen vliegen. En wie weet heeft hij dhr. Rutte wel ingefluisterd dat ze onderweg zijn in 747. De coalitie genoten beginnen toch al steeds meer in zijn missie te geloven, je weet maar nooit hoe dat onbewust in het brein van dhr. Rutte doorwerkt.

1 Reactie
JanJansen17
JanJansen1712 jul. 2011 - 20:22

Deze reactie was bedoeld voor balorig

rgeurtsen
rgeurtsen12 jul. 2011 - 20:22

Beetje dom van lachebekkie Prutte... Maar vergeet niet dat heel veel deskundigen, leden van onze intelligentsia en de domme Wilderianen denken dat de taliban ons de oorlog verklaad heeft. Dat is niet zo... El Quaeda heeft dat gedaan... en die is volgens strategisch denken wat gelukkig hier en daar in de amerikaanse legertop nog wel aanwezig vrijwel verslagen. Kunduz heeft niets te maken emt de oorlog tegen die goser die nou opgevreten is in de Indische Oceaan... Bos en hamer hebben dat goed gezien... Sappie lift mee op oorloghitserij van Prutte om ontwikkelingswerk te doen... kan maar is niet altijd slim. Dus laten we nou niet al te veel vallen over Rutte vrijwel iedereen denkt er zo over - en tegelijkertijd is het onzin. De domheid van internationaal verlamde boerenlullen die niet over de dijk heen kunnen kijken, of niet voorbij doggersbank willen varen. Nederland oh Nederland...

1 Reactie
dboomen
dboomen12 jul. 2011 - 20:22

Osama Bin Laden was toch een familievriend van de Bushe's ten gevolge van de steun van de VS aan de strijd van de afghanen tegen de russen?