Sfeerfoto van Joop
Joop
Joop

Rutte negeerde archiefwet en wiste jarenlang elke dag sms’jes

Landsadvocaat: toestel premier had ruimte voor slechts 20 berichten
Joop

Rusland bombardeert namens Assad

  •  
30-09-2015
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
mig_300.jpg
Russisch-orthodoxe kerk spreekt van 'heilige oorlog' ... maar tegen wie? ... Frankrijk opent ondertussen strafrechtelijk onderzoek naar oorlogsmisdaden Syrische president
Het Russische parlement is formeel akkoord gegaan met militair ingrijpen tegen terreurbeweging IS in Syrië. Rusland zal hierbij aan de kant van de Syrische president Assad strijden. Dit nieuws komt vlak na het bericht dat Frankrijk een strafrechtelijk onderzoek opent naar de oorlogsmisdaden van Assad
Het Russische hogerhuis heeft president Poetin toestemming te geven het leger in te zetten. Het zal hierbij gaan om het uitvoeren van luchtaanvallen. Poetin is vooralsnog niet bereid ook grondtroepen in te zetten. Volgens de Russen is de militaire luchtsteun legitiem, aangezien bondgenoot Syrië hier een verzoek voor heeft ingediend. Ook heeft de Russische overheid laten weten een “informatiecentrum” te openen in Baghdad, om van daaruit anti-IS operaties te kunnen coördineren met de Iraanse, Irakese en Syrische strijdkrachten. 
Poetins verzoek aan het hogerhuis om militair te mogen ingrijpen komt niet uit de lucht vallen. De afgelopen tijd heeft Rusland al het nodige geavanceerde wapentuig in Syrië gestationeerd, waaronder een flink aantal gevechtsvliegtuigen. Die mogen nu dus daadwerkelijk worden ingezet. De laatste keer dat de Russische president een formeel verzoek deed voor een militaire interventie, was kort voor de annexatie van de Krim in maart van 2014. 
Het besluit om militaire hulp te bieden aan Assad wordt ook gesteund door de Russisch-orthodoxe kerk. ‘Dit besluit is in overeenstemming met het internationaal recht, de mentaliteit van onze mensen en de bijzondere rol die ons land altijd heeft gespeeld in het Midden-Oosten,’ aldus de aartspriester van de kerk. In een gesprek met Russische journalisten zei hij dat de kerk niet onverschillig was voor wat hij ‘de vernietiging van de christenen in de regio’ was. ‘De oorlog tegen het terrorisme is een heilige oorlog. Wij steunen dit niet alleen uit eigenbelang, maar ook omdat het terrorisme immoreel is.’ 
Of Rusland inderdaad IS bombardeert, zoals zij zelf suggereren, is nog maar de vraag. Volgens Franse diplomatieke bronnen zijn de aanvallen niet gericht tegen Islamitische Staat, maar tegen andere tegenstanders van de Syrische president, zoals bijvoorbeeld het door het westen gesteunde Vrije Syrische Leger (FSA). Russische en Syrische gevechtsvliegtuigen zouden ten noorden van Homs zware bombardementen hebben uitgevoerd, maar: ‘Het gebied ten noorden van Homs is niet in handen van IS, maar van het Vrije Syrische Leger’, zegt ex-legermajoor Jamil al-Saleh, nu FSA-lid. 
Rusland heeft daarnaast de Verenigde Staten gevraagd direct het luchtruim van Syrië te verlaten en de Amerikaanse luchtaanvallen te staken. Dit meldde de Amerikaanse nieuwszender Fox News. Amerika zou volgens dezelfde zender niet bereid zijn op dit verzoek in te gaan. 
Frankrijk doet eigen onderzoek Woensdag maakten de Fransen op hun beurt bekend een onderzoek te starten naar de oorlogsmisdaden van de Syrische president. Assad zou tijdens de Syrische burgeroorlog zich meerdere malen schuldig hebben gemaakt aan misdaden tegen de mensheid. 
Het Franse onderzoek omvat onder meer beschuldigingen van kidnapping en marteling door het Syrische leger en het gebruik van chemische wapens tegen de eigen bevolking. 
cc-beeld: kuhnmi

Meer over:

wereld, nieuws

Praat mee

Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.

avatar

Reacties (75)

Magikeven!ikheetMostafa
Magikeven!ikheetMostafa30 sep. 2015 - 12:05

Billen spierballen laten zien, noem ik het.

Jansen & Jansen
Jansen & Jansen30 sep. 2015 - 12:05

Als IS bomarderen kwalificeert als "aan de kant van Assad", dan geldt dat natuurlijk ook voor Frankrijk, onszelf, enz...

RMHeijmans
RMHeijmans30 sep. 2015 - 12:05

Ik vond dit wel een toepasselijke quote uit de matige film "The Siege": You don't fight a junkyard dog with ASPCA rules. What you do is you take the leash off your bigger, meaner dog.

Armond
Armond30 sep. 2015 - 12:05

Wat Amerika en de NAVO hebben veroorzaakt kan Poetin het rechtzetten. Libië in puin en terroristen die een bedreiging zijn voor Europa, Irak ook kapoet honderdduizenden doden miljoenen vluchtelinge, Amerika heeft 4 of 5 strijders na 1 jaar getraind, andere lopen over met geld wapens en voertuigen. http://www.cbsnews.com/news/us-program-isis-fighters-syria-general-lloyd-austin-congress/ Amerika steunt de sadistische extremistische organisatie IS, samen met Qatar Saoedi Arabië en Turkije, en is met de andere terroristische groepen in Syrië een groot gevaar voor Europa.

Opinius
Opinius30 sep. 2015 - 12:05

De hele wereld weet en is getuige wat Poetin doet(islam) (zuiden rusland deze psh. doodzieke poetin is niet alleen de leverancier van de wapens aan de IS . zie zijn eigen geschreven historie van pakweg 1 jaar'.http://stukjeduiding.com/2014/08/04/gekibbel-in-de-kaukasus-en-de-europese-energiepolitiek/ wie wil kijken , doorziet. de valse schurftige honden die op hun stinkend pluche zich de genitalen liggen te likken,.(omdat honden dit nu eenmaal kúnnen en hen niets anders invalt binnen hun schurfterige verveling op pluche ) omg ,.onder aanmoediging van het nog levende volk in haar doodbloeding.

Armagaddon
Armagaddon30 sep. 2015 - 12:05

>>> Citaat: Rusland bombardeert namens Assad >>> Hm...de internationale machtsdans der derwisjen is begonnen, VS wordt door Rusland verzocht verzocht direct het luchtruim te verlaten, met de bedoeling het heft in handen te nemen en buiten de IS het vrije Syirsche leger te bombarderen...?? >>>De wederzijdse geo-politieke duimschroeverij is al begonnen, tot dat een van de partijen met zijn duim er tussen komt....dan valt er weinig meer te lachen...

Klapschaats2
Klapschaats230 sep. 2015 - 12:05

Eens een vriend, altijd een vriend, dat zal de leidraad zijn.

Donostia
Donostia30 sep. 2015 - 12:05

Heb vanmiddag voor de gein een tijdje CNN gevolgd. Men deed het voorkomen alsof de Russen de derde wereldoorlog begonnen zijn. Fijn om te beseffen dat Amerika niet meer zichzelf als wereldleider ziet. Daar wordt het m.i een stuk veiliger van.

JanB2
JanB230 sep. 2015 - 12:05

Wat is hier mis mee? Kunnen we hier onderhand eens onder ogen gaan zien waar ons voordeel ligt. En dat ligt niet bij een theocratie in het Midden-Oosten en (alleen daarom al) ook niet bij een diplomatieke strijd tegen Rusland of Assad. Het is hoog tijd geworden om door te pakken in Syrië. Met Assad als deel van de oplossing en niet als probleem (laat staan het grootste probleem) en Rusland als een slagvaardige partner met ervaring* in harde en smerige gewapende conflicten van het soort dat in Syrië wordt uitgevochten. Baat het niet dan schaadt het niet (Syrië is niet Libië). Met miljoenen Syriërs op de vlucht is dit één van de laatste kansen om tot handelen over te gaan en daarmee tevens een uitbreiding van het conflict naar andere delen van het Midden-Oosten (of wellicht het hele Midden-Oosten) te voorkomen. * een ervaring die overigens niet echt schoon is maar dat geldt evenzeer voor het blazoen van de VS (concentratiekamp Guantanamo-Bay is bijvoorbeeld nog steeds operationeel).

peterh2
peterh230 sep. 2015 - 12:05

Interessante ontwikkeling, Assad is gewoon nu de minst slechte optie geworden: Rusland laat de tanden zien naar het westen, Syrië hoorde bij de Russische invloedssfeer en de NAVO probeerde onder het mom van de strijd tegen IS deze positie in dit deel van de wereld over te nemen. IS is helemaal niet het werkelijke probleem, zij is slechts een pion in een veel groter machtsspel: NAVO tegenover Rusland, Iran tegen Saoedi-Arabië, joden tegenover moslims, soennieten tegenover sjiieten, Koerden tegenover Turken, etc.

Jansen & Jansen
Jansen & Jansen30 sep. 2015 - 12:05

[Russisch-orthodoxe kerk spreekt van 'heilige oorlog' ... maar tegen wie?] Wat een domme vraag. Religieuze heilige oorlogen zijn gericht tegen de mensheid.

mrspiritus001
mrspiritus00130 sep. 2015 - 12:05

LIVE: Lavrov holds press conference following 70th UNGA session (English Audio) https://youtu.be/nnGrpVj4rYU

anjal
anjal30 sep. 2015 - 12:05

Hoe gaat het eigenlijk met het strafrechtelijk onderzoek naar Bush en de zijnen? Duurt lang zeg!

1 Reactie
zweistein
zweistein30 sep. 2015 - 12:05

En de leiders die Hiroshima en Dresden plat lieten bombarderen lopen ook nog steeds vrij rond. Oh ja, ze zijn al overleden.

zweistein
zweistein30 sep. 2015 - 12:05

Al dat gejammer over Assad's vermeende misdaden duidt op een totaal gebrek aan besef van urgentie. Het Franse onderzoek doet een beetje denken aan het orkestje op de Titanic, dat bleef doorspelen terwijl het schip al half was gezonken. Het is een schande voor Europa en de VS dat de Russen meer realiteitsbesef hebben. Maar wat kun je anders verwachten van "leiders" die stelselmatig hun eigen bevolking laten stikken?

2 Reacties
Machielse93
Machielse9330 sep. 2015 - 12:05

Ben het niet helemaal met je eens. Assad is een dictator die protestanten liet neer maaien. De burgeroorlog is door hemzelf ontstaan. Vanaf dag 1 heeft hij gezegd dat hij tegen terroristen aan het vechten is. In 2011 en 2012 was dat niet zo. Hij heeft er alles aan gedaan om de seculiere en gematigde oppositie te vernietigen. Samen met westerse (gegronde) aarzeling is dit gelukt. Het is nu echt veel te laat om achter hem te staan. Het gezichtsverlies is enorm en hoe moet je dat uitleggen aan moslims in Syrië en wereldwijd. Meer doen dan coördineren met Koerden en IS "containen" zit er niet in. Eerlijk, persoonlijk heb ik ook liever een seculier nationalistisch Syrië waar meerdere geloven en etniciteit zonder problemen naast elkaar leven. Arabisch nationalisme is echter op sterven terwijl het soennitisch islamisme in opkomst is. De beste oplossing is denk ik grenzen verleggen. - Stukje land voor Koerden - Sjiitisch Irak - Soennitisch Irak & Syrië - Alawitisch/ Seculier Syrië (waar alle niet-soennieten in vrede kunnen leven). Het Midden-Oosten is verscheurd in een sektarisch conflict. Geef iedereen maar zn stukje land, dat is denk ik het beste op termijn.

feitenchecker
feitenchecker30 sep. 2015 - 12:05

Assad heeft veruit de meeste doden op zijn naam staan. Daar kan IS nog lang niet aan tippen.

Achterberghen
Achterberghen30 sep. 2015 - 12:05

Het gaat mis daar.

2 Reacties
Rootman
Rootman30 sep. 2015 - 12:05

Nee, het komt juist goed! De incompetente en valse neocons zijn schaakmat gezet! Vanaf nu gaan de echte mannen het oplossen!

JanB2
JanB230 sep. 2015 - 12:05

Het gaat al heel lang mis daar. Veel te lang.

hansdetorenkraai
hansdetorenkraai30 sep. 2015 - 12:05

Persoonlijk maakt het me nu even niet uit wie het doet als het maar gebeurd. IS is nu eenmaal het absolute dieptepunt van religiues kwaad, en moet bestreden worden met alle middelen.

1 Reactie
Dehnus
Dehnus30 sep. 2015 - 12:05

Ik heb nog liever IS dan het staatsterreur dat Saudi Arabië heet. Alleen dat laatste word constant het handje boven het hoofd gehouden terwijl ze nog veel ergere dingen doen.

feitenchecker
feitenchecker30 sep. 2015 - 12:05

Het opvallende: de Russen bombarderen IS helemaal niet.

3 Reacties
Sardar2
Sardar230 sep. 2015 - 12:05

Ja ja. De russen bombarderen de Saoediërs en Israël!

Opinius
Opinius30 sep. 2015 - 12:05

o jewel hoor, en leveren de IS de wapens om terug te schieten. handel is handel de beste is die je bedrijfven kunt binnen jezelf likken in je eigen toko.(heb je het regie(m ) so what? gaan tigg mensenlevens daarmee op de schop so what

peterh2
peterh230 sep. 2015 - 12:05

IS is niet het werkelijke doel: het doel is het herstellen van de machtsverhoudingen die door de NAVO uit balans zijn gebracht.

pietdeg2
pietdeg230 sep. 2015 - 12:05

Neemt Poetin het bombarderen van de burgerbevolking ook van Assad over?

2 Reacties
Opinius
Opinius30 sep. 2015 - 12:05

nee allicht niet. Poetin (rusland) levert de wapens aan de IS. gestoorder gaat niet meer wat hier voor de wereldbuhne schaamteloos wordt afgespeeld. schurftige honden likken de hele dag hun eigen genitalen zij doen dat slechts om een reden omdat dit het enigste is dat ze kúnnen.

Michiel Online
Michiel Online30 sep. 2015 - 12:05

Nee dat doet ie niet. Wel kan hij "kleine fouten" maken zoals hij liet zien met Krimea, en wellicht die bukraket (mede gevolg van politiek falen). Russen volgens zijn volgens mij te eervol om burgers aan te vallen (op grote schaal), en Poetin "eert burgerrechten toch wat meer dan zichzelf".

Magikeven!ikheetMostafa
Magikeven!ikheetMostafa30 sep. 2015 - 12:05

Nu de NV naar Rusland ! Ik ga al vast Russisch taal cursus volgen.

2 Reacties
Robert Follon
Robert Follon30 sep. 2015 - 12:05

Pak het Nederlands dan gelijk even mee... While you're at it...

Opinius
Opinius30 sep. 2015 - 12:05

niet zo makkelijk hoor Must. met engels(amerikaans ) kom je er ook,om te volgens wat de contra continenten spelen (ahum in hun bijna 100 jarige oorlog) altijd vonden zij samen 1 vijand op het eind om tegen te vechten ,..over alle hoofden die daar(zelfs geologisch) tussen liggen.

[verwijderd]
[verwijderd]30 sep. 2015 - 12:05

Nog meer oorlog is niet het eerste waar nu behoefte aan is in Syrië.

1 Reactie
JanB2
JanB230 sep. 2015 - 12:05

Had je 4 jaar geleden moeten zeggen. Toen iedereen stond te juichen bij de vorderingen van het FSA (je hoort trouwens weinig meer van die gasten).

Meta Foor
Meta Foor30 sep. 2015 - 12:05

Assad .... mmmm... was dat niet die dictator die zijn eigen volk besproeide met gifgas ??? en dat nieand daar iets tegen wilde doen , behalve veel praten en vingerwijzen ? en vooral veel resoluties van VN en Europees parlement ? het is dat parlementariers zo een hoog salaris krijgen , anders kreeg je er toch geen hond voor geinteresseerd ? dat punt in de geschiedenis noemen we nou een scharnier

4 Reacties
mrspiritus001
mrspiritus00130 sep. 2015 - 12:05

en Amerika, via Turkije, aan de opstandelingen GIFGAS gaf; om onder een valse vlag, een aanslag te plegen. En Assad daar de schuld van te geven; maar achteraf bleek dat het gebruikte GIFGAS een andere samenstelling had, dan het gifgas dat Assad had ! http://www.joop.nl/wereld/detail/artikel/34092_obama_wil_samenwerken_met_iran_tegen_is/ Lees verder s.v.p.

mrspiritus001
mrspiritus00130 sep. 2015 - 12:05

Volgens VVD-minister van Defensie Jeanine Hennis-Plasschaert duurt het niet lang meer voor het kabinet de knoop doorhakt over wel of niet deel zal nemen aan de bombardementen boven Syrië. Dat heeft de bewindsvrouw zondag gezegd in Buitenhof. ‘Er zijn een aantal aspecten die ertoe doen. Bijvoorbeeld volgende week maandag, meen ik, vindt de algemene vergadering van de Verenigde Naties plaats. Dat zijn momenten die ertoe doen om nog nader van gedachten te wisselen. Dus ik verwacht heel eerlijk gezegd dat het niet al te lang meer duurt,’ aldus de minister. http://www.joop.nl/politiek/detail/artikel/33944_minister_wil_snel_duidelijkheid_over_bombarderen_syrie/ En meisje ? Het is inmiddels woensdag, hoor !

peterh2
peterh230 sep. 2015 - 12:05

Het is nooit bewezen dat het Assad was die gifgas gebruikte, het had heel goed een false flag kunnen zijn om westerse interventie uit te lokken.

Rootman
Rootman30 sep. 2015 - 12:05

Een een lesje om niet alles op nieuwsuur blind te geloven! https://wikispooks.com/wiki/Syrian_Chemical_Weapons_Attack Net zo als bij de immer terugkerende mythe dat Rusland op 08-08-08 in Georgië de agressor zou zijn geweest worden deze propagandaleugens keer op keer in de media herhaald. De aangehaalde artikelen zouden ook u moeten kunnen overtuigen. Zulks is een van de redenen dat ik alles uit de MSM geconfirmeerd wil zien ( evenals bij de alternatieve en Russische media overigens.)

TonNoort
TonNoort30 sep. 2015 - 12:05

Waarom verbaast me het niets dat Rusland alleen de doelen van de opstandelingen tegen Assad aanvalt? Omdat Turkije hetzelfde deed toen ze alleen de Koerdische bevolking in Syrie aanviel. En wie mag IS aanpakken? Dat mag het westen blijkbaar alleen doen. http://www.volkskrant.nl/buitenland/-rusland-bombardeert-vrije-syrische-leger~a4153172/ Die Russen, altijd een eigen agenda meenemen.

2 Reacties
Mark Gh
Mark Gh30 sep. 2015 - 12:05

Rusland doet hetzelfde als het Westen.

nico333
nico33330 sep. 2015 - 12:05

"En wie mag IS aanpakken? Dat mag het westen blijkbaar alleen doen." Goeie kans dat het westen zich nu gaat concentreren op Irak en zal proberen IS naar Syrië te verjagen, zodat de russen en Assad zich daarop stuk kunnen bijten.

[verwijderd]
[verwijderd]30 sep. 2015 - 12:05

"Russisch-orthodoxe kerk spreekt van 'heilige oorlog' ... maar tegen wie?" Degene die deze vraag stelt is wel erg naïef.

1 Reactie
Magikeven!ikheetMostafa
Magikeven!ikheetMostafa30 sep. 2015 - 12:05

Indirect tegen Amerika maar wel boven de hoofden van het Syrische volk en Europa maar klagen over de gevluchte Syrische burgers ??

Ratelaar
Ratelaar30 sep. 2015 - 12:05

Poetin steunt Assad en onder het mom van de strijd tegen IS heeft hij acceptatie van de internationale gemeenschap. Het echte doel? Assad lang genoeg in het zadel houden, nog meer mensen op de vlucht nog meer druk op Europa. Het levert al een 2 deling op tussen oost en west. Als Poetin lang genoeg blijft drukken, zo denken de Russen, dan valt Europa vanzelf uit elkaar. Verdeel en heers, in de puin zo denkt Rusland, kan Rusland haar oude rijk herstellen. Dat kan ook deels de Russische lucht dominatie jagers en luchtdoel raketten verklaren. Luchtverdediging is iig niet tegen de IS luchtmacht bedoeld... Alles voor de macht....

2 Reacties
KlaasB2
KlaasB230 sep. 2015 - 12:05

Helemaal mee eens, Poetin is niet te vertrouwen en hij heeft de oorlog aan EU verklaard, hij stookt al tijden in de EU, heeft partijen geld gegeven en koop mensen om. Vorige jaar nog Russische spion het Nederland uitgezet, de Koude oorlog is gewoon weer terug en wij moeten wakken worden en niet naïef zijn.

peterh2
peterh230 sep. 2015 - 12:05

Ziet hij dat zo verkeerd dan? Hij is veel beter in dit soort spelletjes dan 'onze' leiders in Brussel. Als hij ervoor zorgt dat de EU implodeert dan mogen we hem allemaal heel dankbaar zijn...

Mark Gh
Mark Gh30 sep. 2015 - 12:05

Het Vrije Syrische Leger is inmiddels op zijn minst ten dele een partner van IS. Assad is de enige voorspelbare partij in dat conflict. Als we partij kiezen moeten we in mijn ogen kiezen voor Assad.

1 Reactie
pietdeg2
pietdeg230 sep. 2015 - 12:05

"Als we partij kiezen moeten we in mijn ogen kiezen voor Assad." Assad neemt ten slotte slecht 80% van de burgerdoden voor zijn rekening. En Poetin steunt hem daar van harte bij: ook de eerste Russische bombardementen troffen burgers.

mrspiritus001
mrspiritus00130 sep. 2015 - 12:05

The Truth About Iran https://youtu.be/XzCDdXkwe28?list=PLuHVcS0R1Niased7URaGUnjPF9SxGXltF In 1953 plaatste Amerika een dictator, (de sja van Persie), in Iran; op verzoek van Engeland, ten behoeve van de oliebelangen van BP. Viel later Irak binnen op oneigelijke gronden en leugens. Viel later Libie binnen; stal 530 ton goud van Ghadafy en de olie is onderweg via de olie contracten. Waarna Kerry zijn huurlingsoldaten ter versterking van de door CIA opgejutte opstandelingen,(CIA Mossad Snipers in Syria and the Arab States https://youtu.be/5XUZVqWDC7M?list=PLuHVcS0R1NiZo5oMhQ6f1iKLoXbblgvJP ), in Syrie ook naar Syrie doorstuurde. De CIA-cellen riep i.i.i. op tot Jihadisme in Europa, (ook ter versterking). Het eerder door Groot Brittannië aan de macht geholpen koninkljik regime, (wat eerder een tweede front opende om het Ottomaanse Rijk op te delen tijdens WW1), voert thans een proxie oorlog in Jemen, voor de Amerikanen. En ook Quatar wilde gebruik maken van de oliepijpleiding door Syrie, die Kerry op het oog had om de gestolen olie sneller uit Irak af te voeren. De vage satelliet-fotoos, die al voor het neerschieten van de MH17 klaarlagen, om binnen minuten op de site van de Amerikaanse Ambassade te Kiev, na neerschieten MH17 werden gepubliceerd, om een verdenking op Putin te creeren. Duiden op voorkennis van dit gebeuren. Hoewel de Nederlandse Wikipedia pagina foutief naar de NOS verwees als bron, binnen twee uren na neerstorten. En daar deze verwijzing nog maanden op deze site bleef staan; waarmee ik publiekelijk kon wijzen, op het vroege bestaan van deze fotoos. Waarop later de Wikipedia-site stukken tekst verwijderde, uit de overleg-pagina van deze wiki-pedia-pagina. Kortom is 'dus' bewezen dat Amerika zelf, (en mogelijk ook Nederland, (dan wel infiltranten)), naast het geplaatste regime in Oekraine hierin een vinger had. En de grap van de week, "de Fransen gaan 'onderzoek' doen".

2 Reacties
mrspiritus001
mrspiritus00130 sep. 2015 - 12:05

Het eerder door Groot Brittannië aan de macht geholpen koninkljik regime, https://nl.wikipedia.org/wiki/Abdoel_Aziz_al_Saoed en eventueel; https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_koningen_van_Saoedi-Arabi%C3%AB

Zjenny
Zjenny30 sep. 2015 - 12:05

Meestintelligenteooitgeboren? NOT! want dat ben ik lol. Maar ik ben wel heel blij dat steeds meer mensen doorzien wat er als nieuws ons allen verkocht wordt. Er Moet weer iets bereikt worden dat de elite der aarde NOG meer macht/geld oplevert. En de schapen moeten behehehe zeggen..en slachtvee leveren.

Brauswasser
Brauswasser30 sep. 2015 - 12:05

Al-Nusra (de Syrische tak van Qaida). Is Qaida nu onze vriend geworden ?

1 Reactie
Magikeven!ikheetMostafa
Magikeven!ikheetMostafa30 sep. 2015 - 12:05

Iran en Hisboe allah zijn wel uw vrienden ? Want deze zitten diepe met hun neuzen in Syrië .

JandeBoer2
JandeBoer230 sep. 2015 - 12:05

Zo, de Westerse propagandamachine draait weer op volle toeren zie ik. Valt er weer wat geld te verdienen?

1 Reactie
Bouwman2
Bouwman230 sep. 2015 - 12:05

Griezelig knap hoe in twee zinnen wordt samengevat waarom enkelen hier de semi dictatuur van Putin met al zijn agressie willen inruilen tegen het vrij liberale westen. Het gaat om geld, vermeend geld dat sommigen w''el schijnen te bezitten en sommige anderen spijtig menen te moeten ontberen. Het is een kwestie dus van het gevoel achtergesteld te zijn. Het gevoel van bedrogen te zijn. vernederd en uitgebuit. De hoop is weer op de verkeerde gevestigd en schijn bedriegt ook hier. Wie opstandigheid preekt kan overal beter terecht dan in Rusland, waar ze het lijden altijd nog in deemoed aanvaarden en de levensomstandigheden voor het merendeel van de burgers nog steeds niet aan die van het westen kunnen tippen. Rusland is wel een groot land, maar slechts een kleine revanchistische speler, die keer op keer zijn hand overspeelt.

Opinius
Opinius30 sep. 2015 - 12:05

Russisch-orthodoxe kerk spreekt van 'heilige oorlog' ... maar tegen wie? tegen wie? huh? tegen wie? nou gewoon die net zo heilige oorlog voert. Het heilig lot. Allah Jaweh God met zijn veelvoudige kop boven de pot.

1 Reactie
Magikeven!ikheetMostafa
Magikeven!ikheetMostafa30 sep. 2015 - 12:05

Voert Oekraïne ook een heilige oorlog ? Trouwens, wie straft Poetin voor zijn aanslag op het passagiersvliegtuig ?! Jij zingt enge nare liedjes, meneer.

[verwijderd]
[verwijderd]30 sep. 2015 - 12:05

Het is wel duidelijk dat het westen zich geen houding weet te geven. De retoriek is aan het veranderen. Iedereen weet ongeveer wel dat ISIS gevaarlijker is voor de wereld veiligheid dan Assad. De meesten twijfelen ook bij de oprechtheid als er wordt gesproken over de 'gematigde islamistische rebellen'. Rusland grijpt in op een moment dat Assad tegen de muur stond. Ondanks de westerse bombardementen op infrastructuren was de opmars van de extremisten bij niet te stoppen. De Chaos na het omverwerpen van Assad zou niet meer overzien te zijn geweest en van het lan een 2de Libie hebben gemaakt. Neem de hulp van de Russen in bestrijding en onderhandelen aan. Alleen met een gecoördineerde aanval kan nog meer ellende voorkomen worden. Laat de Fransen ondertussen Assad onderzoeken en daarbij hulp krijgen van onafhankelijke organisaties.

1 Reactie
TonNoort
TonNoort30 sep. 2015 - 12:05

Poetin doet precies wat er van hem verwacht werd. Hij moet wel. U kijkt alleen naar de show op het podium, niet waarom hij daar staat en wie het scenario schreef. Obama's houding in deze is een vorm van appeasement. En Poetin weet dat hij zich in een onmogelijke positie heeft gemanoeuvreerd met zijn steun aan Assad. Reken er maar op dat die grondoorlog er komt en dat het heel lang gaat duren voor dit voorbij is. Met heel veel doden en onschuldige burgerslachtoffers. Hij heeft de afgelopen 24 uur laten zien waar toe hij instaat is en dat voorspelt niet veel goeds. Obama lacht in zijn vuistje omdat Poetin nu zelf de problemen mag oplossen die hij heeft laten ontstaan. Nu is het Poetins beurt om zich de haat van de Soennieten op de hals halen. Hoe lang zou het duren voordat elke soenniet in het Midden-Oosten, om maar te zwijgen van elke jihadist, Poetins gezicht als doelwit in het vizier heeft? Intussen klimt Poetin steeds hoger in de boom, zogenaamd om zijn volk te laten zien dat Rusland nog steeds een wereldmacht is, maar in werkelijkheid omdat hij er niet uit durft te komen. Hij heeft zich in een onmogelijke situatie gemanoeuvreerd. In een nieuwe oorlog. Niet officieel natuurlijk. Want de Russische bevolking zit na de Oekraïne en de Krim helemaal niet op nog een militair conflict te wachten. Het wordt nog pijnlijker als blijkt dat hun jongens zijn neergehaald met Russisch afweergeschut. Hoe lang zal Poetin die klucht volhouden? Ik vraag me af wat het Kremlin dit keer naar Syrië zal sturen, witte vliegtuigen? Net als er destijds ook lege witte vrachtwagens vanuit Rusland naar Oekraïne reden om de lichamen van jonge Russische soldaten op te halen. Ik hoorde van mensen die die wagens door hun dorpen en steden zagen rijden dat ze niet eens gekoeld waren. Die jongens werden er gewoon ingesmeten, 5 hoog opgestapeld, hup een doek er over en weer verder. Er zijn zelfs foto's van, maar die zal ik maar niet posten. In ieder geval hoeft Poetin nu niet zo moeilijk te doen over het hoe en wat. Maar wat hem zeker tegen gaat vallen is dat met de eerste jongens die sneuvelen ook het einde van zijn tijdperk wordt ingeluid. You can fool people sometimes....

Ramballo
Ramballo30 sep. 2015 - 12:05

Poetin is een sluwe machts wellusteling, een hardline apparatsjik die met dubbele tong praat! Hij is de man die in staat is een nucleaire armageddon te triggeren! Beste mensen, de aanval op ISIS is voor Poetin slechts bijzaak, een voetnoot in de Russische geschiedenis! Maar eentje die voor hem wel goed uitkomt. En ik zal jullie ook uitleggen waarom het Westen heeft zitten slapen en geregeerd wordt door domme politici en dat we nog meer ellende op de hals hebben gehaald. Obama is op buitenlandse gebied de slechtste Amerikaanse president ooit; gevaarlijk naïef en een hopeloze talmer. Net als de meeste Westerse politici denkt hij dat met diplomatie alles valt op te lossen. Helaas, de geschiedenis en met name JFK en de Cuba crisis hebben ons geleerd dat je bereid moet zijn diplomatie te laten varen en je tanden moet laten zien. Toen Obama onlangs een waardeloze deal sloot met China mbt cybersecurity en warfare, werd dat door Poetin gezien als een teken van zwakte! Geloof me…. ik ken de Russen, Chinezen en Aziaten… Ze houden niet van zwakke mensen en al helemaal niet van zwakke wereldleiders. Poetin zag zijn kans schoon en speelde tijdens zijn laatste ontmoeting met Obama bij de VN nog even een mooi stukje toneel om Obama nog extra te toetsen! Poetin zag direct in Obama een twijfelaar, een zwakke tegenstander! Nu naar M.Oosten, ISIS en Syrie. De aanpak van ISIS door Rusland is maar een klein deel van wat Poetin wilt: Poetin wilt zijn invloed in het Midden Oosten versterken door nu Syrie te steunen id strijd tegen ISIS. Syrie en Rusland waren altijd al goede partners geweest. Maar Syrie is ook ideologisch gezien een goede bondgenoot van Iran. Wie beetje heeft opgelet bij aardrijkskunde, moet je kunnen snappen dat wie Syrie en Iran in zijn broekzak heeft, niet alleen invloed heeft i.h. Midden Oosten maar ook over de vaarroutes rond straat van Hormuz en Oostelijk deel Middellandse Zee en Israel en dus de wereldhandel. Van Iran weten we dat het nucleaire ambities heeft. Echter, nu Rusland meer gaat roeren in het M.Oosten en Syrie steunt, gaan de Arabische landen, de Golfstaten en Israel zich meer knijpen. S.Arabie en de Golfstaten zullen zich bedreigd voelen en in het meest donkere scenario de hulp inroepen van atoommacht Pakistan of zelfs N. Korea. Laten we maar hopen dat het niet zover komt, want er hoeft er maar daar iets fout te gaan en de hele wereld blaast zich op. Het Westen had hier op moeten anticiperen en allang ISIS kopje kleiner moeten maken en de sponsors van ISIS (S.Arabie, de Golfstaten, Turkije, etc.) hard aan moeten pakken.

1 Reactie
Rootman
Rootman30 sep. 2015 - 12:05

Kijk eens aan! Een commentaar van een echte deskundige! Ter lering en vermaak zullen we maar zeggen... Uw voorbeeldig en enorm zelfvertrouwen verdient een punt voor punt tegenreactie: [Poetin is een sluwe machts wellusteling, een hardline apparatsjik die met dubbele tong praat! Hij is de man die in staat is een nucleaire armageddon te triggeren!] Mijn knieën beven al, maar waar haalt u dit vandaan? [Beste mensen, de aanval op ISIS is voor Poetin slechts bijzaak, een voetnoot in de Russische geschiedenis! Maar eentje die voor hem wel goed uitkomt.] Helemaal mee eens: er vechten duizenden Russen uit de Kaukasus en inwoners van de ex- Sovjet ´stans´, evenals duizenden Uigurs uit w China met IS mee, die beide landen enorme problemen kunnen opleveren. [En ik zal jullie ook uitleggen waarom het Westen heeft zitten slapen en geregeerd wordt door domme politici en dat we nog meer ellende op de hals hebben gehaald.] Vertel.... [Obama is op buitenlandse gebied de slechtste Amerikaanse president ooit; gevaarlijk naïef en een hopeloze talmer. Net als de meeste Westerse politici denkt hij dat met diplomatie alles valt op te lossen. Helaas, de geschiedenis en met name JFK en de Cuba crisis hebben ons geleerd dat je bereid moet zijn diplomatie te laten varen en je tanden moet laten zien.] Obama is een zwakke president onder moeilijke binnenlandse omstandigheden. Of die zwakte het afhouden van militaire avonturen betreft of dat het slaat op het aanhouden van de neocons en de R2P interventionist equivalenten in het state dept, daar zal de geschiedenis over moeten oordelen, maar onder zijn presidentschap is wel het midden oosten en zuid oost Europa in brand gezet. [ Geloof me…. ik ken de Russen, Chinezen en Aziaten… Ze houden niet van zwakke mensen en al helemaal niet van zwakke wereldleiders. Poetin zag zijn kans schoon en speelde tijdens zijn laatste ontmoeting met Obama bij de VN nog even een mooi stukje toneel om Obama nog extra te toetsen! Poetin zag direct in Obama een twijfelaar, een zwakke tegenstander!] Zwakke leiders krijgen heus wel respect, zoals pres. Maduro of mw presidente Roessef. Het zijn de arrogante, incompetente leiders, zoals Obama met zijn exceptionalisme of de visieloze EU lakeien die geen achting van de Russen en de Chinezen (+ de rest van de onafhankelijke wereld) krijgen. Nu naar M.Oosten, ISIS en Syrie. [De aanpak van ISIS door Rusland is maar een klein deel van wat Poetin wilt: Poetin wilt zijn invloed in het Midden Oosten versterken door nu Syrie te steunen id strijd tegen ISIS. Syrie en Rusland waren altijd al goede partners geweest. Maar Syrie is ook ideologisch gezien een goede bondgenoot van Iran. Wie beetje heeft opgelet bij aardrijkskunde, moet je kunnen snappen dat wie Syrie en Iran in zijn broekzak heeft, niet alleen invloed heeft i.h. Midden Oosten maar ook over de vaarroutes rond straat van Hormuz en Oostelijk deel Middellandse Zee en Israel en dus de wereldhandel.] Inderdaad, momenteel is het een conflict tussen de zuid-noord en de oost-west as, met als kruispunt Syrië. De een is niet beter of slechter dan de ander, hoewel zuid- noord wel heel bedenkelijke methoden gebruikt. Het hele conflict is onnodig, want in een seculier en neutraal Syrië zouden beide belangen hun plaats kunnen hebben. Helaas past dat niet in het plaatje van de salafisten en hun geradicaliseerde broeders, de neocons. [Van Iran weten we dat het nucleaire ambities heeft.] Inderdaad, ze willen graag reactors plaatsen op breuklijnen. Rare hobby. Verder: niks. [Echter, nu Rusland meer gaat roeren in het M.Oosten en Syrie steunt, gaan de Arabische landen, de Golfstaten en Israel zich meer knijpen.] Rusland is uitgenodigd door de legitieme regering, de VS niet. En dat bovengenoemde landen samen met de VS, de ´pluisje´* alliantie bang zijn, het wordt een keer tijd! *http://1.bp.blogspot.com/-X7UyQkh74AA/UkTX7-KCDlI/AAAAAAAAAFI/cIuGII9T0ME/s1600/fluffy-dogpg-vertical-extralarge.jpg [S.Arabie en de Golfstaten zullen zich bedreigd voelen en in het meest donkere scenario de hulp inroepen van atoommacht Pakistan of zelfs N. Korea. Laten we maar hopen dat het niet zover komt, want er hoeft er maar daar iets fout te gaan en de hele wereld blaast zich op.] Dat KSA zo groot is geworden is de schuld van het onnadenkende westen. Maar ter verduidelijking: er zijn atoommachten en atoommachten: Het volgende is militaire doctrine: Alleen de VS en Rusland, misschien niet eens China kunnen meespelen: 1st, 2nd, en 3rd strike. Israel, Pakistan, India, Frankrijk, de Britten en N Korea kunnen slechts regionaal verwoesting aanrichten, en hebben geen antwoord meer op de counterstrike. Dus hun potentiële aanval betekent zelfmoord. Nauwelijks een bedreiging dus... [Het Westen had hier op moeten anticiperen en allang ISIS kopje kleiner moeten maken en de sponsors van ISIS (S.Arabie, de Golfstaten, Turkije, etc.) hard aan moeten pakken.] Helemaal mee eens, maar helaas is IS een creatie van het westen, dus gaan ze dat niet doen! Putin is geen Jezus, hij zal heus wel zijn fouten maken, maar eindelijk gebeurt er weer iets en zijn er positieve ontwikkelingen!

TonNoort
TonNoort30 sep. 2015 - 12:05

Rusland is al een tijd bezig een nieuw Warschaupact op te zetten. Onder een andere naam uiteraard. En het eerste lid na Rusland is binnen. LePen en haar vader hebben in ruil voor de 15 miljoen die ze van Poetin kregen beloofd dat als LePen president wordt Frankrijk uit de EU en de Navo zal stappen om dan samen met Rusland tegen Europa en de VS te strijden. Zie je het voor je? Zou Wilders dezelfde deal aangeboden hebben gekregen? Poetin heeft er namelijk een handje van potentaten aan de macht te helpen. Zie Syrie en Tsjetsjenië. Zou dat dan ook betekenen dat wij als Nederlanders ten strijde gaan trekken tegen onze buurlanden om het Poetinisme veilig te stellen? Hoe zullen we het nieuwe militaire verbond dan noemen. Het Zeewolder Pact? Dat moet geweldig nieuws zijn voor al die lieden met anti westerse sentimenten in ons land. Die overigens het Nederlandse equivalent zijn van de moslimextremisten. Beide niet opgewassen tegen het heden en beide voorzien van een apenbrein dat zonder leiderschap niet kan overleven. Waarom goed nieuws? Kunnen ze eindelijk een eind maken aan alles wat ze haten, zichzelf.

1 Reactie
Rootman
Rootman30 sep. 2015 - 12:05

[Kunnen ze eindelijk een eind maken aan alles wat ze haten, zichzelf. ] Een VS vazalstatus afwijzen is iets heel anders dan zichzelf haten! Verder is dit uiteraard niet meer dan een beetje plagen, het westen eens een koekje van eigen deeg (agressieve bemoeizucht in andere landen hun binnenlandse zaken) teruggeven. Alles wat de macht van het grijze monster terugdringt is voor mij welkom.

[verwijderd]
[verwijderd]30 sep. 2015 - 12:05

Let op, ze gaan er de spin aan geven dat Rusland IS aan het helpen is door de z.g. "gematigde" rebellen die tegen IS zouden strijden aan te vallen. Men zal zorgvuldig alle aanvallen van de Russen op IS uit het nieuws laten: NOS: "'Russen bombarderen door CIA getrainde rebellen'" http://nos.nl/artikel/2060685-russen-bombarderen-door-cia-getrainde-rebellen.html Maar als het geoorloofd is ook de andere kant te horen hier, en niet slechts van één kant, de propaganda oorlog begint net hierover, en nu al dit: "Putin: Claims Russian jets killed civilians in Syria emerged before airstrikes started" http://www.rt.com/news/317188-putin-civilian-casualties-syria/ "ISIS HQ, command point, ammo depot destroyed in Russian military Syria night op" http://www.rt.com/news/317180-footage-russian-military-strike-isis/ "Russian anti-terror op in Syria - Live Updates" http://www.rt.com/news/317068-russia-isis-islamic-syria/

3 Reacties
Ratelaar
Ratelaar30 sep. 2015 - 12:05

Ja, ja op RT gaat het altijd goed. Je weet toch dat die helegaar niet kritisch zijn richting Moskou? Bovendien hebben de Russen zelf gezegd tegen de oppositie van Assad te vechten. En dat is dus niet alleen ISIS. En over burgerslachtoffers hoef je ook niet moeilijk te doen, die vallen meestal als woonwijken worden gebombardeerd of als moslims ergens een knal horen. Die zijn ook niet te beroerd om te liegen voor de publieke opinie.

Ramballo
Ramballo30 sep. 2015 - 12:05

Wat een onzin. Je gelooft Poetin's propaganda machine, RT.. 1. Nogmaals, het werkelijke doel van Rusland is niet ISIS bestrijden, maar meer invloed i.d. regio! Rusland bombardeert nu ten westen van Damascus, bij de kustregio's; niet de ISIS stellingen die zich in het Oosten van Syrie bevinden die thans worden bestreden door de Westerse coalitie. Wat Rusland werkelijk van plan is de band tussen Rusland en Syrie EN IRAN versterken. Syrie en Iran zijn ideologische partners die beiden gehaat worden in het Soennietische Midden Oosten. Rusland gaat nu hier tussen zitten en allianties met deze 2 landen versterken, zodat Rusland straks controle heeft over het Oostelijk deel vd Middellandse Zee (welke niet gelukt is via rotzooi trappen in Griekenland) en de Straat van Hormuz! Zo heb je controle over de gehele regio en je hoeft daar 1 fout te maken en het wordt daar 1 glazen woestenij. Want Rusland gaat daar hun Russische vloot stationeren. Wat hun niet gelukt was via de Griekenland route, hebben ze nu in handen via de Syrie en Iran route! Het zal me ook niet verbazen dat Rusland warme banden wilt gaan onderhouden met Irak. Stel je voor de Rusland- SYrie-Iran-Irak alliantie. Positie Israel: Israel heeft veel te vrezen! Van belang is dat het Westen de banden met Israel verstevigt Obama en het Westen hebben niet alleen zitten slapen maar zijn nog gevaarlijk naief. Een grove inschattingsfouten hebben we gemaakt van Poetin. We hebben door onze naiviteit, onnozelheid en zwak beleid dit over onszelf afgeroepen! 2. Schei toch eens uit met die rare complottheorieen dat ISIS een creatie is van het Westen! De ellende is begonnen toen in Irak een overwegend Sjiitische regering werd aangesteld die pro-Iran is. Dezelfde regering die het merendeel van de overwegend Soennietische bevolking als 2e-rangs burgers beschouwde. Dit zette natuurlijk kwaad bloed bij het Soennietische volk, maar ook bij strijders van oud-dictator Saddam Hoessein, en de bendes die tegen Saddam vochten. Vervolgens infiltreerde Al-Qaeda en mengde zich i.h. conflict, gesponsord en van militair materieel voorzien via S.Arabie, de Golfstaten en Turkije. Het proces werd versneld doordat Obama de fatale fout maakte door zich uit Irak terug te trekken. Direct hierna begon het offensief van diverse bendes waaronder Al-Qaeda strijders en Saddam-strijders, die zich 1 groep vormden, ISIS, en zich grote delen van Irak veroverden waarbij veel Amerikaans materiaal werd buitgemaakt op de regeringstroepen van Irak. Dankzij sponsoringen van bovengenoemde landen kon ISIS snel terrein winnen en sloeg het over naar Syrie... Nogmaals het Westen heeft hier veel fatale fouten gemaakt! ISIS had snel kopje kleiner gemaakt moeten worden en de sponsors van terror aangepakt worden. Wat er nu speelt ih M.Oosten is gevaarlijk voor de wereldvrede! Israel heeft veel te vrezen en er moet als de bliksem acties genomen worden. Ik zie Vlad Poetin nog er voor aan om Israel erbij te lappen via Hezbollah en Hamas. Israel kennende laat zich deze keer niet met zich sollen!

TonNoort
TonNoort30 sep. 2015 - 12:05

Het is toch wel duidelijk dat Rusland bezig is de tegenstanders van Assad uit de weg te ruimen. Want daar ligt de grootste bedreiging voor de Russen. Zoals iedereen ziet is de hele actie erop gericht de Russische belangen veilig te stellen. IS is bijzaak. Lavrov die de moordpartijen ontkent met het argument dat ze die gematigde oppositie nodig hebben om straks mee samen te werken. Hij zegt wat het westen graag wil horen, dat er leven is voor de oppositie na Assad. Dat is een gotspe, er is straks helemaal geen gematigde oppositie meer nodig dus waarom zou je ze nu sparen. De Russen hebben aangekondigd dat de militairen een half jaar blijven. Er zitten nu 25.000 man. Plus de slagers van Hezbollah en Iran. Het is toch duidelijk wat ze daar gaan doen. Ze moorden iedereen uit. Het wordt een lege woestijn. Het is dezelfde tactiek die ze in Afghanistan voerden, iedereen is doelwit, alles wat beweegt gaat er aan. Om de simpele reden dat een dode geen wapen meer pakt. Ik denk dat het de wraak van Poetin is dat het westen hem in deze positie heeft gedrongen. Dus geeft hij er een eigen draai aan. Hij breekt alle weerstand tot de grond toe af. Of het Turken of gematigde oppositieleden zijn, maakt niet uit. En IS bewaart hij voor het laatst, als ze al niet zijn weggetrokken. Want zij vormen geen rechtstreekse bedreiging voor Assad, ze zitten aan de andere kant van het land. Achtervolgt door de bloedhonden van Hezbollah worden ze de heuvels overgejaagd naar Iran waar ze worden opgewacht door Sjiieten. De onkruidverdelgingsdienst van Poetin laat geen grassprietje overeind.

mrspiritus001
mrspiritus00130 sep. 2015 - 12:05

'Onze" (anti Putin propagandiste) Hoogleraar Beatrice de Graaf, (internationale betrekkingen); zei gisteravond op tv; "Dat volgens de Amerikanen; IS de schuld is van Assad". Maar ISis heeft zijn roots in Irak ! (En volgens mij zit Assad niet in Irak, maar Amerika zit in Irak.) Immers ISIS is een reactie op de marteling, en het doden, van tienduizenden Irakezen. (Google maar naar de naam "James Steele".) Laten we er eens dieper op ingaan; Groot Britannie, (Angelsaksen); Amerika, (ook Angelsaksen); zijn de meest koloniserende landen van deze wereld. (Zien in Rusland een potentiele concurrent.) {Al (zeker) sinds 1830; gezien de oorlogen in Afghanistan, (zie mijn eerdere commentaren). Ik sla over; "Dat Angelsaksen, zeer waarschijnlijk, roots hebben "in de hettieten". Voor hettieten; zie de BBC documantaire; "The dark lords of hattusha". Dit is deel 3 van de serie "Lost Cities of the Ancients". Waarschijnlijk zul je dit moeten downloaden, (er is een torrent). { een slechte kopie is wel voor Nederland hier te zien; https://youtu.be/8cVfIJikiMI?t=21m14s } In kern; Westers volk, (met settelment cultuur), dat zich vestigt in Anatolie, (Turkije); in een Turkse semi nomaden cultuur. Een vierde werdldmacht; ontdekt, via ontcijfering van een tablet met een faraozegel. De Angelsaksen; The earliest historical references from outside Britain refer to piratical Germanic raiders, 'Saxones' who attacked the shore of Britain and Gaul in the 3rd century AD. ... The term Angli Saxones seems to have first been used in continental writing of the 8th century; Paul the Deacon, uses it to distinguish the English Saxons from the continental Saxons (Ealdseaxe, literally, 'old Saxons').[13] The name therefore seemed to mean "English" Saxons.... https://en.wikipedia.org/wiki/Anglo-Saxons Lees eventueel ook; http://www.jewishencyclopedia.com/articles/8586-jeremiah In the thirteenth year of King Josiah (626 B.C.) while still a young man Jeremiah was called to be a prophet. It was just at this time that the plundering Scythian hordes, which troubled Nearer Asia for decades in the second half of the seventh century, swept past the western boundary of Palestine on their swift horses, to capture rich booty in the ancient civilized land of Egypt (Herodotus, i. 164). AANVULLING; In de stads-staten van Turkije/Anatolie leefde nog Hettieten; het gebied was wel door de Scytians veroverd, maar de stads-staten hadden zelf-bestuur. De rovers werden waargenomen ten westen van Jeruzalem, langs de kust. Kwamen dus uit het Noorden. Uit de stads-staten dus ! Het zijn dus niet de Scytians; maar het waren de Hettieten, die deze rooftochten pleegde. De rest doe ik later wel een keer. Valse Propaganda is niet van vandaag: Geen censuur en repressie, maar de 'macht van het woord'. 'Truth and falsehood are arbitrary terms', schreef hij. En: 'There are lifeless truths and vital lies. The force of an idea lies in its inspirational value. It matters very little whether it is true or false'. Hij stelde George Creel aan als hoofd van het kersverse 'CPI' (Committee for Public Information). Creel zei van zichzelf: 'I took in prejudices with mother's milk and was weaned on partisanship'. Met een brede selectie schrijvers, journalisten, scriptschrijvers, acteurs, grafici en '4-minute-men', die op publieke bijeenkomsten in vier minuten hun gehoor probeerden te overtuigen van de noodzaak van oorlog, kreeg hij het voor elkaar Amerika op te zwepen. Na de oorlog werd het 'CPI' opgeheven. Maar tal van overheidsinstellingen en private ondernemingen namen de werknemers van dat propagandabureau gretig over. Ze zagen duidelijk brood in de mogelijkheden de publieke opinie te beïnvloeden. http://jammerjoh.com/entries/general/propaganda Linkse intellectuelen als Emma Goldman, Alexander Berkman en Mollie Steimer, die in 1919 gevangen waren gezet, werden vervolgens gedeporteerd naar de Sovjet-Unie. En in 1922 stopte de intellectualistische publicatie 'Appeal to Reason', omdat er voor rede geen plaats meer was in het publieke debat. Het breed vertakte aanbod aan publicaties in de VS slonk zienderogen, tot er defacto nog slechts enkele gemonopoliseerde nieuwsagentschappen en uitgeverijen over waren. Wat over ISis enz. tot ons komt; is verdraaid. Immers de onthoofdingen van de gijzelaars waren een reactie op de martelingen en hadden als doel; "De Amerikanen te verdrijven uit Irak". Veel wreedheden hebben daarnaast ook wel plaatsgevonden; maar de Amerikanen waren vele malen wreder.

1 Reactie
TonNoort
TonNoort30 sep. 2015 - 12:05

'de Amerikanen waren vele malen wreder.' De wreedste van allen waren de Russen. Er is een schatting die u overigens ook zelf kan maken. Sla de geschiedenisboeken open en tel gewoon op. Mijn schatting over de afgelopen honderd jaar 200 miljoen doden incl. de eigen bevolking en die van omliggende landen. Dat aantal zal nu ongetwijfeld behoorlijk stijgen want de bloeddorst spat weer van het scherm. Waarom wel protesten toen Servië werd gebombardeerd en nu niet? U bent zo ongelooflijk selectief in uw morele overwegingen dat we gerust kunnen vaststellen dat er bij uw overwegingen helemaal geen moraal aan te pas komt. U voelt alleen die gloed van binnen nu uw held eindelijk zijn zadel heeft vastgesnoerd met een Yippiekayee dood en verderf zaait.

[verwijderd]
[verwijderd]30 sep. 2015 - 12:05

@Peter Broek, vr 02 oktober 2015 "Sla de geschiedenisboeken open en tel gewoon op." Een van de slechtste dingen die je kan doen om feitelijk te zijn is de geschiedenisboekjes openslaan. "Mijn schatting [is dat de Russen] over de afgelopen honderd jaar 200 miljoen doden incl. de eigen bevolking en die van omliggende landen [veroorzaakt hebben]." Over het algemeen wordt de geschiedenis, zo zegt men, verteld door de overwinnaars. Ook de nationale feesten hangen daar mee samen. 'Thanksgivings Day' wordt over het algemeen niet gevierd door de afstammelingen van de oorspronkelijke bewoners van Amerika, net als 'El Día de la Hispanidad'. De Geschiedenis van de afgelopen honderd jaar die men van Rusland kent in het westen is over het algemeen geschreven door de verliezer. Die wil Rusland het liefst neer zetten als wreed en meedogenloos, als een land van kille tirannen met bloeddorstige legers. De wereldgeschiedenis is geopolitiek. Om dat te begrijpen moet je je eigen waarden over boord gooien en je kunnen inleven in culturen en omstandigheden, empathie en respect. Slechts op die manier kan je het heden beoordelen en selecteren wat propaganda is en wat niet. Mijn man zegt altijd dat er in het westen over geen enkel land zo veel gelogen is als over Rusland en de USSR, en misschien is dat zo. Als je de media een beetje volgt zie je meer complottheorieën over Rusland dan over de westerse machten. Ook nu in Syrië kwam de pers met een scoop over de verbouwing van het vliegveld van Latakia en dat bleek al besproken met het witte huis voordat het eerste beton gestort was. Het feit dat Rusland bondgenoot is met Syrië is ook niet van gisteren en dat er wapencontracten zijn nog minder. Iedereen had dit kunnen weten. Tekenend is wel dat men met satellietbeelden haarfijn heeft kunnen laten zien wat in Donbass nooit gelukt is. Dat die sterke banden tussen Rusland en Syrië te maken hebben met de haven van Tartus mag ook geen geheim meer zijn. Maar ook zonder die haven zou Rusland nooit eenzijdig de banden hebben opgezegd anders dan door een regime-change . Zo ook heeft heeft Rusland Iran door dik en dun gesteund, is het een dikke bondgenoot van Cuba en zal het Venezuela ook niet laten vallen. Maar ook (de voor het westen meer beschaafde) landen van de BRICS. En ook landen als Oekraïne, waar een onoplosbare historische band mee is, laten ze niet vallen door een (tijdelijk) vijandig regime. Ze hebben Oekraïne niet laten vallen op de schuld, terwijl dit mogelijk was, ze leveren weer gas tegen een redelijke prijs, met geld van de EU, en is het enige land (met nu Duitsland en Frankrijk) dat zich werkelijk inzet (tegen de wil van de VS en de radicalen van Ukraine die al uit de coalitie zijn gestapt) om tot vrede te komen met Donbass. Triest is dat Kiev nog steeds niet direct met de vertegenwoordigers van Donbass willen praten. Toch gaat de reden van de Russische steun aan Syrië wat verder als de Middellandse Zee haven. Als Assad valt is het hek van de dam. Assad heeft weinig bondgenoten in de omgeving. Iran, dat al het kwaad wat het westen zich kan bedenken inhoudt, Hezbollah die als terreur organisatie wordt gezien, en de Koerden in die mate dat ze ook IS bestrijden, en zich de vrede in Syrie herinneren, en daardoor een gemeenschappelijk doel hebben, en in de klasse kunnen we ook het huidige (verscheurde) Irak voegen. Na een jaar van VS bombardementen hebben we kunnen zien hoe IS gegroeid is. Ook de illegale bombardementen in Syrië hebben nergens anders toe geleid dan het land zwakker maken en IS sterker. Dood en verderf. Miljoenen aan wapens en honderden manschappen zijn in die gebieden van de 'gematigde strijders naar de moslim-fascisten gestroomd. Het is natuurlijk ook water naar ze zee dragen als je je 'vijand' sponsort. De enige die er wel bij vaart is het MIC, maar dat wil meer, chaos in Syrië met als volgende doel Iran en dan richting noorden. Dan ben ik toch blij dat Rusland aan mijn kant staat.

2 Reacties
TonNoort
TonNoort30 sep. 2015 - 12:05

Je, mag ik je zeggen, opmerking over de geschiedenis ken ik en is zondermeer waar. Toch kun je niet over alles liegen. Feiten blijven feiten hoewel verklaringen en achtergronden verschillen. Andersom moet je toegeven dat er een groot verschil is hoe Duitsers met hun verleden omgaan en hoe Russen het doen. Of beter hoe ze het niet hebben gedaan. Het verschil zie je in voormalig Oost Duitsland, waar het communistische gedachtegoed bij sommigen naadloos overging in extreem rechtse opvattingen. En je je af moet vragen hoe links of menselijk het communisme eigenlijk was. Het is niet voor niets dat het communisme het rode fascisme is genoemd. De focus lag anders maar de middelen kwamen nagenoeg overeen. Er is nog een groot verschil tussen Oost Europees Stalinistisch kaderdenken en het socialisme dat zich in West Europa ontwikkelde. Hier 'verwaterde' het socialisme tot sociaal democratie vanwege de noodzaak tot politieke compromissen. Hierdoor kreeg het een veel menselijker gezicht dan in Oost Europa. Daarnaast zijn die verschillen versterkt door de culturele verschillen tussen Oost en West. Dat zie je in de opvattingen over andere culturen en seksuele voorkeuren. De tolerantie daarover is in het oosten duidelijk minder groot. Over Syrie, je vergeet een ding en dat is de gaslijn die de Russen al jaren proberen tegen te houden. Want dat gas uit Qatar voor West Europa maakt het gas uit Rusland minder nodig. Dat is de belangrijkste reden voor Russische inmenging. Het uitschakelen van de oppositie maakt die pijpleiding zo goed als onmogelijk. Want dat is de ware opzet achter het militaire ingrijpen. O, ja en onderweg nemen ze nog even wat IS bolwerken mee. Kleine moeite als je toch bezig bent.

TonNoort
TonNoort30 sep. 2015 - 12:05

'Na een jaar van VS bombardementen hebben we kunnen zien hoe IS gegroeid is.'' Je doet net of die aanvallen bedoeld waren om IS sterker te maken. Maar als dat wel zo is, wat doet Rusland daar dan? We hebben gezien hoe geweldig ze het deden in Afghanistan. Dit keer wordt het echt niet beter. En aan de moordpartijen op de oppositie te zien wordt het alleen maar erger.

mrspiritus001
mrspiritus00130 sep. 2015 - 12:05

Deel 2; De lijn geloof & de lijn geslacht. (in vervolg op commentaar van vr 02 oktober 2015 14:32) Inleiding; Wij homosapiens verspeide vanuit Zuid Afrika langs de oostkust naar het noorden en staken de Nijl over. Waarna rechts resulterent in Germanen; Noordoost resulterent Slavische volkeren; Zuidoost Chinesen. Wij kanabaliseerde de Neanderthalers, vermengde er deels mee. En uit het deel der genen wat wij uit de Neanderthaler hebben betrokken; daar hebben wij ons weerstand'svermogen aan te danken. Bekijk hier https://www.youtube.com/user/BlackRyderFilms de BlackRyderFilms serie "Homo Sapiens - Who Are We?". Hier deel een https://youtu.be/yfXL2W6qVCo deel 2; https://youtu.be/nP1qbqy5ISg enz. Bekijk de documentaire Mesopotamia https://youtu.be/MKs5Wvv1-14?list=PLuHVcS0R1NiYOuyEIgh_gy9_1WGcV0XgH Sommige mythes uit tijdperk/plaats Mesopotamia https://nl.wikipedia.org/wiki/Mythe zijn verwerkt in de huidige drie "een god's geloven. Het eerste geloof dat uitging van een god, is het jodendom. Palestina was in oude geschiedenis bekend als het Land van Kanaän. Toen Abraham emigreerde naar het land Kanaän was het een goed ontwikkeld land. De Filistijnen uit Kreta, betrokken het land Kanaän in 1250 BC en vestigde zich in de kustgebieden. De Filistijnen vestigden vijf koninkrijken, Gaza, Ashkelon, Ashdod, Gath en Ekron. Zij waren de mensen die Palestina haar naam gaf, en het Land van Kanaän is sinds de Romeinse tijd bekend als Palestina. Rond 1100 BC trokken Israëlitische stammen bij Jericho het land Palestina in. Zij veroverden een deel van het land Palestina en vestigde een koninkrijk in Judea omstreeks 1000 voor Christus. Rond 935 BC werd het koninkrijk verdeeld in het Koninkrijk van Israël in het noorden en in het koninkrijk Juda in het zuiden. Rond 725 BC werd het Koninkrijk van Israël veroverd en veel Israëlieten vertrokken naar Babylonië. Ongeveer 600 BC werd het koninkrijk Juda veroverd door de Babyloniërs. De Israëlitische stammen werden ofwel verbannen naar Babylonië of werden geabsorbeerd door de Palastijnen. Dit betekent dat de Israëlitische heerschappij over een deel van Palestina slechts 400 jaar duurde, gedurende welke tijd de meerderheid van de bevolking Kanaänitische en gemengde Kanaänitische-Israëliet was. Veel van de Israëlitische koningen van de twee koninkrijken volgde Kanaänitische religies. "On every hill and under every green tree" (ib. ii. 20) they honor the "strangers" (ib. v. 25), i.e., the Baalim (ib. ii. 23), who, introduced from abroad, had taken their place among the local deities. Israel had "acted wantonly" with them from the time when he first settled in the land of Canaan and had even burned his own children for them "in the valley" (ib. vii. 31). http://www.jewishencyclopedia.com/articles/8586-jeremiah Kortom op locatie Palestina waar in de loop der jaren veel joden christen en later moslim werden; resulterend in slechts een 5000 joden, (omtreeks 1870), die hoofdzakelijk in Jeruzalem woonde. Het aantal hettieten, (ook al was het Rijk uiteengevallen; althans de structuur) was ook vroeger vele malen groter dan het aantal joden. Maar vanwege de doortochten, (rooftochten naar Egypte) en vanwege wat handelsbetrekkingen, waarbij zelfs een aantal joden naar het noorden, (Anatolie), waren geemigreerd; kwamen de Hettieten bekend met het 'joodse' geloof. Met de komst van het christendom en het latere islam; kwamen de geloofsoorlogen, (kruistochten). En omstreeks 7e eeuw namen de Hettieten elite het joodse geloof aan, (althans een vorm daarvan). Dit was om een zekere neutraliteit te verkrijgen en om handel te kunnen voeren met beide, (christelijke en islamitische), grote strijdende partijen. Echter o.a. te 'onderscheiden' naar ras ! Immers de 'nazaten' van Abraham uit het zuiden zijn semitisch van ras en de Hettieten zijn germaans van ras ! Een andere keer behandel/bespreek ik "het jood kunnen worden"; immers daar zijn veel verschillende theorien over. En dit is een complex verhaal. En "het joods kunnen blijven" laat ik ook even in het midden. Slavenhandel; Slavenhandel, koloniseren en roof; heeft 'altijd' deel uitgemaakt van de Hettische cultuur. De germaanse Hettieten die deels naar het westen trokken, dan wel invloeden hebben gehad op de westerse Germanen en in naam de latere Angelsaksen. {Ook op het Angelsaksische deel van de Hettieten; die het christendom hadden aangenomen, (welliswaar los van Rome).} Herkenbaar aan het feit dat in Amerika de slavenmarkten op sabbat dagen gesloten waren ! Deze 'karaktereigenschap', (slavenhandel, koloniseren en roof), van de Hettieten, (joods of christelijk); is/was wijd verbreid, immers o.a. ook in Nederland werd dit gepleegd. De latere invloeden op Rusland, (van de 'westerlijke' Hettieten), gebruikmakend van de Hettieten in Rusland doe ik later.

1 Reactie
Rootman
Rootman30 sep. 2015 - 12:05

Een paar kanttekeningen: De beschrijving van de blanke ´rassen´ is volgens de moleculaire antropologie (DNA) nogal kort door de bocht: er zit een leemte van 55 000 jaar tussen. Een goede bron om hier meer over te weten te komen zijn de artikelen van Razib Khan , een moleculair bioloog bij het ´Unz- report´. Ook is het belangrijk te beseffen dat de mensen in een gemiddeld San dorpje (de oudste cultuur op aarde, zeker 50 000 jaar) onderling genetisch veel meer verschillen dan alle niet Afrikaanse (sub sah.) ´rassen´ onderling. Zeker tussen semieten en germanen, kelten, slaven, romanen etc., de ´blanke´ volken is het verschil verwaarloosbaar klein, zo klein dat slechts een geoefend oog verschillen ziet, net zo als de kolonialen vroeger zeiden dat ´ze´ er allemaal hetzelfde uit zien.. Cultureel, religieus en taalkundig speelt zeker zo´n belangrijke rol, maar in die zin is uw stukje wel interessant.