Sfeerfoto van Joop
Joop
Joop

PvdA-Kamerlid Arib stapt op

Voelt zich niet meer veilig na 'dolkstoot' Vera Bergkamp
Joop

Rotterdammers dreigen vluchtelingen te onthoofden

  •  
20-08-2016
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
55 keer bekeken
  •  
rdam
Boze bewoners van de Rotterdamse wijk Beverwaard dreigen asielzoekers die het plaatselijke azc betrekken te onthoofden zo gauw er een vergrijp wordt gepleegd. Dat verklaart een protesterend echtpaar tegenover Trouw :
"Ze verwacht dat de asielzoekers komen ‘grabbelen en verkrachten’. “We willen hier geen ellende, niet op onze stoep.” “Waarom zetten ze dat azc niet bij de burgemeester op de stoep?”, vult haar man aan. Hij wil dat er een bord komt voor het kamp, waarop in het Syrisch staat dat asielzoekers niet welkom zijn. Als ze komen stelen, dan hebben ze een probleem, zegt hij. “Als wij bellen, dan komt een paar duizend man naar het kamp. Dan is dat azc zo weg.” Bep valt hem bij. “We lynchen ze. We bellen geen politie, we snijden hun koppen eraf.”"
Het dreigement is extra schokkend omdat veel van de vluchtelingen afkomstig zijn uit Syrië waar ze bedreigd werden door onder meer IS, een terreurgroep die onthoofdingen gebruikt als propagandamiddel.
Het asielzoekerscentrum had er vorig jaar al moeten komen maar de vestiging werd uitgesteld na een tumultueuze bijeenkomst met burgemeester Aboutaleb waar de ME aan te pas kwam. Nu komen de eerste van de uiteindelijk 600 vluchtelingen, het gaat vooral om mensen die al een status hebben gekregen, naar verwachting eind deze maand aan in de opvang die recht tegenover een woonwagenkamp ligt. Beverwaard is gelegen aan de zuidoostelijke rand van de stad en staat bekend als een probleemwijk.
"De hangjongeren zorgen voor onrust, zegt Aad Broer. Hij zit in de actiegroep Beverwaard Zegt Nee, tegen het azc. De onderlinge relaties zijn gespannen, vorige week werd nog iemand op straat beroofd. Bewoners zeggen dat ze de politie nauwelijks zien. “Die groepen die ’s nachts rondhangen, tolereren nauwelijks iets nieuws. Zeker geen 600 asielzoekers.”"
Leefbaar Rotterdam, de grootste partij in Rotterdam, riep de bewoners vorig jaar op zich uit te spreken tegen het azc maar sindsdien hebben ze in de wijk weinig van de partij die ook in het college zit vernomen. De buurtbewoners zeggen teleurgesteld te zijn in de politiek. Actievoerders hebben spijt dat ze vorig jaar niet met geweld hebben geprotesteerd: “We hadden de ruiten van het stadhuis aan de Coolsingel moeten ingooien. Overal waar ze dat deden, kwam het azc er uiteindelijk niet.”
Video van de bijeenkomst in oktober

Praat mee

Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.

avatar

Reacties (201)

JanJanszoon
JanJanszoon3 sep. 2016 - 22:27

Geweld en dreigen met geweld is nooit goed. Is in Nederland de norm trouwens. Institutioneel geweld, zoals de Koran van de Islamieten voorschrijft, lijkt mij dan ook niet passen in Nederland. Heel apart dat het met de mantel der liefde wordt bedekt door sommigen.

Willem van Yperen
Willem van Yperen24 aug. 2016 - 16:59

Nou het is natuurlijk zo dat de Beverwaard een moeilijke wijk is. Criminaliteit ligt er ver boven het gemiddelde. De bewoners zijn bang voor nog meer criminaliteit en als de overheid geen oor heeft voor de problemen die er spelen dan krijg je denk ik dat mensen het recht in eigen hand nemen, Dat is natuurlijk niet goed, ik vind nog steeds dat de rechter daar voor is.

Bram Emanuel
Bram Emanuel22 aug. 2016 - 20:52

Ongelooflijk, al die honderden negatieve reacties op de bedreiging om vluchtelingen te onthoofden. Het is duidelijk dat men dat soort praat niet wenst in Nederland. Zie je wel dat het kan. Zo moeilijk is het dus niet. En nu de volgende keer graag ook zo reageren als dat soort bedreigingen uit andere hoek komen.

3 Reacties
Frank Lenssen2
Frank Lenssen223 aug. 2016 - 8:22

Eh? Je bedoelt dat Nederlanders niet fel reageerden toen IS dreigde mensen te onthoofden, en dat later ook deed, en zelf filmde? Ik tracht me jouw breinprocessen voor te stellen, maar vooralsnog lukt me dat niet.

Bram Emanuel
Bram Emanuel23 aug. 2016 - 12:58

Haha, Frankie toch. De oog- en oorkleppen zijn sterk ontwikkeld bij jouw. Ik heb het over bedreigingen in Nederland, niet over daadwerkelijke onthoofdingen in IS-ieje. Enkele voorbeelden zijn de regelmatig bezoekende haat-imams die homo's of afvalligen bedreigen, of de Nederlandse Erdogan-aanhangers die Koerden, Gulenisten en Ebru Umar bedreigen, en natuurlijk continue stroom aan bedreigingen richting zionisten (aka joden). Nooit van gehoord zeker? Reden: zie de 2e zin.

Ben Joop
Ben Joop23 aug. 2016 - 13:24

Inderdaad wat Frank zegt: wat insinueer je nu eigenlijk?

Raymond Bhagwandin
Raymond Bhagwandin22 aug. 2016 - 18:07

Als ik het goed begrijp hebben ze last van hangjongeren, daar schijnen ze niets tegen te kunnen ondernemen maar oorlogsvluchtelingen gaan ze even onthoofden waarvan ze verwachten dat ze komen stelen en verkrachten, dat is dus het gevolg van de bijdrage aan het maatschappelijke debat zoals door o.a. PowNed bedoeld, tel daarbij de vruchtbare bodem op die dit soort bestempelt tot bezorgde burgers je zal er maar tussen moeten wonen., hopeloos en schandelijk haatdragend volk.

1 Reactie
JeroenHekker
JeroenHekker25 aug. 2016 - 14:07

Nee dat is niet de schuld van PowNed, dat is de schuld van een falende overheid. Decennia lang is die wijk in de steek gelaten door de landelijke en plaatselijke overheid en mochten ze alle problemen zelf oplossen. Want wie dat in ieder geval niet kwam doen, was de overheid aka politie. Die mensen weten dus niet beter dan dat ze het zelf op mógen en móeten oplossen. Weet je wie daar wel schuld aan hebben? Types als voormalig GroenLinks-voorman Paul Rösenmoller die vanuit zijn pluche wist te melden dat er in Nederland geen enkele no-go area bestond. Hij is daarna nog in een Rotterdamse wijk uitgenodigd om naar het gebied rondom de gedoogzone te komen, maar hij wenste slechts overdag én met politie-bewaking te komen. De bewoners wisten weer genoeg.....

Dunya2
Dunya222 aug. 2016 - 17:30

Ongehoord om vluchtelingen met gezinnen te huisvesten in onveilige buurten.

1 Reactie
Ton4
Ton424 aug. 2016 - 15:54

Dunya, Als je het ongehoord vind om vluchtelingen met gezinnen te huisvesten in onveilige buurten wie mag er van jou dan wel wonen in een onveilige buurt ?

Harry5
Harry522 aug. 2016 - 17:10

Voorspelbare reacties en gedragingen van islamofoben, xenofoben en racisten. Ze vormen maar een klein groepje maar hebben kabaal voor 10. Wie de grootste bek heeft krijgt de meeste aandacht/het meeste voorelkaar. Het wordt tijd dat deze xenofoben en facistische populisten de mond wordt gesnoerd.

6 Reacties
Edwin038
Edwin03822 aug. 2016 - 19:16

Heeft U ook een plan van aanpak? Of gewoon lekker ouderwets terug schelden?

Harry5
Harry522 aug. 2016 - 21:02

gewoon allemaal oppakken en levenslang vastzetten (zonder kans op vrijlating) Het kan zo simpel zijn.

martygenius
martygenius23 aug. 2016 - 5:59

Dan zou meteen het woord overbevolking uit de Dikke Van Dale gehaald kunnen worden. Dit "soort" volk is nu eenmaal circa 35 tot 40% van onze bevolking. De rest bestaat uit 30% allochtonen en het overschot uit dom blaaskakvolk die praten of ze een hete aardappel in de mond hebben zitten en in tijden van oorlog uit angst en teveel vrouwelijke hormonen niet weten hoe ze voor zichzelf kunnen zorgen en het hardst overlopen naar de vijand. Wordt wakker kakker.

flibbertje
flibbertje23 aug. 2016 - 6:37

De laatste onderzoeken/peilingen laten toch echt zien dat het grootste deel geen migranten meer wil en islam-moe is. Probleem ligt bij europa en de landen dat ze tegen de wil van volk in de grenzen open houden.

Edwin038
Edwin03823 aug. 2016 - 10:04

Aah fijn plan van aanpak. Totalitair systeem invoeren. Nee fijn om te weten wie hier progressief is en wie hier oppressief is. Er staan 10 tallen jihadisme experts klaar om erop te wijzen dat opsluiting meestal niet leidt tot nieuwere inzichten maar juist vaker tot verdere radicalisering. Denkt U niet dat als U mensen op gaat pakken vanwege taal die U niet aanstaat dat het dan verder gaat radicaliseren? Technisch gezien zeggen ze namelijk, als het mis gaat dan pakken we de vluchtelingen aan. Oftewel, als de vluchtelingen zich gedragen dan is er niets aan de hand.

van der laak
van der laak23 aug. 2016 - 13:09

Harry 22 augustus 2016 at 23:02 gewoon allemaal oppakken en levenslang vastzetten (zonder kans op vrijlating) Omdat ze dingen zeggen die u niet bevalt? Hmm daar is een naam voor.

Klapschaats2
Klapschaats222 aug. 2016 - 10:54

De maakbaarheid van de samenleving is al heel lang op grenzen gestuit. Het volharden door politici in die maakbaarheid roept soms ook minder fraaie reacties op. Na decennia politieke dwang van acceptatie van niet westerse waarden en normen, niet verwonderlijk. De geest is uit de fles.

2 Reacties
Zandb
Zandb22 aug. 2016 - 15:17

Klpschaats: Als de maakbaarheid van de samenleving beperkt maakbaar is, waarom zou een PVV dan nog volharden in een streven naar een "maakbare samenleving"?

Tom Meijer
Tom Meijer22 aug. 2016 - 18:57

Maakbaarheid is de laatste decennia vooral een rechts idee.

Khadisa
Khadisa22 aug. 2016 - 10:53

Speciaal voor de mensen hier met vooroordelen tov de bewoners van de Beverwaard ( tokkies, aso's, extreem etc,etc.etc. en de rest van al dat fraais :( ) https://www.facebook.com/beverwaardmagazine/videos/1264736360226727/

2 Reacties
Dunya2
Dunya222 aug. 2016 - 13:16

Inderdaad dat zijn de yuppies van Beverwaard.

the don
the don23 aug. 2016 - 4:19

Wat is het nut van die video?

HughRodham
HughRodham22 aug. 2016 - 10:08

Pak niet de gevolgen maar de oorzaak aan. Geef de medelander een lange termijn visie en beleid. Wij horen over verkrachtignen, isis, gelukszoeker en geweld tegen homo maar horen geen plan. Wij horen leugens over geleerden maar denken vooral jongere mannen komen met andere principes. Wat is plan, dan spuugt samenleving dit sourt mensen vanzelf uit. Men weet het niet en laat duidelijk zien dat men dit niet weet. Gevolg, bevolking trekt zich terug in zijn veilige omgeving en keert zijn rug. Gevolg, werkt radicalen in de hand. Dus stel voor: vrouwen, kinderen, ouderen en homo eerst. In azc daarom veilig. Geen moslimbewakers en rekrutteerders in azc zodat men ziet dat ander geloof helpt. Dan verplicht onderwijs in marxisime, buddhisme, hinsoesime, Christendom, jodendom en islam zodat men weet. Dan geen utikering maar alleen hulp en werk zodat integratie door contact.

1 Reactie
Edwin038
Edwin03822 aug. 2016 - 19:35

Inderdaad, er is geen plan. Men weet niet wat er binnenkomt en men heeft geen overzicht. Ik weet wel een plan, grenzen sluiten en alleen via luchtbrug gezinnen en minderheden die gevaar lopen uit Jordanië en andere grote vluchtelingenkampen naar Nederland halen, desnoods daar de asiel aanvraag al opstarten. Nu lopen er honderden binnen die net zo snel weer in de illegaliteit verdwijnen. Nu na vele maanden met problemen worden er maatregelen getroffen tegen mensen die voor overlast zorgen. Maar die worden dan een weekje in een soberder regime gezet en als dat niet wordt dan worden ze op straat gezet. Net alsof dat de burger moed geeft. Zo iemand verdwijnt in de illegaliteit en gaat misschien wel het criminele pad op. Er is inderdaad geen plan en het zijn allemaal korte termijn oplossingen.

[verwijderd]
[verwijderd]22 aug. 2016 - 9:55

--- Dit bericht is verwijderd —

1 Reactie
Zandb
Zandb22 aug. 2016 - 15:18

Nee. Dat zie je wel in Turkije......

Brave Hendrik2
Brave Hendrik222 aug. 2016 - 9:49

Ach, ja, die Rotterdammers. De Rotterdammer heeft een goed hart. Het zou alleen op zijn rug moeten hangen, en flink laag, zodat de honden erbij kunnen.

7 Reacties
L.Brusselman
L.Brusselman22 aug. 2016 - 12:51

Plagiaat en nog fout ook Amsterdammers zijn aardige mensen. Ze hebben een goed hart - het moest alleen gekookt op hun rug hangen. En dan liefst zo laag dat de honden erbij kunnen.quote end Auteur: Jules Deelder.

Brave Hendrik2
Brave Hendrik222 aug. 2016 - 13:17

Dat weet toch iedereen.

L.Brusselman
L.Brusselman22 aug. 2016 - 14:54

Toch moet je de auteur te noemen waar je je grol op baseert. Gewoon een kwestie van fatsoen

Brave Hendrik2
Brave Hendrik222 aug. 2016 - 16:15

Dan is het geen grapje voor 'insiders' meer. Enfin, een Brussel man kan dat niet begrijpen.

L.Brusselman
L.Brusselman23 aug. 2016 - 1:47

Insiders? Welke insiders,heb je een geheim clubje hier?

Brave Hendrik2
Brave Hendrik223 aug. 2016 - 10:20

Jip, het is een schibbolet, waarmee de echte Nederlanders elkaar herkennen.

L.Brusselman
L.Brusselman23 aug. 2016 - 11:10

Echte Nederlanders,bestaan die dan?

Anonymous3
Anonymous322 aug. 2016 - 9:30

Net als mijn voorganger heb ik ook ene kanttekening bij dit stuk De kop lijkt erg op een Telegraaf bericht; of de manier waarop deze krant zijn oplages wil vergroten. Er staat namelijk dat... "Rotterdammers dreigen vluchtelingen te onthoofden" Terwijl in het stuk; het slechts gaat om een doorgedraaid stel. Maar hiermee wordt wel heel Rotterdam over 1 kam geschoren . Beter zou zijn: "Een stel in Rotterdam wil vluchtelingen onthoofden".

1 Reactie
Zandb
Zandb22 aug. 2016 - 15:19

Eindelijk eens kritiek op de Telegraaf........ Het zou tijd worden.

Overdeweg
Overdeweg22 aug. 2016 - 8:57

Kanttekeningen: - Als het om massa-immigratie gaat is de democratie al lang buiten de deur gezet, de woede en frustratie daarover is begrijpelijk. - Het is een dreigement dat bij wangedrag van migranten zal worden uitgevoerd, gebaseerd op problemen gerelateerd aan AZC's. Laten wij er nu een keer vanuit gaan dat er niets zal gebeuren dan is het dus een loos dreigement. Toch moet deze reactie nadrukkelijk worden afgekeurd maar laat het signaal van negeren van de bevolking nu eindelijk eens door de politiek worden opgepakt.

2 Reacties
Khadisa
Khadisa22 aug. 2016 - 11:08

Ik keur af wat deze mensen zeggen maar, geloof mij maar en dat is dus de angst van velen in de Beverwaard dat, zodra er iets gebeurd in het AZC wat de kampers niet beliefd, is er moord en doodslag en daarom nogmaals, ik begrijp niet wat die Aboutaleb bezielde om het AZC daar te plaatsen of, is dat precies de bedoeling ervan geweest van hem op de kampers het probleem op te laten lossen en hij zijn handen in onschuld kan wassen daarna??

Ton4
Ton423 aug. 2016 - 7:24

Khadisa heb je iets tegen kampers ? Uitermate stigmatiserend om te beweren dat het plaatsen van een AZC tegenover een woonwagenkamp tot problemen door kampers zou leiden. Niemand heeft er toch problemen mee om naast kampers te wonen ? Er is toch niks mis met kampers ? Of wel soms ?

richarrd
richarrd22 aug. 2016 - 6:17

Heel raar en creepy dat mensen vluchtelingen die nog nooit in Nederland zijn geweest de schuld geven van alle Nederlandse maatschappelijke problemen.

2 Reacties
koffieleut2
koffieleut222 aug. 2016 - 10:57

Nee, dit is een waarschuwing aan de politiek,wel over de rug van de asielzoekers. Die hoeven zich overigens geen zorgen te maken, want 1 deze dreigingen zullen toch niet worden uitgevoerd en 2 er zitten nooit mensen in COA`s die crimineel gedrag vertonen.

Khadisa
Khadisa22 aug. 2016 - 10:59

Ik geloof dat niemand de "vluchtelingen" zelf de schuld geven van de problemen ( op een enkeling na ) maar de overheid die maling heeft aan het volk! Dat deze gelukszoekers ( met respect voor de echte vluchtelingen die daar nog het meest de dupe van zijn ) daar nu mee worden geconfronteerd is een logisch gevolg van het uitsluiten v.d. autochtonen en medelanders die totaal geen inspraak hebben op, door de overheid en wie is die overheid de laatste 40 jaar?! MAW we leven niet meer in een democratie maar in een dictatuur en daar draait het om!

JohnVKR
JohnVKR22 aug. 2016 - 3:27

Ik mag toch aannemen dat dit echtpaar wordt gearresteerd, Dat gebeurt immers ook met Marokkaanse jongens die met aanslagen dreigen. En ik mag toch aannemen dat dit echtpaar ook op de terrorismeafdeling in Vught wordt geplaatst.

2 Reacties
Khadisa
Khadisa22 aug. 2016 - 11:01

Dus, als ik je goed begrijp, dan moeten de volgende keer als ik uit gescholden word, het mes op mijn strot teken krijg en bespuugd of dingen naar mij gegooid krijg, deze mensen ook meteen opgepakt worden? Ik help je meteen uit die droom want, dat gaat het niet worden vriend!

Zandb
Zandb22 aug. 2016 - 15:33

Khadisa; als die dingen die u opnoemt geen redenen zijn om mensen op te pakken, dan heeft inderdaad niets meer zin; dan kunt u beter met de mensen die dezelfde opvatting verkondigen, achter de hoofdlemming aan, de zee in lopen.

Khadisa
Khadisa21 aug. 2016 - 18:58

Minous, mijn complimenten voor je realistische kijk op de zaken zoals zij zijn. Helaas zie je dat niet veel om je heen, zowel vanuit de linkse, rechtse of islamistische hoek, ieder praat in zijn eigen straatje en heeft totaal geen ruimte voor de mening van een ander. Ik weet al geen ander hoe men de afgelopen decenia's te werk is gegaan met deze vorm van mensen tegen elkaar uit te spelen, aan de ene kant mensen in een slachtofferrol duwen en aan de andere kant mensen voor racisten uit maken. Ik heb wat gevochten om mijn 2 zoons uit de klauwen van deze "weldoeners" te houden om ze niet in de slachtoffer hoek te laten zetten, van school, overheid, instanties, iedereen werkte aan deze waanzin mee. Ikzelf ben een vluchtelingenkind en geboren in een vluchtelingenkamp en dank God op mijn blote knieën dat wij op een normale manier zijn aangepakt, ondanks enorme oorlog trauma's van mijn ouders, invaliditeit van vader en het verlies van mijn broer vlak voordat wij naar hier kwamen. Ik kan zeggen dat wij zijn "opgevoed" door de buurt die ons liet merken wat wel en niet kon in NL en hoe wij hier met elkaar omgaan en zo hoort het ook te gaan, dat is de enige respectvolle manier om met nieuwkomers om te gaan te laten zien, voelen en helpen hoe wij het hier doen! Racisme? Ja, ik ben gepest op school vanwege mijn afkomst, haarkleur etc. maar toen was het gewoon pesten, althans, zo noemde men dat, tegenwoordig is alles racisme althans, niet voor iedereen, alleen voor bepaalde groepen natuurlijk. Mijn zoons, 30 en 29 inmiddels zijn nooit gediscrimineerd door autochtone Nederlanders maar wel door de "eigen" mensen van vaders kant ( kleurlingen ), door Russische toeristen en door Marokkanen en Turken bij ons uit de straat. Dus ja, dat gezever steeds over discriminatie v.d. autochtoon, WIJ hebben dat nooit zo ervaren maar WIJ zijn dan ook geen jankers en hebben ons aangepast aan dit land, zouden er meer moeten doen! Over dhr. Broer die voorspreker is op het filmpje, ken hem persoonlijk, staat al tientallen jaren klaar voor alle burgers in de Beverwaard, helpt hen waar hij kan vanuit zijn eigen zak, heeft een kind opgebracht van een junkmoeder en haar ook bijgestaan, een oude man die in een kaal huis woonde en niets had, alle instanties en kerken gebeld voor hulp maar die gaven niet thuis, te druk met het azc wat er komen gaat! Hoe denk je dat je je dan voelt? Al deze mensen hier met hun grote mond achter de computer, wil ik nog zien doen voor hun wijk en bewoners, wat deze man al jaren doet en het maakt hem niet uit wie, wat en hoe je bent en welk geloof je aanhangt, hij helpt! Wat meer respect is op zijn plaats want als er al een sociaal persoon in Rotterdam woont, dan is hij het wel! Wat betreft de plek, ik werk zelf bij justitie en verbaas mij erover hoe ze er op hebben kunnen komen om deze azc daar te plaatsen. Het woonwagenkamp, een zeer berucht woonwagenkamp, zit er precies tegenover, de Beverwaard is een multiculti wijk waar het overgrote deel ervan geen autochtonen zijn. Deze wijk is jarenlang 1 grote gevarenzone geweest met schietpartijen, moordpartijen, you name it en het was er. Sinds een paar jaar, mede door deze zelfde man, is het eindelijk een betere buurt geworden. Is het dan niet logisch dat je dan niet op ellende zit te wachten, wetende dat er ellende van zal komen vanwege het woonwagenkamp er tegenover??? Echt :(

6 Reacties
Khadisa
Khadisa21 aug. 2016 - 19:23

Oh ja, over vooroordelen, generalisatie en discriminatie gesproken door mensen die beweren daar een probleem mee te hebben? Kijk eens vaker in de spiegel werkt zeer verlichtend! En nee, ik keur zo'n uitspraak niet goed maar ik heb er wel begrip voor net als jullie begrip hebben voor bepaald gedrag van minderheden die feitelijk ook ontoelaatbaar zijn, toch? En nee, ik ben niet rechts maar, ook niet links, zit in het midden en ben een vrije geest, zouden meer mensen moeten proberen, waar NL aan kapot gaat dat zijn al die groepjes van hullie en zullie die de grootste mond hebben over hullie en zullie! Grow up!

koffieleut2
koffieleut222 aug. 2016 - 11:02

goed verwoord,

Willem100
Willem10022 aug. 2016 - 13:27

Mooi gesproken Khadisha! Eerlijk, oprecht en recht uit het hart. En bovendien de harde realiteit van iemand die uit eigen ervaring veel weet over het onderwerp. Wat mij betreft zijn dit soort verhalen de echte bronnen van waaruit men moet putten. Je bent het tegenovergestelde van de pappen-nathouden-racismeroepers die vanuit hun irreële, ideologische wereldbeeld hun beperkte visie uitdragen, maar hebt bewezen dat het echte verhaal weliswaar hard is maar ook realiteit en ook echt werkt. Van mensen als jij moeten we het hebben. Klasse!

BasVV
BasVV22 aug. 2016 - 15:05

Khadisa: Een indrukwekkende reactie. Ik herken dit helemaal vanuit mijn jarenlange werk in de zogenaamde prachtwijken. Eén aspect valt op. De buurt voedt je op. Je leert wat wel en niet kan. En dat is nou precies een aspect wat met een "berucht" kamp tegenover het AZC wel eens heel positief uit zou kunnen pakken. Deze mensen laten zich door niemand overlopen. Ik heb zo'n vermoeden dat de vluchtelingen dat ook heel snel door hebben. Deze kampbewoners konden wel eens de poortwachters van het AZC en de wijk zijn. Maar reageer maar als je denkt dat dit niet zo werkt.

Datmeenjeniet...
Datmeenjeniet...22 aug. 2016 - 15:58

Respect, Khadisa. Bedankt voor jouw niet zwarte/witte kijk op zaken zoals zoveel reageerders op Joop en andere fora. Persoonlijk schat ik jouw visie, ervaringsdeskundig als jij bent, een stuk hoger in dan de overwegend Hollandse elite die gedreven door boekjeswijsheid reageerders beschimpen die een andere visie hebben dan zij zelf.

JanJanszoon
JanJanszoon3 sep. 2016 - 22:33

Verschrikkelijk Khadisha. En nu iets anders. Wat vind jij van het offer dat de autochtone nederlandse bevolking al jaren brengt?

willemb2
willemb221 aug. 2016 - 18:28

Oppakken en fors straffen. Als voorbeeld. En vooral niet aankomen met slappe verhalen over een moeilijke jeugd, gebrek aan respect dan wel problemen met het vinden van een baan als gevolg van een slechte opleiding of onverzorgd uiterlijk.

Tom Meijer
Tom Meijer21 aug. 2016 - 16:24

Bedreigen met moord? Zo diep gezakt? Oppakken, aanklagen, berechten, (op zijn minst) heropvoeden.

2 Reacties
Frank Lenssen2
Frank Lenssen221 aug. 2016 - 18:57

@ Tom Meijer (18:24u) - mee eens. Ik ben geen jurist, zeg ik vooraf. Maar ik ken niet veel gevallen waar een rechter zo een ernstige bedreiging met gruwelijke moord onmiddellijk vergoelijkt door er de persoonlijke omstandigheden (niet ontoerekeningsvatbaarheid, dat is wat anders) zwaar bij te laten wegen. De woorden zijn uitgesproken. Onder heel andere omstandigheden, waarbij vluchtelingen of moslims niet er bij betrokken zijn, denk ik dat die woorden sec genomen reden zouden zijn om een straf uit te spreken. Maar nu staan er, ook hier, velen klaar om ineens uiterst vergevingsgezind te zijn. In mijn, toegegeven juridisch onkundige positie, vind ik dat onrechtvaardig, zacht uitgedrukt.

Minoes2
Minoes222 aug. 2016 - 23:52

Mee eens!

Daniel Dennett
Daniel Dennett21 aug. 2016 - 15:38

De pvv aanhang laat weer van zich horen...

5 Reacties
Zandb
Zandb21 aug. 2016 - 19:31

Dat zou maar zo kunnen. Maar ook zo maar niet. Dat is het "leuke" van alleen een mening.

the don
the don22 aug. 2016 - 7:05

Ze kunnen net zo goed van Groen-Links zijn want als puntje bij paaltje komt wil helemaal niemand zo'n AZC in de straat

Nick Ros
Nick Ros22 aug. 2016 - 7:26

Zuid-Esmarken, Dolphia, etc., dat was ooit het rode dorp van de rode stad Enschede. Nu lopen die rode bewoners met Varkenkopjes. Die Leefbaren, de PVV, de Varkenskopjes van Pegida, en al die anderen warhoofden in de politiek zijn wel ergens ontstaan in de politiek.

Daniel Dennett
Daniel Dennett22 aug. 2016 - 8:28

"Ze kunnen net zo goed van Groen-Links zijn", tuurlijk joh...

the don
the don23 aug. 2016 - 4:23

Bewijs jij maar dat het niet zo is meneer of mevrouw De Vries. Simpelweg claimen dat het de PVV aanhang is en dat niet onderbouwen is geen argument, en eerlijk gezegd, behoorlijk slap.

remmerik2
remmerik221 aug. 2016 - 14:49

We hebben het over de tokkies van onze samenleving die dit soort dingen roepen (ik vind die benaming overigens zelf ook misplaatst, maar deze benaming is het meest helder). Je hebt neoliberalen als Han ter Horst die zeggen, je kunt geld aan asielzoekers verdienen. We kunnen ook kijken wat het eigenlijke probleem is. Uit veel reacties lees ik dat een groot deel van de mensen vinden dat asielzoekers ten onrechte 'allemaal' in probleemwijken worden geplaatst. Ik neem aan dat in probleemwijken probleemgevallen wonen, dat zijn dus die mensen van dit artikel, en dus ook de mensen die overlast veroorzaken, die niet de overlast willen van asielzoekers. Mooi hé Nederland? Han stop eens met dat aanschurken tegen de VVD, ik weet al langer dat de PvdA deze rit wil verlengen. Maak eens een overzicht waar alle asielzoekers daadwerkelijk terecht komen, daar moet toch een beeld van te schetsen zijn?

1 Reactie
Zandb
Zandb21 aug. 2016 - 19:38

U bedoelt, dat als deze uitspraken door "Tokkies" (mijn excuses) gedaan worden, we ze niet serieus hoeven te nemen? "Tokkies" vertegenwoordigen niemand? Nemen we dan "Tokkiemoslims" (sorry) ook maar niet meer serieus? Ik ben ervoor om iedereen die iets in deze geest beweert heel serieus te nemen maar niet automatisch als als "kenmerkend voor een groep mensen".

Opperrechter
Opperrechter21 aug. 2016 - 13:38

Degenen die zo verontwaardigd reageren moeten zich eens afvragen in wat voor een buurt zij zelf wonen. Krijsertjes en kraaiertjes (hoe badinerend en laatdunkend!!) hoorde je tot voor kort niet maar de mensen pikken het niet meer. Het straatbeeld in Rotterdam was het afgelopen weekend weer het toneel van een Turkse stammenstrijd. De integratie van de Islam in de Westerse samenleving geeft al genoeg spanningen en de AZC's worden steevast geplempt bij of in de woonwijken van de lager opgeleiden. En ja die uiten zich anders en zijn minder diplomatiek. Maar ik snap ze wel.

1 Reactie
Johan eldert
Johan eldert21 aug. 2016 - 19:32

[de AZC’s worden steevast geplempt bij of in de woonwijken van de lager opgeleiden. ] Absolute onzin, maar goed dat is wat jij, tokkies,pvv; ers maar al te graag willen geloven. BEwijs niet nodig. Alles wat mensen zoals jij roeptoeteren schijnt ineens werkelijkheid te zijn net zo goed mensen zoals jij continue roeptoeteren dat AZC zoveel overlast geven. Ook daar is geen greintje bewijs van. helemaal niets. Het zijn de tokkeis van NL die de problemen veroorzaken. Wat mij betreft sturen we de tokkies naar syrie en halen we de vluchtelingen naar binnen. Die willen tenminste nog wat doen voor hun opvang, waar de tokkies, pvv roeptoeters van deze wereld de hele dag op hun luie reeet zitten, en bijstand trekken. Waar ik flink voor moet betalen.

Erik20
Erik2021 aug. 2016 - 12:49

Wie komt er dan ook met het "briljante" idee om een AZC tegenover een woonwagenkamp te plaatsen? Vaak uit die hoek kan je dit soort reacties wel verwachten. En zoals hier eerder is gezegd, altijd alleen maar in de arme buurten. Al is dreigen met geweld natuurlijk nooit goed te praten

1 Reactie
Johan eldert
Johan eldert21 aug. 2016 - 19:34

waarom praat je het dan wel goed? eerst het hele verhaal begatalliseren en dan roepen dat gweld niet mag. Walgelijk hypocriet rechts politiek korrekt op zijn smalst weer. Bah

Phil2
Phil221 aug. 2016 - 12:11

Wel een kwestie dat opvangtehuizen in toch al vaak niet bijster vrolijke wijken terecht komen. Kan me het verweer herinneren van burgers waarom ze niet in Wassenaar of Aerdenhout staan... "Daar zouden vluchtelingen zich niet thuis voelen"....

1 Reactie
Haastig
Haastig21 aug. 2016 - 20:37

Overigens worden vluchtelingen wel opgevangen in Wassenaar, winterperiode (Duinrell)

Pietersen2
Pietersen221 aug. 2016 - 11:33

We geven gewoon Beb de schuld als het uit de hand loopt.

rbakels
rbakels21 aug. 2016 - 11:06

Het moet maar eens hardop gezegd worden dat die Rotterdammers die zo tegen een AZC zijn in werkelijkheid bange lafaards zijn die in hun broek doen bij de gedachte dat ze met mensen te maken krijgen die misschien een ietsje andere achtergrond hebben dan Hollanders. Ik stel voor dat een aantal Syrische statushouders een versnelde opleiding krijgen tot ME-er om dat Rotterdamse gajes in bedwang te houden.

1 Reactie
henk4
henk421 aug. 2016 - 18:21

Tuurlijk, en geef ze een versneld Nederlanderschap erbij mijnheer jansen, en geef ze allemaal posities op strategische posten. Jij bent van dat type, dit land behoort aan iedereen, m.a.w. hoe help ik NL zo snel mogelijk naar de gallemiezen.

komputerhulp
komputerhulp21 aug. 2016 - 11:02

Beste burgemeester, wethouders, raadsleden en 2e kamerleden: Naar aanleiding van de bewonersprotesten vanwege het AZC in Beverwaard, het volgende. Ik ben niet tegen AZC’s voor vluchtelingen. Maar voor het creëren van zo’n opvangplek komt meer kijken en mag worden verondersteld dat zorgvuldiger wordt gekeken naar waar zo´n ruimte komt. In een probleemwijk, onzorgvuldiger kan bijna niet. En nu ik u toch aanspreek: Waarom worden er nooit eens AZC’s gepland in de wijken met woningen in het topsegment, in de volksmond villawijken genoemd? Er zijn voldoende sterke argumenten om dat wel te doen. Ik zet ze even voor u op een rijtje: Er is meer ruimte, meer groen, meer frisse lucht, de huizen zijn er groter en dit alles kan leiden tot meer motivatie om bijv. manager te worden of minister. Een goed voorbeeld doet wonderen. De wijken en de bewoners kennen minder problemen. In een wijk als Beverwaard hebben de mensen hun handen al vol aan de bestaande persoonlijke en sociale problemen. Wanneer de vluchteling toch crimineel(?) wenst te blijven, kunnen zijn buren hem tips geven over criminele activiteiten die beter lonen en waarbij de pakkans kleiner is dan bij het stelen van klein grut. De bewoners van de wijk maken in levende lijve kennis met de problemen die spelen in de echte wereld. Kennis waar ze bij hun andere activiteiten van kunnen profiteren. Er zijn ongetwijfeld meer argumenten, maar ik denk dat ik hierboven de belangrijkste wel heb opgesomd. Het gaat mij er om dat het beter is voor de vluchtelingen, beter voor de ´rijke´ buurt en dat er ontlasting plaatsvindt van de ´arme´ wijken. Het opstapelen van problemen is een fatalistische weg, die enkel leidt tot self-fulfilling prophecies waar het de toekomst van deze ´probleemwijken´ betreft. Minstens zo fataal voor de toekomst van deze wereld is het opstapelen van geld en het weren van problemen uit bepaalde buurten. Is er wel eens onderzocht hoeveel van die vluchtelingen er uit goede milieus komen? Andere geschikte locaties voor AZC’s zijn het stadhuis en de tweede kamer. Het oplossend vermogen van politici kan alleen maar baat hebben bij harde proefondervindelijke kennisverwerving. Hoe vaak bent u tot nu toe in uw parlementaire leven gestruikeld over een vluchteling op de drempel van uw fractiekamer?

1 Reactie
BasVV
BasVV21 aug. 2016 - 22:23

Een nog beter argument is dat hun kinderen op hun scholen eens kennis maken met niet nederlands talige kinderen van moslim afkomst.

L.Brusselman
L.Brusselman21 aug. 2016 - 10:26

En dat Leefbaar zijn kiezers naait viel te verwachten

Sardar2
Sardar221 aug. 2016 - 9:53

Als massa het gevoel heeft machteloos te zijn tegen establishment en heersende machthebbers, er dreigt de jungle wetten te gaan gelden! Dat was in Irak en Syrië het geval en er is geen garantie dat het in het westen anders zou zijn!

Coronarias Redig
Coronarias Redig21 aug. 2016 - 9:46

zo kan het ook : Mohamed el Bachiri verloor zijn vrouw Loubna bij de aanslag in Maalbeek, maar in plaats van wraakgevoelens koestert hij liefde voor alle mensen die het goed menen ""Er moeten dingen veranderen binnen onze religie. Religieuze ideeën moeten bijvoorbeeld aangepast en herzien worden. We mogen haat niet meer tolereren, dat moet verboden worden. We moeten theologen en imams aansporen om het vooral over liefde te hebben. Want dat is de kern, de basis. Ook bepaalde humanistische waarden die goed verenigbaar zijn met de islam zijn belangrijk. Het menselijke leven is onaantastbaar. Daar kom je niet aan, dat is heilig. En ook de vrije wil en de vrijheid van gedachte. Accepteer dat iemand anders anders denkt dan jijzelf." http://www.hln.be/hln/nl/36484/Aanslagen-Brussel/article/detail/2834742/2016/08/19/Mohamed-verloor-zijn-vrouw-bij-de-aanslag-in-Maalbeek-Ik-ben-tegelijk-slachtoffer-en-potentiele-terrorist.dhtml

Scolopax
Scolopax21 aug. 2016 - 9:40

Er zijn hier nogal wat mensen die denken dat azc's alleen in arme wijken staan. Hier in de Utrecht staat ook al decennia een azc in een van de rijkste wijken van Utrecht: oog in al. Het azc is nu zelfs uitgebreid met nog een gebouw een paar honderd meter verderop. Het mooie is dat hier nauwelijks over wordt gediscussieerd in tegenstelling tot het azc in Overvecht...

Freeman2
Freeman221 aug. 2016 - 7:03

Indien het OM hier geen werk van maakt zijn we zeker geen Rechtstaat meer. In Duitsland voor dergelijke uitspraken zijn de daders reeds zonder enig pardon voor het rechter opgeroepen. In ons land schijnen deze bedreigingen officieel door de huidige regering ondersteund te worden. Waarom zijn ze anders toegestaan?

4 Reacties
Kees Ollopa
Kees Ollopa21 aug. 2016 - 8:21

Bep is geen IS terrorist. Die gaat echt niet letterlijk lynchen of koppen afsnijden. - Bep overdrijft een beetje om haar ongenoegen kenbaar te maken bij elite profiteurs en dat is gelukt. Elite profiteurs die nog nooit 1 asielzoeker van dichtbij hebben gezien, laat staan 1 asielzoeker in hun luxe woonwijk hebben gezien, laat staan 1 asielzoeker in de straat hebben gehad, laat staan 1 asielzoeker als buren hebben gehad. Laat staan aan beide zijden ook nog!

rbakels
rbakels21 aug. 2016 - 11:02

Art. 285 Wetboek van strafrecht Artikel 285 1. Bedreiging met openlijk in vereniging geweld plegen tegen personen of goederen, met geweld tegen een internationaal beschermd persoon of diens beschermde goederen, met enig misdrijf waardoor gevaar voor de algemene veiligheid van personen of goederen of gemeen gevaar voor de verlening van diensten ontstaat, met verkrachting, met feitelijke aanranding van de eerbaarheid, met enig misdrijf tegen het leven gericht, met gijzeling, met zware mishandeling of met brandstichting, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie. 2. Indien deze bedreiging schriftelijk en onder een bepaalde voorwaarde geschiedt, wordt ze gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie. 3. Bedreiging met een terroristisch misdrijf wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vijfde categorie. 4. Indien het feit, omschreven in het eerste, tweede of derde lid, wordt gepleegd met het oogmerk om een terroristisch misdrijf voor te bereiden of gemakkelijk te maken, wordt de op het feit gestelde gevangenisstraf met een derde verhoogd.

Muxje3
Muxje321 aug. 2016 - 12:06

Dit is geen bedreiging, maar een domme opmerking die 9 van de 10 keer onbedoeld en onopgemerkt gemaakt wordt. Maar ja, journalisten smullen hier nu eenmaal van. Het beste wat je in dit geval kan doen is die opmerkingen negeren maar de dreiging in het algemeen wel serieus te nemen. Ik ben alleen bang dat men weer precies het tegenovergestelde doet: achter de makkelijke doelwitten aangaan en het echte gevaar negeren. Geen extra oogje in het zeil houden rond het AZC tegen agressieve inboorlingen (en tegelijkertijd tegen overlastgevende asielzoekers, 2 vliegen in 1 klap), maar wel de tijd nemen een politiebezoek af te leggen bij twitteraars die "te vaak negatief over het AZC schreven". Dit soort flauwekul vervolgen zorgt alleen maar voor nog meer olie op het vuur.

Visvijver2
Visvijver221 aug. 2016 - 16:59

@Kees Ollopa--> "Bep overdrijft een beetje". Wat een quatsch. Bep geeft zelfs het Gesundes Volksmepfinden een slechte naam. Bep denkt dat ze ietwat aangeschoten op een verjaardagsfeest staat of in haar eentje in een trieste bruine kroeg. Gelukkig lijken de meeste vragen op de inspraakavond te gaan over de vermeende waardedaling van de koophuizen, want zo'n klein jongetje in een ambulance is natuurlijk erg zielig, maar dat vluchtelingengedoe mag vooral geen geld kosten.

[verwijderd]
[verwijderd]21 aug. 2016 - 6:48

--- Dit bericht is verwijderd —

1 Reactie
L.Brusselman
L.Brusselman21 aug. 2016 - 10:22

We weten iig wel waar hijstaat in dit conflict,aan de kant van kolonistenknuffelaars en goedpraterds

van der laak
van der laak21 aug. 2016 - 6:04

Ik snap het wel. Altijd worden de migranten in kansarme wijken geplaatst. De elite zit lekker veilig in hun dure huizen. Opstand is wat je krijgt!

5 Reacties
Nick Ros
Nick Ros21 aug. 2016 - 9:53

Wij zijn onderling zelfs gaan verkavelen.

Nick Ros
Nick Ros21 aug. 2016 - 11:05

Ik hoefde niet te verkavelen, omdat ik in een bescherm natuurgebied zit. Maar mijn buren die daar buiten liggen zijn wel gaan verkavelen.

Stientje2
Stientje221 aug. 2016 - 12:37

Wat is de definitie van een kansarme wijk? De wijk waar ik woon (Slotermeer Amsterdam), wordt ook zo genoemd. De gemeente heeft er een prachtige wijk van gemaakt met alle mogelijke voorzieningen. Heel veel groen o.a. de "Sloterplas", straten met veel grote bomen, 2 ziekenhuizen, alle mogelijke winkels die je maar kan bedenken, instellingen waar je terecht kan voor informatie, musea , theater, bibliotheek, studentenhuizen. Waarom dan toch die benaming van "kansarme wijk"? Komt dat soms omdat de Gemeente één fatale fout heeft gemaakt om juist vele immigranten in één wijk te plaatsen, zoals in Slotermeer? 90% is immigrant. De straten zijn hier wél vies en goor, maar dat is in Amsterdam overal het geval. Dat deze immigranten mogelijk minder kans hebben op de arbeidsmarkt etc. zou het gevolg kunnen zijn van de gebrekkige integratie, zowel van de immigrant als van de werkgever. Maar ook dát is in Nederland overal het geval, ook voor Nederlanders. Daar zou hard aan gewerkt moeten worden. Maar dat kan je van DEZE regering niet verwachten! Ik woon hier overigens met veel plezier.

Stientje2
Stientje221 aug. 2016 - 15:31

Ter aanvulling. Een kansarme wijk kan alleen ontstaan door de bewoners zelf, zoals dat in Rotterdam het geval is. Afschuwelijk dat mensen zich zó kunnen uitlaten. En.................daar wordt de PVV weer groot mee.

Minoes2
Minoes221 aug. 2016 - 20:44

Daar is Leefbaar in die stad groot mee geworden! En nu wil Leefbaar dezelfde bewoners die hen in het zadel hebben geholpen de stad uitknikkeren. Wat denk je dat er dan gebeurt. Daarnaast Rotterdam is Amsterdam niet. De politiek moet de hand eens in eigen boezem steken! Alle partijen! Ze hebben allemaal jarenlang boter op het hoofd gehad.

Arie Roos
Arie Roos21 aug. 2016 - 4:43

Ja, dat krijg je als je de krijsertjes en kraaiertjes hun zin geeft. Andere krijsertjes en kraaiertjes gaan dan denken dat krijsen en kraaien de beste manier is om hun zin te krijgen.

4 Reacties
MarcoC
MarcoC21 aug. 2016 - 9:09

Jij doet precies hetzelfde met jouw meningen maar jij vind jou meningen de enige juiste en alles wat afwijkt is racistisch / xenofoob, moslimhater noem maar op. Zo komen we er nooit uit.

poeslief
poeslief21 aug. 2016 - 9:17

krijsers en graaiers = politici; idd nooit hun zin geven!

Nick Ros
Nick Ros21 aug. 2016 - 10:19

Je hoeft niet meteen alle ruiten in te gooien. In Heesch is het gemeentehuis vredelievend versierd met eierdooiers.

Jhonathan
Jhonathan21 aug. 2016 - 11:20

Absurde reactie, best Arie Roos.

Mohamed El wardi
Mohamed El wardi21 aug. 2016 - 4:16

Wanneer de moraal bij een volk verdwijnt dan zal dit volk op een dag verdwijnen. Dit is een poëzie van Ahmed Chawki. Zo kennen we Nederland Niet, zo kennen we Nederlanders niet, zo is de gastvrijheid van Nederlanders niet.Nederland is gezegend en beschermd in eerste plaats door Allemachtige GOD" Allaho Soubhanaho Wat3ala". Nederland is beschermd door de gastvrijheid van Nederlanders die tot heden bekend zijn met liefdadigheid, hoogheid, gastvrijheid en respect voor fundamentele rechten van de mens. Door deze barbaarse, gruwelijke uitspraken verliest Nederland haar universele respect door de hele wereld. Hebben deze mensen die zulke gevaarlijke uitspraken geen hart? geen gevoelens? geen eer? zien zij niet wat er allemaal in Syrië aan het gebeuren is? waar zullen deze vluchtelingen gaan zonder Nederland? Ik doe een hartelijke oproep aan alle Nederlanders die echt van Nederland houden on niet te luisteren naar deze barbaren, wij houden van Nederland en wij bidden allemaal voor Nederland zodat God dit land gaat zegenen en beschermen tegen menselijke duivels die Nederland willen vernietigen door hen gruwelijke dagen. Ik zeg tegen deze vuile racisten als u mij niet gelooft , ga een keer even stil staan op stations en Schiphol om daar te zien dat hele wereld met elkaar leeft en dat alle reizigers die daar zijn niet allemaal afkomstig zijn uit Nederland en dat mensen elkaar nodig hebben ongeacht ras, kleur, afkomst, religie en zonder samen werking en solidariteit met elkaar, zal de wereld niet bestaan.

8 Reacties
Edwin038
Edwin03821 aug. 2016 - 9:20

Alhoewel ik Uw bijdrage bewonder, toch wat aanmerkingen erop. - zien zij niet wat er allemaal in Syrië aan het gebeuren is? Alleen afentoe als het op het 8 uur journaal komt vrees ik. - waar zullen deze vluchtelingen gaan zonder Nederland? Heel simpel, na 1 van de andere landen die de wereld telt. Behalve dan de landen die de grenzen dicht houden, en waarheid is dat de landen die zich het meest met het conflict bemoeien de minste vluchtelingen opvangen. Dat is wat de meeste mensen denk ik tegen de borst aanstoot. Amerika, Saoedi-Arabië, Qatar, Rusland. Allemaal blinken ze uit in het niet opvangen van vluchtelingen. Jordanië mag het allemaal oplossen en als mensen daar geen toekomst zien dan trekken ze naar Groot-Brittannië, Nederland, Duitsland, België of Zweden.

van der laak
van der laak21 aug. 2016 - 11:41

Nederland heeft die god van jouw niet nodig. Zonder religie, hadden we nu veel problemen minder! Dus hou die preken maar in de moskee, maar niet hier aub.

willemb2
willemb221 aug. 2016 - 12:10

"waar zullen deze vluchtelingen gaan zonder Nederland?" Ziet u echt niet in hoe raar deze vraag is? Enig idee hoe groot de wereld is? Kazachstan, ongeveer 50 keer groter dan Nederland, met een bevolking die nauwelijks groter is dan de onze en voor 70% islamitisch. Een bbp per hoofd van de bevolking dat een paar keer groter is dan in Irak en Syrië. Met zo'n alternatief ga je toch niet uitgerekend naar een land dat het universele respect van de hele wereld verliest door barbaarse en gruwelijke uitspraken? Probleem opgelost.

ymsh
ymsh21 aug. 2016 - 12:11

D

Minoes2
Minoes221 aug. 2016 - 14:02

Die moraal is hier al lang verdwenen. Dat is begonnen met de politiek. De maatschappij moest in al zijn facetten geïndividualiseerd worden. Mensen moesten onderverdeeld worden in groepen, in hoog en laag-opgeleiden, in bij voorbaat goede en bij voorbaat slechte mensen. In laag en hoog risico-groepen. In goedkope en dure wijken. En zo werden en worden ze ook behandeld los van wie ze zijn. Ze zijn een postcodenummer. Mensen in bepaalde wijken of met bepaalde inkomens, of met legere opleiding of zonder worden wat betreft vooroordelen niet anders behandeld als de groep Marokkanen. Zo worden ook hoog-opgeleiden in bepaalde wijken met bepaalde inkomens, of met hogere opleiding of gefortuneerd zonder wat betreft vooroordelen ( positieve) behandeld. De hele dag hoor en zie je ze om je oren vliegen. Je recht halen wordt mensen zo hier en daar ontnomen door exorbitante niet te betalen griffierechten bijvoorbeeld en bankdirecteuren die de zaak voor miljoenen flessen gaan vrijuit, Op postcode zullen we dan maar zeggen. Nederland nog een rechtsstaat? Hoezo? Mensen krijgen geen gelijke behandeling meer in gelijke gevallen. Wie dat gelooft is goedgelovig of steekt de kop in het zand. Nederland is een zij zijn anders land geworden. In iedere analyse zijn mensen met lage inkomens risicogroepen, hebben geen fatsoen, zijn een gevaar voor hun kinderen, een gevaar voor de samenleving,,,en ga maar door. Hoe denk je dat mensen zich dan gaan voelen van beide kanten, van alle kanten. Mensen kennen elkaar niet meer, willen elkaar niet meer kennen. We separeren steeds meer en wonen niet meer samen, leven niet meer samen en vergeten elkaar, willen elkaar vergeten en kunnen dat. Dit alles is door de politiek tot stand gebracht. De politiek van de verschillen. de ontbinding. Hoogopgeleid zoekt enkel nog contact met hoogopgeleid, de krant is tegenwoordig een krant voor hoogopgeleiden geworden. Hoogopgeleiden hebben dating-sites voor hoog-opgeleiden, laagopgeleiden vreten allemaal frites, hoogopgeleiden zijn niet dik, eten gezond..( maar drinken zich intussen te pletter). etc..etc.. De sociale voorzieningen worden afgebroken, Hele groepen mensen worden gemarginaliseerd alsof het allemaal potentiële misdadigers zijn. Het zijn allemaal uitkeringstrekkers, luie mensen, mensen die niet willen werken maar wel kunnen, mensen die hun kinderen verwaarlozen.,potentiële kindermishandelaars en ga maar door. De verdediging in rechtbanken begint dan ook niet zelden met de opmerking; Client is hoogopgeleid en heeft een goede baan...Bam dat vliegt erin... Nou dan kun je niet crimineel zijn, je kind niet mishandelen/verwaarlozen, geen drugs gebruiken, niet aan alcohol verslaafd zijn, geen stoornis hebben en weet ik veel. Daar wordt dus anders naar geluisterd. Het geeft hetzelfde plaatje weer zoals bij de doorverwijzing naar het voortgezet onderwijs. Kinderen worden bij voorbaat ondanks even goede, dan wel betere resultaten veelal naar een lagere vervolgopleiding doorverwezen. Men schat ze minder in dan ze waard zijn. Al deze vooroordelen ( van iets hoger opgeleiden) zijn al zo in de haarvaten doorgedrongen dat mensen zich er niet eens meer bewust van zijn. Het CBS schrijft het immers zo op, dus is het zo. Het wordt geslikt als zoete koek. We hebben immers voor alles goed uitgewerkte richtlijnen van allerlei groepen en risicogroepen in de samenleving. Daar ben je niet zelden als Nederlander al onderdeel van bij geboorte.... Over stigmatisering gesproken. Jong- oud /laag-hoogopgeleid /Marokkaan-Niet Marokkaan/ ziek-gezond en ga maar even door het wordt allemaal benoemd en tegen elkaar uitgespeeld..... Dit had je toch in de jaren zestig niet kunnen denken. Nederland is een verrotte maatschappij geworden waar de mens niet meer centraal staat, waar de politiek en haar vertegenwoordigers zo gretig stigmatiseren als al hun analyse-makers dat doen, niet wetende wat ze ermee aanrichten. Risico verandert in vooroordeel en er anders naar kijken, mensen voelen en ervaren dat....zoals mensen met een andere huidkleur dat ervaren wanneer er sprake is van racisme, of mensen met een ander geloof dan het christelijk-protestante met evenzovele vrouwonvriendelijke regels. We zoeken hotels uit waar geen kinderen meer mogen verblijven zodat we ze uit de weg kunnen gaan. We hebben zo'n hekel gekregen aan kinderen dat we ze willen bannen uit ons leven, we kinderdagverblijven willen bannen, ze een proces aandoen vanwege geluidsoverlast omdat ze zo nu en dan zonder gevaar voor leven, ook nog buiten spelen. Dat gaat inderdaad in de haarvaten zitten, niet alleen van de maatschappij maar van ieder individu.

Stientje2
Stientje221 aug. 2016 - 15:51

Nederland is gezegend en beschermd in eerste plaats door Allemachtige GOD” Allaho Soubhanaho Wat3ala”. Dat is Uw zienswijze, maar niet de mijne. Geen probleem hoor! Als wij elkaar maar een beetje kunnen verdragen en niet dat mij/ons iets wordt opgedrongen, wat helaas door de nodige Moslimbewegingen wél wordt gedaan. Vandaar al die verschrikkelijke ellende en oorlogen over de hele wereld. Macht, macht, macht, wij zijn heilig.

Nick Ros
Nick Ros22 aug. 2016 - 7:15

Dit is een poëzie van Ahmed Chawki. Onze poëzie komt uit Schiedam.

mulligan
mulligan22 aug. 2016 - 10:04

De uwe, Nick Ros, niet de onze. Juist daar knelt heel vaak de schoen.

malou3
malou321 aug. 2016 - 4:13

We zijn allemaal ooit eens geboren en we gaan ook allemaal dood in relatief zeer korte tijd. Arostoteles zei ooit: "Het doel van oorlog is vrede" ... Ik heb daar nooit iets van begrepen. In mijn optiek is vrede het doel om oorlog te voorkomen. Oorlog is alleen maar angst en weerstand. Ná oorlog is juist de vrede zo moeizaam te verwezenlijken. Deze keer begint de oorlog bij ene Beb... haha! Bestaan er hier nog charismatische politieke leiders, waar Beb iets aan heeft?

1 Reactie
Tom Meijer
Tom Meijer21 aug. 2016 - 16:28

"In mijn optiek is vrede het doel om oorlog te voorkomen." Was het maar waar. In de ideale situatie is dat zo maar de situatie is niet altijd ideaal. Wat doe jij als je aangevallen wordt en je leven dreigt te verliezen? In die situatie had Aristoteles helaas wel degelijk gelijk.

L.Brusselman
L.Brusselman21 aug. 2016 - 4:09

In Hillegersberg of Kralingen worden geen vluchtelingen gehuisvest want daar woont het gros van de wethouders en raadsleden en de gefortuneerden die ze eigenlijk vertegenwoordigen.

Machielse932
Machielse93221 aug. 2016 - 0:49

Dat dreigen is natuurlijk ronduit verkeerd en kan echt niet. Wel is en blijft het verdacht dat de politiek maar azc's in de armere buurten plempen. Je ziet ze inderdaad bijna nooit in de rijkere buurten. Ik kan me goed begrijpen dat dat erg frustreert. Het is ook wel een bepaald type mensen natuurlijk de zogenaamde 'vluchtelingen welkom - maar niet in mijn buurt'. Dat zou mij ook storen als ik reeds in een probleem wijk woon waar nog een probleem bijgezet wordt.

ikdus2
ikdus221 aug. 2016 - 0:09

ik snap überhaupt niet waarom de Beverwaard bewoners niet zelf vluchten uit die afschuwelijke wijk. waarom is Rotterdam zo onmenselijk om vluchtelingen in zo'n godverlaten wijk te dumpen. hoe wil je vluchtelingen terug laten keren. ps. ik chargeer maar een beetje maar wie wil er voor z'n lol in Beverwaard wonen.

3 Reacties
Coronarias Redig
Coronarias Redig21 aug. 2016 - 9:51

Je bent er blijkbaar geweest. Ik wonende in Rotterdam-Noord nog nooit. Niet dat ik mij kan herinneren althans Misschien valt het best mee als je je huisje leuk inricht, gelukkig bent met je gezin en verdere leven,je daar altijd gewoond hebt, etc?

the don
the don21 aug. 2016 - 11:17

>maar wie wil er voor z’n lol in Beverwaard wonen. Idd, waarom verhuizen ze niet naar Kralingen-Oost of de grachtengordel? Met andere woorden. Waarom kopen arme mensen niet gewoon meer geld?

ikdus2
ikdus221 aug. 2016 - 17:55

@coronarias redig Ridderkerk wou zelfs niet dat de tramlijn doorgetrokken werd naar hen terwijl er best veel Ridderkerkers in Rotterdam werken. Bolnes zou één halte verderop zijn. de wijk ziet er op zich niet armoedig uit. geen hoogbouw of jaren 50 blokken. maar daar is alles ook mee gezegd. de huizenprijzen liggen er beduidend lager dan in Rotterdam noord. ik persoonlijk zou er niet dood gevonden willen worden.

Kees Ollopa
Kees Ollopa21 aug. 2016 - 0:09

Zo voorstelbaar van PvdA elite Aboutaleb om asielzoekers te dumpen in een probleemwijk. Eigenlijk wel logisch dat mensen daar niet zitten te wachten op nog meer gedoe. - Jammer want PvdA Aboutaleb had ook een asielcentrum op kunnen zetten in 1 van de betere wijken in Rotterdam. In theorie dan, voor de buhne. Niet dus.

Karel Karstens
Karel Karstens20 aug. 2016 - 23:28

In de zaal zitten nogal wat kampers. Net als vluchtelingen en moslims een kwetsbare groep in de samenleving. Daar zul je toch echt rekening mee moeten houden.

Dubbelgedopte snijboon
Dubbelgedopte snijboon20 aug. 2016 - 23:17

Burgers van Steenbergen, Heesch en Geldermalsen, zo kan het dus ook. Ondanks stevige meningsverschillen met respect naar elkaar luisteren en op een constructieve manier discussieren. Zonder vooroordelen en insinuaties op eloquente wijze je bezorgdheid uiten. Maar Rotterdam is natuurlijk een wereldse havenstad met inwoners die historisch gewend zijn aan andere culturen en die van nature meer "open minded" zijn dan die bekrompen provincialen.

1 Reactie
Minoes2
Minoes221 aug. 2016 - 12:49

......dan die bekrompen provincialen! Hoe open-minded ben jij dan? Niet dus.

JanJanszoon
JanJanszoon20 aug. 2016 - 22:55

@Goudvis, je bent veel met geld bezig. Zelfs in je naam klinkt het door. Het gaat hier echter niet om geld. Het gaat niet in de eerste plaats om de tegenstelling arm-rijk. Het gaat hier vooral om "wij-zij". En of de gedachte aan die tegenstelling uberhaupt acceptabel is. De weg-met-onsser zegt dat die gedachte niet acceptabel is.

Achterberghen2
Achterberghen220 aug. 2016 - 21:59

Het dreigement komt van kampers. Een gediscrimineerde minderheid in Nederland. Dus let op met hen te veroordelen.

4 Reacties
Piet de Geus
Piet de Geus21 aug. 2016 - 2:59

"Het dreigement komt van kampers." Hebben die geen wielen onder hun woningen?

van der laak
van der laak21 aug. 2016 - 11:44

Piet de Geus 21 augustus 2016 at 04:59 “Het dreigement komt van kampers.” Hebben die geen wielen onder hun woningen? Nee Piet, dat mag niet meer van de gemeente! Regeltjes he.

ikdus2
ikdus221 aug. 2016 - 18:08

@piet de geus "Hebben die geen wielen onder hun woningen?" haha geestig mogen ze zich zelf dan nog wel kampers noemen.

Piet de Geus
Piet de Geus22 aug. 2016 - 2:36

"dat mag niet meer van de gemeente!" Je bent weer eens slecht op de hoogte. Die wielen zijn zelfs verplicht op een woonwagenkamp. Ook al zitten ze onder een bungalow die je nooit op die wielen zou kunnen verplaatsen.

EricDonkaew
EricDonkaew20 aug. 2016 - 21:51

Rotterdammers dreigen... --------------------- Nou ja Rotterdammers... Alleen ene 'Bep', heb ik begrepen.

7 Reacties
Bartje822
Bartje82220 aug. 2016 - 22:17

Hehe eric, wat ben je ook een spelbreker he? Laat de jopers hier toch ook eens lekker "zie je wellen". Ze zitten immers al lang genoeg in de hoek waar de klappen vallen.

kapitanlaipose
kapitanlaipose20 aug. 2016 - 22:38

En niemand neemt afstand van dergelijke uitspraken. Is de rest daar dan mee eens? Aan de andere kant de vraag om afstand te nemen doen we alleen bij moslims. Bij Nederlanders is ieder individu verantwoordelijk voor zijn eigen daden en uitspraken.

Minoes2
Minoes221 aug. 2016 - 5:50

kapithanlaipose "Bij Nederlanders is ieder individu verantwoordelijk voor zijn eigen daden en uitspraken." En dat is ook zo bij Nederlanders met een buitenlandse achtergrond. Wij vragen anderen niet afstand te nemen van zaken die geuit worden door nieuwe Nederlanders. Wij vragen actief gelovigen vanuit hun geloof afstand te nemen van uitwassen binnen dat geloof die de democratie raken. Dat is iets anders. Dat vraag ik ook van katholieken, gereformeerden etc...

Van der Wal
Van der Wal21 aug. 2016 - 6:29

Afstand nemen is alleen nodig voor mensen die in die wijk wonen, en evt voor de rest van de Rotjeknorders. De rest woont zeker niet in Beverwaard, en dan ligt het nogal voor de hand dat ze die uitspraken niet gedaan hebben als Beverwaarder, omdat ze dat niet zijn.

Achterberghen2
Achterberghen221 aug. 2016 - 7:19

Wie moet afstand nemen van de uitspraken van enkele kampers? Andere kampers?

erikbos
erikbos21 aug. 2016 - 7:32

@kapitanlaipose "En niemand neemt afstand van dergelijke uitspraken." Ik heb inderdaad geen moslim afstand horen nemen van Bep's uitspraak. Maar vanuit welke gemeenschappelijke deler met Bep zou iemand van haar uitspraken afstand moeten nemen? Behalve het feit dat elke oproep tot geweld verwerpelijk is?

Coronarias Redig
Coronarias Redig21 aug. 2016 - 9:58

Dat vroeg ik mij ook gelijk af ja. Mensen kunnen erg ruig verbaal tekeer gaan maar daarachter schuilt dan vaak een verder zachtaardig gastvrij iemand die zelf nooit iets zal ondernemen. Maar goed, ik ken de situatie aldaar niet, de vrouw of haar binnenkamer niet.

BasVV
BasVV20 aug. 2016 - 21:36

Recht tegen over een woonwagen kamp. Dat kon wel eens de beveiliging van de wijk zijn. Die hele zogenaamde inspraakavond is natuurlijk een farce. Het was al besloten.

peter e
peter e20 aug. 2016 - 21:29

Rotterdam wil geen werklozen uit andere gemeenten in haar stad huisvesten. Nu willen ze vluchtelingen gaan onthoofden. We kennen hun voetbalsupporters al. Kan er geen muur rond die stad?

1 Reactie
Coronarias Redig
Coronarias Redig21 aug. 2016 - 10:00

Ik deel je aversie tegen voetbalhooligans maar voorlopig gaat het om een inderdaad extreme uitspraak van 1 vrouw. Dus "Rotterdam" is wat too much.

BassievonToor
BassievonToor20 aug. 2016 - 21:14

De domheid ook, vluchtelingen in zo'n 'kansenwijk' plaatsen..

Nick Ros
Nick Ros20 aug. 2016 - 21:00

Wie schreef ook al weer ? Nee, er loopt tegenwoordig een buurtconciërge rond en de wijk krijgt 900.000 euro extra om de leefbaarheid te bevorderen. Er komt eindelijk weer extra geld voor het wijkcentrum. De straten worden beter schoongemaakt, de buurt krijg meer stadswachten en het is de bedoeling dat het Asielzoekerscentrum banen gaat opleveren voor de Beverwaarders.

18 Reacties
Bartje822
Bartje82220 aug. 2016 - 21:43

Dat moet een voorstander van de boerkini zijn geweest....

Hanvander Horst
Hanvander Horst20 aug. 2016 - 21:50

Ik. Hieruit kun je ook zien hoe onvoorstelbaar dom deze zogenaamde woordvoerders van de gemeenschap zijn. Vroeger dacht ik altijd dat de Palestijnen de gouden medaille verdienden voor het ingooien van de eigen glazen maar deze Beverwaarders zijn een goede runner up. Godsammijbeware.

Hanvander Horst
Hanvander Horst20 aug. 2016 - 21:51

O ja, twee weken geleden ging ditzelfde geteisem ook al in het AD los.

BassievonToor
BassievonToor20 aug. 2016 - 22:03

@Hanvanderhorst, Dit dédain.., daar zijn die mensen vooral boos om..

mordicant
mordicant20 aug. 2016 - 23:07

@bassie En die mensen verdienen meer dan dédain om wat precies?

mulligan
mulligan21 aug. 2016 - 1:15

Kunt u nagaan, Bassie, hoe boos de asielzoekers wel niet moeten zijn over het dédain van het geteisem. O nee, sorry, ik vraag nu inlevingsvermogen. Laat ook maar.

Hanvander Horst
Hanvander Horst21 aug. 2016 - 4:01

Bassie. Lui die zeggen dat ze op het stadhuis de ruiten in hadden moeten gooien en dat ze mensen hun nek af willen snijden, dat is geteisem, geteisem en nog eens geteisem. Het is onjuist - dat geef ik toe - om de Beverwaarders en úberhaupt de Rotterdammers die het financieel niet zo getroffen hebben met dit geteisem gelijk te stellen. Meer met dit geteisem, geteisem en nog eens geteisem hebben de politici en de scribenten die zulke dreigapen hebben geïnspireerd en aangemoedigd. Dat is au fond net zulk geteisem, alleen misschien wat hypocrieter. Zo duidelijk?

Minoes2
Minoes221 aug. 2016 - 5:02

Han er waren eens verkiezingen in Palestijns gebied weet je nog? de vergelijking aaleen al Godsammijbeware.

Minoes2
Minoes221 aug. 2016 - 5:22

Je kunt ook stellen Han dat als die buurt die voorzieningen zo nodig had waarom daar dan nooit in geïnvesteerd werd. Dat als een AZC geen problemen oplevert het niet in een totaal andere wijk gebouwd is en nooit in een andere wijk geplaatst wordt... Je doet nu alsof ze blij mogen zijn dat ze nu dan toch hulp krijgen. Dat is een totaal verkeerde benadering en stelt hen juist in het gelijk. Ik kan me ook nog herinneren dat er eens een pand bestemd was voor opvang van drugsverslaafden in een hele dure wijk ergens in Nederland en dat de sjieke buurt daar dat samen met de politiek voorkomen heeft door uiteindelijk het pand aan te kopen. Vervolgens kwam het in een totaal andere wijk in de buurt van een baisschool. Die mensen hadden geen middelen dat pand op te kopen en werden verguisd voor hun protest.....enkel omdat het kon... Heb je je toen ook zo hard gemaakt voor het oorspronkelijke plan en/of geprotesteerd tegen. Ik heb zelf altijd koophuizen gehad en ik heb me soms rot geergerd aan mensen die omdat er in tegenstelling tot een eerdere bedoeling i.p.v. alleenstaande huizen tegenover hun woning, tweekappers werden gebouwd. Mensen die de deur bij de politiek platliepen omdat hun huizen minder waard zouden worden. Leer mij hoogopgeleid Nederland kennen. Met geld is alles te koop ook macht en politiek. Dat is wat jij enkel maar bevestigd hebt. Zolang jij deze zaken niet durft te benoemen maar afkomt Oh ze mogen blij zijn en moeten in hun handjes klappen dar er NU geïnvesteerd wordt in de wijk (en niet eerder?) zullen mensen zich verzetten tegen de politiek en de enorme mate van hypocrisie en terecht.

Van der Wal
Van der Wal21 aug. 2016 - 6:31

Ze leren het nog wel. De uitspraak dat ze de ruiten van het stadhuis aan de Coolsingel hadden moeten ingooien omdat geweld werkt is wat dat betreft veelbelovend.

Jansen & Jansen
Jansen & Jansen21 aug. 2016 - 7:56

[Dit dédain.., daar zijn die mensen vooral boos om..] Dat dedain komt van de Nederlanders, daarom moeten vluchtelingen het bezuren. Typisch Rotterdamse logica.

L.Brusselman
L.Brusselman21 aug. 2016 - 8:50

Han van der Horst heeft het over Paleestijnen die hun eigen glazen ingooien .Dat verdient toelichting weant anders lijkt het of hij de Israelische propaganda voor waarheid aanziet. De Palestijnen hebben helemaal geen glazen om in te gooien ,dat hebben de zionisten al gedaan

the don
the don21 aug. 2016 - 11:22

Zeg Han. Heeft u al bij de gemeente aangegeven dat u geen enkel probleem hebt met een AZC op loopafstand van uw voordeur?

Minoes2
Minoes221 aug. 2016 - 12:30

Correctie ( het gebrek aan leestekens laat ik staan) Ik heb zelf altijd koophuizen gehad en ik heb me soms rot geergerd aan mensen die omdat er, in tegenstelling tot een eerdere bedoeling, i.p.v. alleenstaande huizen tegenover hun woning, tweekappers werden gebouwd.

Minoes2
Minoes221 aug. 2016 - 12:38

Han van der Horst. Ik veroordeel natuurlijk hun bedreigingen en dat wat ze roepen is schandalig. Had dat eerst moeten benoemen natuurlijk. Dacht dat dat vanzelfsprekend was. De politiek moet nu inderdaad eens haar verantwoordelijkheid nemen, geen partij uitgezonderd.

Hanvander Horst
Hanvander Horst21 aug. 2016 - 21:57

Dat héb ik, mafkees. Op tien minuten.

the don
the don22 aug. 2016 - 10:33

Was het woordje mafketel nu echt nodig?

L.Brusselman
L.Brusselman22 aug. 2016 - 12:54

Van der Horst laat zijn masker zakken,en wat je dan te zien krijgt is niet fraai. Getuige zijn eerdere opmerking over Palestijnen.

Frank Lenssen2
Frank Lenssen220 aug. 2016 - 20:58

Fijne lui, die Beverwaarders - ik houd het voorlopig op grootspraak, maar anderzijds is er weer eens een grens overschreden. Een Rotterdammer die een Syriër gaat onthoofden? Weer een grens overschreden, en een nouveauté in het moderne Nederland. Nou, als iemand per sé naar levenslang wil solliciteren, kan ik hem niet tegenhouden. Wel kan ik constateren dat de Leefbaren, de PVV, de Varkenskopjes van Pegida, en al die anderen warhoofden in de politiek effectief werk hebben geleverd. Mocht het echt zover komen, dan hoor je uiteraard in duizendvoud: ja maar zó hadden we het al die jaren natuurlijk ook weer niet bedoeld. Typisch voor de echte lafbekken, voor de meutes van fascisten die we hier herbergen.

8 Reacties
BassievonToor
BassievonToor20 aug. 2016 - 21:18

Heeft weinig met PVV'ers te maken, die D66'ers in het 'hippe' IJburg (Amsterdam) wilde ook geen vluchtelingen. 'Nouja, niet zo véél en niet alleen jonge mannen. Dat maakt de bewoners heus geen NIMBY (not in my back yard) hoor, verzekert bewoonster Janneke Hekhuis ons met een onmiskenbaajr D66-Amstejrdams-elite accentje. Als al die mensen maar gewoon niet hier komen te wonen, ja toch? Het is de definitie van NIMBY, en het is ook exact wat de mensen in bijvoorbeeld Geldermalsen en Kaatsheuvel zeiden. Niet zo veel en niet enkel jonge mannen. Alleen die mensen praten met een provinciaal accent en dan mag je ze xenofobe tokkies noemen en er, muntthee drinkend aan je kookeiland in ReserveAlmere, je neusje voor ophalen.'

van der laak
van der laak21 aug. 2016 - 6:09

@Frank Lensen ik houd het voorlopig op grootspraak, maar anderzijds is er weer eens een grens overschreden. Dit dreigement komt van de kampers van de Beverwaard. Ik kan u vertellen dat dit geen lieverdjes zijn.

Minoes2
Minoes221 aug. 2016 - 6:34

Frank je kunt het ook omdraaien, los van de schandalige uitingen en de overschreden grenzen. Waarom zegt de politiek niet; om die asielzoekers te beschermen plaatsen wij een AZC in een duurdere, betere wijk van Rotterdam met nette hoogopgeleide mensen die hen welkom heten? Wij vragen hen niets maar doen gewoon. Die mensen staan in Rotterdam toch op de nominatie verdreven te worden uit de stad! Ze zijn hun stad 'onwaardig' ! Die mensen leven vaak in slecht geïsoleerde huizen waar de herrie van de buren dag en nacht bij hen binnenkomt. Die mensen zijn vaak volkomen afhankelijk van de overheid wat betreft hun woonplaats in de letterlijke zin van het woord, hebben geen geld om te kiezen waar ze gaan/willen wonen, hebben geen vertegenwoordigers meer in de politiek en kunnen niets afkopen zoals anderen en dan bedoel ik hypocriete Nederlanders dat doen die hun mond vol hebben over die mensen, die wijken maar er nooit komen, geen enkel contact hebben met die mensen, die hen geen barst interesseren. Dat laatste begint ook mij enorm tegen te staan moet ik zeggen. Heb je je dat weleens afgevraagd? Op alle mogelijke manieren worden die mensen in de Nederlandse politiek gemarginaliseerd en door Han van der Horst ( is me ontzettend tegengevallen) van aalmoezen voorzien waar ze blij mee moeten zijn en voor in hun handjes moeten klappen. Alleen omdat het kan...en mensen niets meer in te brengen hebben,zelf geen recht meer meer schijnen te mogen verwachten op meerdere vlakken. Het spreidingsbeleid is afgeschaft, geen gemengde wijken meer maar alles en iedereen weer verdreven naar en opgehokt in getto's al naargelang inkomen. Als 'zij ' er maar geen last van hebben. Met het huidige beleid inclusief het huidige huurbeleid gaan we terug naar begin vorige eeuw. Die woede balt zich samen en komt er ongecontroleerd uit. En ja er zijn asociale mensen en ik mag hopen dat een omlaaggevallen politicus daar eens tussen mag gaan wonen met een minimum inkomen, zonder eigen keuze en als het kan nog wat schulden. Eens kijken hoe die dan piept. Eens kijken of hij gaat roken en drinken als hij dag in dag uit, nacht in nacht uit 'de gesprekken' in bed van zijn buurman kan volgen en de slaap niet kan vatten. Ik heb eens een uitzending van de rijdende rechter gevolgd over geluidsoverlast. Het ging over wat wettelijk was toegestaan. De goede man zou er nog geen dag willen verblijven maar mensen mochten niet klagen, wet is wet. Maar dan doen of het daarmee ook normaal is vond ik de limiet. Ik weet zeker dat hij er geen last van heeft. Wetten worden immers daarvoor gemaakt waar hij niets mee van doen heeft in zijn goed geïsoleerde flat , zijn buitenhuis met een bos erachter en noem maar op. Regels maken voor anderen, de regels waar je zelf als politicus of anderszins geen last van hebt is zo gemakkelijk. Ik verbaasde mij erover dat zelfs nieuwbouw flats voor een bepaalde categorie inkomen nog zo compleet gehorig zijn dat je er hard zou willen weglopen. Er is geen aandacht meer voor.

MarcoC
MarcoC21 aug. 2016 - 9:23

Minoes +1 !!!! Ben het zo met je eens. De mensen in wijk staan ook met hun rug tegen de muur. Er worden zaken besloten waar ze geen invloed op hebben. Dat maakt ze kwaad en terecht. Ik vind dat er een groot AZC in Wassenaar moet komen. Liefst eentje zo groot als de jungle van Calais. Nog beter: haal die ruim 9000 mensen die daar wonen hier heen en zet ze in een groot gebouw midden in Wassenaar. Ben heel benieuwd hoe dat zou gaan uitpakken.

Paul250371
Paul25037121 aug. 2016 - 10:18

@ Minoes Ik vind dat je gelijk hebt. Het is een schande zoals er mensen gedwongen zijn te wonen. Maar watmij altijd zo teleurstelt is dat deze mensen hun woede altijd richten op mensen die het nog slechter hebben ipv die woede te adresseren waar het gericht moet worden. De politiek. Iets zegt me dat het gros PVV en VVD stemt. Alleen maar hufterig rechts beleid wat direct de oorzaak is van hun ellende. .

Frank Lenssen2
Frank Lenssen221 aug. 2016 - 11:01

@ Minoes (08:34u) - dank voor je gedetailleerde post. Ik heb er veel aan gehad.

L.Brusselman
L.Brusselman22 aug. 2016 - 8:29

Minoes weet ,zoals wel vaker, de vinger op de zere plek te leggen.

Minoes2
Minoes223 aug. 2016 - 0:59

Paul250371 Dat klopt wat je zegt. Helaas hebben ze al jaren niets aan de politiek omdat er geen enkele partij, of moet ik zeggen regering meer is, die er is voor alle Nederlanders, integendeel. Ik keur het daarmee ook niet goed. Vroeger was het nog waar dat een regering in tegenstelling tot een partij er moest zijn voor alle Nederlanders en er in meer of mindere mate ook aandacht voor had, enige verantwoordelijkheid voor nam. Dat is verleden tijd nu er door de opstelling en verrechtsing van de PvdA, geen enkel tegengeluid meer is, geen tegenspraak. Ook die heeft diezelfde kiezers laten vallen als een baksteen. Dan stemmen ze inderdaad op een voor mij nog meer verkeerde partij zoals de LPF die dan ook regeert in Rotterdam en ook tot 'de politiek' behoort. Een partij die ze van alles beloofd heeft zoals Wilders dat doet. Een partij die mede dankzij de PvdA aanhang heeft verworven. Die partij die ze nu Rotterdam uit knikkert. Voor hen vertegenwoordigt ook die partij DE politiek. Wat denk je dat er gaat gebeuren zo dadelijk als ze er ooit achterkomen dat Wilders de zaak besodemietert. Dat Wilders sociale onderwerpen enkel gekaapt heeft om zijn extreem rechtse denkbeelden te kunnen uitvoeren door zo kiezers voor zich te winnen. Je moet eens zien wat er dan gebeurt. En wat denk je dat de VVD en andere partijen doen? I.p.v. daar stelling tegen te nemen gaan ze er steeds verder in mee, nemen onvoldoende afstand, ook omdat de PVV niet enkel rechts is m.b.t. mensen uit het buitenland , de islam, maar er ook op financieel terrein winst te halen is voor partijen. Dit alles dus puur uit electorale overwegingen. Je ziet waar dat in Amerika toe leidt. Dat is het grote gevaar dat de politiek als geheel te verwijten is. In België hebben ze dat anders aangepakt. Verder zeggen we steeds dat het normaal is dat mensen van dezelfde origine bij elkaar gaan wonen omdat ze nu eenmaal dezelfde cultuur hebben. Prima dat kan. Maar tegelijkertijd mogen anderen, mensen die die wijken bevolkten niet zeggen dat ze geen aansluiting meer hebben in de buurt omdat de cultuur in de buurt zo veranderd is, de hele wijk niet meer herkenbaar. Goedbedoeld geven we zo wel totaal tegengestelde signalen af en meten we inderdaad al naargelang het uitkomt met verschillende maten. Laten we wel wezen, ook daar wonen vaak juist de mensen van buitenlandse origine met lage inkomens. Wij stappen daar waarschijnlijk zelf heel gemakkelijk overheen, zien vaak de discrepantie van onze uitspraken niet meer omdat we de gevolgen niet voelen. Die mensen echter voelen hetgeen je zegt en de tegenstellingen daarin wel degelijk. Die horen echt wel dat dat twee onverenigbare stellingen zijn. Dan hoor je' hoogopgeleide' mensen zeggen; Ja maar ik woon ook in die wijk en allerlei voor hen positieve zaken benoemen, zoals winkeltjes, restaurants etc. Maar dat zijn juist vaak mensen die er wonen maar hun vrienden ergens anders bezoeken/hebben, hun werk ergens anders hebben, verspreid over Nederland en in andere buurten. Voor hen is het vaak niet meer dan dat een woning, het echte sociale leven speelt zich vaak elders af. Dit in tegenstelling tot die mensen waar we het hier over hebben. Vergis je niet. Mensen zijn niet altijd dom en kunnen veelal wel logisch denken, ook al zijn ze niet hoogopgeleid.

kapitanlaipose
kapitanlaipose20 aug. 2016 - 20:52

Bezorgde burgers #geenracisme #geenNLcultuur #geweldloont

5 Reacties
Nick Ros
Nick Ros20 aug. 2016 - 21:12

# geenNLcultuur → NL is groter dan Beverwaarden

kapitanlaipose
kapitanlaipose20 aug. 2016 - 22:35

Ja stom van mij Nick Ros. Het doortrekken naar een hele cultuur of bevolkingsgroep doen we alleen bij moslims en Marokkanen in het bijzonder. Nederlanders kennen een individuele identiteit.

the don
the don21 aug. 2016 - 3:20

kapitan, onze cultuur is niet gebaseerd op een boek waar (dreigen met) onthoofding letterlijk in staat. Dit in tegenstelling tot....

Paul250371
Paul25037121 aug. 2016 - 10:20

@ kapitanlaipose " Ja stom van mij Nick Ros. Het doortrekken naar een hele cultuur of bevolkingsgroep doen we alleen bij moslims en Marokkanen in het bijzonder. Nederlanders kennen een individuele identiteit. " Haha helemaal raak.

Paul250371
Paul25037121 aug. 2016 - 10:22

@ the don Onze zogenaamde Joods Christelijke cultuur (vertel dat tegen de Joden die hier woonden voor 1945 en dan hoor je een ander verhaal maar goed) is niet gebasseerd op 2 boeken? En in die boeken hebben ze alleen maar pais en vree?

Mostafa
Mostafa20 aug. 2016 - 20:49

Echte haat doe je zo!

JanJanszoon
JanJanszoon20 aug. 2016 - 20:45

Deze mensen, de mensen in het filmpje dus, geven mij hoop. Nederlanders, mensen van de straat. Niet iedereen laat zich piepelen, godzijdank. Deze mensen durven de olifant in de kamer te benoemen. De wal zal het schip keren.

16 Reacties
richarrd
richarrd20 aug. 2016 - 21:44

Integendeel, deze mensen laten zich op allerlei manieren piepelen door de rijken, niet door de asielzoekers. Daarnaast piepelen ze voor een deel zichzelf ook nog omdat veel mensen die niet rond kunnen komen wel een auto hebben, het huis vol huisdieren hebben (die heel duur zijn ivm de dierenarts bijvoorbeeld) en roken ze ook nog vaak. Het kunnen roken, het kunnen hebben van huisdieren en het kunnen hebben van een auto wordt dan door mensen teveel als vanzelfsprekend beschouwd. Als de mensen niet meer rond kunnen komen dan verwachten ze dat de overheid bijspringt als het gaat om het onderhoud van de auto, het verzorgen van de dieren of het roken. En dat is niet goed natuurlijk. Voor de rest wordt de maatschappij verziekt door de elite, die alleen maar aan geld denkt en mensen niet als mensen beschouwd. En dat is de reden waarom mensen het gevoel hebben dat er niet om ze gegeven wordt, en daar hebben ze dan gelijk in want er wordt ook niet om ze gegeven. Onze elite geeft alleen om geld. In verband met dat we in een democratie leven is de bevolking voor een groot deel verantwoordelijk omdat de bevolking de machthebbers kiest.

Hanvander Horst
Hanvander Horst20 aug. 2016 - 22:15

Ze hebben in ieder geval geleerd dat je door Leefbaar Rotterdam verneukt wordt maar ze trekken er de verkeerde conclusies uit. Leefbaar Rotterdam heeft dit brandje wel opgestookt met onbekookte uitingen.

Minoes2
Minoes221 aug. 2016 - 5:30

Go Udvis ". Daarnaast piepelen ze voor een deel zichzelf ook nog omdat veel mensen die niet rond kunnen komen wel een auto hebben, het huis vol huisdieren hebben (die heel duur zijn ivm de dierenarts bijvoorbeeld) en roken ze ook nog vaak." Gadverdamme wat ben jij een eng ventje...spijt me dat ik het zeg. Dat je door Han niet hierop aangesproken wordt is duidelijk. Beschouw jij mensen wel als mensen dan? Ik dacht het niet...

L.Brusselman
L.Brusselman21 aug. 2016 - 10:20

Goudvis heeft wel heel enge ideeen over de mensheid,dat deel waar hij denkjt op neer te kunnen kijken althans. Wat een griezel.

Coronarias Redig
Coronarias Redig21 aug. 2016 - 10:40

Goudvis Waar baseer jij op dat die mensen allemaal werkloos en subsidie slurpend zijn? Je vult gemakshalve maar in wat hun leefpatroon is. Ken jij die mensen persoonlijk? Misschien roken ze wel niet, hebben ze 2 katten als gezelschap, werken ze zich de vinkentering maar hebben ze het gewoon zwaar?

richarrd
richarrd21 aug. 2016 - 10:43

Minoes Ik bedoel als je financieel ernstig in de problemen komt omdat je een hond, een kat en een auto hebt, en daarnaast rookt (waar mensen niets aan kunnen doen omdat er iets ontbreekt in de maatschappij waardoor mensen beginnen met roken), dan is het logisch dat je ernstig in de problemen kunt komen. Maar misschien heb je ook wel gelijk en zijn de problemen volledig te wijten aan de rijken, de elite, en het bedrijfsleven die allemaal veel te veel macht hebben en daarmee de maatschappij verzieken. Misschien zijn de gewone mensen volkomen onschuldig omdat zij zich met niets anders bezig zijn dan zich volledig in te zetten voor de medemens en krijgen zij stank voor dank omdat de elite alles weer sloopt wat is opgebouwd door de gewone mens. Maar eerlijk gezegd geloof ik dat niet zo. De meeste gewone mensen die slecht behandeld worden hebben zelf ook niets voor een ander over en denken ook alleen maar aan zichzelf, en dan krijg je natuurlijk nooit een maatschappij waarin er aan mensen gedacht wordt en rekening gehouden wordt met mensen. De rechtse mens is naar mijn mening ook voor een heel groot gedeelte verantwoordelijk voor heel veel problemen, maar wat wil je daar tegen doen, we leven in een democratie dus dan moeten we maar met de problemen leren leven ben ik bang. De rechtse mensen zijn er immers verantwoordelijk voor dat er eerst aan bedrijven gedacht wordt en veel minder aan mensen. Kijk maar naar een woninguitzetting door schulden bijvoorbeeld.

Nick Ros
Nick Ros21 aug. 2016 - 12:29

Han, ik heb de film maar eens bekeken. Is die Burgemeester achter die tafel ook van Leefbaar Rotterdam ?

Appi Mohamud
Appi Mohamud21 aug. 2016 - 15:34

Minoes. Go dvis heeft gewoon gelijk. Huisje boombje en beestje is leuk maar je moet natuurlijk wel kunnen bekostiging. Bij mij was de auto het eerste wat verdween. Vervolgens het roken zodat ik nog tenminste de kosten van me fret kon betalen. (Die bezoek aan een dierenarts kan hoog oplopen) Toen dat niet meer mogelijk was moest toch mijn lief Fretsel het aan geloven en kon ze naar een pensioen. Kosten moest ik lenen van vrienden. Mensen die ondanks dat ze zelf geen foetsel hebben nog huisdieren proberen te behouden is gewoon belachelijk en behoorlijk ongevoelig voor dat dier wat wel jouw heeft bezorgd waarvoor je het had aangeschaft. Je hebt een eerste levensbehoefte en daar is de staat verplicht te verzorgen. Alles wat daarnaast komt is aan jouw om te verzorgen. Het is belachelijk dat je mensen die die eerste levensbehoefte nodig hebben gaat weigeren omdat je je luxe leven niet wilt verliezen. En dat noem ik hartloos

richarrd
richarrd21 aug. 2016 - 21:46

L Brusselmans Echte griezels zijn mensen die andere mensen die nog niet eens in Nederland zijn aangekomen of nog nooit in Nederland zijn geweest de schuld geven van alle maatschappelijke problemen van Nederland.

richarrd
richarrd22 aug. 2016 - 6:13

Coronarias redig Het zal wel maar je moet de problemen in ieder geval naar de juiste adresseren. Het is heel raar en creepy als mensen vluchtelingen verantwoordelijk houden voor de problemen van de Nederlandse maatschappij, problemen die er altijd al geweest zijn.

mulligan
mulligan22 aug. 2016 - 10:11

"Echte griezels zijn mensen die andere mensen die nog niet eens in Nederland zijn aangekomen of nog nooit in Nederland zijn geweest de schuld geven van alle maatschappelijke problemen van Nederland." Game, set and match.

L.Brusselman
L.Brusselman22 aug. 2016 - 12:58

Goudvis,mulligan Nooit heb ik in een reactie buitenlanders de schuld gegeven,politici en bankiers die wel.

mulligan
mulligan22 aug. 2016 - 18:43

En toch voelde u zich kennelijk aangesproken.

L.Brusselman
L.Brusselman23 aug. 2016 - 5:34

Ik voel me aangesproken door het dedain waarmee Goudvis over mindervermogenden denkt te kunnen oordelen.

Minoes2
Minoes223 aug. 2016 - 12:56

Je kunt mensen naast alle ellende die ze al hebben misschien nog wat levensvreugde gunnen of is de 5 miljard lastenverlichting die mogelijk is door al jarenlange bezuinigingen op die mensen, gerechtvaardigd ( ik noem maar wat) omdat je anders je 3e vakantie naar de Bahama's niet meer kunt boeken. Wat een land!

Minoes2
Minoes224 aug. 2016 - 13:24

Appa Mohamud "Het is belachelijk dat je mensen die die eerste levensbehoefte nodig hebben gaat weigeren omdat je je luxe leven niet wilt verliezen." LUXE LEVEN? Dat zijn de mensen die steeds roepen; niet van mijn belastingcenten! Die hebben een luxe leven. Hoe kom jij er in godsnaam bij dat ik zeg dat je mensen die die eerste levensbehoefte nodig hebben moet weigeren? Dat heb ik nergens geschreven en niet eens maar gedacht. Er zijn hier teveel mensen die automatische conclusies menen te moeten trekken waar ze vervolgens de ander op menen aan te moeten spreken. Iets kan en/en zijn en behoeft niet altijd of/of te zijn. Het gaat om keuzes maken inderdaad ook aan de bovenkant van het spectrum. Luxe hebben die mensen die nu 5 miljard lastenverlichting krijgen. Ik houd niet zo van drogredenen. Als je mij aan een infuus in het ziekenhuis legt voor de 'eerste' levensbehoefte mogen ze er van mij de stekker uittrekken. Bovendien is het gemakkelijk praten als je weet dat iets maar 'tijdelijk' is. Mensen hebben recht op enige levensvreugde en recht zelf in te vullen waar ze dat in vinden. Levende doden dat is wat jullie willen kweken, vegeterende lijven. Mensen in leven houden is iets anders dan mensen een menswaardig leven gunnen en niet altijd te refereren aan hun zeer geringe geneugten en jouw belastingcenten. Je bent dan geen haar beter. Liever van de centen van mensen die al niets hebben, dat is wat je zegt. Die mensen gaan nooit op vakantie etc. Laat ze toch in hun waarde zoals je ook de vluchteling in zijn of haar waarde wil laten.

the don
the don20 aug. 2016 - 20:44

>Waarom zetten ze dat azc niet bij de burgemeester op de stoep?”, vult haar man aan. " Een vraag die vaker wordt gesteld maar tot nu toe heb ik nog geen antwoord gelezen. Waarom altijd in, zoals het artikel vermeld, probleemwijken. Waarom niet in de grachtengordel?

11 Reacties
BassievonToor
BassievonToor20 aug. 2016 - 21:12

Omdat dat de asiel industrie te veel knaken kost, en dan maken ze minder winst.

Bismarck
Bismarck20 aug. 2016 - 21:34

Simpel, de grachtengordel heeft geen behoefte aan een stel verkrachters en dieven in hun woonwijk. Als de asielzoekers gewone betrouwbare lieve mensen waren, dan zouden ze vast met open armen ontvangen worden.

ikdus2
ikdus221 aug. 2016 - 0:18

omdat een m2 grond in kralingen het veelvoudige kost in vergelijking met een m2 grond in Beverwaard. puur economisch gezien is het vrij evident.

mulligan
mulligan21 aug. 2016 - 1:18

En u weet, Bismarck, dat ze dat niet zijn? U kent hen? Bep en d'r vent kennen hen? En u vraagt zich nooit eens af wat voor ideeën u er zoal op na houdt over mensen waarover u absoluut niets weet?

Minoes2
Minoes221 aug. 2016 - 5:42

Bismarck dacht je dat. Ik vind dat een smerige opmerking. Asielzoekers zijn geen criminelen zeker niet als ze hier komen omdat ze vluchten voor oorlog. En evengoed worden ze daar niet met open armen ontvangen als er een AZ zou komen. Maar die komt daar nooit. Dan zou je het protest eens moeten horen van mensen die zeggen dat de waarde van hun woning daardoor daalt. Leer ze mij kennen. En dat vind ik nou hypocriet. Dat wordt ook nooit benoemd. Die mensen hebben ook niet een paar knaken nodig om hun wijk op te knappen. Die wijken liggen er pico bello bij. Die mensen zijn niet afhankelijk die kun je niet dwingen. Daar wonen de vrinden van de politici,degenen die hun politieke kassen vullen, die willen ze niet tegen het hoofd stoten.

Bismarck
Bismarck21 aug. 2016 - 7:41

@ Mulligan De grachtengordel denkt waarschijnlijk dat ze het niet zijn, anders zouden ze deze arme asielzoekers wel zelf opvangen. Ik kan er niets aan doen dat de elite en de rijken zo bevooroordeeld zijn.

mulligan
mulligan21 aug. 2016 - 8:37

De grachtengordel weet dat zij niets weten over die mensen en er dus ook niet over kunnen oordelen. U doet dat wel. De vooroordelen komen dus van uw kant. En het maakt het alleen maar erger dat u dat niet eens wilt inzien en de bal bij de ander neerlegt. U bent een heel erg eng persoon.

the don
the don21 aug. 2016 - 11:39

@ikdus, Laat de mensen in Kralingen hun hart en portemonnee dan openen. Ik denk dat tijdelijk verblijf in de duurdere wijken een prachtige inspiratie kan zijn voor onze nieuwe landgenoten, en dat het hun zal stimuleren om het beste uit zichzelf te halen, doorstuderen en prachtige carrières in de wetenschap en medische wereld. Kunnen we met zijn alle gelijk weer even lachen om die PVVers die ze niet in hun wijken wilde.

ikdus2
ikdus221 aug. 2016 - 17:59

@the don dan moeten ze weer een stuk Kralingse bos kappen. eeuwig zonde. in Katwijk nabij Wassenaar zit trouwens een hele grote AZC. die welvarende bewoners hebben er ook geen last van. waarom onderbuikers wel.

Coronarias Redig
Coronarias Redig21 aug. 2016 - 19:47

The Don Nou heb je ook in Kralingen straten die gewoon vergelijkbaar zijn met andere wijken en waarvan ik van de bewoners al 3 decennia hoor dat ze overlast hebben van "buitenlanders". Ik denk dat je die straten de zogenaamde karbonadebuurten moet noemen. In Rotterdam zie je die opzet wel vaker, vlak naast een laan met grote herenhuizen straten waarin het armere volk woont.

the don
the don23 aug. 2016 - 4:13

"in Katwijk nabij Wassenaar zit trouwens een hele grote AZC. die welvarende bewoners hebben er ook geen last van." Laat ze dan alleen AZC's in welvarende buurten zetten, de combinatie werkt blijkbaar heel goed/