Kritisch consumeren: ! ? - vloeken in de kerk - extreem links - belachelijk - die man begrijpt het leven niet - vrijheidsbeperkend - linkse prietpraat Calvinist... maar het helpt wel om geld in de beurs over te houden en de Xprocent welvaartsteruggang op te vangen.
Ik dacht eerst dat het een grapje was in de VK van die Polder, maar hij meent het dus serieus... Misschien is het nog goedkoper om de hele zorg af te schaffen. Heel efficient en je hebt ook geen wachtlijsten meer.... Iddetje meneer Polder?
Nu nog even rijen voor de supermarkt, en een onaantastbare nomenclatura hebben we al, en de dissident Amalrik kan zo weer een boek schrijven over de verwording van de staat. Haalt de EU 2014.
niet eens zo'n slecht idee. Je zou in het verlengde daarvan de uitgaven kunnen beteugelen door in elke sector elke vijf jaar de produktie vast te stellen in met de daarbij horende uitgaven. Noem het een vijfjarenplan voor de econmie. Ben je meteen van uit de hand lopende kosten af.
Waarom wachtlijsten, een algeheel verbod op doktersbezoek voor een jaar geeft nog meer besparing.
Wachten op geluk Ik klop op de deur van een steen. ‘Ik ben het, doe open. Ik wil bij jou naar binnen gaan, Overal bij je rondkijken, Met jou mijn longen vullen.’ ‘Ga weg‘, zegt de steen. ‘Ik ben hermetisch gesloten. Zelfs aan stukken geslagen Zullen we hermetisch gesloten blijven. Zelfs fijngewreven tot zand Zullen we niemand binnenlaten.’ Wislawa Szymborska (strofen van ‘Gesprek met een steen’, Zout, 1962)
Wachtlijsten met een beperkte lengte voor niet-spoedeisende klachten zijn geen probleem. Anders wordt het als je veel last hebt van een klacht maar een jaar moet wachten voordat je eens een keer geholpen wordt. En anders wordt het als het wel een spoedeisende klacht betreft in de zin van gevaar voor verergering. De titel 'professor' is flink aan waardevermindering onderhevig.
Als ik doorverwezen wordt, zijn mijn klachten op het moment dat ik in de wachtkamer van de specialist zit bijna altijd weg.
Als je maar lang genoeg wacht heeft niemand meer zorg nodig! Vooral bij spoedeisende hulp is een wachtlijst een enorme besparing.
Met polderen komen wij er in dit land altijd wel uit, de uitkomst is dan altijd dat wij de negatieve gevolgen van onze oplossingen gewoon gaan gedogen!
Het probleem zit in eerste instantie niet bij de patiënt, die zo nodig moet worden geholpen,. maar in de professionele aanpak van de dokter, specialist, die in een openhartig gesprek de mensen duidelijk dient te maken of een behandeling zinvol is of niet. Dit lijkt me beter dan het scheppen van wachtlijsten. Daarmee neem je noch de dokter, noch de patiënt serieus en bovendien is het scheppen van wachtlijsten onmenselijk
De Britse NHS (National health Service) kent wachtlijsten. Ik vond dat heel normaal toen ik in Engeland woonde. Snap niet waarom het hier in Nederland taboe zou zijn. Met grotere urgentie kom je heus wel hoger op die lijsten en de operaties die het langst moeten wachten zijn ook het minst urgent, hoe vervelend ieder wachten in het leven ook is. Britten worden niet afgeperst door commeciële verzekeraars en toch kan iedereen kan naar de dokter of tandarts en wordt geholpen, zelfs de allerarmsten. Er zijn daarnaast ook commerciële verzekeraars, voor rijken die niet van wachtlijsten houden, maar de armen hebben geen last van hen, zoals in Nederland dus blijkbaar wel het geval is, waar de armen worden afgeperst om te betalen voor voor het ongeduld en de behoefte aan luxe der rijken. Het is te hopen dat Nederland zo snel mogelijk overstapt op het Britse systeem. En zo niet kunnen we beter allemaal naar Engeland verhuizen.
Ik heb een tablet en die moest ik per 30 per maand bestellen. Nu bestel ik er 90 voor 3 maanden. Volgens de apotheker kan en mag dat niet van de verzekeraar. Idem dezelfde reactie van de huisarts na contact met de apotheker. Dus stuur ik een e-mail naar de verzekeraar. Bij de verzekeraar niet bekent. Volgens de verzekeraar bepaald de huisarts. Met de e-mail naar de huisarts en nu kan ik 90 tabletten bestellen. De apotheker kan nu nog maar éénmaal behandelingskosten berekenen i.p.v. drie-maal. Zo krijg je ook wachtlijsten. De zorg is één grote bureaucratisch tuin met onkruid geworden.
**..Ik heb een tablet en die moest ik per 30 per maand bestellen..* Wat heb je? Een iPad of een Galaxy 10.1?
Met name wachtlijsten bij levensreddende operaties schijnen heel leuke besparingen op te leveren.
Inderdaad... het blijkt dat overdenkingstijd mensen op andere gedachten en andere overwegingen kan brengen, en dus ook bij grote operaties... en grote ingrepen bij speodeisende hulp als je via de eerste hulp binnenkomt, tja Piet, je weet drommels geod dat het daar in Han's stukkie niet over gaat. En dat je dat alleen doet omdat je nog niet genoeg geziekt en gezeken hebt vanochtend.
Bij zo veel wachtlijsten krijgen we echter wel een wachtlijst voor wachtlijsten !
Waar je alleen op komt als je echt een hele goede, bijzondere wachtlijst hebt.
Wat is uw intentie eigenlijk met dit stuk. Een beetje beppen? We weten in ieder geval dat wachten in de zorg geld oplevert en wachten op de snelweg geld kost. Nu er een budgettair probleem ligt lijkt mij de keuze eenvoudig.
Files kosten geen geld. Ze zijn er gewoon. Een gebrek aan innovatieve stedenbouw, onwil om grootschalig te investeren in een ondergronds OV-netwerk (vgl. London qua oppervlakte en inwoners > onze vier steden + Groene Hart) en de keuze van sommige automobilisten om een file op te zoeken (uit enquettes blijkt dat dagelijkse filerijders het wel een heerlijk rustig begin van de dag vinden) zijn een hardnekkig gegeven.