Joop

Rechts-extremist kondigt aanslag op asielzoekers aan

  •  
09-09-2016
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
69 keer bekeken
  •  
Schermafbeelding-2016-09-09-om-21.43.58
Een extreemrechtse man uit Hoorn heeft op Twitter aanslagen op vluchtelingen en asielzoekers te zullen plegen. Bij zijn dreigementen plaatste de extremist een foto waarop hijzelf te zien is met een zwaar wapen. De man beweert familie te zijn van het meisje dat vorig weekend slachtoffer werd van een zedenzaak.
Bij die zedenzaak werd in Kampen een 17-jarig meisje van haar fiets getrokken waarna zij zou zijn verkracht. Een 33-jarige bewoner van een asielzoekerscentrum in Dronten is aangehouden. Hij wordt ervan verdacht de dader te zijn. Vorige week zondag schreef de rechtsextremist al op Twitter: ‘ M’n nichje verkracht door een asielzoeker van het azc in kampen druk met de voorbereidingen voor de vergeldingsactie ‘ Gisteren schreef de man op twitter, bij de foto met daarop het wapen: ‘ De voorbereidingen in volle gang gaat de goeiekant op gelukkig
De extremist, die sinds 2012 actief is op Twitter met de  waffen SS 88 heeft inmiddels zijn tweets afgeschermd voor niet-volgers. Volgens de beheerder van de website crimesite.nl was de man eerder actief bij de racistische partij CP’86 en zelfs kandidaat Kamerlid voor die partij. De man zou nu lid zijn van de neonazistische groep Blood and Honour  en plaatste hij op twitter geregeld berichten waaruit bewondering voor de nazi’s en de NSB bleek.
De politie Noord-Holland laat weten op de hoogte te zijn van de dreigementen en de zaak te onderzoeken. De extremist zelf heeft intussen contact opgenomen met de beheerder van Crimesite. Hij was naar eigen zeggen gehackt.
Update:  De politie heeft vrijdagavond laten weten dat de neonazi door een arrestatieteam is aangehouden.
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar

Reacties (99)

Snertbek
Snertbek11 sep. 2016 - 12:54

Natuurlijk dreigt deze man het heft in eigen handen te nemen. Wanneer de overheid faalt haar burgers te beschermen, en zelfs moedwillig de veiligheid ondermijnt door de poort voor geloofsfanatici en andere (agressieve of barbaarse) culturen ruim open te zetten, kan ze niet langer het geweldsmonopoly claimen. Het is daarom gerechtvaardigd jezelf en je naasten te verdedigen met elk middel voorhanden.

2 Reacties
Snertbek
Snertbek11 sep. 2016 - 13:03

Neemt overigens niet weg dat de man in kwestie een rechts-extremistische oelewapper is.

D'Holbach
D'Holbach11 sep. 2016 - 14:21

Verdedigen is gerechtvaardigd, de eikel dreigt aan te vallen, dat is nooit gerechtvaardigd.

Bram Emanuel
Bram Emanuel10 sep. 2016 - 11:54

"Bij zijn dreigementen plaatste de extremist een foto waarop hijzelf te zien is met een zwaar wapen." Van plastic.

10 Reacties
Alfred Blokhuizen
Alfred Blokhuizen10 sep. 2016 - 13:53

Evengoed verboden!

Mark Gh
Mark Gh10 sep. 2016 - 15:18

Evengoed verboden inderdaad. Wel aanmerkelijk minder gevaarlijk. Terecht dat de politie optreedt en onderzoekt. Ik verwacht dat deze meneer op korte termijn weer vrijgelaten wordt - met een tik op de vingers maar zonder straf.

kapitanlaipose
kapitanlaipose10 sep. 2016 - 19:37

Na dit "incident" en "incidenten" in NEDERLAND met Tristan van der Vlis, Karst Tates en Volkert van der Graaf zou de politie dan blanke mannen etnisch moeten profileren als potentieel gevaarlijk voor de openbare orde. Verder was deze man natuurlijk een verwarde man die alleen maar lid was van CP'86

Bram Emanuel
Bram Emanuel10 sep. 2016 - 22:03

Wie kan hij kwaad doen met zijn plastic geweer? Het millieu?

Pater
Pater11 sep. 2016 - 3:44

Bram is vast & zeker een groot wapendeskundige, die het wapen feilloos als fake (airsoft, werd elders gezegd) herkent. Waaraan eigenlijk?

hugo bergveen
hugo bergveen11 sep. 2016 - 6:41

Hoe zielig ben je als extremist als je met een nepwapen poseert? Had dan tenminste een katapult genomen, dat maakt nog een beetje indruk.

JannesJ2
JannesJ211 sep. 2016 - 7:54

Geen nepwapen zoals jij wil doen voorkomen. Dit -verder verboden- wapen wordt o.a. bij schietclubs gebruikt, mits met vergunning.

hugo bergveen
hugo bergveen11 sep. 2016 - 9:32

@Jannes Ik dacht altijd dat het doel van schietclubs was om in verschillende houdingen en met verschillende wapens zo klein mogelijke groepjes rond de roos te schieten. Daar lijkt zo'n namaak- aanvalsgeweer nou niet het meest geschikt voor. Of beoefenen schietclubs ook stormaanvallen?

Bram Emanuel
Bram Emanuel11 sep. 2016 - 18:45

Plastic omdat die replica Sig Sauer is opgetuigd als een kerstboom. Verder, iemand die met geweren omgaat poseert niet met een vinger op de trekker.

Windowjan
Windowjan11 sep. 2016 - 18:56

@Alfred, Deze wapens zijn niet verboden, wel is het zo dat je jaren lid moet zijn geweest van een schietvereniging om een echt wapen thuis te mogen hebben, en ook dan moet je dat wapen in een kluis opbergen, en ook je munitie opslag is aan allerlei regels verbonden. Verdiep je er eens in, daarna kan je eindelijk eens inhoudelijk reageren. Trouwens airsoft-wapens zijn ook niet verboden, nogmaals, verdiep je er eens in.

[verwijderd]
[verwijderd]10 sep. 2016 - 11:23

--- Dit bericht is verwijderd —

1 Reactie
JannesJ2
JannesJ211 sep. 2016 - 7:52

--zo’n man met een spiderman tattoo op zn elleboog--- Een enorme tattoo van Hitler op z'n rug, bedoel je zeker? zie o.a.: http://www.crimesite.nl/neo-nazi-dreigt-aanslag-op-asielzoekers/ http://www.crimesite.nl/inhoud/uploads/2016/09/adolfhitler.jpg

bob b.
bob b.10 sep. 2016 - 11:06

Nep wapen. Gelukkig. Maar het gaat om de motivatie. Er zitten veel gefrustreerde agenten en soldaten bij deze hobbyclubs voor moordenaars. Ze kunnen hun agressie niet kwijt in het werk en willen daarom in hun vrije tijd mensen dood schieten. Ik zou als werkgever een goed gesprek met deze figuren aangaan.

3 Reacties
Edwin038
Edwin03810 sep. 2016 - 19:27

Idd om de motivatie erachter maak ik mij zorgen. U generaliseert wel weer even defensie en politie. Jammer, want ik ben ex-militair geweest en ik herken mij niet in Uw wereldbeeld. Overigens loopt er nu een onderzoek naar een paar NL politie agenten met een paar Marokkaanse familie leden. Oohja, ik ben ex militair en ik hou van schieten. Ik lever mijn wapen en mijn munitie gewoon weer in bij de club. Als militair heb ik nog nooit een wapen afgevuurd omdat het moest. Wel heb ik links en rechts bijvoorbeeld de Senegalese marine kunnen ondersteunen. Het zijn de verborgen taken die men doet tijdens een gemeenschappelijke training.Senegal is 1 van de landen die we kunnen steunen met ontwikkelingshulp. Wij komen er elk jaar trainen en gaan er helpen buiten de grote steden met opbouw..

Marri2
Marri211 sep. 2016 - 11:11

Overdrijft u nu niet een beetje / een beetje heel veel ? Buitengewoon generaliserend en kwetsend voor al die politieagenten en militairen die zich dag in dag uit inzetten voor uw en mijn veiligheid. Zij verdienen respect en niet zo weg gezet te worden door u

bob b.
bob b.11 sep. 2016 - 17:48

Ik generaliseer niet. Ik zeg niet dat alle agenten of soldaten zo zijn. Maar dat veel mensen bij airsoftclubs agent of soldaat zijn. Om uiteenlopende redenen, onder andere het gebrek aan spanning in het echte werk. Maar ook omdat ze de groentjes van alles leren. Hoe je een huis binnendringt, welke signalen je geeft, etc.

GermaS
GermaS10 sep. 2016 - 10:06

Hmm, waarom zet hij dat masker in 's hemelsnaam op, zn tatoeage en twitteradres leiden rechtstreeks tot de juiste figuur.

D'Holbach
D'Holbach10 sep. 2016 - 9:47

Waren alle moslimextremisten/terroristen maar zo dom als dit ellendig stuk vreten dan hadden we heel wat minder aanslagen gehad.

9 Reacties
A.M. Heupscheuten
A.M. Heupscheuten10 sep. 2016 - 11:34

Ha, ha. Dat was ook precies mijn gedachte.

A.M. Heupscheuten
A.M. Heupscheuten10 sep. 2016 - 11:35

Nu ja, de Franse moslimmeisjes in Parijs gingen ook voor de Darwinaward, wat ik zo gelezen heb.

D'Holbach
D'Holbach10 sep. 2016 - 15:25

Je zou zweren dat ze blonT zijn ;)

kapitanlaipose
kapitanlaipose10 sep. 2016 - 20:03

Ja die moslimextremisten zijn in Nederland wel dommer dan blanke mannen als we kijken naar Nederland.

D'Holbach
D'Holbach10 sep. 2016 - 20:47

Mag ik vragen wat u bedoelt met die opmerking kapitanlaipose?

kapitanlaipose
kapitanlaipose11 sep. 2016 - 10:41

Hoeveel doden kennen we in NEDERLAND vanwege islamextremisme? Dan doet blank rechtsextremisme het toch veel beter in NEDERLAND. Karst Tates, Tristan van der Vlist en Volkert van der Graaf maken veel meer slachtoffers. (dan heb ik het nog niet eens over alle aanslagen op moskeeën)

D'Holbach
D'Holbach11 sep. 2016 - 12:39

En wat heeft dat dan weer te maken met al dan niet dommer zijn?

Windowjan
Windowjan11 sep. 2016 - 17:06

@kapitanlaipose, ''Hoeveel doden kennen we in NEDERLAND vanwege islamextremisme?'' Tientallen per jaar, eerwraak is u onbekend?

Edwin038
Edwin03811 sep. 2016 - 20:23

Kapitan: Hofstadgroep, Mohammed B. Uit gereisde jihadisten. Die uitreizers hebben wellicht op NL bodem geen slachtoffers gemaakt, maar wel in Syrië. Is voor mij even erg hoor.

I F Stone
I F Stone10 sep. 2016 - 9:32

Ach kom nou toch Zo,n man gaat dat echt niet aankondigen als hij echt wat van plan is.

1 Reactie
JannesJ2
JannesJ211 sep. 2016 - 7:57

--Zo,n man gaat dat echt niet aankondigen als hij echt wat van plan is.-- Het zal je nog verbazen hoeveel extremisten vooraf verkondigen dat men een aanslag gaat plegen. Doe jezelf een plezier en verdiep je eens in terrorisme.

Peter_K2
Peter_K210 sep. 2016 - 8:37

Die airsoftwapens zien er gevaarlijker uit dan ze zijn: https://www.google.nl/search?q=airsoft&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiirsmlsoTPAhVMGsAKHVPLBkkQ_AUICCgB&biw=1304&bih=702#tbm=isch&q=airsoft+wapens Hopelijk geldt dat ook voor de malloot die het vast houdt.

Mostafa
Mostafa10 sep. 2016 - 8:14

Wilders is eindelijk bevallen van zijn eerste enge kindje, na jaren moeilijke zwangerschap van haat zaaien !

11 Reacties
the don
the don10 sep. 2016 - 9:36

Was die reactie echt nodig?

kassakijker73
kassakijker7310 sep. 2016 - 9:59

Het is eerder een soort van eerwraakactie.

koffieleut2
koffieleut210 sep. 2016 - 11:47

Mostafa. Als deze reactie gerechtvaardigd is, dan zijn ook alle reacties van Wilders betreffende het gevaar van de islam gerechtvaardigd. Met dit soort uitspreken zit je op het zelfde niveau.

Mostafa
Mostafa10 sep. 2016 - 13:04

Ik heb het te zacht uitgedrukt eigenlijk.

koffieleut2
koffieleut210 sep. 2016 - 15:34

Ik ook

Mostafa
Mostafa10 sep. 2016 - 16:36

Meneer koffie , bedoelde jij uitgedrukte cappuccino ? Ik zag wel woedend schuim boven je koffie! Hahaha... Ik begrijp je niet Mostafa!'" Laat het maar..

koffieleut2
koffieleut211 sep. 2016 - 6:01

Nee, van zoiets wordt ik niet woedend, waarom zou ik, maar als jij zo nodig een toelichting wilt ok. Wilders zijn redenatie dat islamieten bij voorbaat slechte mensen zijn slaat nergens op. Het is een geloof die ze aanhangen, en als je daarachter staat en je denkt dat je daarin je gevoelens kwijt kan, je er rust troost e.d. in vindt. Als je je je daarmee verbonden voelt met een groep, nu das alleen maar fijn voor je. Datzelfde geld voor een voetbalclub of politieke stroming enz. Nu maakt Wilders dankbaar gebruik van elke moslim die zich opblaas uit de naam van Allah , terwijl het voornamelijk wel weggestopte frustratie en woede zal zijn, en daarmee rustig wat kinderen e.d. meeneemt. Als hij wil kan hij elke week wel weer een voorbeeld stellen, want er zijn wereldwijd nogal wat van die dingetjes. Het is dan bijna hoezee als iemand vanuit de rechterflank iets doet. Zo`n man wordt helemaal uitgediept, en na verloop van tijd kent ieder zijn naam. Ik noem een Breivik. Het trieste wat jij nu doet is de hoezee trompet opsteken van Wilders is slecht en zie je wel rechts extreem gaat nu ook fout door Wilders. Hiermee geef je dus aan dat Wilders mensen aanzet door tot dit gedrag. En hoewel ik de kans groot acht dat deze man op een rechte partij stemt, is het niet gezegd dat dit de PVV is. Dat maak jij ervan . Waarschijnlijk vanuit uit een gevoel van frustratie en diep weggestopte woede.

Jansen & Jansen
Jansen & Jansen11 sep. 2016 - 9:07

Zoals bekend, wilders zaait niet, hij oogst alleen, een soort van onbevlekte ontvangenis waaorver binnenkort een nieuw groot sprookjesboek ter inspriratie van goedgelovige volgeling zla worden geschreven.

Marri2
Marri211 sep. 2016 - 11:15

Ik zou niet helemaal voor mezelf instaan , wanneer mijn 17 jarige nichtje aangerand zou worden en ik zou de dader tegenkomen. Effectiever dan met een namaakwapen te zwaaien is dan mi toch om de betreffende aanrander eerst maar eens een flink pak renael te geven en hem vervolgend licht gehavend in handen van de politie te geven voor de verdere justitiële afwerking.

Marri2
Marri211 sep. 2016 - 11:16

renael = ransel

koffieleut2
koffieleut211 sep. 2016 - 13:36

J&J zoiets heet een spin off een sprookjesboek die ontstaan is door een ander sprookjesboek. Marri, mee eens, maar ik zou het niet wereldkundig maken. Geeft het niveau van deze man aan.

hjager
hjager10 sep. 2016 - 7:36

arestatie team heeft hem al opgepakt, onbekend is of het wapen SIG556xi is gevonden.

Freeman2
Freeman210 sep. 2016 - 7:25

Dit artikel en de foto erbij zijn onmogelijk omdat de AIVD heeft herhaaldelijk verklaart dat er geen extreem-rechts gevaar in ons land bestaat. De coördinator antiterrorisme doet daarom ook geen onderzoek naar extreem-rechts in Nederland en worden nooit maatregelen tegen genomen.

8 Reacties
the don
the don10 sep. 2016 - 7:57

Er zit er precies één in extreem-rechts die wellicht wil gaan schieten en die stuurt nog net geen routebeschrijving naar zijn huis naar de politie. Dus ik zou me echt geen zorgen maken om "extreem-rechts gevaar"

Mark Gh
Mark Gh10 sep. 2016 - 8:02

In het jaarverslag van de AIVD worden zowel rechts- als links extremisme gewoon benoemd. Het staat daar dus zeker wel op de radar en er geen reden om aan te nemen dat je ook maar in het minst gelijk hebt.

D'Holbach
D'Holbach10 sep. 2016 - 8:04

Waarom liegt u? Ik heb gisteren in een ander draadje nog van de site van de NCTV geciteerd waarbij aangegeven werd dat er naast islamitisch terrorisme zowel aan rechts- als aan linksterrorisme aandacht werd geschonken. Maar de waarheid past niet in uw slachtofferrol?

Edwin038
Edwin03810 sep. 2016 - 8:26

Van de home page: Polarisatie Europese landen groeit: De groeiende polarisatie in Europese landen kan een voedingsbodem vormen voor radicalisering en extremisme. Ook in Nederland kan geweld door extreemlinks en extreemrechts plaatsvinden. De afgelopen periode kende een heftig debat over het racistische gehalte van Nederland, dat gepaard ging met beledigingen en bedreigingen. De komst van vluchtelingen, gepaard met angst voor terrorisme, heeft geleid tot steeds openlijker activiteiten van extreemrechts. Mede in reactie hierop neemt het soms zelfs gewelddadig verzet van extreemlinks tegen asielbeleid en tegen extreemrechts sinds medio 2015 toe. Ook het aantal meldingen van anti-islamincidenten is gestegen. Oftewel, de AIVD zit er wel op en wat U doet is gewoon baarlijke nonsens verspreiden. Wees verder blij dat dit tuig te dom is om hun plannen stil te houden en daardoor snel opgetreden kan worden.

OlavM
OlavM10 sep. 2016 - 12:57

@ D'Holbach: Waar het om gaat is de praktijk. Ook al staat netjes op papier dat ook aan rechts extremisme aandacht wordt besteed, in de praktijk is de BVD resp. AIVD altijd voornamelijk gericht geweest op links, en dan bepaald niet alleen "extreem" links, maar progressieven in het algemeen. Ook b.v. pacifistische actievoerders. Extreem rechts werd nauwelijks iets in de weg gelegd. Er zijn zelfs voorbeelden van samenwerking van de inlichtingendienst van de politie. Ik zal één concreet voorbeeld noemen (gebaseerd op eigen ervaring): in november 1973, dus tijdens de fascistische junta in Griekenland en wel naar aanleiding van de opstand van studenten e.a., hebben actievoerders in Utrecht een kantoor bezet vanwaaruit handlangers van dat regiem Grieken in Nederland bespioneerden en intimideerden. Uit een buit gemaakt en gepubliceerd dagboek bleek dat de politie met hen gesprekken had over o.a. Nederlandse tegenstanders van het Griekse regiem! (Verder werd o.a. een wapen aangetroffen en bewijzen van verblijf aldaar van Kroatische ustasji (fascisten)). Overigens werd dit kantoor direct na de actie gesloten, nadat de Griekse consul met de actievoerders had onderhandeld.

Gewoon3
Gewoon310 sep. 2016 - 15:09

'Ik zal één concreet voorbeeld noemen (gebaseerd op eigen ervaring): in november 1973' Dat is inderdaad verontrustend dit concrete voorbeeld van 43 jaar geleden

D'Holbach
D'Holbach10 sep. 2016 - 15:29

Mijn waarde OlavM, begin jaren 70 zijn er wel meer fouten gemaakt en ik geloof uw verhaal onmiddelijk. Ik denk echter (kranten e.d. lezende) dat het de laatste decennia toch wel aardig is bijgetrokken en dat lnks en rechts beide in de gaten gehouden worden. Maar in de koude oorlog periode lagen de prioriteiten inderdaad wel anders.

mulligan
mulligan10 sep. 2016 - 19:04

Over bagatelliseren gesproken…

Mark Gh
Mark Gh10 sep. 2016 - 7:16

Gelukkig is zijn magazijn al half leeg. Hopen dat het bij blaffen blijft een geen bijten wordt.

watsgebeurt
watsgebeurt10 sep. 2016 - 6:48

Deze gekken zijn tenminste makkelijk te vangen. Wel stoer dat airsoft wapen van hem. Wat een sukkel, psychologisch onderzoek en begeleiding lijkt me hard nodig.

3 Reacties
Mostafa
Mostafa10 sep. 2016 - 8:21

Geen gek maar een tuig.

the don
the don10 sep. 2016 - 9:37

Geen tuig maar een gek.

D'Holbach
D'Holbach10 sep. 2016 - 11:13

Gek tuig gewoon, maar ik ben dan ook een middenman.

Zephyr2
Zephyr210 sep. 2016 - 6:34

Verwarde man

Casparus2
Casparus210 sep. 2016 - 5:58

Ach,nog een Breivikje.Niets verbaast me meer in dit dom rechtse,verotte en kwaadaardige landje. Ben blij dat ik tegen de 60 loop,die nazistische bende hoef ik niet lang mee te maken.

4 Reacties
van der laak
van der laak10 sep. 2016 - 8:54

Casparus 10 september 2016 at 07:58 Ach,nog een Breivikje.Niets verbaast me meer in dit dom rechtse,verotte en kwaadaardige landje. Ben blij dat ik tegen de 60 loop,die nazistische bende hoef ik niet lang mee te maken. Ach gut, wat zielig. Ik heb oprecht medelijden met u, het leven moet steeds meer een hel worden voor u. Aan de andere kant, heeft u, en u generatiegenoten in de jaren 60/70 heerlijk alles kunnen verzieken voor de volgende generaties, waardoor die opgescheept zitten met een verrotte aarde, en opgevreten grondstoffen, terwijl u lekker liep te demonstreren, en te slopen, voor kraken en tegen neutronenbommen. Dat dan weer wel!

the don
the don10 sep. 2016 - 9:39

Na 5 jaar lang geen enkel rechts-extreem incident gezien wat ook maar enigszins in de buurt komt van Breivik. Dus dan is iemand die op de foto met een (nep?)geweer zwaait maar de opvolger van Breivik.... Meen je dit echt?

Casparus2
Casparus210 sep. 2016 - 11:01

@van der Laak. Ik diende mijn land,in die jaren,van der Laak. Los hiervan,vanwaar zielig?Het is.Het Nederland wat ik kende en trots op was,is verworden tot een dom rechts,facistische en racistische sekte,die door haat gevoed wordt.

Ben Joop
Ben Joop10 sep. 2016 - 11:22

https://de.wikipedia.org/wiki/Todesopfer_rechtsextremer_Gewalt_in_Deutschland

van der laak
van der laak10 sep. 2016 - 5:15

Slim is die in ieder geval niet, ongelooflijk. Al sluit ik een hack ook niet uit. Het lijkt me bijna onmogelijk dat iemand zo dom is om met wapen en al op de foto te gaan, en een aankondiging te doen van een vergeldingsactie. Helemaal als lid van blood and Honour, dan weet je dat je in de gaten wordt gehouden lijkt me. En dan nog, hoe neem je wraak als de verdachte vast zit? Nee hier klopt iets niet.

Иосиф Виссарионович
Иосиф Виссарионович9 sep. 2016 - 22:35

Als zijn nichtje verkracht is dan snap ik zijn frustratie, maar je zelf waffen ss 88 noemen dan heb je toch een paar afslagen gemist en waarschijnlijk ook een IQ van 88. Ik zou graag zeggen blaffende honden bijten niet, maar het is al te vaak verkeert gegaan met lui die stoer doen op internet. Na zo'n verkrachtingen krijgt de pvv weer wat extra stemmen, er zijn al heel veel incidenten met AZC en allofonen geweest. Dit verklaart het aantal zetels van de pvv

Yolo2
Yolo29 sep. 2016 - 22:32

Verwarde man?

Haastig
Haastig9 sep. 2016 - 22:10

"Hij was naar eigen zeggen gehackt" Is dat spinnenweb op z'n elleboog dan ook gehackt?

Albert Einstein
Albert Einstein9 sep. 2016 - 21:29

Er zijn vast heel veel mensen die wraakgevoelens hebben tegenover allochtonen, door een of ander incident. De meesten gaan dan op de PVV stemmen ipv voor eigen rechter spelen. Dat zou (ten dele) het succes van de PVV kunnen verklaren.

5 Reacties
Johan eldert
Johan eldert9 sep. 2016 - 22:12

en als het autochtonen zijn die dergelijke misdrijven plegen [ wat ze in de meerderheid ook doen] gaan we dan wraak nemen op autochtonen? En welke partij moeten die dan gaan stemmen?

Visvijver2
Visvijver210 sep. 2016 - 5:04

Dat zou kunnen. Ikzelf denk dat de meeste PVV-fans géén wraakgevoelens hebben door één of ander incident, maar zich wel 'onveilig voelen' door de 'tsunami' van die 'hormoonbommen' die ons land 'overspoelen'. Ik neem aan dat deze meneer bezoek heeft gehad van de plaatselijke diender.

Freeman2
Freeman210 sep. 2016 - 7:22

Ach, je ben zo doorzichtig. Er zijn vast heel veel mensen die wraakgevoelens hebben tegenover autochtonen, door een of ander racistisch incident. De meeste gaan op DENK stemmen.

Edwin038
Edwin03810 sep. 2016 - 8:31

Ikbenmoslim. Een extremist inderdaad. Nog geen terrorist aangezien hij geen aanslag heeft gepleegd. Zoals het voorgaande terrorisme onderzoek en de daarop volgende rechtszaak liet zien is het heel erg lastig om mensen in NL te vervolgen voor terrorisme. Van de Hofstadgroep zijn er maar een paar voor terrorisme vervolgd, rest enkel alleen maar voor verboden wapenbezit. En daar loopt deze man ook kans op. Dus oftewel, gelijke kappen gelijke monniken. Kom nu maar weer uit je slachtoffer rol.

Edwin038
Edwin03810 sep. 2016 - 14:33

Hofstadgroep was al actief voor de inval in Irak. Veel zijn enkel veroordeelt op basis van verboden wapen bezit. Lid van een criminele organisatie en sommigen op lid van een criminele organisatie met een terroristisch oogmerk. 3 NL`se mannen die een aanslag plegen op een moskee worden vervolgd voor terrorisme. Bij deze man zal allicht verboden wapenbezit, en als er meer redenen zijn dan zal terrorisme ook van stal worden gehaald. Maar als deze man alleen handelt dan valt lid van een terroristische organisatie eenvoudig lastig te bewijzen. Dan heb je nog haatzaaien en aanzetten tot geweld over en dan houdt het wel een beetje op. Waarom ben je bang dat er niet zwaar genoeg gestraft wordt? Laat je niet gek maken door al die gasten die menen dat er met een dubbele maat wordt gemeten. Onze magistraten zijn neutraal zowel politiek als religieus. Trouwens, ik dacht dat de Islam niets met terrorisme te maken had, waarom zeg je dan dat Moslims harder worden gestraft in jouw ogen? Het zijn toch geen moslims die aanslagen plegen.

Bert Vlierman
Bert Vlierman9 sep. 2016 - 20:42

Ik zou zeggen: niet reageren.

1 Reactie
Piet de Geus
Piet de Geus10 sep. 2016 - 1:20

En als de man geen soortgenoot van jou zou zijn maar een moslim? Ook niet reageren?

kapitanlaipose
kapitanlaipose9 sep. 2016 - 20:39

bezorgde burger

Meta Foor
Meta Foor9 sep. 2016 - 20:36

Eigen familie eerst dus...

the don
the don9 sep. 2016 - 20:24

Vraag me af hoe serieus we die moeten nemen, hij heeft zichzelf nog net niet bij naam genoemd. Overigens krijgt Geert Wilders dit soort dingen iedere week aan zich gericht op twitter

6 Reacties
Johan eldert
Johan eldert9 sep. 2016 - 22:13

ach gossie. arme wilders. andere politici krijgen ook wekelijks dat soort dingen naar hun hoofd geslingerd. maar wilders, ja die is zielig

Appi Mohamud
Appi Mohamud9 sep. 2016 - 22:25

En waarom denk je dat we niet sirieus moeten nemen? Volgens mij word geert op dit moment nog beveiligt zullen we ook voor alle asielzoekers ook regelen?

the don
the don10 sep. 2016 - 8:03

@Johan. Wilders wordt al 10 jaar constant beveiligd en kan de post niet eens zelf uit de brievenbus halen. Rutte gaat soms met de fiets naar het werk. Appi, waarom? De enige persoon die concreet dreigement heeft gemaakt richting de asielzoekers is de vent uit dit topic, en die is al opgepakt.

Edwin038
Edwin03810 sep. 2016 - 19:15

Ondanks dat ik het niet met discours eens ben wat de heer W naar voren brengt is dit enkel een tegen reactie. Appi, ook jij zou dat moeten erkennen als je onze rechtstaat erkent. Asielzoeker heeft zijn nichtje aangerand en deze man gelooft niet meer in de rechtsstaat. Dat zou toch wel onze prioriteit moeten zijn. Weer geloof in onze rechtstaat terug brengen. En dat is zowel links als rechts afbrokkelend.

Appi Mohamud
Appi Mohamud11 sep. 2016 - 0:35

Edwin uk geloof ook niet meer in het Nederlandse rechtstaat. Als dit een moslim was, zouden we spreken van een terrorist of op zijn minst zwaar geradicaliseerd daesh aanhanger. Hierbij komt het bewijs maar weer eens omdat sommige al roepen dat hij met een streng woord weer vrij mag. Of dit een nep wapen is if niet maakt dat net zo min iets uit. De angst en chaos wat deze man mee veroorzaakt is niet minder om. Helaas maar waar. In Nederland kennen we geen gelijke behandeling.

JannesJ2
JannesJ211 sep. 2016 - 8:02

---De enige persoon die concreet dreigement heeft gemaakt richting de asielzoekers is de vent uit dit topic--- Recent zijn er meerdere PVV-stemmers veroordeeld wegens terrorisme, na aanslag op AZC. Ja, PVV-stemmers inderdaad. Zoals iedereen weet die deze casus hebben gevolgd.

Edwin038
Edwin0389 sep. 2016 - 20:18

Ik mag toch hopen dat hij al onderweg naar Vught is?

Nico de Mus
Nico de Mus9 sep. 2016 - 20:17

Zoals de islamitische terroristen in Europa steevast verwarde mensen genoemd worden ,is dit natuurlijk ook een verwarde man.

4 Reacties
kapitanlaipose
kapitanlaipose9 sep. 2016 - 22:39

Net zoals islamitische terroristen worden gezien als representanten van een religie is dit natuurlijk ook een representant van een bevolkingsgroep (vul in naar gelang je politieke stroming)

Edwin038
Edwin0389 sep. 2016 - 22:53

kapitan, Idd lid van Blood and Honour, extreem rechtse club, vergelijkbaar met KKK. En daarvoor was hij lid van en politiek actief voor CP`86 en die partij is inmiddels verboden.

PeterMiddle
PeterMiddle10 sep. 2016 - 4:14

Jou redenering klopt niet Laipose

kapitanlaipose
kapitanlaipose10 sep. 2016 - 20:08

@Gibby Ik wist niet dat "verwarde mannen" een bevolkingsgroep waren. Gebruiken we vooral voor blanke mannen. Blijkbaar zijn die vooral verward. Maar zoals ik al zei... naar gelang je politieke stroming staat het je vrij om in te vullen.

Poezenmens
Poezenmens9 sep. 2016 - 20:12

Misschien een kwestie van compensatiedrang voor maatje pink?

Tom Meijer
Tom Meijer9 sep. 2016 - 20:03

Gezien alle hier genoemde gegevens moet het achterhalen van de identiteit van deze man een peuleschil zijn. Wat let de politie een gesprekje met deze man aan te vragen?

3 Reacties
BasVV
BasVV9 sep. 2016 - 21:16

Ze weten natuurlijk al lang wie dat is. Het is een familielid van dat meisje. En dit is tegenwoordig dagelijkse kost op sociale media. Ik zie de bedreiging niet zo. Wel woede. En terecht.

the don
the don9 sep. 2016 - 21:24

Lees het artikel >De politie Noord-Holland laat weten op de hoogte te zijn van de dreigementen en de zaak te onderzoeken. De extremist zelf heeft intussen contact opgenomen met de beheerder van Crimesite. Hij was naar eigen zeggen gehackt.

adriek
adriek10 sep. 2016 - 7:22

@BasVV de woede is misschien terecht, maar die woede richten op 'de Asielzoekers' is krankzinnig. http://www.metronieuws.nl/nieuws/buitenland/2016/08/nederlander-vervolgd-voor-verkrachten-asielzoeker Het zou dus ook heel logisch zijn als Duitsers alle Nederlanders die in Duitsland wonen gaan bedreigen?