Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.
Dat kan als nadeel hebben dat de tickets duurder worden, ze moeten dat geld uiteindelijk wel terugverdienen. Tweede nadeel kan zijn dat ze minder goed controleren om maar op tijd weg te kunnen. Ik weet niet of dit zo'n goede zaak is.
Beseffen mensen dan echt niet dat op de lange termijn al deze boetes niet door de luchtvaartmaatschappijen maar door je mede-passagiers betaald worden??? Hoe meer een maatschappij moet uitkeren, hoe hoger de prijskaartjes zullen worden. De manie van schadevergoedingen is op alle gebied gewoon ontzettend dom. In de S is mede daardoor medische hulp astronomisch duur geworden. De doktoren zijn gedwongen enorm dure verzekeringen tegen achadevergoedings-aanklachten te nemen en natuurlijk moet jij als patiënt daarvoor dokken. Ik wou dat mensen wijzer waren....!
Stompzinnig plan, alle vliegtuigmaatschappijen draaien nu al op verlies of net quitte, kunnen we nu ineens met terugwerkende kracht vertragingen claimen. Die kosten kunnen nu niet opgevangen worden, en zal in de toekomst inderdaad véél duurdere tickets opleveren. Dan wil ik niet eens weten hoeveel administratieve rotzooi dit nog gaat opleveren, en welk effect dit gaat hebben op de veiligheidsstandaarden.
Let wel, indien de maatschappij een beroep op "buitengewone omstandigheden" zoals extreme sneeuwval of terroristendreiging met succes kan aantonen, krijgt de reiziger geen vergoeding. Voor een vlucht van Amsterdam naar Bangkok zou dit in mijn geval kunnen betekenen dat een betaalde ticket van ongeveer 700 euro bij een vertraging van meer dan 3 uur waarbij niet met succes een beroep kan worden gedaan op buitengewone omstandigheden de vergoeding kan oplopen tot 600 euro. Als passagier ben je dan slechts 100 euro kwijt voor een ticket naar Bangkok. Uiteraard arriveer je dan wel later op de plaats van bestemming doch er zullen er velen zijn die hier absoluut geen moeite mee hebben. ;)