Sfeerfoto van Joop
Joop
Joop

PvdA-Kamerlid Arib stapt op

Voelt zich niet meer veilig na 'dolkstoot' Vera Bergkamp
Joop

Racistische tirade om Turks-Nederlandse glazenwasser

  •  
25-12-2016
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Schermafbeelding 2016-12-25 om 19.44.57
‘Ik liep door de straat en deze racistische vrouw komt opeens naar buiten en begint te flippen en zeggen dat ze alleen blanke glazenwassers wilt,’ aldus Mustafa Koca op Facebook. Het bijbehorende filmpje liegt er niet om:
Mevrouw wil alleen “Blanke glazenwassers”. [Via FB] pic.twitter.com/lJJpZfEMoH
— Aʟʟᴏᴄʜᴛᴏᴏɴ (@Allochtoons) 25 december 2016

Praat mee

Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.

avatar

Reacties (101)

DaanOuwens
DaanOuwens29 dec. 2016 - 6:26

Dit soort gebeurtenissen moeten vaker in het nieuws komen. Niet omdat het zo uniek is, maar juist omdat het dat niet is. Dit is voor een deel van de bevolking het normale gedrag. Zo ziet de achterban van de PVV er uit. Racisme is een normaal verschijnsel. De bestrijding ervan is lastig, juist vanwege het feit dat het wordt ontkent. Maar dankzij deze mensen kan Wilders roepen dat alle moskeeën gesloten moeten worden en dat allochtonen grondrechten ontnomen mogen worden. Dit gedrag maakt samenleven en integreren onmogelijk. De uitspraken van deze vrouw moeten niet gebagatelliseerd worden. Een publieke schandpaal is geen teken van veel beschaving, maar dat zijn de uitspraken van deze vrouw ook niet.

Kapitein Overduidelijk
Kapitein Overduidelijk27 dec. 2016 - 16:56

Wat deze vrouw zegt is natuurlijk ultiem fout en valt ook niet goed te praten. Ik heb wel een vermoeden dat ze multiculturele jeugd flink getreiterd word. Gezien de voet afdrukken op haar deur en dat haar uitlatingen hierop gebaseerd zijn. Toch jammer dat mensen naar extremen worden gedreven

richardjongh
richardjongh27 dec. 2016 - 12:55

Racisme komt overal in de wereld voor, ook in nederland - en racisme is altijd fout. Ik denk dat ik in zo'n 50 landen in de wereld ben geweest en wees gerust Nederland is een oase - buitenlanders hebben het hier goed. Marokkanen zijn een klein % van de Nederlandse bevolking en toch leveren ze een burgermeester aan de op één grootste stad van Nederland en een kamervoorzitter - ook nog van een ander geloof dan het dominante geloof. Waar in de wereld is dat mogelijk? Laten we die positieve kant bekijken. Het grootste probleem in Nederland zijn de personen die uit een soort politieke correctheid niet durven op te treden tegen fout gedrag van een groep van allochtone afkomst. Hun allergrootste angst is racist genoemd te worden. Die angst teistert ons land al meer dan 30 jaar en dat leidt tot een extreme tegenreactie, de nuance raakt weg. Allochtonen hebben in de gaten dat ze makkelijk de racisme kaart kunnen spelen. Iedere politieke nederlander raakt er van de leg, Ooit in Marokko geweest, en gezien hoe het zit tussen de arabieren en de berbers en wel eens verdiept in de onderdrukte mensen van de westelijke sahara? Of in Turkije, hoe de soennieten omgaan met alevieten en sjiieten, turken met koerden, erdogan aanhangers met gulenisten? Dus stop met dat masochisme wat links al zo lang kenmerkt - dat we zo slecht zijn en zo'n slecht verleden hebben - er zijn weinig plekken in de wereld waar buitenlanders zonder geld zoveel kansen hebben. Dat zie je ook wel - want als ik constant gediscrimineerd zou worden zou ik naar een ander land gaan - maar de buitenlanders blijven komen.

4 Reacties
Keerf
Keerf27 dec. 2016 - 14:33

mooi

Dale S
Dale S27 dec. 2016 - 16:20

Tis dan ook een exclusief links probleem. Op rechts vindt men over het algemeen een stuk minder wit liberaal schuldbewusten. Maar goed. De peilingen laten zien dat ook onder Linksgeoriënteerd Nederland het geduld wel een beetje op is. En ja hoe kleiner de groep is die overblijft hoe extremer diens gedachten goed geuit wordt. Ik zie het als de laatste stuiptrekkingen van een vis op het droge wiens tijd er op zit.

pierik2
pierik227 dec. 2016 - 17:27

Waarheid!

DaanOuwens
DaanOuwens27 dec. 2016 - 19:29

@ richardjongh Jij schrijft: Het grootste probleem in Nederland zijn de personen die uit een soort politieke correctheid niet durven op te treden tegen fout gedrag van een groep van allochtone afkomst. Dat is ook direct de meest onzinnige zin uit je hele betoog. Je schetst een niet bestaand probleem. Want de door geschetste politieke correctheid bestaat helemaal niet. De linkse burgemeester van Marokkaanse afkomst is buitengewoon kritisch over landgenoten die zich misdragen. Het is ook geen links kenmerk. Dat heb jij bedacht. Overigens jij niet alleen. Het is een extreem rechtse mythe. Bedacht en in stand gehouden als rechtvaardiging voor bijvoorbeeld het populisme van Wilders. Het hoort bij de tsunami's van Wilders die in werkelijkheid duizenden betreft. In jouw bijdrage probeer je het beeld op te roepen van een neutrale buitenstaander die een maatschappelijk probleem signaleert, maar het enige dat je doet is proberen een leugenachtige mythe te creëren. In je laatste zin maak je dat nog eens duidelijk. Waarin je nogmaals ontkent dat er geen discriminatie is in Nederland.

josef3
josef327 dec. 2016 - 12:24

Discriminatie en racisme beginnen een woord te worden waar ik allergische reacties van krijg. wat een flauwekul zeg! Iedereen discrimineert,in de boze mensenwereld én in het veel eerlijkere dierenrijk. Want: heus niet alle tijgers eten mensen, sterker: dat is nog maar amper voorgekomen in Nederland. Tóch sluiten we ze op achter grote hekken,en communiceren we uitsluitend met deze schepselen met het verdovingsgeweer in de aanslag. Het safaripark De Beekse Bergen, Artis en Blijdorp moeten onmiddellijk voor de rechter gesleept worden!! Maar niet voordat rechtschapen burgers, aangevoerd door plichtgetrouwe burgemeesters alle parken hebben ontruimd en iedereen een vooraf ingevulde aanklacht heeft ondertekend en afgegeven bij het meegekomen mobiele politiebureau.

DanielleDefoe
DanielleDefoe27 dec. 2016 - 9:39

Tijd voor een volksgericht: Op de mestkar met die vrouw!

1 Reactie
Zandb
Zandb27 dec. 2016 - 12:03

Inderdaad, Danielle. Ik vind, dat je deze mevrouw heel serieus moet nemen om de inhoud van haar woorden maar niet omdat die zouden staan voor een bepaald soort weloverwogen racisme. En zeker moet je dit niet publiek maken: Dat er mensen zijn die zich zo gedragen, dat is een teken om te hulp te schieten. Dat doe je beslist niet op deze wijze.

Kora Ver
Kora Ver27 dec. 2016 - 8:05

We zouden er ook anders naar kunnen kijken. De mevrouw is boos. Ze hoort tot de grote groep boze Nederlanders van boven de 50. Mensen die een leven lang hebben gewerkt en belasting hebben betaald, en het pad van ouderdom, armoede en ziekte voor zich zien. Bittere mensen, niet al te slim, weinig studie, maar door en door fatsoenlijk. Nooit iemand iets in de weg gelegd, nooit meer gevraagd of gekregen dan ze recht op hadden. Het zijn de mensen waarover Jaques Brel "Les Vieux" schreef. Hier een link van dat prachtige lied met ondertiteling: https://www.youtube.com/watch?v=M-nyLvIuHDU

9 Reacties
mayhem
mayhem27 dec. 2016 - 12:00

Welnee, dat is juist de generatie met de laagste arbeidsparticipatie onder vrouwen. En de wel werkenden zijn degenen die vroeg met de VUT konden. Bij uitstek een generatie die helemaal niet hun hele leven hard gewerkt hebben.

AapNootMies2
AapNootMies227 dec. 2016 - 12:46

"maar door en door fatsoenlijk". Dan hebben u en ik een andere definitie van fatsoenlijk. Ben er haast zeker van dat enig fatsoen haar vreemd is.

Piet de Geus
Piet de Geus27 dec. 2016 - 13:13

Je verzint er een leuk verhaaltje bij maar op het voorhoofd van die vrouw staat niet geschreven of ze ook maar een dag heeft gewerkt en of ze ook maar een cent belasting heeft betaald of dat ze al een leven lang profiteert van de geneugten van de verzorgingsstaat en nu bang is om dat voorrecht te moeten delen. "Bittere mensen, niet al te slim, weinig studie, maar door en door fatsoenlijk." Als er iets zeker is, dan is het wel dat bittere mensen doorgaans niet al te fatsoenlijk zijn.

Kora Ver
Kora Ver27 dec. 2016 - 21:41

Ik hoor nog steeds veel dedain. Waarom eigenlijk? Wat je fatsoen noemt.... Ik hou de betekenis van fatsoen op: goede manieren, nooit iets op aan te merken, het huis gepoetst, alles binnen de normen van nette burgerij. Op te merken valt dat die mensen mij niet erg fatsoenlijk noemen. Jullie hebben gelijk dat ze net zo goed een leven lang in de steun heeft kunnen zitten. Maar je kan het ook heel goed mis hebben. Dat is niet zo belangrijk. Het gaat om het beeld. Mensen die op hun 59-ste kunnen beginnen met het opeten van hun zuur en duur betaalde huis, omdat ze twee jaar eerder werkloos zijn geworden en de bijstand in geschoven. Misschien hadden ze geen huis, maar dan toch, de auto weg doen, caravan wegdoen. Een leven lang gewerkt, een leven lang belasting betaald, en dan vanwege de globalisering werkeloos op een moment dat het te laat is om iets nieuws te beginnen. We zouden in de maatschappij wat minder dedain voor deze mensen mogen hebben, en wat meer begrip, dat zou zo 10% PVV stemmers kunnen schelen. Het zijn de losers, we moeten ze helpen, we hebben geen keuze. Ze hebben ons gewaarschuwd. Ze hebben trump aan de macht gebracht, de Brexit klaar gekregen, en overal in Europa winnen de populisten, nog niet genoeg, maar hoe lang duurt dat? Dan kunnen we fluiten naar onze geliefde EU. Is dat wat we willen? Je kan de succesregio's van de populisten op de landkaarten zien, en ze hebben allemaal een geschiedenis van ingestorte industrie en leegloop van jonge mensen.

Piet de Geus
Piet de Geus28 dec. 2016 - 0:49

"Mensen die op hun 59-ste kunnen beginnen met het opeten van hun zuur en duur betaalde huis, omdat ze twee jaar eerder werkloos zijn geworden en de bijstand in geschoven." Je fantasie blijft maar op hol slaan. Op die leeftijd kom je (nog steeds) in een regeling waarbij je je eigen huis noch je eigen kapitaal hoeft op te eten.

DaanOuwens
DaanOuwens28 dec. 2016 - 8:25

@ Kora Ver Ik snap je betoog wel en volgens mij is het ook inhoudelijk correct. De combinatie van vergrijzing en verarming in regio's is van invloed op de opmars van de PVV. Waar in ik je niet kan volgen is de mate van solidariteit die je vraagt met deze groep. Het is namelijk ook een groep die nooit met anderen solidair zal zijn. Daarom stemmen ze ook PVV. En zij willen terug naar de samenleving van hun ouders. In die omstandigheden hadden ouderen de status die zij nu niet hebben. En daar zit ook een belangrijk deel van de aanleiding van de onvrede. Maar de tijd kan je niet terug draaien. Zelfs als je deze groep volledig tevreden zou willen stellen dan zou het praktisch onmogelijk zijn. Nederland is niet meer volledig wit. DAF maakt geen personenauto's meer, Philips heeft de lichtdivisie in de uitverkoop, er komt nauwelijks nog strokarton uit Groningen en Hoogovens is een Indisch bedrijf. Ik las laatst een tekstje van een PVV-er die schreef dat trump de globalisering zou terugdraaien. Lachwekkend, alsof globalisering een gekozen doelbewust beleid is van overheden of bedrijven. Globalisering is het onvermijdelijke gevolg van de enorme toename van transportmogelijkheden en ICT en wordt aangedreven door marktwerking. Een Nederlandse computer of auto zal nooit meer kunnen concurreren met een computer uit China. Die harde werkelijkheid geldt voor iedereen en ook voor jouw PVV-ers. Je kan wel proberen uit te leggen dat vroeger niet meer terugkomt. Maar die boodschap is niet erg welkom bij deze mensen.

DanielleDefoe
DanielleDefoe28 dec. 2016 - 10:33

Mayhem ik weet niet tot welke generatie deze vrouw behoort maar in de vorige eeuw deden ook veel mannen het rustig aan en niet alleen vanwege de fut. Werkstress als woord kwam in de jaren 70 uit de VS overwaaien. Arbeidsparticipatie van vrouwen werd eerder gehinderd dan gestimuleerd. Degenen die wel wilden werken konden ook op openlijke discriminatie rekenen.

Kora Ver
Kora Ver28 dec. 2016 - 14:15

> Je fantasie blijft maar op hol slaan. Op die leeftijd kom je (nog steeds) in een regeling waarbij je je eigen huis noch je eigen kapitaal hoeft op te eten. Ik vrees dat jouw fantasie op hol slaat, Piet de Geus. Er geldt slechts een beperkte vermogensvrijstelling van € 5.555 per volwassene (2011), eventueel verhoogd met een beperkte vrijlating van € 46.900 van de waarde van de eigen woning (2011). Voor de meeste mensen, die wonen in een huis van meer dan 200.000 betekent het gewoon, praktisch gezien, huis opeten. Heb je je leven betaald om geen maandelijkse aflossing meer te hebben, komt die maandelijkse aflossing volop terug op het moment dat je de minste vooruitzichten hebt bent van je hele leven. > Waar in ik je niet kan volgen is de mate van solidariteit die je vraagt met deze groep. Het is namelijk ook een groep die nooit met anderen solidair zal zijn. Ik ben niet solidair met die mensen omdat ik solidariteit terug verwacht, ik ben solidair omdat ik ze niet buiten wil sluiten. Nogmaals, Europa gaan ten onder als we deze mensen laten stikken.

DaanOuwens
DaanOuwens28 dec. 2016 - 17:51

@ Kora Ver Jij schrijft: Ik ben niet solidair met die mensen omdat ik solidariteit terug verwacht, ik ben solidair omdat ik ze niet buiten wil sluiten. Nogmaals, Europa gaan ten onder als we deze mensen laten stikken. Je kan deze mensen alleen binnen sluiten als je alle moslims, andere allochtonen en linkse mensen buitensluit. Blijkbaar heb jij een voorkeur voor deze groep. Ik denk dat met mensen die deze opvattingen hebben geen samenleving te bouwen is. Als deze mensen invloed krijgen gaat Europa ook ten onder dus de opbrengst van jou denkbeelden is hoe dan ook nul.

Dubbelgedopte snijboon
Dubbelgedopte snijboon27 dec. 2016 - 6:50

Deze vrouw heeft het over "blanke behandelaars" wat doet vermoeden dat deze vrouw onder psychische behandeling staat en niet helemaal in orde is. Ik moest bij deze mevrouw onmiddelijk denken aan Theo Maassens uitspraak "Ik discrimineer niet, voor mij zijn alle buitenlanders hetzelfde"

Mijn2centen
Mijn2centen26 dec. 2016 - 23:45

Tja, dringend behoefte aan stageplaatsen en gesubsidieerde wijkvaders.

bob b.
bob b.26 dec. 2016 - 15:07

Dat mens heeft ze niet allemaal.

Nikolas2
Nikolas226 dec. 2016 - 14:12

Dit stukje en veel opmerkingen hieronder bewijzen dat een bevooroordeeld oog maar een half filmpje nodig heeft.

Buzzer
Buzzer26 dec. 2016 - 12:24

Ik kan met een paar foto's genomen in de stad net doen alsof ik ze op het platteland genomen heb, het is slechts vanuit welke hoek je foto neemt. Op feezboek is het niet anders.

BasVV
BasVV26 dec. 2016 - 12:05

Er is niet veel meer van het filmpje te zien. Maar met al dit soort filmpjes. De aanleiding wordt niet gefilmd. Er is blijkbaar iets gebeurd waardoor deze mevrouw heel erg boos is geworden. En het is wel aardig om te weten dat in volksbuurten vaak helemaal niet politiek correct gedacht en gehandeld wordt. Men benoemd elkaar gewoon. Dat is niet voorbehouden aan deze mevrouw. Heel veel mensen met diverse achtergronden doen dat. Maar die worden dan net even niet gefilmd. Aangezien het filmpje maar voor een klein deel te zien is weet ik niet of deze mevrouw racistische uitspraken doet. Het lijkt me meer de stand van veel wijken in Nederland. Daar is het heel normaal om op elkaar af te geven.

Bernie2
Bernie226 dec. 2016 - 11:32

Ik ik na het verschijnen van de vileine doch integere brievenbuspisser Eric Lucassen maar denken dat alle PVV'ers minimaal universitair geschoold zouden zijn. Dit filmpje doet toch vermoeden dat ik er ook eens naast zit.

6 Reacties
Hank Nozemans
Hank Nozemans26 dec. 2016 - 17:30

Wellicht stemt deze vrouw op dezelfde partij als u.

Bernie2
Bernie226 dec. 2016 - 19:16

Zeker Hank. Zo is het ook niet ondenkbaar dat ze eigenlijk de verloren gewaande kleinzoon is van Donald Trump. Gelijkenissen zijn treffend.

FactChecker
FactChecker27 dec. 2016 - 4:37

Bernie 26 december 2016 at 12:32 Hank heeft gelijk, dit zomaar op de PVV afschuiven is nergens voor nodig en bovendien kunt u niets bewijzen.

Kora Ver
Kora Ver27 dec. 2016 - 7:50

Humor, Bernie, had ik niet achter je gezocht, je nickname doet zo serieus aan, alsof je nog steeds boos bent dat Bernie het niet is geworden, maar in feite heb je gewoon goed gevoel voor humor. Al zal niet iedereen het waarderen, zo blijkt. Maar dat is bijna per definitie met humor. Mijn moeder zei altijd dat ware humor niet ten koste van anderen gaat. Ze maakte dan ook nooit een mopje. Zelf probeer ik deze erfelijke last van me af te werpen.

Hank Nozemans
Hank Nozemans27 dec. 2016 - 15:18

Wie zal het zeggen Bernie, uit het filmpje is het in ieder geval niet op te maken.

Bernie2
Bernie228 dec. 2016 - 8:23

Ha Kora Ver, dank..! Ik zet graag en met de grootste liefde een cynische toon neer, en als het kan met wat humor. Dit vooral om de stroom voorspelbare bijdragen die doorgaans voorbij komt wat te breken. Verder: moeders, hoe lief ook, zitten/zaten er inderdaad ook wel eens naast en zijn allesbehalve heilig. En je hoeft niet noodzakelijkerwijs anderen te ontzien. Doe ik ook niet :-)

Machielse932
Machielse93226 dec. 2016 - 11:21

Wow dan spoor je echt niet.

Rarar
Rarar26 dec. 2016 - 11:00

Deze vrouw zou net zo hard kunnen roepen dat de aarde plat is en het is een wonder dat zij op zichzelf kan wonen. haar uitlatingen zou ik niet serieus nemen. Laat staan als nieuws beschouwen.

Hjs2
Hjs226 dec. 2016 - 10:12

Domheid kent geen grenzen. Te vinden in alle spectra van de samenleving.

Jhonathan
Jhonathan26 dec. 2016 - 9:47

Het filmpje is inmiddels offline. Wat dit filmpje wel weer duidelijk heeft gemaakt, is hoe mensen zo'n filmpje als bewijs zien van het één of ander. Bij een filmpje over een Marokkaanse dief, schreeuwt altijd weer een groep: "zie je wel, alle Marokkanen zijn crimineel." Bij een filmpje zoals van deze racistische vrouw, schreeuwt altijd weer een groep: "zie je wel, alle Nederlanders zijn racisten."

8 Reacties
Jhonathan
Jhonathan26 dec. 2016 - 11:11

Correctie: Het filmpje is er weer.

DaanOuwens
DaanOuwens26 dec. 2016 - 13:07

@ Jhonathan Niemand schrijft dat alle Nederlanders (wat dat ook mogen zijn, want dat is een nogal diverse groep) racisten zijn. Wat mensen wel schrijven is dat racisme veel voorkomt in Nederland. Misschien valt dat verschil jou niet op, maar het is er wel.

Jhonathan
Jhonathan26 dec. 2016 - 15:52

@ DaanOuwens 26 december 2016 at 14:07, > "Niemand schrijft dat alle Nederlanders (wat dat ook mogen zijn, want dat is een nogal diverse groep) racisten zijn." O nee? Ik neem de vrijheid deels uw reactie - van 26 december 2016 at 09:34 - op dit filmpje te citeren: "Dus door dit filmpje wordt iedereen geconfronteerd met het lelijke racistische Nederlandse gezicht." "het lelijke racistische Nederlandse gezicht", is een weinig genuanceerd, vindt u niet?

DaanOuwens
DaanOuwens26 dec. 2016 - 19:01

@ Jhonathan “het lelijke racistische Nederlandse gezicht”, is een weinig genuanceerd, vindt u niet? Dat is heel erg genuanceerd. Daar staat namelijk niet dat alle Nederlanders een racistisch gezicht hebben. Maar wel de suggestie dat er veel Nederlanders zijn met een lelijk racistisch gezicht. En dat was ook exact wat ik bedoelde. En nog steeds niet de bewering dat alle Nederlanders racisten zijn zoals jij graag wil lezen.

Zwarte Woud 2
Zwarte Woud 226 dec. 2016 - 19:21

@DaanOuwens, Gebaseerd op die redenatie vind u dus dat Wilders "minder Marokkanen" mag zeggen. Want minder Marokkanen dat zijn ook niet alle Marokkanen, dat is het pas bij "Geen Marokkanen".

Johan eldert
Johan eldert27 dec. 2016 - 0:42

[ Zwarte Woud 2 26 december 2016 at 20:21 @DaanOuwens, Gebaseerd op die redenatie vind u dus dat Wilders “minder Marokkanen” mag zeggen. Want minder Marokkanen dat zijn ook niet alle Marokkanen, dat is het pas bij “Geen Marokkanen”. ] Je redenering klopt niet. Want wilders geeft niet aan over hoeveel minder marokkanen hij het heeft. Dat kan dus ook alle marokkanen zijn. Want minder marokkanen is elk aantal kleiner dan het huidige. Dus Null is daar ook een uitkomst van.

DaanOuwens
DaanOuwens27 dec. 2016 - 9:49

@ Zwarte Woud 2 Er is geen overeenkomst tussen de uitspraak van Wilders en mijn uitspraak over het grote aantal Nederlanders met een lelijk racistisch gezicht.

Zwarte Woud 2
Zwarte Woud 228 dec. 2016 - 0:59

@Johan Eldert, Het zou fijn zijn als je mijn reactie ook daadwerkelijk leest. @DaanOuwens, als jij niet ziet dat jij wat jij beweert over Nederland net zo subtiel is als wat Geert Wilders over de Islam of Marokkanen beweert, is dat jou probleem. Voor mij is het weer eens een duidelijk voorbeeld van de linkse hypocrisie die zoveel mensen in de armen van rechts heeft gedreven.

RonVa
RonVa26 dec. 2016 - 9:38

Ik vind het een trieste en gevaarlijke ontwikkeling dat er hier steeds vaker voor eigen rechter wordt gespeeld. Mensen worden veroordeeld op basis van filmpjes zonder enige context. Het liefst met naam, toenaam en werkgever zodat er ontslag geëist kan worden. Buiten die context wordt er ook heel veel aandacht gegeven aan racisme. Alsof racistisch schelden erger is dan iemand op een andere pijnlijke manier uitschelden. We gaan toch ook niet iedereen die aan het schelden is publiekelijk op de schandpaal nagelen. Het is totaal niet netjes wat deze mevrouw hier roept maar geen reden om iemands (sociale) leven kapot te hoeven te maken.

1 Reactie
Kora Ver
Kora Ver27 dec. 2016 - 7:54

De moderne tijd, RonVa, iedereen loopt de godsganse dag met een filmcamera rond. Daar moeten we rekening mee houden. Het is vervelend. We hebben geen privacy meer.

Meta Foor2
Meta Foor226 dec. 2016 - 9:17

hoogtij dagen voor advocaten en andere justitionele winstmodellen. En waarom overigens zijn dit soort gluur films van beter kwaliteit dan beveiligingscamera's met ander geboefte ?

DaanOuwens
DaanOuwens26 dec. 2016 - 8:34

Dat deze mevrouw niet al te slim is, is wel duidelijk als je het filmpje bekijkt. Ik lees ook reacties van mensen die zeggen dat dit soort mensen tegen zich zelf in bescherming genomen moet worden. Hoewel het ook een zekere treurigheid heeft ben ik het daar niet mee eens. Dit is geen bijzonder geval. Deze domheid is niet uniek maar veel voorkomend. Ook deze domme vrouw heeft stemrecht en alle allochtonen worden geconfronteerd met deze mensen. Er bestaat de neiging om te denken dat dit land wordt bevolkt door verstandige denkende mensen. Maar een hele grote groep is niet zo verstandig en beschaafd. Dus door dit filmpje wordt iedereen geconfronteerd met het lelijke racistische Nederlandse gezicht. ER zijn duizenden misschien wel een paar miljoen van deze mensen. En tegelijk is duidelijk dat ieder gesprek met deze vrouw zinloos is. Laten we vooral niet wegkijken van deze idiote werkelijkheid. Goed dat dit filmpje werd geplaatst en volgens mij is het niet goed dat het inmiddels is verwijderd. Dit schetst meer dan de uitspraken van Wilders wat er met dit land aan de hand is. Alle reden om dat goed tot een ieder te laten doordringen.

10 Reacties
Jhonathan
Jhonathan26 dec. 2016 - 9:37

@ DaanOuwens 26 december 2016 at 09:34, U begon zo goed, totdat: > "Dus door dit filmpje wordt iedereen geconfronteerd met het lelijke racistische Nederlandse gezicht." Tja, daar vloog u dan weer gierend uit de bocht door alles maar weer over één kam te scheren. Jammer.

TheHun
TheHun26 dec. 2016 - 10:23

"Dit schetst meer dan de uitspraken van Wilders wat er met dit land aan de hand is." Dus jij meet de toestand van ons land af aan wat een verstandelijk beperkte roept? Tsja, dan kun je met je uitspraak nog wel eens gelijk hebben.

DaanOuwens
DaanOuwens26 dec. 2016 - 13:03

@ Jhonathan/TheHun Of je het leuk vindt of niet er is een hele grote groep mensen met een aanzienlijk lager IQ dan gemiddeld. En die groep is al snel met meer dan 1 miljoen. Daarmee vlieg ik niet gierend uit de bocht, dat is een feit. En uiteraard zijn uitspraken zoals van deze vrouw dan geen uitzonderingen. Ik wijs er nog even op dat ik deze groep helemaal niet diskwalificeer. Maar je moet je wel realiseren dat deze mensen ook in Nederland leven. De rechter kwalificeerde de daders van de aanslag op de moskee in Enschede als dom. Niet als onderdeel van hun straf maar als verklaring voor hun daad geen belediging maar een feit. Volgens mij is het nogal onverstandig om in de ontkenning te duiken als dit soort - misschien vervelende zaken - geconstateerd worden.

TheHun
TheHun26 dec. 2016 - 17:28

Tsja Daan, je kunt je reactie proberen te verklaren. Maar ik blijf echt van mening dat je de reactie c.q. video van een 1 verstandelijk beperkte die zich racistisch uitlaat niet kan meten aan de staat van ons land. Jij vindt dat wel. Vandaar mijn reactie.

DaanOuwens
DaanOuwens26 dec. 2016 - 21:19

@ TheHun Tja Hun. Je kunt van alles vinden maar dit soort gedrag is de norm, zoals ik al vaststelde en niet een incident. Mijn commentaar was dan ook niet alleen op dit filmpje gebaseerd. Dit filmpje is exemplarisch voor Nederland. Maar blijkbaar het soort Nederland waarvan sommige mensen liever willen volhouden dat het slechts incidenten zijn.

Johan eldert
Johan eldert27 dec. 2016 - 0:44

[TheHun 26 december 2016 at 18:28 Tsja Daan, je kunt je reactie proberen te verklaren. Maar ik blijf echt van mening dat je de reactie c.q. video van een 1 verstandelijk beperkte die zich racistisch uitlaat niet kan meten aan de staat van ons land. Jij vindt dat wel. Vandaar mijn reactie. ] Op grond waarvan kan jij vaststellen dat deze dame verstandelijk beperkt is? Ben je psycholoog? En al zou je dat zijn, dan nog kan je obv dit filmpje niet dat oordeel vellen.

FactChecker
FactChecker27 dec. 2016 - 4:40

DaanOuwens 26 december 2016 at 09:34 - Dus door dit filmpje wordt iedereen geconfronteerd met het lelijke racistische Nederlandse gezicht. ER zijn duizenden misschien wel een paar miljoen van deze mensen. - Wel typisch weer, na een aanslag wordt je begraven onder de #NietAlleMoslims en dat soort teksten. Maar ieder willekeurig snel met de telefoon op genomen videootje van nog geen 100 seconde, waarvan we de context niet eens weten, confronteert (misschien wel) een paar miljoen Nederlanders met hun vermeende racistische aard.

FactChecker
FactChecker27 dec. 2016 - 4:58

DaanOuwens 26 december 2016 at 22:19 - Je kunt van alles vinden maar dit soort gedrag is de norm - Je kunt van alles vinden, maar als dit soort gedrag de norm was zou je hier geen artikelen over hebben. Of je zou iedere dag met een voorbeeld kunnen komen.

DaanOuwens
DaanOuwens27 dec. 2016 - 9:54

@ FactChecker Dit gedrag is onder een grote groep Nederlanders de norm. Het filmpje is daarvan een goede illustratie. Het grote aantal PVV stemmers is een prima indicatie van dat totaal, maar bijvoorbeeld ook de uitsluiten van allochtonen op de arbeidsmarkt en andere terreinen. Ik beweer nergens dat iedere autochtone Nederlander racist is, maar wel dat racisme grootschalig voorkomt. En onderbouw dat met feiten die gewoon te checken zijn.

FactChecker
FactChecker27 dec. 2016 - 13:21

DaanOuwens 27 december 2016 at 10:54 - Dit gedrag is onder een grote groep Nederlanders de norm. Het filmpje is daarvan een goede illustratie. - Kom met de cijfers. - Het grote aantal PVV stemmers is een prima indicatie van dat totaal - Ik ben PVV'er van het eerste uur en ik zou nooit zo reageren. Er is geen bewezen verband tussen PVV stemmen en lomp zijn. Dus kom met de cijfers.

[verwijderd]
[verwijderd]26 dec. 2016 - 8:08

--- Dit bericht is verwijderd —

4 Reacties
Dale S
Dale S26 dec. 2016 - 9:35

Denkt u dat dit vrouwtje zich aangespoord voelde door geenstijl? En deze dame zou dan representatief zijn voor het 'fascisme' dat zo welig tiert hier in dit vreselijke racistische land...pfff..overdrijven is ook een vak Mike.

Dale S
Dale S26 dec. 2016 - 11:19

Nee maar zij is ook niet hét bewijs van het fascistische gehalte van Nederland. Dat is namelijk een even verkeerde voorstelling wanneer men de daden van enkele criminele Marokkanen projecteert op een hele bevolkingsgroep. Toch?

pierik2
pierik226 dec. 2016 - 16:39

Mike Peeters 26 december 2016 at 09:08 Geenstijlisering” via sociale media, daar komt dat vooral door. Haha het is weer eens de schuld van GeenStijl. Man man wat een logica.

Dale S
Dale S26 dec. 2016 - 19:14

Mike. ?? Sorry maar dat kant nog wal. Vreemde reactie. Maar goed, waar het hart vol van is stroomt de mond van over zegt men wel eens.

karel-klant
karel-klant26 dec. 2016 - 3:10

Er is een vorm van 'berichtgeving' waarbij het vóór publicatie al duidelijk is, dat deze tal van ongenuanceerde reacties zal oproepen. Behalve het ontbreken van informatie over de aanleiding waardoor deze mevrouw zo van streek is geraakt krijg ik bij het zien en horen van de video, ook vraagtekens over de staat van haar geestelijke gezondheid. Het ontbreken van deze m.i. In deze, elementaire informatie, maakt naar mijn mening zowel de plaatsing van dit 'artikel' alsmede de meeste commentaren erop, nogal tendentieus . Dit soort berichtgeving verwacht ik eerder bij Nu.nl, dan bij Joop.nl.

1 Reactie
Dale S
Dale S26 dec. 2016 - 9:36

Ha! Dat heeft u dan niet helemaal goed ingeschat.

Piet de Geus
Piet de Geus26 dec. 2016 - 0:21

Waarom wordt iemand die duidelijk zwakbegaafd is niet tegen zichzelf in bescherming genomen? Laatst was er ook al zo'n gevalletje van een racistisch krijsende vrouw op een fietst die ze niet allemaal op een rijtje had. Moet je zo iemand aan de schandpaal nagelen of kun je er toch maar beter de hulpverlening op afsturen?

4 Reacties
Dale S
Dale S26 dec. 2016 - 9:39

In ieder geval niet aangrijpen om aan te tonen hoe tot op het bot racistisch Nederland wel niet is. (Niet dat ik u daar van beschuldig, laat dit duidelijk zijn)

Hank Nozemans
Hank Nozemans26 dec. 2016 - 17:22

Ik ben ook verbaasd over dit filmpje. Deze vrouw heeft ze duidelijk niet (meer) op een rijtje. Wellicht nieuws voor een psychiatrisch vakblad, maar niet voor mij.

Kora Ver
Kora Ver27 dec. 2016 - 7:56

Een appèl aan het fatsoen van de maker van dat filmpje? Zal hem niet worden. Onze maatschappij is haar fatsoen verloren. We gaan verder met de schone schijn, en af en toe de werkelijkheid die er doorheen schijnt.

frankie48
frankie4827 dec. 2016 - 8:33

Beste Piet inderdaad, zoals ik ook vindt dat je zwakbegaafde D66'ers die zijn medemensen voor de kick als netto-ontvangers blijft wegzetten, niet op een opiniesite thuis horen, omdat we daar ooit in het verleden paviljoen 3 in WG voor hadden geopend?

Bernie2
Bernie225 dec. 2016 - 23:22

White supremacy, Ku Klux Klandizie?

1 Reactie
Dale S
Dale S26 dec. 2016 - 9:40

White inferiority bedoelt u.

brambo2
brambo225 dec. 2016 - 23:10

Handig filmpje voor de Denk campagne maart 2017.

1 Reactie
Sardar2
Sardar226 dec. 2016 - 1:03

@ brambo 26 december 2016 at 00:10 Ik dacht juist aan PVV!

Nick the Stripper
Nick the Stripper25 dec. 2016 - 21:49

Klinkt niet erg netjes wat deze mevrouw hier roept. Toch wat vraagjes. Wat is de context, wat is er aan vooraf gegaan? Die filmpjes beginnen namelijk altijd als het al geëscaleerd is. Ik zou toch willen weten waarom zij zo getergd is. En heeft deze mevrouw toestemming gegeven om dit filmpje op het internet te zetten? Ze staat in haar eigen huis en ze is geen publiek figuur - mag ze dan zomaar aan de digitale schandpaal worden genageld? En waarom wordt zij uberhaupt gefilmd? Door wie wordt zij gefilmd?

7 Reacties
Alfred Blokhuizen
Alfred Blokhuizen25 dec. 2016 - 22:26

Toch wel apart..... uw reactie..... Wie niets te verbergen heeft, heeft toch niets te vrezen? Wat vooraf ging is niet van belang. Vooral het laatste.... "Ik ga alleen met blanken om" is van belang. Er is overigens nimmer een excuus om racistisch te zijn of jezelf racistisch uit te laten.....

Kora Ver
Kora Ver25 dec. 2016 - 23:24

Methode Pow is erger, mensen die duidelijk aangeven niet met hun te willen praten, achtervolgen, vernederen, uitschelden.

jazekert
jazekert25 dec. 2016 - 23:37

Alfred, vreemde reactie van je. Jij bent juist degene die altijd er op hamert dat alle feiten bekend moeten zijn voordat je een oordeel kan geven. Zie je reacties op de aanslag in Berlijn. Daarom is de context juist hier wel van belang. Want waarom reageert deze vrouw zo. Daar ben ik wel benieuwd naar.

Haastig
Haastig25 dec. 2016 - 23:50

Nick the Stripper 25 december 2016 at 22:49 "Klinkt niet erg netjes wat deze mevrouw hier roept. (..) Wat is de context, wat is er aan vooraf gegaan?" Weinig vriendelijk inderdaad en nogal racistisch. Als ik moet gokken wat hieraan vooraf is gegaan, gok ik op onbeschofte buurkinderen die tegen de deur hebben lopen schoppen en een glazenwasser die vond dat de vrouw niet moest zeuren over dat gedrag.

Nick the Stripper
Nick the Stripper25 dec. 2016 - 23:59

[Alfred Blokhuizen 25 december 2016 at 23:26 Er is overigens nimmer een excuus om racistisch te zijn of jezelf racistisch uit te laten….. ] Er is ook geen excuus om eigen rechter te spelen. Als meneer de glazenwasser zich racistisch bejegend voelt kan hij naar de rechter stappen, die de vrouw dan al dan niet kan veroordelen.

Nick the Stripper
Nick the Stripper26 dec. 2016 - 0:00

Kora Ver 26 december 2016 at 00:24 Ik zie niet zo veel verschil.

pierik2
pierik226 dec. 2016 - 17:00

Alfred Blokhuizen 25 december 2016 at 23:26 Vooral het laatste…. “Ik ga alleen met blanken om” is van belang. Dat mag hoor mijnheer Blokhuizen. Iedereen mag zelf bepalen met wie die om wil gaan. Dus waarom dit nou zo van belang is?

Maarten Heemskerk
Maarten Heemskerk25 dec. 2016 - 21:06

Dit is zeker absurt om te horen de xenofobisshe en discriminerende reacties beginnen steeds meer boven water te komen in nederland, niet alleen op sociale media maar tegenwoordig ook in het dagelijkse leven. maar mevrouw heeft toch gekregen waar ze om vroeg want turken zijn volgens architecten van raciale termen en definities ( trouwens ook allemaal boze westerse blanken mannen uit 17 en 18 eeuw als johan friedrich blaumenbach en vele anderen als hem ) volgens hun ook echt toch blank want turken vallen onder het verzonnen ''kaukasisch ras'' wat blank/wit betekend en daar vallen Nederlanders ook tussen. het zou heel moeilijk rasisctish te zijn tegen je eigen rasgenoot. wat mevouw zeker liet zien is dat zij en vele anrdere zoals haar turken en marrokanen met een licht berberse en arabishe uiterlijkhedene aangezien er ook donkere berbers en arabieren zijn die nauwelijks verschillen met donkere afrikaanse volken, niet sociaal accepteren als blanken aangezien blank in sociale context betekend blauwe ogen en blond haar wat waarschijnlijk een referentie was voor etnishe Nederlanders en noordwest Europeanen. vraag me dan wel af of mevrouw de vele blanken portugezen, spanjaarden, grieken, bulgaren die fysiek en fenotypish gezien bijna nauwelijks verschillen met de gemiddelde turk ook ziet als ''blanken'' aangezien zij ook Europeanen zijn.

2 Reacties
Zegnouzelf
Zegnouzelf26 dec. 2016 - 14:03

Inderdaad, dyslexie kan erg vervelend zijn.

FactChecker
FactChecker27 dec. 2016 - 4:52

Maarten Heemskerk 25 december 2016 at 22:06 - ( trouwens ook allemaal boze westerse blanken mannen uit 17 en 18 eeuw als johan friedrich blaumenbach en vele anderen als hem ) volgens hun ook echt toch blank want turken vallen onder het verzonnen ”kaukasisch ras” wat blank/wit betekend en daar vallen Nederlanders ook tussen. het zou heel moeilijk rasisctish te zijn tegen je eigen rasgenoot. - Ras en huiskleur zijn niet hetzelfde. Volgens de theorieën over ras vallen de Pakistanen en zelfs Somaliërs ook onder het 'kaukasisch ras' terwijl ze zichzelf niet vaak als als blank zullen aanduiden, en al helemaal nooit als wit.

Bram Emanuel
Bram Emanuel25 dec. 2016 - 20:47

Het lijkt erop dat deze mevrouw genoeg heeft van de multiculturele samenleving. Is dat een reden om haar op internet te gooien?

11 Reacties
Willem Straxic
Willem Straxic25 dec. 2016 - 21:27

Arme vrouw, zij heeft echt behoefte aan een psychiater.

adriek
adriek25 dec. 2016 - 22:00

Ja.

Johan eldert
Johan eldert25 dec. 2016 - 22:09

het schijnt voor jou en deze mevrouw erg moeilijk te zijn om elk persoon te zien voor wat hij / zij is : een mens zoals alle andere mensen ongeacht afkomst of achtergrond. Met de multiculturele samenleving heeft dit niets te maken. Het is gewoon een slap excuus om andere mensen niet als je gelijkwaardige te beschouwen. En dat is nu racisme.

Kora Ver
Kora Ver25 dec. 2016 - 23:34

Je zou een punt hebben, ware het niet dat die mevrouw blijft doorpraten terwijl ze gefilmd wordt, en daar ook geen bezwaar tegen maakt. Misschien naief van die vrouw. Ik denk het wel. Ik denk dat er geen juridische zaak is. Ik heb wel ergere dingen gezien dan dit, en heel vaak van Pow/Geenstijl verslaggevers. Het portretrecht zegt dat je het recht hebt om bezwaar te maken tegen gefilmd worden en bezwaar te maken tegen publikatie. Ik neem aan dat die vrouw dit bezwaar (nog) niet heeft gemaakt. Ik ben het er niet mee eens dat dit gebeurt, maar het is een van die dingen waarop we tegenwoordig voorbereid moeten zijn. Iedereen heeft een filmcamera bij zich, iedereen kan een ander filmen en op het Internet zetten.

Nick the Stripper
Nick the Stripper26 dec. 2016 - 0:16

[Kora Ver 26 december 2016 at 00:34 Je zou een punt hebben, ware het niet dat die mevrouw blijft doorpraten terwijl ze gefilmd wordt, en daar ook geen bezwaar tegen maakt.] Het is nartuurlijk niet zo dat je toestemming hebt om iedereen en zijn moeder te filmen, tenzij... Helemaal niet als je iemand filmt in het eigen huis of op het eigen erf.

Bram Emanuel
Bram Emanuel26 dec. 2016 - 12:06

Het is niet helemaal duidelijk wat haar nu dwars zit, iets met een beschadigde deur of zoiets. Wordt ze gepest wordt door buurjongens? Het is in ieder geval wel duidelijk dat er 1 of andere aanleiding is voor haar tirade. De vraag is of het netjes is om iemand eerst over de rooie te brengen en dan alleen de emotionele schelderij die daarop volgt openbaar te maken. Voor sommigen blijkbaar wel maar ik ben een andere mening toegedaan.

Kora Ver
Kora Ver26 dec. 2016 - 12:48

Volgens spreekt de wet niet van vooraf toestemming, maar over bezwaar. Geen expliciet bezwaar betekent toestemming. Ook in eigen huis. Je mag ook iemands huis betreden, het is pas huisvredebreuk als je het bezwaar van de bewoner negeert. Een deur op slot geldt als bezwaar. Ik voel ervoor om de wet te veranderen, maar ik geef toe dat ik het niet kan overzien.

DanielleDefoe
DanielleDefoe27 dec. 2016 - 10:12

"Het is nartuurlijk niet zo dat je toestemming hebt om iedereen en zijn moeder te filmen, tenzij…" Helaas wel Nick, je kunt alleen protesteren tegen publicatie. Maar als je niet weet dat je gepubliceerd wordt is het lastig protesteren.

Bram Emanuel
Bram Emanuel27 dec. 2016 - 11:50

@ Kora "Je mag ook iemands huis betreden, het is pas huisvredebreuk als je het bezwaar van de bewoner negeert. Een deur op slot geldt als bezwaar." Nee, dat heet insluiping en is uiteraard strafbaar. https://nl.wikipedia.org/wiki/Huisvredebreuk

Nick the Stripper
Nick the Stripper27 dec. 2016 - 22:23

Kora Ver 26 december 2016 at 13:48 DanielleDefoe 27 december 2016 at 11:12 In de openbare ruimte heb je gelijk. Maar er bestaat ook niet zoiets als de persoonlijke levenssfeer. Al geef ik toe dat het hier letterlijk gaat om een grensgeval: die deuropening is de grens tussen privésfeer en openbare ruimte.

Bram Emanuel
Bram Emanuel28 dec. 2016 - 12:48

"In de openbare ruimte heb je gelijk. Maar er bestaat ook niet zoiets als de persoonlijke levenssfeer. Al geef ik toe dat het hier letterlijk gaat om een grensgeval: die deuropening is de grens tussen privésfeer en openbare ruimte." Nee, de grens is de grens van de tuin. Daarom liggen de paparazzi ook niet in mijn tuin maar net daarbuiten in de bosjes.

Oemmukke
Oemmukke25 dec. 2016 - 19:51

Mevrouw gaat niet met buitenlanders om....moet ze toch eens even met haar moeder gaan praten waarom ze zelf geen blond haar en blauwe ogen heeft.

2 Reacties
Rene3
Rene325 dec. 2016 - 20:39

de meeste Nederlanders zijn niet blond en dat is nooit anders geweest.

Oemmukke
Oemmukke26 dec. 2016 - 7:59

Precies, dus waarom eist ze dat van een glazenwasser?