Joop

Racistisch Nederland slaat door met haatdragende uitzwaaidagen

  •  
24-05-2016
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
Schermafbeelding-2016-05-24-om-11.55.10
Racistisch Nederland heeft de smaak goed te pakken. Sinds de eerste pagina voor een zogenaamde “uitzwaaidag” op 6 december door Facebook werd verwijderd , duikt de ene na de andere soortgelijke pagina op, inclusief een nieuwe gericht tegen Sylvana Simons. Creatief en origineel zijn de makers van de pagina’s in elk geval niet.
Schermafbeelding-2016-05-24-om-11.54.48
Op de nieuwe haatpagina voor Simons hebben inmiddels ruim 17 duizend mensen zich aangemeld en nog eens 24 duizend geven aan geïnteresseerd te zijn. De commentaarvelden gutsen van de racistische en haatdragende boodschappen voor Simons, waaronder ook doodsbedreigingen. Zoveel, dat het zelfs de beheerder van de pagina teveel lijkt te worden. Hij kondigt dan ook aan de pagina te sluiten.
Schermafbeelding-2016-05-24-om-11.59.00
Dat geldt niet voor de “uitzwaaidag voor Anouk & Sylvana Simons”, met 595 aanmeldingen beduidend minder populair. ‘Aangezien de vorige pagina van Sylvana Simons is verwijderd door Facebook. Vind ik het niet meer dan normaal dat deze opnieuw word (sic) aangemaakt,’ schrijft de beheerder. Zin in discussies heeft zij echter niet:
"Iedereen heeft een recht op een mening. Ookal wordt die niet door iedereen gewaardeerd. Reacties/discussies heb ik hier uitgezet omdat het hier geen discussievlak is. Daar zijn genoeg andere pagina’s en groepen voor. Hopelijk hiervoor uw begrip!!"
Inmiddels is ook, het was te verwachten, Quinsy Gario er met de haren bijgesleept. Ook voor hem is een uitzwaaidag georganiseerd. En aangezien dom en haatdragend vaak hand in hand gaan, is in de foto bovenaan de pagina nog een antisemitische spotprent geplakt. Veel medestanders krijgt de maker van deze pagina vooralsnog niet: slechts 19 mensen geven aan te willen komen.
Schermafbeelding-2016-05-24-om-11.55.21
Delen:

Praat mee

Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.

avatar

Reacties (63)

Obadiah Zuen
Obadiah Zuen24 mei 2016 - 22:10

Even afgezien van Sylvana komt DENK bij mij over als één grote mediastunt. Vooral hetze creëren om de allochtone stem terugtewinnen. Die PvdA kort hiervoor (terecht) is verloren. Vergeet alsjeblieft niet dat DENK een soort dochteronderneming is van de PvdA. Je weet wel die van Links 'praten' en rechts vullen. Zoiets als dat de PVV (Geert Wilder is Ex-VVD) de eigen links oppositie is gespeeld door VVD zelf. Ik laat mij nooit meer bedonderen!

1 Reactie
Visvijver2
Visvijver226 mei 2016 - 5:20

Ik denk dat u ongelijk heeft. De steeds grotere verschillen tussen 'linkse' en 'rechtse' partijen (en ik schaar PVV als 'rechts', trouwens) veroorzaken dit soort bewegingen en die zijn niet zomaar weg. Sterker nog; ik denk serieus dat als een partij als DENK de huidige mediastrategie volhoudt (de boze underdog) er zomaar vijf, zes zetels uit zouden kunnen rollen.

Poezenmens
Poezenmens24 mei 2016 - 21:10

Facebook en Twitter worden de hemel ingeprezen. Maar wat heeft het ons eigenlijk meer opgeleverd dan een platform voor haatzaaiers, racisten, fascisten en het plempen van flauwekul? Verder eigenlijk niets. Oh ja, ook nog een paar miljardairs, dat dan wel weer.

Geert5
Geert524 mei 2016 - 20:53

De bagger die Sylvana Simons over zich heen krijgt is schandalig, weerzinwekkend en beneden alle peil. Dat laat echter onverlet dat mevr. Simons en de partij waar ze deel van uit maakt niet deugt. Zoals Wilders en de PVV ook niet deugen. Je kunt daar heel veel over zeggen, maar dat is het: DENK deugt niet. Een club die een genocide ontkent/negeert, die intimideert en sneu en agressief slachtoffergedrag tot belangrijkste kenmerk heeft gemaakt, is geen emancipatoire beweging, hoe graag Harriet Duurvoort, Robert Vuisje cs dat ook willen, maar een ordinaire PVV op links (links?). En iemand die zich daarbij aansluit (omdat ze zich verzet tegen racisme, discriminatie etc) en de partijleiding simpelweg napraat, deugt ook niet. Het is te hopen dat het gevaar van een beweging als DENK niet wordt ondergesneeuwd door de rotzooi die mevrouw Simons over zich heen krijgt. Dat zou wel erg veel eer zijn voor het clubje.

2 Reacties
SjoerdVerduin
SjoerdVerduin24 mei 2016 - 21:59

Sluit ik me bij aan..

Nikolai2
Nikolai225 mei 2016 - 14:37

Waarom zou Geert Wilders/ de PVV niet deugen?

Van der Wal
Van der Wal24 mei 2016 - 20:30

Er is dus een vorm van racisme die niet doorslaat? Vertel.

1 Reactie
truusbeek2
truusbeek225 mei 2016 - 7:59

Het op racistisch wijze wegzetten van Hirsi Ali wat door verschillende groepen( ook groepen met een "lichte tint" veelvuldig werd gedaan. Media vond waarschijnlijk toen dat racisme niet doorsloeg. (???) Maar u heeft gelijk racisme kan niet doorslaan en is in elke vorm afschuwelijk

Joost2
Joost224 mei 2016 - 20:09

Even ter vergelijking: toen de Turken Ebru Umar hard aanvielen (omgekeerd deed Umar overigens precies hetzelfde) had men het geregeld over een verschil tussen westerse en niet-westerse waarden. Nu Nederlanders Sylvana zo fel, racistisch bejegenen……welk verschil duidt dat aan?

Bram Emanuel
Bram Emanuel24 mei 2016 - 18:37

Nog meer uitzwaaidagen? Doet me denken aan rickrollen. Daar kwam ook geen einde aan.

Sjors Spruitje
Sjors Spruitje24 mei 2016 - 18:11

"Uitzwaaidag": best grappig ! "Ontkennen van Armeense genocide": walgelijk !.

Cees Groninger
Cees Groninger24 mei 2016 - 17:51

De Nederlandse variant op de yell "Auf Wiedersehen" van Duitse voetbalfans.

arno consu
arno consu24 mei 2016 - 16:13

Racisme = shit Zwarte Piet = the fan De hr. Gario had beter moeten weten.

hugo bergveen
hugo bergveen24 mei 2016 - 15:34

Wat hebben sommige jopers veel woorden nodig om dit weerzinwekkende gedoe af te wijzen, maar toch ook wel te laten merken dat ze er begrip voor hebben. Als we nog iets van onze beschaving overeind willen houden heb je aan vijf woorden genoeg: Kappen met jullie walgelijke scheld- en dreigpartijen!

1 Reactie
Saskia de Bruijn
Saskia de Bruijn25 mei 2016 - 7:50

Juist.

Het Vrije Woord
Het Vrije Woord24 mei 2016 - 14:17

Het ontkennen van de Armeense genocide staat voor mij net zo laag als het ontkennen van de Jodenvervolging van de Nazi's. Een partij die dit ontkent of een regime ondersteund die dit ontkent is dus bijvoorbaat walgelijk en zeker als het gaat om een Nederlandse partij. Je kan verwachten dat iemand die openlijk zo'n partij ondersteund in de die in de problemen komt. Het is niet goed te keuren, dat zeker niet, nu niet en nooit niet (is dat wel correct Nederlands?) Maar het is wel erg naief te denken dat dit allemaal zonder slag of stoot gaat. Het stoort mij wel dat het ongedierte onder de stenen vandaan komt om dit met racistische negativiteiten te doen, ik dacht dat het ongedierte alleen maar onder stenen vandaan kropen als het ging om de mensen die Nederland en alle Nederlanders de grond in wilden boren door alles maar racisme te noemen wat blank is. Ik vind de sfeer eng worden. Alhoewel ik walg van bijna elk idee dat zij over Nederland heen kotst, vind ik het niet acceptabel om iemand hiervoor te bedreigen.

2 Reacties
Tom Meijer
Tom Meijer24 mei 2016 - 14:26

"Alhoewel ik walg van bijna elk idee dat zij over Nederland heen kotst" Over wie hebt U het in vredesnaam?

Het Vrije Woord
Het Vrije Woord25 mei 2016 - 5:35

@TomMeijer, over Sylvana. Mbt Zwarte Piet en discriminatie e.d. Zij is zelf Nederlandse en het is duidelijk dat zij geen flauw benul heeft wat er om zich heen afspeelt. Als zij nu buitenlandse zou zijn en in Nederland zou wonen, dan zou zij pas echt discriminatie kennen. Niet in Nederland, maar in haar eigen land.

Tricky
Tricky24 mei 2016 - 14:16

Voxpopuli. Wat dacht van een PVV-aanhang uitzwaaidag. Dat zorgt weer voor heel veel ruimte in dit land. Dan kunnen we heel veel fatsoenlijke mensen een plek bieden. Zijn we veel beter af in dit land. Ik stel voor dat u het spits afbijt en als eerste gaat.

5 Reacties
voxpopuli2
voxpopuli224 mei 2016 - 15:47

Hoe komt u erbij dat ik een pvv aanhanger ben ? Sterker nog ik heb niets met racisme.. ik ben alleen anti religieus en anti goodi do in het kader van misplaatst medelijden.

AnneHaan
AnneHaan24 mei 2016 - 15:58

Zo'n dag is er inmiddels ook: https://www.facebook.com/events/1724683801146010/,aangemaakt door humor tegen haat.

rbakels
rbakels24 mei 2016 - 16:30

+1 Stel je voor dat Wilders ooit met pensioen gaat.

Gluteus Maximus
Gluteus Maximus25 mei 2016 - 7:04

Wat dacht van een PVV-aanhang uitzwaaidag. @ Tricky - u heeft er ook last van mensen met een andere mening direct het PVV stickertje op te plakken, zie ik. Overkomt mij ook hier - terwijl ik ook geen PVV stem. Maar stel nou dat Voxpopuli een PVV adept was, dan is er 1 ding dat me in zijn reactie opvalt. Uw suggestie van een PVV uitzwaaidag boeit hem voor geen ene meter. Geen kwetsreactie, geen slachtoffer gedrag. Als u dat een leuk initiatief vind, moet u dat vooral doen. Anders gezegd - je kan veel zeggen over Mw Simons en alle toestanden, maar de overgevoelige kwetsreacties zijn ter Linkerzijde goed ontwikkeld. Je kan dus ook gewoon een wat dikkere huid kweken - is wel zo efficient - en dan is een uitzwaaidag gewoon een suffe FB pagina, niks meer en niks minder.

DaanOuwens
DaanOuwens25 mei 2016 - 13:00

@ Gluteus Maximus en dan is een uitzwaaidag gewoon een suffe FB pagina, niks meer en niks minder. Maar het was geen suffe FB pagina. Het was een pagina waar haatteksten en doodsbedreigingen stonden, aangemoedigd door de initiatiefnemers van de pagina. Niet voor niets sprak Asscher zich uit voor vervolging van mensen die daar teksten geschreven hebben. Ik heb wel eens opgemerkt dat er inderdaad verschil is in de fatsoensnormen van rechtse en linkse stemmers. Die gutmench is inderdaad minder onbeschoft, meer integer en meer rechtvaardig. Die mensen voelen er ook weinig voor de rechtse omgangsvormen over de nemen. Zoals jij hier voorstelt. Maar een dergelijke site dan met Geert Wilders als lijdend voorwerp had vast wel uw verontwaardiging opgeroepen. Zeker als er ook nog wat doodsbedreigingen op zouden staan. Nu is een belangrijk verschil tussen rechts en links dat er geen 20.000 linkse mensen zijn die een dergelijke site zouden waarderen, zelfs niet als Wilders aangesproken zou worden op zijn snelle vertrek. Dan zijn blijkbaar toch de linkse normen en waarden superieur.

Mikeoak
Mikeoak24 mei 2016 - 13:58

Ik wel is heel fout net zo fout als Sylvana Simons die genocide ontkent en journalisten opsluiten ok vind als je er maar een wetje voor hebt. Dit is de foute manier. Op argumenten is inhoudelijk Sylvana na de eerste discussie al schnee von gestern. Niet laten verleiden tot nare reacties we hoeven het helemaal niet meer over Silvana te hebben. Ze heeft twee keer de kans gehad om iets fatsoenlijks te zeggen over de ontwikkeling van vrijheden in Turkeije en de holocaust op de armeniers en beide keren aangegeven dat mediaaandacht en pluche belangrijker zijn voor haar. Niet meer over hebben niet de "trump fout" maken bij Sylvana.

LodeHere
LodeHere24 mei 2016 - 13:46

Interessant artikel in verband met bovenstaande artikel: "VN, Microsoft en Facebook willen conservatieve sites van internet weren" http://xandernieuws.punt.nl/content/2016/05/VN-Microsoft-en-Facebook-willen-conservatieve-sites-van-internet-weren

1 Reactie
Tom Meijer
Tom Meijer24 mei 2016 - 14:30

U verwijst naar een website van iemand met een troebele geest die politiek onderscheidingsvermogen ten ene male mist. U wilt toch niet serieus beweren dat U iets in deze nonsens herkent?

Sardar2
Sardar224 mei 2016 - 13:44

Nederlander op zijn vitaalst momenten: op sociaal media!!

voxpopuli2
voxpopuli224 mei 2016 - 13:17

Nationale van Gaal offsway dat. Nationale Kerstman uitzwaaidag Nationale kabinet uitzwaaidag Nationale weg Denk dag Nationale weg PvdA dag Nationale welkom Poetin dag Nationale religie uitzwaaidag. Her word nog druk .. :-D

truusbeek2
truusbeek224 mei 2016 - 12:34

Ik heb hier geen mening over!

voxpopuli2
voxpopuli224 mei 2016 - 12:01

Maak er gewoon een volksfeest van ,nationale uitzwaaidag voor zwarte Piet.. Zoo simpel. De intocht is een feest , de uittocht ook lijkt mij. :-)

1 Reactie
DaanOuwens
DaanOuwens24 mei 2016 - 13:05

Lijkt me mooi om Wilders en al zijn PVV-ers uit te zwaaien.

trotsopnederland
trotsopnederland24 mei 2016 - 11:41

Ik vond het wel een grappig initiatief. Kinderachtig als je daar niet tegen kan.

8 Reacties
mulligan
mulligan24 mei 2016 - 12:13

Kinderachtig als je niet tegen een kinderachtig initiatief kunt. Tja…

Zandb
Zandb24 mei 2016 - 13:02

trotsopnederland; ik heb er moeite mee, dat de boodschap van dit soort zaken is, dat bepaalde mensen hun mond moeten houden. Dat vind ik serieus genoeg om zoiets niet leuk te willen vinden. In een volwassen samenleving mensen een uitzwaaidag bezorgen als je het niet met ze eens bent? Kom op zeg.

voxpopuli2
voxpopuli224 mei 2016 - 13:26

@zandb Ach het is van alle tijden, leuk of niet maar sociale media lijkt zo anoniem.. En het is eenvoudiger dan een ingezonden brief naar de krant (dode bomenversie)

Appi Mohamud
Appi Mohamud24 mei 2016 - 13:52

Grappig ja zolang het maar niet over Nederlandse misstanden gaat al word het je in de neus mee gedrukt. Kan ik ook op reken dat je die antisemitische tekening van een jood ook grappig vind naast Quincy?

Tom Meijer
Tom Meijer24 mei 2016 - 14:32

U hebt een tamelijk pervers gevoel voor 'humor'.

Zandb
Zandb24 mei 2016 - 14:54

Beste vox; anoniem of niet, leuk of niet maar boodschappen die uitstralen dat iemand maar beter de mond kan houden, lijken mij niet de moeite van het goedpraten waard. Daar mag u anders over denken.

voxpopuli2
voxpopuli224 mei 2016 - 16:52

@zandb klopt helemaal , ik vind ook dat iedereen zijn mening mag geven op redelijke wijze, wegzetten als ontmenselijkend symbool of betiteling zou niet mogen, net als sylvana slecht tegen de term zwart kan is xenofoob of pvvee of dhimmi ook taboe.

trotsopnederland
trotsopnederland24 mei 2016 - 19:28

Ach de dagelijkse bagger die over de PVV of haar kiezers wordt uitgestort is factor 1000 erger.

Paul250371
Paul25037124 mei 2016 - 11:14

Ik praat niet over de context van de pagina's maar als ik de aantallen zie dan is deze vorm van racisme niet iets, ondanks dat ze nu zelf lijdend voorwerp is, en, dan begrijp ik dat het persoonlijk dus wellicht wel lastiger (understatement?) is, waar mevr. Simons zich erg druk over hoeft te maken. Ik, persoonlijk, was opgelucht dat het niet om vele tientalduizenden ging. Het institutionele racisme is (gelukkig) een groter probleem dan het flinke gedrag van deze bezorgde burgers. Maar ik denk dat ze dit zelf ook wel weet.

Nikolai2
Nikolai224 mei 2016 - 11:13

Het komt ook op mijn dom over. Aan Facebook heb ik een bloedhekel: een machtig medium voor de liefhebbers van de schandpaal en de gierkar. O zo dom, maar ik krijg zelfs de vraag gesteld waarom ik nog niet op Facebook zit: hierom dus. En het arrogante idee van een Amerikaan die vindt dat mijn privacy handelswaar is, en mijn gegevens mag verhandelen. Hij schaamt zich niet eens. Maar de meute is al door de bocht. Toch gaan de krokodillentranen van Sylvana mij niet raken, ze wist o zo goed de blanke Nederlander te vertellen dat Zwarte Piet racistisch is, maar als haar de vraag wordt gesteld "wat vindt je van de Armeense genocide?", een zeer racistische zwarte bladzijde in de Turkse geschiedenis, dan is het antwoord van Sylvana "daar vind ik helemaal niets van" natuurlijk een klap in het gezicht van ieder mens met een beetje gevoel in zijn lijf. Wel moord en brand schreeuwen over een (eventueel racistisch) sprookjesfiguur, maar een moord op 1,2 miljoen mensen wegwuiven....ik kan mijn gedachten wel onder woorden brengen, maar heel veel mensen minder goed, maar ik heb het gevoel dat dit de wortel is van de opkgekomen hedendaagse woede.

5 Reacties
Minoes2
Minoes224 mei 2016 - 18:24

Ik denk het ook.

Maarten Heemskerk
Maarten Heemskerk24 mei 2016 - 18:55

Ik snap precies wat je bedoeld, maar ik zou het een zeer racistische zwarte bladzijde in de Turkse geschiedenis, noemen maar een ethno-religeuze bladzijde aangezien een turk en een Armeen over het algemeen moeilijk te onderscheiden is onder de ontwennende onder ons. En het grappige is een Armeen en Turk worden beide in de VS en Groot Bittanie gelabeld als blank een hebben beide daar geen probleem mee dus beide erkennen dat ze gezamenlijk een ras delen "blank" aangezien turken en armeenen geen rassen zijn maar etnische groepen.

Maarten Heemskerk
Maarten Heemskerk24 mei 2016 - 18:56

* geen

Nikolai2
Nikolai225 mei 2016 - 14:41

Maarten, jouw precisering komt mij geheel logisch over, alleen toch nog een vraag. Noemen de genocide op de Joden in de tweede wereld oorlog dan ook een ethno-religieuze moord/genocide? Joden zijn net zo blank als ik, over het algemeen, zeker in West Europa.

Maarten Heemskerk
Maarten Heemskerk26 mei 2016 - 8:16

Goeie vraag Nikolai iets wat veel mensen ook willen weten. de genocide op de Joden in de tweede wereld oorlog is een religieuze moord/genocide aangezien vele die vermoord werden Europeanen zijn die een religieuze verschil hadden Joods. je zou ook kunnen zeggen dat het een ethno-religieuze genocide was omdat de nazi duisters andere niet duitse europese volkeren/etniciteiten die een joodse religie hadden uitmoorden als Polen, Nederlanders, Fransen etc.

Common Sense
Common Sense24 mei 2016 - 11:10

Belachelijk en bovendien contra-productief.

Daniel Blank
Daniel Blank24 mei 2016 - 11:08

Mevrouw krijgt doodsbedreigingen. Daar moet het over gaan. Een 'uitzwaaidag', echt origineel is het niet. Ik weet niet of het racisme is, als ik bijvoorbeeld Peter R de Vries zou willen uitzwaaien en daar een event voor maak moet dat ook kunnen. Dom is het wel, want het raakt kant nog wal. Laten we ons richten op personen die mevrouw Simons (doods)bedreigen. Daar hebben we juridische handvatten voor, om daar tegen te ageren. Aanpakken die handel. Iedereen mag het oneens met elkaar zijn, maar hopelijk zijn wij het wel eens dat bedreigen nooit en te nimmer kan. Ps. wel makkelijk dat mensen die bedreigingen zo op het internet zetten.

3 Reacties
Neill Page
Neill Page24 mei 2016 - 11:52

Wilders wordt al jaren met de dood bedreigd, volgens mij is daar nooit iets uitgekomen.

Sjefke_Erdogan
Sjefke_Erdogan24 mei 2016 - 12:55

Inderdaad, bedreigen en geweld gebruiken is de nogal voor de hand liggende grens. En dat zou ook nooit getolereerd moeten worden. Je zou denken dat dit een vrij gemakkelijk te snappen en volstrekt helder concept was, maar het blijkt toch moeilijk te doorgronden voor sommige mensen die hier kennelijk eenvoudig te simpel voor zijn. Het feit inderdaad dat in Nederland een leidende politicus van de grootste partij in Nederland moet onderduiken vanwege binnen en buitenlandse doodsbedreigingen doet bij menigeen niet eens een wenkbrauw opgaan. Sterker, het wordt de normaalste zaak van de wereld gevonden en men zoekt het vooral in de verklaring - net als bij de afgeslachte cartoonisten van Charlie Hebdo of Theo van Gogh, dat het vooral zijn eigen schuld is. Voor degenen in wier hoofd elders nog wel eens af en toe een zwak lichtje flikkert in de tocht, proberen het met domweg ontkennen in plaats van goedpraten. Zo kunnen de bedreigingen van deze zwakzinnigen ook op geen enkele manier worden goedgepraat. In de kerker ermee en sleutel in de gracht.

Kowalski
Kowalski24 mei 2016 - 13:47

En Ebru Umar...wat wordt er met haar bedreigers gedaan?

DaanOuwens
DaanOuwens24 mei 2016 - 10:54

Degenen die met deze site begonnen zijn, vind ik persoonlijk ook een stel laffe mensen. De formulering; wij hebben ons punt gemaakt gevolgd door een smily, na de constatering dat de reacties en doodsbedreigingen te heftig zijn en de site offline gaat maakt overigens dat laf eigenlijk een veel te vriendelijke kwalificatie is. Als je dat zo achter elkaar weet op te schrijven zonder dat er bij je zelf een lampje gaat branden dan is er iets met je mis. Dat lampje zou moeten zeggen, misschien heb ik dit niet zo handig gedaan. Want deze mensen hebben op de site de mogelijkheid geboden het racistische vuil en de doodsbedreigingen te plaatsen. Dat is niet alleen stompzinnig, het getuigt ook van geen enkel ethisch besef. Het racisme onder een deel van de Nederlandse bevolking is niet nieuw. Het is er altijd geweest. Echter deze mensen beseften dat hun boodschap niet erg werd gewaardeerd. Het was vooral onderhuids aanwezig. Maar inmiddels staat de deksel van de gierpunt wijd open en komt de penetrante stank er uit. Het doet mij enigszins denken aan de ineenstorting van het communisme. De totalitaire communistische ideologie onderdrukte alles en nadat het communisme weg was kwam als eerste het nationalisme, het fascisme en het racisme bovendrijven in Rusland en Oost-Europa, buitenlanders werden op straat in elkaar geslagen. Het lijkt wel of we in West-Europa in dezelfde fase zijn aangeland. Er zijn volgens mij niet zo veel manieren dit tegen te gaan. Een deel van de bevolking vindt dit normaal en acceptabel. Dat blijkt ook uit het commentaar van de initiatiefnemers. Zij hebben succes want zij hebben aangetoond dat Simons wordt gehaat. Het strafrecht is de enige manier om dit soort volk aan te pakken. Als dat niet gebeurd blijft dit escaleren. Er zit geen rem op deze mensen, fatsoensnormen hebben zij niet, dus als er niets gebeurd wordt het alleen erger.

msj_meijerink
msj_meijerink24 mei 2016 - 10:51

Voor velen is niets zo bevredigend dan lekker anoniem (dat denken ze tenminste) vuile praat te spuien. Dat is haast hetzelfde als schier onherkenbaar met een hooded-sweatshirt over de kop stenen naar anderen gooien. Daarna loop je mee in de 'stille tocht' tegen dit geweld om ook daar geruisloos in de groep op te gaan. Maar je was er bij!

Jhonathan
Jhonathan24 mei 2016 - 10:48

Heeft Sylvana Simons nu nog steeds niet door dat ze door DENK misbruikt wordt? Of mag ik dat niet zeggen?

6 Reacties
Mark Huysman
Mark Huysman24 mei 2016 - 12:01

Je mag alles zeggen maar het slaat nergens op. En het heeft ook geen bal met het onderwerp hier te maken.

Jhonathan
Jhonathan24 mei 2016 - 13:04

@ Mark Huysman 24 mei 2016 at 14:01, Het onderwerp is toch echt Sylvana Simons en de gebeurtenissen na haar aantreden bij DENK, beste Mark.

Zandb
Zandb24 mei 2016 - 13:05

Jhonathan: U mag hetzelfde wat Mw Simons mag: Dus een "uitzwaaidag" voor u lijkt me net zo min nodig.

Jhonathan
Jhonathan24 mei 2016 - 13:44

@ Zandb 24 mei 2016 at 15:05, "U mag hetzelfde wat Mw Simons mag" - Wel, dat is aardig van u. Maar wat vindt u van wat ik zeg? Dat kan in namelijk niet uit uw reactie opmaken.

Tom Meijer
Tom Meijer24 mei 2016 - 14:37

U mag dat best zeggen hoor. VVM he.

Zandb
Zandb24 mei 2016 - 14:57

Neem me niet kwalijk Jhonathan; ik ging er vanuit dat u wel zou snappen dat u ook recht hebt op uw mening. En dat daarom noch voor u, noch voor Sylvana Simons een "uitzwaaidag" opportuun is.

il viaggiatore
il viaggiatore24 mei 2016 - 10:44

De laatste regel doet het hem voor mij. Veel medestanders krijgt de maker van deze pagina vooralsnog niet: slechts 19 mensen geven aan te willen komen. Geef ze niet teveel aandacht, ze stikken vanzelf wel in hun eigen domheid.