Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.
De Kamer wil dat het treinverkeer in deze winterse weersomstandigheden juist een goed alternatief is voor de auto. Ik ben bang dat mijn kleinkinderen dit misschien, maar ik denk het niet, ooit gaan meemaken. Even voor de goede orde mijn zoon is pas 5. :)
De door Linkse partijen benoemde bestuurders worden op elke wijze uit hun functie getild. That's all! Dit ga je de komende 40 jaar overal zien. Onderwijs, overheid, justitie, politie, media, en zelfs de rechtelijke macht. Voor wie het nog niet wil zien... Dit noemt men nu een democratische revolutie! En daarna krijgen we weer een linkse democratische revolutie..
Ik vind dat het "rondje om de kerk" (weetjenog?) alsnog ingevoerd moet worden. Dit lost welliswaar de problemen veroorzaakt door de kou niet op, maar zorgt wel voor een betere service.
Kijk wat de NS voor elkaar heeft gebokst en wat zij gedwongen is op haar website te melden: Het wordt de komende weken weer de hel tijdens de spitsuren: Normale vertrektijden. Treinen korter en daardoor drukker Treinen rijden vanaf maandag 3 januari 2011 volgens de normale dienstregeling. Wegens defect materieel door de sneeuwperiode zijn treinen in ieder geval de komende weken korter dan gebruikelijk en zal het op een aantal trajecten drukker zijn in de spits. Om de drukte in de spits te verminderen, heeft NS een aantal maatregelen genomen. Om vaste reizigers meer kans op een zitplaats te bieden, herintroduceert NS het Zoutkaartje. Het Zoutkaartje geeft reizigers vanaf maandag 3 januari tot en met maandag 31 januari 2011 doordeweeks 40% korting van 9.00 - 16.00 uur en na 18.30 uur met NS-treinen; Reizigers tussen Rotterdam, Schiphol en Amsterdam kunnen met een NS treinkaartje zonder toeslag in de Fyra van NS Hispeed reizen; Reizigers tussen Amsterdam, Utrecht en Arnhem kunnen met een NS treinkaartje zonder toeslag in de ICE reizen; Ook heeft NS aan eigen medewerkers gevraagd niet in de spits te reizen; Om drukte in stoptreinen te verminderen, stoppen intercity's in de spits ook op de stations in Houten en Weesp om reizigers mee te nemen. De extra stops zorgen voor enige vertraging, waardoor het kan voorkomen dat aansluitingen niet altijd gehaald kunnen worden; Om reizigers goed te blijven informeren zal NS vanaf zondag 2 januari 2011 dagelijks om 12.00 uur via ns.nl en de media een prognose bieden over de verwachtingen voor de volgende dag. Overzicht verwachte extra drukke trajecten in de spits: Geldermalsen - Utrecht Gouda - Utrecht Zaandam - Amsterdam Sloterdijk Amersfoort - Zwolle Rotterdam - Hoek van Holland We adviseren u om kort voor vertrek de meest actuele reisinformatie te raadplegen op deze site, via de ‘apps” voor mobiele telefoons of teletekst pagina 751. Of houd Twitter in de gaten via ns_online. Opties
Kamer wil geen openbare aanbesteding spoor: NS blijft. Er komt geen openbare aanbesteding voor het Nederlandse spoor. Een meerderheid in de Tweede Kamer wil dat de NS ook na 2015, als de huidige concessie afloopt, hoofdvervoerder blijft. Een aanbesteding wordt afgewezen door VVD, PvdA, SP en ChristenUnie, zo blijkt uit een rondgang van De Telegraaf langs de partijen. Op de aanbesteding hadden bijvoorbeeld Deutsche Bahn en het Franse SNCF zich kunnen inschrijven. Bron: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie/article/detail/1770004/2010/12/31/Kamer-wil-geen-openbare-aanbesteding-spoor-NS-blijft.dhtml
Het is ook gewoon van de zotte dat het in deze omstandigheden zo lang moet duren en met zo veel moeite gepaard gaat dat de Kamer onze nationale spoorwegen aan de tand mag voelen. Soms zet ik werkelijk grote vraagtekens bij onze democratisch geachte rechtstaat.
-- Soms zet ik werkelijk grote vraagtekens bij onze democratisch geachte rechtstaat. -- Misschien heb je op school niet goed opgelet?
"De Kamer wil dat het treinverkeer in deze winterse weersomstandigheden juist een goed alternatief is voor de auto." Volgens mij is thuiswerken het enige goede alternatief.
"Volgens mij is thuiswerken het enige goede alternatief. " Ehm ja, soms wel. Als je op een kantoor werkt en vanuit huis een verbinding op kan zetten met je werk bijvoorbeeld, in zo een geval werkt dat inderdaad. (er van uitgaande dat deze mensen dan ook daadwerkelijk aan het werk gaan, er bestaan immers ook werkende "uitvreters") Voor de garage medewerker, de winkelbediende, en stratenmaker, om er enkele te noemen, is thuis werken best lastig, geen optie)
1 het is 1942 2 het is oorlog 3 het vriest 20 graden 4 er ligt een halve meter sneeuw 5 de treinen rijden 6 het openbaar vervoer rijdt 7 de winkels worden bevoorraad 8 de straten worden schoon gemaakt 9 iedereen is op straat om te helpen NU ruim 60 jaar later 1 het is 2010 2 het is vrede 3 het vriest 5 graden 4 er ligt 20 cm sneeuw 5 er rijden geen treinen 6 er is geen openbaar vervoer 7 de winkels hebben voorraad 8 er is geen straat of weg schoon gemaakt 9 er is een oproep om thuis te blijven hoe is het over 60 jaar??
Ik wil het beleid van de NS totaal niet goedpraten, maar het getuigd wel van goedkope retoriek door dit soort lijstjes te maken. Het is echt het vergelijken van appels en peren, hoeveel treinen reden er toen om maar eens een vraag te stellen. Ga eens wat dieper op de materie voordat je je frustraties de vrije loop laat.
Iedereen doet maar alsof het een "probleem" is dat treinen soms uitvallen door technische storingen of weersomstandigheden. Wat geeft dat nou? Ga je toch iets anders leuks doen na je je "afspraak" of je "baas" hebt afgebelt? Je gaat er toch niet dood van ofzo? Meestal gaat het goed met treinen. Ik snap helemaal geen klont meer van Klaagkikkerland, echt niet. Ik bedoel "als het regent vallen de meeste druppels mis" is een gezegde dat van jullie vandaan komt. Hier in Thailand zeggen ze "de problemen komen ergens in de namiddag van een volgend leven, en de zorg daarvoor misschien in de avond van het daaropvolgende leven" ;-)
Ben het met je eens... alleen toen ik dat verhaal van die sprinters van de NS hoorde moest ik toch wel lachen. Veolia heeft ook die sprinters (wel net iets anders aangepast) en die rijden wel gewoon... Best zorgelijk voor de NS dus.
Je bent lang weg, dat is duidelijk. Als de treinen niet goed rijden, dan levert dat allerlei gelazer op. Bovendien is een verblijf op een station geen pretje: op de grote zijn wel dure winkeltjes, maar op de meeste is weinig beschutting en geen druppel of geen kruimel te verkrijgen. Het is Thailand niet en dat is het verschil. In Bangkok zou ik ook ergens langs de straat van die lekkere soep gaan eten. Hier kost dat meteen een godsvermogen - als er in de ochtend al iets open is. en het is nog matige soep ook.