Meer over:
kijk nouHeb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.
Wat mij bij de grote politieke partijen in ons land vooral verbaast is dat elke willekeurige kandidaat de ruimte krijgt om dit soort bagger online te zetten. Er zijn blijkbaar in het geheel geen centraal ingevoerde richtlijnen, Groen Links heeft geen merkenbeleid, elke willekeurige kandidaat krijgt volop de gelegenheid om het merk Groen Links naar de kloten te helpen. Niet deze meneer Wessels is een amateur, de centrale leiding van Groen Links die dit toestaat bestaat uit louter amateurs.
JohnVKR Ik zie je bezwaar niet zo, ik vind het een prima campagnefilmpje voor een lokale verkiezing. Ik vind het bovendien wel positief dat er geen duur, door DH gefinancierd, gelikt campagnefilmpje wordt geproduceerd. Dat zou mijns inziens een gevaar zijn voor onze democratie: het alleen mee kunnen deelnemen aan verkiezingen als je een vette portemonnee hebt om voor veel geld uiterlijke schijn te kunnen optuigen.... Amerikaanse toestanden. Dat is niet iets wat ik ambieer. Natuurlijk is het wat kneuterig, maar ik vind ‘m leuk: toont wat creativiteit, enthousiasme, de man maakt duidelijk waar hij zich voor inzet of heeft ingezet in het verleden (en dat lijkt mij het belangrijkste van een filmpje) én humor.
Het zijn gemeenteraadsverkiezingen! De landelijke politiek moet zich daar buiten houden. Mensen kunnen en moeten zelf nadenken!
Hoe amateuristisch en sneu het ook overkomt, het blijkt dus geniaal te zijn. Deze aandacht zou hij anders nooit hebben gehad.
Goed gedaan, hier kan Groenlinks in de 2de kamer in 's-Gravenhage een mooi voorbeeld aan nemen. Geef vooral ook aan lezers en burgers en kijkers en luisteraars en kiezers een snelle mogelijkheid om te reageren, bijvoorbeeld via telefoon of een WWW-formulier of een Postbus.