Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.
Als je als leerkracht te maken krijgt met ouders van ‘prinsjes’ en ‘prinsesjes’, komt dat ook nog eens, naast de hoge werkdruk, bovenop hun bordje.
Blijkbaar geloven veel mensen hier niet dat er ook echt dramatisch slechte leerkrachten zijn die er ontoelaatbare praktijken op na houden. Het zijn net gewone mensen, zoals je in iedere beroepsgroep mensen hebt die gewoon 100 procent ongeschikt zijn voor hun werk. Mijn kinderen hebben ook zo’n juf gehad op de basisschool, al werd de dame in kwestie daar na het laatste jaar lesgeven aan mijn zoon gelukkig ontslagen. Helaas zat daar vele jaren dramatisch onderwijs en terroriseren van kinderen die zij niet mocht aan vooraf als ik ouders mag geloven die oudere kinderen hadden sprak die eerder bij haar in de klas zaten. En ik geloof het zo dat er gemiddeld per 3 a 4 scholen zo’n idioot in dienst is die door de school maar moeilijk weg te krijgen is.
Zie de ouders wel verschijnen in een van de praat programma’s, een dag daarna de juf en hoofdmeester waarna ik eventueel een mening kan vormen. Apart verhaal is het wel, goed dat het door externe wordt onderzocht, kinderen rond de zeven jaar hebben we het over.
@Grijsje Openbaar onderwijs - baantjesjagers? Bijzonder onderwijs is over vrijwel de hele linie beter.
@MountEverest Irrelevante opmerking bij dit onderwerp. Wie jagen er op baantjes?
Veel christelijke scholen zijn veel minder gemengd en vaak zelfs overwegend wit door beleid aan de poort. Gemengde scholen met nog een overwegend autochtone populatie doen het wat minder. Zwarte scholen, die je vooral in grotere steden in bepaald wijken vindt, doen het zeker minder. Islamitische scholen, en dat is dus ook bijzonder onderwijs, doen het ook minder. Dat heeft allemaal niets met huidskleur of religie te maken maar met sociale achterstanden van wat een groter deel van gezinnen met een niet westerse achtergrond betreft en die lagere prestaties van leerlingen verklaren. Die lagere prestaties van kinderen zag je eerder ook veel meer en nog steeds bij een deel autochtonen met een sociale achterstand.
Leerlingen worden niet aselect over de scholen verdeeld. Sommige scholen, mn bijzondere, hebben ook nog wel eens "betere leerlingen" .
Raar verhaal.... Een ervaren leerkracht, die dit zou hebben gedaan? Ik kan dan alleen maar denken aan de invoering van passend onderwijs en dat het hier gaat om ouders van kinderen zoals adhd’ers, die speciale zorg nodig hebben en dat niet meer kunnen krijgen. De overheid is schuldig, niet de scholen en leerkrachten, die het onmogelijke moeten doen. Het hilarische programma “Luizenmoeder” geeft ook een mooi inkijkje in de praktijk van het huidige onderwijs. De groepjes ouders die over de ruggen van hun kroost elkaar bestrijden. Opvoedingsmethoden zijn ook cultureel bepaald, wat hier als ongeoorloofd wordt beschouwd is elders (nog) gemeengoed. Ook is een zesjarig of zevenjarig kind nog niet erg verbaal bekwaam en kan men deze jonge kinderen met de vraagstelling tot bepaalde uitspraken brengen.....
Hieronder een link met de reden van escalatie, volgens de schoolleiding: de ouders die klachten hadden zijn met zijn tweeën verhaal komen halen ín de klas, terwijl er gewoon andere kinderen in de klas zaten, en kwamen even het tafeltje van hun kind verplaatsen. Sindsdien zit de juf thuis. Zo'n aktie is een ongelooflijke inbreuk op veiligheid in de klas. https://www.deorkaan.nl/mishandeling-kinderen-door-juf-reactie-bestuur-zaan-primair/
Onduidelijk verhaal. Kinderen hebben vaak een levendige fantasie. Hoop dat de juf niet ontslagen wordt. Er zijn al zo weinig bevoegde leerkrachten...
Denk nou niet, Willem Drees, dat die juf ooit weer aan de bak komt, het enige dat er op zit is ergens anders gaan werken, ergens waar ze geen kranten lezen en waar er geen internet is. Misschien is het Verdeeld Koninkrijk een optie? Het is nog net geen 31 oktober 2019. Je zegt dat kinderen een levendige fantasie hebben? Alleen kinderen?
Nou nou nou, dan was die Assepoes toch goed af met die don Magnifici en zusters als die Thisbe. Enfin, nou weet je dus weer eens exact waarom het lerarentekort zo de storm n de zeilen heeft.
Veel is nog onduidelijk. Wat mij betreft is het slaan, al is het maar een lichte ter correctie bedoelde tik, met een of ander voorwerp in ieder geval doorslaggevend. Als dat zo is dan is het over en uit. In mijn jeugd op de lagere school (toen nog tweede klas geheten) was een dergelijke tik op onze vingers (met onze eigen houten lineaal van 30cm) nog weinig bijzonders. Ouders zeiden dan dat je er wel om gevraagd zal hebben. Meer dan een corrigerende tik was het ook niet. Maar tegenwoordig is dit gewoon niet meer toegestaan al was het maar dat de grens van een corrigerende naar een te harde tik arbitrair is. Voor het overige vind ik veel genoemde zaken vaag. Is dat slaan niet waar dan blijft er niet veel over. Het achterovervallend wippen op stoelen is schadelijk voor het meubel maar nog meer geeft het serieuze risico's voor de kinderen door achterover vallen. Een na herhaald waarschuwen volgende straf een poosje te moeten staan of op de grond geknield zitten is bij een aantal de enige remedie omdat ze anders gewoon doorgaan. Het als maatregel in de pauzes moeten nablijven in de klas, waarmee de lunch ook daar afgezonderd van andere kinderen wordt gegeten, kan vele terechte redenen hebben. Stemverheffing is ook vaak de enige manier om de grote en vaak drukke groep kinderen te overstemmen en daardoor gehoord maar ook vaak nodig een boodschap te verduidelijken waar deze tot dan toe eenvoudig genegeerd werd. Voor veel kinderen is pas een stemverheffing een signaal te luisteren. En als een kind in de klas corrigerend aangesproken wordt op gedrag is dat al snel tot groot vermaak van anderen. Voor sommige kinderen, en dan ook vaak hun ouders, is iedere vorm van corrigeren gelijk aan kleineren omdat ze vinden dat er altijd op voet van gelijkwaardigheid onderhandeld moet worden bij ieder verschil van mening. Dat is een klas met veel kinderen, als een kruiwagen vol kikkers, niet mogelijk. Sowieso dient er, ook in mijn liberale ogen, er een gezagsverhouding zijn. Als deze juf sloeg doet dat er met betrekking tot haar niet toe. Voor het overige sta ik er dus anders in.
Vroeger kende ik ook leerkrachten die een wat excentrieke manier van straffen hadden. Misschien niet goed, maar wel leerzaam wat mij betreft.
gewoon camera's in de klas en toiletten ophangen, en daarnaast iedere leerkracht een bodycam opspelden. probleem opgelost.... next..
Wat is er gewoon aan camera's ophangen in de klas? Laat staan op toiletten?
Zo zou een partijbons uit de communistische volksrepubliek China er ook over denken. Kennelijk is dat het moderne rechts.
Waarschijnlijk zijn de aantijgingen in beginsel op zich waar, maar nemen ouders die het niet eens zijn een tegenpositie in met allerlei nepbeweringen, waardoor je een totaal gepolariseerde discussie krijgt.
Ouders die zijn blijven hangen op het niveau van groep 3. Mooi voorbeeld voor de kinderen.... Stel, de juf heeft dit niet gedaan en de kinderen hebben het verzonnen, dat zou toch echt funest zijn. Ook alle media aandacht. De facto is ze al door velen op de brandstapel gegooid. Aan de andere kant, als dit wel gebeurd is dan leidt dit tot maatregelen. Wat ik niet begrijp is dat hangende het onderzoek dit naar buiten komt inclusief reactie interim directeur. Waarom wordt er niet eerst het proces doorlopen en dan naar buiten?
Hahaha ! Dit is echt een geweldige soap. "Een bijzonder onprettig discussieklimaat." Je lacht je toch dood om dit soort model-ouders. De mondige samenleving krijgt hiermee een lachspiegel voorgehouden.
Deze school heeft in ieder geval niets te klagen over betrokken ouders.