Logo Joop
De opiniesite van BNNVARA met actueel nieuws en uitgesproken meningen

Oppositie smeekt Faber om 11-jarige Amsterdammer niet te deporteren

  •  
19-08-2024
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
11395 keer bekeken
  •  
m faber

Het overgrote deel van de oppositiepartijen in de Tweede Kamer vraagt minister Marjolein Faber (PVV) af te zien van de deportatie van de 11-jarige Amsterdammer Mikael naar Armenië, een land waar hij nog nooit geweest is. De fractievoorzitters van GroenLinks-PvdA, SP, Partij voor de Dieren, D66, ChristenUnie, Volt en DENK doen hun gezamenlijke oproep in de Volkskrant:

Hebben we dan niets geleerd van het toeslagenschandaal? Wetten zijn wetten en regels zijn regels, zeker, maar de menselijke maat mogen we nooit uit het oog verliezen. En wie de menselijke maat mede leidend laat zijn, zal snel tot het inzicht komen dat Mikael - die hier is opgegroeid, naar school gaat en vrienden heeft - thuis moet kunnen blijven.

De fractieleiders wijzen er op dat het kabinet niet gedwongen is Mikael uit de samenleving te verwijderen. "Er is geen wet die het kabinet tegenhoudt Mikael in Nederland te laten blijven. Als het kabinet dat niet doet, is dit een politieke keuze."

De moeder van Mikael probeerde in 2010 asiel aan te vragen in Nederland en belandde in een jarenlang durende procedure die uiteindelijk eindigde bij de Raad van State die besliste dat er geen juridische wegen meer beschikbaar waren en dat ze het land moet verlaten met haar 11-jarige zoon. Er is daarbij niet gekeken naar de humanitaire omstandigheden. Minister Faber kan eenvoudig beslissen dat voor Mikael een uitzondering wordt gemaakt, maar kan het jongetje ook gebruiken om het door haar nagestreefde profiel van harteloze politicus met het strengste beleid van na de Tweee Wereldoorlog neer te zetten.

Eerder deed burgemeester Femke Halsema al een indringende oproep haar jonge stadsgenoot, die niet verantwoordelijk kan worden gehouden, clementie te gunnen. Mikael zal als Faber niets doet na 27 augustus gedeporteerd worden.

"Je kunt streng zijn, maar dan moet je ook rechtvaardig zijn", schrijven de leiders van de oppositiepartijen. "Het uitzetten van Mikael en zijn moeder zal op geen enkele manier bijdragen aan een beter Nederland zoals het kabinet zegt na te streven. Het is niets meer of minder dan harteloze symboolpolitiek. Ook omdat in soortgelijke zaken wel een verblijfsvergunning is verleend."

Het Jeugdjournaal van 31 juli over de dreigende deportatie

Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

Omschrijving *

Typ hier je reactie...


0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Reacties (25)

Marie Timmerman
Marie Timmerman
31 aug. 2024 - 3:53
Ik ben geen fan van kwetsen. Maar op een gegeven moment is het spectrum van woordgebruik te wijd of vaag. Zo ook met terrorisme, nazisme, wokeness, racisme, of grensoverschrijdend gedrag. Op een gegeven moment kan je geen zuiver gesprek meer voeren want de woorden betekenen dingen waar je het wel over hebt zowel als dingen waar je het niet over hebt. Dan word de ether alleen maar gevult met reactionair geluid.
Olav Meijer
Olav Meijer
30 aug. 2024 - 19:29
[Charlie Hebdo zegt in reactie op de commotie over de cartoon van de Maagd Maria dat de katholieken zich geen zorgen hoeven maken omdat mpox de maagdelijkheid niet aantast.] Is dat dan al uitgetest?
Kapitein_Haddoque
Kapitein_Haddoque
30 aug. 2024 - 18:43
Ik ben ook wel eens gekwetst. Dat was best vervelend. Maar ik ben een grote jongen en zet me er gewoon overheen. Al die verongelijktheid brengt je namelijk ook maar nergens.
agnar123
agnar123
30 aug. 2024 - 13:19
Katholieken zouden toch eens het nieuwe testament moeten lezen. Jozef wilde niet met Maria trouwen, want ze was al 'een beetje zwanger'. Maar Jozef kwam van arme familie en Maria van rijke familie. Toch maar getrouwd en gauw naar Betlehem om een bastaard op de wereld te zetten. Mocht Maria niet in de herberg slapen want ze was onrein. Ze droeg immers een Mamzer in haar buik. Dus werd Jezus geboren in een stal en kwamen ezels en geiten 'wierook' en 'mirre' schenken. Dat waren heel wijze ezels en geiten uit het oosten. Echt waar! Volgens het evangelie van Johannes wilde Jezus zijn moeder en broers niet spreken, 'want ze deden niet de wil van de Vader'. Jozef had Jezus nooit erkend en geen vak geleerd. Dus verzon Jezus een 'vader in de hemel' om zijn vadercomplex te verzachten. Omdat jezus geen vak had geleerd, hing die een beetje rond bij de tempels. Zo ontving hij religieuze instructies en kwam hij met een nieuw geloof. Een beetje een doe-het-zelf guru. Later stelde de Vader in de hemel hem toch een beetje teleur, toen die hem door de Romeinen aan het kruis had laten spijkeren. Deed een beetje au. Maria kocht een ceturion om. Zo werd Jezus als laatste aan het kruis gespijkerd en als eerste er weer afgehaald. En zijn beenderen werden niet stukgeslagen. Vervolgens werd hij door Jozef van Arimathea (niet zijn stiefvader) een beetje opgelapt en op een karavaan aan Perzie gezet. Allemaal goed bekend bij de Joden, maar Katholieken mogen dit niet weten. Vandaar het antisemitisme.
1 Reactie
Pater
Pater31 aug. 2024 - 1:38
Zoals veel verhalen over Jezus: fantasieën. Deze zijn wel wat kwaadaardig. Er zijn geen joodse bronnen over Jezus, behalve die uit de evangeliën en natuurlijk Flavius Josephus.
Bert Analbers
Bert Analbers
30 aug. 2024 - 12:28
Gaat niet iedere oorlog over een geloof, of verschuilen achter een door zichzelf benoemde god??? Gaat de politiek niet gepaard met een geloof, gebruiken we eigenlijk niet een geloof, om onszelf te verschuilen???
hansdetorenkraai
hansdetorenkraai
30 aug. 2024 - 11:34
Ach het is aan een ieder het volste recht om zich beledigd te voelen! Persoonlijk denk ik dat we niet aan het grootste goed wat vrijheid van mening moeten komen. Maar verkies een stap naar de rechter als vele malen acceptabeler dan je ongenoegen te uiten via moord. De lijst is eindeloos waar we op terugkijken wat gekwetste moslims die als uiting van ongenoegen mensen vaak willekeurig vermoorden. Kwestie van beschaving lijkt me zo.
3 Reacties
Kinderen en dronkaards
Kinderen en dronkaards30 aug. 2024 - 12:53
Dus eh, moslims zijn minder beshaafd dan katholieken? Nog afgezien van het "over 1 kam scheren" van moslims is dat toch gewoon vuig rascisme van jou kant?
Zandb
Zandb30 aug. 2024 - 14:03
Hans Volkomen gelijk. Maar wat u er precies mee wilt zeggen....... U beweert in feite dat gekwetste moslims het op een moorden zetten. Moslims zijn niet beschaafd. Als u nou even had doorgedacht, dan had ik natuurlijk gemakkelijk kunnen bedenken, dat als uw vaststelling juist is, u als impliciet moeten accepteren dat de grote meerderheid van de moslims zich niet gekwetst weet en dus zeer beschaafd is.
Zandb
Zandb30 aug. 2024 - 14:05
hans Volkomen gelijk, dat wie zich gekwetst wil weten eventueel bij de rechter z'n gelijk moet halen. (Ik vraag me overigens af of het hier een kwestie van gekwetst zijn is. Ik lees iets anders in het artikel.)
Frits Jansen
Frits Jansen
30 aug. 2024 - 11:06
Maatschappelijk debat moet niet via de rechter lopen. De vrijheid van meningsuiting is in Europa slechts beperkt als de openbare orde in gevaar is. Maar dat hoeft geen beletsel te zijn om hevige kritiek te uiten op mensen die daar reden toe geven. Religieuzen kwetsen is dus niet verboden - maar getuigt wel van slechte smaak. Ook al is het vaak onbegrijpelijk voor niet gelovigen waarom gelovigen bezwaar hebben tegen bepaalde uitingen. het is een kleine moeite om gelovigen niet te kwetsen.
Frederikus2
Frederikus2
30 aug. 2024 - 10:26
Durft Charlie Hebdo iets dergelijks ook over het Joodse geloof te plaatsen? En vooral: zouden de reaguurders onder dit bericht dat net zo leuk vinden?
6 Reacties
Juppé🎗
Juppé🎗30 aug. 2024 - 12:47
Ja, zelfs al zou het gaan over het spaghettimonster…..
Morbidangel
Morbidangel30 aug. 2024 - 13:08
"Durft Charlie Hebdo iets dergelijks ook over het Joodse geloof te plaatsen?" Ik hoop het wel. Niets leukers dan het belachelijk maken van religie, welke religie dan ook.
Stortgoed
Stortgoed30 aug. 2024 - 13:45
Waarom niet?
Zandb
Zandb30 aug. 2024 - 14:10
Frederikus Afgezien van hoe zou Hebdo dat dan moeten doen, denk ik dat Hebdo zich niet zo veel aantrekt van wat deze of gene vindt. Waarom zouden ze dat doen? Met deze 'cartoon' is niets mis. Of laat ik het zo stellen: Stel dat Maria nu zwanger zou zijn van de zoon van god, zonder dat daar een man aan te pas is gekomen. Denkt u dan echt dat er geen gelovigen zijn die zich daardoor gekwetst zullen voelen?
Marie Timmerman
Marie Timmerman31 aug. 2024 - 8:55
Hebben ze talloze keren gedaan.
onyxcumulus
onyxcumulus31 aug. 2024 - 9:33
@Frederikus2 30 aug. 2024 - 12:26 ###Durft Charlie Hebdo iets dergelijks ook over het Joodse geloof te plaatsen? ### Welke zou u voor ogen hebben? Die gelijkwaardig zijn aan die van de Nazi's. Het zou wel een stunt zijn. Cidi, kom er maar in...
E w T
E w T
30 aug. 2024 - 9:29
Die luitjes die in 2015 hun meenden te moeten halen hadden idd gewoon naar de rechter kunnen gaan en aangifte kunnen doen. Niet plegen. Men pleegt aanslagen of doet aangiftes. Verder prima dat een stel sprookjes liefhebbers zich weerres in hun kuif gepikt voelen. Dan heeft de cartonist teminste ook eer van hen werk en zijn hen collegae niet voor niets gestorven.
Morbidangel
Morbidangel
30 aug. 2024 - 9:03
Ik hoop dat Charlie Hebdo reageert met een tekening die nog grover is dan deze. Het recht om een religie, welke dan ook, belachelijk te maken, is één van de belangrijkste vrijheden die we hebben. En juist kritiek/belachelijk maken van je 'eigen' religie is hierin belangrijk. Dit werkt het beste als het van binnenuit komt.
5 Reacties
Frits Jansen
Frits Jansen30 aug. 2024 - 11:14
Nee. Geloof is veel mensen dierbaar (niet voor mijzelf overigens). Gebrek aan respect van een geloof is pure pesterij, want je schiet er niets mee op. Het is dus een kwestie van fatsoen. Niet van strafrecht.
Morbidangel
Morbidangel30 aug. 2024 - 13:16
Respect moeten hebben voor geloof. Dat is iets wat de religieuzen eeuwenlang door middel van marteling, moord en verkrachting hebben geprobeerd af te dwingen. En we mogen onszelf uitermate gelukkig prijzen dat we nu in een land en tijd leven waarin disrespect voor religie een heel groot goed is.
Morbidangel
Morbidangel30 aug. 2024 - 13:17
Hoe durft iemand te zeggen dat gebrek aan respect van een geloof pure pesterij is. Het omgekeerde is het geval. Respect hebben voor geloof is pure belediging. Belediging voor de intelligentie.
onyxcumulus
onyxcumulus31 aug. 2024 - 9:34
@Morbidangel 30 aug. 2024 - 11:03 ### Het recht om een religie, welke dan ook, belachelijk te maken, ### Hoezo maken? Religie is al volstrekt belachelijk. Religie is pure armoede...
Morbidangel
Morbidangel2 sep. 2024 - 7:02
@onyxcumulus Laat ik het anders zegen. Het recht om "Hoezo maken? Religie is al volstrekt belachelijk. Religie is pure armoede..." te mogen zeggen vind ik vele malen belangrijker dan het recht van een religieaanhanger om zijn religie te uiten.
JaapBo
JaapBo
30 aug. 2024 - 8:11
Doet denken aan de poging Brusselmans in HUMO te censureren
1 Reactie
Stortgoed
Stortgoed30 aug. 2024 - 13:46
Ik begrijp uw vergelijking niet. Leg eens uit.
Andre JN
Andre JN
30 aug. 2024 - 8:02
Keurig toch? Daar mogen terroristische bewegingen nog wel eens een voorbeeld aan nemen. Niet meteen iedereen afmaken, maar gewoon gebruik maken van de wettelijke middelen die er aangeboden zijn.
3 Reacties
Jaap Den
Jaap Den30 aug. 2024 - 9:29
Deze reactie is verwijderd
Morbidangel
Morbidangel30 aug. 2024 - 12:26
"Blijkbaar wordt je uitgelachen als je een standpunt van de onafhankelijke rechter wil" In dit geval wel ja. Als ik me beledigd voel door mensen die een groene winegum viezer vinden dan een rode en een uitspraak van de rechter hierover wil, lacht toch ook iedereen me uit.
Zandb
Zandb30 aug. 2024 - 14:16
Andre Inderdaad keurig. En inderdaad mogen terroristen daar een voorbeeld aannemen. Het is alleen jammer dat u natuurlijk niet alle terroristen bedoelt. Maar alleen die moslims die de weg kwijt zijn. Kijk, die anderhalf verdwaalde christen die nemen we wel op de koop toe, want je kunt natuurlijk christenen als in principe goed wel over een kam scheren maar moslims niet.
weereenmening
weereenmening
30 aug. 2024 - 7:57
Uitstekend, dit is precies zoals het hoort in een beschaafd land, naar de rechter stappen bij onvrede. Was het maar zo dat iedereen dat deed, in plaats van geweld te gebruiken.
7 Reacties
MG1968-2
MG1968-230 aug. 2024 - 8:47
Behalve de migranten, asielzoekers, klimaatactivisten en vollenbroeks. Want die behoren niet tot jou definitie van beschaafd land.
weereenmening
weereenmening30 aug. 2024 - 10:02
@MG1968-2 Vindt u dat de personen die u noemde geweld zouden moeten gebruiken?
Frits Jansen
Frits Jansen30 aug. 2024 - 11:16
Beschaafde volwassen mensen kunnen hun geschillen ook beslechten zonder rechter, en dan niet met geweld maar met dialoog.
weereenmening
weereenmening30 aug. 2024 - 12:36
@Frits Jansen Dat is inderdaad het beste.
Zandb
Zandb30 aug. 2024 - 14:19
mening Leven we nu wel of niet in een beschaafd land, als mensen zich niets van het recht (de rechter) aantrekken en geweld gebruikt. Want er wordt in ons land nogal wat geweld gebruikt! (Gaat het te ver, wanneer je de Toeslagenaffaire ook als een vorm van 'geweld gebruiken' ziet?)
MG1968-2
MG1968-230 aug. 2024 - 14:21
@WeerEenMening "Vindt u dat de personen die u noemde geweld zouden moeten gebruiken?" Nee. Jij vind dat die niet zouden mogen procederen.
weereenmening
weereenmening30 aug. 2024 - 17:53
@MG1968 Waar zeg ik dat?
Kees van Bemmelen
Kees van Bemmelen
30 aug. 2024 - 7:34
"Er is aangifte gedaan tegen de cartoonist Pierrick Juin en de uitgever." Dat lijkt me kansloos toch? Ik hoop het in ieder geval. Eerst al dat gezeur over de openingsceremonie, nu dit weer.
2 Reacties
E w T
E w T30 aug. 2024 - 10:32
van Bemmelen. Liever een kansloze aangifte dan een nog kanslosere moordpartij door een stel religieus geïnspireerde mafklappers. Welk telefoonboek of god ze aanbidden is verder niet van belang.
Kees van Bemmelen
Kees van Bemmelen30 aug. 2024 - 13:46
E w T Dat ben ik met u eens uiteraard.
KM2
KM2
30 aug. 2024 - 7:34
Gekwetst zijn is een keuze, en voor bepaalde mensen een leefstijl.
JoepJos
JoepJos
30 aug. 2024 - 6:14
Tsja, verontwaardiging alom. Maar dit is toch iets wat religieuzen ervaren, belediging van hun geloof. Alleen gaat t nu niet gepaard met dreigingen van geweld.
android1984
android1984
30 aug. 2024 - 5:27
tsja, als de ene groep gelovigen massaal gaat pleiten om religieuze satire te straffen. Dan kun je er op wachten dat andere gelovigen dat ook gaan doen. Glijdende schaal richting afbraak scheiding van kerk en staat. En een ouderwetse religieuze richtingen oorlog.
Henk Termeer
Henk Termeer
30 aug. 2024 - 5:11
https://www.youtube.com/watch?v=csN4BDFrgGc
PauI_Spijkers
PauI_Spijkers
29 aug. 2024 - 21:25
Als Islam een plek krijgt waar het niet meer zo makkelijk is om spot te gebruiken zal Katholicisme en andere culten daar ook op inspringen en hun invloed vergroten. Dat is 1+1 politiek.
Volrin
Volrin
29 aug. 2024 - 20:33
Het is mij niet helemaal duidelijk welk punt er nu precies gemaakt wordt met de cartoon.
2 Reacties
Gajes
Gajes30 aug. 2024 - 0:39
Nous tenons à rassurer tous nos amis catholiques : il est possible d'attraper la variole du singe en restant vierge. We willen al onze katholieke vrienden geruststellen dat je ook als maagd mpox kunt krijgen :)
Sarahdbr
Sarahdbr30 aug. 2024 - 7:16
Maria 'verscheen' aan ene Bernadette, ik denk dat Bernadette hallucineerde, maar de katholieke kerk heeft altijd de neiging gehad hallucinaties en wonderen voor de werkelijkheid aan te zien. Jezus liep toch over water, vermenigvuldigde brood en vis, stond op uit de dood. Goed, je moet dus een beetje op de hoogte zijn van Bernadette en de manier waarop de kerk de hallucinaties van een 14-jarige heeft uitgebuit.
Juppé🎗
Juppé🎗
29 aug. 2024 - 19:48
« ….onder meer omdat daar geweld tegen gelovigen uitgelokt kan worden.« ……volgens die gedachte mag je dus alleen dingen die geen nonsens zijn belachelijk maken.
Meanderaar
Meanderaar
29 aug. 2024 - 19:46
HAHAHAHA!
Mats Kleijer
Mats Kleijer
29 aug. 2024 - 19:12
Deze reactie is verwijderd
Jaap Den
Jaap Den
29 aug. 2024 - 19:00
Deze reactie is verwijderd
2 Reacties
Mats Kleijer
Mats Kleijer29 aug. 2024 - 20:27
Deze reactie is verwijderd
Zandb
Zandb30 aug. 2024 - 7:02
Jaap Ja, dat is inderdaad zo. Maar ze kunnen feitelijk ook niet zo veel anders. In de ban doen levert al sinds jaar en dag niet meer op wat het ooit opleverde.
Meneerjanssen
Meneerjanssen
29 aug. 2024 - 18:59
En toch vermoed ik dat de cartoonist niet hoeft onder te duiken. Het monopolie op religieus geweld is al lang in handen van een andere club.
15 Reacties
Volrin
Volrin29 aug. 2024 - 20:29
Alleen als u niet bekend met de volgende organisaties: https://en.wikipedia.org/wiki/National_Liberation_Front_of_Tripura https://en.wikipedia.org/wiki/Anti-balaka https://en.wikipedia.org/wiki/Lord%27s_Resistance_Army En dat zijn alleen nog maar Christelijke terroristenorganisaties. Zo zijn er ook nog Boeddhistische en Joodse terroristen en terroristenorganisaties.
Jaap Den
Jaap Den29 aug. 2024 - 20:38
Deze reactie is verwijderd
Joop1961
Joop196130 aug. 2024 - 3:09
De katholieken waar ik helaas deel van uitmaak ( maar niet lang meer) moeten eens naar zichzelf kijken . Het misbruik over bijna alle continenten en dan hier n hand opheven vanwege n tekening die je kunt negeren. Wat andere geloven en hoe ze zich gekwetst voelen om geweld te gebruiken zegt alles over het respect voor iemands leven.
ZoekEenVrijeNick
ZoekEenVrijeNick30 aug. 2024 - 4:37
@Voldrin: monopoly gaat te ver. Maar van dat onderduiken: klopt als een zwerende vinger.
Zandb
Zandb30 aug. 2024 - 6:55
janssen Maar wat, als jullie dan dan toch wilt een wedstrijdje wilt verpissen, denken jullie dan dat er een paar honderd jaar geleden gebeurd zou zijn geweest geworden? Heeft god gedurende die tijd de bijbel steeds wat aangepast of zo? Of kijken die gelovigen er nu heel anders tegen aan, omdat gelovigen nu eenmaal bepalen wat er geloofd wordt? En vooral, wat ze daar dan mee doen?
Adrienne van Diepen
Adrienne van Diepen30 aug. 2024 - 7:24
@Volrin, Die verdedigen allemaal onze westerse waarden. Zie voor een scherp beeld van die westerse waarden de satellietbeelden van Gaza. Mede mogelijk gemaakt door......
Marcus A.2
Marcus A.230 aug. 2024 - 7:54
@zandb "Heeft god gedurende die tijd de bijbel steeds wat aangepast of zo?" Graag een citaat uit de bijbel en bij voorkeur het nieuwe testament waaruit volgt dat er gestraft moet worden wanneer mensen blasfemie plegen. Mocht je van mij enkele voorbeelden uit de koran willen, laat het graag weten.
Morbidangel
Morbidangel30 aug. 2024 - 9:07
Het o.a. stelselmatig verkrachten van kinderen is geen geweld? Typisch hoe mensen alleen de fouten van anderen kunnen zien.
Morbidangel
Morbidangel30 aug. 2024 - 9:14
"Graag een citaat uit de bijbel en bij voorkeur het nieuwe testament waaruit volgt dat er gestraft moet worden wanneer mensen blasfemie plegen" Er zijn genoeg citaten in de bijbel waar bijbelaanhangers uit kunnen halen dat kritiek op de religie, het beledigen van god niet mag.
C1953
C195330 aug. 2024 - 10:35
@Morbidangel: Er zijn genoeg citaten in de bijbel waar bijbelaanhangers uit kunnen halen dat kritiek op de religie, het beledigen van god niet mag. Dat schiet lekker op, kom dan op met je citaten uit het Nieuwe Testament, grote schreeuwer
Adrienne van Diepen
Adrienne van Diepen30 aug. 2024 - 10:57
@Marcus A.2 Heeft het nieuwe testament het oude ongeldig gemaakt/ herroepen of zo?
Marcus A.2
Marcus A.230 aug. 2024 - 13:18
@adrienne "Heeft het nieuwe testament het oude ongeldig gemaakt/ herroepen of zo? " Waarom denk je dat het "nieuw" heet?
Morbidangel
Morbidangel30 aug. 2024 - 13:25
"Daarom zeg Ik u: Elke zonde en elke godslastering kan de mensen worden vergeven, maar wie de Geest lastert kan niet worden vergeven"
Zandb
Zandb30 aug. 2024 - 14:32
Marcus Onnozele. Het was voor de kerk vroeger geen enkel probleem om dergelijke teksten te vinden. Die teksten zijn nog steeds te vinden maar blijkbaar worden ze anders uitgelegd. Dat is wat ik beweer. Voor bepaalde moslims en u is het nu geen probleem om dergelijke teksten in de koran te vinden. En om ze zo uit te leggen, dat je wel over moet gaan tot geweld. Maar MOET dat? Kunnen dergelijke teksten niet anders geïnterpreteerd worden? Er staat toch bv in de bijbel: Gij zult niet echtbreken. Dat werd vroeger toch ook heel anders geïnterpreteerd dan nu. En moet ik werkelijk herinneren aan hoe sommigen de tekst: Zijn bloed kome over ons en onze kinderen" uitgelegd hebben? Verder kan het toch echt niet zo zijn, dat het NT alle oproepen tot geweld van het OT teniet doen. Want wat is er dan waar? Welke god spreekt er dan?
onyxcumulus
onyxcumulus31 aug. 2024 - 9:40
@Marcus A.2 30 aug. 2024 - 15:18 @adrienne ####"Heeft het nieuwe testament het oude ongeldig gemaakt/ herroepen of zo? " Waarom denk je dat het "nieuw" heet?### Er is helemaal niets nieuw aan het nieuwe testament. Het oude testament gaat over het woord van god en het nieuwe over het leven van Jezus. Het nieuwe testament doet het oude testament niet verdwijnen. Als dat zo zou zijn bestaat het woord van god niet meer. En dat kan natuurlijk niet voor die gasten die leven naar dat woord van god...

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je hieronder gratis aan voor Joop NL. Iedere donderdag een selectie opvallende nieuwsverhalen, opinies en cartoons in je mailbox.

BNNVARA LogoWij zijn voor