Sfeerfoto van Joop
Joop
Joop

GroenLinks-leden mogen stemmen over fusie met PvdA in Eerste Kamer

Ledenreferendum over verdere linkse samenwerking
Joop

Oorlog belemmert onderzoek MH17

  •  
28-07-2014
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
donetsktank300.jpg
Update: EU komt met nieuwe sancties tegen Rusland ... Diplomaten achten kans groot dat zware sancties ook écht worden afgekondigd ... Onderzoekers keren terug naar Donetsk om gewelddadigheden ... VN: neerhalen passagiersvlucht mogelijk oorlogsdaad ... Onderzoeksraad: 'We zijn al heel ver met ons onderzoek'
Nederlandse en Australische onderzoekers hebben rechtsomkeerts gemaakt, nadat zij vanmorgen op weg gingen naar de plek waar vlucht MH17 neerstortte. Omdat de situatie in het gebied te gevaarlijk is zijn zij teruggekeerd naar Donetsk. Zondag mislukte ook al een poging het gebied te bereiken omdat het niet veilig genoeg werd geacht.
Volgens een woordvoerder van de Onderzoeksraad voor Veiligheid staat een team van de organisatie klaar om naar de rampplek te reizen. De Nederlandse onderzoeksraad heeft de leiding over het internationale onderzoek naar de oorzaak van de vliegramp. Howel de rampplek momenteel  niet bereikbaar is, gaat het onderzoek naar de toedracht van de ramp gewoon door , aldus Wim van der Weegen, de in Kiev verblijvende woordvoerder van de Nationale Onderzoeksraad voor Veiligheid:
In Nederland heerst het misverstand dat we niets kunnen doen zolang we niet onbelemmerd toegang krijgen tot de rampplek, maar dat is zeker niet het geval. We zijn al ruim een week full swing aan de slag met ongeveer 35 mensen.
De VN heeft zich ondertussen uitgesproken over het neerschieten van het passagiersvliegtuig. Volgens Navi Pillay, de Hoge Commissaris voor de Mensenrechten van de Verenigde Naties, is het neerschieten van het toestel van Malaysia Airlines in Oost-Oekraïne mogelijk te kwalificeren als oorlogsmisdaad.
Rusland heeft bij monde van de Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergei Lavrov laten weten zo snel mogelijk een onderzoek te willen naar de toedracht van ramp onder regie van de VN. Een VN-missie in het gebied zou voor de nodige veiligheid voor de onderzoekers kunnen zorgen, aldus Lavrov. Een delegatie uit Nederland en Australië praat maandag met de Oekraïense regering in Kiev om het parlement daar zover te krijgen een besluit te nemen over een grote politiemissie in het rampgebied.
Update 19.57 De Oekraïense president Petro Porosjenko heeft minister Frans Timmermans beloofd niet in de buurt van het rampgebied te zullen vechten. Tegelijkertijd zou Rusland de levering van krachtigere raketlanceerinstallaties aan separatisten in Oekraïne uitbreiden. Dat meent Tony Blinken, veiligheidsadviseur van president Barack Obama. Amerika zegt bewijzen te hebben dat de separatisten nog een raket van het type SA-11 in handen hebben.
Update 22.55 De Europese sanctielijst tegen ingewijden van de Russische president Vladimir Poetin wordt uitgebreid. Daarover zijn 28 EU-landen het vanavond eens geworden in Brussel. Wie de betreffende personen en instanties zijn, is nog niet openbaar gemaakt. Na een juridische check wordt dinsdag, uiterlijk woensdag de lijst bekend gemaakt. Volgens diplomaten is de kans groot dat de zwaardere sancties ook daadwerkelijk worden afgekondigd.

Meer over:

wereld, nieuws

Praat mee

Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.

avatar

Reacties (50)

robheus2
robheus228 jul. 2014 - 10:08

Voor het westen geldt overigens: alleen als het onderzoek betrokkenheid van Rusland uitwijst, wordt er iets met het onderzoek gedaan. Als Kiev verantwoordelijk blijkt, zal het in de doofpot verdwijnen. Zie het Al Ghouta drama in Damascus, de chemische aanval. Assad kon er niet voor verantwoordelijk worden gesteld, en dan is het verder niet van belang wie het deed. Dat noemt men mensenrechten politiek.

peterh2
peterh228 jul. 2014 - 10:08

Waar zijn alle sancties nu richting Kiev? Of werkt het alleen maar 1 kant op?

bEngel2
bEngel228 jul. 2014 - 10:08

Inmiddels zijn meer dan 100.000 mensen naar Rusland gevlucht, waarvan over de 40.000 asiel hebben aangevraagd. Een wanhopige vrouw huilde: "Wie komen ze (Kiev) bevrijden, ze vermoorden onze kinderen en echtgenoten." Ik zou toch zo graag de identiteit van de slachtoffers van het massagraf willen weten. ...maar dat gaat niet gebeuren. Timmerfrans en z'n vriendjes in Kiev zullen dit keurig 'netjes' onder het tapijt vegen. Horen we niks meer van. jaja, de expansiedrift van de EU/NAVO gaat over lijken.

peterh2
peterh228 jul. 2014 - 10:08

Opmerkelijk hoe eenzijdig onze berichtgeving is: het is juist het leger van Oekraïne dat nu als een olifant door de burger-porseleinkast aan het razen is. Beschietingen van steden, onschuldige slachtoffers, schenden van wapenstilstanden. Het maakt niet uit wat, deze extremisten doen het. Als de seperatisten per ongeluk een vliegtuig neerhalen is de wereld (terecht) te klein maar als met opzet op burgers geschoten wordt blijft het doodstil... Wanneer beseffen we ons dat Oekraïne minstens zo 'fout' is als de seperatisten, of denken we echt dat de Russische bevolking daar veilig kan slapen als ze 'bevrijd' zijn? Hun enige hoop is Poetin want ze zijn de oorlog aan het verliezen. Je kunt toch niet een heel volk daar straffen voor de stommiteit van een individu?

Bouwman2
Bouwman228 jul. 2014 - 10:08

Nederland en de Ukraïne hebben verschillende belangen. Daarbij is het belang van de regering van de Ulraíne evident: de legitieme onafhankleijkheid van het land staat op het spel. Daarbij mag van Nederland verwacht worden dat er een stap terug gezet wordt en dat uitgeegd wordt aan de burgers dat het grotere en minder grote belangen zijn. De terughoudendheid van de Nederlandse minister president is daarom zeer op haar plaats. Dat is lastig, dit is een emotioneel land, maar het is verstandiger emoties te beperken. Uiteraard gaat de sympathie uit naar de zielige seperatisten, te meer als men zich goed in die positie kan verplaatsen omdat men zich in dezelfde positie kan verplaatsen. Maar de feiten zijn duidelijk: elk land dat door een ander land wordt aangevallen heeft het recht op gepaste reactie. Niemand zal ontkennen dat de Russische militaristische en revanchistische macht die van kleine landen als Georgië en de Ukraïne verre overstijgt. Niet de Ukraïne is de machtigste maar het is Rusland dat zich vergrijpt aan zwakkere landen. Indertijd heeft de Ukraïne haar nuceaire wapens volgens de afspraken ontmanteld. Het geeft geen pas en het is een uiting van volslagen onbegrip om dat land vervolgens als de agressor aan te wijzen.

Germinal
Germinal28 jul. 2014 - 10:08

We zijn in oorlog. Het toestel met onze dierbaren is neergehaald boven vijandelijk gebied en we brengen ze naar huis als gesneuvelden in een strijd die alleen formeel niet de onze is. Vandaar het militaire eerbetoon bij hun aankomst, wat ik eerst wat vreemd en ongepast vond. Immers zijn er ook tientallen kinderen onder deze civiele slachtoffers, wat moet men hier met de Last Post en andere militaire herdenkingsrituelen. Nu begrijp ik het. Ook was er sprake van veel berichten over de respectloze omgang met de doden in het vijandelijk gebied. Onze minister van buitenlandse zaken had daar bijzonder veel aandacht voor en hij heeft het ook met treffende woorden in onze harten geplant. Hij was namelijk "woedend en furieus" over het gesleep van de lichamen op de rampplek, zei hij. Stelt u zich even voor - zei Timmermans in zijn zeer bewonderd Engels voor de VN-Veiligheidsraad – stelt u zich voor, eerst verliest u uw echtgenoot en dan moet u ook nog vrezen dat een of andere thug de trouwring van je dierbare van zijn vinger afrukt. Ja, wij kunnen ons dat voorstellen. Gezien heeft ook Timmermans het niet. Premier Rutte liet ons eveneens weten dat hij het ronduit walgelijk vond hoe mensen rotzooien tussen de brokstukken met de persoonlijke spullen van slachtoffers. Hij was woedend, zei hij, over de foto’s van mannen in legeruniformen die knuffels vasthouden van overleden kinderen. Woedend om de berichten dat de lichamen en de spullen niet veilig zijn. Het concrete bewijs hiervoor was en zwaar bewapende dikkerd tussen de brokstukken op de plaats delict. Herhaaldelijk zagen we hem op TV. Dronken, vies en ongeschoren, hield hij triomfantelijk en knuffeldiertje omhoog. Ook ik hoorde dat er berichten waren over “pro-Russische separatisten ” die met lijken gingen zeulen, de koffers van de slachtoffers doorzochten en er met hun pinpasjes en telefoontjes vandoor gingen. Gezien of gelezen heb ik er geen een. Ook Rutte niet, als je goed naar hem luistert. Hij was om de berichten woedend, zij hij. En op foto’s. Correspondenten ter plekke vertellen overigens een heel ander verhaal over het gedrag van de lokale mensen en de bewapende separatisten, en hun berichten ontmaskeren de woede en walging van Rutte en Timmermans als retorische oefening voor de camera. Fatsoenlijke journalisten lieten zien, dat de foto van de man met de knuffel, waar Rutte zo van walgde, op manipulatie berust. Ook wisten de correspondenten ons te vertellen, dat niet de separatisten de onmiddellijke komst van de Nederlandse forensische experts op de rampplaats beletten. Rutte en Timmermans oogstten veel lof voor hun optreden. Met hun indringende verhalen over de respectloze omgang met de slachtoffers in Oost-Oekraïne wisten ze wat zout in de wond van de nabestaanden te wrijven en, wat belangrijker is, ze wisten hun pijn en verdriet zin en richting te verlenen. Vooral wisten ze het vijandbeeld een naam en adres te geven. We weten nu echt, wie de vijand is, en niemand heeft het zo goed verwoordt als de NRC: “Terwijl de lichamen van de Nederlandse en andere slachtoffers dagenlang in de hitte in het open veld lagen, maakten de pro-Russische separatisten snelle berging en grondig onderzoek onmogelijk – en Rusland liet het gebeuren. Daarmee toonde president Poetin een huiveringwekkend gebrek aan respect voor alle slachtoffers, hun nabestaanden en de regeringen van de landen waar ze vandaan komen. Ook toonde hij met zijn opstelling minachting voor het onderzoek dat de ware toedracht van de ramp boven water moet brengen.” Nu het met de dag duidelijk wordt wie het onderzoek ter plekke saboteert en geen belang heeft de ware toedracht van de ramp boven water te brengen, mogen we dit commentaar van de NRC drie keer per dag herlezen.

MichelReiziger
MichelReiziger28 jul. 2014 - 10:08

***Arjan Smit, ma 28 juli 2014 21:50*** Sterker nog, het Ukrainse leger is juist een nieuw offensief begonnen in het gebied de dag dat o.a. Nederlandse onderzoekers zouden beginnen. Er wordt getracht op allerlei manieren om onderzoek niet mogeljk re maken. Waarom? De ukrainse regering is dus ook niet te vertrouwen en moet op een zelfde wantrouwende manier worden bekeken als de andere partijen. Het in beslag nemen van de communicatie tussen de verkeersleiding en MH17, het gelieg dat Rusland het toestel had neergehaald, het gelieg over de gevonden vluchtrecorders en het zogenaamde geknoei door de separatisten ermee, het gelieg over de data op deze vluchtrecorders - data die de Ukrainse overheid nog niet eens kan weten.

Paul22
Paul2228 jul. 2014 - 10:08

Ondertussen rukt de Westerse democratie op naar het oosten en wordt hartelijk in ontvangst genomen door de lokale bevolking https://www.youtube.com/watch?v=xn0R9YUvF50&feature=youtu.be http://www.elsevier.nl/Buitenland/nieuws/2014/7/Burgerdoden-in-Donetsk-Rutte-belt-met-Porosjenko-1567760W/#comments ´De plaats Gorlovka, op ongeveer vijftig kilometer van de rampplek, wordt door de Oekraïense luchtmacht gebombardeerd. Zeker veertien burgers kwamen daarbij om het leven. Inwoners van het gebied hebben video's op YouTube gezet waarop de ontzielde lichamen van moeders met kinderen in een park zichtbaar zijn. In Loehanks zouden vijf personen zijn omgekomen toen een granaat een bejaardenhuis raakte.´ Het lijkt wel of het Westen een zwak heeft voor clubs die de mensenrechten met voeten treden.Zie ook het Midden -Oosten,tegenwoordig lijkt het wel dat als je voor de tegenpartij kiest,je als lokale bewoner op termijn beter af bent dan onder de Westerse zetbaasjes. http://www.elsevier.nl/Buitenland/nieuws/2014/7/Zijn-de-gezaghebbers-in-Kiev-wel-te-vertrouwen-1567545W/ ´De als onguur en onwelwillend te boek staande separatisten daarentegen lieten de onderzoekers in betrekkelijke vrijheid hun gang gaan. Ze namen het bergen van de lichamen voor rekening, een taak waarvan ze zich volgens Nederlandse forensisch experts naar behoren hebben gekweten.´ Het is de trend in het Westen,we steunen steeds de verkeerde.Assad,Sissi,Khadaffi,seperatisten.Het is 3x niks ,maar wat er (door ons)voor in de plaats komt is nog veel erger.

martinvanderlinden
martinvanderlinden28 jul. 2014 - 10:08

“You can lose a shirt or a headband or maybe even a jacket, but not pants and underwear and shoes and socks. It would seem to me, given the situation, that looters came,” he said. As further evidence, he noted indications in the photos that some of the bodies appeared to have been moved around, based on lividity—the dark discoloration of the skin that occurs in the lowest parts of the body, as blood settles due to gravity. (When this discolored skin is seen facing up, it suggests that a part of the body previously low to the ground was shifted from that position.) Baden also observed that none of the bodies pictured appeared to be wearing watches or jewelry. http://time.com/3028548/mh17-malaysia-airlines-victims-ukraine/ Een expert over het plunderen dat volgens sommigen hier helemaal niet erg is zolang Rebellen het doen en niet die verderfelijke Ukrainers. ' als je huis net onder je vandaan is geschoten door het Oekraïnse leger dan kun je je niet druk maken om een doosje mascara waar toch niemand meer iets aan heeft.' http://www.welingelichtekringen.nl/geen-categorie/342444/kijk-eens-mascara-uit-amsterdam-de-trots-van-een-plunderaarster.html

BertF2
BertF228 jul. 2014 - 10:08

Premier Rutte heeft Putin de waarheid gezegd, de rebellenleiders de waarheid gezegd, het Nederlandse volk de waarheid gezegd en nu zegt hij de Ukraïnse president de waarheid. Hoeveel waarheid kan de wereld verdragen?

neutralist
neutralist28 jul. 2014 - 10:08

Gaat lekker!

martinvanderlinden
martinvanderlinden28 jul. 2014 - 10:08

Volgens Der Spiegel is er nu een machtsstrijd gaande in het Kremlin tussen pro-oorlog haviken en oligarchen die sancties vrezen. De haviken willen vooral verder met hun expansiepolitiek en het angst aanjagen van naburige republieken. Net zoals vroeger. De oligarchen zien hun inkomsten opdrogen. En zonder die inkomsten geen geld voor wapens en soldaten. Dit zijn de problemen waar Putin mee te maken heeft. En hij moet beide facties tevreden houden. Dus zal het zoiets worden als een beetje oorlog en een beetje vrede. De verklaring van zijn kat en muisspel van de afgelopen weken. http://www.spiegel.de/international/europe/europe-prepares-tough-sanctions-against-russia-a-983224.html Dit doet denken aan de roerige jaren van de koude oorlog waarin we als westen nooit wisten wie of wat er zou gaan gebeuren. Vanaf het moment dat Khroeshchev een deels geheime deal sloot met Kennedy over het terugtrekken van de raketten voor Cuba waren zijn dagen geteld. Er zijn zelfs theorieën die zeggen dat de Russen achter de aanslag op Kennedy zaten om te voorkomen dat hun Nikita zich nog eens zou laten verleiden om toe te geven. Toegeven is iets dat Russen niet kunnen, ze laten zich liever bij duizenden overhoop schieten in een uitzichtloze strijd dan toe te geven dat ze beter kunnen stoppen. Niet voor niets kostte WO2 vele miljoenen Russen het leven. Hun leiders geven niets om een mensenleven. Ze blazen zichzelf en de rest van de wereld liever op dan toe te geven dat het verkeerd gaat. En dat alles ter eer en meerdere glorie van het Moederland. Het blijft een raar land en een raar volk.

blues boy
blues boy28 jul. 2014 - 10:08

Diplomatie. http://static1.trouw.nl/static/photo/2014/6/10/4/album_large_2401549.jpg

martinvanderlinden
martinvanderlinden28 jul. 2014 - 10:08

Nog wat: http://nieuwsuur.nl/video/680499-vriend-van-poetin-in-de-ban-bij-de-eu.html Vriend van Putin beweert dat wij het vliegtuig zelf hebben neergehaald. Je vraagt je dan af, waarom we dat zouden doen? Welk voordeel heeft het westen bij zo'n actie? Zitten we te wachten op handelsoorlog of een echte oorlog? Niemand wil dat, ons gas wordt veel te duur en onze economie krijgt te veel klappen. Een echte oorlog is helemaal ondenkbaar, de VS zou daar niet aan beginnen zonder dat de Russen zelf zouden beginnen. Obama krijgt geen Amerikaanse hand op elkaar om ergens een uitzichtloze oorlog te beginnen. Willen we Ukraine op die manier bij de Eu krijgen? Maar ze kwamen toch al? Geopolitiek, idem. Willen we Putin bewust zwart maken of instabiliteit creëren in het Kremlin? Onzin, niemand, zeker de EU heeft daar absoluut geen belang bij. Er is geen zinnige reden te bedenken anders dan schimmige theorieën over een new world order. De samenzweringsidioten. Er is dus maar een conclusie en dat is dat Rusland ons probeert iets in de schoenen te schuiven om de gelijkschakeling van Ukraine door te voeren. Want zij hebben daar alle belang bij. Het is een ultieme poging om oude glorie te herstellen en om aan de bevolking te laten zien dat Rusland nog iets voorstelt. Die wil concreet bewijs dus zal er concreet bewijs geleverd moeten worden. Ze hebben het eerder gedaan en denken er nu weer mee weg te komen. Is Ukraine of een deel daarvan weer in Russische handen dan worden ook de doorvoerwegen voor drugs, vrouwenhandel en kinderprostitutie net wat efficiënter ingericht. Net zoals ze dat in Moldavië hebben gedaan, een enorme bron van inkomsten zeker nu de officiële geldkraan steeds verder dicht wordt gedraaid.

lembeck
lembeck28 jul. 2014 - 10:08

........Het concrete bewijs hiervoor was en zwaar bewapende dikkerd tussen de brokstukken op de plaats delict. Herhaaldelijk zagen we hem op TV. Dronken, vies en ongeschoren, hield hij triomfantelijk en knuffeldiertje omhoog............... Als je het filmpje gezien had, had je kunnen weten dat deze man de knuffel terug legde, zijn pet af nam en een kruis sloeg. https://www.youtube.com/watch?v=CpuQLQMuLYk Als je dit al niet uitgezocht hebt, waarom zou ik de rest van je verhaal moeten geloven dan?

[verwijderd]
[verwijderd]28 jul. 2014 - 10:08

Wat lavrov exact zei: Lavrov hoopt verder op een 'objectief onderzoek dat uit gaat van de onschuld van Rusland' Russische logica zoals we gewend zijn

4 Reacties
robheus2
robheus228 jul. 2014 - 10:08

De VS komen anders zelf al tot de bevinding dat ze niet direct de betrokkenheid van Rusland kunnen bewijzen. Verder wachten we nog altijd op de satelietbeelden van de ramp van de VS.

MichelReiziger
MichelReiziger28 jul. 2014 - 10:08

In mijn ogen hebben alle partijen schuld aan deze waarschijnlijk noodlottige aanslag. De EU/VS, de separatisten en ook Rusland.

Abendsonne
Abendsonne28 jul. 2014 - 10:08

"Het onderzoek naar de crash van vlucht MH17, moet onder de vlag van de Verenigde Naties worden uitgevoerd. Dat zei de Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergei Lavrov. Het onderzoek moet wat hem betreft zo snel mogelijk beginnen. "Daarvoor moet de Veiligheidsraad een duidelijke beslissing nemen", aldus Lavrov. Een VN-missie in het gebied zou meteen voor de nodige veiligheid voor de onderzoekers kunnen zorgen. Rusland is bezorgd dat sommige landen met bilaterale afspraken met Oekraïne proberen een onderzoek mogelijk te maken. Lavrov waarschuwde dat er dan mogelijk sporen en bewijzen gewist kunnen worden. Moskou houdt Oekraïne verantwoordelijk voor de ramp. Nederland en Australië praten maandag met Kiev om het parlement daar zover te krijgen een besluit te nemen over een grote politiemissie in het gebied waar het toestel van Malaysia Airlines neerstortte." - Wat lavrov exact zei: Lavrov hoopt verder op een 'objectief onderzoek dat uit gaat van de onschuld van Rusland' Russische logica zoals we gewend zijn- Lavrov mag toch hopen op een objectief onderzoek mijnheer Westers. Wat is daar verkeerd aan. En is het niet zo dat ieder onderzoek uit moet gaan van de onschuld van betrokkenen tot dat de feiten op iets anders duiden? Een goede advocaat maakt gehakt van het O.M. als bij een gewoon binnenlands onderzoek naar een crimineel feit dit soort van 'tunnelvisie' wordt toegepast tijdens het onderzoek! Waar staat trouwens dat hij dit zegt? Ik kan het in bovenstaande niet lezen hoor.

OlavM
OlavM28 jul. 2014 - 10:08

In het door website Joop gelinkte nieuwsbericht staat: "Moskou houdt Oekraïne verantwoordelijk voor de ramp." Maar het land wil wel een grondig, obejctief onderzoek naar het gebeuren. Dat is heel wat anders dan jij hier nu verzint. Vereweg de meeste media in Nederland hadden ook al meteen hun conclusies klaar: Poetin zou verantwoordleijk zijn. Zelfs de Amerikanen durven dat niet (meer) te beweren. Laat nu eerst maar eens een grondig onderzoek verricht worden, voordat zulke wilde speculaties en insinuaties de wereld in worden geslingerd.

robheus2
robheus228 jul. 2014 - 10:08

Dat Kiev in oost-oekraïne burgers vermoord bij de vleet, is overigens een vaststaand feit. Dat ze het lijntoestel MH17 nooit over een gebied hadden moeten laten vliegen waarvan ze zelf beweren dat ze al 3 dagen vantevoren bewijzen hadden dat er BUK-M1 raketten opgesteld staan (in handen van de rebellen dan, want zelf hebben ze daar ook een paar van die batterijen staan in het gebied waar het toestel crashte), lijkt me duidelijk.

1 Reactie
martinvanderlinden
martinvanderlinden28 jul. 2014 - 10:08

Sprookjes, en u gelooft er in. Dat er verhoudingsgewijs veel burgers om komen is omdat de Russen zich verstoppen in woonwijken. Alle gevallen Russische soldaten worden 's nachts in koelwagens de grens over gebracht. De burgers laten ze aan hun lot over. Putin heeft 15.000 man klaar staan ter vervanging van de enorme verliezen die hij leidt. En niemand mag het weten, niet omdat het illegaal is wat hij doet maar omdat de Russische bevolking niet mag weten dat Putins legers schandelijk in de pan worden gehakt. Hij is liever een gewetenloze moordenaar dan een verliezer. Dat u zo iemand steunt is uiterst bedenkelijk.

[verwijderd]
[verwijderd]28 jul. 2014 - 10:08

Poroshenko voert het oorlogsgeweld daar op om een buitenlandse interventie te forceren. Hij is ten einde raad. Na de 5de mobilisatie weet hij niet meer waar hij het kanonnenvoer vandaan moet halen. https://www.youtube.com/watch?v=J_R9-LCwd54 Zorian Shkiriak vroeg via zijn FB vlak na het ongeluk al de steun van de NATO.

3 Reacties
Rootman
Rootman28 jul. 2014 - 10:08

´Yats´ had ontslag genomen omdat de fascisten en udar geen steun meer gaven voor verdere militaire operaties: het geld was op! Nu is geld niet mijn ding, maar het volgen van de geldstromen is de komende weken zeer belangrijk. De VS, met Biden-boy in dienst van de warlord Kolomoiski zal Kiev (nog) niet ten onder laten gaan!

martinvanderlinden
martinvanderlinden28 jul. 2014 - 10:08

Putin is ten einde raad om 15.000 Russen aan de grens te stationeren om Kiev uit te dagen in te grijpen. Putin is de eerste veroorzaker. Zonder hem was er niets aan de hand in dat gebied.

arieroos
arieroos28 jul. 2014 - 10:08

[Poroshenko voert het oorlogsgeweld daar op om een buitenlandse interventie te forceren. Hij is ten einde raad. Na de 5de mobilisatie weet hij niet meer waar hij het kanonnenvoer vandaan moet halen.] Je begint een beetje te lijken op die minister van Saddam Hussein, die verklaarde dat de Amerikanen nog ver uit de buurt waren terwijl achter hem de bommen insloegen ...

Abendsonne
Abendsonne28 jul. 2014 - 10:08

Als ik het goed begrepen heb is het Oekraïnse leger begonnen met een groot offensief in het gebied waar MH17 is neergestort. Hadden ze niet kunnen wachten tot het zoeken naar lichamen of lichaamsdelen was afgerond? Vanwaar de haast? Vanmiddag op de radio ook weer een woordvoerster van de marechaussee: "ja, we kunnen daar niets doen want er wordt nu met zware wapens gevochten." mevrouw, er wordt daar al vanaf 28 juni met zware wapens gevochten. Vanaf die dag zet het Oekraïns leger alle wapens in die tot hun beschikking staan, inclusief hun luchtmacht. Daarvoor hadden ze die niet gebruikt, uit vreers voor escalatie.Pas nadat de EU en de NAVO min of meer hun instemming hadden gegeven durfden ze deze te gebruiken. Verder hoor je over al dan niet vermeende Russen die vanuit Rusland de grens over trekken om te vechten. Zal best, is waarschijnlijk zelfs, net zo goed als dat Kiev al van het begin wordt ondersteund door U.S. adviseurs en door lui van Blackwater. Dat er inmiddels al 110.000 burgers naar vanuit oost-Oekraïne naar Rusland zijn gevlucht, daar horen wij hier niets over. Want alle Oekraïners willen toch zeker bij Kiev, de EU en de NAVO horen? Alles wijst steeds meer op een zorgvuldig geplande actie vanuit kiev met medeweten van de V.S. met vlucht MH17 als lokaas. En de separatisten zijn er in getrapt. Zoiets zullen onze Amerikaanse vrienden toch niet doen? Lees eens iets over Operation Northwoods en je zult wat cynischer worden beloof ik je. Nog steeds geen antwoord gekregen op minimaal twee belangrijke vragen (er zijn er echter meer) 1- waarom heeft de vluchtleiding in Kiev vlucht MH17 een andere, meer noordelijke koers laten vliegen dan ALLE andere MH17 vluchten daarvoor? En op lagere hoogte: 33.000 voet i.p.v de gebuikelijke 35.000 tot 39.000 voet. Tot 32.000 voet gold 'restricted airspace'. (Eurocontrol kan het niet verklaren en Kiev zwijgt nadat ze eerst met een aantoonbaar onjuiste en inmiddels weerlegde verklaring (onweersbui) waren gekomen. 2- Wat deed een Sukhoi 25 Frogfoot op 4 km afstand en op vrijwel gelijke hoogte van MH17 terwijl dit vliegtuig een grondaanvalsvliegtuig is, de Russische tegenhanger van de Amerikaanse A-10 Thunderbolt/Warthog? Dit vliegtuig heeft geen enkel nut op zo'n grote hoogte. Misschien om vuur te trekken ja......

4 Reacties
itsme3
itsme328 jul. 2014 - 10:08

"Wat deed een Sukhoi 25 Frogfoot op 4 km afstand en op vrijwel gelijke hoogte van MH17 terwijl dit vliegtuig een grondaanvalsvliegtuig is, de Russische tegenhanger van de Amerikaanse A-10 Thunderbolt/Warthog? Dit vliegtuig heeft geen enkel nut op zo'n grote hoogte. Misschien om vuur te trekken ja...... " Wilt u hiermee beweren dat MH17 ook nog eens gedaald was naar 7,000 meter, de maximale hoogte van de Sukhoi 25 Frogfoot? .

Koernaad
Koernaad28 jul. 2014 - 10:08

Volgens mij laat jij je een beetje heel erg misleiden door Russische propaganda. De Su 25 kan nooit op dezelfde hoogte gevlogen hebben als MH17, want dat toestel heeft geen drukcabine. Bovendien is het langzamer dan een 747 op kruissnelheid. Praktisch onmogelijk dus dat zo'n toestel bij deze ramp betrokken is geweest.

martinvanderlinden
martinvanderlinden28 jul. 2014 - 10:08

Wie zegt dat die Su-25 geen Russisch vliegtuig was dat de aandacht moest trekken van de Russen die naar Ukrainse vliegtuigen zochten. U blijft zoeken om het in uw ogen onmogelijke te ontkennen. Dat het Russen waren die het Nederlandse vliegtuig neerhaalden. U probeert een reden voor hun stupiditeit te verzinnen maar slaagt daar niet in. Voor alle duidelijkheid, er zijn geen rebellen. Die zijn verzonnen, het zijn Russen en andere huurlingen die daar in opdracht van Putin rondlopen. Zo simpel is het.

arieroos
arieroos28 jul. 2014 - 10:08

[1- waarom heeft de vluchtleiding in Kiev vlucht MH17 een andere, meer noordelijke koers laten vliegen dan ALLE andere MH17 vluchten daarvoor?] Een meer noordelijke koers zou die kist juist verder van het separatistengebied hebben gebracht. Maar het hangt er een beetje vanaf welke koerswijziging je bedoelt. Op het laatst was er inderdaad een koerswijziging, maar ... die was juist naar een meer zuidelijke koers. Dit soort dingen valt gewoon te checken op flightradar.com. [En op lagere hoogte: 33.000 voet i.p.v de gebuikelijke 35.000 tot 39.000 voet.] Misschien omdat er twee andere kisten in de buurt zaten op FL 34 en 35, zoals je gewoon op flightradar had kunnen opzoeken ? [2- Wat deed een Sukhoi 25 Frogfoot op 4 km afstand en op vrijwel gelijke hoogte van MH17 terwijl dit vliegtuig een grondaanvalsvliegtuig is, de Russische tegenhanger van de Amerikaanse A-10 Thunderbolt/Warthog? ] Waarschijnlijk niets, want een SU-25 kan niet hoger komen dan 7 km. (FL 21, zeg maar) terwijl MH17 op 10 km. vloog (FL 33). Ook dit kan je zo opzoeken op diverse websites. Vertel me eens ... denk je nu echt dat de rest van de wereld zo dom is dat ze in dit soort onzin trappen ?

Bakoe
Bakoe28 jul. 2014 - 10:08

Zowel in het Gaza conflict als in dit conflict begint de propaganda lachwekkende vormen aan te nemen van beide zijden. Helemaal het welles nietes spelletje, en ja maar als jij dat doet mag ik dit doen. Grote gevaarlijke kinderen, die niet beseffen dat ze allemaal over 100 jaar niet meer leven, en dat niemand meer weet dat ze ooit geleefd hebben.

2 Reacties
MichelReiziger
MichelReiziger28 jul. 2014 - 10:08

Je hebt helemaal gelijk Johannes. De hapklare propaganda die zo makkeljk door het volk werd veroberd door beide zijden tijdens de koude oorlog werkt niet meer. Bovendien kennen we de enorme smerige politiek die door beide zijden in het recente verleden is gevoerd om de publieke opinine te beinvloeden. de inval in Iraq, het conflict in Syria. De enorme belangen in de Ukraine voor zowel het westen als Rusland. Ik ben bang dat dit conflict pas net is begonnen.

lembeck
lembeck28 jul. 2014 - 10:08

Hear! Hear! Eerder, op een ander topic vergeleek ik ze al met 5 jarige knulletjes met een wedstrijdje vér plassen.

Grootbekje
Grootbekje28 jul. 2014 - 10:08

Struikelde over dit artikel op Global Research.ca: ‘Deleted BBC Report. “Ukrainian Fighter Jet Shot Down MHI7″, Donetsk Eyewitnesses.’ In a bitter irony, The BBC is censoring its own news productions. CONTINUE TO ARTICLE & FULL WITNESS TRANSCRIPTS: http://www.globalresearch.ca/deleted-bbc-report-ukrainian-fighter-jet-shot-down-mhi7-donetsk-eyewitnesses/5393631 The original BBC Video Report was published by BBC Russian Service on July 23, 2014. (Engelse ondertiteling) http://www.youtube.com/watch?v=zUvK5m2vxro Het lezen en bekijken waard.

2 Reacties
itsme3
itsme328 jul. 2014 - 10:08

Volgens mij heeft u niet goed opgelet en is dit verhaal uitgebreid in het nieuws geweest. Maar vreemd genoeg heeft niemand, behalve deze mensen, hetzelfde gezien.

lembeck
lembeck28 jul. 2014 - 10:08

Bedankt voor de transcript. Filmpje was al geplaatst hier. Maar niemand kan natuurlijk zeggen hoe het gebeurd is, behalve de mensen die erachter zitten. Wie dat zijn weten we niet. Giswerk. Ik gokte op een vreselijke vergissing van de separatisten, maar twijfel daar nu aan. Het is ook mogelijk dat het Oekraïne zelf was. Waarom ik dat denk? Alle tegenwerking en de oorlog herstarten op het moment dat er een grote groep onderzoekers het gebied wil onderzoeken. Het leger heeft van die raketwerpers (BUK) en de luchtmacht heeft gevechtsvliegtuigen. Ik ben benieuwd...

[verwijderd]
[verwijderd]28 jul. 2014 - 10:08

--- Dit bericht is verwijderd —

1 Reactie
Koernaad
Koernaad28 jul. 2014 - 10:08

Wel knap dat de Russen op de radar of met het blote oog kunnen zien welke bewapening de vermeende SU 25 bij zicht had, niet? Lijkt mij nogal sterk.

omaoeverloos
omaoeverloos28 jul. 2014 - 10:08

Het enige wat vaststaat is dat de verkoop van aluminiumfolie tot grote hoogte gestegen is de afgelopen dagen

1 Reactie
Robert Follon
Robert Follon28 jul. 2014 - 10:08

Amen to that...

[verwijderd]
[verwijderd]28 jul. 2014 - 10:08

Er zijn gelukkig nog mensen die geen valse beschuldigingen uiten en met verstandige voorstellen komen. Waarom is deze toespraak niet volledig uitgezonden. Volledig bedoel ik dan ook? En waarom wordt hier niet gereageerd door onze minister van ''Amerikaanse en Israëlische'' zaken''? Waarom kunnen Maleisische onderzoekers wel gewoon hun werk doen op de crash site? Dit zaakje begint elke dag meer te stinken. https://www.youtube.com/watch?v=E_D2PHTOKro&list=UUdnB82ob_V7EXwwcCtB1vUg&index=42

1 Reactie
lembeck
lembeck28 jul. 2014 - 10:08

Heb je het filmpje bekeken dat er direct achteraan kwam? Ik voor een deel nu. Interessant genoeg vind ik. De speech van Poetin is uitgezonden, Roelf. Alleen wordt hij niet geloofd. En blijft men hem overal de schuld van geven. Dat is de makkelijkste weg, denk ik. Ik heb geen idee wie het gedaan heeft. Ben het eens met Poetin over dat de onderzoekers op de plekken moeten kunnen komen en alles moeten kunnen onderzoeken, zonder oorlogsgeweld in de buurt.

[verwijderd]
[verwijderd]28 jul. 2014 - 10:08

Sancties tegen Rusland. Met sancties tegen Rusland is het geescaleerd dus doen we er nog maar een schepje bovenop. Maar wie gaat de schade bepalen. Lieden die er voor kiezen Nederland kapot te bezuinigen stappen de volgende dag vrolijk in een vliegtuig om (10)duizenden euro's te spenderen op alleen de zomervakantie. Nu maar hopen dat juist deze groep rijke stinkers met graagte de portemonnee gaat trekken. Verkoop uw huis nu het nog kan, haal het vliegvakantiegeld van de bankrekening. De Russen verkopen hun gas aan China en gaan onze producten boycotten.

2 Reacties
hannogroen
hannogroen28 jul. 2014 - 10:08

'Lieden die er voor kiezen Nederland kapot te bezuinigen stappen de volgende dag vrolijk in een vliegtuig om (10)duizenden euro's te spenderen op alleen de zomervakantie. Nu maar hopen dat juist deze groep rijke stinkers met graagte de portemonnee gaat trekken.' De afgunst druipt er weer eens van af. Vliegen met de MH17 kostte geen duizenden Euro's. Ik heb die vlucht zelf wel eens genomen: retourtje Jakarta met overstappen in Kuala Lumpur voor 749 Euro en het leven in Indonesië is stukken goedkoper dan hier.

Abendsonne
Abendsonne28 jul. 2014 - 10:08

ik begrijp jouw reactie echt niet hoor Kees. Ik heb het hier met veel lui aan de stok over wie de schuldige is, direct schuldig of indirect schuldig, maar de inzittenden van MH17 afdoen als behorende tot rijke stinkerds is te gek voor woorden. Ik zou dolgraag een keer naar Indonesië gaan en dat ga ik zeker nog doen. (ik neem wel een andere maatschappij, dank u)

[verwijderd]
[verwijderd]28 jul. 2014 - 10:08

@ Arie Roos, beste Arie, je klinkt erg overtuigd, maar een aantal feiten vergeet je: ''Waarschijnlijk niets, want een SU-25 kan niet hoger komen dan 7 km'' Jij gaat er prat op dat je alles verifieert? Denk jij dat we dat niet doen? Wat de SU-25 betreft zit je er naast, Oekraïne heeft een gemodificeerd type in bezit: ''The aircraft is upgraded under the first version of the serial Su-25UB with a new set and completed equipment. This equipment is designed to achieve an improved accuracy of applying bomber, missile and gun weapons of the airplane, expand the range of air attack weapons, which are used on the aircraft, introduce a navigational bombing of targets with known coordinates and etc.'' http://www.ukrinform.ua/eng/news/ukrainian_army_adopts_two_aircrafts_182074 7000mtr is hun normale vlieghoogte, niet hun plafond, het plafond is afhankelijk van de luchtdichtheid, motor vermogen (niets zo onberekenbaar als het vermogen van een straalmotor) en lading. Op meerdere sites is een plafond van 10.000m te vinden. Maar ik geloof zelf niet dat het de SU-25 was, hij is er ok niet voor gemaakt of zelfs geschikt maar uitsluiten kan je het niet, ikzelf weet het gewoon nog niet. Wat belangrijker is: Wat moest dat vliegtuig daar in de buurt? Welke idioot geeft de opdracht om straaljagers tegen zijn eigen bevolking te gebruiken, bommen boven eigen steden af te werpen terwijl die meerder keren om een wapenstilstand hebben gevraagd, het zijn en blijven Oekraïners, het is en blijft moord op je eigen bevolking, ongeacht aan welke kant je staat! Iedereen die denkt dat de Oost- Oekraïners dit Kiev ooit zal vergeven zijn wat mij betreft rijp voor de psychiater. Dit filmpje is van 1 maand voor de crash: https://www.youtube.com/watch?v=aKKoKmUtQXE Ook toen misbruikte Kiev onze vliegtuigen, onze Nederlanders om achter te schuilen. Elke dag, die informatie over exits van jachtvliegtuigen is toch vrij toegankelijk, we zijn immers ''bondgenoten''. Of houd Blackwater daar toezicht op, CIA misschien? Als Palestijnen, de ''HAMAS'' zich zouden verschuilen in een vol ziekenhuis gooit Israel het ziekenhuis plat met onze goedkeuring. En nu? Nogmaals de verdwenen BBCRussia film, de man op 1:08min, als je een beetje psychologie geleerd hebt, zou je deze man als betrouwbaar omschrijven? En de man op 3.13min? Waarom heeft de BBC deze film verwijdert? https://www.youtube.com/watch?v=zUvK5m2vxro Gewoon op ''gut feeling'', spreekt deze man in de volgende video de waarheid? Ik weet dat hij vaker geplaatst is, maar kijk en luister nog eens goed en vergelijk het met de informatie wat we tot zover van de Amerikanen hebben gekregen: https://www.youtube.com/watch?v=476LHsr2SWM Wat hij niet doet zijn valse beschuldigingen uiten zonder bewijs, iets waarvoor meerdere van mijn bijdragen niet geplaatst worden op Joop, (dit in tegenstelling van beschuldigingen van Kerry, Obama en Timmermans jegens mede Europeanen, namelijk de Russen, gelden voor de heren andere regels dan voor mij?) de moderator van Joop kan hier heel streng over zijn, zo heb ik een aantal malen de volgende link proberen te plaatsen: http://content1c.omroep.nl/urishieldv2/l27m354da68a1061112e0053d76ddf000000.513ff394d848cd0713cc3d29be7a2f41/nos/docs/wikileaks/06THEHAGUE1184.pdf punt 8:''Timmermans stressed that Bos recognizes that even to hint at such a possibility would alienate large numbers of centrist voters both within and to outside the PvdA. In his view, it would be foolish for the PvdA to trust anyone who used to be a communist.'' Dit zijn feiten, ik heb het niet verzonnen en ik vind het niet off topic, het geeft weer hoe Timmermans over Russen denkt. Dit is wel geplaatst op de site van de SP, U weet wel, vaak beschuldigt van censuur....: http://rood.sp.nl/nieuws/id/1274 Door de vooroordelen van Timmermans zijn we nu nog steeds niet in staat de ware schuldigen aan te wijzen, zou Timmermans een eerlijk en onpartijdig beleid voeren, geen propaganda tegen Rusland ondersteunen EN een goede relatie met de huidige regering in Kiev hebben dan waren onze onderzoekers allang ter plaatse. Net als de Maleisische onderzoekers. Hoe kan Kiev beweren even snel de crash site te veroveren? Ze proberen dat nu al maanden lang zonder succes, hoe lang wilt U wachten? Moeten die lichamen nog maanden blijven liggen? De Oost-Oekrainers juichen zo'n onderzoek toe, de Russen vragen er met klem om, Amerikanen dreigen en laten geen beelden van hun satelliet foto's zien, de flight recorder data is in handen van de Engelsen, ze zijn zogenaamd maanden nodig om de data te analyseren. Stel dat dat zo is: waarom niet nu een copy van de raw data openbaar maken? Het kost een paar uur de data te analyseren, het kost dagen zo niet weken om het zodanig te manipuleren dat het weer een kloppend verhaal wordt in geval van een cover up. Ik weet dat, ik heb jaren met logging data gewerkt en doe dat nog, hoe simpel te wijzigen. Daarom: Wij leveren ter plekke raw data af om te kunnen bewijzen dat we de data niet manipuleren. Als we metingen laten uitvoeren staan we erbij, witnessen we het hele proces totdat we de raw data in handen hebben. Er is zogenaamd een Rus bij in Engeland, wie is dat? Chodorovski is ook een Rus. Raw Flight data openbaar, cockpit gesprekken openbaar, dat is niet zo moeilijk toch? Waarom gebeurd dat nu niet? Tot slot Arie, inderdaad, een BUK kan het goed gedaan hebben, Kiev heeft ze daar opgesteld, op de dag na 17 July zijn er een stuk of 6 afgevoerd , hun radar werd niet meer waar genomen, waarom zijn die niet door Nederlandse onderzoekers gecontroleerd? We hebben Nederlandse Commando's in Polen, paraat, aan het trainen met de Amerikanen, waarom willen die samen de Kiev BUK's niet onderzoeken? Heeft Boeing daar geen belang in? De verzekering ook niet? Of mogen ze dat niet. Het is toch een koud kunstje om ze 1 voor 1 even naar Kiev te rijden, kost geen 20 uur rijden. Je kunt op zo'n installatie niet verbergen dat er recent mee is geschoten, als ik Kiev was zou ik mijn BUK's laten controleren om mijn onschuld onomstotelijk aan te tonen. Maar wie ben ik....

3 Reacties
Abendsonne
Abendsonne28 jul. 2014 - 10:08

Zo, je pakt even goed uit hier. Alleen parels voor de zwijnen joh. Ze lezen het niet, ze willen het niet lezen, ze willen het niet verifiëren alleen brullen dat we een bankrekening vol roebels hebben inmiddels.

Abendsonne
Abendsonne28 jul. 2014 - 10:08

"[En wat dat met deze zaak te maken heeft? Dat die Amerikanen (en hun hulp-sherifjes) niet gestikt zijn in hun eerste leugen en veel ervaring hebben in gefabriceerd bewijs.] Ja, en ? Wat heeft dat met deze zaak te maken ? " Ik geef het op. Volgens mij ben jij zo iemand die na 4 keer te zijn belazerd door dezelfde tweede hands autohandelaar toch weer terugkomt om er zijn vijfde te kopen. Uit onverstoorbare gewoonte en uit blinde goedgelovigheid.

arieroos
arieroos28 jul. 2014 - 10:08

[Jij gaat er prat op dat je alles verifieert? Denk jij dat we dat niet doen?] Dat denk ik niet alleen, dat weet ik. Het is overduidelijk uit jullie posts. [Wat de SU-25 betreft zit je er naast, Oekraïne heeft een gemodificeerd type in bezit:] Jochie, probeer nu niet van die doorzichtige trucjes, ok ? Eerst post je een hoop tekst over een upgrade, maar zonder informatie over een verhoogd plafond. Daaronder zet je een linkje. Daaronder stel je, dat op meerdere sites te vinden is dat het plafond hoger is. Dat is een hele bekende desinformatie truc; veel irrelevante details presenteren, zodat de aandacht wordt afgeleid van precies dat ene detail waar het over gaat. En je past deze truc ook nog verschrikkelijk dom toe. Want als ik op jouw link klik, dan lees het volgende stuk tekst dat jij "vergeten" bent te quoten: "Su-25UMB1 is equipped with two engines R-95SH. Maximum height of flight is 7,000 meters, operational range - 890 kilometers, level flight velocity at an altitude of 200 meters is of 980 km/h." [Op meerdere sites is een plafond van 10.000m te vinden.] Natuurlijk, want het gaat hier om een desinformatiecampagne. Niets is zo makkelijk op te zetten als een website. En op de dag dat dit verhaaltje verscheen, werd wikipedia aangepast vanaf een Russisch IP-adres, waarbij het plafond naar 10 km. werd gezet ... Toch houd Sukhoi, de fabrikant van het vliegtuig, zelf vol dat het 7 km. is. Goh, wie zou er nou gelijk hebben: http://www.sukhoi.org/eng/planes/military/su25k/lth/ Je zakt hier echt volledig door het ijs, Roelf. [ ... het zijn en blijven Oekraïners, het is en blijft moord op je eigen bevolking, ongeacht aan welke kant je staat!] Eh ... nee ? Het gaat hier grotendeels om Russen. Huurlingen, wel te verstaan. Ook zoiets waar jij het maar niet over wilt hebben, maar de belangrijkste bevelhebbers van de separatisten zijn allemaal Russen. [Dit filmpje is van 1 maand voor de crash:] Niets zo makkelijk te faken als een filmpje. Iedereen die Youtube aandraagt als bewijs is bezig met desinformatie. [Nogmaals de verdwenen BBCRussia film, de man op 1:08min, als je een beetje psychologie geleerd hebt, zou je deze man als betrouwbaar omschrijven? En de man op 3.13min? Waarom heeft de BBC deze film verwijdert?] Misschien omdat ze erachter waren gekomen dat die mensen niet de waarheid spraken ? Even voor de duidelijkheid, als je grote aantallen huurlingen kunt betalen, dan kun je ook een stel dorpelingen betalen om een verhaaltje te vertellen. Lees Joris Luyendijk's Het zijn net mensen maar eens; ooggetuigenverslagen moet je altijd met een korreltje zout nemen. [Gewoon op ''gut feeling'', spreekt deze man in de volgende video de waarheid?] Ik gebruik mijn "gut feeling" niet om te bepalen of iemand liegt of niet. Mijn "gut feeling" kan zich namelijk vergissen. [Ik weet dat hij vaker geplaatst is, maar kijk en luister nog eens goed en vergelijk het met de informatie wat we tot zover van de Amerikanen hebben gekregen] Dat traject op die kaart klopt niet; check flightradar maar. [Wat hij niet doet zijn valse beschuldigingen uiten zonder bewijs, iets waarvoor meerdere van mijn bijdragen niet geplaatst worden op Joop ...] Volgens mij heb ik hierboven heel duidelijk laten zien dat jij bezig bent met het bewust verspreiden van desinformatie ... [ ... zo heb ik een aantal malen de volgende link proberen te plaatsen:] Ik krijg daar alleen een pagina met copyright informatie te zien ... wat zou ik gevonden moeten hebben, volgens jou ? Of gok je er weer op, dat ik niet even op een linkje klik om te checken of jij de boel niet aan het belazeren bent ? [Dit is wel geplaatst op de site van de SP, U weet wel, vaak beschuldigt van censuur....] Het wordt echt steeds gekker. Wat heeft regeringsdeelname van de SP nu weer met het hele gebeuren te maken ? [Stel dat dat zo is: waarom niet nu een copy van de raw data openbaar maken? ] Misschien omdat niemand daar wat mee kan, omdat het om nogal specifieke dataformaten gaat ? [Het kost een paar uur de data te analyseren ...] Nou nee ... als je kijkt naar eerder vliegrampen, dan duurde het altijd erg lang om die data te analyseren. Dat is echt niet zo raar of zo. Verder, het is volkomen normaal dat er sowieso pas dingen worden vrijgegeven als het onderzoek is afgerond. Je kan wel janken dat het verdacht is, maar dat is het simpelweg niet. Het is gewoon standaard procedure. [Ik weet dat ...] Jaja ... het spijt me zeer, maar je bent je geloofwaardigheid al volledig kwijt. Verder, voor zover ik weet werk jij niet in de luchtvaart, maar in de olie- en gas industrie, dus wat jij met data-analyse doet is zeker niet hetzelfde. [Tot slot Arie, inderdaad, een BUK kan het goed gedaan hebben, Kiev heeft ze daar opgesteld, op de dag na 17 July zijn er een stuk of 6 afgevoerd , hun radar werd niet meer waar genomen, waarom zijn die niet door Nederlandse onderzoekers gecontroleerd?] Als het inderdaad Kiev is geweest, waarom heeft Rusland dat dan niet meteen laten zien met radarbeelden ? Waarom hebben ze eerst een paar dagen niks gezegd, en zijn toen met een ongeloofwaardig verhaaltje over die SU-25 gekomen, compleet met wikipedia vandalisme ?