Sfeerfoto van Joop
Joop
Joop

Amerikaans Hooggerechtshof draait strijd tegen klimaatcrisis de nek om

Zeg maar dag tegen een leefbare planeet
Joop

Omroep Max verplicht CoronaCheck voor medewerkers en gasten

  •  
18-10-2021
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
slagter
Wie bij Omroep Max in een van de programma’s te gast is, moet een CoronaCheck kunnen overleggen. Topman Jan Slagter wil die eis ook invoeren voor medewerkers. Slagter onthulde de praktijk in de rubriek Stand.nl in Spraakmakers op NPO Radio 1. (vanaf 3:15)
Presentatrice Ghislaine Plag werpt aanvankelijk nog even tegen dat het in Nederland verboden is om medewerkers tot vaccinatie te verplichten maar dat wuift Slagter weg. “Je mag zoveel niet in dit land.”
"“Je moet gevaccineerd zijn. Ik word niet gecontroleerd als ik hier binnenkom. Dat vind ik gek. Onze gasten weten op voorhand dat als je niet gevaccineerd bent dat je dan een sneltest moet ondergaan. Die hebben wij, de uitslag krijg je binnen een kwartier. Of je laat je QR-code zien. En we gaan het ook bij medewerkers doen omdat ik ook een aantal mensen heb werken… Ik heb bijvoorbeeld een medewerker wiens vrouw ernstig ziek is, als die corona krijgt gaat ze dood. Om het maar even heel zwartwit te stellen. En nog een paar andere mensen. Ook voor die mensen ben ik verantwoordelijk. Dus je laat of je QR-code zien of je laat je een paar keer per week testen. Je bent van harte welkom maar ik wil zeker weten dat ik voor iedereen een veilige omgeving heb.”"

Praat mee

Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.

avatar

Reacties (33)

wittecisnoot
wittecisnoot19 okt. 2021 - 10:42

“Je mag zoveel niet in dit land.”, nou Slagter claimt dat die boven de wet staat... Het feit is dat ongevaccineerden het virus prima over kunnen brengen. Het enige wat dhr'. Slagter doet is deze vrouw schijnveiligheid brengen.

1 Reactie
rvb2
rvb219 okt. 2021 - 12:31

nee, dat is niet het enige. Slagter sluit mensen uit. Daarom is hij geen slag beter dan een willekeurige racist, die mensen wil uitsluiten op basis van afkomst.

Peter Stans
Peter Stans19 okt. 2021 - 9:28

Helemaal met Slagter eens!

Joop den Uil
Joop den Uil19 okt. 2021 - 8:34

Prima daad ! wie volgt ? Gevangenissen, supermarkten, benzinestations, ziekenhuizen ... we zullen ze eens een puppie laten ruiken die ongeprikten ! Max wordt nu een echt cuckoos nest.

GabrielMokummer*...And Justice for All!*
GabrielMokummer*...And Justice for All!*19 okt. 2021 - 8:33

Hallo. Vrijheid in een bijna 100% vrij land zoals Nederland betekent voor mij ook wat meer vrijheid geven en gunnen aan degenen die al gevaccineerd zijn. Ik heb juist heel erg weinig sympathie voor degenen die zeer bewust kiezen om zich niet te laten vaccineren terwijl vaccins al hebben bewezen dat ze een goede bescherming bieden. Over echt slechte gevolgen van vaccins heb ik tot nu toe heel weinig gelezen (behalve een paar gevallen met de AstraZeneca en Janssen vaccins een tijdje geleden). Denken degenen die geen vaccins willen echt ook helemaal niet aan de problemen die ze misschien gaan veroorzaken in Nederland met de komst van de winter en de zorg weer overgebelast wordt? Chapeau juist aan meneer Jan Slagter voor zijn moedige actie❤ Dat hij zijn medewerkers en gasten goed wil beschermen, via een CoronaCheck, is niets mis mee! Een fijne dag.

5 Reacties
rvb2
rvb219 okt. 2021 - 8:44

Om te beginnen is het tegen de wet. Het is ook een inbreuk op de mensenrechten. Er is van alles mis met het eisen van een coronapas voor medewerkers, en ook voor bezoekers als je niet tot de bedrijven hoort waar het vanuit de overheid verplicht is.

Peter Stans
Peter Stans19 okt. 2021 - 9:29

Nee, dat soort mensen denkt daar of niet over na, en minimaal staan ze met 2 voeten in een totaal andere wereld. Prima, maar niet in mijn buurt komen dan.

voorburg2
voorburg219 okt. 2021 - 10:34

@rvb: welk mensenrecht wordt dan overtreden? De coronapas is absoluut geen vaccinatiedwang, je mag ook testen.

Gerygrr
Gerygrr19 okt. 2021 - 11:15

Rvb Honderd procent eens met deze maatregel. Onze wetgeving is ernstig aan herziening toe. Stel, dat de grondwet nu geschreven zou worden, dan zou er veel anders worden! Art1, art 23…… Corona houdt zich niet aan de wet.

pastafari
pastafari19 okt. 2021 - 11:27

@rvb hoe komt het dat jij zoveel weet van de rechten van de mens en de wet? Ik zal je uit je droom helpen, bedrijven kunnen dit vragen aan hun medewerkers. Er zijn genoeg bedrijven die een vaccinatie eisen van medewerkers, en dit al lang voor corona. Je zult wel voor de medewerkers die niet willen een alternatief moeten vinden, maar verder kan dit alles.

sr626
sr62619 okt. 2021 - 8:27

Slagter heeft helemaal gelijk. En wat maken de antivaxxers en anti Corona checkers zich hier weer breed. De misplaatste boosheid straalt er vanaf. Je zult maar in Zwolle op een operatie aan je pijnlijke rug moeten wachten vanwege de ongevaccineerde Staphorsters: dat is iets waar je je druk moet maken.

2 Reacties
wittecisnoot
wittecisnoot19 okt. 2021 - 10:43

Dat ligt er aan. Als die pijnlijke rug komt door langdurig overgewicht, dan heb geen recht om te mopperen.

sr626
sr62619 okt. 2021 - 14:03

@ wittecisnoot: Zeker dan. Ik ken iemand met overgewicht, niet door overmatig eten, maar door ziekte. Dus deze opmerking is ongeldig.

Joop16
Joop1619 okt. 2021 - 7:39

Mijnheer Slagter heeft blijkbaar het nieuws niet meegekregen dat tegen covid gevaccineerde mensen nog steeds besmettelijk kunnen zijn. En dat een coronapaspoort dus schijnveiligheid creëert. Hopelijk weet die ene medewerker wiens vrouw ernstig ziek is dat wel. "Je bent van harte welkom maar ik wil zeker weten dat ik voor iedereen een veilige omgeving heb" Wat een ontzettende naïviteit.

4 Reacties
adriek
adriek19 okt. 2021 - 10:20

Ongevaccineerden kunnen in zelfzame gevallen besmettelijk zijn. Maar in veel mindere mate dan gevaccineerden. En ze worden veel minder ziek als ze corona krijgen. En ze hebben geen 5G chips in hun aderen, krijgen geen adhd, hun dna verandert niet... En ja, het blijft je eigen keuze om je niet te laten vaccineren, maar als je je door Facebook onzin laat beinvloeden is het niet je eigen keuze (meer), maar dan ben je gewoon een sukkel die liever Facebook onzin gelooft dan zichzelf en anderen beschermt.

wittecisnoot
wittecisnoot19 okt. 2021 - 10:47

Precies Joop. Dat feit roepen experts en roept men hier. Maar men wil zichzelf liever de wappie (want die zitten ook aan de Pro-vax kant, slagter is er één van) zijn. Lekker kop in het zand steken.

Gerygrr
Gerygrr19 okt. 2021 - 11:19

De naïeven liggen nu in ziekenhuizen in Ede of Tiel, dankzij slimmerds als u.

Fransss en Vrij
Fransss en Vrij19 okt. 2021 - 12:35

100% veilig bestaat niet. Maar de kans dat een gevaccineerde positief is is tien maal kleiner dan dat een ongevaccineerde positief is. Dat 100% veilig niet mogelijk is betekent niet dat je dan maar niks moet doen.

rvb2
rvb219 okt. 2021 - 5:55

Hopelijk volgen stevige sancties tegen dit bedrijf dat illegaal naar medische gegevens vraagt.

5 Reacties
adriek
adriek19 okt. 2021 - 8:35

Het groene vinkje geeft aan dat de houder ofwel gevaccineerd is, ofwel corona gehad heeft, ofwel recent getest is. Mensen die geen QR code kunnen of willen laten zien moeten een sneltest ondergaan. Welke medische gegevens bedoel je? Alleen in het laatste geval geeft de bezoeker prijs of hij wel of geen besmettelijke corona heeft.

Eid
Eid19 okt. 2021 - 9:22

@rvb Ik hoop van harte dat het bedrijf waar u zou werken, of de tent waar u binnen wilt stappen, keurig vraagt naar uw bewijs, en u netjes buiten houdt wanneer u dat zo heerlijk principieel weigert, om te zorgen dat andere mensen een veiligere plek hebben.

Peter Stans
Peter Stans19 okt. 2021 - 9:30

Nee die volgen niet. Je bent niet verplicht om daar te komen he. En mensen die doodleuk ongevaccineerd en al anderen met hun shit willen opzadelen (er zijn ook mensen doodziek, afhankelijk van mantelzorgers) die moet je niet belonen.

rvb2
rvb219 okt. 2021 - 9:54

@Eid: mocht dat gebeuren, dan neem ik een advocaat in de arm. Dat u tegen mensenrechten bent was al lang duidelijk.

Minoes&tuin
Minoes&tuin20 okt. 2021 - 8:50

Werkgevers zijn verplicht een veilige werkplek te creëren. Ik wens je dus succes met je rechtszaak!

Eid
Eid19 okt. 2021 - 5:43

Top, zouden er meer moeten doen, kijkend naar wie er op de IC's liggen.

Roeluit1986
Roeluit198618 okt. 2021 - 22:42

Presentatrice Ghislaine Plag werpt aanvankelijk nog even tegen dat het in Nederland verboden is om medewerkers tot vaccinatie te verplichten maar dat wuift Slagter weg. “Je mag zoveel niet in dit land.” Stuitend, denkt Slagter dat hij boven de wet staat? Wat mij betreft wordt per direct alle overheidssteun aan Omroep Max stopgezet als dit daadwerkelijk wordt doorgezet.

4 Reacties
Eid
Eid19 okt. 2021 - 9:19

@Roel Toe maar.....Weet u, Roel, ik mag een veilige werkplek eisen, en dat zeiige gedoe over grondrechten in dit geval. Langzamerhand maken we overal een grondrechten issue van, heel principieel hoor, bravo, en intussen lopen de IC's vol, kleurt NL weer rood, en gaan we weer een lockdown tegemoet waar gevaccineerden de dupe van zijn, door al die principiele mensen die zo nodig van alles vinden..

Peter Stans
Peter Stans19 okt. 2021 - 9:31

Tja wat jou betreft.... maar dat is nogal krachteloos he...

rvb2
rvb219 okt. 2021 - 13:20

@Eid: u mag een veilige werkplek eisen.. bij u thuis. U mag niet eisen dat collega's hun privacy opgeven.

Roeluit1986
Roeluit198619 okt. 2021 - 22:23

@ allen De wet is de wet, daar heeft Slagter zich gewoon aan te houden.

Doomsdayshaman
Doomsdayshaman18 okt. 2021 - 19:10

Die zekerheid heb je niet!

2 Reacties
RaymondenJoop
RaymondenJoop18 okt. 2021 - 20:46

Daar gaat het ook niet om. Anders hadden we wel een serologische test als bewijs geaccepteerd. Dat Israel overigens wel doet. Zorgt voor een veel groter draagvlak. Het is de lobby die regeert in Den Haag

JohannesV2
JohannesV219 okt. 2021 - 8:31

Nee, dat klopt. Je probeert alleen de kans op, zoveel als nu mogelijk is, te verkleinen.