Sfeerfoto van Joop
Joop
Joop

China klaar om Oceanië in te lijven

Nieuwe overeenkomst betekent grote machtsuitbreiding in gebied
Joop

Nu al overal in VS standbeelden van Trump, naakt

  •  
19-08-2016
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
trump
Dictators komen veelal via verkiezingen aan de macht en richten vervolgens overal standbeelden van zichzelf op. Amerikaanse kunstenaars hebben een alvast een voorschot genomen op die traditie door in vijf steden levensgrote en -echte standbeelden neer te zetten van de Republikeinse presidentskandidaat Donald Trump. De autoritaire politicus die politiek verandert in een freak show, gebruikt in zijn campagne vaak seksualiteit. Geheel in die stijl zijn de standbeelden naakt. “Anatomisch correct,” merkt voorbijganger fijntjes op “behalve de handen, die zijn te groot”, vult een ander aan, een gevatte verwijzing naar de manier waarop Trump in een van zijn speeches de omvang van zijn eigen geslacht ter sprake bracht.
Het werk is getiteld “De keizer heeft geen ballen” en de kunstenaars die het maakten stellen in een persverklaring onder meer te hopen “dat Donald Trump, onze eigentijdse keizer van fascisme en bekrompenheid, nooit geïnstalleerd zal worden in de machtigste politieke en militaire functie in de wereld.”
De beelden zijn inmiddels verdwenen, want zoals de autoriteiten in New York al even toepasselijk opmerkten , het gaat om een “unpermitted erection” en die zijn – hoe klein ook – niet toegestaan.

Praat mee

Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.

avatar

Reacties (105)

blues boy
blues boy21 aug. 2016 - 0:03

Het wordt prachtig als 8-11-2016 overal in de VS Trump van zijn sokkel wordt getrokken en de Republikeinen hun meerderheid in de Senaat verliezen.

Bismarck
Bismarck20 aug. 2016 - 13:16

Om de vraag te beantwoorden waarom mensen steeds minder vertrouwen hebben in journalisten: https://www.washingtonpost.com/politics/obama-rodeo-clown-incident-illustrates-nations-continued-racial-divide/2013/08/15/8da23cf0-05b8-11e3-88d6-d5795fab4637_story.html

2 Reacties
Lode2
Lode220 aug. 2016 - 18:33

Dat het was bedoeld als kritiek op een president en niets met z'n huidskleur te maken had wordt niet geloofd door de PC journalisten. Het moét racistisch zijn van hen. Alsof Obama niet vreselijk onpopulair zou zijn nu na zoveel jaren door zijn politiek na eerst door de overgrote meerderheid van iedereen in de VS met tranen van ontroering en vreugde te zijn verwelkomt als de eerste gekleurde president.

hugo bergveen
hugo bergveen22 aug. 2016 - 7:29

@Lode Laat Obama's populariteit nu geleidelijk stijgen? Misschien beginnen de mensen zich te realiseren hoe de Republikeinen hem voortdurend hebben verketterd en dwarsgezeten.

Freeman2
Freeman220 aug. 2016 - 6:53

Is dit standbeeld met behulp van de scanbeelden op het vliegveld gemaakt?

Bram Emanuel
Bram Emanuel20 aug. 2016 - 0:45

Naakte Trump beelden? Sjiek. Clinton gaat hier mooi voor schut. Dit zal niet goed vallen bij de middenmoot kiezers.

12 Reacties
Ben Joop
Ben Joop20 aug. 2016 - 9:08

fantast

Bram Emanuel
Bram Emanuel20 aug. 2016 - 11:44

Ja, body-shaming en age-shaming zal het goed doen bij de undecideds. Geloof je het zelf?

mulligan
mulligan20 aug. 2016 - 16:11

Een fantast is iemand die een actie, die absoluut niets met Clinton te maken heeft, aanleiding vindt om te zeggen dat Clinton daarmee voor schut gaat.

Bram Emanuel
Bram Emanuel20 aug. 2016 - 21:12

@ mulligan Het heeft alles met Clinton te maken. De beelden zijn dan misschien niet in haar opdracht gemaakt, maar wie weet misschien ook wel. Het is echter een race met 2 kandidaten en het is duidelijk aan welke kant de makers staan. Om geslachtsdeel, corpulentie en leeftijd te gebruiken om Trump belachelijk te maken zal niet goed vallen bij de soccermom van 40 met een paar pondjes te veel. Of elke wat dikkere/oudere kiezer in de VS. En dat zijn er nogal wat. De diepere boodschap van deze beelden is namelijk dat je oude en dikke mensen uit mag lachen. Dat ze belachelijk en vies zijn met hun gezwollen buik, vetrandjes, uitgezakte billen en spataderen. En die boodschap kleeft nu aan het democratische kamp. En dan heb ik het nog niet gehad over duidelijke sexe-shaming door zijn klein afgebeelde geslacht. Dat is met de huidige gender discussies in de VS ook ver over het randje.

mulligan
mulligan21 aug. 2016 - 1:02

En hoe maakt dat dan dat Clinton voor schut staat? Als u de beelden belachelijk vindt, dan staat toch de maker van die beelden voor schut in uw ogen? Of staat volgens u Geert Wilders voor schut als ik Alexander Pechtold belachelijk maak? Breng me niet op gedachten.

Bram Emanuel
Bram Emanuel21 aug. 2016 - 20:29

@ mulligan U hebt het niet helemaal begrepen. De makers probeerden inderdaad Trump belachelijk te maken maar wat ze eigenlijk deden was alle dikke mensen & oude mensen & kleingeschapen mannen & transgenders (het beeld had geen testikels) belachelijk maken. Want waarom is dit beeld grappig? Omdat Trump staat afgbeeld met vetrollen, spataderen, uitgezakte billen, een bolle buik, een kleine penis en geen ballen. Hahaha, laten we daar even lekker om lachen met zijn allen, heel grappig. Dat laatste zinnetjes was satirisch bedoelt, ik zeg het er voor de zekerheid maar even bij.

mulligan
mulligan22 aug. 2016 - 20:11

"De makers probeerden inderdaad Trump belachelijk te maken maar wat ze eigenlijk deden was alle dikke mensen & oude mensen & kleingeschapen mannen & transgenders (het beeld had geen testikels) belachelijk maken. Want waarom is dit beeld grappig? Omdat Trump staat afgbeeld met vetrollen, spataderen, uitgezakte billen, een bolle buik, een kleine penis en geen ballen. Hahaha, laten we daar even lekker om lachen met zijn allen, heel grappig. " Dan herhaal ik voor zekerheid nog maar eens: en hoe maakt dat dan dat Clinton voor schut staat? Want dat was mijn vraag, weet u nog wel?

Bram Emanuel
Bram Emanuel22 aug. 2016 - 22:17

@ mulligen Je bent echt een beetje simpel. Het antwoord staat hierboven al beschreven.

mulligan
mulligan23 aug. 2016 - 12:24

Nou nee, Bram, als u het antwoord al gegeven zou hebben, dan hoef ik het niet vijf keer te vragen. U geeft allerlei uitleg, maar niets van dat alles verklaart waarom Clinton dan voor schut staat. Dat is wat u in eerste instantie beweerde, daarop heb ik u mijn vraag gesteld en ik wacht nu nog steeds op antwoord. Ga ik dat ooit krijgen?

Bram Emanuel
Bram Emanuel23 aug. 2016 - 14:20

@ mulligan zie mijn 2e reactie. Om u nog wat verder te helpen, het begint met "Het heeft alles met Clinton te maken. De beelden zijn dan misschien niet in haar opdracht gemaakt, maar wie weet misschien ook wel. Het is echter een race met 2 kandidaten en het is duidelijk aan welke kant de makers staan." en het eindigt met "En die boodschap kleeft nu aan het democratische kamp."

mulligan
mulligan23 aug. 2016 - 21:02

"De beelden zijn dan misschien niet in haar opdracht gemaakt, maar wie weet misschien ook wel." "Misschien wel, misschien ook niet" is het enige en volledige aandeel van Clinton in het geheel, zelfs in uw eigen woorden. Maar dat (misschien wel, misschien niet) is voor u ruim voldoende om te stellen dat Clinton daarmee dus voor schut staat. U maakt mij niet wijs dat u dat zelf niet lachwekkend vindt. Maar, laat maar, Bram. Ik vraag het niet nog eens. U weigert toch uit te leggen waarom Clinton daarmee voor schut staat en mij boeit het inmiddels ook niet meer.

Bram Emanuel
Bram Emanuel24 aug. 2016 - 19:42

@ mulligan Ik weet niet precies wat u nou eigenlijk vraagt. Bent u het ermee eens dat die beelden ook beledigend zijn voor anderen dan Trump? Ik denk van wel. En Clinton had er meteen op moeten reageren en dit body-shamen moeten veroordelen. Dat deed ze niet en nu lijkt het een impliciete goedkeuring en daarmee gaat ze voor schut, ze slaat een modderfiguur. En zeg nou zelf, mensen die zich door die beelden beledigd voelen en op de wip zitten qua voorkeur zullen nu eerder richting Trump gaan leunen. Waar of niet?

OlavM
OlavM19 aug. 2016 - 19:52

Een beetje grof, maar dat mag in het land van Jeff Koons en zijn tijdelijke muze Cicciolina (Ilona Staller). Als het beeld levensecht is, is Donald Trump toch niet zo plat als je zou denken. Een openbare "unpermitted erection" is natuurlijk niet toegestaan, maar ja, waar zou dat ook voor kunnen dienen zonder ballen?

Randam Hajile
Randam Hajile19 aug. 2016 - 16:50

Ik weet niks van Amerikaanse politiek. Wat ik wel kan zeggen is dat het politieke spel heel smerig gespeeld word. Ondenkbaar in Nederland.

5 Reacties
Randam Hajile
Randam Hajile19 aug. 2016 - 18:51

Sans Home, Daar heeft u gelijk in. Nu is de schreeuw opgericht daarvoor, echter geen naakt standbeeld van Fortuijn toen die nog leefde. Niet dat het veel uit maakt, u heeft gelijk.

Randam Hajile
Randam Hajile19 aug. 2016 - 18:52

@mezelf, foutje dat was niet voor Fortuijn. Er was niks opgericht voor Fortuijn.

mulligan
mulligan19 aug. 2016 - 19:48

"Bent u de debatten met Pim Fortuyn al vergeten? Die werd zo smerig aangepakt en bejegend door zijn collega-politici en in de media dat hij dit met de dood heeft moeten bekopen." Sorry hoor, Sans Hone, maar hier gaat u toch echt uw boekje te buiten. De moord op Pim Fortuyn heeft helemaal niets te maken met die debatten, noch met de deelnemers aan die debatten. En als u meent dat dat wel zo is, dan daag ik u hierbij uit om dat te bewijzen zodat geen greintje twijfel overblijft. Ik ben voorstander van een pittige discussie, maar in het wilde weg beschuldigingen van moord (blijven) rondstrooien heeft niets met 'pittig' te maken, maar alles met onbehouwen en onbeschoft gedrag. Ik heb u er al eerder op aangesproken, maar toen had u (ook) niet het fatsoen om te reageren. Nu wel?

Windowjan
Windowjan19 aug. 2016 - 20:29

@Sans Hone, Dat Pim Fortuyn smerig aanpakt werd, ben ik met u eens. Zie onder staande. Debat na afloop van de Gemeenteraadsverkiezingen in 2002 (Fortuyn vs. Melkert). https://youtu.be/0MgIv_mQp28 Dat hij dit heeft moeten bekopen met de dood, door gebabbel van politici/media, ben ik gedeeltelijk met u eens. Haat zaaien deed Melkert niet, maar sommige mensen pakken nu eenmaal kritiek anders op en begaan een moord.

Crunchy Frog
Crunchy Frog20 aug. 2016 - 9:08

@Sans Hone [Bent u de debatten met Pim Fortuyn al vergeten? Die werd zo smerig aangepakt en bejegend door zijn collega-politici en in de media dat hij dit met de dood heeft moeten bekopen.] Ik begrijp dat je Fortuyn zelf dus ook postuum verantwoordelijk acht voor de moord op Els Borst, die hij 'een groter gevaar voor de volksgezondheid dan Osama Bin Laden' noemde?

opdebank
opdebank19 aug. 2016 - 16:50

Zwak om te proberen iemand op deze manier voor schut te zetten. Maar wie het laatst lacht.... Trump for president. Let maar op.

mees.
mees.19 aug. 2016 - 16:13

In Washington, a 32-year-old white man, described by local authorities as a likely white supremacist, attacked an interracial couple he witnessed engaged in a kiss. “He tells them, ‘Yeah, I stabbed them. I’m a white supremacist,’” said Lt. Paul Lower, a police department spokesman. “He begins talking about Donald Trump rallies and attacking people at the Black Lives Matter protest.” http://www.salon.com/2016/08/19/washington-man-stabs-kissing-interracial-couple-cites-donald-trump-when-arrested/?utm_source=twitter&utm_medium=socialflow

3 Reacties
the don
the don19 aug. 2016 - 16:34

Vanwaar deze 100% off topic reactie?

the don
the don19 aug. 2016 - 18:12

Werkelijk geen idee Sans, daarom vraag ik het aan mees

Ben Joop
Ben Joop20 aug. 2016 - 9:10

Deze man is vermoord door een aanhanger van Trump.

hugo bergveen
hugo bergveen19 aug. 2016 - 15:58

Vrienden, volg eens een tijdje de serieuze Amerikaanse pers. Dan zullen jullie zien dat er in verband met Trump wel andere dingen zijn om je druk over te maken dan de stunt van een kunstenaar.

Harry5
Harry519 aug. 2016 - 15:45

Het is trouwens ook zeer droevig dat Trump zelfs al voordat hij president wordt een zelfverheerlijkingscultus begint waar de Noordkoreaanse leiders nog een puntje (no pun intended) aan kunnen zuigen. dat bewijst al dat we te doen hebben met een maniak, een waanzinnige, een psychoot.

1 Reactie
hugo bergveen
hugo bergveen20 aug. 2016 - 16:07

Trumps arts (die naar het er naar uitziet al dood was toen hij de brief schreef) verklaarde dat Trump 'positief testte op alles'. Gelukkig voor Trump was het een uitermate knullige vervalsing, anders had het er voor hem qua gezondheid slecht uitgezien. Nogmaals vrienden: volg alsjeblieft de serieuze Amerikaanse media voor je het heil van Trump verwacht.

Harry5
Harry519 aug. 2016 - 15:43

Trump lijdt aan alzheimer. Dus die wordt geen president. http://www.ifyouonlynews.com/politics/maybe-trump-isnt-just-an-sshole-could-he-actually-be-suffering-from-alzheimers-or-dementia/

1 Reactie
KalmAan
KalmAan20 aug. 2016 - 5:33

Dus? Ronald Reagan is ook president van de Verenigde Staten van Amerika geweest.

Okke2
Okke219 aug. 2016 - 15:13

Hoe weet de schrijver van dit artikel dat het levensechte standbeelden betaamt?

mulligan
mulligan19 aug. 2016 - 14:56

En het meest verbazingwekkende blijft toch de fervente verdediging die rabiaat rechts meent te moeten opwerpen voor een presidentskandidaat waarop ze nooit zullen kunnen stemmen. Rare jongens, die Hollanders. Om eens een eminent cultuurfilosoof vrijelijk te citeren.

2 Reacties
hugo bergveen
hugo bergveen19 aug. 2016 - 15:41

Wees maar blij dat ze er niet op kunnen stemmen. Er zijn er al genoeg die dat wel kunnen, en die dat ondanks alles misschien wel gaan doen ook.

mulligan
mulligan19 aug. 2016 - 20:08

En toch verdenk ik velen ervan dat ze in maart zullen zoeken naar de namen Trump, le Pen, Farage en Petry op hun stembiljet.

Mostafa
Mostafa19 aug. 2016 - 13:22

Mensen die de kleding hebben uitgevonden zijn inderdaad zeer dankbaar !!

Fransss en Vrij
Fransss en Vrij19 aug. 2016 - 12:08

Wat een zwaktebod. Doet me denken aan de Telegraaf met een stiekeme foto van Pieter Menten in zijn onderbroek in de gevangenis. Doet me denken aan een zwarte periode waar verdachten hun stropdas en bretels werden afgenomen zodat zij als een zwerver hun broek stonden op te houden in het beklaagdebankje.

blues boy
blues boy19 aug. 2016 - 11:48

https://pbs.twimg.com/media/ColDFZPWAAEHD2N.jpg Twee vrienden :-(

1 Reactie
truusbeek2
truusbeek219 aug. 2016 - 13:41

Poetin met een drankneus?

Ben Joop
Ben Joop19 aug. 2016 - 11:44

Kijk ze sputteren die figuren van het vrije woord die de meest smerige cartoons leuk vinden als ze over moslims of joden gaan...

4 Reacties
truusbeek2
truusbeek219 aug. 2016 - 13:39

Vind de tekeningen op Joop betreffende Turkije wel raak en dat gaat niet over moslims of joden. Wat vind jij van die tekeningen Ben Joop ?

Coronarias Redig
Coronarias Redig19 aug. 2016 - 13:42

Voor het vrije woord zijn en dus tegen censuur betekent niet dat je iets mooi moet vinden.

Ben Joop
Ben Joop19 aug. 2016 - 14:31

truusbeek: de antierdogansentimenten zijn puur antimoslimgevoelens, goed te vergelijken met vooroorlogs antisemitisme.

truusbeek2
truusbeek220 aug. 2016 - 17:16

Ben Joop. Als atheist ben ik uitgesproken kritisch over christendom(mee op gevoed) en islam. Kunt u niet tegen maar daarin onderscheid u zich niet van anderen.

RoBru
RoBru19 aug. 2016 - 11:34

Sexistisch, hoor!

omaoeverloos
omaoeverloos19 aug. 2016 - 10:35

Deze platvloersheid wordt dus aan de linkerzijde van het politieke spectrum in de VS als grappig beschouwd.

3 Reacties
Ben Joop
Ben Joop19 aug. 2016 - 13:04

Grappiger dan de meeste anti-semitische anti-moslimcartoons die door rechts worden verdedigt.

the don
the don19 aug. 2016 - 16:36

Jou mening Ben, niet die van mij.

Ben Joop
Ben Joop20 aug. 2016 - 9:12

Dat is bekent don.

peterh2
peterh219 aug. 2016 - 10:07

Denk niet dat dit nou heel veel extra kiezers naar Clinton laat overstappen. Blijkbaar zijn de argumenten op...

4 Reacties
Ben Joop
Ben Joop19 aug. 2016 - 14:58

argumenten zijn nou net dingetjes waar dom rechtse Geert en Trump stemmers niets mee hebben.

mees.
mees.19 aug. 2016 - 16:00

Problemen met satire?

the don
the don19 aug. 2016 - 16:37

Ben ik zie jou constant steken geven naar rechts, maar zelf kom je ook nooit met argumenten. Vertel me eens waarom Clinton beter is dan Trump

peterh2
peterh219 aug. 2016 - 17:09

[Problemen met satire?] Nee hoor, ik vind het alleen gewoon niet grappig. Satire heeft vaak een dubbele bodem, iets subtiels. Dat mist hier of het moet de kleine penis zijn maar dat is te makkelijk. Maar het mag gewoon, dat is het mooie van onze vrije westerse samenleving. Dat in tegenstelling tot bepaalde cartoons...

KalmAan
KalmAan19 aug. 2016 - 10:02

We snappen het nog steeds niet? De te meer je mensen als Trump en ook Wilders kleineert, te kijk zet of vernedert, des te meer stemmen krijgen ze.

4 Reacties
hugo bergveen
hugo bergveen19 aug. 2016 - 15:42

Denk je dat of hoop je dat? Vooralsnog laten de peilingen dat effect niet zien, noch in de Vs, noch in Nederland.

mees.
mees.19 aug. 2016 - 16:01

Is dat zo?Of hoop je dat? Peilingen zijn geen verkiezingen of ben je daar nog niet achter?

Ben Joop
Ben Joop19 aug. 2016 - 17:23

Wie heeft jou ooit op wat voor manier dan ook vernederd en wat gaan Wilders of Trump daar aan doen dan hoop je? Hoe voelt dat eigenlijk als je vernederd door het leven gaat?

KalmAan
KalmAan20 aug. 2016 - 5:30

We snappen het nog steeds niet. In de ogen van de kiezers, worden Trump en ook Wilders gekleineerd, te kijk gezet of vernedert door het establishment, de elite. Stemmers op Trump en ook Wilders, stemmen anti-establishment. Dus hoe meer je ze te kijk zet, hoe meer potentiele stemmers (op Trump en ook Wilders) ook daadwerkelijk zullen gaan stemmen.

ikdus2
ikdus219 aug. 2016 - 10:00

zoveel mooi werk om zoiets lelijks uit te beelden. maar had m dan een tokini gegeven zodat ze de beelden niet zouden verwijderen.

5 Reacties
the don
the don19 aug. 2016 - 11:13

Zelfs gekleed waren die beelden verwijderd. Erect in 'unpermitted erection' slaat in dit geval niet op het geslachtsdeel maar het opbouwen/plaatsen van het beeld. Dit is dan ook de reden dat het land niet vol staat met beelden die ijdele mensen van zichzelf hebben laten maken

ikdus2
ikdus219 aug. 2016 - 12:33

@the don yes sir zo ver was ik nog niet. het schijnt dat zijn erectie toch niet waarneembaar zou zijn. mag je wel in je eigen achtertuin een beeld neerzetten?

Coronarias Redig
Coronarias Redig19 aug. 2016 - 13:45

ikdus Misschien willen ze voor jou een opblaasbare versie opsturen?

ikdus2
ikdus219 aug. 2016 - 14:59

@coronaris redig haha. krijg ik er dartpijltjes bij?

Coronarias Redig
Coronarias Redig20 aug. 2016 - 18:34

Als ik ze had kreeg je ze meteen van mij.

de Haas
de Haas19 aug. 2016 - 9:35

Een "kunstwerk" met Hillary Clinton in nauwelijks verhullende badkleding moest na een storm van protest van fatsoensridders die het als beledigend zagen nog verwijderd worden waarop de kunstenaar er pas echt internationale aandacht mee verwierf door haar met een burqa te bedekken. https://www.theguardian.com/artanddesign/2016/aug/02/hillary-clinton-mural-covered-with-niqab-after-public-decency-complaints Hier op Joop wel eerder een "kunstenares" die Trump al naakt en met kleine piemel schilderde en dat wordt dus nog maar eens niet origineel herkauwd met een andere dus ook al bepaald niet originele "kunstenaar". Dan vind ik persoonlijk de actie van die "overgeschilderde" muurschildering van Clinton juist daardoor wat meer nieuwswaardig vanwege de dan in ieder geval nog enigszins originele actie die samenhang heeft met een bredere discussie over satirische afbeeldingen, fatsoen, en een opgelegde mate van bedekken van lichaam. Want anders dan Trump was Clinton in geen geval naakt.

the don
the don19 aug. 2016 - 9:35

Ik was voor Trump maar nu ben ik voor Hillary. Nu een slecht gemaakt standbeeld is dat impliceert dat hij een klein geslachtsdeel heeft kan ik hem niet langer steunen. Ik verwacht dat miljoenen Amerikanen er net zo als ik over denken en dat Trump slechts 3 á 5 % van de stemmen zal krijgen na deze genadeklap. Maar nog één klein vraagje. Heeft Clinton wel ballen?

Van der Wal
Van der Wal19 aug. 2016 - 9:28

Dat gaat Clinton helpen de verkiezingen te winnen. In plaats van dat die sukkels Trump z'n eigen graf laten graven gooien ze dat van hem weer dicht.

the don
the don19 aug. 2016 - 9:24

>“behalve de handen, die zijn te groot”, vult een ander aan, een gevatte verwijzing naar de manier waarop Trump in een van zijn speeches de omvang van zijn eigen geslacht ter sprake bracht.< Eigenlijk was het Marco Rubio die dat ter spraken heeft gebracht, Trump heeft het alleen ontkent/zichzelf verdedigt. http://abcnews.go.com/Politics/video/marco-rubio-mocks-donald-trumps-spray-tan-small-37280875

1 Reactie
Coronarias Redig
Coronarias Redig19 aug. 2016 - 13:50

Wie was dat ook alweer, Rubio? :P

I F Stone
I F Stone19 aug. 2016 - 9:18

Een naakte Mevr. Clinton van 74 jaar,net uit de badkuip en zonder make up, moet toch ook een uitdaging zijn voor de dames en heren kunstenaars. Na de verkiezingen kunnen beide Figuren linea recta naar Madame Tussaud of kunnen zij een rol spelen in een hedendaagse opvoering van het boek Genesis (,,read my lips, I never took a bite from that apple,, aldus de continuing Clinton saga)

Kees Ollopa
Kees Ollopa19 aug. 2016 - 9:10

Als dit zo doorgaat dan trekt democraat Clinton haar PvdAtje, de rijken zwaarder belasten en gratis onderwijs, nog in voor de verkiezingen. In plaats van na de verkiezingen zoals gebruikelijk.

Casparus2
Casparus219 aug. 2016 - 9:02

Geweldig.Ook leuk dat de dom rechtse reageerders het fatsoen argument ter sprake brengen. in een ander item pleiten ze nog voor een kledingverbod voor moslima ' s .Die zien ze lieve r met een reetveter op het strand. De dom rechtse reageerders, kan men herkennen aan:Trumpvereerders, moslim haters, racisme ontkenners, zwarte piet acolieten, varkensmutsen dragende Wilders voetvolk. Ik moet smakelijk lachen om dat volk.Niet serieus te nemen.

7 Reacties
the don
the don19 aug. 2016 - 11:07

Wat nog leuker is. Jij noemt rechts meer dan eens dom (dat heet generaliseren, of ten wel discrimineren op basis van politieke overtuiging) en gaat dan over fatsoen prate

C1953
C195319 aug. 2016 - 11:30

Casparus; De dom rechtse reageerders, kan men herkennen aan:Trumpvereerders, moslim haters, racisme ontkenners, zwarte piet acolieten, varkensmutsen dragende Wilders voetvolk. Weer een dom linkse reactie!

Casparus2
Casparus219 aug. 2016 - 11:45

@don. Pijnpunten? Dom rechts is nu eenmaal oerdom,kan ik ook niet helpen. Zit in de kwaadaardige aard van het beestje.

Altright
Altright19 aug. 2016 - 12:51

Het zou je sieren om het gene waarvan je andere van verwijt , niet zelf te doen. Maar goed hiervoor heb je enige zelfreflexie nodig en dat gaat ff een stapje te ver.

Casparus2
Casparus219 aug. 2016 - 15:41

@altright Jijbakken. Een DOM RECHTSE liefhebberij. Iedereen die dom rechts is en een Trumpliefhebber kan zijn, heeft het historisch besef van een garnaal. Maar laat de sukkels, het levert mij een gulle lach op.

C1953
C195319 aug. 2016 - 17:35

@Altright, inderdaad fout van mij, maar ik vind, dat deze heer zoveel haat heeft naar zijn medemens, dat ik me een paar keer liet gaan; had niet gemogen. Ik snap gewoon niet, dat iemand zo kan zijn. Ik geloof ook niet, dat je er en gewone discussie mee kan voeren, zonder dat er gescholden gaat worden. En ik ben niet dom (vind ik zelf ;), zeker niet extreem rechts en vind Trump of Wilders nou niet de politici, waar we op zitten te wachten. Dus aangesproken voel ik me niet, maar ik vind dit gewoon niet kunnen; u wel?

C1953
C195319 aug. 2016 - 17:48

@Casparus: Maar laat de sukkels, het levert mij een gulle lach op. Het feit, dat u plezier beleeft aan beledigen van uw medemens en de reacties daarop, zegt mij veel.

[verwijderd]
[verwijderd]19 aug. 2016 - 8:44

--- Dit bericht is verwijderd —

4 Reacties
Juppé🎗
Juppé🎗19 aug. 2016 - 9:30

Met u eens. Alleen vind ik 14% nog best eng. Als ik een bord champignons krijg en heb14procent kans dat er een verkeerde in zit........,

mulligan
mulligan19 aug. 2016 - 9:51

U bent nog steeds van mening dat de kogel van 'links' kwam? Heerlijk toch, zo'n simplistisch wereldbeeld, waarbij je meteen maar iedereen die je niet zint de schuld kunt geven? Ik ken daar ook voorbeelden van in het verleden en het heden, maar die zal ik maar niet noemen. U kent ze vast zó wel.

Tombone
Tombone19 aug. 2016 - 10:16

Natrappen? Het was toch één groot complot van de Clintons? Of komt u daar nu toch maar van terug? Ik denk dat The Donald ze zelf heeft neergezet en dat ze door Kim Jung Un zijn gemaakt en verscheept per kruisraket via China.

mulligan
mulligan19 aug. 2016 - 19:58

Uw wereldbeeld is dus nog veel simplistischer dan ik al dacht, Sans Hone. "Natuurlijk kwam die kogel van die kant, dat weet u ook wel, zo doet men dat op links als de argumenten niet weerlegt kunnen worden, dan gaat men demoniseren, wordt je ineens voor islamofoob, bruinhemd of erger uitgemaakt, wordt Anne Frank erbij gehaald en loop je plots als politicus met 24/7 beveiliging." Werkelijk niet één zinsnede is oorzaak of gevolg van het ander en toch presteert u het om een hele keten van onsamenhangende elementen te presenteren als een ondeelbaar geheel. En nee, de kogel kwam niet van die kant. Hoe graag u ook iedereen die politiek linkse sympathieën heeft verantwoordelijk wilt stellen voor de moord op Pim Fortuyn, het was toch echt een éénmansactie. De verantwoordelijke persoon is berecht, veroordeeld en heeft zijn straf uitgezeten. Nu u nog.

geen-mening
geen-mening19 aug. 2016 - 8:00

Als iemand dit over Clinton had gedaan waren alle feministen gepikeerd en waren we vrouw onvriendelijk enzo, nu is het ineens grappig. En hoezo dictator? Wat heeft hij gezegd dat doet vermoeden dat hij de democratie wil ontmantelen dan? Dat heb ik even gemist.

4 Reacties
Paddy3
Paddy319 aug. 2016 - 8:28

Bv dat journalisten niet mogen schrijven wat ze willen bijvoorbeeld?

Gammana
Gammana19 aug. 2016 - 8:40

Als dit met Erdogan was gedaan dan zouden sommigen al over hun theewater zijn gegaan..

geen-mening
geen-mening19 aug. 2016 - 9:03

Nou nou hij is een keer boos geworden op een krant (er zijn 1.000 andere in de VS), maakt hem dat gelijk een dictator? Ik heb helemaal niks met Trump maar wat men er allemaal bij haalt (verzint) om de beste man onderuit te halen is gewoon zielig. Zal wel komen omdat als je inhoudelijk (en haar persoonlijke historie) kijkt er van de andere kandidaat ook niet veel overblijft, dan moet het maar zo, ik vind het triest zeker voor mensen die andere altijd wijzen op hun moraal.

the don
the don19 aug. 2016 - 9:27

@Paddy Het constant bekritiseren van bepaalde kandidaten of hun standpunten bekritiseren is iets waar columnisten de vrijheid voor moeten hebben. Maar de journalisten zouden het nieuws neutraal moeten bieden en het is vaker gebleken dat ze dat niet kunnen, in ieder geval niet in het geval van Trump.

spagaat
spagaat19 aug. 2016 - 7:55

De grap van een naakte Trump met een klein piemeltje was al gemaakt door een kunstschildster. Wat dat betreft is het niet origineel en haast plagiaat. Ik snap wel dat het grappig is bedoeld, omdat Trump zo'n sexistische bullebak is. Maar om nu platheid met platheid te bestrijden, niet echt mijn ding.

5 Reacties
truusbeek2
truusbeek219 aug. 2016 - 8:11

Kan ik mij geheel bij aansluiten. Deze "kunstenaars" kwalificeren zich zelf hiermee en zeer zeker niet in positieve zin.

Bagus
Bagus19 aug. 2016 - 10:53

Helemaal mee eens. Zij het dat in een open democratie een kunstenaar recht heeft op het maken van platte en -in mijn ogen- ook 'lelijke' kunst! Als het om 'haatzaaiende' kunst gaat dan liggen de kaarten m.i. anders. Maar daar moet een rechter over beslissen en niet een zelfbenoemde censor.

spagaat
spagaat19 aug. 2016 - 11:26

@Bagus: Ik vind zeker ook dat het mag hoor. Witte flapsokken in de sandalen van een man van middelbare leeftijd mogen ook, maar goede smaak is anders.

Bagus
Bagus19 aug. 2016 - 15:41

@ Spagaat ik reageerde op deze zin uit uw posting: [Maar om nu platheid met platheid te bestrijden, niet echt mijn ding]. Mag ik daaruit opmaken dat ik het helemaal met uw eens ben als u het 'naakt' van de heer Trump als een geval van slechte smaak beschouwt?

spagaat
spagaat19 aug. 2016 - 22:23

@Bagus: We zijn het eens hoor! 100%

Mark Gh
Mark Gh19 aug. 2016 - 7:51

Smerige actie, hypocriet ook. Hoe zouden deze mensen reageren als dit gedaan wordt met Clinton? Het is zó makkelijk om Trump op de inhoud aan te pakken dat me dit soort onzin niet nodig lijkt.

4 Reacties
truusbeek2
truusbeek219 aug. 2016 - 8:13

Schijnbaar niet het kan natuurlijk ook een actie zijn ( om maar met een complottheorie te komen) van uit Trump zijn eigen kamp. Gezien de platheid zou dat zo maar kunnen.

Arie Roos
Arie Roos19 aug. 2016 - 8:33

Het is helemaal niet makkelijk om Trump op inhoud aan te pakken. Trump heeft het nooit over inhoud. Dat is nu juist het grote probleem. Hij is een bullshitter.

Ben Joop
Ben Joop19 aug. 2016 - 10:21

Net alsof rechtse haters zich iets aantrekken van inhoud. https://www.sp.nl/nieuws/2016/02/wat-stemt-geert-wilders

Gammana
Gammana19 aug. 2016 - 10:27

@Arie Roos