Logo Joop
De opiniesite van BNNVARA met actueel nieuws en uitgesproken meningen

NS blundert na klacht reiziger over seksuele intimidatie conducteur

  •  
24-09-2016
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
139 keer bekeken
  •  
1766647167_2e593a41d9_o
Klassiek gevalletje ‘traveling while female’. Een jonge vrouw reist met het openbaar vervoer en wordt aangestaard door een oudere man. Ze loopt van hem weg, maar dat accepteert de man niet. Hij komt achter haar aan en gaat naast haar zitten, om haar vervolgens te ‘complimenteren’ met haar uiterlijk en haar te vertellen dat ze moet lachen. Het overkwam twitteraar @JerseyShoraya vandaag. De man in kwestie was een conducteur (u weet wel, de mensen die betaald worden om te zorgen dat mensen een prettige en veilige reis hebben), dus besloot ze verhaal te halen bij @NS_online:
nsseksisme
NS-webcaremedewerker JB, heeft duidelijk de cursus ‘Wat is seksuele intimidatie en hoe ga ik ermee om’ nog niet gevolgd, want zijn pijnlijke reactie is:
Zie het als een compliment. Flirten is natuurlijk niet verboden maar als je het vervelend vindt kun je er altijd wat van zeggen.
Tot grote verbijstering van @JerseyShoraya en vele andere twitteraars:
Geschrokken van de talloze boze mentions en retweets, twittert JB even later via @NS_online:
Als je het zo vervelend, wil ik die klacht wel voor je aanmaken. Zou je in een DM zoveel mogelijk uiterlijke kenmerken willen geven en het traject waar je op hebt gereisd?
Nog steeds niet de begripvolle en professionele toon die je zou verwachten van een medewerker van de klantenservice. Diverse twitteraars proberen vervolgens verhaal te halen bij @NS_online, waar er inmiddels een senior persoon wakker lijkt te zijn geworden, want de reacties zijn ineens van een compleet andere toon:
Medewerker IH zegt tegen een verontwaardigde @headphonesgirI :
Onze reactie was inderdaad wat kort door de bocht. We zijn er niet bijgeweest en kunnen derhalve niet over de situatie oordelen. Mijn collega is nu in gesprek met Shoraya. We gaan hier een serieuze melding van maken.
En ook JB lijkt het ineens begrepen te hebben:
Een woordvoerder van de NS geeft desgevraagd aan Joop toe dat de initiële reactie van webcare medewerker JB niet handig was, maar benadrukt dat de fout inmiddels ruiterlijk is toegegeven en dat de klantenservice in gesprek is met de twitteraar om de zaak verder uit te zoeken. Verder wil de NS niets kwijt over het incident:
Dat is tussen de klant en de NS.
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.