Sfeerfoto van Joop
Joop
Joop

GGD: drie weken quarantaine na contact met apenpokkenpatiënt

Advies geldt als voorzorgsmaatregel
Joop

Nikkie Tutorials is afpersers te snel af en komt uit de kast als transgender

  •  
13-01-2020
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
De Nederlandse YouTube-grootheid Nikkie Tutorials heeft maandag in een video verteld dat ze transgender is. “Ik heb er altijd naar uit gekeken om dit nieuws op een dag met jullie te delen, onder mijn eigen voorwaarden. Maar het lijkt erop dat die kans van mij is afgepakt”, begint de 25-jarige vlogger haar video.
“Ik ben in het verkeerde lichaam geboren”, vervolgt Nikkie Tutorials, die wereldwijde bekendheid verwierf met haar make-up-tutorials. Op haar 19e onderging ze daarom een geslachtsoperatie. Dat ze nu voor haar kijkers ‘uit de kast komt’, is weliswaar ‘bevrijdend’ maar niet volledig uit vrije wil.
De YouTuber werd naar eigen zeggen gechanteerd door mensen die dreigden het verhaal van haar geslachtsverandering openbaar te maken. “Het was angstaanjagend om te weten dat er mensen zijn die zo slecht zijn dat ze iemands identiteit niet kunnen respecteren. Deze is voor jullie”, zegt Nikkie, terwijl ze haar middelvinger opsteekt.
Ze hoopt dat ze met haar verhaal ‘kleine Nikkie’s’ inspireert om ook naar buiten te treden. “Het zal niet makkelijk zijn, maar het is het wel waard.”

Praat mee

Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.

avatar

Reacties (47)

Drunken Pumpkins3
Drunken Pumpkins314 jan. 2020 - 14:26

Goedzo. Laat je niks wijsmaken door xenofobe mensen en partijen. Ben eerlijk naar jezelf en naar andere. Laat iedereen maar weten wie je bent. Niks is zo dapper als dat. Go young people!

RaymondenJoop
RaymondenJoop14 jan. 2020 - 13:46

Dit is heel erg privé, en dat wil ik eigenlijk niet weten. Ook omdat het me niks aangaat. Het feit dat die mensen haar chanteren is veel kwalijker, die zouden min. een paar jaar cel moeten krijgen. Intolerantie versus homo, lesbo's, transgenders, etc is een kwaad wat onze samenleving in het hart treft. Begrip voor groepen die dat gedrag normaal vinden en sterk afkeurend staan tav dit soort personen (en dan met name agv een geloofsovertuiging) vind ik dan ook te idioot voor woorden. Anno 2020 zou dit niet een issue mogen zijn

9 Reacties
Drunken Pumpkins3
Drunken Pumpkins314 jan. 2020 - 14:25

Het fiet dat je het "niet wil weten" klint als onacceptatie. Dat jij het niet "wil" weten doet er niet toe. In dit land moet elke transgender openlijk kunnen zijn wie ze zijn en elke transgender moet het kunnen toegeven. Niks is zo dapper als toegeven wie jecwerkelijk bent.

wegmetons
wegmetons14 jan. 2020 - 18:25

@Drunken Pumpkins, dat schrijft hij toch ook? Hij wil het eigenlijk niet weten omdat hij vind dat het tegenwoordig gewoon helemaal niet interessant hoort te zijn of je nu vrouw was en man bent (of andersom). Als je vrouw wil zijn dan ben je vrouw.

RaymondenJoop
RaymondenJoop14 jan. 2020 - 20:29

@Drunken Pumpkins Je begrijpt me verkeerd inderdaad, zoals wegmetons al aangeeft. Dit is zo enorm privé dat het een ander geen ene bal aan gaat. Nooit. Juist in dit land moet elke transgender, homo, lesbo, etc doen en laten wat ie wil. Niet aan een ander om daar ueberhaupt commentaar op te hebben of wat van te vinden. Het is een grondrecht van ieder persoon te zijn wat ie wil. Het is eigenlijk triest dat dit zo belangrijk nieuws is.

Qizilbash2
Qizilbash214 jan. 2020 - 20:48

@ Drunken. Misschien ben je, wat dit betreft, nu onterecht te negatief over Raymond? Volgens mij zegt Raymond: ‘eigenlijk wil ik het niet eens weten’ ‘want het is heel erg privé’ en ‘het gaat mij ook niks aan’. Hij gebruikt ook het persoonlijk voornaamwoord ‘haar’ wanneer hij het over Nikki heeft. Hij accepteert deze transgender dus als de gender waar zij zichzelf mee identificeert. Verder noemt hij dergelijke intolerantie een ‘kwaad in de samenleving’. Dat klinkt bij mij in de oren absoluut niet als dat Raymond het ‘transgender zijn’ zelf niet accepteert maar meer dat hij niet accepteert dat dit privé onderwerp sowieso niet iets is wat anderen aangaat. Persoonlijk ben ik het zelf ook niet eens met Raymond, maar dan om andere redenen. Blijkbaar vindt Raymond het erger dat intolerante mensen tegen transgenders en homoseksuelen zijn, vooral als zij intolerant zijn vanuit hun geloofsovertuiging. Dat is net zoiets als: ‘Ik heb een hekel aan fietsendieven. Vooral als het Marokkanen zijn’ Wat maakt het uit wie je fiets steelt? Een autochtoon of Marokkaan? Is het erger als een Marokkaan de dief is? Is fietsendiefstal iets wat je automatisch aan een Marokkaanse afkomst kunt koppelen? Is het erger als intolerantie tegen transgenders en homoseksuelen afkomstig is van een gelovige (christen, moslim of jood)? Is het minder erg als het afkomstig is uit de straatcultuur of machocultuur?

RaymondenJoop
RaymondenJoop15 jan. 2020 - 8:26

@Qizilbash Je snijdt hiet iets aan. Wmb is een dergelijke intolerantie als gevolg van een geloofsovertuiging net zo erg als een macho cultuur. Begrijp ook absoluut niet waarom ik begrip moet hebben voor iemand met zulke opvattingen als gevolg van een geloof. En dan maak ik geen onderscheid in geloof.

Marinus C.
Marinus C.15 jan. 2020 - 10:04

@Quizilbaz De abrahamitische religies zijn de belangrijkste vector waarmee de plaag van rabiate LGBT-haat zich over de wereld heeft verspreidt. Dat wil niet zeggen dat er homofobie voordien niet voorkwam, al was het over het algemeen een stuk milder. Afwijzend tegen homoseksualiteit staan omdat het voortplanting hindert is van een andere categorie als homoseksuelen levende verbranden of stenigen omdat je ze een gruwel vindt. Er zijn trouwens best veel voorbeelden te vinden van culturen die neutraal of zelfs positief tegenover "gender benders" stonden. Tenminste voordat de christenen, en in mindere mate moslims, hun normen en waarden aan die volkeren opdrongen. In principe ben ik het met je eens hoor, als mijn tanden uit mijn smoel worden getrapt boeit het me niet zoveel of het Christelijke, Islamitische of exteem-rechtse homohaat betreft, maar in de praktijk is ideologische en met name religieuze homohaat een stuk problematischer dan de huis- tuin- en keukenvariaties van het probleem. De meeste mensen hebben wel iets beters te doen dan op homo's jagen, ook al hebben ze een hekel aan homo's, maar zo gauw homohaat en religieus waandenken elkaar ontmoeten lijkt het hek van de dam. Abrahamitische religie in het algemeen, en het Chistendom is het bijzonder is het ergste wat de holebi gemeenschap ooit is overkomen. De belangrijkste reden waarom het in landen als NL goed toeven is voor holebi's is het feit dat deze religies in elkaar zijn gestort zijn(christendom) of simpelweg te weinig support hebben om erg problematisch te worden (islam/judeaisme)

Qizilbash2
Qizilbash215 jan. 2020 - 13:34

@Raymond: ‘Begrijp ook absoluut niet waarom ik begrip moet hebben voor iemand met zulke opvattingen als gevolg van een geloof. En dan maak ik geen onderscheid in geloof’ Volgens mij zegt niemand dat je daar begrip voor moet hebben. Waarom protesteer je tegen iets wat niemand heeft beweerd? Je hoeft helemaal niet speciaal te vermelden ‘en dan met name agv een geloofsovertuiging’. Keur gewoon de daad zelf af. Intolerantie tegen homo’s en transgenders of bijvoorbeeld het stelen van fietsen. Als je wél onderscheid in geloof had gemaakt dan had je van mij daarover echt wel hevige kritiek gekregen. Als een Marokkaan een homo of transgender in elkaar slaat moet je daar natuurlijk wat van zeggen en geen begrip voor hebben. Uit onderzoek is gebleken dat Turken zich veel, veel minder vaak schuldig maken aan homo-gerelateerd geweld. Turken zijn echter net zo goed moslim als Marokkanen. Er zijn trouwens nog vele andere mensen in Nederland die overtuigd een religie aanhangen en wel of niet intolerant zijn tegen homoseksuelen en transgenders. Wij hebben in Nederland artikels 1 en 6 in de grondwet. Zolang men zich daaraan houdt is er geen probleem met het volgen van een religie. Verder plegen autochtonen in absolute aantallen het meest homo-gerelateerd geweld. Simpelweg omdat er veel meer autochtonen zijn dan Marokkanen of Turken. Daar valt meer winst te behalen als je het wilt bestrijden. Ik hoef je denk ik niet te vertellen dat er in de gangsta/hip-hop cultuur ook niet positief wordt gekeken naar homoseksuelen en transgenders. Veel van de teksten bevatten geweld tegen homo’s en zijn denigrerend tegenover vrouwen. Laat staan transgenders. Er zijn dus veel meer factoren dan alleen religie. Je moet die intolerantie dus afkeuren waar en wanneer je het tegenkomt zonder begrip te tonen. Zodra je vindt dat het erger is als die intolerantie afkomstig is van mensen met een bepaalde afkomst of religie dan bevind je je op een glijdende schaal dat eindigt bij extreemrechts. Voor je het weet zit je dan ‘minder, minder’ te scanderen wanneer een extreemrechtse politicus voorstelt om minderheden met een specifieke etnische of religieuze afkomst te deporteren.

marcelhermus
marcelhermus15 jan. 2020 - 22:36

wow Qizilbash legt raymond echt woorden in zijn mond die hij nooit gezegd heeft. Raymond heeft het niet een keer over geloof gehad en als hij zich verdedigd omdat Qizilbash daarover begint gaat Qizilbash daar volledig mee aan de haal. Sorry Qizilbash maar wat betreft discussieren ben jij af.

Qizilbash2
Qizilbash216 jan. 2020 - 12:14

@ Cubert20: ‘Wow Qizilbash legt raymond echt woorden in zijn mond die hij nooit gezegd heeft. Raymond heeft het niet een keer over geloof gehad en als hij zich verdedigd omdat Qizilbash daarover begint gaat Qizilbash daar volledig mee aan de haal.’ Raymond zei op 14 januari 2020 om 14:46: ‘Intolerantie versus homo, lesbo’s en transgenders is een kwaad wat onze samenleving in het hart treft … en dan met name agv een GELOOFSOVERTUIGING’ Raymond zei op 15 januari 2020 om 09:26: ‘Begrijp ook absoluut niet waarom ik begrip moet hebben voor iemand met zulke opvattingen als gevolg van een GELOOF. En dan maak ik geen onderscheid in GELOOF’ Qizilbash (ik dus) op 15 januari 2020 om 14:34: ‘Volgens mij zegt niemand dat je daar begrip voor moet hebben. Waarom protesteer je tegen iets wat niemand heeft beweerd? Je hoeft helemaal niet speciaal te vermelden ‘en dan met name agv een geloofsovertuiging’. Keur gewoon de daad zelf af.’ Qizilbash (ik dus) op 15 januari 2020 om 14:34: ‘Je moet die INTOLERANTIE dus AFKEUREN waar en wanneer je het tegenkomt ZONDER BEGRIP TE TONEN. Zodra je vindt dat het ERGER is als die intolerantie afkomstig is van mensen met een bepaalde AFKOMST of RELIGIE dan BEVIND JE JE OP een GLIJDENDE SCHAAL DAT EINDIGT BIJ EXTREEMRECHTS. Voor je het weet zit je dan ‘minder, minder’ te scanderen wanneer een extreemrechtse politicus voorstelt om minderheden met een specifieke etnische of religieuze afkomst te deporteren.’ Cubert, Volgens mij heb ik Raymond eerst verdedigd (Drunken Pumpkins vond ik te negatief over Raymond), ik zei dat ik niet de indruk had dat hij transgenders niet accepteerde. Volgens mij juist wel aangezien hij persoonlijk voornaamwoord ‘haar’ gebruikte bij deze transgender mevrouw. Daarna heb ik volgens mij een beschaafd dialoog gehad met Raymond waarin ik hem heb geadviseerd dat hij dergelijke intolerantie dus mag/moet afkeuren waar en wanneer hij het tegenkomt zonder begrip te tonen. Zodra Raymond echter vindt dat het erger is als die intolerantie afkomstig is van mensen met een bepaalde afkomst of religie dan bevind hij zich op een glijdende schaal dat eindigt bij extreemrechts. Voor hij het beseft zit Raymond dan ‘minder, minder’ te scanderen wanneer een extreemrechtse politicus voorstelt om minderheden met een specifieke etnische of religieuze afkomst te deporteren. Ben jij, Cubert, dan misschien een van die extreemrechtse personen die ‘minder, minder’ scanderen en maak je je zorgen dat Raymond misschien mijn advies opvolgt en straks niet samen met jou ‘minder, minder scandeert? Zit dat je dwars of kun je niet zo goed begrijpend lezen. Waarom beschuldig je mij ervan Raymond woorden in de mond te hebben gelegd die hij niet 1 keer zou hebben gezegd? Dat heeft hij wel degelijk gezegd. Is lezen wat iemand heeft geschreven nou zo moeilijk?

Leontrotsky
Leontrotsky14 jan. 2020 - 13:37

Prachtige vrouw en een voorbeeld voor ons allemaal, ik hoop dat ze naar de 100 miljoen subscribers gaat.

2 Reacties
Qizilbash2
Qizilbash214 jan. 2020 - 21:16

Nee, dat ook weer niet. Ik vind heel andere mensen 'een voorbeeld voor ons allemaal' en verbruik mijn 'hoop' liever voor hen

wegmetons
wegmetons14 jan. 2020 - 22:19

Mwah, daar wordt de wereld ook niet beter van. Der zijn al zoveel meisjes die make up belangrijker vinden als wat dan ook terwijl vrouwen van zichzelf al mooi zijn. Ik vind het een voorbeeld hoe ze hier mee om gaat maar ik zou als ik een dochter had haar niet adviseren om naar Nikkie te kijken, ik zou hopen dat ze trots zou zijn op hoe ze er uit ziet. Make up is maar nep en zeker in de hoeveelheden wat zij promoot...

Proletarier
Proletarier14 jan. 2020 - 12:38

Dus de onderdrukking van transgenders en afpersing van transgenders door intolerant tuig is zo normaal voor jou dat het niet nieuwswaardig is? Lekker dan...

henk-alexander
henk-alexander14 jan. 2020 - 11:27

Het ongemak dat Nikkie Tutorials nu ondervindt valt in het niet bij de ellende waarmee Chelsea Manning momenteel te maken heeft. Laten we het eens over de laatstgenoemde hebben.

7 Reacties
Starter2
Starter214 jan. 2020 - 12:14

Want er is altijd wel iets dat erger is?

henk-alexander
henk-alexander14 jan. 2020 - 15:04

@Starter Ja. Er is altijd wel iets dat erger is. Zal voor jou altijd wel een vraag blijven.

wegmetons
wegmetons14 jan. 2020 - 18:25

Tsja henk-alexander, dat zal prima. Maar dat komt denk ik niet omdat die transgender is maar meer door de misdaad die ze begaan heeft, denkt u ook niet?

Qizilbash2
Qizilbash214 jan. 2020 - 21:39

@ Wegmetons Kun je mij vertellen welke misdaad Chelsea Manning dan heeft begaan? Is het een misdaad om bloot te leggen wat de VS allemaal heeft aangericht? Als een misdadig regime een politieke tegenstander veroordeelt, sta je dan ook altijd aan de kant van het misdadige regime?

Qizilbash2
Qizilbash215 jan. 2020 - 5:53

@ Wegmetons Volgens mij had Henk-Alexander grotendeels gelijk met zijn reactie. Chelsea/Bradley Manning heeft misdaden van het misdadige regime van de VS blootgelegd. Extreemrechtse figuren zien dat echter als misdaad (juist wat de VS heeft gedaan is een misdaad) en betrekken dan alles erbij (verleden en huidig) waarmee ze Chelsea kunnen besmeuren en zwart maken. Ook al heeft zij in het verleden ooit een joint gerookt, is zij betrapt met 2 gram wiet op zak of heeft ze ooit een hele vieze scheet gelaten. Alles wordt door die extreemrechtse figuren misbruikt om haar zwart te maken. Niemand is trouwens brandschoon. Het feit dat Chelsea zich tegenwoordig openlijk als vrouw identificeert (dus transgender) mag geen ammunitie zijn voor dergelijke extreemrechtse figuren. Daarmee leggen ze alleen maar zichzelf bloot als extreemrechtse chauvinisten want blijkbaar is ‘transgender-zijn’ voor hen iets negatiefs waarmee je iemand kunt besmeuren en zwart maken. Hoe is hun mentaliteit anders dan de personen die deze transgender, Nikki, probeerden af te persen? Het verschil tussen Chelsea en Nikki is dat de een de wereld een grote dienst heeft bewezen door onrechtvaardigheid bloot te leggen en de ander volgens mij vooral make-up tutorials maakt. Ik heb dus veel meer respect voor Chelsea dan voor Nikki, hoewel zij allebei met intolerantie van hetzelfde type personen te maken hebben.

wegmetons
wegmetons15 jan. 2020 - 11:41

@Qizilbash, is dan alles gerechtvaardigd voor de waarheid? Ook als dat levens kost zoals hier? Manning is mede verantwoordelijk voor meerdere doden, had dat niet anders gekund? Had het niet aan de kaak gesteld kunnen worden zonder undercover agenten in gevaar te brengen?

Qizilbash2
Qizilbash215 jan. 2020 - 16:21

@Wegmetons: ‘Ook als dat levens kost zoals hier? Manning is mede verantwoordelijk voor meerdere doden, had dat niet anders gekund? Had het niet aan de kaak gesteld kunnen worden zonder undercover agenten in gevaar te brengen?’ Kun je voorbeelden geven van de levens die verloren zijn gegaan door het aan WikiLeaks geven van bijna een miljoen (diplomatieke) documenten door Manning? Heeft Manning zelf persoonlijk die documenten gepubliceerd? Volgens mij heeft het vooral de VS ontbloot als gewetenloos bloeddorstig misdadig regime (en andere regeringen) maar heeft het tot zover geen levens gekost zoals de VS het graag voordoet. Zelfs als dat zo zou zijn. Denk je niet dat het voeren van dergelijke oorlogen en militaire operaties meer voor doden zorgt dan het openbaren van dergelijke documenten? Wil je soms liever dat oorlogsmisdadigers vrij spel hebben? Het is mij al eerder opgevallen dat jij het vaak kritiekloos opneemt voor het misdadige VS. Jij bent volgens mij geen Amerikaan dus blind patriottisme zal het in jouw geval wel niet zijn. Is het dan misschien uit een diepgewortelde haat jegens moslims of ‘bruintjes’?

Sarajlija
Sarajlija14 jan. 2020 - 10:42

Sterkte en succes gewenst voor deze jonge dame. En ranzige mensen die haar veroordelen en onder de druk zetten moeten in de spiegel gaan kijken.

wegmetons
wegmetons14 jan. 2020 - 10:27

Knap hoe ze dit doet. Vind t verder totaal niet interessant dat ze een transgender is, ook een transgender is gewoon mens. Nu hoop ik verder niks meer over haar te horen, heb haar met wie is de mol gezien en vond haar totaal oninteressant

1 Reactie
ton14024
ton1402414 jan. 2020 - 16:01

´´vond haar totaal oninteressant´´ ????????????

Thuiszitter
Thuiszitter14 jan. 2020 - 7:44

Ik dacht dat dat gegeven allang bekend was , ik kon het aan haar uiterlijk zien in ieder geval. Top dat zij de chanteurs te snel af is .

1 Reactie
Qizilbash2
Qizilbash214 jan. 2020 - 21:41

https://www.youtube.com/watch?v=a4Ov8qvZ2_w Als je bovenstaande video van haar bekijkt ziet ze er ook zonder make-up best wel vrouwelijk uit. Eigenlijk meer zoals een standaard mollig Nederlands meisje. Ik denk dat dat komt door hormoontherapie.

r d h
r d h14 jan. 2020 - 7:34

Nog nooit van dit persoon gehoord. Aangifte gedaan? Lijkt me effectiever dan een video

1 Reactie
Martin108
Martin10814 jan. 2020 - 12:04

Als 45 jarige man hoor ik ook niet bepaald tot de doelgroep maar ik had wel eens van haar gehoord. Maar of U of ik er van gehoord hebben is niet bepalend of dit nu belangrijk is of niet. Ze heeft 12,7 miljoen volgers op YouTube. 12,7 miljoen, meer dan er mensen wonen in België. Voor heel veel mensen is dit heel belangrijk, en de meesten zullen niet van U gehoord hebben.

Andy JPL
Andy JPL14 jan. 2020 - 6:11

Ik ken Nikkie niet, maaruh.... als je er zo een "big thing" van gaat maken, dan wordt het nooit normaal en zullen jongere "Nikkies" ook het idee houden dat het een "big thing" is, dus tegen dezelfde problemen aanlopen. Je kunt mensen maar om 2 redenen chanteren. Of ze hebben iets fouts gedaan, of ze schamen zich voor iets. Ik denk dat het zijn van een transgender tot geen van beide hoort, dus snap ook het chanteren niet echt.

4 Reacties
Proletarier
Proletarier14 jan. 2020 - 12:44

Het chanteren is dan ook niet gelukt

OlavM
OlavM14 jan. 2020 - 13:38

@ Andy JPL: Het is nu eenmaal wel degelijk een "big thing", hoe je het ook wendt of keert. Eindelijk je kunnen gedragen en eruit zien als de persoon die je werkelijk bent. Of dacht je dat transgenders ervoor kiezen dat te zijn, of dat het een gemakkelijke weg is? Net zo min als dat het geval is bij homo- en biseksuelen, en het is nog ingrijpender, omdat geslachtsverandering gepaard gaat met een heel patroon van bijkomende veranderende aspecten.(Denk b.v. aan de relaties met familie, geliefden, vrienden, enz.).. Veel onwetendheid en misverstanden bestaan omtrent het transgender zijn. Sommigen denken zelfs dat het alleen maar om psychische verwarring of grilligheid zou gaan. (Daarover heb ik eerder hier wel eens een vrij felle discussie gehad).

Marinus C.
Marinus C.14 jan. 2020 - 15:16

De cis-gender heteroman die LHBT-ers wel even zal vertellen hoe LHBT-zaken werken. Dat staat meestal garant voor een hoop toondoof gelul en jij bent geen uitzondering. De "big thing" hier is niet transsexualiteit, het is transfobie. Dat moet ondertussen al honderd-duizend-miljoen-miljard keer zijn uitgespeld, maar blijkbaar vind uw uw eigen heteromannengekwaak relevanter dan de gedeelde ervaringen van miljoenen LGBT-ers. "dus snap [...] het [..] niet echt." Nou, dat is duidelijk, maar hou dan ook gewoon op met praten heh? (Overigens lijkt het me vrij duidelijk dat dit een matig verhulde poging is de vermeende"aandachttrekkerij" en het vermeende "slachtoffergedrag" bij transseksuelen ter sprake te brengen)

Qizilbash2
Qizilbash215 jan. 2020 - 5:28

@ Marinus: 'De “big thing” hier is niet transsexualiteit, het is transfobie.' Mee eens met je reactie.

Woessie
Woessie14 jan. 2020 - 3:55

Je vertelt je eigen man niet dat je biologisch een man bent en dat vinden we dapper en moedig. Ik vond de videos een flinke stap terug voor vrouwen: hoe je jezelf compleet bedekt met make up om mooier te lijken voor de buitenwereld. Maar nu begrijp ik wat beter waar die volledige onzekerheid over zichzelf vandaan komt.

2 Reacties
ton14024
ton1402414 jan. 2020 - 15:56

Elke reis begint met de eerste stap.

Qizilbash2
Qizilbash214 jan. 2020 - 21:43

Dat is inderdaad niet dapper en moedig maar bedrieglijk. Lijkt wel zo’n Jerry Springer show van vroeger: ‘Schat, vroeger was ik een man’ Hoe kun je dat als echtgenoot nou niet hebben geweten of vermoed hebben?

Paul!
Paul!14 jan. 2020 - 0:41

Allereerst, het is een hele mooie video die mij enorm raakt. Vanwege die overduidelijke opluchting die je bij haar ziet. Omdat je zo duidelijk ziet hoe trots ze is op wie ze nu is. Een bijzondere overwinning op haar chanteurs, maar ook op de moeilijke periodes die ze vroeger ongetwijfeld gehad zal hebben. Maar ik vind het eerlijk gezegd ook heel akelig om op deze manier in iemands privéleven te worden getrokken. Het gaat mij helemaal niks aan, of wel dan? Waarom weet ik dit nu opeens? Terwijl zij er nu nog niet aan toe was om het met iedereen te delen? Iedereen heeft toch het recht om dingen voor jezelf te houden, ook al ben je wereldberoemd? Natuurlijk snap ik dat ze als rolmodel veel kan betekenen voor jongeren met vergelijkbare issues. Maar ik vind wel dat ze de mogelijkheid moet hebben daar zelf voor te kiezen. Op een moment dat zij zelf uitkiest. Zelfs al was het voor haar misschien een opluchting om op deze manier tot openheid gedwongen te worden.

1 Reactie
OlavM
OlavM14 jan. 2020 - 13:25

@ Paul!: Als bepaalde (on)mensen je chanteren met het openbaar maken van je verleden, is het toch logisch dat je het punt waar het om gaat zelf openbaar maakt, op je eigen manier, vooral als je al een soort publiek figuur bent? Desondanks is er moed voor nodig, dat is duidelijk.

OlavM
OlavM13 jan. 2020 - 22:08

Zelf behoor ik niet tot de doelgroep van Nikkie Tutorials. :) Maar ze heeft haar verhaal prima gedaan, en goed dat ze die buitengewoon laffe chanteur(s) te snel af is! Goed voorbeeld voor anderen die in een zelfde positie verkeren.

2 Reacties
Minoes&tuin
Minoes&tuin14 jan. 2020 - 1:44

Ik heb niets met die zogeheten You-tube 'sterren'. Maar als het dan toch moet; inderdaad! Dit is de enige weg!

DanielleDefoe
DanielleDefoe14 jan. 2020 - 16:51

Nooit van haar gehoord. Als ze iets nuttigs doet voor transgenders prima. Haar tutorials interesseren me niet. Wel eens profijt gehad van een youtuubster die voordeed hoe je je contactlenzen in en uit je ogen kon krijgen.

TigressApril
TigressApril13 jan. 2020 - 21:04

"Nederlandse YouTube-grootheid Nikkie Tutorials" Letterlijke de eerste keer dat ik het hoor. Verder als je jezelf wil verminken (lees de reddit after op verhalen maar), lekker doen. Als mensen willen vertellen dat je dat gedaan hebt voordat je dat zelf doet, ook prima who cares.

3 Reacties
I am Legion
I am Legion14 jan. 2020 - 8:48

Kwalificeer jij het operatief verwijderen van een mismakend maar goedaardig gezwel omdat dat ook risico's meebrengt en je er desgewenst googlend naar zoekend ook gevallen zijn waar iets mis ging? Of zoek je vooral naar een argument het in ieder geval verminkend te noemen zoals jij duidelijk doet met "als je jezelf wilt verminken"? Doe niet zo schijnheilig en laf en zeg dat dan gewoon.

WatVroegerLinksWas
WatVroegerLinksWas14 jan. 2020 - 9:04

Tigress, wat een debiel antwoord. Het proces dat transgenders meemaken, zowel lichamelijk als geestelijk, afdoen als "jezelf willen verminken" getuigt van ongekende stompzinnigheid. Verder werd ze afgeperst door klootzakken die haar verleden kenden. Je weet zelf ook wel dat dat niet "prima, who cares" is, of hoor je het woord "afpersing" vandaag voor het eerst?

Marinus C.
Marinus C.14 jan. 2020 - 9:08

@TigressApril Ik heb echt helemaal niets met opmaaktutorials, maar die naam heb ik wel voorbij horen komen. Maar ik woon dan ook niet in een extreem-rechtse echoput, dat scheelt waarschijnlijk. Verder is het dreigen te delen van iemands medische (privé)gegevens met als doel die persoon te chanteren, gewoon strafbaar in dit land, hoor. Over wat je verder zegt hoef ik het niet te hebben, wat je schrijft spreekt voor zich en geeft een beter beeld van wie en wat je bent, dan ik of iemand anders zou kunnen doen.