Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.
Ben ik even blij dat ik Arriva en Syntus nodig heb om in Groningen te komen :).
Het alternatief, je afhankelijk maken van de auto levert evenveel frustraties op. Genaaid word je dus toch, als je van plaats A naar B moet!
Lichtelijk overdreven Han, als je de vergelijking maakt met andere landen zie je dat de NS het lang niet zo slecht doet. En ik geloof ook wel dat het heel vervelend is als je te maken hebt met vertraging. Maar om nou te zeggen dat daarmee het hele bedrijf moet worden afgebrand...tsja, zoals gezegd: je kunt ook overdrijven. De afgelopen winter was niet alleen in Nederland, ook in landen waar ze veel meer te maken hebben met sneeuw en ijs, waren er grote problemen met de treinen. Je moet niet alles geloven wat er in de Telegraaf staat. Eerlijk gezegd was ik verbaast over de aankondiging van de gewijzigde regels van de dalurenkaart. Ik was in de veronderstelling dat we allang twee spitsmomenten hadden per dag en dat die dalurenkaart dan niet geldig zou zijn. De NS is ook geen oplichtersbende, de NS heeft te maken met politici die ten koste van van het bedrijf vooral bezig zijn met hun eigen ego en veronderstelde daadkracht. Net als straks met de publieke omroep wordt er erg veel gesproken over wat wel en wat niet mag, maar geluisterd naar de professionals wordt er niet.
Privatiseren van NUTS taken leidt alleen maar tot dit soort kapitalistisch winstdenken zonder kwailiteitsdenken. Zie ook de energiemarkt, telefonie. En daar gaan we met de zorg ook heen. Zeer zorgwekkend.
Oplichtersbende, die smerige NS. Zelfs Gekke Henkie begrijpt dat een forens niet na negen uur 's ochtend kan instappen en dan voor vier uur 's middags, of na half zeven 's avonds, terg kan reizen. Hij zal heen of terug, of in beide tijdvakken als hij pech heeft, moeten reizen. Natuurlijk is dit, met de komst van de chipkaart, de bedoeling. En degene die weigert te chippen mag dagelijks twee dure enkeltjes kopen. Fantastisch.
Geen korting is oplichting? Goh ik ga maar eens aangifte doen dan tegen wat winkeliers....
Tsja Han Ik ben eigelijk principieel tegen dat hele autorijden . Toch overweeg ik maar eens een rijbewijs te gaan halen. Aan de andere kant . Wellicht moet ik gewoon weer gaan liften. Veel fijner want je komt leuke mensen tegen en elke keer weer een roadmovie. Als je op je werk moet zijn sta je gewoon twee uur eerder op . Of nee bij jullie in de randstad is alles dichtbij . Een half uur moet genoeg zijn . Zeker als er een man met uw voorkomen staat te liften. U krijgt snel een lift. En het voordeel van liften is eveneens dat U met mensen spreekt die u normalitair nooit zou spreken.
Liften? Dat kan niet zonder Marvin Gaye: Hitch Hike http://www.youtube.com/watch?v=mL03Js5X5W0 Dan: musica norteña uit Mexico! de prachtige clip autostop van Victor Escobar. Links onder staat de Engelse vertaling van de tekst: http://www.youtube.com/watch?v=aZI_pOWjBc0&feature=related Vroeger dacht de oude Marx, dat een toenemende tweedeling tussen arm en rijk en de zogenaamde Verelendung een revolutionaire situatie teweeg bracht maar je krijgt dan meer dát, ik bedoel wat Victor Escobar zingt. Hier tenslotte voor de beginner nog enkele praktische tips: http://www.youtube.com/watch?v=SW-_mumfsf8&feature=related
Kijk voor een woning in een straal van 30 minuten fietsen van je werk, hoef je gelijk ook niet meer te fitnessen of te "sporten voor je gezondheid".
Als je zoals ik in het hart van een van de grote steden werkt, is dat geen betaalbare optie. Natuurlijk ik loop wel eens langs de gevelwanden in de buurt van mijn werk, ik kijk wel eens op Funda. Maar dat leidt alleen maar tot de verzuchting: "Was ik maar rijk en niet zo mooi".
NS. Van een saaie maar solide monopolist óóit, naar wat nu (nog steeds monopolist) 'marktwerking' moet voorstellen. Hetgeen, zolang de Belgische en/of Duitse spoorwegen hier geen (concurrerende) diensten kunnen c.q. mogen aanbieden dus de grootst mogelijke flauwekul is. In feite gaat het om een soort Monopolyspelletje spelen, maar dan in natura en met het regelnevende managementdom ergens hoog in kantoortorens dat net doet of De Reiziger het hoogste goed is. Bolony! Leve de fiets en internet.
Marktwerking op het spoor lijkt me sowieso een illusie. Hoe willen ze die ideale vrije markt met zeer veel aanbieders dan creëren? Twintig aanbieders op hetzelfde spoor? Prorail krijgt het nu met één aanbieder al niet rond. Iedereen zijn eigen spoor van Amsterdam naar Rotterdam laten aanleggen? Of iedere paar jaar nieuw concessies vergeven? Waardoor de concessiehouders nooit meer langetermijn-investeringen op gebied van veiligheid en modernisering durven doen omdat ze hun concessie ieder moment weer kwijt kunnen zijn.
Noodgedwongen? Onzin Hans, koop een tweedehands auto, en je bent autonoom. Files zijn te omsluipen of op te plannen. Heerlijk.
De NS-site meldt, tussen alle marketing-bla-bla over voordelen voor de reiziger door, dat je voorlopig safe zit als je nu al een voordeelurenkaart of maandkaart hebt. (In de woorden van NS: 'er verandert niets, en mocht er iets veranderen dan wordt u daarover persoonlijk geïnformeerd' - huh?) Voor jaarkaarthouders wordt 'in een volgende fase gekeken naar een passende oplossing' - brrr!
Jaarkaarthouders - de trouwste klanten - staan bij de NS altijd achteraan de rij. Dat is nu misschien wel een voordeel.