Logo Joop
De opiniesite van BNNVARA met actueel nieuws en uitgesproken meningen

Media-verslaafde Trump riskeert levens met ‘waanzinnige’ uitstap

  •  
05-10-2020
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
65 keer bekeken
  •  
TOPSHOTS - US - VOTE - HEALTH - VIRUS - TRUMP

© This handout photo released by the White House shows US President Donald Trump and his Chief of Staff (not pictured) participating in a phone call with the US Vice President, Secretary of Sta

Om aan te tonen dat het wel mee zou vallen met de ziekte van Donald Trump, liet de Amerikaanse president zich zondag rondrijden langs supporters die zich buiten het ziekenhuis hadden verzameld. In de auto zaten ten minste twee andere personen, waarschijnlijk agenten van de Secret Service, getooid met mondkapje en oogbescherming. James Phillips, een arts in het ziekenhuis waar Trump behandeld wordt vanwege zijn besmetting met het coronavirus, noemt de rondrit “waanzinnig”.
Video niet te zien? Klik hier.
“Elk persoon in de auto tijdens die volkomen onnodige presidentiële rondrit moet nu 14 dagen in quarantaine. Ze worden misschien ziek. Ze gaan misschien dood. Voor een politiek toneelspel. Gecommandeerd door Trump om hun leven op het spel te zetten voor theater. Dit is waanzinnig,” aldus Phillips op Twitter.
Hij vervolgt:
"De presidentiële terreinwagen is niet alleen kogelwerend, hij is hermetisch afgesloten tegen chemische aanvallen. Het risico op een Covid-19 overdracht is zo groot als het maar kan zijn. De onverantwoordelijkheid is absurd. Mijn gedachten gaan uit naar de Secret Service die gedwongen mee moet spelen."
Phillips krijgt bijval van andere medisch specialisten, waaronder professor Jonathan Reiner van de George Washington universiteit:
"Met zijn joyride langs het ziekenhuis brengt de president zijn Secret Service in ernstig gevaar. In het ziekenhuis dragen we een volledig beschermend pak wanneer we zo dichtbij een Covid-patiënt zijn: gewaad, handschoenen, masker, oogbescherming, muts. Dit is het toppunt van onverantwoordelijkheid."
Nieuwszender NBC wees erop dat Melania Trump, eveneens besmet met het coronavirus, in thuisquarantaine zit en de woning niet verlaat om haar man te bezoeken. Dat zou zijn om de agenten die haar escorteren en het ziekenhuispersoneel dat haar naar Donald Trump begeleidt niet onnodig in gevaar te brengen.
Zondagavond werd ook bekend dat Trump donderdag al uren wist dat hij besmet was met het virus, voor hij dat bekendmaakte. Dat meldt onder meer The Wallstreet Journal op basis van bronnen in het Witte Huis. Een eerste sneltest bleek donderdagavond al positief. De president verscheen daarna nog op Fox News waar hij de besmetting van zijn adviseur Hope Hicks bevestigde. In dat gesprek zei hij nog te wachten op de uitslag van zijn eigen test. Dat blijkt nu een tweede test te zijn geweest. Uiteindelijk liet hij om 1 uur ’s nachts plaatselijke tijd via Twitter weten inderdaad besmet te zijn met het virus.
De krant schrijft ook dat de geheimhouding rond de coronatests binnen het Witte Huis op bevel van Trump zo strikt is, dat medewerkers onderling niet weten wie er wel en niet besmet is, ook niet wanneer ze in de nabijheid van die persoon zijn geweest. Zo wist campagnemanager Bill Stepien niets van de besmetting van Hope Hicks tot het moment dat Trump het bevestigde. Vrijdag bleek ook Stepien positief.
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Reacties (114)

Bernie2
Bernie26 okt. 2020 - 7:36

Deze 'grab them by the pussy' mafiabaas bracht zijn escortservice in een catch 22 toen deze besloot even buiten te gaan spelen. De schurk was namelijk hoogst besmettelijk. Geen lekkere jongen die zijn sporen van verwoesting achterlaat. Inmiddels zit hij alweer tegen medische adviezen in nog net zo besmet in zijn tijdelijke White House en moet daar gepamperd worden. Door wie? Kamikazeverhaal. Sterven voor de baas. De medische verzorgers, voor zijn staf en alle anderen die dagelijks met de sloper te maken hebben. Je moet er wel wat voor over hebben. Trump, ooit hooguit een Donald Duck gelezen, heeft zoals bekend niets met lezen. Ook niet met wetenschap en al helemaal niets met wetenschappelijke publicaties. Gisteren hield hij zijn aanhang voor dat hij covid heeft overleefd zonder iets te hoeven lezen. Banzai.

Dieter van der Burgt
Dieter van der Burgt6 okt. 2020 - 7:31

Blij dat Trump weer aan de beterende hand is. Fijn ook dat de president zegt dat het coronavirus ons leven niet moet beheersen. Dat heeft het te lang gedaan... Het leven gaat door, we kunnen niet bij de pakken neerzitten. In de geschiedenis zijn er vaak dat soort ziektes geweest, de mensheid zal ook dit weer overleven.

Break on through
Break on through6 okt. 2020 - 5:39

The super spreader Donald Trump on steroids. Like a junkie high on the last shot. And he needs more and more of it. Donald Trump is loosing the 2020 elections. Big time. And he knows it. . Als in het Trump kamp iedereen besmet raakt is daar de gezondheidsramp niet te overzien natuurlijk. Op z´n best houdt je een select clubje republikeinse hotemetoten over waarvan verscheidene gezondheidsschade hebben opgelopen. Maar voor het zelfde geld vallen er doden. Altijd de verkeerden natuurlijk.

Natnekker
Natnekker6 okt. 2020 - 5:26

Ik wens hem sterkte en een volledig herstel toe net als Melania.

Fredje3
Fredje36 okt. 2020 - 4:55

Zie je wel? Als er maar genoeg mensen voor je bidden, dan ben je er zo vanaf. HAHAHAHA

Grietje Genot
Grietje Genot6 okt. 2020 - 1:12

Duizend-en-een-redenen waarom die hopeloze klootviool zo snel mogelijk beter moet worden: https://www.nytimes.com/2020/10/05/opinion/coronavirus-trump.html

1 Reactie
DanielleDefoe
DanielleDefoe6 okt. 2020 - 10:33

en John Donne was een groot dichter!

DanielleDefoe
DanielleDefoe6 okt. 2020 - 0:06

Trump is ontsnapt uit het Walter Reed Hospital. Hoogst waarschijnlijk is hij nog steeds besmettelijk.

1 Reactie
stokkickhuysen
stokkickhuysen6 okt. 2020 - 13:00

Als hij niet meer besmettelijk is is hij 'aan de voorkant' veel langer besmet geweest. De Republikeinen vinden dit een communicatieonderwerp en hebben besloten geen contact tracing te doen. Drie keer raden waarom.

MartinvanderLinde
MartinvanderLinde5 okt. 2020 - 23:23

Erin Perrine, hoofd communicatie in het WH zegt op Fox dat Trump nu beter begrijpt wat Corona is. Hij is nu meer ervaren dan Joe Biden. Trump is nu een van de miljoenen Amerikanen die dezelfde ervaring delen en dat schept een band. Een band die Biden niet heeft. Die ervaring zal hem helpen om herkozen te worden. Waren al die 200000 doden dan soms voor niets? Was dat collateral damage of waren die doden juist nodig om Trump's grootheid te accentueren? Het debat heeft Biden landelijk op 14% voorsprong gezet, Biden bezoekt nu Florida waar hij nek aan nek staat met Trump. Florida wordt gezien als de keystate deze verkiezing. Dat zal de reden zijn dat Trump zich heeft laten ontslaan uit het ziekenhuis. Want de grote sprong, die nog voor Trump's corona avontuur werd gemeten is hoofdzakelijk te danken aan de 65+ers. Als dat nationaal geldt geldt dat zeker ook in Florida.

west012
west0125 okt. 2020 - 19:38

Trump: "Ik heb Covid gehad, sleepy Joe lekker niet."

Arjan Fernhout
Arjan Fernhout5 okt. 2020 - 18:54

Tweet van Trump 5 minuten geleden: I will be leaving the great Walter Reed Medical Center today at 6:30 P.M. Feeling really good! Don’t be afraid of Covid. Don’t let it dominate your life. We have developed, under the Trump Administration, some really great drugs & knowledge. I feel better than I did 20 years ago! Dodelijke onverantwoordelijkheid dus ...

3 Reacties
Arjan Fernhout
Arjan Fernhout5 okt. 2020 - 18:56

https://www.theguardian.com/world/live/2020/oct/05/coronavirus-live-news-global-covid-cases-pass-35m-walter-reed-doctor-calls-donald-trump-drive-insanity

Richard58
Richard585 okt. 2020 - 21:00

En die gek gaat hier nog mee wegkomen ook ben ik bang. Herkozen worden door malloten die zich dit laten aanpraten. Covid tast ook de hersenen verder aan.

Mark Huysman
Mark Huysman6 okt. 2020 - 5:40

Dit is gewoon een oproep aan z’n aanhang om besmet te raken. Ongelooflijk.

Viso
Viso5 okt. 2020 - 18:36

Wat een geweldige president ben je als je terwijl je zo ziek bent toch nog de spirit hebt om vanuit het ziekenhuis perse nog even langs je voters wil rijden om naar ze te kunnen zwaaien. Echt een prachtig media moment.

3 Reacties
Mark Huysman
Mark Huysman6 okt. 2020 - 5:41

ironie?

Joe Speedboot
Joe Speedboot6 okt. 2020 - 8:17

'terwijl je zo ziek bent toch nog de spirit hebt' Dat gaat wel goed onder invloed van steroïden..

stokkickhuysen
stokkickhuysen6 okt. 2020 - 13:14

In een air tight car, met intern luchtsysteem. Deze auto is qua verspreiding van het virus gevaarlijker dan een normale auto. Ook interessant: alles wat we nu weten van dat plexiglas schot komt van de campagnemanager van Trump. Dat is een beetje dun, want we weten allemaal dat die behoorlijk partijdig zijn, en als je denkt dat mensen hier obsessief reageren, moet je eens kijken wat die campagnemanager allemaal uitkraamt, Ik heb de campagnemanager van Trump niet in mijn lijstje van geloofwaardige figuren staan, En dat houd ik nog even zo tot in ieder geval mid november. Way gappig is is dat jij dus graag veel bijelkaar liegt, maar vervolgens anderen dat gaat zitten verwijten. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

RechtdoorZee93
RechtdoorZee935 okt. 2020 - 17:42

Je kan natuurlijk ook wel echt op elke slak zout leggen.

GoudenBergen
GoudenBergen5 okt. 2020 - 17:42

Trump slaagt er altijd weer in om in de picture te blijven. Als je net denkt dat het niet gekker kan, verzint hij toch weer iets dat nog extremer is. Hij is iemand die zich aan geen enkele conventie houdt, overal schijt aanheeft en voor niets of niemand respect heeft. En er nog mee wegkomt ook.

1 Reactie
stokkickhuysen
stokkickhuysen5 okt. 2020 - 20:56

En er nog mee wegkomt ook. Nee, dat dus niet

Joe Speedboot
Joe Speedboot5 okt. 2020 - 17:39

Het zegt veel over deze tijd dat een randdebiel als Trump het nieuws bepaald.

7 Reacties
Baron von Kleef
Baron von Kleef5 okt. 2020 - 19:53

@Joe Speedboot "Het zegt veel over deze tijd dat een randdebiel als Trump het nieuws bepaald." Je komt niet erg vlug over met deze reactie. Trump is al jaren 24/7 in het nieuws, wat voor nieuws dan ook. Was "deze tijd" ook niet ingegaan toen Clinton en Trump de eindkandidaten bleken te zijn, februari 2015. Was de wereld veel anders geweest als Clinton had gewonnen? Wat zegt het eigenlijk? Van de tolerante samenleving.

Joe Speedboot
Joe Speedboot6 okt. 2020 - 5:35

'Wat zegt het eigenlijk?' Dat domheid regeert.

Baron von Kleef
Baron von Kleef6 okt. 2020 - 7:45

Je kunt (heel) veel over Trump zeggen maar echt dom is ie niet. Als je de Trump stemmers bedoeld, "the deplorables", domme mensen heb je overal, niet alleen in kamp Trump. "The deplorables" is wat Trump waarschijnlijk de overwinning heeft bezorgd, over dom gesproken. Het is zo dom dat je bijna zou denken dat het opzet was, het negatief beïnvloeden van een complete bevolkingsgroep. Voor wie zich aangesproken voelde dan. Ik besef me ineens dat de kans groter is dat Biden wint dan ik dacht, Ook omdat de mensen rust in de tent willen.

Joe Speedboot
Joe Speedboot6 okt. 2020 - 9:04

'maar echt dom is ie niet.' Het is maar hoe laag je de lat legt. Trump kakelt als een 70 plusser terwijl hij emotioneel rond zijn 12e is blijven hangen.

Baron von Kleef
Baron von Kleef6 okt. 2020 - 9:07

Je plaat blijft hangen.

Joe Speedboot
Joe Speedboot6 okt. 2020 - 11:40

Zo liggen de feiten nou eenmaal. Nog een nieuwtje dan. Volgens een pol van vandaag blijkt Trump het populairst onder laag opgeleide mannen van middelbare leeftijd. Soort zoekt soort..

Baron von Kleef
Baron von Kleef6 okt. 2020 - 11:48

Misschien zou je een nieuwe kunnen kopen? Zo loopt de plaat nooit af. Of een andere?

P Haan
P Haan5 okt. 2020 - 16:03

Je gaat me nou toch niet vertellen dat het mondkapje niet werkt? Wat een openbaring zeg. En dat via de mainstream media. Los van slim of niet, hij weet wel hoe je aandacht trekt.

2 Reacties
Pater
Pater5 okt. 2020 - 17:03

Ach ja, als je bereid bent de gezondheid van je lijfwacht in gevaar te brengen trek je wel aandacht. Wat een klootzak.

stokkickhuysen
stokkickhuysen5 okt. 2020 - 20:59

Los van slim of niet, hij weet wel hoe je aandacht trekt. De president van de US wordt overal waar hij gaat gevolgd door journalisten. Overal. Dus bewondering voor hoe hij 'aandacht trekt' is overtrokken.

harmmeijer
harmmeijer5 okt. 2020 - 14:24

“Media-verslaafde Trump” In tegenstelling tot zijn vriend, de 67-jarige Poetin, die momenteel zo benauwd is voor corona dat hij nauwelijks zijn residentie bij Moskou uit komt en ook vrijwel niemand binnenlaat. De weinige bezoekers moeten eerst twee weken in quarantaine zijn geweest, waarna ze ook nog door een ontsmettingstunnel moeten. Het wordt gezien als de paranoia van een ex-spion.

chwiedijk
chwiedijk5 okt. 2020 - 14:22

Trump lijkt mij waanzinnig.

DeKleineSalamander
DeKleineSalamander5 okt. 2020 - 14:09

Verwilder(s)d Elke keer denk je weer: kan het nog krankzinniger. En dan te bedenken dat bijna de helt van de Amerikanen op deze man hebben gestemd. Inderdaad het kan nog krankzinniger. Maar goed voordat je het weet zitten we hier in Nederland ook met zo'n rechts-extremistische malloot. Eens afwachten of die ook zo'n haarbelastingaftrektruc bij de Belastingen doet. Ze lijken tenslotte wel een beetje op elkaar, ook qua haardracht. Het midden kijkt toe. Ook erg krankzinnig.

2 Reacties
GoudenBergen
GoudenBergen5 okt. 2020 - 17:36

@Sjoerd "Het midden kijkt toe." Het midden regeert het land, de extremen ter linker en ter rechterzijde houden vooral elkaar bezig en van de straat.

stokkickhuysen
stokkickhuysen5 okt. 2020 - 21:01

Trump is midden?

Joop Schouten
Joop Schouten5 okt. 2020 - 13:30

Deze boeren slimme 'narcistische psychopaat' slaat overal een slaatje uit. 'Zijn aanhangers willen het' is een lulsmoes. Dat dit anderen in gevaar brengt zal hij ongetwijfeld als 'eigen risico' zien.

Dick Roelofsen
Dick Roelofsen5 okt. 2020 - 13:04

En de media voeden de mediaverslaafde, zelfs in het kikkerland is dit voorpaginanieuws. Manmanman.

1 Reactie
Pater
Pater5 okt. 2020 - 17:04

Want wij hoeven dit niet te weten?

Thuiszitter
Thuiszitter5 okt. 2020 - 12:40

Wat en onzinnige rit zeg , marketingstunt ritje .

Max6
Max65 okt. 2020 - 12:23

"Media-verslaafde Trump"... ik denk dat de media verslaafd is aan Trump... dat zelfs een autoritje van Trump wereldnieuws is. De media gaat 'm nog missen, dat gaat een hoop clicks kosten.

4 Reacties
WillemdeGroot
WillemdeGroot5 okt. 2020 - 13:17

Maximus. Dat de media 'verslaafd' zijn aan Trump heeft een aantal redenen. Allereerst is hij, hoe dan ook, de president van een land met veel impact op de hele wereld. Dus, de serieuze media zullen uiteraard aandacht besteden aan zo iemand. Daarnaast blijkt deze president in alles af te wijken van wat wij als normaal zien voor een Amerikaanse president: teveel om op te noemen. Dat afwijkende vindt een dankbaar oor en oog bij een bepaald deel van de media, maar al te vaak gericht op sensatie (want het gaat vooral om kijkcijfers en lezers). Ja, dus, Trump is verslaafd, en al veel langer dan zijn presidentschap duurt, aan aandacht, en daarvoor heeft hij die media nodig. En, ja, een groot deel van de media is verslaafd aan Trump. Idioot gedrag een een president verkoopt immers. Helaas is Trump geen uitzondering op het nieuwsgedrag van veel media. Overal waar een rafeltje aan zit, verkoopt. Kortom: we leven in een neoliberale ik-tijd waarin niet de inhoud van de boodschap voorop staat, maar de vorm waarin die gegoten wordt. Vandaar al die hele en halve gekken en totaal ongeschikten voor hun functie op het wereldtoneel, waar mensen met visie, empathie en.beschaving van ondergeschikt belang (b)lijken.

stokkickhuysen
stokkickhuysen5 okt. 2020 - 13:31

FYI: De laatste vijftig jaar gaat de president nergens zonder pers. Daarom ook die beelden van Bush terwijl hij voor een kinderklas zit. Dus vanuit de pers staande praktijk. Een president die is opgenomen met een zeer besmettelijke ziekte die toch nog wil zwaaien, dat niet. Hij is nu aan het bouwen aan: even when ill I came out to the public, and what did Biden do??? Biden bleef lekker binnen als het niet nodig was om te minglen. Had Trump ook moeten doen

harmmeijer
harmmeijer5 okt. 2020 - 14:11

@ Maximus “De media gaat ‘m nog missen,” Nogal wiedes. Een geesteszieke president als Trump die met de dag gekker wordt, zijn voor de media pnieuws. Zo’n idioot in het Witte Huis is nog nooit vertoond.

harmmeijer
harmmeijer5 okt. 2020 - 14:13

is voor de media

TheBigLebowski
TheBigLebowski5 okt. 2020 - 10:51

Hij laat zich als een ware narcist en demagoog rondrijden voor zijn paupere aanhang.

4 Reacties
Hakkepuf
Hakkepuf5 okt. 2020 - 12:33

Dus de Trumpstemmers worden nog steeds als deplorables gezien?

stokkickhuysen
stokkickhuysen5 okt. 2020 - 13:55

Goed zo Hakkepuf: en daarna: ''links' vindt T-stemmers nog steeds deplorables' Maar als je Mijn Mening wil weten: ja, die gasten die met wapens de straat op gaan om de liefde voor hun voorman vorm te geven, echt tuig. De mensen die binnen blijven zitten en dit niet afkeuren want 'BLM is ook niet voor de poes' ook. Dan blijven de T kiezers die op de een of andere manier niet meer in staat zijn hun mening te wijzigen, bijvoorbeeld mensen in comateuze toestand, of mensen waarbij de dementie hard heeft toegeslagen de laatste vier jaar, die zou ik niet deplorable willen noemen. Wat heeft T voor deze deplorables gedaan? Niet zeggen' voor een baan gezorgd, want dat allemaal gestoeld op de Obama / Biden ingezette lijn van economische groei. Het enige eigenlijk is dat een strakkere wapenwetgeving vier jaar is vertraagd. Hoe noem jij die gasten eigenlijk? Vrienden voor het leven?

Viso
Viso5 okt. 2020 - 19:21

@Stock, Ik mis wel een beetje je 'objectieve' mening over die gasten die met wapens de straat op gaan om winkels en bedrijven van hardwerkende mensen plat te branden waardoor die andere gasten weer de straat op moesten om die winkels en bedrijven te beschermen. Daar hebben we onlangs nog een goed voorbeeld van kunnen zien toen het mis ging en er een aantal doden vielen. Best wel vreemd dat je het daar niet over hebt omdat die 2e groep niet nodig was geweest als die eerste groep er niet was geweest?

stokkickhuysen
stokkickhuysen5 okt. 2020 - 21:10

@Viso Graag geen vals beeld geven van wat er aan de hand is. Gaarne aangeven waar de laatste maand winkels zijn geplunderd. Ik zit sinds st juttemis bij Fox News naar de beelden van juni te kijken, en her en der een opstootje bijvoorbeeld als gevolg van het feit dat iemand door de politie in haar flat wordt doodgeschoten en vervolgens de agenten worden vrijgesproken, en de getuigen niet gehoord (twaalf buren, 1 zegt dat de politie zich identificeerde, 11 hebben dat niet gehoord. alleen de verklaring van de man die meent de politie te hebben gehoord is opgenomen in het materiaal dat aan de Grand Jury is gegeven. En dan nog. Als jij denkt dat als iemand een winkel plundert het wel OK is als jij hem dan doodschiet, tja Viso, dan mag je jezelf tot de stoottroepen rekenen denk ik. Ik stel bij deze dus objectief vast dat jij niet echt in staat bent iets objectief vast te stellen. Dat kun je trouwens ook aardig zien aan al die feiten en linkvrije berichten die je achterlaat.

harmmeijer
harmmeijer5 okt. 2020 - 10:14

De nieuwe kleren van de keizer.

Jesse Engel
Jesse Engel5 okt. 2020 - 10:07

Onzin. Hij liet met een uitstapje afgezonderd in zijn goed afgesloten wagen en met meer dan ruime afstand gewoon even zien dat hij herstellende is. Dat vindt niet iedereen leuk.

13 Reacties
vdbemt
vdbemt5 okt. 2020 - 10:18

Hij zat in een zelfsturende auto en natuurlijk ook zonder beveiliging? Hij heeft nog symptomen. Ieder ander in de auto, bijna schouder aan schouder, kan besmet worden.

NoahAmber
NoahAmber5 okt. 2020 - 10:44

@Jesse Engel 5 oktober 2020 at 12:07 Hij liet met een uitstapje afgezonderd in zijn goed afgesloten wagen en met meer dan ruime afstand gewoon even zien dat hij herstellende is. Het medium daarvoor lijkt mij toch echt TikTok. Dan weet je tenminste zeker dat je niemand besmet.

Jesse Engel
Jesse Engel5 okt. 2020 - 10:46

@vdbemt Hartverwarmend die oprechte zorg voor de mensen om hem heen.

henk-alexander
henk-alexander5 okt. 2020 - 11:11

'(...)Ieder ander in de auto, bijna schouder aan schouder, kan besmet worden.' Nou en? Geen medelijden met ze. Hadden ze maar een eerzamer beroep moeten kiezen.

2e kans
2e kans5 okt. 2020 - 11:13

VdBemt, Heb je de moeite genomen om het filmpje te bekijken? Ik denk het niet. De auto waar Trump in zit, is erg groot. Voorin zitten twee mensen, met veel tussenruimte. In het afgeschermde gedeelte achterin zit Trump alleen. Ik ben het met je eens dat het nergens op slaat om een stukje met de auto te rijden om jezelf aan het volk te laten zien. Ga dan achter het raam van het gebouw staan. Maar laten wij wel zuiver blijven.

WillemdeGroot
WillemdeGroot5 okt. 2020 - 11:59

Engel: 'Dat vindt niet iedereen leuk.' Wat heeft zo'n opmerking nu te maken met ook maar enige logica in relatie tot de zin daarvoor: 'Hij liet met een uitstapje afgezonderd in zijn goed afgesloten wagen en met meer dan ruime afstand gewoon even zien dat hij herstellende is'? Kun je mij dat uitleggen? Of begrijp je niet dat een politiek standpunt niets van doen heeft met wetenschap, hier voor wat betreft de besmettelijkheid van covid-19 en de mogelijke gevolgen van een besmetting voor nabije anderen?

stokkickhuysen
stokkickhuysen5 okt. 2020 - 13:33

Hartverearmend Heb jullie een hart dan Lego, Toverbal, e/a?

stokkickhuysen
stokkickhuysen5 okt. 2020 - 13:38

@2e kans Ja grote auto. Maar toch: Nooit voldoende afstand Geen ventilatie Als iemand positief is voor Covid, dan ga jij hem naar Schiphol rijden? 'Ramen dicht jongens Dus zuiver blijven betekent in dit geval dat hij dit niet had moeten doen want hij brengt zijn eigen mensen in gevaar.

2e kans
2e kans5 okt. 2020 - 14:12

Stockkickhuysen, Trump zit voor zover ik weet als enige in het achterste compartiment. Zuiver blijven is niet meegaan in de leugens die Trump aan het vertellen is. Maar je ook niet tot hetzelfde niveau verlagen. Als ik dezelfde auto zou hebben, dus met afgesloten compartimenten(tussen voor- en achterbank en binnen/buiten) die een zenuwgas aanval nog tegenhouden, zou ik met alle liefde iemand naar het ziekenhuis willen brengen. Naar Schiphol niet.

stokkickhuysen
stokkickhuysen5 okt. 2020 - 14:29

@Engel 'Hartverwarmend die oprechte zorg voor de mensen om hem heen.' Angstaanjagend, die 'ach gut, die tellen niet'-mentaliteit.

Richard58
Richard585 okt. 2020 - 16:52

Jesse Engel zit in de categorie rabiaat rechtsch en heeft misschien wel gestudeerd, maar is moreel blijven hangen op het niveau van de Hongaarse Pijlkruisers. Dat je kunt lezen en schrijven wil niet zeggen dat je het fascistiscge niveauv ontstegen bent. Dat geldt voor Trump, Wilders, Baudet en daar kunnen we Engel nu aan toevoegen. Een nieuwe (k)loot aan de rechtsextremistische boom van reaguurders alhier.

Sonic2
Sonic25 okt. 2020 - 17:17

Familie van die andere Engel? Dat zou heel wat verklaren. Enfin. Je hebt je reacties weer binnen. Wel fijn dat u in tegenstelling tot een paar anderen er gewoon eerlijk voor uitkomt dat u die doodenge autocraat wel waardeert.

Arjan Fernhout
Arjan Fernhout5 okt. 2020 - 19:40

Waarom zo veel reacties op iemand die de tekst hierboven niet eens leest? The Lancet stelde maanden geleden al dat het tijd was om 'airborne' deeltjes - zeer kleine deeltjes met het virus die niet neerslaan - te bestuderen. Het was al bekend in studies dat mondkapjes in afgesloten ruimtes dan niet helpen. In feite pleegt Trump hier een aanslag op veiligheidspersoneel.

MaxMax2
MaxMax25 okt. 2020 - 9:49

Die mensen in de auto hebben toch gewoon beschermende kleding aan en N95 maskers? Dat is het zelfde materieel waar onze zorgmedewerkers ook gewoon dagelijks (dag en nacht!) hebben gewerkt..

11 Reacties
vdbemt
vdbemt5 okt. 2020 - 10:19

En daar komen desondanks ook besmettingen in het personeel voor.

Paul250371
Paul2503715 okt. 2020 - 10:28

MaxMax Die Mango Mussolini kan ook echt niets fout bij jou doen he. Idolaat van een gestoorde gevaarlijke discriminerende narcist. Wat zegt dat over jou?

MaxMax2
MaxMax25 okt. 2020 - 10:55

@Paul Ik heb helemaal niets met Trump, ik constateer alleen iets. 'Wat zegt dat over jou?' Niets, want je kent me niet.

Djennica
Djennica5 okt. 2020 - 11:38

Paul Trump kan ook echt niets goed doen bij jou he.

Mark Huysman
Mark Huysman5 okt. 2020 - 12:11

@Max Het verschil tussen onze zorgmedewerkers en Trumps beveiligers is dat de verzorgers iets nuttigs doen waarbij een zeker risico, ondanks de mondkapjes, niet te vermijden is. De rondrit van Trump was natuurlijk niet nuttig. Tenzij je het boosten van zijn ego en van het moraal van zijn supporters als nuttig ziet.

stokkickhuysen
stokkickhuysen5 okt. 2020 - 14:10

'@Paul Ik heb helemaal niets met Trump, ik constateer alleen iets.' OMG, Tuu'lijk Maxmax '@Djennica Paul Trump kan ook echt niets goed doen bij jou he' Ik ga niet voor Paul spreken maar hij moet niet in mijn buurt komen nu, zoals hij denkt dat hij dat wel bij zijn personeel kan doen. En inderdaad, hij heeft nog helemaal niks goeds gedaan (nou vooruit de ME deal), alleen maar mensen tegen elkaar opgezet. Als je consequent Democraten afspiegelt als 'radical left trying to take your weapons' en bring crime to the suburbs (met een rechtstreektse verwijzing naar 'low income housing') en een jongen van 17 die met een assault weapon naar een demonstratie gaat, twee mensen dood schiet en nou gaat hij hem nog verdedigen ook, en als je QAnon niet durft te denouncen want teveel van je kiezers lopen erachteraan (Tu quoque, Maxmax?) en als je white supremacy niet durft te denoucen want teveel van je kiezers zitten in die hoek, Dan ben je eigenlijk geen leider maar een volger, en helaas stinkt het ethisch vermogen van de groep kiezers waar hij achteraan loopt nogal.

MaxMax2
MaxMax25 okt. 2020 - 14:18

@Mark Trumps beveiligers doen toch gewoon hun werk? Het beveiligen van de president, die kun je niks kwalijk nemen.

Sonic2
Sonic25 okt. 2020 - 17:13

@ Djennica Dat vind ik ook altijd een aparte riedel. Je moet kennelijk erkennen dat iemand ook wel een keer wat goed doet en als je dat niet doet dan ben je ongenuanceerd. Dan kan je ook niet meer ongenuanceerd negatief zijn over Hitler, want hij zorgde wel voor wegen. En voor "banen" Ik heb 100 keer liever Paul die gewoon eerlijk is over zijn mening als al die laffe figuren die altijd zeggen dat ze GEEN Trump fan zijn, maar echt niets anders doen als kritiek relativeren. Janken dat Biden zo slechte kandidaat is. Als je van Trump af wilt is dat sowieso al een non argument. Dan stem je nog op Clinton als het allemaal zo erg is. Sowieso is het een hele gezonde instelling om politici uiterst, maar dan ook uiterst kritisch te benaderen. Om zeer terughoudend te zijn over positieve oordelen over presidenten of premiers. Als je dat echt neutraal wilt doen dan moet je het met Trump in 2050 doen. Dan kan je pas echt oordelen. De mensen hier die Trump aanbidden zijn net als mensen die voor Erdogan demonstreren. Net als de mensen die gisteren aan de kant van de weg staan om Trump toe te juichen. Je ziet het in een autocratie. Als mensen de zittende machthebber hartstochtelijk verdedigen dan is dat meestal eng.

MaxMax2
MaxMax25 okt. 2020 - 17:29

@Stock Wat een raar verhaal? Ik heb niets met Trump en al helemaal niets met 4Chan gekkies.

Richard58
Richard585 okt. 2020 - 17:31

Ja Sonic en als hij definitief uitvalt dan zingen we "Can you feel a brand new day" zoals uit de Wizard of Oz met Jackson en Ross. En zijn fans maar janken, heerlijk vooruitzicht.

Arjan Fernhout
Arjan Fernhout5 okt. 2020 - 21:10

@MaxMax = Thus, a hypothesis could be built speculating that traveling in a passenger vehicle with people aboard under conditions of AC on and window closed, has a discernible risk factor of getting susceptible hosts infected, though masks are worn. = Uit: Transmission of COVID-19 virus by droplets and aerosols: A critical review on the unresolved dichotomy https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7293495/ Bovendien: RIVM heeft richtlijn ventilatie en COVID-19 aangepast https://zorgkrant.nl/anders/12214-rivm-heeft-richtlijn-ventilatie-en-covid-19-aangepast Dus het klopt niet wat je stelt. In feite pleegt Trump hier een aanslag op veiligheidspersoneel.

Marcus A.2
Marcus A.25 okt. 2020 - 9:33

Het schijnt zo te zijn dat Trump diverse aanwezigen geknuffeld heeft en bovendien de chauffeur vol in zijn gezicht gehoest heeft. Ik begrijp niet dat er nog mensen op deze idioot stemmen!

5 Reacties
Baron von Kleef
Baron von Kleef5 okt. 2020 - 10:24

"And he also hawked a loogie and spat it on the face of a small child"

2e kans
2e kans5 okt. 2020 - 11:51

En hoe komt u aan deze wijsheid of bedenkt u het ter plekke?

Marcus A.2
Marcus A.25 okt. 2020 - 12:59

@2e kans Ik bedacht het ter plekke. Maar het zou goed kunnen en daarnaast kun je nooit teveel kritiek op Trump hebben, of het allemaal klopt doet er sowieso niet echt toe, aangezien wij Nederlanders zijn en weinig met Trump te maken hebben. Het is sowieso één groot toneelspel, nietwaar?!

Baron von Kleef
Baron von Kleef5 okt. 2020 - 13:42

@2e kans Ik zag het gebeuren :-)

stokkickhuysen
stokkickhuysen5 okt. 2020 - 13:57

Gelukkig krijgt ook 2e kans een 2e kans.

2e kans
2e kans5 okt. 2020 - 9:15

Als ik de video bekijk, zie ik hem alleen op de achterbank zitten en lijkt het alsof er een wand zit tussen de voor- en achterbank.

5 Reacties
stokkickhuysen
stokkickhuysen5 okt. 2020 - 14:32

fout gezien.

2e kans
2e kans5 okt. 2020 - 20:08

Want? Op welke site heeft u het bewijs gevonden dat er geen scherm zit tussen de voor- en achterbank?

stokkickhuysen
stokkickhuysen5 okt. 2020 - 21:38

Ja, wel een 2e, maar 3e kans buddie

2e kans
2e kans6 okt. 2020 - 8:01

Stockkickhuysen, Alstublieft. Alle auto's die de secret service beschikbaar stelt aan Trump beschikken over een gesloten compartiment. Degene op de achterbank (Trump in dit geval) is de enige die het luik naar de voorband kan openen. https://www.google.nl/amp/s/www.dailymail.co.uk/news/article-4273134/amp/Inside-Trump-s-new-car-dubbed-Beast.html

stokkickhuysen
stokkickhuysen6 okt. 2020 - 13:18

Zodra iemand met de dailymail aan komt zetten zeg ik meestal: I rest my case. Succes met je gegoochel.

Greendutch
Greendutch5 okt. 2020 - 9:12

ego-tripper, klein kind dat om aandacht vraagt en nog niet geleerd heeft om rekening met anderen te houden. als nu de us bevolking maar de juiste conclusies trekt

Haz
Haz5 okt. 2020 - 9:10

Maar hoe zit het nou met de geruchten die ingegeven zouden zijn door insiders dat Trump aan de beademing zou zitten en bijna dood zou zijn?

2 Reacties
Zandb
Zandb5 okt. 2020 - 10:05

Haz Tja. hoe zou het zitten met geruchten. U blinkt er in uit, dat u aantoont dat het gerucht wat u in de wereld helpt ooit meer wordt dan een gerucht.

stokkickhuysen
stokkickhuysen5 okt. 2020 - 14:38

Het publiek weet niet wanneer T voor het laatst negatief getest is en hoe vaak T werd getest. Dat maakt het lastig voor mensen om te zien hoe de ziekte verloopt bij Trump. Als je daarnaast nog een paar keer aan de beademing moet, en men meldt dat de medicijnen die hij gebruikt eigenlijk alleen maar gegeven worden voor serieuze gevallen, dan is het T en de zijnen die de geruchtenmachine aanzetten om vervolgens ernaast te gaan staan en zich hardop af te vragen waar die geruchten toch vandaan komen. En Haz helpt ze een handje, want dat is wat Breitbart voorschrijft. Succes Haz,

Richard58
Richard585 okt. 2020 - 9:07

De man verdient nu toch echt levenslang of de final penalty. Voor de Trumpees zich weer gaan roeren over doodwensen etc. en dat links veel erger is. Hoeveel moet je veroorzaken om in jullie ogen volledig afgebrand te raken als vermeende medestander van jullie gedachtengoed?? Waarschijnlijk onbeperkte vrijheid om de meest afschuwelijke en onverantwoordelijke daden te verrichten. Dan nog vinden jullie dat allemaal prachtig want het is jullie heiland. Dat is zo triest, dat totale gebrek aan kritisch vermogen als het gaat om jullie helden, die kunnen nooit van het voetstuk vallen. Een dergelijk blinde adoratie is ziek heel erg ziek. Je moet wel een enorme loser zijn in het normale leven om zo'n creatuur te blijven steunen. Deze man verdient het om ten onder te gaan aan de ziekte die hij heeft weggewuifd en waar al vele honderdduizenden zijn doodgegaan en miljoenen blijvend letsel hebben opgelopen mede dankzij zijn nalatigheid en zelfs opzet om het te bagatelliseren.

1 Reactie
Sonic2
Sonic25 okt. 2020 - 10:16

Ik vond de reacties van Trump aanhangers hier wel apart. Ze staan vooraan om de dood van de zoon van Biden te misbruiken om Biden maar als dement en seniel weg te zetten. Voorspelbaar onfatsoenlijk. En nu keihard krijsen en janken en bedelen om respect. Sowieso ben je al af als je Trump steunt. En de adoratie voor Trump is totaal achterlijk. Deze mensen moeten ernstig tegen zichzelf in bescherming worden genomen.

tempest
tempest5 okt. 2020 - 9:03

Kan niet zeggen dat zijn gedrag me ook maar een beetje verbaasd. De man neemt altijd risico’s en luistert gewoon niet naar feiten die niet in zijn straatje passen. Maar toch vraag ik me af of de kop niet buitenproportioneel is. Hoezo is dit gevaarlijker dan zijn mega-rally’s? Gezien de aantallen mensen zitten daar ook zeker besmette mensen in het publiek en raken mensen zeker weten besmet. Ook de vergelijking met medisch personeel gaat niet op. Die zijn zo goed beschermt omdat ze anders een te groot risico lopen andere patiënten te besmetten. Dat gaat dus om heel veel meer dan het eigen risico op besmetting. De rit blijft uiteraard totaal onnodig, maar deze risico’s treft een beperkt aantal mensen en is makkelijk in te dammen, indien nodig.

jantje
jantje5 okt. 2020 - 8:55

Was het in Nederland niet altijd zo geregeld dat wanneer iemand in het ziekenhuis opgenomen wordt, hij dan niet eerder het gebouw mag verlaten voordat hij beter is.. Gaat hij of zij wel eerder naar buiten (of buiten het terrein ) zonder permissie van de artsen, hij dan als ontslagen wordt beschouwd en de artsen geen verantwoording meer hebben voor die persoon..

2 Reacties
NoahAmber
NoahAmber5 okt. 2020 - 10:45

@Jannie 5 oktober 2020 at 10:55 Was het in Nederland niet altijd zo geregeld dat wanneer iemand in het ziekenhuis opgenomen wordt, Hij ligt in een Amerikaans ziekenhuis.

jantje
jantje5 okt. 2020 - 17:18

Ja, dat klopt NoahAmber, Daarom noemde ik ook Nederland er bij. Ik vraag me af hoe het in Amerika geregeld is. (had ik eerder moeten schrijven..)

adriek
adriek5 okt. 2020 - 8:48

Hoe anders moet hij aan zijn aanhangers bewijzen dat dat hele Corona niks voorstelt? Alleen linkse losers worden (ernstig) ziek, bovendien zijn er uitstekende medicijnen, ziekenhuizbedden en zuurstofsaystemen beschikbaar voor het geval je een zieke president bent ...

1 Reactie
tempest
tempest5 okt. 2020 - 9:16

Denk dat Trump dit niet zo heeft gevoeld en dat hij ook oprecht bang is erg ziek te worden. En ook de groep Republikeinen die nu besmet zijn zullen peentjes zweten, want over het verloop van de ziekte is maar weinig te voorspellen in het begin stadium. Zouden de bestuurders/politici nu eindelijk meer gaan doen om de gevolgen van de pandemie te verzachten, nu ze in hun directe omgeving met de ziekte worden geconfronteerd?

Bouwman2
Bouwman25 okt. 2020 - 8:44

Volgens mij zat de POTUS moederziel alleen in die imposante auto. Voorin zaten de chauffeur en de bijrijder achter glas als vissen in een kom. POTUS nam geen bad in de menigte., hij kon niemand aansteken. Waarom dus speculeren dat hij wel aan het besmetten was? ? Wees blij dat iemand aan de beterende hand is, dat ie niet doodgegaan is maar nog blijft. Want zeg nou zelf, zonder de POTUS zou het leven is een strijd een stuk saaier zijn. Over FLOTUS weer niets. Alsof vrouwen niet meetellen. Vreselik vind ik dat. . .

2 Reacties
Marinus Calamari
Marinus Calamari5 okt. 2020 - 9:33

Trump is een van pus druipend abces op het gezicht van America, dus niet iedereen zal even blij zijn dat dit wandelende gezwel het blijkbaar (nog) redelijk goed maakt. Nu dat uit de weg is: met zijn uitstapje nam Trump volkomen onnodige risico's met de gezondheid van anderen. En dat alleen om zijn behoefte aan politieke aandachtshoererij te bevredigen. Persoonlijk vind ik het in het licht van het feit dat hij risico's heeft genomen met de gezondheid van heel America, met tienduizenden onnodige doden als resultaat, nogal meevallen. Het is feitelijk gewoon meer van hetzelfde.

MaxMax2
MaxMax25 okt. 2020 - 9:50

'Waarom dus speculeren dat hij wel aan het besmetten was? ' Omdat faux outrage, zijn Amerikanen heel goed in.

Geesteman
Geesteman5 okt. 2020 - 8:38

Timing van dat mediamoment is uitstekend. Vlak voor de beurzen openen even laten zien dat het toch heel goed gaat met de Amerikaanse president willen de aandeekhouders graag zien. En zoals hij al veel vaker heeft laten blijken is dat wat echt belangrijk is.

OlavM
OlavM5 okt. 2020 - 8:36

Trump zat ook nog met z' n handje te wuiven alsof hij de Queen was. In werkelijkheid dus een keizer zonder kleren. Bijzonder opmerkelijk was ook het hoofd van de Trump-campagne, die op CNN bij hoog en bij laag beweerde hoezeer Trump altijd zich bewust was geweest van het gevaar van corona en er alles aan zou doen om "door te gaan" (!) met de bestrijding ervan. En al die mensen dan in de Rozentuin bij het Witte Huis onlangs zonder afstand van elkaar te nenen en zonder mondkapjes? Ach, daarvan kon Trump geen besmetting hebben opgelopen. Dat kan immers op allerlei manieren gebeuren..... Het is uiterst cabaratesk en deze leugenachtigheid zou vermakelijk zijn, als het niet zo ontzettend triest was dat dit soort figuren belast zijn met de leiding van het land.

6 Reacties
Stheno
Stheno5 okt. 2020 - 9:28

Olav, "Trump zat ook nog met z’ n handje te wuiven alsof hij de Queen was. In werkelijkheid dus een keizer zonder kleren." In werkelijkheid, Olav, is hij geen King of Queen of premier, maar president en het staatshoofd van een atoommacht. "Bijzonder opmerkelijk was ook het hoofd van de Trump-campagne, die op CNN bij hoog en bij laag beweerde hoezeer Trump altijd zich bewust was geweest van het gevaar van corona.." Gelukkig maar dat we in NL geen communicatiedeskundigen hebben bij de diverse politieke partijen en ook niet bij de ministeries die regelmatig iets laten lekken naar de media.. Maar je kan ook het voorbeeld nemen van het eerst beloofde toewerken naar groepsimmuniteit, maar dit daarna weer werd ingetrokken. 'En al die mensen dan in de Rozentuin bij het Witte Huis onlangs zonder afstand van elkaar te nemen en zonder mondkapjes?' Ah, een Grapperhausje. Of een Dam-demo. Of een voetbalbijeenkomst op het plein, of .. naja, take your pick. Het vervelende aan dit soort pseudo denigrerende vingerwijzen, Olav, is dat er dus 3 vingers naar jezelf wijzen.

OlavM
OlavM5 okt. 2020 - 13:27

@ Stheno: Ach ja, het is voor jou wel lastig, niet, om te accepteren dat, als een item over Trump gaat, het dan ook echt over Trump gaat, en niemand of niets anders. Verzoen je er maar mee.

stokkickhuysen
stokkickhuysen5 okt. 2020 - 14:49

'Het vervelende aan dit soort pseudo denigrerende vingerwijzen, Olav, is dat er dus 3 vingers naar jezelf wijzen.' Dus omdat Grapperhaus de regels aan zijn laars lapt moet Olav geen kritiek hebben op Trump. Ik weet niet precies waar al jouw vingers op dit moment naar wijzen, bij mij wijst er eentje naar de hemel. Jij mag raden welke.

Stheno
Stheno5 okt. 2020 - 17:34

Uw reactie moet goedgekeurd worden. Olav, De helft van de artikelen zijn Trump onderwerpen. Wat dat betreft zou het een groot probleem zijn voor jou en je gelijkgezinden als Trump de verkiezingen niet zou winnen. Dan valt de helft weg en staan mensen zoals jij ineens met een mond vol tanden: het dagelijkse gebash en op denigrerende wijze hele groepen wegzetten valt dan weg. Bij mij is het andersom: zonder Trump zou mijn werk een stuk aangenamer zijn. Maar toch ga ik niet mee in het puberale geschreeuw en gescheld wat je hier ziet. Maar bij tijd en wijle wil ik een enkeling hier wijzen op zijn/haar schijnheiligheid, dubbele moraal en gebrek aan kennis. Want laten we wel wezen: dat afgeven op anderen wat hier zoveel gebeurt, is dat niet juist iets wat je Trump en zijn aanhangers verwijt? Als ik hier bijv een Sonic, Richard, Marinus, Paul enz zo zie, wat is dan het verschil? Is het echt slechts die onterecht vermeende morele superioriteit die het in discriminatoire kaderen plaatsen van groepen o.b.v. een binaire stemkeuze vergoelijkt? Zo ook bij jou nu. En als Trump wegvalt, dan blijven die 3 vingers over die naar jezelf wijzen. Over kleren van de keizer gesproken...heel toepasselijk op jou en je medebashers op deze site. Verzoen je er maar mee, Olav.

Sonic2
Sonic25 okt. 2020 - 19:26

@ Stheno Heel Geenstijl en alles wat rechts van GL stond is verbaal over Halsema heen gegaan. De Telegraaf( grootste krant van Nederland) doet niets anders als Halsema de grond inschrijven. Hetzelfde met Grapperhaus. Bakken met kritiek gekregen. En als iemand met vingers loop te wijzen bent u. Ook naar mij. Op uw gebruikelijke grove manier. Wat weer aansluit bij het kritiekloze knuffelen van Trump Overigens ben ik nu op een punt aanbeland dat ik na 4 jaar wangedrag van Trump. Afbraak beleid, latent racistische bullshit alles wat Trump zegt onder de noemer slecht schuif. Hetzelfde na 10 jaar kwelling van PVV en FvD schreeuwers. Gommers en Kuipers. Die verdienen respect en objectieve beoordeling. Trump heb ik een paar jaar in die zin nog objectief beoordeeld. Nu niet meer. Weg met die krankzinnige. En wij moeten voorkomen dat onze 2 nationalistische krankzinnigen aan de macht komen. Of denk je dat het andersom wel het geval is? Dat de andere kant objectief en neutraal oordeelt over Biden? De andere kant wist bij Halsema al in 2017 dat ze een slechte burgermeester was.

Stheno
Stheno6 okt. 2020 - 7:36

Sonic, Nou, vooruit dan maar. Wijs maar aan wat hier mijn gebruikelijk grove manier is waarmee ik naar jou wijs. Wellicht heb je ook enige reflectie op wat jij bij Richard68 schijft, waar jij op zijn woorden voortborduurt om 5 okt 1216u .