Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.
Natuurlijk zijn pubers af en toe ...van dit ...en je zou ze van dat... Is van alle tijden! Waar we niet naar willen kijken is het toneelstukje voor drie heren met bokkenpruik, gesouffleerd in kleine lettertjes van 'het is geel op een pootje' dat soms zelfs helemaal geen poot heeft om op te staan en dan wordt het een zit-in' Een systeem dat gericht is op het ongedaan maken van eventuele schade heeft, bij wijze van spreken, niet eens een wetboek nodig. Is er schade? Zo ja, hoe groot is die? Is er een verdachte waarvan is aangetoond dat hij of zij de schade heeft veroorzaakt? Hoe gaat hij of zij dit vergoeden. Meteen ter plekke een verantwoorde regeling treffen: Pin automaat naar de Nederlandse Bank, contracten tekenen en bij een groot bedrag een elektronische bal aan de voet. In dit geval zou ik zeggen; dat jochie met het hele gezin een week op vakantie: Dat is dan €750,- : Kassa! Ping! Slim Bezig! Anno 2000.
Ik denk dat veel lezers de clue missen... Het gaat er niet om of het allochtonen of autochtonen zijn. Als het klootz*kken zijn moeten we ze gewoon aanpakken, punt uit. Dat vergeet men wel tegenwoordig steeds meer. Er wordt zoveel nadruk gelegd op de etniciteit van de dader dat men vergeet dat het om de gepleegde misdaad gaat. Of je nu Marok, NL, Pool of weet ik wat bent, als je je misdraagt moet je gewoon gestraft worden. Dat sommigen dan een vermeende 65% opnoemen is irrelevant.
Ach. Het begon toen mijn zusje scheel keek. Toen werd ik al uitgescholden. Ze kreeg een operatie. Maar ze moest wel een bril op. Toen zeiden ze tegen mij. Brillenjood. Ik heb het nu over bijna veertig jaar geleden. En ik droeg geen bril. En was geen Jood. Er is gewoon niets veranderd.
"De oorzaken van criminaliteit worden veel beter verklaard door factoren als economische kansen, de openheid dan wel geslotenheid van een gemeenschap, eercultuur, tweede generatie immigrant zijn, de positie en rol van vrouwen, etc." Ik ben het helemaal met bovenstaande eens. Het lijkt me daarom ook veel interessanter om het over de échte oorzaken te hebben van de problemen met allochtone jongeren, i.p.v. dat we iedere discussie hierover afslaan met de eeuwige dooddoener dat er geen probleem is met allochtone jongeren aangezien autochtone jongeren net zo stout kunnen zijn.
Goed geschreven. Ik heb zelf ook zoiets mee gemaakt met mijn dochter. Het ging toen om 10 jongens van rond de twaalf tegen een meisje van 9. Mijn dochter kwam besmeerd met modder en een kapotte fiets naar huis. Ze kende de jongens van de christelijke school niet, maar een jongen kende ze wel en die was van haar eigen school. Ik ben toen gelijk op de fiets gestapt en naar de ouders gegaan. De moeder deed open en ik vertelde op een rustige toon wat er was gebeurd en dat ik het belangrijk vond dat ze geïnformeerd werd. Dat ik het zelf ook op prijs zou stellen als ouders mij zouden informeren in een dergelijk geval. Een half uur later stond ze met haar zoon bij mij voor de deur om het uit te praten. Ik liet mijn waardering merken en prees de jongen dat ie zo moedig was om zijn aandeel te bekennen. Hij begon zelfs een beetje te glunderen en het grappige is dat uitgerekend deze jongen het later een keer voor haar opnam. Dit soort pesterijen zijn inderdaad van alle tijden. Het belangrijkste is echter dat ouders hun kinderen durven te corrigeren. Dat heet opvoeding! Verder wordt hier van alles bijgesleept wat met het stukje niets te maken heeft. Eigendomsrecht? Ha ha...dat moest er nog eens bijkomen zeg, dan was ze haar fiets zeker ook nog eens kwijt?
Column zoveel over de bewering dat er geen probleem zou zijn met allochtone jongeren, aangezien het probleem met autochtone jongeren net zo groot zou zijn. Graag zou ik zien dat de schrijfster zicht houdt aan feiten. Bijvoorbeeld dat 65% van de Marokkaanse jongeren ooit is aangehouden door de politie en dat dit veel hoger is in vergelijking met de autochtone jeugd.
'AANgehouden' ja. Niet veroordeeld, geen boete, maar 'AANgehouden'. Dat heeft misschien iets met hun uiterlijk te maken, bijvoorbeeld; dat ze veel vaker worden AANgehouden dan hun blanke vriendjes.
Overigens krijgt mijn kind een klets voor z'n kop als hij zoiets zou doen, mag hij zijn telefoon en andere privileges inleveren, gaat hij excuses aanbieden op z'n knieën, en praat ik minstens een week niet meer met hem. En hij gaat in therapie (zo bakfietserig ben ik nog wel). Maar ik ben dan ook niet bang om de liefde van mijn kind te verliezen... En ik denk dat de ouders van Roman daar wel bang voor zijn. Ze zullen wellicht Roman de laatste 13 jaar het een en ander tekort hebben gedaan (of denken dat ze dat hebben gedaan).
Reactie zoveel van iemand die net kan of wil begrijpen dat het zinloos is om naar nationaliteit, ras, geslacht, geloof, etc. te kijken bij asociaal gedrag omdat die factoren onvoldoende verklarend zijn. De hoge frequentiepercentages waarmee Marokkaanse jongeren in aanraking komen met de politie zijn niet bijzonder. Zo zijn er steeds groepen die er in een bepaalde periode uitspringen als het gaat om criminaliteit. De oorzaken van criminaliteit worden veel beter verklaard door factoren als economische kansen, de openheid dan wel geslotenheid van een gemeenschap, eercultuur, tweede generatie immigrant zijn, de positie en rol van vrouwen, etc. Een en ander is vaak verschillend per maatschappelijke groep. Ter verduidelijking: het is makkelijk vast te stellen dat blanke 'Lonsdale jongeren' op het Brabantse platteland een groep vormen die meer dan gemiddeld bepaalde criminele gedragingen vertoont. De aspecten blank (het zijn soms ook niet-blanken) en Brabant (het komt ook voor in andere regio's) betekenen waarschijnlijk weinig voor hun gedragingen. De aspecten platteland (verveling), type opvoeding (niet lullen maar poetsen), toekomstperspectief, drugs- en alcoholmisbruik zijn waarschijnlijk wel contribuerende factoren. Een en ander vast te stellen door middel van goed en voldoende specifiek onderzoek. Het dilettantisme is in dit verband niet van de lucht. Met name scorebeluste politici, maar ook mensen die zich machteloos voelen, bijvoorbeeld door de verpaupering van hun buurt, roepen maar wat. Maar met vrijblijvend roeptoeteren en door ergernis en wanhoop ingegeven borreltafelmeningen lossen we de problemen niet op. Zie in dit verband ook prisonstudies.org. Voor wie nog niet verleerd is om nieuwsgierig te zijn.
In de Kerkstraat wonen 98 bejaarden en 2 jongeren. De jongeren (16) heten Henk en Achmed. Henk is een heilig boontje en Achmed een draaideurcrimineel. Een jaar later heeft Henk 1 keer per ongeluk een stukkie kauwgom vergeten af te rekenen en Achmed heeft 99 diefstallen gepleegd. Laten we eens kijken in de computer van het politiebureau, mapje 'aanhoudingen'. Gelukkig houdt de politie - sinds Geert - bij of de aangehoudenen auto- dan wel allochtoon zijn. Wat lezen we er? 99% van de aagehoudenen was van allochtone afkomst! Dus ergo: allochtonen zijn 99x crimineler dan 'wij'. In de Dorpsstraat wonen 50 autochtone en 50 allochtone jongeren. Hoe ze heten mag u zelf bedenken. Er zijn 5 allochtone draaideurcriminelen bij; de rest zijn stuk voor stuk heilig boontjes, Eén van die heilige bootjes, toevallig ook Henk genaamd, vergat ooit een lollie af te rekenen. De draaideurcriminelen plegen gemiddeld 99 inbraken in een jaar tijd. Na dat jaar zien we in de politiecomputer dat 499 allochtone jongeren werden opgepakt en 1 autochtone. Het is duidelijk dat in de Dorpsstraat allochtonen 500 keer zo crimineel zijn als autochtonen. Dus kijk maar uit voor die 45 allochtone heilige boontjes. Daar kan niks goeds van komen.
Ik wist echt niet dat er allochtonen woonden in nederland. Verbaast me trouwens niets. Over opvoeding van een kind staat niets beschreven in een Koran. toch? Alleen Heb respect voor uwer vader en moeder, de rest kan de tering krijgen. altahns dat dacht ik,.
U denkt verkeerd. Maar dat is niet erg, de Koran is dan ook wel heel erg veel woordjes, en zo te lezen is het al lastig genoeg voor u.
"Alleen Heb respect voor uwer vader en moeder, de rest kan de tering krijgen. altahns dat dacht ik,." Doet me denken aan Roman.
Wat een rare laatste alinea. Gaat de schrijfster er vanuit dat de lezer wel racistische vooroordelen zal hebben en ervan en we vast verwachten dat de bully een Marokkaan is. Nou, dan heeft ze een verrassende conclusie voor ons, het is een Nederlander! Ik heb ook een verrassende conclusie voor de schrijfster. Dit gedrag komt voor onder jongens in de genoemde leeftijdscategorie. Wereldwijd. Zonder aanziens des persoons en of ze nu Klaas, Hassan, Orlando, Valerio, Osman Otto of Harry heten. Ook dit stuk toont weer eens de ontzettende linkse hypocrisie het integratiedebat aan. De scrhijfster denkt politiek correct te zijn, maar geeft blijk van ernstige vooroordelen (autochtonen zullen wel denken dat het om een marokkaan gaat omdat hij een pester is en autochtonen zijn racistisch omdat ze hetzelfde gedrag van een autochtoon en een allochtoon anders beoordelen) Waarmee de schrijfster aantoont vooral zelf gevangen te zitten in het wij/zij onderscheid. Dat ze zich aan de zijde van de vermeend slecht behandelde groep schaart doet daar niets aan af.
Ja, laat me raden, deze vrouw komt uit de Randstad! Amsterdam? Ik weet het niet, maar vaak komen deze vogels uit de groot stad,