LEGO dumpt Shell
• 09-10-2014
• leestijd 1 minuten
Protestactie Greenpeace groot succes, speelgoedmaker zegt samenwerking met oliegigant op
Het is uit tussen speelgoedfabrikant LEGO en energiereus Shell. Het Deense bedrijf zal het contract met de koninklijke Shell niet verlengen. Dat zegt de baas van Lego, Jørgen Vig Knudstorp, vandaag in The Guardian. Een succesvolle marketingcampagne van Greenpeace heeft de promotie-actie van Shell met LEGO-autootjes volldig omver geblazen.
Milieuorganisatie Greenpeace greep de LEGO-campagne van Shell aan om actie te voeren tegen haar boorplannen in het Noordpoolgebied. Het virale campagnefilmpje hierboven toont een poollandschap van legofiguurtjes die onder een dikke laag ruwe olie verdwijnen.
LEGO is niet blij met de actie en tekent aan dat zij nooit partij had mogen worden in de ruzie tussen Greenpeace en Shell. Desalniettemin ziet de speelgoedfabrikant zich genoodzaakt om
de samenwerking met Shell te staken :
Wij hebben het beste voor met de planeet die onze kinderen zullen erven.”
cc-foto: screenshot video