Logo Joop
De opiniesite van BNNVARA met actueel nieuws en uitgesproken meningen

Lagerhuislid mag baby niet meenemen naar debat

  •  
24-11-2021
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
stellacreasy
Labour-parlementariër Stella Creasy is op de vingers getikt omdat ze haar drie maanden oude, slapende baby had meegenomen naar een debat. Via een e-mail kreeg ze te horen dat het niet is toegestaan om kinderen toe te laten tot het Lagerhuis.
Creasy vindt het vreemd dat er in de “moeder aller parlementen” geen plaats lijkt te zijn voor moeders. “Ik heb geen kraamzorg, dus ik moet mijn kind mee naar binnen nemen als ik namens de mensen in mijn district wil spreken”, legt het Lagerhuislid uit.
Ze wijst erop dat ze haar andere twee kinderen in het verleden wel mee mocht nemen naar het Lagerhuis. In september zijn de regels aangepast. De Conservatieve fractieleider Jacob William Rees-Mogg noemt het babyverbod “volkomen redelijk en volledig in overeenstemming met de wet”.
Update: In het Europees Parlement is het overigens ook niet eenvoudig voor moeders, ondervindt PvdA’er Lara Wolters.
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Reacties (47)

Ivor2
Ivor225 nov. 2021 - 17:31

Met ruim 7000 euro vergoeding per maand, zou je dat ook best moeten kunnen behappen...

Haz
Haz24 nov. 2021 - 18:20

Mogen puppy’s dan ook mee als ze lief zijn en niet blaffen.

1 Reactie
Zandb
Zandb25 nov. 2021 - 12:20

Haz Wat mij betreft niet; er zijn grenzen.

Tom Lucassen
Tom Lucassen24 nov. 2021 - 16:18

En Boris Johnson dan? Dat is toch ook een baby?

1 Reactie
Minoes&tuin
Minoes&tuin25 nov. 2021 - 6:27

Die mag ook nooit meer in een pretpark komen!

JJP2
JJP224 nov. 2021 - 14:13

Aandachtzoeker; je weet dat als je met een baby daar naar binnen komt, dat alle aandacht daarop gericht is. Zorg voor opvang of blijf thuis.

1 Reactie
Zandb
Zandb25 nov. 2021 - 12:23

JJP Tja. U meent dat iedereen is zoals u bent. Als we nu onszelf als maatstaf moeten nemen om anderen te kunnen 'veroordelen' ; ik heb niet het idee dat we daar nou heel veel mee opschieten.

AlexanderVolken
AlexanderVolken24 nov. 2021 - 13:34

Het gedrag van deze vrouw lijkt mij een ramp voor het feminisme.

Paul250371
Paul25037124 nov. 2021 - 13:32

Ga lekker naar huis, koken.

lmgikke
lmgikke24 nov. 2021 - 13:23

Volkomen logisch. Dat verbod is er natuurlijk ter bescherming van het kind. Als je ziet hoeveel volwassenen compleet het spoor bijster zijn doordat ze luisteren naar politici, kan ik me voorstellen dat dat voor zo'n jong kind schadelijk kan zijn. Luisteren naar politici bedoel ik dan.

JoepJos
JoepJos24 nov. 2021 - 13:23

Wie van de lezers in loondienst mag van zijn werkgever en collega's zijn kind wel op reguliere basis mee naar zijn werk nemen?

Juppé🎗
Juppé🎗24 nov. 2021 - 12:46

Het lijkt me bepaald niet bevorderlijk voor de opvoeding om een kind dat te laten meemaken.

2 Reacties
Juppé🎗
Juppé🎗24 nov. 2021 - 17:34

Ik moet dit deels terugnemen, want het parlement lijkt zich aan kinderen aan te passen. Er komt regelmatig een clown langs die verhaaltjes vertelt over het PeppaPig pretpark gelardeerd met broem broem geluiden over benzinemotoren, klepperde klep geluiden over Diesel motoren en hij lijkt ook de brandweer na te kunnen doen. Verder handig om als een conservative aan een speech bezig is de baby de borst te geven, dan gaat hij stotteren en weet niet meer waar hij het over had. Scheelt een hoop geleuter.

DanielleDefoe
DanielleDefoe27 nov. 2021 - 1:27

Voor pretparken lijkt de baby mij aan de jonge kant.

Dick Roelofsen
Dick Roelofsen24 nov. 2021 - 12:44

De verwekker moest zeker iets belangrijks doen.

5 Reacties
adriek
adriek24 nov. 2021 - 13:13

Die heeft misschien ook wel een baan.

Dick Roelofsen
Dick Roelofsen24 nov. 2021 - 15:23

Lijkt me geen excuus om alles aan de werkende moeder over te laten. Maar goed, dat zal wel te modern gedacht zijn.

rvb2
rvb224 nov. 2021 - 19:28

@Dick: Inderdaad, de vader kan ook wel eens een keer de borstvoeding overnemen!

Dick Roelofsen
Dick Roelofsen25 nov. 2021 - 12:32

Inderdaad, rvb, wel eens van kolven gehoord?

DanielleDefoe
DanielleDefoe26 nov. 2021 - 23:27

Zouden ze daar de accomodatie voor hebben?

Rupsjenooitgenoeg
Rupsjenooitgenoeg24 nov. 2021 - 12:14

Volkomen logisch dat er geen kinderen mogen komen. Het is een parlement, geen crèche.

5 Reacties
Zandb
Zandb24 nov. 2021 - 12:25

rups Wanneer een kind nar de crèche gaat. blijft de moeder er niet bij. Ik zou niet weten waarom zoiets niet zou mogen, als daar niet al te veel afleiding veroorzaakt.

Rupsjenooitgenoeg
Rupsjenooitgenoeg24 nov. 2021 - 13:08

Dat is nou net het probleem. je weet nooit wanneer zo'n kind afleiding gaat veroorzaken.

Erik Geven2
Erik Geven224 nov. 2021 - 13:13

@Zandb 'Wanneer een kind nar de crèche gaat. blijft de moeder er niet bij. '' Goh, echt waar?

Eid
Eid24 nov. 2021 - 16:15

@Zandb T is natuurlijk altijd wel leuk om een beetje tegendraads te doen, Zandb, maar dan vraag ik u: Wat is niet te veel afleiding? Het voeden? De kirgeluidjes? Het janken? En als ze 2 zijn, dan mag t niet meer? Nou laten we t maar niet doen, denk je niet? Gewoon even logisch nadenken.

Zandb
Zandb25 nov. 2021 - 12:27

Eid Dat zou men kunnen besluiten. Wat mij betreft hoeft dat dus niet. Rups en Eid Zo gauw die baby om wat voor reden ook (behalve dat het al slapend bv de aandacht zou afleiden; daar is die baby niet verantwoordelijk voor) stoort, zijn moeder en kind weg. Dat vind ik dan weer 'logisch nadenken'. Geven Richt uw venijn, als u dat zo nodig kwijt moet, op Rups, die zich dat blijkbaar niet realiseert.

Eid
Eid24 nov. 2021 - 12:09

Da's wel een 'beetje' logisch, he ? Kind meenemen naar vergaderingen. Wie bedenkt nou zoiets. Sommige ouders..... Daarom hebben we tegenwoordig .... kinderopvang!!

6 Reacties
Zandb
Zandb24 nov. 2021 - 12:27

Eid Voor een kind van drie maanden? Kunt u zich voorstellen dat er ouders zijn, die dat liever niet doen? En kiezen voor elk redelijk alternatief.

Stechelwald
Stechelwald24 nov. 2021 - 12:47

Het is geen vergadering, het is een volksvertegenwoordiging. En er zitten nou eenmaal ook moeders onder het volk.

Erik Geven2
Erik Geven224 nov. 2021 - 13:14

@Stechelwald 'Het is geen vergadering, het is een volksvertegenwoordiging' Er zullen ook wel boeren bij zitten, dan ook maar varkens en kippen toelaten?

Kees van Bemmelen
Kees van Bemmelen24 nov. 2021 - 13:31

Stechelwald, De volksvertegenwoordiging vergadert toch? In Nederland opent, schorst of sluit de voorzitter de vergadering, in het VK hebben ze het over een 'sitting'.

Eid
Eid24 nov. 2021 - 16:17

@Zandb Ook voor 3 maanden tegenwoordig of anders opa of oma of oppashulp.

Zandb
Zandb25 nov. 2021 - 12:31

Eid Dat kan een oplossing zijn. Je kan ook besluiten het kind mee te nemen, zo lang dat niet echt stoort. Geven Goed idee hoor, helemaal zelf bedacht? En geen verschil zien tussen een baby meenemen of weet ik hoe veel groot- of kleinvee. Ik meen dat het niet zo raar is te veronderstellen, dat de moeder hier een besluit neemt, dat niet alledaags is; zelfs niet voor de moeder zelf.

Joop den Uil
Joop den Uil24 nov. 2021 - 12:03

Baby's schijnen nog wel eens te huilen, schreeuwen, jengelen. Van Engelse babies weet ik dat eigenlijk niet dus lijkt het me wel okay.. Wilders zal toch ook wel eens zijn poesje meenemen het gebouw in ?

2 Reacties
Stechelwald
Stechelwald24 nov. 2021 - 12:49

"Baby’s schijnen nog wel eens te huilen, schreeuwen, jengelen." Dus geen enkel verschil met de volksvertegenwoordigers. Ze hebben niet voor niets iemand aangesteld wiens enige taak het is 'ORDER!' te roepen.

Minoes&tuin
Minoes&tuin25 nov. 2021 - 6:29

Stechelwald Je bent me voor. Overigens is Johnson ook nog een baby!

adriek
adriek24 nov. 2021 - 12:00

"De Conservatieve fractieleider Jacob William Rees-Mogg noemt het babyverbod “volkomen redelijk en volledig in overeenstemming met de wet”." Hij zou het waarschijnlijk ook volkomen redelijk vinden om vrouwen de toegang te ontzeggen (behoudens schoonmaaksters, stenografistes en ander ondersteunend personeel).

3 Reacties
Erik Geven2
Erik Geven224 nov. 2021 - 12:12

'Hij zou het waarschijnlijk ook volkomen redelijk vinden om vrouwen de toegang te ontzeggen (behoudens schoonmaaksters, stenografistes en ander ondersteunend personeel).' Waarschijnlijk, dus je roept maar wat.

EenMening
EenMening24 nov. 2021 - 12:58

De Conservative Party telt 277 mannelijke en 87 vrouwelijk MP's (ongeveer 23%). De Conservative Party heeft recent nog een vrouwelijke PM geleverd. En natuurlijk langgeleden The Iron Lady. Maar wij hebben Rutte.

ton14024
ton1402424 nov. 2021 - 15:01

´´Waarschijnlijk, dus je roept maar wat.´´ E kent deNederlandse taal niet????

Griezel in post-gezellig Nederland
Griezel in post-gezellig Nederland24 nov. 2021 - 12:00

wat een zeikerds

6 Reacties
Eid
Eid24 nov. 2021 - 12:09

Dat heb je met babies: Die zijn nog niet zindelijk....

Frans Kwakman
Frans Kwakman24 nov. 2021 - 12:15

Kom op zeg, die baby hoort in een wieg. Niet in de vergaderzaal. Op de een of andere manier dringt het niet door voor die jonge moeders dat een huilende baby storend is, voor iedereen wel te verstaan. Ooi was ik gast bij een promotie en daar was ook een 8 maanden oude baby met de moeder aanwezig. Slapend dat wel maar gaande de ceremonie begon die zich ermee te bemoeien, en ik kan je vertellen ook zo'n jong ding kan nog aardig wat geluid veroorzaken. Moeder en kind verdwenen na enige tijd.

Griezel in post-gezellig Nederland
Griezel in post-gezellig Nederland24 nov. 2021 - 12:29

ik had een huilbaby dus ik weet er alles van maar wij zijn mensen en bij mensen horen baby's en als je wel een gezien hebt hoe het er aan toe gaat daar in het parlement moet je je eerder zorgen maken om die prille trommelvliesjes van die baby dan om babygehuil - voor dat laatste moet je bij ons in de kamer zijn, daar zou een baby niet opvallen.

Zandb
Zandb24 nov. 2021 - 12:30

Frans En als de baby niet huilt? Wat dan? Of als het begint te huilen, dat moeder en kind dan weggaan?

Frans Kwakman
Frans Kwakman24 nov. 2021 - 16:53

Zandb - ik had je wijzer ingeschat. Zelfs de liefste babies huilen wel eens. Ik ken geen werkkring waarbij een baby consequent meegenomen wordt. Ja, een jonge moeder komt langs om de mooie spruitvte tonen dat is de traditie die ik heb meegemaakt. Maar hoe lief ze ook zijn, ze horen niet in de vergaderzaal. Ook honden en katten, papagaaien etc niet voor je weer verder gaat.

Zandb
Zandb25 nov. 2021 - 12:33

Frans Lees! Als de baby huilt, gaat de moeder weg. Beste man; waarom mogen we er nu niet van uitgaan dat het hier een bijzondere situatie betreft; dat zoiets zeer zelden voorkomt en er dus een reden is, waarom de moeder hiervoor kiest. Wanneer het schering in inslag wordt, dan zien we wel verder.