Joop

Laat Nederlandse probleemjongeren op vakantie gaan in hun eigen kutland

  •  
25-07-2023
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
241545 keer bekeken
  •  

Afgelopen weekend was het weer eens raak: een Nederlandse jongen poepte op het Spaanse eiland Mallorca op het hoofd van een slapend persoon. Het zoveelste incident met Nederlandse jongeren op vakantie, zo merkt Marcel van Roosmalen op:

“Nederlandse jongeren zijn verschrikkelijk. Het heeft geen zin om ze bestraffend toe te spreken, of voor te lichten. Niets leidt tot beter gedrag. Het zit in hun aard. Nederlandse jongeren voelen zich verheven boven bewoners van andere landen. Nederlandse jongeren gebruiken of handelen in drugs en hebben allemaal een drankprobleem. Vaak hebben ze ook psychische problemen omdat ze van jongs af aan zijn verwend. Ze wonen vaak in gebieden waar niets gebeurt en reageren zich af in vakantietijd.”

Allemaal reden volgens Van Roosmalen om een uitreisverbod in te voeren voor Nederlandse jongeren in de zomermaanden. “Laat ze op vakantie gaan in hun eigen kutland.”

Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar

Reacties (24)

Mostafa
Mostafa6 sep. 2023 - 15:47

Hoe noem je zulke jongeren, wildplassers of schijtdozen ?!

wijzijnbeter
wijzijnbeter19 aug. 2023 - 14:28

DE NL jongeren daders of slachtoffers ? Wel makelijk generaliseren. Het betreft ALLE leeftijden. Iedereen maakt zo zn eigen normen in NL afgezien van minderheden met " heilige " boeken. Oplossing : hooligans en alcohol geen goede combi . Maar hooligans en THC ? Snacks met THC goedkoop verkopen in stadion. Ze de hooligans moeten dan wel even wakker worden gemaakt als de voetbal wedstrijd is afgelopen . Op zich ben ik tegen zakenlui die vette winsten uit drugs halen maar er zijn groepen in NL die rustig moeten wodren gehouden door verdovende middelen. Het is niet anders. Maar die verdovende middelen moeten wel weg van die zakenlui die tot nu toe vet worden van criminele winsten . Alcohol moet verder aan banden geen totale drooglegging maar wel minder makkelijk bereikbaar.

pam0229x
pam0229x5 aug. 2023 - 15:29

Beetje kort door de bocht

open2
open23 aug. 2023 - 15:07

Ik zou graag een oplossing willen aandragen maar die zie ik helaas niet. De oorzaak ligt volgens mij aan het steeds meer individualistisch leven omdat we anderen niet meer nodig hebben door welvaart. Zonder sociale omgang geen sociale controle, elkaar aanspreken en overleggen. Jongeren kunnen hun gang gaan op 'sociale' media waar de grens van ondeugend steeds verder wordt opgerekt. Buiten het zicht van hun ouders. Door deze situatie krijgt iedereen het gevoel de controle kwijt te raken dat leidt tot burn outs. Zolang er geen einde komt aan die spiraal wordt het er niet beter op. Hoe moeten leiders hier op anticiperen als niemand nog open staat voor correcties?

1 Reactie
Beisser
Beisser3 aug. 2023 - 22:28

De Nederlander mag dan wel steeds individualistischer worden (daar lijkt het althans op), maar is nog steeds strak gebonden aan de nog altijd strenge calvinistische conventies van de samenleving. En, vooral bij groepen jongeren, de groepscultuur en groepsdruk. Op vakantie in het buitenland voelen ze zich even bevrijd van die calvinistische conventies en gaan ze helemaal los en tegen elkaar opboksen in het vertoon van macho-gedrag. En ja, dan krijg je dit soort gênante incidenten. Laten we er maar op vertrouwen dat de lokale autoriteiten ze adequaat weten aan te pakken.

Deetje Knol
Deetje Knol2 aug. 2023 - 16:57

"De inhoud van deze reactie voldoet niet aan de spelregels. Het is niet (langer) mogelijk om te reageren."

Ray2969
Ray296928 jul. 2023 - 0:24

Het hoeft allemaal niet zo moeilijk, 12 maanden stront scheppen of een strontdouche... is het zo afgelopen met die flauwekul. Gewoon reverse..

Geer1
Geer126 jul. 2023 - 20:36

Inspirerend. Prettige vakantie iedereen. Ik ga ook lekker een paar weekjes de Nederlander uithangen in het buitenland. Dan na die tijd weer lekker op mijn beste gedrag de vinex wijk in.

Mirzas
Mirzas26 jul. 2023 - 13:30

Op zich een goed idee. Maar…. Die arme Waddeneilanden zouden eronder bezwijken, verzopen raken.

1 Reactie
DanielleDefoe
DanielleDefoe27 jul. 2023 - 15:02

Nederland is er te klein voor. Tijdens corona werden de natuurgebieden platgetrappeld.

Anton M
Anton M26 jul. 2023 - 13:29

Het wordt tijd dat we jongeren als volwassenen gaan berechten, en daarnaast drugs of het nu soft of harddrugs is gewoon simpelweg verbieden. Zowel handel als gebruik van drugs bestraffen met levenslange celstraf. Drugs maakt vele mensen kapot, terwijl Nederlandse jongeren allemaal maar denken dat ze stoer zijn met die rotzooi

2 Reacties
Basil! Basil!
Basil! Basil!31 jul. 2023 - 17:08

Anton, wat je zegt is begrijpelijk maar lijdt tot helemaal niets. Hoe meer verbieden, hoe meer mensen het gaan doen. En levenslang is wel erg rigoureus, of niet? Misschien helpt public shaming wel: naam en toenaam publiceren. Maar goed, dat helpt ook niet waarschijnlijk. Wat dan wel?

Beisser
Beisser3 aug. 2023 - 22:02

Verbieden werkt averechts. In Amerika, waar de wetten strenger zijn is het drugsprobleem groter dan in ons land. In Singapore waar de doodstraf staat op het verhandelen van drugs (onlangs nog een vrouw voor het 'smokkelen' van 30 gr. heroïne) ook. Om van de Filipijnen met haar standrechtelijke executies van vermeende drugsdealers maar niet te spreken. Veel beter is je afvragen waarom mensen drugs gebruiken en daar dan op te acteren.

Daisy1974
Daisy197426 jul. 2023 - 12:10

"De inhoud van deze reactie voldoet niet aan de spelregels. Het is niet (langer) mogelijk om te reageren."

Robstraus
Robstraus26 jul. 2023 - 11:58

helemaal mee eens!

Grace77
Grace7726 jul. 2023 - 11:00

Strengere straffen voor dit soort wangedrag! Wat ik héél storend vind is iets anders en dat is dat ik in mijn nieuwsoverzicht in Google naast deze quote van van Roosmalen een foto afgebeeld zie staan van Sylvana Simons die dit dus niet gezegd heeft, dit is echt kwalijk en de media moet dit soort dingen veeeeeel beter doen of zal ik zeggen nalaten, gewoon niet zo doen! Doe gewoon zuiver & beter 👊🏽❣️

Rene73
Rene7326 jul. 2023 - 10:14

Zoveel reageerders die niet weten wat ironie is en er met gestrekt been ingaan... 😂

Tzaneen
Tzaneen26 jul. 2023 - 10:04

Ja!!

Jan Wijn
Jan Wijn26 jul. 2023 - 9:37

"De inhoud van deze reactie voldoet niet aan de spelregels. Het is niet (langer) mogelijk om te reageren."

Musto
Musto26 jul. 2023 - 9:08

Aangezien de hollanders vaak naar spanje gaan daar voelen ze zich thuis maar dat kunnen ze in turkije of griekenland niet daar heb je ballrn voor nodig

Hans duiveman
Hans duiveman26 jul. 2023 - 9:07

"De inhoud van deze reactie voldoet niet aan de spelregels. Het is niet (langer) mogelijk om te reageren."

Dennis Eijs
Dennis Eijs26 jul. 2023 - 9:01

"De inhoud van deze reactie voldoet niet aan de spelregels. Het is niet (langer) mogelijk om te reageren."

Johannes enz enz
Johannes enz enz26 jul. 2023 - 8:45

Wat een verschrikkelijk psych-/prognose toont die meneer Rosmalen daar ten toon? Weer een kampioen in kortzichtigheid. U bent toch niet al volwassen uit een ei gekropen als een of ander reptiel? Kan het niet zo zijn dat die onbekende blanke man die op het randje van een brug vrij relaxt op het randje van de afgrond misschien een vriend van hem is en het een ontzettend maar kameraadschappelijk stoerdoennerij is om elkaar af te zeiken? Dat gedrag zie ik u dus ook doen, beetje populistisch en elkaar afzeiken en zichzelf vooral de beste vinden. Maar goed dat is dan weer mijn mening?

1 Reactie
Basil! Basil!
Basil! Basil!31 jul. 2023 - 17:10

Als u zelf niet weet of dit uw mening is, wat moet uw lezer dan nog?

De gewone nederlander
De gewone nederlander26 jul. 2023 - 8:40

Gewoon veel strenger straffen: - Kop schoppen is 15 jaar cel - Aanranding/verkrachting is 20 jaar cel - Groepsgeweld is 5 jaar cel voor daders die klappen uitdelen - Hard schreeuwen in de nacht is 10 dagen cel (kan een keer gebeuren) - Smerigheid uithalen (zoals de hoofdpoeper) is 6 jaar cel - Overval is 8 jaar cel - Groepsoverval is 10 jaar cel - Doodslag is 20 jaar cel - Moord is levenslang - Enz. Moet je eens kijken hoe braaf die Nederlandse (en andere) sulletjes worden als deze straffen worden uitgedeeld.

6 Reacties
Marcus A.2
Marcus A.226 jul. 2023 - 11:31

Dat is helaas niet waar, maar wat zou het makkelijk zijn hé, zo'n oplossing! Elke jurist is in zijn opleiding geconfronteerd met meerdere studies en onderzoeken die uitwijzen dat zwaarder straffen niet helpt, soms zelfs integendeel. Zie bijvoorbeeld: https://newsroom.unsw.edu.au/news/business-law/do-harsher-punishments-deter-crime "“What research is increasingly showing is that imprisonment itself and punishment more generally is actually criminogenic – it makes it more likely that people are going to re-offend,”

onyxcumulus
onyxcumulus26 jul. 2023 - 17:05

@De gewone nederlander 26 jul. 2023 - 10:40 ###Gewoon veel strenger straffen:### In de VS doen ze niets anders dan keihard straffen. Het schiet daar echter niet echt mee op. Dat harder straffen ook maar enig effect heeft is echt bullshit en nog bewezen bullshit ook

De gewone nederlander
De gewone nederlander27 jul. 2023 - 9:04

@ onyxcumulus & Marcus A.2 We weten niet hoe het in de VS zou zijn als ze onze fop straffen zouden hebben. Waarom denk je dat de criminaliteit in Saoedi Arabië zo weinig is? Er is daar nauwelijks criminaliteit. Geen zakkenrollers geen winkeldiefstal. Waarom denk je dat dit zo is? Omdat daar alleen brave mensen wonen of omdat ze anders straffen?

Marcus A.2
Marcus A.227 jul. 2023 - 13:26

"Waarom denk je dat de criminaliteit in Saoedi Arabië zo weinig is? Er is daar nauwelijks criminaliteit." Mooi voorbeeld. Saudi-Arabië is niet bepaald een rechtsstaat naar ons model. Misdaden worden lang niet altijd goed geregistreerd. Soms worden mensen ook gewoon in stukjes gehakt en verdwijnen ze. Daar kraait binnen het land verder geen haan naar...

De gewone nederlander
De gewone nederlander27 jul. 2023 - 20:05

@ Marcus A.2 Ik zeg niet dat het systeem in Saoedi Arabië goed is. Ik zeg alleen dat streng straffen wel degelijk helpt. Als je na een winkeldiefstal in stukjes wordt gehakt en verdwijnt dan denk ik dat weinig mensen nog iets durven te stelen. Nu gaat mij dat ook wel wat te ver. Maar de straffen hier zijn een lolletje. Waarom denk je dat er hier zoveel draaideur criminelen zijn? De beste optie zal er tussen in zitten. Winkeldiefstal gewoon 24 maanden cel onvoorwaardelijk. Weet je in ieder geval zeker dat hij/zij 24 maanden niet meer zal stelen.

Beisser
Beisser3 aug. 2023 - 22:13

@ De gewone nederlander Waarom denk je dat de criminaliteit in Saoedi Arabië zo weinig is? Er is daar nauwelijks criminaliteit. Geen zakkenrollers geen winkeldiefstal.'] Is dat zo? Weet je dat zeker? Zo transparant is dat land niet.

Deverkeerdevrouw
Deverkeerdevrouw26 jul. 2023 - 8:21

Zullen we eerst eens beginnen met iedereen terug sturen die zich hier niet gedraagt

5 Reacties
onyxcumulus
onyxcumulus26 jul. 2023 - 9:00

Strak plan, maar waar wil je die Nederlandse jongeren dan naar toe sturen?

De gewone nederlander
De gewone nederlander26 jul. 2023 - 11:24

"De inhoud van deze reactie voldoet niet aan de spelregels. Het is niet (langer) mogelijk om te reageren."

Daisy1974
Daisy197426 jul. 2023 - 12:12

Dus dat!

BrotherV
BrotherV26 jul. 2023 - 12:31

Terug naar Mallorca? Dat kun je ze niet aandoen.

Basil! Basil!
Basil! Basil!31 jul. 2023 - 17:11

Wat heeft dat met dit onderwerp te maken?

EenMening3
EenMening326 jul. 2023 - 8:15

Marcel is waarschijnlijk ook zo'n jongeling geweest, en dat geldt ook voor velen die hier reageren. Maar het klopt wel dat Nederlanders vaak zeer luidruchtig aanwezig zijn en vaak teveel drinken. "Als de wijn is in de man (mens) is de wijsheid in kan (kens)".

1 Reactie
onyxcumulus
onyxcumulus26 jul. 2023 - 17:07

@EenMening3 26 jul. 2023 - 10:15 ###Marcel is waarschijnlijk ook zo'n jongeling geweest### Ik was ook zo'n jongeling, maar niet zo één...

RaymondenJoop
RaymondenJoop26 jul. 2023 - 8:08

Overlast van jongeren moet je daar net zo hard aanpakken als hier. Hoewel, dan schiet het nog voor geen meter op.

Willem D2
Willem D226 jul. 2023 - 7:45

Engelsen op de Wallen Japanners in Australië Nederlanders hebben helaas niet het alleenrecht op wangedrag.

de passie preker
de passie preker26 jul. 2023 - 7:27

Sartre zag het verkeerd: de hel zijn niet de anderen , de hel is in een buitenlands restaurant eten en dan komt er een Nederlands gezin met kinderen binnen.

Danielle1310
Danielle131026 jul. 2023 - 6:08

Marcel, daa hebben we zelf voor gekozen. Kind wordt geboren, binnen 10 weken is het al bij de crèche want ouders moeten werken. Lagere school zitten ze bij de vso en bso want ouders moeten werken. Middelbare school krijgen ze een sleutel van huis en moeten ze het zelf maar uitzoeken, want ouders werken. Door schuld gevoel en omkoping van je kind geef je het van alles, van speelgoed tot de duurste kleding en gadgets. Kind leert niet te hechten aan ouders, want heeft veel wisselende opvoeders. Omdat je altijd alles krijgt zijn ze niet financieel opgevoed. Drugs en drank zijn makkelijk verkrijgbaar, regulier misschien lastig maar internet bied uitkomst. Daarnaast al die chemische rotzooi in je eten en ziek makende farmaceuten helpen de kinderen ook niet, want je moet een stempel hebben voor iets. Wij maken onze kinderen ziek in alles. Wij kiezen zelf ons kabinet die dit eist en toelaat. Jongeren zijn niet het problemen, de volwassen nemen geen verantwoording over hun kinderen hun land. Dus jongeren hoeven geen vakantie te vieren in hun kutland, begin bij het begin. Met dit gedrag vragen ze om structuur, begeleiding en bovenal warmte en liefde om wie ze zijn. Normen en waarde hebben ze niet geleerd want naar wie moesten luisteren?

6 Reacties
DaanOuwens
DaanOuwens26 jul. 2023 - 8:31

@ Danielle1310 Jij schrijft: Kind wordt geboren, binnen 10 weken is het al bij de crèche want ouders moeten werken. Lagere school zitten ze bij de vso en bso want ouders moeten werken. Dat is zijn de redenen waarom een deel van de kinderen wel met normen en waarden worden opgevoed. Professionals in het onderwijs, de crèche en BSO doen hun best er nog iets van te maken. De meest slecht opgevoede kinderen zijn het nageslacht van mensen waarvan de man en werkt en de vrouw aan het aanrecht gekluisterd is. Denk aan Urk en Volendam waar de jongeren stiekem veel drugs en de ouders de handelaars van dienst zijn bij het drugstransport. Alle moeders verplicht minimaal 32 uur per week aan het werk en professionals de zorg geven voor een beschaafde opvoeding.

DanielleDefoe
DanielleDefoe26 jul. 2023 - 9:42

In Scandinavie wordt de opvang gezien als een kinderrecht. Daar zijn goede redenen voor. Het personeel is hoogopgeleid en wordt regelmatig bijgeschoold op basis van de laatste wetenschappelijke inzichten. Niks mis met werkende moeders. Ze geven de kinders een goed voorbeeld.

E w T
E w T26 jul. 2023 - 10:30

@Defoe. En in Nederland is in tegenstelling tot Scandinavië de kinderopvang een verdien model met omzet, winst prognoses een branche vereniging. @Ouwens. prima dat je Urk en Volendam weer uit de kast trekt om je punt te maken . De moeders van de container uithalers in de havens van Rotterdam en Antwerpen of de doorsnee drugsrunner komen ook uit Urk en Volendam?

Mirzas
Mirzas26 jul. 2023 - 15:43

Ja Danielle, altijd als ik mijn dochter van de BSO haal na mijn lange werkdag is ze of aan het vechten met andere kinderen, of aan het schreeuwen, terwijl de medewerkers of terug schreeuwen of ongeïnteresseerd op hun mobieltje zitten te scrollen. Eenmaal in de auto voert ze ook al schreeuwend het hoogste woord. Ik laat dat kind dan maar, want ze moet ook even stoom afblazen natuurlijk. Ik pak dan maar mijn speciale geluid reducerende koptelefoon om er niet teveel last van te hebben en zet haar thuis achter een scherm in de hoop dat ik haar niet meer hoef te horen. Haar kapsalon eet ze dan ook lekker op achter het scherm. Terwijl ik met wijntjes mijn vermoeiende dag weg probeer te tikken. Soms is er een dagje geen opvang. Dan koop ik meestal een nieuw spel voor haar Nintendo Switch of X-box, of laatst nog de nieuwste iPhone, met daarbij een zak snoep van de Jamin en wat flessen cola, omdat ik het zo sneu voor haar vind. Ik doe dat overigens ook omdat ze vrijwel alle bushokjes in de buurt inmiddels al heeft gesloopt. Kind heeft echt veel energie, wat doe je eraan. Soms zeg ik, voor ze naar bed gaat zo rond middernacht, wel dat ik van haar houd, maar dan vraagt ze om juf Trudy, of juf Romy, of een andere juf, want die wisselen elke paar weken op de BSO. Ik doe verder wel mijn best hoor. Maar ja, er moet ook gewerkt worden natuurlijk.

DanielleDefoe
DanielleDefoe26 jul. 2023 - 21:25

Jongeheer Defoe is groot inmiddels en in zijn crèche ging het ordelijk toe. Ook bij de BSO. Geluk gehad?

DanielleDefoe
DanielleDefoe26 jul. 2023 - 21:29

Mirzas mooi verhaal!

Weetam
Weetam26 jul. 2023 - 4:35

Oh ja laat hun samen op vakantie met de " British lads" uit Amsterdam .

BrotherV
BrotherV26 jul. 2023 - 1:16

Nederlanders zijn net zo erg als Israëliërs.

4 Reacties
gravin2
gravin226 jul. 2023 - 8:44

Ik zou n Duitsland gaan wonen.

E w T
E w T26 jul. 2023 - 10:33

BrotherV. Je spreekt voor jezelf? Als Nederlander? als Israëli?

Joshua4
Joshua426 jul. 2023 - 11:20

"De inhoud van deze reactie voldoet niet aan de spelregels. Het is niet (langer) mogelijk om te reageren."

Hannes Achterhout
Hannes Achterhout26 jul. 2023 - 16:37

"De inhoud van deze reactie voldoet niet aan de spelregels. Het is niet (langer) mogelijk om te reageren."

Lieuwej
Lieuwej25 jul. 2023 - 23:22

Enige tijd geleden las ik een meisje wou naar spanje emigren, ze sprak al goed engels gaf ze aan. Volgens mij is Spanje echter een Spaans sprekend land.

EenMening3
EenMening325 jul. 2023 - 20:16

Het is te hopen dat de lokale autoriteiten deze etterbak hard aanpakken en hen hard straffen. Dat geldt ook voor andere Nederlandse etterbakken die zich zo debiel gedragen.

2 Reacties
Lieuwej
Lieuwej25 jul. 2023 - 23:24

Helaas ook genoeg problemen met Nederlandse ouderen meegemaakt. Ook die generatie heeft geen opvoeding gehad, alleen voeding als ik generaliseren mag.

Mirzas
Mirzas27 jul. 2023 - 7:14

Ah Lieuwej, Daar zeg je zo wat. Daar heb ik ook de nodige voorbeelden van gezien. Dat was overigens ook vaak de groep mensen die geen afstand wilde bewaren tijdens covid en het bespottelijk vond als anderen die afstand wel hielden. NIet de echt oudste generatie, maar de generatie daar net onder, zo tussen de 60 en 75. Wat me ook opvalt in het buitenland is dat mensen op terrassen en in restaurants gedempt met elkaar praten, maar dan enter het Nederlandse gezin, dat gezellig op hoog volume de boel op komt 'leuken'. Die zijn niet onaardig of onbeleefd in wat ze zeggen, maar zo luidruchtig dat ze het stiekem toch weer wel zijn. Olifanten in een porseleinkast. Misschien meer lomp dan iets anders.

T.Hellegers
T.Hellegers25 jul. 2023 - 20:15

Nederlandse jongeren zijn verschikkelijk.Ze zijn allemaal alleen maar zo.Alle nederlandse f1 fans van max verstappen op de oranje tribune in oostenrijk zijn ook allemaal zo.Van alles wordt een mug een oliefant gemaakt.Alles wordt meteen heel erg extra groot gemaakt en overtrokken.Trek ook een lans voor wel hele ergen echte goede jongeren die helemaal niet zo zijn.

1 Reactie
r v b
r v b26 jul. 2023 - 18:18

Als je fan bent van een milievervuilende Monegaskische reclamezuil en asomobilist zit er ook wel een steekje bij je los.

Palipka
Palipka25 jul. 2023 - 20:08

Een deel van de NL jongeren. Er zijn ouders die nog wel opvoeden.

3 Reacties
Lieuwej
Lieuwej25 jul. 2023 - 23:27

Volgens mij hebben de meeste ouders daar geen tijd meer voor. Trouwens hebben veel Nederlandse ouders ook geen opvoeding gehad. Hun moeders waten de eersten die moesten werken om de kosten van het gezin te kunnen dragen

DanielleDefoe
DanielleDefoe26 jul. 2023 - 9:59

De slechts opgevoede kinderen zouden best eens moeders kunnen hebben die niet buitenshuis werken.

DanielleDefoe
DanielleDefoe26 jul. 2023 - 10:00

slechtst

lola195
lola19525 jul. 2023 - 18:53

"De inhoud van deze reactie voldoet niet aan de spelregels. Het is niet (langer) mogelijk om te reageren."

Melomkes
Melomkes25 jul. 2023 - 18:26

Doe het dan in ieder geval tot 25 jaar zijn ze volwassen genoeg of gooi ze gelijk na overlast uit hotel/camping maakt niet uit waar t plaatsvond laat ze dan lekker rondlopen en. Gezellig slapen op de stoep leren ze t ook wel denk ik

guy yacobi
guy yacobi25 jul. 2023 - 17:57

nee, hoor, 4 weken zo dicht mogelijk aan het front in Oekraïne dan zijn ook meteen afgekikt van vuurwerk

BrotherV
BrotherV25 jul. 2023 - 17:42

Het zit in hun cultuur.

1 Reactie
Nummer 70
Nummer 7026 jul. 2023 - 16:54

Ies koeltoer! laten we dan alle pubers aanpakken :)

Farmer3.0
Farmer3.025 jul. 2023 - 16:51

Nederlanders in het algemeen zijn nogal "aanwezig" in het buitenland.

2 Reacties
Mathijsco
Mathijsco25 jul. 2023 - 19:47

Herkenbaar. Een Nederlands gezin, dat 'vestigt' zich echt op zo'n buitenlands terras: 'Sir(!!), question: comes this Zaziki, comes this with fries? ' "But it is with one or two fries, because the kids like also fries."

Ouru
Ouru29 jul. 2023 - 11:13

Daar heeft u wel een punt , dat luidruchtige communiceren met elkaar , vooral als de mensen denken dat zij de enige zijn die Nederlands spreken in een buitenlands museum of iets toeristisch. Soms is andersom ook heel storend , dat als je ergens zit , dat mensen gaan fluisteren , waarom dat is???