Logo Joop
De opiniesite van BNNVARA met actueel nieuws en uitgesproken meningen

Koningshuis kiest partij in Formule 1 controverse

  •  
05-09-2021
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
131 keer bekeken
  •  
47980288626_b59ff653da_k

© cc-foto: dronepicr

De prinsesssen als pitspoezen, dat maakte het plaatje compleet
De familie gaat voor alles. Neef Willem-Alexander en nicht Máxima sierden de Grand Prix te Zandvoort, het evenement van prins Bernard jr. met hun luisterrijke aanwezigheid op. Hoogstdezelven namen hun dochters Amalia en Ariane mee.
Uiteraard kreeg de Koninklijke Familie een bijzondere behandeling. Hoogstdezelven konden al twee uur voor aanvang van de race een gesprek voeren met de jeugdige koning van de Formule, Max Verstappen, diens vader en de chef van het Red Bull team Christian Horner. Ook wandelden hoogstdezelven langs de pitsstraat. De prinsessen als pitspoezen, dat maakte het plaatje compleet. Het Koninklijk Huis had de carnavaleske massabijeenkomst rond de razende motoren officieel gesanctioneerd. Hoogstdezelven kwamen en zagen dat het goed was.
Zij sanctioneerden nog meer: zij gingen mee in de ministeriële bewering dat een kolkende menigte die uit zijn dak gaat voor coureurs, een geplaceerd evenement is, dat zo’n gebeurtenis in alles verschilt met een lokaal popfestival en ook geen gevaar oplevert voor de volksgezondheid.
Hoogstdezelven sloten zich daarmee aan bij het beleid van de regering. Het was een politieke daad de uitnodiging van Bernard jr. te aanvaarden. Dit bezoek valt onder de ministeriële verantwoordelijkheid. Wij moeten er dus van uitgaan dat het kabinet deze gevaarlijke massabijeenkomst niet alleen heeft geduld maar ook toegejuicht. Anders was de Koninklijke Familie wel dringend aanbevolen het feestje van hun neef thuis op de televisie te bekijken. Ziggo had tenslotte het kanaal voor heel Nederland open gegooid dus ook voor de bewoners van Huis ten Bosch want in Nederland wordt iedereen op gelijke voet behandeld.
Straks zal premier Rutte wel zeggen dat we net als Verstappen de race tegen de CO2 uitstoot gaan winnen.
Voor het overige ben ik van mening dat het toeslagenschandaal niet uit de publieke aandacht mag verdwijnen en de affaire rond het Groninger aardgas evenmin.
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Reacties (134)

Poeha7
Poeha77 sep. 2021 - 11:07

Ik heb zelf niet gekeken, maar nagenoeg elke bezoeker had genoten. Ook tv kijkers moesten van blijdschap huilen. Enorm gaaf dat soort dingen weer kunnen. jammer dat ik er niet bij was of niet had gekeken. Vanavond heb ik wel vrij gehouden om naar een volle ArenA te kijken naar nl tegen Turkije. De spreekwoordelijke azijnpissers kijken maar naar andere dingen.

2 Reacties
Pater
Pater7 sep. 2021 - 16:14

Een nieuwe boerderij zou in dat kwetsbare duingebied nooit meer een vergunning krijgen vanwege de stikstof- en CO2-uitstoot. De rechter heeft de race door laten gaan omdat er al zo veel geld aan was uitgegeven ... https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBNHO:2021:7411

DanielleDefoe
DanielleDefoe9 sep. 2021 - 14:46

[De rechter heeft de race door laten gaan omdat er al zo veel geld aan was uitgegeven …]. Inderdaad, wat een flutargument.

Freddy2
Freddy27 sep. 2021 - 8:39

Ik heb niets met de F1, ik heb niet gekeken, ik heb mij er ook niet positief of negatief druk over gemaakt, maar de napret is wel erg groot als ik zie hoe die accuzure gasten hier lopen te janken. Dan je wel allemaal. Dat is genieten.

Mr Ed
Mr Ed6 sep. 2021 - 18:48

De volgende editie staat in de planning voor mei 2022, dus als de zwarte pieten-discussie weer gaat liggen kan men gelijk weer door. Het was internationaal een groot succes, dus de komende 10 jaar zal dit wel vaste prik worden.

1 Reactie
Zandb
Zandb7 sep. 2021 - 6:58

Abel Zou het dan maar beter verboden moeten worden, dat mensen anders over zaken denken en menen dat ze daar wat van moeten zeggen? Elluk foordeel hep se nadeel.

Hannes van Achterhout
Hannes van Achterhout6 sep. 2021 - 17:20

Ik word een beetje moe van rechtsom begeesterde opiniasten die hier op Joop bestaansrecht opeisen. Niet om hun mening an sich, maar meer om hun gebrek aan logica en de weigerachtigheid om hun opinie adequaat te duiden en te onderbouwen.

4 Reacties
Geen3
Geen36 sep. 2021 - 18:20

Betekent dit, dat linksom begeesterde opiniasten op Joop geen gebrek hebben aan logica, en dat zij hun opinie altijd adequaat duiden en onderbouwen? Ik vrees, dat u selectief oordeelt.

Eid
Eid6 sep. 2021 - 18:32

@Ach..... dus als je gewoon geniet van F1 en trots ben op Max moet je je gaan verantwoorden naar de prinzipienreiter? Wel vervelend idd dat je ook mensen hebt die anders denken; zou niet mogen. Hup democratie!

Hannes van Achterhout
Hannes van Achterhout6 sep. 2021 - 19:35

De ceremonisten van het neorechts-reactionair appèl schuiven gnuivend aan bij goeddlachs saamhorig volk om het te overtuigen van het belang van nationaal-populisme onder eén verenigd & coropratief vaandel.

Zandb
Zandb7 sep. 2021 - 7:04

Eid Je moet je altijd verantwoorden, wanneer je er meningen op na houdt. Dat is niet meer dan heel verstandig. Het argument dat 'iets leuk' was is een heel zwak argument, wanneer je niet ook tenminste ook oog hebt, voor een soort van overzicht van de kosten - voor wie - en baten -voor wie? Laten we eerlijk zijn; heel veel voorstanders komen niet veel verder, dan dat mensen zich suf geamuseerd hebben. Geen. Niet iedere tegenstander hier onderbouwt zijn mening degelijk. Dat klopt. Maar grosso modo echter......

Pater
Pater6 sep. 2021 - 15:38

Het is al decennia duidelijk dat Bernard méér invloed had op de geestelijke vorming van WA dan Claus, en dat is jammer.

1 Reactie
DanielleDefoe
DanielleDefoe7 sep. 2021 - 8:55

Claus was een uitzondering helaas. De anderen hebben zich ontpopt als vnl internationale jetset.

Knight3
Knight36 sep. 2021 - 14:06

Ik begrijp dus dat een heleboel reageerders hier ook tegen de opening van theaters en musea zijn. Want ook daar genieten mensen, die ook in hun vervuilende auto komen. En daar kosten de belichting en geluid ook energie.

3 Reacties
Zandb
Zandb7 sep. 2021 - 7:10

Knight Daar zegt u wat....... Voor amusement moet je tol betalen. De vraag is dan ook hoe je afweegt dat wat het kost - niet alleen aan geld - en wat het oplevert - (juist) niet alleen aan geld - en wat je met die uitkomst doet. Wanneer WIJ het in deze democratie verantwoord vinden, zo selectief als we hier zijn, dan doen we het. Het lijkt mij duidelijk dat in de afweging hier, Zandvoort, nogal het een en ander fout gaat en is gegaan.

DanielleDefoe
DanielleDefoe7 sep. 2021 - 8:58

De musea zijn normaliter overdag open en goed per OV bereikbaar. Veel mensen kunnen ook in hun eigen woonplaats terecht.

DanielleDefoe
DanielleDefoe7 sep. 2021 - 8:59

Terwijl je de F1 ook op TV kunt bekijken is kunst daar niet geschikt voor.

Minoes&tuin
Minoes&tuin6 sep. 2021 - 13:50

Voor het Koningshuis is het nooit een controverse geweest!

Markzelluf
Markzelluf6 sep. 2021 - 13:24

Ik heb helemaal niks met autosport - suffe rondjes rijden, veel herrie, noem maar op. Voetbal vind ik daarentegen vaak wel leuk. In mijn familie zijn er heel wat die daar totaal anders naar kijken. Voetbal is stom geren, terwijl ze geen training op tv overslaan als de F1 er is. Wat zegt dat? Dat mensen er andere voorkeuren op nahouden, anders in het leven staan. Zo zijn er mensen met een andere muzieksmaak dan ik, een andere seksuele voorkeur of - moraal. Alle mensen zijn ongelijk. Als je er niemand mee schaadt, dan vind ik het prima. Nu kun je betogen dat de F! een smerige, dure en te luidruchtige sport is - vind ik ook - die je liever niet in Nederland zou zien (eensch!), maar daar gaat dit verhaal niet over. Het gaat om het karakteriseren van jonge vrouwen als 'pitspoezen', je profileren met woordjes als 'hoogstdezelven', zodat we zien dat je niet van de straat bent. Gelukkig mag je je in Nederland rustig aan dit soort woorden bezondigen, zelfs als je de jaren des onderscheids al lang bereikt hebt. Maar is het nodig?

1 Reactie
stokkickhuysen
stokkickhuysen7 sep. 2021 - 10:31

'Het gaat om het karakteriseren van jonge vrouwen als ‘pitspoezen’' Het gaat erom dat Nederlandse prinsessen aanwezig zijn op een evenement dat nogal veel emoties oproept. Dit zijn niet zomaar 'jonge vrouwen. Pitspoezen zijn vrouwen die vooral als uithangbord fungeren. Ik denk dat de vergelijking hout snijdt.

frankie48
frankie486 sep. 2021 - 13:15

Ik geloof dat een volgend bezoek van een groot sportevenement aan zee van onze vorst, gepland staat voor volgend jaar januari als zij teruggekeerd zijn van hun vakantie aan zee, namelijk het Tata Steel-schaaktoernooi!

Grietje Vleeshart
Grietje Vleeshart6 sep. 2021 - 11:52

Uit het geraaskal van de F1-wappies blijkt weer dat er altijd wel iemand is die van een gebeurtenis geniet, hoe smerig, of gemeen of doortrapt 't gebeuren in kwestie ook is. Ik geniet, dus ik besta en dus is het goed; - zie hier het adagium van de amok-trappers en vandalen.

5 Reacties
Grietje Vleeshart
Grietje Vleeshart6 sep. 2021 - 12:26

Enfin, het wordt weer tijd voor belangrijkere zaken (al betreft het grotendeels dezelfde doorgesnoven agrarische populatie). De chocoladeletters en pepernoten liggen al weer bijna in de schappen!

Jozias2
Jozias26 sep. 2021 - 13:08

@grietje Ik ben helemaal voor het beperken van de co2 uitstoot en meer duurzaamheid. Maar de oplossing ligt dan niet perse in het verbieden van andermans hobbies als symbool zonder dat het enig effect heeft. Als ik kijk naar de totale desinformatie, vooroordelen, en gelegenheids argumentatie en zelfs feitenvrij en argumentloos discussiëren dan zitten de wappies op dit onderwerp meer aan de kant van de anti F1 groeperingen.

Eid
Eid6 sep. 2021 - 18:33

@Grietje Ik besef nu dat ik nog meer heb genoten, hoe zuurder het hier wordt..

Grietje Vleeshart
Grietje Vleeshart6 sep. 2021 - 19:01

Wie denkt dat het over CO2 gaat, heeft er helemaal niks van begrepen.

Zandb
Zandb7 sep. 2021 - 7:12

Eid Dan toont u zich hier wel heel dom klein kind, lekker puh.

Griezel in post-gezellig Nederland
Griezel in post-gezellig Nederland6 sep. 2021 - 11:41

Kunnen we Willen IV niet ruilen voor Borkum?

Hannes van Achterhout
Hannes van Achterhout6 sep. 2021 - 11:25

In feite komt het neer op decorumverlies dat het Oranjehuis zich voltallig vertoont op een fossiel consumptiefestijn, gesponsord door kruidenier Jumbo, de autolobby en de VVD-borreltafel. Het Huis had zich rekenschap moeten geven van haar voorbeeldfunctie inzake het in toom houden van de Corona pandemie. Het Huis heeft op banale wijze haar verantwoordelijkheid jegens de samenlevenig verzaakt en daarmede haar blazoen bezoedeld.

Grietje Genot
Grietje Genot6 sep. 2021 - 11:17

Het is een domme, saaie, suffe sport - Verstappen wint in Nederland, Hamilton in England, tjee :) - voor suffe, saaie sukkels. Iedereen was op zijn plek, rondje na geestdodend rondje, kortom.

3 Reacties
Grietje Genot
Grietje Genot6 sep. 2021 - 11:21

Het aanschouwen van gras dat groeit - vermits ' t Nederlansch gras is, uiteraard - is spannender. Het is een soort virus en min of meer waanzinnig...

DanielleDefoe
DanielleDefoe6 sep. 2021 - 11:57

Het was inderdaad prachtig weer.

Minoes&tuin
Minoes&tuin6 sep. 2021 - 13:57

Gelukkig was het strand helemaal leeg en kwamen de toeschouwers met de fiets en met de trein. Een 'geluk' bij een 'ongeluk'.

The Apple
The Apple6 sep. 2021 - 11:10

Jammer dat Hugo de Jongen is vergeten om die evenementenjongens te vertellen dat ze alleen maar een paar duizend klapstoeltjes hoeven neer te zetten.

1 Reactie
The Apple
The Apple6 sep. 2021 - 11:18

VVD + CDA = Brood en spelen voor het rechtse klootjesvolk en de koning bij gebrek aan een keizer.

Ivan61
Ivan616 sep. 2021 - 11:01

Welke controverse? Mensen hebben heerlijk weekend gehad en als je iets wil aankaarten dan moet je onze schaamteloze regering aanspreken. Zij hebben bijna alle cultuur en nachtleven vernietigd en gaan voorlopig mee door. Ik heb niet gekeken, vind niet moeite waard maar gun al die mensen hun plezier. Aanstaande zaterdag weer demonsteren tegen onrechtwaardige en achterlijke beleid vind ik belangrijker.

1 Reactie
Zandb
Zandb7 sep. 2021 - 9:11

Sarajlijla U vraagt welke controverse. Bedoelt u nu dat er geen controverse is? Of bedoelt u dat er hier sprake is van een andere controverse? In beide gevallen snap ik uw denkwijze niet. Het lijkt me dat hier mensen voor iets als een F1 zijn en dat er mensen tegen zijn. De regering kiest schaamteloos partij voor en de koning kiest ook partij voor. Als de regering fout is, is de koning en iedereen die samen met de regering partij voor de F1 kiest, dan niet ook fout.

Nina4
Nina46 sep. 2021 - 10:03

Het geschonden imago van de Oranjes diende te worden opgepoest.

Joop den Uil
Joop den Uil6 sep. 2021 - 9:29

Gaan ze nu de hele zooi weer afbreken ? villa's er in de plaats ? Crossmotorenrace? paardenrace? what is het plan ? (vastgoedtokkies staan in de rij waarschijnlijk) of het asfalt en tribunes naar Assen transporteren voor de komende TT.

3 Reacties
Bouwman2
Bouwman26 sep. 2021 - 10:10

Weet je, Joop, ik houd niet zo van druk doen, , daarom ben ik ook afgelegen gaan wonen. Maar als er eens een feestje is, met lawaai en een stevige beat en veel drank en vuurwerk dab zeg ik daar niets van. Ik ken die mensen wel hoor. Ze werken hard en hun smaak is de mijne niet. Dat huin auto een hele dikke is en heel erg rood, ik neem er geen aanstoot aan. Ik gun iedereen wel wat. Mits het natuurlijk niet té wordt, dan zeg ík er wat van. Net als Joop den Uyl dat vroeger zo rustig deed Twee dingen goed begrijpen, zei ie altijd. Maar vroeger is natuurlijk niet nu. Joop den Uyl had een zwaar leven, weinig vrij. En als ie vrij was dan ging ie kamperen. En dan moest ie ineens naar Den Haag, Nou je begrijpt dat lastig verkleden is in een shelter.. Maar Joop den Uyl had naast veel leuke kinderen ook nog Liesbeth. Die altijd mee ging en meedacht. Nou denk je wel eens aan Mark Rutte? Die moet dat allemaal missen.

Joop den Uil
Joop den Uil6 sep. 2021 - 11:28

Och Bouwman, van het draaien in mijn graf kan een hele stad zijn licht aansteken. Wat wij vroeger Rooie Rakkers noemden die op de barricaden de wereld veranderden, zijn het nu correct linkse baantjesgraaiers geworden. Samenwerken met de Grachtengordel Lulkoek (GL) ? ammenooitniet , maar ja ... tijden zijn veranderd door rechtsaf te slaan

ManekiNeko
ManekiNeko6 sep. 2021 - 16:02

@Joop den Uil 6 september 2021 at 11:29 Gaan ze nu de hele zooi weer afbreken ? villa’s er in de plaats ? Nee hoor, ze gaan daar gewoon races houden zoals daar al jaar en dag worden gehouden. Als jij denkt dat Zandvoort er nu alleen voor de F1 was/is, dan ben je niet op de hoogte

Eid
Eid6 sep. 2021 - 9:26

In de openbare, open lucht, is geen 1.5 m verplicht en ook geen mondkapje. Dat waren o.m. de maatregelen.... En voor de rest was t een mooi feest en blij te zien dat er ook nog nensen zijn die heerlijk kunnen genieten. Mooi dat de Koning opwachting maakte. Zandvoort: Een en al reclame voor NL tegenover al die zure beknibbelaars.

5 Reacties
Bouwman2
Bouwman26 sep. 2021 - 10:18

Mag ik je attenderen dat wat je over "genoeten"zegt heel kenmerkend is. Idereen wil constant genieten, en als het even niet kan dan is men woedend. Dan wordt de strombal gehesen en komt de gele zuidwester uit de kast..... Je mag van mij best uit de kast komen, als je mij er maar niet in stopt.

Zandb
Zandb6 sep. 2021 - 11:21

Eid Of er tol betaald moet worden en wie die dan betaalt, dat interesseert u niet, als het om amusement gaat. Wie daar oog voor wil hebben, is volgens u "een zure beknibbelaar". Hebt u enig idee, hoe ik u zou mogen uitschelden dan, omdat u daar dan geen oog voor wilt hebben?

Hannes van Achterhout
Hannes van Achterhout6 sep. 2021 - 14:27

Ene Eid: `Mooi dat de Koning opwachting maakte. ...... en reclame voor NL tegenover al die zure beknibbelaars.' Tja, het pathetisch figureren van fossiele fakkeldragers op zoek een corporate volksindentiteit. Het zijn dezelfden die op de Haagse stoepen staan te jubelen als er een gouden koets langs komt.

Eid
Eid6 sep. 2021 - 18:40

@Zandb U mag alles, maar een mooie dag als gisteren wordt mij niet meer afgenomen. Vooral als ik dan ook nog lees dat opper gruener Timmermans met z'n 100 in het vliegtuig stapt voor ( let op het cynische woord:) " Hei" sessie op Malta. Dat zegt iets over echte principes.

Zandb
Zandb7 sep. 2021 - 9:16

Eid Waarom zou ik u een mooie dag af willen nemen? Ik ben bang dat zoiets alleen in uw verdwaasde brein op komt. En als u uw mooie dag nog mooier laat worden, omdat Timmermans per vliegtuig reist, dan bent u nog sneuer dan ik al moest vaststellen. Niveau: Nog kinderachtiger, nog lekkerder puh. (Trouwens, mijn principes hebben niets met die van Timmermans te maken.)

Marc Marc
Marc Marc6 sep. 2021 - 8:58

Ik begin mij te ergeren aan al die slecht onderbouwde selectieve kritiek die bol staat van emotie. Bedenk je eens wat de gevolgen zullen zijn als die kritiek op ieder evenement in Nederland toegepast wordt. Laten we de discussiepunten eens noemen: * Geluidsoverlast: Karel van Broekhoven, de voorzitter van Rust aan de Kust - de organisatie die de Formule 1-races met meerdere rechtszaken probeerde te dwarsbomen - noemt de Formule 1 'feestelijk'. En opvallend: van geluidsoverlast is volgens hem ook geen sprake. * Stikstof: Vooralsnog voldoet Zandvoort aan de vergunning. Een definitief oordeel kan pas geveld worden wanneer de bodemprocedure doorlopen is. * CO2: Vooropgesteld, de CO2 uitstoot van de raceauto's uit de diverse klassen hebben een marginale invloed op de totale emissie van een evenement. De benodigde transportbewegingen en bezoekersbewegingen zijn verantwoordelijk voor het gros van de uitstoot (net zoals bij ieder evenement). Als je dan leest dat er 20.000 mensen op de fiets kwamen en de rest voor het merendeel per trein, durf ik met enige zekerheid te zeggen dat de gemiddelde emissie per bezoeker nog wel eens één van de laagste zou kunnen zijn vergeleken met evenementen van een dergelijke omvang. Sterker nog, de gemiddelde Lowlands bezoeker veroorzaakt hoogstwaarschijnlijk meer emissie omdat daar bijna iedereen met de auto komt. Daarnaast streeft de F1 ook nog eens om in 2030 CO2 neutraal te zijn. Plot bovenstaande punten eens op andere evenementen en vraag je af of je dan net zo kritisch bent. COVID-19 is overigens een ander kritiekpunt maar dan vooral in relatie tot de regelgeving in relatie tot geplaceerde/ongeplaceerde evenementen. Voor buitenevenementen zou wat mij betreft dat onderscheid er niet mogen zijn. Wel maak ik mij zorgen over evenementen in tenten vanwege de transmissiekarakteristieken van de deltavariant. Ook maak ik mij zorgen over de lage vaccinatiegraad aangezien vaccinaties bijna tot stilstand zijn gekomen. In hoeverre Zandvoort een veilig evenement was valt nog te bezien. Al denk ik dat 20.000 rellende ongevaccineerden in Amsterdam een groter risico is. Benieuwd hoe dat onderscheid komende weken in de COVID-19 cijfers gemaakt kan worden.

5 Reacties
Griezel in post-gezellig Nederland
Griezel in post-gezellig Nederland6 sep. 2021 - 11:43

u bent vergeten dat culturele evenementen niet mogen maar domme sporten wel en de allerdomste sport zelfs koninklijk bezoek krijgt

Marc Marc
Marc Marc6 sep. 2021 - 12:01

Aanvullend, ff de stikstofvergunning van Zandvoort erbij gepakt. Ze mogen 6.134 kg stikstof per jaar uitstoten. De landbouw heeft een stikstofoverschot van 330.000.000 kg per jaar. Carolien van der Plas noemt de F1 een stikstoffeest .....

Middenman
Middenman6 sep. 2021 - 12:07

@Griezel - voor de volledigheid misschien even noemen dat deze domme sport geen subsidie krijgt en de meeste cultuur wel. Op dat laatste heb ik niks tegen, begrijp me goed. Maar het wegzetten van andere mensen als dom is één van de redenen waarom het met links in dit land zo slecht gaat.

Jozias2
Jozias26 sep. 2021 - 12:42

@griezel Voor de honderdste keer: culturele evenementen mogen wel. De theaters zijn open, bioscopen zijn open. Er waren festivals zoals de parade in Eindhoven Den Haag en Utrecht. Het oranjewoud festival heeft plaats gevonden. Er was het Prinsengracht concert. Grote festivals moeten echter ook voldoen aan dezelfde regels als andere grote evenementen en dat willen ze niet. Mogen de festivals (en andere cultuur evenementen dus sowieso wel) dan niet of willen de festivals zich niet conformeren aan de voorwaarden?

erikbos
erikbos6 sep. 2021 - 12:49

@Griezel "u bent vergeten dat culturele evenementen niet mogen " Culturele evenementen mogen ook als men maar zitplaatsen heeft. Als het philharmonisch orkest een buitenlucht concert wil geven voor 20.000 mensen dan kan dat, mits men zitplaatsen regelt. De regels voor evenementen zijn discutabel en als je naar het buitenland kijkt moeten festivals zonder zitplaatsen ook goed mogelijk zijn. Maar dit zijn op dit moment de regels. Het valt me wel tegen dat de culturele sector niet wat creatiever met de huidige regelgeving omgaat. Zet wat tribunes weg en laat de verschillende bands per rijdend podium rouleren. Gisteren zag ik Tiesto op een aanhanger langs de tribunes rijden, zo kan het dus ook. U vindt de F1 een domme sport maar miljoenen mensen vinden het blijkbaar wel leuk. Dus is het niet vreemd dat bij een van de grootste sportevenementen in 2021 in Nederland de Koning op bezoek komt. .

frankie48
frankie486 sep. 2021 - 7:19

Pitspoes werd in de deftige kringen toch altijd als een kakkineus woord gebruikt om als vieze 'rijke oude' stiekemerd te kunnen genieten van de mooie rondingen die de meiden uit het volk hebben! Prins Bernhard sr. noemde ze gewoon boxenluder, en als je weet wat luder in het Duits betekend, dan weet je genoeg. https://www.interglot.nl/woordenboek/de/nl/vertaal/Luder

Bouwman2
Bouwman26 sep. 2021 - 7:07

Het is blijkbaar niet opgevallen dat als je ouders zich vergissen jij het product van de vergssing bent. En dat dit verschijnsel. later niet meer zo maar ongedaan kan worden gemaakt. Men kan dus wel zich slachtoffer menen en met as op het hoofden in gescheurde kleren de daders vervloeken, menend dat je een rozentuin is beloofd terwijl in je hoofkijn niet dan distel ende doorn staen. Dat is vanzelfspreken ruimhartig toegestaan. Maar vaarvan comt cleine baete, de lieden rieden dat ghi 't laete. Want het is als huilen tegen de maan.. Huylen metten honde. Je kunt ook de distels en de doonen uit werpen en andere cruyt gaan planten. Iin het zweet uws aanschijns. Het is zo spijtig dat de middeleeuwse letterkunde zo in de niche is terecht gekomen. . En dat de aandacht nu is verplaatst van diepzinnigheid naar divertissement.\ Zelfs de poëzie is nu vervangen door heel modern; ge" spoken word. poetry" Terwijl Goethe toch schreef "Wer nie sein Brot mit Traenen asz." en Schubert .er de noten bij voege Voor "le Lied"is niet veel interssen. Toen Paul Witteman ineens over stapte op Elly Ameling daalden de kijkcijfers meteen, terwijl iedereen toch juicend over straat ging in Zandvoort aan de zee.waar horen en zien verging. Terwijl je toch ook gewoon La Mer van Debussy of une barque sur l'océan van Ravel kunt beluisteren. Uit "miroirs" een monument uit de pianoliteratuur. Maar je kunt natuurlijk ook in een lachspiegel kijken als je dat prefereren zou. .

5 Reacties
Zandb
Zandb6 sep. 2021 - 9:07

Bouman En als het er op aan komt, 'moeten' we wel 'iets' en daar staan we dan wel weer alleen voor.

Bouwman2
Bouwman26 sep. 2021 - 9:51

Als het erop aankomt moet je samenwerken, Zandb.. Dus de klimaatproblemen oplossen in gezamenlijkheid. Nederland kan dat alleen niet, het is ijdel om te denken dat Nederland dat alleen kunt Eenzaamheidis een gevoel, daar is best wel wat aan te doen als je anderen positief ontmoet. Die anderen komen niet om je de wet te spellen, maar om gewoon je gezelschap te houden. Ik neem dan zelf naast een boek, ook altijd een paar taartjes mee. Morgen wordt dat dus een boek van Brill, met dingen die Martin Brill meemaakte in Frankrijk. De taatjes zijn van een vriendelijke banketbakker hier op het dorp. Er is maar één enkele banketbakker. Ze zijn dus nogal exclusief.

frankie48
frankie486 sep. 2021 - 10:54

Oh oh oh, beste dominee Bouwman toch, de parochiepaap die alleen voor de eigen parochie zou bidden, dat is zo niet meer van deze tijd.

Zandb
Zandb6 sep. 2021 - 11:27

Bouwman U staat er alleen alleen voor, uw beslissing om samen te werken en zo ja met wie dan waaraan. Zelfs uw beslissing wie door wie u zich hoe wilt laten inspireren neemt u in uw blote zelfie.

ManekiNeko
ManekiNeko6 sep. 2021 - 16:04

@frankie48 6 september 2021 at 12:54 Oh oh oh, beste dominee Bouwman toch, de parochiepaap Die tweede 'p' had je wel weg mogen laten

Minoes&tuin
Minoes&tuin6 sep. 2021 - 6:50

Dat hadden ze achter de schermen toch al gedaan! Beter zou het zijn; Ze kiezen evenals de overheid voor het geld! Zo kennen we ze weer, hoor ik al menigeen zeggen.

2 Reacties
DanielleDefoe
DanielleDefoe6 sep. 2021 - 8:34

Koningshuizen zijn multinationals.

Minoes&tuin
Minoes&tuin6 sep. 2021 - 13:59

DanielleDefoe Dat willen ze ook graag zo houden!

Sam V
Sam V6 sep. 2021 - 6:32

Controverse? Dhr. Van der Horst denkt toch niet dat een klein groepje dat veel aandacht krijgt in de media en op de social media bepalend zijn voor de stemming in het land? De controverse speelde alleen in bepaalde kringen. Kom eens het land in!

4 Reacties
Zandb
Zandb6 sep. 2021 - 9:09

Sam Geen idee wat u bedoelt. Het koningshuis kiest partij. En daar valt wat van te zeggen en/of te vinden. Of niet?

Sam V
Sam V6 sep. 2021 - 11:51

@ Zandb Iedereen mag iets vinden van ieder ander. Maar het motief van dhr. Van der Horst om er iets van te vinden is de vermeende controverse. Daar reageer ik op. Of is het motief u ontgaan?

michellekepen
michellekepen6 sep. 2021 - 15:00

Sam V, Natuurlijk is hem dat niet ontgaan. Je begint er nota bene mee. En je eindigt er mee! De insteek is dan ook: een ieder die een kritische kanttekening zet bij artikel, daar ga 'ik' tegen ageren. Wat iemand dan precies schrijft, dat doet er niet zo veel toe; het gaat namelijk om het ageren. De inzet van vergezochte en muggenzifterige 'argumenten' worden niet geschuwd. Of zoals hier: zelfs voorbij gaan aan wat iemand heel duidelijk beschrijft, waar iemand op reageert. Eén troost: het is niet persoonlijk bedoeld. Het is 'slechts' een manier om mensen met een 'verkeerde' mening, het leven zuuur te maken....

Sam V
Sam V6 sep. 2021 - 21:10

@ michel U hebt helemaal gelijk. Maar ik speel graag mee en kan zelfs af en toe lachen om de pogingen.

J.janssen2
J.janssen26 sep. 2021 - 6:30

Het koninklijk huis slaat met dit bezoek weer de plank mis, hoort zich bij dergelijke controversiële evenementen afzijdig te houden. Voor mij totaal afgedaan dat hele koninklijk huis.

6 Reacties
A little bit of sunshine
A little bit of sunshine6 sep. 2021 - 8:28

Elk evenement is tegenwoordig 'controversieel'. Het koninklijk huis is 'controversieel'. Het grootste deel van de Nederlandse bevolking zal het geweldig of in ieder geval prima hebben gevonden dat de koninklijke familie aanwezig was bij de F1. Een deel interesseert het geen zier wat ze doen. En een klein deel moet altijd iets hebben om over te zeiken.

Eid
Eid6 sep. 2021 - 9:28

@ J.Jansen In sommige zure kringen is tegenwoordig alles controvers. Genieten is een vloek tenzij op hun eigen festivals.

Zandb
Zandb6 sep. 2021 - 11:36

Eid Zorgen dat mensen zich amuseren is (helaas) een beroep. Wanneer de een het wel mag uitoefenen en en ander om controversiële redenen niet, dan klopt er iets niet. Verder kun je verschillend denken over de offers die er gebracht moeten worden voor het amusement van ........ Volgens u kan dat blijkbaar niet. Het lijkt me duidelijk wat voor idiote gedachtegang u er op na houdt. Sunshine Wat u 'zeiken' noemt, dat is niet anders dan dat u er anders over denkt. Ik kan ook wel iets bedenken om duidelijk te maken hoe ik vind dat u er over denkt. Maar ik respecteer tenminste uw mening. Ook al is die weinig meer dan: "Zo denk ik erover en wie anders denkt die zeikt."

A little bit of sunshine
A little bit of sunshine6 sep. 2021 - 15:42

@Zandb, ik heb niets met de F1, maar gun een ander zijn feestje. De hypocrisie mbt CO2 en stikstof is hier al meermaals besproken. Ook festivals kunnen doorgaan onder dezelfde voorwaarden. Al wat rest is idd wat mij betreft gezeik om het zeiken. Proberen een punt te maken dat er eigenlijk niet is. Het ergste vind ik nog dat dit hele gedoe de 'goede zaak' van het beperken van de CO2 en stikstof uitstoot eerder kwaad doet als goed. De milieu lobby weet het elke keer voor elkaar te krijgen 'het volk' tegen zich in het harnas te jagen. Sufferds zijn het. Ter ere van hun eigen grote gelijk schaden ze het eigen doel.

Eid
Eid6 sep. 2021 - 18:46

@Zandb Dus zolang het maar langs de Zandb-meetlat gaat is het goed. Sterkte. Dit festijn was keurig langs de verschillende rechters gegaan, maar je kan niet bij een Urgenda zaak roepen " de rechter!" En als het niet uitkomt weer eens zurig doen. Beetje zwanger bestaat niet, maar blijkbaar bij sommigen wel. En wie er idioot is (altijd sterk..) laat ik graag aan u.

Zandb
Zandb7 sep. 2021 - 9:44

Eid Rare conclusie. Ik hanteer geen meetlat. Immers ik zeg: "Wanneer de een het wel mag uitoefenen en en ander om controversiële redenen niet, dan klopt er iets niet." Dat is enkel een vaststelling. Verder zeg ik nu juist, dat verschillend kan denken over 'wat amusement mag kosten'. en ik constateer nu juist, dat van u niet kan: Immers mensen die er anders over denken zijn zuur! Sunshine U maakt duidelijk dat wie het niet met u eens is, dat die "zeikt". Nu geeft u daarvoor wel argumenten (Trouwens nadat ik duidelijk maak, dat u alleen maar een mening verkondigt.) Inhoudelijk: Een festival als Lowlands kon niet doorgaan. Voor wie Zandvoort zag, die kan toch moeilijk volhouden dat de voorwaarden dezelfde waren, vind ik. Als Lowlands niet door kon gaan, had Zandvoort nu juist helemaal niet door moeten gaan. En als u meent dat ik daarom zeik, dan respecteert u een andere, redelijke mening niet. I.t.t. wat ik doe. U suggereert ook nog dat ik anderen hun feestje niet gun. Hoe komt u daarbij? Alleen omdat ik liever gezien had dat die F1 om allerlei redenen niet door was gegaan? Nou, nu het wel doorgegaan is ben ik blij dat het zo'n mooi gebeuren was. (Net zo mooi als misschien Lowlands zou zijn geweest.) Maar of dat dan een reden moet zijn, het een volgende keer weer toe te laten, dat vind ik niet. Ik hecht aan een strikt afgewogen tussen de te betalen tol en de opbrengst. En de betrouwbaarheid van de overheid daarin.

Jozias2
Jozias26 sep. 2021 - 6:17

Beetje flauw. WA laat zich zien bij tal van evenementen, belangrijke sportwedstrijden, culturele evenementen en maatschappelijke projecten. Om nu de co2 uitstoot van dit evenement. Wat niet zozeer afwijkt van andere sport evenementen als reden te gaan gebruiken. Vrijwel alle activiteiten zorgen voor co2 uitstoot. Dit evenement voldeed aan alle regels die de overheid stelt aan sport of culturele evenementen), een onafhankelijke rechter heeft alle bezwaren getoetst en afgewezen.

9 Reacties
Jozias2
Jozias26 sep. 2021 - 6:17

Ter illustratie: https://www.koninklijkhuis.nl/agenda

Bouwman2
Bouwman26 sep. 2021 - 7:23

Prins Bernhard jr is wel familie maar géén lid van het Huis. Zijn opa wel, Die heeft meer schade en schande aan gericht dan zijn kleinzoon. Hij was nagenoeg de enige die met volle teugen genoot in 40/45. Als een zuigeling aan de borst. Maar daar is nog geen romantische musical over. Maar ook dat kun je de kionderen niet verwijten. Het maken van verwijten zou een plaats kunnen krijgen op de OS. Ik weet wel wie de medaljes zouden krijgen.

Zandb
Zandb6 sep. 2021 - 7:38

Jozias Dit vind ik pas flauw of liever tendentieus: "....een onafhankelijke rechter heeft alle bezwaren getoetst en afgewezen." De rechter heeft belangen gewogen en dat is heel iets anders dan "bezwaren getoetst en afgewezen". Verder moet u gewoon maar zelf uitmaken, wat u van de mening van Han vindt. Maar van een koning kan je ook wel iets meer verwachten, dan dat hij zijn medewerking verleent aan bedenkelijke zaken of dat hij zich laat fêteren.

Jozias2
Jozias26 sep. 2021 - 8:53

@Zandb Wat klopt er niet? Er zijn 34 rechtszaken geweest en die zijn allemaal uitgevallen in het voordeel van de gemeente en provincie bij het verlenen van de vergunningen. Dan kun je toch concluderen dat die vergunning verlening zorgvuldig heeft plaatsgevonden. Dat er een race komt is al een paar jaar bekend. Als je dan een week van te voren een kort geding aanspant wat om een onderzoek van enkele maanden vraagt dan toetst de rechter inderdaad of het belang van de aanspanner opweegt tegen de gevolgen. En dat was dus niet zo. Ik snap dat u een andere uitkomst had gezien maar dat maakt dit soort bezwaren wel flauw. Wat wel of niet 'bedenkelijk' is is natuurlijk een subjectief begrip. Er zal altijd wel iemand iets bedenkelijk vinden. In dit geval zijn er gewoon democratisch gecontroleerde besluiten van bestuurders geweest binnen wet- en regelgeving en is dat dus vele malen aan de rechter voorgelegd en de rechter heeft telkens geoordeeld dat de F1 door kon gaan. Dan kan de Koning dus gewoon verschijnen. Zo werkt een democratie en rechtstaat.

Eid
Eid6 sep. 2021 - 9:33

@Zandb Waarbij het woord 'bedenklijk' in sommige kringen met graagte opgerekt wordt ten eigen faveure. Voor de meeste normale mensen was t een heerlijk feest, met de nodige trots. Maar ja... beetje chauvinisme of trots zijn begrippen die niet mogen. Moet allemaal zuur zijn.

ton14024
ton140246 sep. 2021 - 10:44

Rutte ´chauvinisme of trots´ IV.

Zandb
Zandb6 sep. 2021 - 11:45

Jozias Wat er niet klopt, vraagt u. Dat zeg ik toch: "De rechter heeft belangen gewogen en dat is heel iets anders dan “bezwaren getoetst en afgewezen”." Of ik een andere uitkomst gewenst had, dat doet er niet toe. U zet de uitspraak van de rechter in een bedenkelijk licht. Daar heb ik kritiek op en u doet net of u dat ontgaat om dezelfde retoriek nog eens dunnetjes over te doen. Verder moet u niet net doen, of deze kwestie er een is in de categorie "er is er altijd wel een die commentaar heeft". Dat holle retoriek. Dit houdt de gemoederen en Nederland aardig bezig en terecht. En dat het koningshuis hier een standpunt inneemt, is op z'n minst opmerkelijk. En Han heeft daar een duidelijke mening over. Eid Ik vind dat wel een heel bedenkelijk argument omdat u die bedenkelijkheid van deze kwestie zo duidelijk oprekt naar uw voorkeur met dien verstande dat een andere mening niet mogelijk is: nota bene in een land waar vrijheid van meningsuiting bestaat.

Jozias2
Jozias26 sep. 2021 - 12:48

@zandb Als een rechter de belangen afweegt dan is er toch sprake van een toets? De rechter toetst namelijk of er sprake is van een evidente overschrijding van de wet en wat de gevolgen zijn van een verbod voor beide partijen. Dan heeft de klager toch niet onomstotelijk kunnen aantonen dat de vergunning niet verleend had mogen worden of dat het belang wat de klager heeft zo groot is dat de rechter anders had moeten oordelen. En dit is in 1 zaak, er waren er nog 33…

Zandb
Zandb8 sep. 2021 - 10:54

Jozias De bezwaren kunnen terecht zijn maar konden niet meegewogen worden omdat ze bijvoorbeeld niet ontvankelijk waren of om een andere reden. Of de belangen wogen simpelweg zwaarder . Dan kunnen de bezwaren wel degelijk terecht zijn.

Joop Schouten
Joop Schouten5 sep. 2021 - 22:25

Het zou en zal Max een zorg zijn. ; )

2 Reacties
Bouwman2
Bouwman26 sep. 2021 - 7:28

Max Tailleur? Zeg Schouten ken je die van Sam & Saar die tegenover die veile vrouw woonden? Die zijn inmiddels verhuisd, net als Max zelf.. En weet je wat erg is? De humor nam Ie mee.

Minoes&tuin
Minoes&tuin6 sep. 2021 - 14:09

Joop[ Schouten Die doet er juist alles aan om afstand te creëren!

Starter2
Starter25 sep. 2021 - 22:24

Controverse? Die van verzuurd Nederland misschien. Verder alleen maar een mooi evenement gezien.

5 Reacties
Bouwman2
Bouwman26 sep. 2021 - 7:31

Als je aan jouw mooie evenement geen flikker aanvond, ben je dan "verzuurd"?

Zandb
Zandb6 sep. 2021 - 7:41

Starter "Verzuurd Nederland" heeft net zo goed een mooi evenement gezien. Dat maakt echter niet dat de bezwaren daartegen anders zijn. Als dat niet het geval zou zijn, dan kunnen we achteraf een illegale straatrace ook wel legaliseren, omdat het zo'n mooi evennement was.

Starter2
Starter26 sep. 2021 - 10:00

Zandb, dit evenement is legaal. Jouw straatrace is dat niet.

Grietje Genot
Grietje Genot6 sep. 2021 - 11:24

Aha, de maat der dingen heeft gesproken; - nou ja: iets zuurs uitgebraakt.

Zandb
Zandb7 sep. 2021 - 9:48

Starter Lees eens gewoon wat er wél staat in mijn reactie!

Flix
Flix5 sep. 2021 - 21:28

De ministeriële verantwoordelijkheid is ook demissionair neem ik aan? Komen zij van oranje er weer mooi mee weg dan. Rutte lult zich er wel onderuit , is ie ongeëvenaard in.

2 Reacties
Zandb
Zandb6 sep. 2021 - 7:43

Flix Rutte's uitleg wordt door een heleboel mensen al dan niet klakkeloos geaccepteerd. Althans, die vormt voor hen geen reden om hem te laten vallen. Dat kan je Rutte kwalijk nemen maar in feite is dat idioot.

Bouwman2
Bouwman26 sep. 2021 - 7:59

Ik beb het even nagegaan, maar Mark Rutte is een Rutte en geen "Oranje". Ik heb een heel lieve vrouw gekend die van haar meisjesnaam wél Oranje heette. Ze vertekde dat die naam kwam als je een bastaard was. Van Frederik Hendrik, de stedendwinger, zei ze. . . Nou dat kon best kloppen, het was een heel lieve vrouw, dus in iedere geval, niet van diens kinderloze halfbroer. Misschien moet Han van der Hhorst daar maar eens een van zijn stukjes over schrijven. Per slot van rekening is hij de historicus en ik maar een blikken dominee.

Middenman
Middenman5 sep. 2021 - 21:23

De Formule 1 auto's stoten per jaar 1.796 ton CO2 uit. Een klein stukje van Zandvoort vandaan stoot Tata Steel dat ieder uur uit. De Formule 1 heeft een concreet plan om in 2030 CO2 neutraal te zijn. En Tata Steel? Wat mij betreft focussen we op de dingen die er echt toe doen.

7 Reacties
Zandb
Zandb6 sep. 2021 - 7:49

Middenman En al die mensen die met hun 'tootje uren in de file staan, al die mensen die van heinde en verre naar dit evenement komen, al die vrachtwagens die de spullen vervoeren, alle vliegtuigen die nodig zijn om dit circus mogelijk te maken, alle toeleveranciers, alle standjeshouders, het bouwen van dit circusterrein, het vervoer van hele belangrijke mensen ............... En dat allemaal in een kwetsbaar natuurgebied. En dat allemaal terwijl er een lange neus getrokken wordt naar organisatoren van andere evenementen zoals Lowlands! Natuurlijk is Tata Steel nog veel erger. Maar hebt u er wel eens bij stil gestaan dat het voor Tata Steel ook een hele troost is, dat zo'n idioot evenement zonder problemen georganiseerd mag worden?

A little bit of sunshine
A little bit of sunshine6 sep. 2021 - 8:33

@Zandb, ik stel voor vanaf heden het hele Noordzeestrand verboden gebied te verklaren voor alle Randstedelingen. Als het een beetje mooi weer is staan er namelijk al files van 'tootjes' richting Zandvoort. Met dit soort redenaties is er niets meer mogelijk.

Marc Marc
Marc Marc6 sep. 2021 - 8:39

@Zandb, het vervoersplan in ogenschouw nemende, de vele fietsers, de foutloze NS, durf ik met zekerheid te zeggen dat de gemiddelde CO2 uitstoot per bezoeker, daarbij de F1 auto's + transport meegerekend, een stuk lager is dan doorsnee evenementen als dagjes strand, een keukenhofbezoek of een dierentuin. Zeker lager dan bij Lowlands want daar komt bijna iedereen met de auto. M.a.w., deze organisatie zou als schoolvoorbeeld gezien moeten worden i.p.v. afgeserveerd te worden door ongeïnformeerde zure mensen.

Middenman
Middenman6 sep. 2021 - 8:50

@Zandb - Die gegevens zijn ook allemaal bekend en door de F1 meegenomen in hun plan om CO2 neutraal te worden (https://www.gptoday.net/nl/nieuws/f1/252235/f1-stoot-256-551-ton-co2-uit-motoren-verantwoordelijk-voor-0-7-procent). Het Indase hoofdkantoor van Tata Steel heeft gewoon lak aan alles. Aan de korte termijn gezondheidseffecten en aan de lange termijn klimaateffecten. Het klimaatprobleem is zo groot en zo dringend, dat we ook groot moeten denken om er iets aan te doen. Bij de grootste vervuilers die niet van goede wil zijn kun je de grootste klappen maken. Zoals de zware industrie en de landbouw. En niet bij de F1 op Zandvoort: https://joop.bnnvara.nl/opinies/de-klimaatkosten-van-formule-1-op-zandvoort

Jozias2
Jozias26 sep. 2021 - 8:55

@Zandb Dat is toch bij alle grote sport evenementen en culturele evenementen. Of denkt u dat die bands met de fiets de wereld over gaan en dat een tournee niet een logistieke operatie is?

Division Bell
Division Bell6 sep. 2021 - 9:41

Het gaat de in deze dan ook niet om de feiten maar om de beeldvorming, bij een muziek evenement staat mensen net zo goed in de file en staat er een hele batterij generatoren te ronken om al die elektriciteit te produceren. Formule 1 is net als voetbal een sport van het volk en daar haalt Woke Nederland nu eenmaal de neus voor op. Dat volk wordt door hen geacht hun vrije tijd door te brengen bij een "tot slaaf gemaakte" tentoonstelling in het Rijksmuseum. Interessant is dat er tegelijkertijd in Amsterdam een kolkende menigte was tegen de Groninger gas en toeslagen affaire. Puur toeval of een afleidingsmanoeuvre?

Zandb
Zandb7 sep. 2021 - 10:03

Sunshine Misschien is dat inderdaad wel het geval. En dat u dat maar niet wilt geloven, dat zoiets mogelijk is. Overigens is er nog genoeg mogelijk. En gelukkig leven we in een democratie, waarin we, zelfs als het niet mogelijk is, kunnen besluiten dat het wel mogelijk is. Marc Lowlands mocht niet doorgaan vanwege de corona. Idem had voor de F1 moeten gelden. Dat heeft niets met CO2 te maken. Middenman Niet alleen de CO2 uitstoot is bepalend. Maar als u die aanvoert, dan doet u dat goed. Wanneer we iets als de F1 gaan relateren aan de uitstoot die de industrie of de landbouw aangaat, dan liggen de kaarten ineens natuurlijk heel anders. Ik vind dat CO2 uitstoot beperken als het om amusement gaat, van een heel andere orde is, dan wanneer het om de industrie of de landbouw gaat. Maar u. heeft gelijk: dat is selectief, heel selectief. Bell Als u er zo over wilt denken, dan doet u dat. Gelukkig maar, dat u weet dat de tegenstanders 'woke' zijn, wat volgens u in ieder geval betekent, dat we hun argumenten niet serieus hoeven te nemen. (In feite betekent het wel dat u net zo erg bent. Want wat u de tegenstanders zomaar verwijt - de neus ophalen voor argumenten van mensen die er anders over denken - dat doet u met wie u als 'woke' uitrangeert.)

Hallahan2
Hallahan25 sep. 2021 - 20:45

Ik heb genoten van de race, ik hoop jullie allemaal ook!

4 Reacties
Zandb
Zandb6 sep. 2021 - 7:53

Hallahan Ik heb ook genoten. Maar zijn daarmee de bezwaren verdwenen? Je kunt ook genieten van filmpjes waarin mensen de naarste dingen overkomen. Maar of je dan zoiets maar moet organiseren zodat mensen zich vermaken, dat is voor mij geen vraag; voor u wel?

Krek
Krek6 sep. 2021 - 8:23

Ja! Leuk dat Verstappen gewonnen heeft, natuurlijk maar wat een prachtige inhaalacties van Perez!

Nelisje
Nelisje6 sep. 2021 - 8:26

Samen met nog 2000000 anderen ( kijkcijfers) en dan nog de vele die hebben gestreamed op de accounts van anderen :). Maar Dhr van Horst heeft natuurlijk wel een punt als het gaat om de hypocriete samenscholing toestemming voor dit evenement terwijl elk ander festijn van pop evenement tot braderie niet door mag gaan. Moeten we dat ook maar weer loslaten.

Jacob2
Jacob26 sep. 2021 - 9:58

@ Nelisje wel wakker zijn. Afgelopen weekeinde in Zwolle Stadsfestival bijvoorbeeld.

A little bit of sunshine
A little bit of sunshine5 sep. 2021 - 20:15

Kijk nooit de F1, maar heb de laatste 8 ronden toch even gekeken. Leuk om te zien, die oranje massa. Leuk feestje voor Nederland, en super tof voor alle fans en liefhebbers. Zie nu trouwens alle paralympiërs op tv. Ook hartstikke mooi. We moeten toch iets goeds doen in dit k land.

2 Reacties
Zandb
Zandb6 sep. 2021 - 7:57

sunshine Dat hangt er dus maar vanaf wat je als "goed" definieert. Ik kan me maar zo voorstellen dat het in de hemel een stuk saaier zal zijn, dan in de hel. Wanneer het 'leed' wat je aanricht vanwege "amusement" zichtbaar zou zijn - zoals misschien wel in de hemel - dan zou dat amusement wel eens een stuk minder kunnen amuseren.

A little bit of sunshine
A little bit of sunshine6 sep. 2021 - 8:35

@Zandb, ik gok dat jij je stukjes tekst ook tikt als "amusement" (anders kan ik de hoeveelheid niet verklaren). Ook deze activiteit is slecht voor het milieu (energieverbruik) en richt onzichtbaar leed aan bij alle lezers. Denk ook eens aan de moderatie, hoeveel werk bezorg je deze mensen wel niet.

RaRa17
RaRa175 sep. 2021 - 20:10

Wat een gezeur. Het was vandaag een enorm mooie dag. Ook als je niet van F1 houdt. Een heerlijke mooie en gezellige indian summer. Ja de koning was er, hoorde ik. Moet je daar dan over zeuren. Ik hou mijn hart vast voor als het herfst wordt.

1 Reactie
Zandb
Zandb6 sep. 2021 - 8:01

RaRa En als het geen mooi evenement geweest zou zijn? Hoe u de bezwaren teniet doet, door die te relateren aan gevolgen die er niets mee te maken hebben en die je zelfs niet in de hand hebt, dat vind ik nou stompzinnig, kortzichtig, opportunistisch, maar vooral gezeur.

TwoTone
TwoTone5 sep. 2021 - 20:10

Het was in ieder geval een superleuk gebeuren. Hoe je zo’n dag vanuit een zure bureaucratische stoel wilt zien moet iedereen zelf maar weten…..

1 Reactie
Zandb
Zandb6 sep. 2021 - 8:04

Tone Zijn de bewaren die er waren dan weggenomen, omdat het 'leuk' was? Zo beredeneerd, verdwijnen bezwaren tegen het feit dat er niet gestrooid wordt, in het niet wanneer dat van die grappige situaties en filmpjes oplevert.

Doomsdayshaman
Doomsdayshaman5 sep. 2021 - 20:05

Christian Horner.

1 Reactie
LaBou
LaBou 6 sep. 2021 - 6:15

Lekker belangrijk.

[verwijderd]
[verwijderd]5 sep. 2021 - 20:02

--- Dit bericht is verwijderd —

5 Reacties
Miss Piggy
Miss Piggy5 sep. 2021 - 20:23

Je kunt ook wel heel erg op elke slak zout leggen, teunbeunhaas. Leer ironie herkennen. Het is een wat gechargeerde beeldspraak van Han, waar hij meer de nadruk wil leggen op de vreemde connectie tussen Formule1 en koninklijk huis. Ik kan me iig niet voorstellen dat deze eminence grise onder de historici zich willens en wetens sexistisch zou uitlaten.

Hallahan2
Hallahan25 sep. 2021 - 20:48

Ja, want wanneer je als vrouw F1 bezoekt dan ben je een pitspoes. Jammer dat Han vergat onze koningin de titel 'pitspoes' tot te kennen: zijn liep ook mee en heeft er dus ook recht op.

Zandb
Zandb6 sep. 2021 - 6:19

teun Het lijkt me nogal overdreven om te stellen, dat hier de sekse bepalend zou zijn voor de verontwaardiging. Stel u dus niet zo aan.

Eric Minnens
Eric Minnens6 sep. 2021 - 7:49

Han loopt achter (gebeurt niet vaak). https://www.google.com/amp/s/amp.nos.nl/artikel/2214702-pitspoezen-definitief-verleden-tijd-in-formule-1.html

DanielleDefoe
DanielleDefoe6 sep. 2021 - 8:18

EricMinnens dat wist ik dus weer wel. Mijn overleden schoonbroer vond dit soort spektakel ook leuk, dientengevolge 1 keer tijdens bezoek F1 races aanschouwd op TV. Zelden heb ik me zo verveeld, ondanks de poezen.

DonkerekamervanDamocles
DonkerekamervanDamocles5 sep. 2021 - 19:51

Je kunt daar ook huizen neerzetten, alle Afghaanse vluchtelingen hebben recht op huisvesting!

7 Reacties
Karingin
Karingin5 sep. 2021 - 22:37

Nou nee, qua stikstofuitstoot lijkt me dat niet kunnen - al zou jou dat natuurlijk aan je reet roesten. Net als mensen die op straat moeten slapen trouwens, of in een ranzig tentenkamp, of in een verre gevangenis compleet met hands-on "begeleiding"

Freddy2
Freddy26 sep. 2021 - 4:39

@DonkerekamervanDamocles, Dan hebben zij meer rechten dan andere vluchtelingen en jong volwassenen in Nederland bedoelt u?

Zandb
Zandb6 sep. 2021 - 6:20

Damocles Je kunt ook je fatsoen bewaren.

DanielleDefoe
DanielleDefoe6 sep. 2021 - 12:04

Nou nee, de manier om op termijn de natuur maar helemaal af te schaffen .

Minoes&tuin
Minoes&tuin6 sep. 2021 - 14:05

DanielleDefoe Ook al zoiets, ze hebben al een deel van dat traject afgebroken om dure vakantiewoningen te bouwen. In tijden van winingnod zijn er steeds meer dure 2e woningen, vakantiewoningen, bijgekomen, of moet ik zeggen; wel gebouwd.

DanielleDefoe
DanielleDefoe7 sep. 2021 - 8:50

@Minoes ook vakantiewoningen zijn een manier om voorheen publiek toegankelijke natuur om te zetten in woonwijken in het groen. Links of rechtsom wordt er toch altijd weer permanent in gewoond.

Minoes&tuin
Minoes&tuin7 sep. 2021 - 11:49

DanielleDefoe Als je weet wat de prijs is, zou je nog eens nadenken om dat permanente bewoning te noemen.