Joop

Kinderen met Jodensterren bij demonstratie tegen coronaspoedwet

  •  
15-08-2020
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
303 keer bekeken
  •  
coronakinderen - kopie
Bij een protest tegen de coronaspoedwet op het Malieveld in Den Haag hebben antivaccinatie-activisten hun kinderen een Jodenster opgespeld met de tekst ‘Ongevaccineerd’. Dat is te zien op een foto die op Twitter veelvuldig wordt gedeeld. Antivaxxers geloven ten onrechte dat inentingen een gevaar vormen voor de volksgezondheid.
De organisatoren van de demonstratie accepteren naar eigen zeggen “geen racisme, discriminatie en/of zwartmakerij van andere groepen en/of mensen”, maar vinden onsmakelijke verwijzingen naar de Holocaust blijkbaar geen probleem. Eerder vergeleek corona-ontkenner Willem Engel de anti-virusmaatregelen al met de Jodenvervolging.
De organisatie van de bijeenkomst op het Malieveld – een bont gezelschap van meer dan dertig groepen met namen als Brabant in Opstand, Sta op voor Vrijheid, Uprising Group en Wees de Weerstand – keert zich tegen de coronaspoedwet , die volgens de actievoerders vol zou staan met ‘onbewezen maatregelen met uiterst ondemocratische voorwaarden’. De demonstranten eisen ook het aftreden van het kabinet, ontmanteling van het RIVM en ‘eerlijke’ media.
Een van de sprekers tijdens de bijeenkomst is Sander Compagner, hoofdredacteur van De Andere Krant. Deze krant, die onregelmatig verschijnt en telkens volstaat met complottheorieën, bracht onlangs een editie uit vol met leugens over de corona-epidemie.
Delen:

Praat mee

Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.

avatar

Reacties (146)

Deplorable Lefty
Deplorable Lefty22 aug. 2020 - 5:46

Ouders die gewetenloos hun onwetende kindertjes instrumentaliseren voor een hoger doel, waar hebben we dat meer gezien. Je kunt dit afdoen als een bijeenkomst van complotgekkies die vooralsnog niet volgens het DSM-classificatiesysteem kunnen worden gelabeld. Maar het uitnodigen van Sander Compagner van "De Andere krant" is uiterst curieus, hij verspreidt al jaren pro Russische en antisemitische propaganda.

1 Reactie
Deplorable Lefty
Deplorable Lefty22 aug. 2020 - 5:48

uitnodigen als gastspreker

C@io1
C@io116 aug. 2020 - 17:10

@ redactie sorry vd overlast, er zijn wat zaken fout gegaan qua knip en plakwerk qua syntax en het posten!

C@io1
C@io116 aug. 2020 - 17:06

@Oki Doki Nog even ter onderbouwing van mijn vorige reactie op jou gemaakte punt inzake die diagnose: Cf. DsmIV en ik quote; "There are no laboratory finding that have been identified that are diagnostic of schizofrenia." Er zijn bepaalde structurele verschillen gevonden binnen de groep en controlegroep welk fysiologisch zijn in aard. Waaronder vergroot ventriculaire systeem hersenen. Duidelijker graven in de hersenen (minder glad) sulci Overig: Verkleinde grootte hippocampus en temporale lobe Vergrootte basale ganglia En overal verkleinde cerebrale grootte Thans nog mogelijk Buiten de norm vallende bloedsomloop en glucoseverwerking in de hersenenen Dus in zoverre is dit psychiatrisch beeld maar een evolutionaire/neurologisch beeld en in verhouding met name adhv de punt middelen kan hier over gezegd worden dat irt de genoemde punten onder overigen de ggz in Nederland zulks indicaties met diens behandelingen, met name met het oog op neuroleptica en polyfarmaca voorschrift meer en sneller zulks onherstelbare schade doen dan een leven lang thc consumptie bij elkaar. Verder, valt hier nog aan toe te voegen dat een zeker eiwit in het lijf vd doelgroep en hersenen overmatig aanwezig kan zijn ten overstaande vs controlegroep, desondanks wordt bij niemand in nl hier naar gezocht of zulks imaging toegepast om een dergelijke diagnose te stellen. En deze is ook thans nu nog niet valide gezien het gemaakte punt in mijn vorige opmerking over de nieuwgevonden subdelen van het brein en diens interacties onderling welk men nu tracht in kaart te brengen. Deze zijn medisch/neurologisch gezien nieuw en werden vrijwel geheel miskend door de betreffende beroepsgroep en met de lakende techniek als grond. Ik zal het even terugbrengen naar de conclusie; eenieder arts welk op dit moment oppert dat iemand schizofrenie heeft (of wellicht ook schizotypisch is) is van diens eed afgevallen en praktiseerd pseudo wetenschap, als ook, ten volste bereid de client diens leven permanent te storen, aan geweldpleging en (zware) mishandeling uit te oefenen jegens client. Sans rucklosigkeit en bezwaar terwijl deze de overige aspecten en consequenties resulterende uit dien bagatalliseerd en aansprakelijkheid v zulks geexperimenteer met gemak kan ontlopen. Voorts kijk maar even naar de link hier, hoe makkelijk en arbitraire zulks definities worden aangepast over tijd onder stemmingen met het oog op goed zaken doen binnen het domein: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK519704/table/ch3.t22 Men weet niks v deze vindingen (correct) te plaatsen. En laat mij anticiperen op wat er komen gaat..nee, ik heb niet deze diagnose. Maar ben wel beter ingelezen op deze diagnose dan menigeen huisarts en sommige overige beroepen binnen het domein van agogische zorg. Vandaar deze uiteenzetting ter indicatie van diens complexiteit ten overstaande van een opmerking welk in diens geheel de lading van dien niet dekt..met name vanuit een combinatie tussen sociaal/maatschappelijke, financiele en medische belangen welk bij zulks diagnostiek spelen. Re-iteratie: een deel v deze doelgroep wordt juist gecreeerd door het huidige systeem psychiatrische zorg in samenhang met medicament interventies zonder enige gedegen medische basis. Met name voldoen die aan de beelden onder overig door voorgenoemde en andere belangen belanghebbende partijen (bv. farmaceutische industrie en/of handhavende tak OM)

C@io1
C@io116 aug. 2020 - 16:56

@Oki Doki Nog even ter onderbouwing van mijn vorige reactie op jou gemaakte punt inzake die diagnose: Cf. DsmIV en ik quote; "There are no laboratory finding that have been identified that are diagnostic of schizofrenia." Er zijn bepaalde structurele verschillen gevonden binnen de groep en controlegroep welk fysiologisch zijn in aard. Waaronder vergroot ventriculaire systeem hersenen. Duidelijker graven in de hersenen (minder glad) sulci Overig: Verkleinde grootte hippocampus en temporale lobe Vergrootte basale ganglia En overal verkleinde cerebrale grootte Thans nog mogelijk Buiten de norm vallende bloedsomloop en glucoseverwerking in de hersenenen Dus in zoverre is dit psychiatrisch beeld maar een evolutionaire/neurologisch beeld en in verhouding met name adhv de punt middelen kan hier over gezegd worden dat irt de genoemde punten onder overigen de ggz in Nederland zulks indicaties met diens behandelingen, met name met het oog op neuroleptica en polyfarmaca voorschrift meer en sneller zulks onherstelbare schade doen dan een leven lang thc consumptie bij elkaar. Verder, valt hier nog aan toe te voegen dat een zeker eiwit in het lijf vd doelgroep en hersenen overmatig aanwezig kan zijn ten overstaande vs controlegroep, desondanks wordt bij niemand in nl hier naar gezocht of zulks imaging toegepast om een dergelijke diagnose te stellen. En deze is ook thans nu nog niet valide gezien het gemaakte punt in mijn vorige opmerking over de nieuwgevonden subdelen van het brein en diens interacties onderling welk men nu tracht in kaart te brengen. Deze zijn medisch/neurologisch gezien nieuw en werden vrijwel geheel miskend door de betreffende beroepsgroep en met de lakende techniek als grond. Ik zal het even terugbrengen naar de conclusie; eenieder arts welk op dit moment oppert dat iemand schizofrenie heeft (of wellicht ook schizotypisch is) is van diens eed afgevallen en praktiseerd pseudo wetenschap, als ook, ten volste bereid de client diens leven permanent te storen, aan geweldpleging en (zware) mishandeling uit te oefenen jegens client. Sans rucklosigkeit en bezwaar terwijl deze de overige aspecten en consequenties resulterende uit dien bagatalliseerd en aansprakelijkheid v zulks geexperimenteer met gemak kan ontlopen. Voorts kijk maar even naar de link hier, hoe makkelijk en arbitraire zulks definities worden aangepast over tijd onder stemmingen met het oog op goed zaken doen binnen het domein: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK519704/table/ch3.t22 Men weet niks v deze vindingen (correct) te plaatsen. En laat mij anticiperen op wat er komen gaat..nee, ik heb niet deze diagnose. Maar ben wel beter ingelezen op deze diagnose dan menigeen huisarts en sommige overige beroepen binnen het domein van agogische zorg. Vandaar deze uiteenzetting ter indicatie van diens complexiteit ten overstaande van een opmerking welk in diens geheel de lading van dien niet dekt..met name vanuit een combinatie tussen sociaal/maatschappelijke, financiele en medische belangen welk bij zulks diagnostiek spelen.

Vrije Geluiden
Vrije Geluiden16 aug. 2020 - 12:33

Je maakt je kinderen zo wel immuun voor traangas natuurlijk en het schijnt dat je daar ook niet verslaafd aan kunt raken.

Tom7
Tom716 aug. 2020 - 10:38

Wat ik ook grappig vind is dat er hier mensen zijn die reageren met grote afschuw en diepe `huilie huilie´ verontwaardiging. Maar bijvoorbeeld groepen die zich laten leiden door hersenspoelende religies met bijbehorende symboliek (dopen), eventuele lichaamsverminking (besnijdenis), beknellende kleding voorschriften, voedsel verboden, van (kleine) kinderen dan weer dikke prima bevinden. “In individuals, insanity is rare; but in groups, parties, nations and epochs, it is the rule.” Friedrich Nietzsche

2 Reacties
Aart van de aap
Aart van de aap16 aug. 2020 - 15:03

Mooie quote inderdaad

Zandb
Zandb16 aug. 2020 - 15:25

Tom Als regel vraag ik dan om die mensen "hier" te noemen en met citaten (feiten) aan te tonen dat ze inderdaad beweren, wat u zegt dat ze beweren. Er is, vreemd genoeg nog nooit iemand geweest die daar op inging. Verder wil ik u eens voorleggen, dat ouders hun kinderen nog mogen opvoeden zo ze willen maar dat er grenzen zijn en dat iedereen daar andere ideeën over heeft.

Izzy2
Izzy216 aug. 2020 - 9:58

Dit is toch wel godgeklaagd, zeg. Complotters en extreemrechts met antivaxxers samen. Een fijne cocktail voor ongelooflijk stom Nederland.

henk-alexander
henk-alexander16 aug. 2020 - 8:21

Wordt het niet eens tijd om serieus na te denken over een herdefiniëring van het recht op vrije meningsuiting in een rechtstaat zonder de rechten van kinderen op het spel te zetten?

4 Reacties
ton14024
ton1402416 aug. 2020 - 10:08

Als je een idee hebt, hoe dat te doen, hoor ik het graag. Lees ook even de meningen daarover hieronder.

henk-alexander
henk-alexander16 aug. 2020 - 10:56

Na het lezen van de meningen ben ik tot de vraag gekomen. Met het 'Verdrag inzake de rechten van het kind', New York, 20-11-1989 komen we een heel eind. Zo kunnen in Nederland bijvoorbeeld kinderen al vanaf hun twaalfde jaar bij echtscheiding van hun ouders gehoord worden door de kinderrechter. Kortom kinderen hebben het recht om hun mening vrij te uiten of het nu deze 'anti-vaxxers' zijn of de 'klimaatspijbelaars'. NB Met het gebruik van de gele davidster wordt gesuggereerd dat beide kinderen een 'endlösung' te wachten staat.

henk-alexander
henk-alexander16 aug. 2020 - 11:15

NB Met het gebruik van de gele davidster wordt gesuggereerd dat beide kinderen een ‘endlösung’ te wachten staat. Hiermee worden kinderen in een angstige situatie gebracht wat in pedagogisch opzicht is af te keuren en ook nog in strijd is met de genoemde conventie.

Norsemen
Norsemen16 aug. 2020 - 13:53

@Henk Alexander Je bedoelt dat de staat gaat bepalen wat wel of niet een goede opvoeding is?

Ellen Bogaard
Ellen Bogaard16 aug. 2020 - 8:13

Dit is niet zo heel raar gedacht van deze kinderen. Dr Siegel in Amerika heeft bij Fox news aangekondigd dat hij vindt dat ongevaccineerde en ongeteste kinderen een gele ronde button op hun kleding moeten naaien. Het is dus gewoon, opnieuw, de werkelijkheid.

3 Reacties
Luneau
Luneau16 aug. 2020 - 11:16

Nee, dat heeft hij niet gezegd. Wellicht iets doen aan je begrip van de Engelse taal? Hij heeft het over "no hugs please" buttons (met een speld, niet vastgenaaid) voor alle kinderen totdat covid 19 verslagen is. Dergelijke buttons dragen veel kwetsbare mensen nu al vrijwillig, zoals bijv mijn moeder. Vooropgesteld, ik vind dergelijke buttons voor kinderen onzin, want kinderen gaan zich er toch niet aan houden en ik vind dat iedereen zelf moet kiezen of ze zo'n button willen dragen, maar jij loopt de woorden van de dokter te verkeerd uit te leggen.

Le Chat Botté
Le Chat Botté16 aug. 2020 - 11:16

En wat heeft de uitspraak van de zoveelste koekwause amerikaan dan met Nederland te maken? En mocht je dat op de een of andere manier toch bij elkaar weten te fabuleren: waarom hebben die kinderen dan geen coronalabel zonder verwijzing naar de holocaust opgenaaid? Ook voor het anwoord op die vraag zul je uit het sprookjesboek moeten putten. Maarreh, als je van complotten houdt, dan heb ik de moeder van alle complotten voor je: het metacomplot. Wist jij dat de reptielemensen ons willen laten geloven dat er allemaal complotten zijn, zodat inze gedeelde waarheid helemaal stuk gaat en niemand elkaarmeer vetrouwt. En dan nemen de reptielemensen het over om een nieuwe wereldorde te creëren. Het is echt waar, ik zweer het je. Qanus heeft het me zelf verteld.

Raymond Bhagwandin
Raymond Bhagwandin16 aug. 2020 - 16:46

"Dit is niet zo heel raar gedacht van deze kinderen." Je kan ze dan beter een ratel geven net als in de middeleeuwen als die pestlijers in de buurt waren.

RechtdoorZee93
RechtdoorZee9316 aug. 2020 - 8:08

Ouders van geen enkele stroming zouden hier hun kinderen voor mogen gebruiken. Het is niet chic om kinderen in te zetten voor een demonstratie.

Middenman
Middenman16 aug. 2020 - 8:02

Afschuwelijk. En dan te bedenken dat bij de meeste complotdenkers uiteindelijk de Joden overal de schuld van krijgen en als het kwaad worden beschouwd.

Norsemen
Norsemen16 aug. 2020 - 7:51

Dat ouders hun kinderen betrekken in hun maatschappelijk activisme heb ik niet zo’n moeite mee. De manier waarop deze ouders dat doen getuigt wel van een enorm gebrek intelligentie en moreel besef. Maar dat past dan weer prima bij de zaak waartegen ze strijden.

Tolvandewelvaart
Tolvandewelvaart16 aug. 2020 - 7:07

Paranoia is een ziekte. Nu gaan de patiënten zich verenigen en keren zich tegen de geneeskunde.

RaymondenJoop
RaymondenJoop16 aug. 2020 - 6:59

Zo sneu als je je eigen kids inzet voor je eigen overtuiging. Zie je wel meer. Met klimaatactivisten idem dito. Nu dus corona malloten.

Phantom3
Phantom316 aug. 2020 - 6:59

Dat de corona-spoedwet niet deugd hebben ze wel gelijk in. Verwijzing naar WO II slaat nergens op.

Mostafa
Mostafa16 aug. 2020 - 6:12

Heropvoeden van deze ouders is broodnodig, zij zijn te gevaarlijk in deze tijd van de zwaarste nationale calamiteit die mensenlevens . Niet alles wat deze ouders en kinderen verzinnen moeten wij het accepteren ?

OlavM
OlavM15 aug. 2020 - 23:24

Schandalig misbruik maken van kinderen door deze van het padje af geraakte nitwitten, Daarmee kunnen deze kinderen later best wel eens problemen krijgen. Meer woorden wil ik niet aan dit ranzige optreden vuil maken.

1 Reactie
Fredje3
Fredje316 aug. 2020 - 4:32

@OlavM, misbruik maken van kinderen in demonstraties of andere acties is al jaren een ding. In alle soorten demonstraties worden kinderen gebrainwashed dus ook hier. Allemaal walgelijk.

Paulus3
Paulus315 aug. 2020 - 23:23

Het vreemde van dit soort waandenken is dat ze zich zelf onderuithalen maar het niet weten. Als kindjes WEL gevaccineerd zijn, gaan ze nu net NIET massaal dood. Dat is nu net een teken van wetenschap en volks vertegenwoordeging. Niet van willekeur en opressie. Maar ja, voor dit clubje pipos is elke regel waar ze het niet mee eens willen zijn (willekeur) en gezond denken bij nodig (wetenschap) te veel. Maar met een internet vol met onzin verspreiden blijft dat gewoon, dus moeten we ons bij dit soort gevalletjes van af en toe niet te druk maken. Ze weten niet wat ze doen. Op een gegeven moment word het hopenlijk wel weer wat beschaafder. Niet overal in elk online achtersteegje, maar analogiesh op de online publieke pleinen en scholen van straks.

Woeki Hypo
Woeki Hypo15 aug. 2020 - 22:20

Kinderen met Jodensterren bij demonstratie tegen coronaspoedwet. Ik vind het niet zo slim een oordeel over personen / kinderen / ouders te hebben, als je niet over voldoende informatie / achtergrond kennis beschikt. Woeki Hypo.

14 Reacties
Jan Lubbelinkhof
Jan Lubbelinkhof15 aug. 2020 - 23:25

Ik vind het niet zo slim als je dit soort tuig in je reactie verontschuldigt.

OlavM
OlavM15 aug. 2020 - 23:41

Hoezo? Het is toch niet moeilijk meteen te begrijpen dat je jonge kinderen, die zelf de desbetreffende problematiek nog helemaal niet kunnen overzien, niet moet gebruiken -wat mij betreft misbruiken- om zo'n volkomen idiote gelijkstelling te verkondigen? Waarmee deze kinderen ook later nog problemen kunnen krijgen -al begrijpen ze dan hopelijk dat het baarlijke nonsens is en zeer grievend ten opzichte van de joods bevolking-?

ton14024
ton1402416 aug. 2020 - 0:39

O, het kan zijn dat die kinderen zelf hebben gekozen.

Tom7
Tom716 aug. 2020 - 4:41

Hoe dingen gaan, ~de mens wikt, maar god (het irrationele) beschikt~. Want wie denkt dat alleen de ratio er toe doet is irrationeel. Over gezonde kinderen (want getest) die geweigerd worden op gelegenheden omdat ze een polsbandje van een camping dragen. https://www.lc.nl/friesland/terschelling/Eigenaar-camping-Appelhof-bandje-lijkt-wel-een-Jodenster-dus-doe-maar-af-25932187.html Fijne zondag nog.

JP5
JP516 aug. 2020 - 8:02

Ik vind jouw opmerking niet slim. Zeg maar gerust ontzettend dom.

Griezel in post-gezellig Nederland
Griezel in post-gezellig Nederland16 aug. 2020 - 8:14

Beste Woeki Ik vind het gebruiken van kinderen voor politieke doeleinden altijd verkeerd . Kinderen moet zelf inzichten verwerven in hun leven en niet een uithangbord van hun ouders ideeën. Dus een kind met een CDA-T-shirt zou ik evengoed afkeuren .

gravin2
gravin216 aug. 2020 - 9:10

Woekie, ga vandaag eens naar het Joods museum in Amsterdam, op de eerste verdieping ligt een kinderjurkje met zo'n ster in een vitrine, misschien vindt u het dan wel slim een oordeel te hebben over zaken als dit.

Pennywisethedancingclown
Pennywisethedancingclown16 aug. 2020 - 10:36

Dit zijn de kinderen van een notoire anti vaxer (bekend bij media en redactie, valt ook constant politici lastig). Misschien weten ze wat ze doen, misschien niet. Het zijn kinderen.

Woeki Hypo
Woeki Hypo17 aug. 2020 - 9:38

Hierbij voor hoor en wederhoor en achtergrond informatie een interview met Frank Ruesink door Ramon Bril, op het YouTube kanaal Cafe Weltschmerz: https://www.youtube.com/watch?v=-rD6knhK8I4 Onderwerp: "Laten we niet liegen over de gevaren van vaccinaties". Woeki Hypo.

Tom7
Tom719 aug. 2020 - 7:20

Woeki, heb het filmpje in de link bekeken, ben nu bezig het gesprek tussen Prof. Bob de Wit en Flavio Pasquino te bekijken. Daar wordt een toekomstbeeld (wat na mijn mening overigens al volop gaande is) besproken wat ik zo,n 3 jaar geleden voor me zag als voor te stellen wereldbeeld en logisch gevolg van de invloed van de technische ontwikkelingen op machtsverhoudingen.

Woeki Hypo
Woeki Hypo21 aug. 2020 - 0:21

@Tom, 19 augustus 2020 at 09:20, Ik heb het (“overzichtelijke”) interview met Prof. Bob de Wit ook gezien. Ik geloof echter niet dat er in ethische zin sprake is van iets nieuws. Er was altijd al een relatie tussen techniek en macht. Er is volgens mij sprake van herhaling van de geschiedenis (in een negatief ethische zin) en van een verdere technische en ethische escalatie: erg, erger, ergst. Woeki Hypo.

Tom7
Tom721 aug. 2020 - 7:17

Zeker die overeenkomst tussen techniek en macht was er altijd al, alleen door de huidige veranderingen is een terugkeer naar een feodaal stelsel op globale schaal mogelijk, terwijl het in een eerder tijdperk meer regionaal was. -De moraal verschuiving (genealogie van de moraal~Nietzsche~ -> sociale media bepalend) -Ontberging~Heidegger~ en instrumentalisering van steeds meer stoornissen->DSM handboek (het panopticum en de geschiedenis van de waanzin`~Foucault~ ) -Historisch materialisme ~Marx~->verdwijnen van arbeid als macht factor (flexbanen, pulpbanen, horigen. Werken en mogen leven tot je niet meer positief bent op je eigen balans /ledger. Belangrijk zijn ook de gecreëerde `Zijnsvergetelheid´, Vervreemding, en het Master of the Unverse syndroom, om dat nieuwe Feodale Stelsel body te geven.

Tom7
Tom721 aug. 2020 - 7:56

Een oneindig uit te breiden Instrument ter onderbouwing van mijn stellingname in de Link, FOMO zorgt voor `vrijwilligheid. https://covipass.com/

Woeki Hypo
Woeki Hypo21 aug. 2020 - 13:15

@Tom, 21 augustus 2020 at 09:17, "... , alleen door de huidige veranderingen is een terugkeer naar een feodaal stelsel op globale schaal mogelijk, terwijl het in een eerder tijdperk meer regionaal was." Dat ben ik met je eens en zie ik als herhaling met escalatie. Het feodale en fascistische (de stok) kunnen we al terugvinden (als micro verhoudingen) in de neoklassieke theorie van de micro economie (bijvoorbeeld: producententheorie, volledige concurrentie). In de wetenschap met wiskunde dus. Woeki Hypo.

Lantaarnpaal
Lantaarnpaal15 aug. 2020 - 22:11

Ik heb niks met kinderen voor je ideologische karretje spannen. Toch gebeurt het helaas zeer regelmatig. Dit artikel is hier weer het bewijs van.

1 Reactie
ton14024
ton1402416 aug. 2020 - 10:52

Wat is dat bewijs? Waar op de foto zie jij ouders die sterren opspelden?

Lopez
Lopez15 aug. 2020 - 22:07

Dat niet-vaccineren heeft ernstige gevolgen, zo blijkt. Jodensterren, hoe haal je het in je hoofd. De opspelders kunnen een aangifte van het CIDI wegens het bagatelliseren van de Holocaust - en dus wegens antisemitisme - tegemoet zien.

tempest
tempest15 aug. 2020 - 21:28

Liep er langs, had in eerste instantie niet eens door waar de demonstratie voor was, maar was een hele feestelijk sfeer, een beetje een soort mini-festival. Helaas zijn nazi-vergelijkingen tegenwoordig doodnormaal geworden, dus niet raar dat ook de "gekkies" ermee aan de haal gaan. Demonstraties hebben meestal wel enkele merkwaardige eisen die niet van veel realiteitszin getuigen, daar kijk ik ook niet echt van op. De kern van de demonstratie was de kritiek op de spoedwet, niet de andere belachelijk dingen eromheen, en voor die kritiek is absoluut wat te zeggen! Was zo op het oog een prima demonstratie: gemoedelijk, feestelijk en rustig (dat was bij een eerdere demonstratie wel anders). Dit incident er zo sterk uit lichten vind ik dan ook niet erg fair, hoe onsmakelijk deze actie ook is.

Juppé🎗
Juppé🎗15 aug. 2020 - 20:56

Walgelijk en tristesse voor die kinderen

west012
west01215 aug. 2020 - 20:40

Walgelijke vertoning. Ouders moeten zich diep schamen.

Rechtse Bal5
Rechtse Bal515 aug. 2020 - 17:46

curatele, ouderschapsontheffing, water&brood .. in die volgorde (en #4 i s dat ik even in 1 kamertje met de ouders mag zijn) een publieke functie voor die kinderen in de toekomst is nu ook onmogelijk

LogicaalPersoon
LogicaalPersoon15 aug. 2020 - 17:24

@NoFlies Het verschil met SARS-CoV-1 is dat er nu veel meer geld en motivatie achter het ontwikkelen van zo'n vaccin zit. De hele wereld heeft er tenslotte baat bij. De mensheid is tot vrijwel alles in staat als er maar genoeg geld tegenaan wordt gegooid. Zie bijvoorbeeld de enorme technologische vooruitgang tijdens de 2e Wereldoorlog. Dat er 1 professor en zijn team het als onmogelijk zien betekent niet dat er niet ergens ter wereld een paar knappe koppen zijn die het gewoon voor elkaar krijgen.

Thuiszitter
Thuiszitter15 aug. 2020 - 17:17

Rare gasten die complotdenkers . Als zij een vaccin niet zien zitten , gebruiken zij het toch niet. Om de vorm van een jodenster te gebruiken voor hun actie vind ik schandalig, respectloos.

NoahAmber
NoahAmber15 aug. 2020 - 17:02

Je reinste kindermisbruik. Daar is een pedo nog een lieverd bij

1 Reactie
Phantom3
Phantom316 aug. 2020 - 6:59

Haha goeie Noah

NoahAmber
NoahAmber15 aug. 2020 - 17:00

@NoFlies 15 augustus 2020 at 17:27 maar mocht er een corona-vaccin komen dan ga ik die zeker niet halen en wel hierom. Dat is je goed recht. Maar het waarom zal denk ik menigéén aan zijn reet roesten Waarvan akte

Vrije Geluiden
Vrije Geluiden15 aug. 2020 - 16:38

"This sort of vaccine was tested with SARS in 2003 and resulted in reinfected lab monkeys having a nasty immune response, which is why many groups working on a vaccine for Sars-CoV-2 are going for a very specific antibody response." Deze mijnheer heeft de klok horen luiden, maar hij begrijpt nog niet waar de klepel hangt. Het grote gevaar is dat het grootste deel van de mensen wel immuun zullen worden tegen het virus, maar dat het gevaar bestaat, juist bij de risicogroepen, dat het toedienen van het virus een cytokine storm op gang brengt. Of misschien bedoelt hij dat wel, maar zegt het niet met zoveel woorden.

LBNB
LBNB15 aug. 2020 - 16:16

Belachelijk! Dit soort mensen verpesten het voor de mensen met redelijke argumenten tegen de draconische crisisaanpak

Rearden7
Rearden715 aug. 2020 - 16:12

Joodse Nederlanders droegen Jodensterren (Yellow Badges) vanaf 1938 met waardigheid en als decoratie, omdat Nederlandse autoriteiten dit opdroegen, in opdracht van "sterke leiders" als Joseph Gubbels (1). Bepaalde niet-Joodse Nederlanders droegen de badge uit solidariteit. Vraag is hoe anders het dragen van mondmaskers is. Bij weigering of bewust verwijderen van Jodensterren was er risico van boete, gevangenisstraf, tot doodgeschoten worden, door de BOA's van 1938. Vanaf 1941 werden herkenbare Joden gedeporteerd; ten eerste omdat zij dachten dat zij konden werken om wat geld te verdienen voor hun families in een geimplodeerde economie, terwijl zij in werkelijkheid werden afgevoerd naar vernietigingskampen. Dus ja, de parallel met het sanctioneren van mensen die geen mondmasker of Jodenster dragen is wel te trekken. Deportatie is vooralsnog niet aan de orde, maar een COVID19-pas die je bij positief testen uitsluit van verdere deelname aan de maatschappij komt dichterbij. 1. https://www.jewishvirtuallibrary.org/jewish-badge

12 Reacties
Thuiszitter
Thuiszitter15 aug. 2020 - 21:22

Raderden - we zijn niet achterlijk, je vindt het niet respectloos verder ? Ondanks de overeenkomst ga je dit toch niet gebruiken , dan ben je toch niet goed bij je hoofd , en dan ook nog bij kinderen op de borst aanbrengen .

Joost van Helpen
Joost van Helpen15 aug. 2020 - 21:38

@Rearden: U kletst uit uw nek. De Davidster werd in Nederland pas in mei 1942 ingevoerd. Waar haalt u in hemelsnaam 1938 vandaan?

Luneau
Luneau15 aug. 2020 - 22:31

Rearden, Schijnbaar heb je zelf niet eens je link gelezen, gezien alle foute jaartallen die je typt. Verder droegen niet alle Joden de ster met waardigheid en als decoratie. De Joodse Hélène Berr schreef in haar dagboek op 1 juni 1942 dat ze de verordening zo naar vond dat ze het in eerste instantie heeft verdrongen. Op 4 juni schreef ze dat ze de ster als schande zag en vastbesloten was hem niet te dragen. Om vervolgens te besluiten hem wel te dragen, omdat ze het anders laf vond naar hen die hem wel droegen. Anne Frank schreef ook weinig positief over de Jodenster op 20 juni 1942: "Na mei 1940 ging het bergaf met de goede tijden: eerst de oorlog, dan de capitulatie, inmars der Duitsers en de ellende voor ons Joden begon. Jodenwet volgde op Jodenwet en onze vrijheid werd zeer beknot. Joden moesten een Jodenster dragen; Joden moeten hun fietsen afgeven; Joden mogen niet in de tram; etc" Renia Spiegel vermeldt in juli 1941 in haar dagboek ze dat ze voortaan een witte armband met een Jodenster moest dragen. “Ik huil niet of klaag niet. Ik heb me neergelegd bij mijn lot. Het voelt gewoon zo raar en bedroevend. [...]Moge God ons beschermen.” De Jodenster werd pas vanaf 1942 in Nederland verplicht gesteld. Niet vanaf 1938. Toen waren we nl nog niet bezet. In Oost-Europese landen werd hij echter al eerder verplicht gesteld,vanaf 1941. In 1938 was de Jodenster niet verplicht, dus waren er ook geen sancties. Het was duidelijk dat de Duitsers het niet als teken van waardigheid beschouwden, maar als teken om de "volksvijand" te identificeren. Zie: https://resolver.kb.nl/resolve?urn=KBNRC01:000051974:mpeg21:a0014 "Dus ja, de parallel met het sanctioneren van mensen die geen mondmasker of Jodenster dragen is wel te trekken." Nee, die parallel is absoluut niet te trekken. Het mondkapje is ter bescherming van de volksgezondheid tegen een reële dreiging en is bedoeld voor iedereen, ongeacht ras. De Jodenster was om mensen van een specifiek ras te stigmatiseren puur vanwege hun ras.

Paulus3
Paulus315 aug. 2020 - 23:11

Als je zo denkt over sancties kun je elke organisatie of staat of dienst wel vergelijken. Elk iemand met Uniform of een regel een moordadig Nazi or Nazi systeem, zoiets oerdoms.

Vrije Geluiden
Vrije Geluiden15 aug. 2020 - 23:17

Yep, het ontbreekt er alleen nog maar aan dat er gelijk euthanasie op ze wordt toegepast. We hoeven alleen de vorm van die ster nog maar een beetje bij te spijkeren.

Jan Lubbelinkhof
Jan Lubbelinkhof15 aug. 2020 - 23:39

@Rearden, Vanuit antismeitisme kun je werkelijk alles goedpraten. Feit blijft dat dit soort gedrag smerig is en mensen die het doen het predikaat mens niet echt waardig zijn

FaSTi
FaSTi16 aug. 2020 - 4:20

???? " Joodse Nederlanders droegen Jodensterren (Yellow Badges) vanaf 1938 met waardigheid en als decoratie" Badge ??? 1938 ??? decoratie ??? Nederland is door de Nazis bezet in 1940 , en het dragen van de Jodenster werd verplicht in 1942, en er staan nog wat meer gekke opmerkingen in. Moderator, Kan bovenstaande reactie gefactchecked worden? Rare woordkeuzen, foute jaartallen, vreemde framings. En de aan het eind bizarre vergelijking tussen het uitzonderen en vermoorden van mensen op basis van etniciteit en het tijdelijk in quarantaine plaatsen van mensen met een besmettelijke ziekte lijkt er met de haren bijgesleept. Weird.

BigKnor
BigKnor16 aug. 2020 - 6:04

@Rearden “ In Nederland werd het dragen van de Jodenster op 3 mei 1942 verplicht gesteld aan personen die volgens de nazi-wetgeving als "Jood" werden aangemerkt.” Dus met jouw bewering dat joden in Nederland vanaf 1938 verplicht waren om jodensterren te dragen zit je een paar jaren er naast. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Jodenster

Zandb
Zandb16 aug. 2020 - 6:19

Rearden Dat wie op een motor of bromfiets rijdt (en misschien binnenkort wel op een elektrische fiets) een helm moeten dragen, dat is dergelijke mensen natuurlijk ook een doorn in het oog. En waarom zou iemand, die per se een wapen wil dragen nu helemaal een "verdere deelname aan de maatschappij" ontzegd moeten worden....... Het lijkt mij volkomen logisch dat mensen die hier absoluut op tegen zijn, uit protest een jodenster gaan dragen.

DaanOuwens
DaanOuwens16 aug. 2020 - 7:49

@ Rearden Jij schrijft: Dus ja, de parallel met het sanctioneren van mensen die geen mondmasker of Jodenster dragen is wel te trekken. Als je niet goed bij je hoofd bent is het mogelijk die parallel te trekken. Je kan ook de parallel trekken dat deze antivaccinatie-activisten SS-ers zijn die hun medeburgers willen doden doormiddel van besmetting met Corona. Zij zien immers oudere en kwetsbare burgers als mensen die geen recht op leven hebben. Het is maar hoe je een discussie als deze wil voeren. Ik zou daar niet voor kiezen. Jij kennelijk wel.

badgast
badgast16 aug. 2020 - 8:09

Achtereind, ik weet niet waar je vandaan komt, maar van de Nederlandse geschiedenis heb je maar erg weinig kaas gegeten. Nederlandse autoriteiten hebben nooit een jodenster verplicht gesteld. Tenzij je de club van Seyss- Inquart als Nederlands bestempelt. En dan hebben we het over 1942, niet over 1938. Wat mij betreft heb je voorgoed afgedaan. Jouw onzin hoef ik niet meer te lezen.

Pater
Pater18 aug. 2020 - 14:57

Eens met de suggestie om zulke bijdragen niet te plaatsen, niet alleen door de onjuistheid, maar ook vanwege een antisemitische strekking.

FransAkkermans1947
FransAkkermans194715 aug. 2020 - 16:04

U houdt in ieder geval uzelf voor de gek. U citeert die prof uit dat artikel in ieder geval niet correct. Hij zegt niet dat er nooit een vaccin zal komen maar dat het moeilijk is en lang zal duren. Hij is niet de enige die dat beweert. Het RIVM doet dat ook: "Het is moeilijk om te zeggen wanneer er een werkend vaccin tegen het nieuwe coronavirus is. Het duurt lang om een vaccin tegen een nieuwe infectieziekte te ontwikkelen, al snel 5 tot 10 jaar. Voor COVID-19 worden alle zeilen bijgesteld om het vaccin sneller te ontwikkelen. Maar voordat je een goed werkend vaccin kunt ontwikkelen, is er veel onderzoek nodig naar het virus zelf. Daarnaast moet klinisch worden onderzocht of het mogelijke vaccin veilig is en echt werkt bij mensen. Dit alles neemt veel tijd in beslag." (https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/vaccins).

Thuiszitter
Thuiszitter15 aug. 2020 - 16:00

Je bent het ook niet verplicht om het vaccin te nemen . Ik doe het zeker wel, ik heb vertrouwen aan de gestelde voorwaarden waar een vaccin aan moet voldoen.

D.vanderKeur
D.vanderKeur15 aug. 2020 - 15:59

Wisten jullie dit trouwens? Dit is een stukje tekst uit een artikel wat ik geschreven heb. Een ongelofelijke stommiteit van ons kabinet is de verkoop van de Nederlandse staatsvaccinfabriek geweest. Let wel nog op het moment dat het coronavirus zich over de wereld aan het verspreiden was legde Hugo de Jonge de laatste hand aan de verkoop van het laatste onderdeel van het vaccininstituut. In minder dan tien jaar tijd heeft Nederland de productie en het grootste deel van het onderzoek naar vaccins uit handen gegeven. Hierdoor is volgens Ben van der Zeijst de kennisinfrastructuur over vaccins weggevallen. En deze man weet waarover hij praat want hij is hoogleraar vaccins en vaccinaties aan de Universiteit van Leiden en voormalig wetenschappelijk directeur van het Nederlands Vaccin Instituut dat daarvoor onder de sector vaccins van het RIVM viel. De farmaceutische industrie is namelijk totaal niet geïnteresseerd om te investeren in onderzoek naar nieuwe vaccins.

1 Reactie
Willem Heerema
Willem Heerema16 aug. 2020 - 7:55

Onze vooral rechtse kabinetten -maar ook inclusief de PvdA- hebben veel cruciale diensten aan de markt over gelaten. Zogenaamd omdat de markt het beter en goedkoper kan. Wat echter niet wordt beseft is dat "de markt" slechts een korte termijn commercieel belang heeft.

D.vanderKeur
D.vanderKeur15 aug. 2020 - 15:55

Even opnieuw er stonden stomme fouten in verdorie. Ik ben persoonlijk voor vaccineren maar mocht er een corona-vaccin komen dan ga ik die zeker niet halen en wel hierom. Na SARS-CoV-1 is heeft men ruim 10 jaar lang geprobeerd om een vaccin te ontwikkelen maar daar is men dus in 2013 mee gestopt. De reden is onder andere dat het geen goede bescherming bood én vanwege ADE = Adverse Drug Effects. Vanwege deze ADE verergerde de vaccinatie de ziekte in proefdieren juist in plaats van ‘m te genezen. Kortom waarom zou men nu ineens wel even heel snel binnen 1 jaar tijd een goed werkend vaccin kunnen maken tegen SARS-CoV-2? Dat vaccin tegen SARS-CoV-2 gaat er helemaal nooit komen en wel hierom. Het eerste deel van het ademhalingstraject (mondholte/keel/strottenhoofd/luchtpijp) mag dan binnen in je lichaam zitten maar het behoort hoe gek dat ook mag klinken tot de huid en heeft een eigen ingewikkeld immuunsysteem. Dat het 1ste deel van het ademhalingstraject tot de huid behoort betekent dus dat antistoffen uit het bloed niet bij het coronavirus kunnen komen dat daar zit dat is namelijk onmogelijk. Kijk maar naar je hand als daar een virus op zit hoe gaat een antistof uit je bloedbaan daar in hemelsnaam geraken, niet dus! Al die miljardeninvesteringen in een corona-vaccin zijn dan ook totaal zinloos en had men beter in de ontwikkeling van goede medicijnen kunnen stoppen dat is namelijk pas echt nuttig en zinvol. Kortom we worden volledig voor de gek gehouden door dit kabinet, het RIVM en de farmaceutische industrie. Hier een mooi artikel waar een professor aan het woord komt over waarom er nooit een corona-vaccin zal komen. Deze professor en zijn team zijn 15 jaar bezig geweest met het ontwikkelen van een HPV-vaccin (= vaccin tegen baarmoederhalskanker) dat uiteindelijk succesvolle bleek te zijn: https://www.abc.net.au/news/health/2020-04-17/coronavirus-vaccine-ian-frazer/12146616 Ik denk deze man recht van spreken heeft en heel wat meer van vaccin-ontwikkeling weet dan het hele RIVM bij elkaar.

DaanOuwens
DaanOuwens15 aug. 2020 - 15:55

Natuurlijk mogen deze ouders gewoon hun kinderen meenemen. Andere ouders nemen hun kinderen mee naar de racistische zwarte piet, weer andere ouders hun kinderen naar demonstratie tegen het milieubeleid, weer andere ouders nemen hun kinderen mee naar het boeren protest en weer andere ouders nemen hun kinderen mee naar demonstraties tegen het uitzetten van vluchtelingen en hun kinderen. Dus is het wat zot om deze ouders te verbieden hun kinderen mee te nemen. Er zijn twee andere problemen. Het eerste is dat zij hun kinderen niet vaccineren. Dat mag, maar dan moeten ze accepteren dat andere ouders hun kinderen niet bij hun eigen kinderen willen hebben. Het tweede is het gebruik van de jodenster. Hiervoor zou ik de ouders en kinderen een gevangenis straf geven. Een heel pakket bestaande uit met het hele gezin het huis uitgesleept worden, met andere antivaxers verzameld worden, in een geoderenwagon van een trein gestopt worden en vervolgens in de buurt van auschwitz een maand lang vastgehouden worden achter prikkeldraad in houten keten met een verplicht dagelijks bezoek aan het vernietigingskamp. Er is iets essentieels uit de geschiedenis van de mensheid van hen voorbij gegaan en het is hoogst noodzakelijk dat te repareren.

4 Reacties
Frans Kwakman
Frans Kwakman15 aug. 2020 - 22:18

Ouders gaan met hun kinderen mee om de Sint in hun woonplaats te ontvangen. Als vader die de hele week werkt is het een groot genoegen om met je zoon of dochter op jouw schouders naar de boot te kijken. Een beetje compensatie voor de hele week werken. Natuurlijk is dat aan jou niet besteed. Maar blijf vooral wentelen in jouw eigen gelijk. O ja, die zwarte piet, dat is meestal een van de meiden van de gymnastiek Vereeniging of de school. Maar dat geldt waarschijnlijk niet meer. Niet zo erg, ook de pepernoten zal jij niet dankbaar aannemen.

DaanOuwens
DaanOuwens16 aug. 2020 - 9:51

@ Frans Kwakman Jij schrijft: Als vader die de hele week werkt is het een groot genoegen om met je zoon of dochter op jouw schouders naar de boot te kijken. Een beetje compensatie voor de hele week werken. Racisme als compensatie voor gewoon je werk doen. Veel gekker kan het niet worden.

e men
e men16 aug. 2020 - 13:19

Zo zijn er ook ouders die hun kinderen meenemen naar een bijeenkomst waar gedemonstreerd wordt tegen politieagenten die heel ver weg een zwarte criminele Amerikaan, door geweld hebben omgebracht. Op die bijeenkomst (wat eigenlijk ivm corona verboden had moeten zijn) kwam zelfs een moeder die haar kind met een gelijk lijkend wapen, over straat laat gaan en dat in de doofpot wou stoppen.

DaanOuwens
DaanOuwens16 aug. 2020 - 16:56

@ e men Jij schrijft: Zo zijn er ook ouders die hun kinderen meenemen naar een bijeenkomst waar gedemonstreerd wordt tegen politieagenten die heel ver weg een zwarte criminele Amerikaan, door geweld hebben omgebracht. Exact. Er zijn allemaal mensen die redenen hebben om hun kinderen mee te nemen naar een demonstratie. Demonstraties die ook tijdens corona niet verboden moeten worden. En sommige mensen protesteren ten behoeve van de rechten van anderen. En sommigen protesteren voor hun recht om anderen te mogen besmetten. Dus het ene doel is het andere niet. Of er een moeder mee doet aan de demonstratie die haar kind een speelgoed wapen meegeeft zegt natuurlijk niets over het doen van de demonstratie. Wel iets over het onderwerp. Maar wat wilde jij nou bereiken met jouw tekstje? Duidelijk maken dat je een hekel hebt aan mensen met een andere huidskleur? Dat is gelukt.

harmmeijer
harmmeijer15 aug. 2020 - 15:29

Staat voor mij gelijk aan holocaust ontkennen, maar op z’n minst bagatelliseren. Schandalig.

5 Reacties
D.vanderKeur
D.vanderKeur15 aug. 2020 - 16:01

Beetje kort door de bocht hoor, niet elk ontwikkeld vaccin is veilig en betrouwbaar er zijn genoeg voorbeelden van slechte vaccins.

Pater
Pater15 aug. 2020 - 16:52

Eens. Wat ik het gekste vind: er wordt ze door niemand iets aan gedaan. Joden werden met miljoenen vermoord, hoe kom je zo krankzinnig dat je toch die vergelijking maakt ? Ze zullen wel heel veel zelfmedelijden hebben.

Starter2
Starter215 aug. 2020 - 17:44

Dat is natuurlijk onzin. Totaal wanstaltig en achterlijke vergelijking maar meer ook niet. De holocaust wordt niet ontkent en ook niet gebagatelliseerd. Dat vind jij en dat is prima.

Pater
Pater17 aug. 2020 - 10:32

@Starter Als je de jodenvervolging vergelijkt met de positie van de antivaccers is dat wel zeer en bagatellisering van de jodenvervolging. Als je dat niet vindt mag je dat uitleggen.

Pater
Pater17 aug. 2020 - 10:34

Verbetering: ... is dat wel zeker een bagatellisering...

KM2
KM215 aug. 2020 - 15:14

Stoer petje ook met dat THC en die wietblaadjes. Gaan waarschijnlijk zonder baan het leven door als vaste klant bij de shop als dit hun toekomst beeld is....

4 Reacties
Thuiszitter
Thuiszitter15 aug. 2020 - 16:06

KM - slaat dat op ? Elke blower doet het zonder baan ? Maar een Heineken petje is oké natuurlijk.

Vrije Geluiden
Vrije Geluiden15 aug. 2020 - 16:41

Grote kans dat ze uit Wageningen komen.

KM2
KM216 aug. 2020 - 7:55

Thuiszitter, Drugsgebruik onder scholieren verhoogd de kans aanzienlijk op schooluitval, schulden, depressie, strafblad, conflicten in de privesfeer, suïcide en verlaagd de kans op het vinden van werk op latere leeftijd. "Uit onderzoek blijkt dat cannabisgebruikers minder welvarend zijn: gemiddeld hebben ze een kleiner inkomen en blijven ze langer zonder werk. Werknemers die cannabis gebruiken zijn meer afwezig en veroorzaken meer ongevallen op het werk. Een verklaring hiervoor kan zijn dat cannabis een invloed heeft op vaardigheden zoals aandacht geven, onthouden en leren. Deze effecten worden tot meer dan 24 uur na het roken van cannabis vastgesteld. Hierdoor gaat het vermogen om complexe problemen op te lossen verloren." Bron: https://www.desleutel.be/verslaving/informatieoverdrugs/faq-over-drugs/item/2174-hebben-intensieve-cannabisgebruikers-het-minder-goed-in-het-leven

Thuiszitter
Thuiszitter16 aug. 2020 - 17:40

KM - wie zegt dat deze kinderen al blowen, kinderen moeten geen drugs gebruiken geen jointje , geen alcoholische dranken en roken zouden ze nimmer moeten doen. —— En als je later af en toe drugs gebruikt is dat niet erg net als je af en toe een drankje nuttigt en natuurlijk veelvuldig gebruik van alcohol of drugs zijn beiden niet goed. Veel van mijn kennissen gebruiken weleens drugs , een blowtje , een snuifje of een pilletje , en allen hebben een baan , zijn ondernemer ect. Het is maar net hoe je er mee omgaat, nietwaar?

MG1968
MG196815 aug. 2020 - 14:59

Je moet het de ouders nageven. Mochten deze kinderen in hun latere leven ontsporen, is de k*t-jeugd, gebrek aan opvoeding en het misbruik hiermee wel bewezen. Niet ieder ouderpaar is zo liefhebbend om in een zo vroeg stadium wat te doen aan de strafmaat. .... Ongeschikt. Als ouder. Deze ouders. Arme kinderen.

1 Reactie
ton14024
ton1402415 aug. 2020 - 17:22

Gelijk ophangen want we hebben het op twitter gehoord.

Fransss en Vrij
Fransss en Vrij15 aug. 2020 - 14:56

Ik heb nog wel een leuk spoedwetje: een verbod om kinderen tot X jaar actief te laten meedoen met demonstraties. Je mag kinderen die nog niet goed kunnen beslissen niet pushen om een standpunt uit te dragen dat ze zelf nog niet kunnen beredeneren of begrijpen. En met de social media van tegenwoordig kan het je leven lang achtervolgen. Het is net als religie, daar zou je ook mee moeten wachten tot iemand 18 is.

6 Reacties
Thuiszitter
Thuiszitter15 aug. 2020 - 17:09

Franss en vrij - als ouder bepaal je dat zelf natuurlijk

ton14024
ton1402415 aug. 2020 - 17:20

En zwarte mensen ook, en straks alle vrouwen.

Fransss en Vrij
Fransss en Vrij15 aug. 2020 - 17:29

[ En zwarte mensen ook, en straks alle vrouwen. ] Jij vindt dat vrouwen en mensen met een niet-blanke huidskleur het oordeelsvermogen hebben van een kind van zeg 8 jaar oud en door hun ouders een mening worden opgedrongen? Ga je schamen.

I am Legion
I am Legion15 aug. 2020 - 19:24

@Ton Waarom zou zoals jij stelt voor volwassen zwarte mensen en vrouwen niet net zo een verantwoordelijkheid voor hun daden en gedrag gelden als voor volwassen blanke mensen dus ook m.b.t. motieven om te demonstreren als waar er redenen zijn dat deze voor kinderen, niet alleen m.b.t. demonstraties maar ook vele andere zaken niet gelden? Zijn volwassen zwarte mensen en vrouwen net als kinderen meer dan volwassen blanken meer vatbaar voor beïnvloeding en waar het aankomt op het verantwoordelijk stellen minder toerekeningsvatbaar?

ton14024
ton1402415 aug. 2020 - 21:53

F, ´´Je mag kinderen die nog niet goed kunnen beslissen niet pushen om een standpunt uit te dragen dat ze zelf nog niet kunnen beredeneren of begrijpen.´´ Jij weet niet of dat gebeurt is maar roept al om een verbod. Legion, dat stel ik niet. Erg onfatsoenlijk van jou om mij woorden in de mond te leggen.

Fransss en Vrij
Fransss en Vrij15 aug. 2020 - 21:58

[ als ouder bepaal je dat zelf natuurlijk ] Dat is helemaal niet "natuurlijk". Dat is ook geen argument. Onwetende kinderen voor je politieke of ideologische karretje spannen zou verboden moeten worden. Hier nog meer kindermisbruik: https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=politicians+kissing+babies https://en.wikipedia.org/wiki/Baby_kissing

Aart van de aap
Aart van de aap15 aug. 2020 - 14:41

Ik sprak laatst zo'n conspiracy wappie Komt de man met een heel verhaal aanzetten over 'reptielen'. Iemand als ik, die luistert alleen maar naar de linkse mainstream media, maar hij niet, was zijn conclusie. Want hij heeft iets gelezen, op internet. En als iets op internet staat, dan is het natuurlijk waar. Als er op internet staat dat reptielen de wereld in hun klauwen hebben, dan is dat natuurlijk zo. Anders zou het niet op internet staan. Conspiracy wappies beschuldigen ons ervan om te buigen voor de 'mainstream media' ( wat dat ook mag zijn ). Maar zelf buigen ze dan niet ? Wij nemen alles aan, maar zij niet ? Zij nemen hun onzin toch ook gewoon aan. Zij nemen hun denkbeelden toch ook klakkeloos over, van het net. Alsof zij geen slaafse volgers zijn, van bepaalde 'alternatieve nieuws sites'. Alsof zij zo vrij denken allemaal. En ook de aanname van die mensen, dat ik per se alles geloof wat er op de NOS komt. Het zijn vaak heel intolerante/arrogante en agressieve mensen. Ben je het niet eens met hun gare verhaal, dan reageren ze meteen aangebrand. Er is geen ruimte voor een meningsverschil, bij hen. De conspiracy community, ook weer een sekte. De sektes komen als paddenstoelen uit de grond zetten. We hebben nu FVD, Bij1 en de conspiracy wappies. Drie nieuwe sektes in Nederland.

7 Reacties
Ivan61
Ivan6115 aug. 2020 - 17:08

Als deze toestand nog langer gaat duren zullen wij nog meer profeten krijgen, En jij snapt dat natuurlijk niet. Met jouw gezonde verstand ben jij zeker niet welkom.

Hannes  Achterhout
Hannes Achterhout15 aug. 2020 - 18:31

` conspiracy wappie Komt de man met een heel verhaal aanzetten over ‘reptielen’. Iemand als ik, die luistert alleen maar naar de linkse mainstream media, maar hij niet, was zijn conclusie.' Ja, ken ze, reptielen idd, de Clintons en Bill Gates zouden er ook bij horen. Kom ze wel eens tegen, mensen die ooit min of meer vrienden waren, die nu op slag vijandelijk tonen als je vraagt waar ze die shit vandáán halen.

Hannes  Achterhout
Hannes Achterhout15 aug. 2020 - 18:35

Doet me denken aan de verfilmingen van `The Body snatchers', dat iemand van de ene nacht op de andere verandert in een gebrainwashte halfmaf.

Aart van de aap
Aart van de aap16 aug. 2020 - 0:30

Ja, het zijn inderdaad profeten haha Dankje dat je zegt dat ik gezond verstand heb Wat ik vooral vreemd vind aan de conspiracy drammers. Hun wereldbeeld is niet een speculatie. Het is niet dat ze zeggen : ik denk dat het zus/zo is. Nee, ze weten het honderd procent zeker. 3 plus 3 is 6 en reptielen overheersen de wereld Hoe ze ook tot deze conclusie komen, snap ik niet. Het is bizar om te zien. Ik verlies een beetje het geloof in de mensheid, door dit soort mensen. Je leest een bizar verhaal en het is dus waar. Ik bedoel, dit zijn geen kleine kinderen meer ofzo. Hoe komt dit ? Ik sta ernaar te kijken alsof ik water zie branden

Griezel in post-gezellig Nederland
Griezel in post-gezellig Nederland16 aug. 2020 - 8:19

Je bent de neoliberale sekte vergeten - die zijn zo gestoord dat ze echt geloven dat de markt alle problemen doet verdwijnen als sneeuw voor de zon. En als het tegendeel dan blijkt zien ze dat als bewijs dat er nog meer markt moet komen. Alsof je denk dat op je hoofd slaan helpt tegen hoofdpijn en wanneer dan blijkt dat die pijn alleen maar erger wordt je de conclusie trekt dat je nog harder moet slaan.

Aart van de aap
Aart van de aap16 aug. 2020 - 10:23

Ja precies, het neoliberlaisme is inderdaad ook een religieuze/esoterische cult. Ayan Rand had dan ook een soort cult om zich heen gecreerd, letterlijk. Ayan Rand was een soort goeroe. Trickle down. Als je kapitalisme toepast, dan sijpelt al het geld naar een paar mensen, maar daarna komt er 'trickle down' en dan heeft iedereen daar baad bij. Ok, kan je dat bewijzen ? Nee, dat is gewoon zo. ( voor zover het intellectuele niveau van de gemiddelde VVDer )

Ivan61
Ivan6116 aug. 2020 - 12:35

Aart, Elke dogma is opgebouwd op gedeeltelijke waarheden. Knippen/plakken werk. Vervolgens ga jij eigen verhaal herhalen en wijk je niet af. Af en toe uitbreiden met nieuwe feit. Als je gewenste aantal luisteraars hebt dan ga jij vijand uitkiezen. Meestal de overheid en media. Jij overtuigd luisteraars dat jij de oplossing bent omdat de andere liegen en geen kennis van zaken hebben. In dit geval is dat vrij makkelijk. Niemand weet waar de virus vandaan komt, de overheden rommelen maar wat. Elke avond is op talkshowtafel andere deskundige met net iets andere verhaal. Hij moet alleen inkoppen. Grote waarheid is dat meeste mensen niet willen nadenken, zij willen volgen.

Ivan61
Ivan6115 aug. 2020 - 14:38

Is dat vrijheid van meningsuiting en demonstreren? Eigen kinderen als kindsoldaten voor jouw eigen doel inzetten is echt krankzinnig,

9 Reacties
MG1968
MG196815 aug. 2020 - 15:06

Wat kun je eigenlijk verwachten ouders die daar waar ze tegen protesteren en de jodenververvolging vooral of alleen overeenkomsten zien? Ik mag echt hopen dat de jeugdhulpverlening oplet. Deze ouders lijken ongeschikt, nader onderzoek lijkt me wenselijk.

MG1968
MG196815 aug. 2020 - 15:06

*van ouders

Aart van de aap
Aart van de aap15 aug. 2020 - 15:18

Ja, precies Ik ben er sowieso nooit zo van gediend, als mensen hun kinderen inzetten tijdens demonstraties. Zelfs als ik het eens ben met de demonstratie zelf.

ton14024
ton1402415 aug. 2020 - 17:09

Ik lees hier dat de foto op twitter rondgaat. ´´kinderen als kindsoldaten voor jouw eigen doel inzetten´´ moet dan blijkbaar de conclusie zijn. ????

Starter2
Starter215 aug. 2020 - 17:47

Ja Sarajlija, dat is ook vrijheid van meningsuiting. Dat die kinderen worden meegesleept laat dat onverlet. Onsmakelijk ja, verboden nee. Zo zijn er vele demonstraties waarbij kinderen worden ingezet. Dan hoef je niet eens zo ver terug.

GoudenBergen
GoudenBergen15 aug. 2020 - 17:55

@Aart van de aap "Ik ben er sowieso nooit zo van gediend, als mensen hun kinderen inzetten tijdens demonstraties. Zelfs als ik het eens ben met de demonstratie zelf. " Mensen die regelmatig deelnemen aan demonstraties zijn vaak gedreven lieden, die het normaal vinden om hun kinderen in te zetten voor "het goede doel".

Aart van de aap
Aart van de aap16 aug. 2020 - 0:34

Kinderen hebben nog geen mening ( meestal )

Aart van de aap
Aart van de aap16 aug. 2020 - 10:35

Mijn ouders namen mij mee naar de anti Irak oorlog demonstratie, destijds, toen ik een kind was. Eigenlijk vind ik dit ook niet zo'n goed idee, achteraf. Als kind ging ik dan ook allemaal meningen hebben, over de politiek. Iets dat vooral idioot overkwam en dus een slechte invloed had op de zaak, the cause. the anti war cause. Ze hadden hun energie beter kunnen stoppen in het mobiliseren van jongeren en volwassenen Ik neem het ze toch niet echt kwalijk. Het is niet een misdaad ofzo, maar ik zou zelf nooit zo handelen.

Ivan61
Ivan6116 aug. 2020 - 13:29

@ Starter, Dat was meer een kreet dan een vraag. Dank voor jouw reactie. @ MG1968. @ Aart en @ Gouden Bergen, Deze mensen zijn zo ver dat zij niet meer te redden zijn.

Herr Vorragend
Herr Vorragend15 aug. 2020 - 14:13

Het extra treurige is dat Joden meestal het eerst de pineut zijn van complotdenkers. Verder snap ik dat complotters-volk niet, dat zo kritisch is, dat het bewezen feiten niet gelooft maar anderzijds vrijwel iedere totaal onbewezen nonsens kritiekloos omarmt, als ware het zoete koek.

Raymond Bhagwandin
Raymond Bhagwandin15 aug. 2020 - 14:09

Ronduit misselijkmakend, verregaand misbruik van een uiterst wrang symbool, rot al die antivaxxers in een reservaat, met een stevig hekwerk erom heen van zo daar hebben we geen omkijken meer naar, algemeen belang gaat zeker bij besmettelijkheid en pandemieën voor, korte metten met deze inductie psychose maken, een rechterlijke machtiging zoals gebruikelijk in psychiatrische settingen lijkt me hier op z’n plaats.

5 Reacties
ton14024
ton1402415 aug. 2020 - 17:00

Volgens mij is het een kleine groep. ´Hek en geen omkijken´ is erg fout.

Raymond Bhagwandin
Raymond Bhagwandin15 aug. 2020 - 17:16

Criminelen zijn gelukkig ook een beperkte groep, ook die willen we niet vrij laten rondlopen in onze samenleving, bij de geestelijk gezondheidzorg is het criterium, ben je een gevaar voor jezelf, jouw omgeving of voor een zaak voor een rechterlijke machtiging, zoek de verschillen.

GoudenBergen
GoudenBergen15 aug. 2020 - 18:01

@Ton Volgens de Rooie Reporter ging het om ongeveer 50 mensen. https://twitter.com/rooiereporter/status/1294570475474096128

ton14024
ton1402416 aug. 2020 - 0:58

R, zoek de verschillen! Tegen kruisraketten liepen meer dan een half miljoen mensen in Nederland de straat op, gemoedelijk. Lul niet over aantallen, lul over resultaat. Kijk naar Wit-Rusland, daar zul je zien dat overtuiging tot resultaat leidt.

Raymond Bhagwandin
Raymond Bhagwandin16 aug. 2020 - 12:28

“Lul niet over aantallen, lul over resultaat.” Jij lulde over een kleine groep, niet ik, en het resultaat is dat antivaxxers met kruisraketten vergeleken kunnen worden en daar ben ik tegen. Gezien jouw oppositie tegen de heersende mening dat antivaxxers als een pest in onze samenleving willen rondwaren geeft me de indruk dat je één van hen bent, klopt dat?

Kees van Bemmelen
Kees van Bemmelen15 aug. 2020 - 13:49

Ik moet ineens denken aan het protest van pitbull eigenaren in de jaren '90. Ook toen werkte die jodensterren eerder tegen dan voor de demonstranten, als ik me goed herinner.

I am Legion
I am Legion15 aug. 2020 - 13:48

Walgelijk het misbruiken van de Jodensterren vooral uit niet anders dan politiek-activistische motieven en het is zeker niet voor het eerst dat dit schaamteloos gedaan wordt: https://ibb.co/0Y1WGqM

8 Reacties
Vrije Geluiden
Vrije Geluiden15 aug. 2020 - 14:40

Blijkbaar is Lego nogal boos dat de "extreme-right" waar hij toe behoort in verband wordt gebracht met de vervolging van de Joden. Waarschijnlijk behoort hij tot de sekte die beweert dat Hitler een socialist was.

Pater
Pater15 aug. 2020 - 15:49

@Legioen Het portret van Anne Frank gebruiken voor de Holocaust herinneringsdag, met een goede toepasselijke tekst , vind ik geen misbruik. Ik word licht oppasselijk van de vergelijking die jij hiervan maakt met de jodensterren door de antivaccers. Tip: zet zulke ongein op rechtse sites, ik begin er genoeg van te krijgen.

FransAkkermans1947
FransAkkermans194715 aug. 2020 - 16:08

@Vrije Geluiden Weer zin in een potje trollen op de zaterdagmiddag?

Pater
Pater15 aug. 2020 - 16:44

Oppasselijk = onpasselijk

GoudenBergen
GoudenBergen15 aug. 2020 - 18:05

@Vrije Geluiden Sinds 1945 is er wel iets veranderd. Antisemitisme is van extreemrechts overgeslagen naar extreemlinks en de jihadisten. De Labour Party heeft nogal wat leden die tot de Rotschild- antisemieten gerekend kunnen worden.

I am Legion
I am Legion15 aug. 2020 - 18:15

@Vrije Geluiden Manmanman... Dus als ik precies hetzelfde walgelijk ideologisch politieke misbruik van jodensterren en overigens ook het regelrecht antisemitisme laat zien en veroordeel voorkomend uit uiterst rechtse en uiterst linkse hoek zou dat zijn omdat ik behoor tot “extreme-right"??? Niet ik ben het die onderscheid maakt waar het om misbruik van de jodenvervolging of antisemitisme gaat.

Vrije Geluiden
Vrije Geluiden15 aug. 2020 - 23:13

Ja hoor, 1, 2, 3 in één klap.

Pater
Pater17 aug. 2020 - 10:22

@Gouden Bergen Labour is geen sikkepit meer of minder antisemitisch dan de Conservatieven. De pro-Israel lobby heeft daar enorm zitten stoken vanwege het pro-Palestijnse standpunt van Labour. De aanvallen op ministerKHaag in Nl zijn daar slechts een flauwe afspiegeling van. Waar het antisemitisme werkelijk sterk toeneemt is bij extreemrechts.

Marco de Jong2
Marco de Jong215 aug. 2020 - 13:47

Tergende domheid, kudos voor de redactie voor het blurren van die kinderen.

2 Reacties
MG1968
MG196815 aug. 2020 - 15:10

#blurren Eens!

ton14024
ton1402415 aug. 2020 - 15:49

En na het blurren, zonder veel resultaat, nu verborgen. Wel vraag ik me af of we zeker weten dat ze die sterren niet vrijwillig dragen.

Le Chat Botté
Le Chat Botté15 aug. 2020 - 13:42

Als het aandacht genereert, dan is het goed. Mag je ook best je kinderen voor misbruiken. #emocratie

Frans Kwakman
Frans Kwakman15 aug. 2020 - 13:34

Ik kan mij geen voorstelling maken van de ouders die hun kind met een Jodenster rond laten lopen. Domme, dwarse mensen die echt niet begrijpen waar die ster voor staat. Nooit die diep trieste beelden de mensen die afgevoerd worden gezien, Ik schaam mij!

1 Reactie
MG1968
MG196815 aug. 2020 - 15:13

Deze ouders wens je geen kind toe. Nader onderzoek wat betreft geschiktheid lijkt me gewenst.

Haz
Haz15 aug. 2020 - 13:31

Slecht ouderschap om je kinderen in te zetten om je eigen punt te maken. De wijze waarop maakt het nog slechter.

Abma
Abma15 aug. 2020 - 13:30

Blijkbaar is THC en Minecraft niet schadeloos. Dom volk.

2 Reacties
Oki Doki
Oki Doki15 aug. 2020 - 14:16

Inderdaad, van THC kun je schizofrenie krijgen.

C@io1
C@io116 aug. 2020 - 12:12

@Oki Doki Schizofrenie bestaat helemaal niet joh, is een vergaarbaknoemer vd dsm welk geen enkele samenhang vertoont en nogal eens v criteria verandert. Feitelijk geldt dat nu v een groot deel vd voorheen gebruikte standaard cf. ingang dsm v. Je moest er maar in vertrouwen dat beroepsgroep kennis v zaken had met I-lV. Maar met er over de jaren steeds meer bij verzinnen (letterlijk)en alles uit te hollen in de reorganisatie v nummer 5 heeft deze tak v (medische/pseudo) wetenschap toch echt bewezen gebakken lucht te zijn. Dsm5 werd gemaakt zonder inachtneming v het veel beter in kaart brengen v de 127 (?) (Sub) gebieden en interacties tussen delen v ons brein, waarvan eerst aangenomen werd dat vele niet met elkaar communiceerden. Kort gezegd, lading oplichterij.