De heer Koolmees zie ík meer als de bovenleiding dan als de trein, het personeel zou dan de rails zijn, en de reizigers vormen hierbij tezamen het bestaansrecht van de trein. Zijn achternaam doet me overigens meer denken aan de vervuilende luchtvaart dan aan ons spoorwegennet. Privatisering en concurrentie leiden aantoonbaar tot een onhandige versnippering en tot hogere kosten. Dat hebben ze in Engeland inmiddels ook door.
De tijd van bladeren op de rails is begonnen. Vertragingen volgen gegarandeerd. Slipslapslouter - glijden maar met Wouter.
Na Van Boxtel heeft de NS met Koolmees nogmaals een politicus aangetrokken, natuurlijk niet om het briljante inzicht van de man in het vervoerswezen, maar als lobbyist, en dan vooral voor het monopolie van de NS. Je kunt wat tegen marktwerking hebben, maar monopolies zijn erger want die maken dat een bedrijf zich helemaal niets van zijn klanten aan hoeft te trekken. Gek genoeg vinden veel Nederlanders het wel best zo, en geval van het Stockholm Syndroom vrees ik. Een voorbeeld van de mentaliteit van de NS is dat je in de trein zelfs op een urenlange treinreis geen druppel te drinken kan krijgen. In Duitse regionale treinen hebben ze automaten, en in ICEs zelfs restaurants. Zitplaats reserveren? In NS treinen zijn die niet eens genummerd.
Deutsche Bahn is een soortgelijk bedrijf als NS (100% staatseigendom) alleen zit de minister er strak op: https://www.railfreight.com/policy/2019/10/23/german-minister-sends-warning-to-dbs-chief/?gdpr=deny Marktwerking op het spoor is een grap. En inderdaad de railcatering weer terug.
gelukkig was knooppunt Boxtel al ver klaar voor van boxtel er de baas werd van de ns
NS, Neoliberale Spoorwegen.
brhm als ik NS zie staan dan associeer ik dat eerder met transporten naar auschwitz of met nationaal socialisme jeetje, ik ga wel uit de bocht en ontspoor
Plaats NS gewoon weer onder directe verantwoordelijkheid van de Minister. 'Concurrentie op het spoor' was een lachwekkend onzinverhaal, en heeft alleen maar geleid tot hoge kosten en waanzinnige onzin als 'blaadjes op de rails'. 3 buitenlandse spoorweg-reuzen baten nu een paar boemel-lijntjes uit: laat hen hun contract uitdienen en klaar met die onzin Wouter Koolmees kan dan gewoon weer gaan doen waar hij goed in is: faculteit medewerker Europese aangelegenheden. Gebouw 17, kamer 14. Dan kent iedereen zijn plek weer,
scary, heel erg scary die k.o.o.l.m.e.e.s. eerste de pensioenen naar de klote geholpen en er een beursgokspel van gemaakt waarmee geld van de burger via omweg op rekeningen van het grootkapitaal in belastingparadijzen terechtkomt en nu wordt de burger door k.o.o.l.m.e.e.s. uitgezogen middels openbaar vervoer een ander spoor om ons geld naar een perron op de bahama's te brengen scary, heel erg scary en draagt ie nog eens geen scarymasker