Logo Joop
De opiniesite van BNNVARA met actueel nieuws en uitgesproken meningen

Kedeng kedeng Koolmees!

  •  
28-09-2023
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
583 keer bekeken
  •  
koolmees
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Reacties (12)

Effie2
Effie229 sep. 2023 - 12:54

De heer Koolmees zie ík meer als de bovenleiding dan als de trein, het personeel zou dan de rails zijn, en de reizigers vormen hierbij tezamen het bestaansrecht van de trein. Zijn achternaam doet me overigens meer denken aan de vervuilende luchtvaart dan aan ons spoorwegennet. Privatisering en concurrentie leiden aantoonbaar tot een onhandige versnippering en tot hogere kosten. Dat hebben ze in Engeland inmiddels ook door.

1 Reactie
guy yacobi
guy yacobi29 sep. 2023 - 18:01

yep het kan vliegen KooLMees KLM

Elaya
Elaya29 sep. 2023 - 8:20

De tijd van bladeren op de rails is begonnen. Vertragingen volgen gegarandeerd. Slipslapslouter - glijden maar met Wouter.

Frits Jansen
Frits Jansen28 sep. 2023 - 22:24

Na Van Boxtel heeft de NS met Koolmees nogmaals een politicus aangetrokken, natuurlijk niet om het briljante inzicht van de man in het vervoerswezen, maar als lobbyist, en dan vooral voor het monopolie van de NS. Je kunt wat tegen marktwerking hebben, maar monopolies zijn erger want die maken dat een bedrijf zich helemaal niets van zijn klanten aan hoeft te trekken. Gek genoeg vinden veel Nederlanders het wel best zo, en geval van het Stockholm Syndroom vrees ik. Een voorbeeld van de mentaliteit van de NS is dat je in de trein zelfs op een urenlange treinreis geen druppel te drinken kan krijgen. In Duitse regionale treinen hebben ze automaten, en in ICEs zelfs restaurants. Zitplaats reserveren? In NS treinen zijn die niet eens genummerd.

2 Reacties
Mathijsco
Mathijsco29 sep. 2023 - 8:30

Deutsche Bahn is een soortgelijk bedrijf als NS (100% staatseigendom) alleen zit de minister er strak op: https://www.railfreight.com/policy/2019/10/23/german-minister-sends-warning-to-dbs-chief/?gdpr=deny Marktwerking op het spoor is een grap. En inderdaad de railcatering weer terug.

guy yacobi
guy yacobi29 sep. 2023 - 18:03

gelukkig was knooppunt Boxtel al ver klaar voor van boxtel er de baas werd van de ns

Eric Minnens
Eric Minnens28 sep. 2023 - 22:09

NS, Neoliberale Spoorwegen.

1 Reactie
guy yacobi
guy yacobi29 sep. 2023 - 18:05

brhm als ik NS zie staan dan associeer ik dat eerder met transporten naar auschwitz of met nationaal socialisme jeetje, ik ga wel uit de bocht en ontspoor

Mathijsco
Mathijsco28 sep. 2023 - 21:06

Plaats NS gewoon weer onder directe verantwoordelijkheid van de Minister. 'Concurrentie op het spoor' was een lachwekkend onzinverhaal, en heeft alleen maar geleid tot hoge kosten en waanzinnige onzin als 'blaadjes op de rails'. 3 buitenlandse spoorweg-reuzen baten nu een paar boemel-lijntjes uit: laat hen hun contract uitdienen en klaar met die onzin Wouter Koolmees kan dan gewoon weer gaan doen waar hij goed in is: faculteit medewerker Europese aangelegenheden. Gebouw 17, kamer 14. Dan kent iedereen zijn plek weer,

guy yacobi
guy yacobi28 sep. 2023 - 17:48

scary, heel erg scary die k.o.o.l.m.e.e.s. eerste de pensioenen naar de klote geholpen en er een beursgokspel van gemaakt waarmee geld van de burger via omweg op rekeningen van het grootkapitaal in belastingparadijzen terechtkomt en nu wordt de burger door k.o.o.l.m.e.e.s. uitgezogen middels openbaar vervoer een ander spoor om ons geld naar een perron op de bahama's te brengen scary, heel erg scary en draagt ie nog eens geen scarymasker

Joop  den Uil
Joop den Uil28 sep. 2023 - 15:53

DengDeng- boem

Bebob
Bebob28 sep. 2023 - 15:18

Deze reactie is verwijderd

MG1968-2
MG1968-228 sep. 2023 - 15:17

Smile :) Thanks!