Joop

John Oliver: Trump gaat verlies niet accepteren, Republikeinen saboteren verkiezingen

  •    •  
05-10-2020
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Geen video? Klik hier.
John Oliver gaat in deze aflevering van The Last Week Tonight in op hoe de Amerikaanse verkiezingen gered kunnen worden. Door de kiezer wel te verstaan. De Republikeinen, zo legt Oliver uit, hebben er altijd al een handje van gehad het stemmen te ontmoedigen dan wel onmogelijk te maken voor Democratische kiezers. Maar nu worden alle middelen uit de kast getrokken om Trump in het Witte Huis te kunnen houden. Daarom moet alles op alles gezet worden om burgers aan te moedigen te gaan stemmen. En hij begint met spotje dat toont hoe je dat aanpakt.
Oliver gaat niet in op de besmetting van Donald Trump want de show werd zaterdag opgenomen en in het huidige tijdperk betekent dat qua ontwikkelingen al gauw een verschil van twee lichtjaren.
Delen:

Praat mee

Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.

avatar

Reacties (48)

Sonic2
Sonic26 okt. 2020 - 8:16

Volledig voorspelbaar dat Trump nederlagen niet gaat accepteren. Dat zit niet in zijn aard en ook niet in zijn persoonlijkheid. Als Biden wint dan verwacht ik maanden vol rechtszaken en zal chaos Amerika teisteren. Nog steeds zijn er figuren( laat ik het netjes houden) zoals Buitenbeentje die uiterst laf deze dictator verdedigen. Een dictator is hij. Wit Russische toestanden zijn het. Net als die zogenaamde post stem fraude. Ook weer zo enorme leugen. Trump en de GOP weten ook wel dat ze "done" zijn als alle Democraten gaan stemmen. Dat de overwinning in 2016 meer geluk dan wijsheid was. En datzelfde geldt voor 2020. Meer geluk als hij wint. Als dat het ook maar iets met wijsheid of grootsheid te maken heeft. Net als met zijn Corona besmetting. Waarom is er nog iemand verbaast of geschokt van het krankzinnige gedrag van deze president? Snap de verbazing en geschoktheid niet zo.

15 Reacties
MaxMax2
MaxMax26 okt. 2020 - 9:56

' Een dictator is hij. Wit Russische toestanden zijn het.' Oh ja joh? Trump vergelijken met Loekasjenko?

BobSon2
BobSon26 okt. 2020 - 11:08

Een dictator die meer vrijheden aan de bevolking geeft is wel een erg slechte dictator.

Vrije Geluiden
Vrije Geluiden6 okt. 2020 - 11:29

Nee, dat niet: Trump is een showman, twittert aan een stuk door en liegt -dus- veel vaker.

MaxMax2
MaxMax26 okt. 2020 - 12:20

@VG In Amerika gaat alles om beeldvorming.

Sonic2
Sonic26 okt. 2020 - 12:44

Amerika heeft een sterk systeem aan check and balances en dat redt hun van de ondergang. Trump heeft overigens genoeg Poetin en Kim Jong Un bewierookt. Maar Maxmax is een nationalistisch lafaard die niets anders doet als autocraten bewonderen en verdedigen. Liever Sonic bashen als een keer opstaan tegen Trump. Zo enorm diep zijn sommige gezakt.

MaxMax2
MaxMax26 okt. 2020 - 13:58

@Sonic Wat ben je toch narcistisch Sonic, het gaat niet om jou als persoon; het gaat om je uitspraak waarin je Trump met Loekasjenko (wat een echte dictator is!) vergelijkt. Een uitspraak die je nu zelf ook ontkracht, want de VS heeft zoals je zegt: een checks & balance systeem.

DaanOuwens
DaanOuwens6 okt. 2020 - 14:19

@ MaxMax Twee bijdragen van jou: Oh ja joh? Trump vergelijken met Loekasjenko? en: In Amerika gaat alles om beeldvorming. Weer volstrekt hopeloze kreten. Geen enkele onderbouwing. Waarom niet vergelijken met Loekasjenko? Trump sprak aanleiding van de vragen van playboy journalist zelf uit dat hij twijfelde of hij de uitslag van de verkiezingen zou accepteren. De probleem is dus reëel. De vergelijking dus ook. daar mag je het mee oneens zijn maar je hebt wel erg weinig te melden. En waarom gaat alles in Amerika om beeldvorming? Het is een nogal divers land. Zeer behoudende christenen die weinig hebben met beeldvorming en zeer trendy West Coast celebraties die alles hebben met beeldvorming. Ook dit is dus weer een loze tekst. Als je het vervelend vindt om kritiek te krijgen op je teksten moet je wellicht betere teksten schrijven.

MaxMax2
MaxMax26 okt. 2020 - 15:21

@Daan 'Zeer behoudende christenen die weinig hebben met beeldvorming en zeer trendy West Coast celebraties die alles hebben met beeldvorming. Ook dit is dus weer een loze tekst.' Nou Daan, speciaal voor jouw: Trump is geen Christen, doet net alsof hij Christen is om de religieuze stemmer binnen te halen. Dus ja, beeldvorming. En Daan

Sonic2
Sonic26 okt. 2020 - 15:59

@ MaxMax Volgens mij wel duidelijk wat ik bedoel. Als er niet een goed systeem( en moeilijk omkeerbaar) was geweest in Amerika dan had Trump de route van Poetin opgegaan. Volgens mij prima duidelijk wat ik bedoel. Daarbij valt niets te ontkrachten. Dat ik narcistisch ben dat gaat u terug nemen. In no way ben ik dat. Nogal een zwaar verwijt. Al genoeg keer dat gezegd dat ik me kan voorstellen dat er mensen zijn die een hekel aan mij hebben hier. En perfect ben ik geenszins.

Stheno
Stheno6 okt. 2020 - 18:02

Sonic 1759u, Het is niet de eerste keer dat je voor narcist wordt uitgemaakt. Zelfreflectie is niet eenieder gegeven. Een soort alsdan situatie proberen te creëren om de vergelijking met Poetin of Kim J U te maken (je post 1444u) is extreem vergezocht. De baas van de VS blijft max 8 jaar. Ter vergelijk: Rutte is al langer aan de macht. Merkel ook. En dat ook democratisch. En deze vergelijking maak jij dan weer niet. Soit. Hem een dictator noemen (1016u) is een boude voorspelling die we over ongeveer 4 jaar kunnen toetsen. Ik verwacht niet anders dan dat we het hier over eens zijn. Terugkomend op je niet-narcistische wereldbeeld. Ongetwijfeld is het je ontgaan -excuus daarvoor- maar je schreef ongevraagd een reactie aan mijn adres in het topic https://joop.bnnvara.nl/nieuws/media-verslaafde-trump-riskeert-levens-met-waanzinnige-uitstap Je beschuldigde mij van het op 'mijn gebruikelijke grove manier' van jou bejegenen. Ik heb je daarna gevraagd om voorbeelden, temeer omdat jouw naam slechts eenmaal voorkomt in nota bene een opsomming van veelpostende lieden die vrijwel allen zonder moderatie de vrijheid van meningsuiting hebben alhier die ik niet heb. En tevens heb ik gevraagd of je kon reflecteren op jouw instemmende post op een nogal radicaal (d.i ik zou zoiets hier zeker niet mogen posten) berichtje van een ander. Zou het je lukken om in 1 van je posts hier toch op te reageren? Ik ben echt benieuwd waar mijn gebruikelijke grove wijze; en hoe dit zich verhoudt tot de posts die je zelf schrijft.

Loebkesman
Loebkesman6 okt. 2020 - 19:54

MaxMax Neem maar terug dat Sonic narcistisch is. Hij ziet zich liever als slachtoffer. Wees voortaan voorzichtig met hem want hij voelt zich heel snel aangevallen. Andersom mag dat wel natuurlijk. Zo. Men kan niet zeggen dat ik het niet voor je op neem Sonic.

Sonic2
Sonic26 okt. 2020 - 21:43

@ Stheno Je noemt me omfloerst een narcist. Beweert verkapt dat ik door moderatie wordt voorgetrokken. Ik hoef voor de rest niet op een rij te zetten wie Trump allemaal geprezen heeft. Xi, Kim Jong Un, Poetin. Daar hoor en lees ik u nooit over. Wel mij schofferen. Dat mag allemaal hoor, maar Amerika wordt gered door zijn grondwet. @ Loebkesman Nee hoor. Ik ben totaal niet snel aangevallen. Dat kan je ook zien iedereen die normaal op mij reageren. Waar ik een hekel aan heb zijn mensen die mijn reacties niet lezen. Nooit op de inhoud reageren. Alles uit hun verband rukken. Zelfs de meest autoritaire dictators aanhangen, maar altijd naar links wijzen. Even resumeren. Het gaat hier om een president die herhaaldelijk heeft geroepen dat hij de uitslag van verkiezingen niet accepteert als hij verliest. Niet alleen nu in 2020, maar ook in 2016. En u doet niets anders als mij jennen en provoceren. Dan heb je je prioriteiten verkeerd staan. Maar op zich is dat ook logisch. U doet niets anders als de foute personen steunen. Overal steunt u de verkeerde kant. Dus waarschijnlijk moet ik die kwalificaties van u positief opvatten. Oh ja. Vervang de naam Trump eens voor de gein door Klaver, Jetten, Rutte, Asscher. Heel GS, DDS en TPO staan morgen in brand. Pol Pot is niet ver weg. U verdedigt dus een autocraat die niet een democratisch proces accepteert. En u kiest voor de persoonlijke aanval op iemand die dat bekritiseert. Misschien zelf eens aan een cursus zelfreflectie doen. En neem Stheno mee.

stokkickhuysen
stokkickhuysen7 okt. 2020 - 0:31

Het is te hopen dat Trump in teveel staten aan de slag moet met zijn advocaten. Dat is de beste remedie. Vertrouwen op de constitution met een man als Barr als AG is een risky business.

Hannes van Achterhout
Hannes van Achterhout7 okt. 2020 - 15:13

Ik ben het volledig met Sonic eens; en zie zijn verdere zeer lezenswaardige opiniestukken hier gaarne; en met oprechte belangstelling tegemoet.

Stheno
Stheno7 okt. 2020 - 15:51

Sonic 6 okt 2343u, "Je noemt me omfloerst een narcist. " Ik constateer dat je een narcist genoemd wordt. Wat is hier onjuist aan? En waarom zou deze constatering jou op grove wijze bejegenen of schofferen? "Beweert verkapt dat ik door moderatie wordt voorgetrokken." Het is niet bepaald een geheim dat sommigen onder ons directe plaatsing krijgen en anderen moeten wachten. Het is voor iedereen ook heel makkelijk te constateren en soms geeft het kolderieke situaties omdat later de alsdan tussenliggende reacties geplaatst worden met een komisch resultaat voor de 1e die dan laatste commenter blijkt te zijn. Wat klopt daar niet aan? En, belangrijker, in hoeverre is dit een grove bejegening of schoffering? "Wel mij schofferen. " Precies Sonic, dat is nu juist mijn -best simpele- vraag aan jou. Waar schoffeer ik jou? Op welke 'gebruikelijke grove manier' (zoals je stellig stelt in je posting op 5 okt 2126u) bejegen ik jou? Je gaf ook aan dat ik Trump kritiekloos knuffel. Dit nota bene, terwijl ik in mijn comment erboven aangaf juist niet zo blij te zijn met Trump. Heb je een reden om mij bewust in een verkeerde hoek te plaatsen en hierbij holle frases als 'grove wijze bejegenen' en 'schofferen' te gebruiken? Of kun je tijd vinden om toch nog inhoud geven aan je gebruikte kapstok-begrippen.

[verwijderd]
[verwijderd]5 okt. 2020 - 22:45

--- Dit bericht is verwijderd —

9 Reacties
LaBou
LaBou 6 okt. 2020 - 7:28

Kees is weer bezig met wat hij het beste kan: uit zijn nek lullen.

Zandb
Zandb6 okt. 2020 - 7:53

Buitenbeentje Ach. In uw denkwereld is het simpelweg ondenkbaar dat de Democraten ook maar iets goed doen. En wat dan democratie mag heten, daar hebt u volgens mij een heel buitenbeenderige opvatting over maar geen kaas van gegeten.

DaanOuwens
DaanOuwens6 okt. 2020 - 8:04

@ Kees Je teksten worden steeds extremistischer. Na 4 jaar Trump en een eindeloze rij idiote acties en slecht beleid ligt er een enorme bak met terechte kritiek op Trump. Toch heeft hijzelf al laten weten dat een democratische overdracht van de macht nog maar de vraag is. Dat jij ten aanzien van de verkiezingen in corona tijd het nog noodzakelijke acht dat mensen moeten reizen naar de stembureaus is slechts bedoeld om democratische kiezers het stemmen zo moeilijk en gevaarlijk mogelijk te maken. Van democratie heb je geen kaas gegeten.

adriek
adriek6 okt. 2020 - 8:05

Buitenbeentje is het schoolvoorbeeld van superpolarisatie. Er bestaat alleen zwart (of wit), nuance is voor (linkse) watjes. En daarenboven heeft Buitenbeentje vermoedelijk Troll-dna.

MaxMax2
MaxMax26 okt. 2020 - 9:57

@Eirda 'Buitenbeentje is het schoolvoorbeeld van superpolarisatie. Er bestaat alleen zwart (of wit), nuance is voor (linkse) watjes. En daarenboven heeft Buitenbeentje vermoedelijk Troll-dna.' U heeft een splinter of een balk in uw oog?

Paul250371
Paul2503716 okt. 2020 - 10:43

Treurig rechts gezwets.

Sonic2
Sonic26 okt. 2020 - 13:41

Die laatste zin laat zien dat het de Republikeinen zijn die alles saboteren. Dat stemmen achter de voordeur is een fantasie. Waarom hoorde je de GOP er niet eerder over. Een verhaal sinds 2000. Omdat het toen wel erg close werd voor de GOP. Giraf/Kees/ Buitenbeentje neemt deze frame over. Aandoenlijk

Karingin
Karingin6 okt. 2020 - 17:12

Geinig, een aantal van de bijnamen voor de chief idiot is ook van toepassing op Kees. The Feral Shouting Meatball. Golden Wrecking Ball. The Most Fabulous Whiner. Man-baby. En nog wel een aantal. Zou ie ook van die worstenvingertjes hebben? Dan zijn 't er nog meer.

stokkickhuysen
stokkickhuysen7 okt. 2020 - 0:33

@Karingin SmallHand McFlaw?

Hannes van Achterhout
Hannes van Achterhout5 okt. 2020 - 21:15

Zit er dik in. Helaas is het zo dat ook hier irrationeel-reactionair domrechts eerlijke democratie met wapengeweld wil uitvagen, teneinde het ethische gelijk van de integere en deugdzame goede mens uit te roeien, om een neofascho wereldorde gestalte te geven.

13 Reacties
Buitenstaander
Buitenstaander6 okt. 2020 - 7:46

Wat is dat toch met zgn 'progressief' links, dat ze blijkbaar zich zelf zo hoog boven de rest van de bevolking verheven zien: " ...het ethisch gelijk van de integere en deugzame goede mens...." Alsof iemand die zich niet met overgave werpt op de het vaak naieve wereldbeeld van links, dus minderwaardig en direct fascistoide is. Heerlijk zo'n wereldorde....Het wegzetten van anderen.

DaanOuwens
DaanOuwens6 okt. 2020 - 10:06

@ Norm Jij schrijft: Heerlijk zo’n wereldorde….Het wegzetten van anderen. Die formulering is ook van toepassing op 99.9% van jouw tekstjes. Waarbij je frequent een pleidooi houdt voor het uitbuiten van armen, het weigeren van vluchtelingen, het discrimineren van anderen en het kapot maken van leefmilieu. Ik vind het niet naïef om jouw gedachtegoed af te wijzen maar ik begrijp wel dat jij dat liever zo ziet. Overigens zijn er voldoende rechtse en extreem rechtse websites waar jij slechts gelijkgestemden zult aantreffen. Lui zoals Hannes Achterhout zijn daar in de regel niet welkom. Mooi toch dat jij wel jouw tekstjes hier kan typen. Wellicht moet je wel wat meer tolerantie en respect voor mensen hebben met een andere mening. Maar dat staat natuurlijk wel haaks op jouw gedachtegoed.

Paul250371
Paul2503716 okt. 2020 - 10:46

Norm Calimero komt weer boven. Niemand op links claimt het ethische gelijk. Draken op rechts gebruiken die onzinnige redenatie om maar niet de discussie te hoeven aan gaan en zodoende ongestoord hun vuil te kunnen storten.

Vrije Geluiden
Vrije Geluiden6 okt. 2020 - 11:36

Paul250371: "Draken op rechts gebruiken die onzinnige redenatie om maar niet de discussie te hoeven aan gaan en zodoende ongestoord hun vuil te kunnen storten." Niet alleen dat. Het is de ultieme vorm van het truukje van dom-rechts: de omkering van de werkelijkheid. Niemand die zichzelf zo hoog boven de rest van de bevolking verheven ziet als Norm.

MaxMax2
MaxMax26 okt. 2020 - 12:19

@Daan Ach Daan, iedereen die het niet met jou eens is is een racist of dom, of allebei.

DaanOuwens
DaanOuwens6 okt. 2020 - 14:04

@ MaxMax Jij schrijft: Ach Daan, iedereen die het niet met jou eens is is een racist of dom, of allebei. Vindt jij dit nu zelf een intelligente tekst? Als ik geen gelijk heb moet je mijn kritiek gemakkelijk kunnen weerleggen. Maar je schrijft dit op. Wellicht zijn de kwalificaties die ik heb genoemd dan toch helemaal correct.

Sonic2
Sonic26 okt. 2020 - 14:14

@ Norm Het is juist nationalistisch rechts die zich boven iedereen verheven voelen. Zij staan aan de goede kant van de historie. Zij kunnen het zonder geweld. Zij zijn goed, want Churchill was rechts en aan de goede kant en Hitler was links dus fout. Net als Stalin en Pol Pot. Zij zijn visionairs. Zij zijn niet naïef. Zij zijn van de inhoud. Nationalistisch rechts is echt sociaal, want tegen de luiwammesen. Boven mensen in een uitkering voelt uiterst rechts zich altijd verheven. Uiteraard altijd afgesloten met alleen een uitkering voor de mensen die het verdienen. Holle frase. Rechts en nationalistisch rechts zijn niet jaloers, want dat is links. Rechts en nationalistisch rechts zijn niet zuur en kunnen wel tegen een grapje. En zijn vooral niet intolerant. Enfin. Een tweet van Baudet vat het ook wel samen. https://twitter.com/thierrybaudet/status/1223357773305565185 Vanavond zijn twee dierbare vriendinnen ernstig lastig gevallen door 4 Marokkanen in de trein. Aangifte doen natuurlijk volstrekt zinloos. Oh lieve, kinderlijk naïeve Nederlanders! Stem nou toch eindelijk voor verandering. Breek los uit politiek correct gelul! Red dit land! #FVD Oh lieve, kinderlijke naieve Nederlanders stem op wijsgeer Baudet en hij leidt met zijn realistische aanpak ons de weg. Als er iets moreel superieur en hoog verheven is dan is het uiterst rechts. Met hun zeer beklemmende nadruk op de waarheid. En dat zij eerlijk zijn. De arrogantie en morele verhevenheid is absoluut iets rechts. Vroeger economisch en nu ook nationalistisch. Narcisme is ook heel duidelijk iets ( uiterst) rechts, want dat is bij elke nationalist goed aanwezig. Of het nu Trump/ Baudet of Wilders is. Uiterst rechts behandeld mensen die het niet met hun eens zijn als uiterst minderwaardig. Heeft een volslagen onterechte morele verhevenheid boven links. Liegt er op los dat als zij de macht hebben het altijd goed komt. Domme reactie van u dus. Helaas is dat gezwam van u en nog wat figuren hier kennelijk leidend en elke keer dezelfde leugen/ mythe herhalen maakt het op een gegeven moment een keer waar. Er is altijd nog genoeg volk wat er in trapt. Trump( en ook onze 2 idioten) worden getypeerd voor wat ze zijn. Idioten. Niets meer en niets minder. Objectief bekeken is dat juist.

Sonic2
Sonic26 okt. 2020 - 14:23

@ Max Max Dat vind ik altijd zo grappig aan ultra rechts figuren als u. Jullie vullen jullie eigen slachtoffer rol in. Een soort van zelfdemonisering. Links vindt ons racistisch en dom. Links demoniseert ons. Bla bla. Het zijn meestal punten waar jullie in 2030( als je ook maar een greintje fatsoen had) je grote ongelijk moet erkennen. PVV op 1. Ik heb die tekst een paar jaar geleden overal gelezen. Echt elke keer slaat u en figuren die achter u aanlopen elke plank mis slaat. Of het nu Boer Koekoek, Janmaat is of Verdonk. Of het nu de LPF is of VNL. Altijd maar falen. Altijd een enorme grote bek. Nooit wat presteren en altijd de vinger naar een ander wijzen. En als je kritiek krijgt dan is het demonisering en dan wordt de moord op Fortuyn weer voor eigen politiek gewin misbruikt. Als ik zo weinig had gepresteerd als u beweging heeft gedaan in Nederland en ook in Amerika( want Trump heeft niets voor elkaar gekregen) dan zou nederigheid u sieren. Amerika is een puinhoop en boven de oppervlakte heeft de onder Obama ontstane groei veel verbloemd De enorme armoede, de grote ongelijkheid. De klimaat problemen. De raciale tegenstellingen. De enorme woningnood. De zorg die Trump wil afbreken. De slechte infrastructuur. Slechtste president ooit. Wat mij betreft mag u alles tegen mij zeggen. En Daan Ouwens pareert al dat gebral van u gemakkelijk, maar het zou mensen als u eens sieren als je je plaats zou kennen en eens kritisch naar je eigen soort en stroming kan kijken. Dat kan u niet.

Karl Proudhon
Karl Proudhon6 okt. 2020 - 14:40

@Norm:.... het vaak naieve wereldbeeld van links..... Onbegrijpelijk hoe U die nooit iets positiefs typt hier, zich blijft beklagen over onbegrip! Heeft U daar geen beter podium voor? Links mag dan naïef overkomen op rechts, onnozel is het zeker niet.

MaxMax2
MaxMax26 okt. 2020 - 15:31

@Sonic Ik ben niet rechts (al helemaal niet ultra-rechts) en ook geen aanhanger van Trump. 'En Daan Ouwens pareert al dat gebral van u gemakkelijk, ' Daan pareert niets, Daan noemt mensen dom en racistisch; dat is Daan z'n dingetje. ' De enorme armoede, de grote ongelijkheid. De klimaat problemen. De raciale tegenstellingen. De enorme woningnood. De zorg die Trump wil afbreken. De slechte infrastructuur. Slechtste president ooit.' Denk je nou dat ik me niet bewust ben van die dingen? Ik kom regelmatig in de VS, en ik kan je vertellen dat het ook al een puinzooi was toen Obama nog aan de macht was.

Karingin
Karingin6 okt. 2020 - 17:07

Uiteraard vind ik dat mijn mening ethischer en dus verheven is boven die van anderen, zeker die van slechts denkende mensen. Beter slinks dan slechts! Max: Dat het onder Obama ook al niet zo best ging is wel waar, maar die man heeft tenminste nog visie, compassie, intellect (om maar wat te noemen, hij heeft echt alles wat Fuckface von Clownstick niet heeft) en heeft serieus geprobeerd een aantal dingen beter te maken. Dat dat meestal niet lukte ligt aan de Republikeinen, die het sowieso niet goed voor hebben met "het volk", en Trumptastrophe al helemáál niet. Als je dat verschil niet ziet, ben je blind. En wie hem op die manier vergelijkt met Obama, is wat mij betreft wel een fanboy. Ook een verschilletje tussen slinks en slechts; die laatsten doen altijd net of ze de zaken van 2 kanten bekijken, dat komt dan heel genuanceerd over, maar het is gewoon lafheid, bang om ronduit te zeggen waar ze echt voor staan.

Hannes van Achterhout
Hannes van Achterhout6 okt. 2020 - 18:27

Norm: `.Het wegzetten van anderen. Opmerkelijk hoe kleinburgerlijk klapvee voor volksmenners het de laatste tijd steeds heeft over dat wegzetten als klacht, als ware het een parodie op elkaars uitgebloeide geraniums.

Sonic2
Sonic26 okt. 2020 - 21:49

@ MaxMax Dat over Obama is al een totaal verkeerde voorstelling. Trump was toch anders? Er zou toch een nationalistische revolte komen? Trump zou puinruimen. Trump zou als outsider het allemaal regelen. Je erkent dat hij er een zooi van maakt, maar waarom altijd naar Obama terug grijpen? Trump heeft gewoon gefaald. Zelfs u erkent het. Dit riedeltje horen we ook in 2025 weer. Als Trump in November mocht winnen. Obama dit en Obama dat. Trump zou het veranderen. Trump zou alles overhoop gooien. De missie is gefaald. Buitenbeentje hier en ook wat andere ultra rechtse fantasten hebben het over Biden en de Democraten die geen goede kandidaat hebben. Dat is de zaak omdraaien. Trump heeft te weinig neergezet en daarom zou een overwinning van Biden inhoudelijk ook terecht zijn. Los van wat voor idioot Trump is.

TheBigLebowski
TheBigLebowski5 okt. 2020 - 20:37

Burgeroorlog 2.0 komt eraan. Wed maar.

7 Reacties
Aart van de aap
Aart van de aap5 okt. 2020 - 21:08

Ja, hopelijk niet hé Want daar hebben wij ook weer last van. En dus ik ook. Dus dan is het niet goed.

Loebkesman
Loebkesman5 okt. 2020 - 21:18

Ik leg 1000 euro in op ‘nee’

ton14024
ton140245 okt. 2020 - 22:40

Men 0, world wone

harmmeijer
harmmeijer6 okt. 2020 - 8:08

De dollar, dominant in de wereld, kan met een burgeroorlog ook voor de rest van de wereld nog wel eens heel nare gevolgen hebben.

Ryan2
Ryan26 okt. 2020 - 9:10

Ik denk dat de kans groot is dat de VS uit elkaar vallen. Texas bij voorbeeld, is al jaren bekend als een No-vote staat. Ze stemmen daar niet eens. Het systeem van de presidentsverkiezingen is ook zo corrupt als wat. Dan heb je nog staten als Californië, en nog een paar andere, die zich kenmerken door een hi-tech industrie. De verschillen met het midden westen zijn groot. Dan is het nog het Oosten. Van oudsher meer op de rest van de wereld gericht. Trump komt uit New York, maar is daar echt een vreemde eend in de bijt. Er is een kans, dat Trump de dictatuur probeert in te stellen, maar het is maar zeer de vraag, hoe de strijdkrachten daar dan tegenover staan. Als het er op aankomt, zullen ze Trump als een baksteen laten vallen. Al met al, zijn al die wapens in handen van de burgers niet effectief tegenover de strijdkrachten. Het idee achter het 5e amendement ligt al heel lang op zijn gat. De belangrijkste reden van de corruptie is vooral de FED. De grote banken hebben van de Verenigde Staten een ondemocratisch geheel gemaakt. Het militair-industrieel complex, waar Eisenhower en Kennedy al voor waarschuwden.

GoudenBergen
GoudenBergen6 okt. 2020 - 9:12

Volgend jaar is het 160 jaar geleden dat de eerste begon.

Vrije Geluiden
Vrije Geluiden6 okt. 2020 - 11:39

Ryan: "Er is een kans, dat Trump de dictatuur probeert in te stellen, maar het is maar zeer de vraag, hoe de strijdkrachten daar dan tegenover staan. Als het er op aankomt, zullen ze Trump als een baksteen laten vallen." Dat is inderdaad de essentie van de zaak en ik denk dat je gelijk hebt. -