Joop

Jihadronselaar vermoordt Franse agent en diens vrouw

  •  
14-06-2016
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
4864837936_dfec7d74b2_o

© cc-foto: C Holmes

Een extremist die veroordeeld is wegens ronselpraktijken heeft in Magnanville, een plaats zo’n vijftig kilometer ten noordwesten van Parijs, op straat een politiecommandant doodgestoken en vervolgens diens vrouw enige tijd gegijzeld. Tijdens onderhandelingen met de politie over het beëindigen van de gijzeling zou de gijzelnemer aan IS gerefereerd hebben. Na enkele uren is een politie-eenheid het huis binnengevallen en heeft de dader gedood. In de woning werd de vrouw van de politieagent aangetroffen, naar verluidt was haar keel doorgesneden. De vrouw werkte ook bij de politie. Het driejarig zoontje van het echtpaar bleef ongedeerd.
De 25-jarige dader, afkomstig uit de buurt, was bekend bij de politie. Hij werd in 2013 veroordeeld tot drie jaar wegens het ronselen van jihadstrijders voor Afghanistan en Pakistan. Ook werd hij vervolgd wegens diefstal en heling.
Update: De terrorist die gisteravond een politie-echtpaar vermoordde nabij Parijs heeft via de videofunctie van Facebook zijn volgers live mee laten kijken naar de moorden. Dat heeft journalist David Thomson, gespecialiseerd in jihadisme, gezegd.
Het Facebookprofiel van de dader, de 25-jarige Larossi Abballa, is inmiddels verwijderd. Op zijn pagina was een 13 minuten durende video te zien en foto’s van de slachtoffers. Dat schrijft De Morgen. In het filmpje was ook het 3-jarig zoontje van het vermoordde echtpaar te zien. Naar verluidt poseert de terrorist in de video naast het kind en zegt hij dat hij ‘nog niet weet’ wat hij met hem zal doen.
De jongen bleef uiteindelijk ongedeerd. Wel verkeerde hij in shock toen de speciale interventie-eenheid RAID de woning binnenviel en de terrorist doodschoot.
bron: Trouw
Delen:

Praat mee

Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.

avatar

Reacties (94)

A.M. Heupscheuten
A.M. Heupscheuten15 jun. 2016 - 16:17

Tja, dat krijg je ervan als messen vrij verkrijgbaar zijn.

Wat een slechte moderatie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wat een slechte moderatie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!15 jun. 2016 - 6:47

Hmmm dus 3 jaar opsluiten heeft geen model burger van hem gemaakt. Doen wij het anders dan Frankrijk?

Flipje Tiel
Flipje Tiel14 jun. 2016 - 18:21

Misschien had die agent hem wel geprofileerd.

Peter Lankhorst
Peter Lankhorst14 jun. 2016 - 18:11

De islam heeft maar een slechte pers tegenwoordig. In de tijd van Cat Stevens was het allemaal nog veel gezelliger.

peterh2
peterh214 jun. 2016 - 17:44

Het is niet eens verrassend meer, blijkbaar stompt dit soort religieuze waanzin ook ergens af. Als nu als vergelding iemand een moslimgezin uitmoord zal dat wellicht nog ophef geven, andersom is het bijna elke maand wel raak tegenwoordig...

1 Reactie
Jansen & Jansen
Jansen & Jansen14 jun. 2016 - 22:39

[Als nu als vergelding iemand een moslimgezin uitmoord zal dat wellicht nog ophef geven...] Dat gaat gebeuren, het met een luchtbuks op asielzoekers schieten is al gebeurd. De ophef zal er komen, en zal net zo goed als de ophef hierover terecht zijn.

JanB2
JanB214 jun. 2016 - 16:02

Tijd om dit soort lieden langdurig op te sluiten. Drie jaar (als hij die al heeft volgemaakt) is totaal van de pot gerukt (even verder doorradicaliseren in de bak en dan met "frisse" nieuwe ideeën weer de straat op). In principe zijn we in oorlog met IS. Wie nu nog ronselt pleegt feitelijk verraad. Vroeger werd zo'n zak dan gewoon tegen de muur gezet. Levenslang lijkt me daarom een reële optie.

2 Reacties
cockpol
cockpol14 jun. 2016 - 18:12

Veel mensen radicaliseren in de gevangenis. Dat is een immens probleem. Als ze de gevangenis verlaten, hebben zijn ze vaak nog fanatieker. De verantwoordelijken weten echt niet wat te doen.

JanB2
JanB214 jun. 2016 - 23:43

Daarom zit er ook maar 1 ding op: levenslang. Los rond laten lopen kun je ze ook niet.

JanB2
JanB214 jun. 2016 - 15:55

Kompleet geschift die vent.

GeachteLezer
GeachteLezer14 jun. 2016 - 15:20

Wat een extreem nare figuur. In het bijzijn van een kind de ouders vermoorden (en op die manier ook nog). Waarom zijn die gasten altijd zo onnodig wreed? Zo geobsedeerd door lijden en bloed en ellende? Zien ze teveel jihad videos, teveel schotelellende, wat is er met deze lui? Of zijn het psychisch zieken die in die culturen geen vangnet hebben?

2 Reacties
trotsopnederland
trotsopnederland14 jun. 2016 - 17:28

Dat staat in een boek wat ze dagelijks lezen, uit hun hoofd leren en wat ze dus praktiseren.

Zandb
Zandb15 jun. 2016 - 12:00

trots; u formuleert zeer onzorgvuldig: "Dat staat in een boek te lezen voor wie meent dat zoiets er in staat en voor wie gelooft dat zoiets niet anders gelezen kan en mag worden dat dat die persoon bedacht heeft." Mensen zoals u, bijvoorbeeld.

Bezorgde_Burger
Bezorgde_Burger14 jun. 2016 - 13:58

Nu is het woord weer aan de krom naar recht praters. Heren en Dames doet Uw best.

1 Reactie
JanB2
JanB214 jun. 2016 - 15:54

Een bezorgde burger is een bange burger. En het is met burgers hetzelfde als met honden: bange honden zijn valse honden. Is dit naar uw wensen?

Yolo2
Yolo214 jun. 2016 - 12:29

Heel erg ziek en macaber nu blijkt dat de dader het ook live gestreamed heeft..

2 Reacties
truusbeek2
truusbeek215 jun. 2016 - 8:06

Zijn "vrienden"die live hebben meegenoten bij het zien van doorsnijden van hals van vrouw ook maar oppakken, alhoewel meesten zullen zich in landen bevinden waar wij ons, als ongelovige niet willen ophouden.

Zandb
Zandb15 jun. 2016 - 12:01

U bent maar eens weer goed op de hoogt, truus! Nou justitie nog!

Aldus Mei
Aldus Mei14 jun. 2016 - 12:15

Tja, deze mensen stellen zich buiten het rechtssysteem. Jihadronselaars dienen volgens het oorlogsrecht gestraft te worden. Het steunen van ISIS, Al Qaida/Nusra Taliban is een daad van oorlog tegen het vrije en open westen. Dan mag je niet genieten van de uitgebreide rechten van die vrijheid.

1 Reactie
Zandb
Zandb15 jun. 2016 - 12:04

Voor dit type ronselaar, lijkt me dat prima te verdedigen. Ze ronselen mensen t.b.v. een oorlog. (Komen we niet in de knoei met mensen die "ronselen" voor ons nationale leger?)

voxpopuli2
voxpopuli214 jun. 2016 - 11:44

Frankrijk zou eens te rade moeten gaan bij de Israëlische terroristenbestrijders , mossad, sjin bet en wat daar nog meer rondwandelt en de schade beperkt bij aanslagen op israelisch grondgebied. Ik heb dat meerdere malen gezien hoe efficient en effectief dat daar toegaat. Als een terrorist van tevoren weet dat zijn huis geplet wordt na zijn daad en zijn familie gedeporteerd voor een bepaalde tijd dan is het telefoontje snel gepleegd ter voorkoming van de daad

2 Reacties
DaanOuwens
DaanOuwens14 jun. 2016 - 14:27

@ voxpopuli Wat een onzin. In Israël vallen wekelijks doden of gewonden. Het enige wat daar te leren valt is hoe je het niet moet aanpakken.

peterh2
peterh214 jun. 2016 - 17:47

Denk dat heel veel mensen zoiets denken zolangzamerhand, wellicht dat de moslimgemeenschap dan wel in opstand komt tegen deze types in hun midden als ze weten dat ze zelf een harde vergelding tegemoet kunnen zien...

doewellenzieniedom
doewellenzieniedom14 jun. 2016 - 11:03

Maar goed, het gevaar uit PVV-hoek blijft natuurlijk oneindig groter, laten we dat niet vergeten. Er vallen dagelijks duizenden onschuldige doden door de PVV. In het partijprogramma van de PVV staat dat ook: dood de niet-PVV-ers, vooral de homosexuelen en vrouwen. Toch heeft dat niets met elkaar te maken. Je kan dat niet één op één tot elkaar herleiden.Dat het er staat betekent immers niks. Er staan ook bomen in de straat. Die doen ook niks. Nou dan. Dat partijprogramma valt trouwens onder de vrijheid van levensovertuiging en wordt als heilig leidraad gezien door anderhalf miljard witte racisten all over the world, dus dan moet er wel wat in zitten, want je gelooft iets niet voor niets. Er zijn speciale PVV-scholen en PVV-universiteiten. Niet-PVV-ers zijn daar niet welkom. Wij noemen dat vrijheid, staat in de Grondwet. Niet onze grondwet, maar we doen het er maar mee. Wij willen binnenkort ook een PVV-school openen in Saoedie Arabië. Waarom niet. De wereld is van iedereen.. Geleerde PVV-ers vliegen we in uit Georgia, Alabama en South Carolina. Die weten precies hoe je je als een goed PVV-er moet gedragen en tot hoever je mag gaan in een vrije samenleving met homo's en vrouwen qua tuchtiging. O en hee, last but not least: iedere dag zijn er anderhalf miljard PVV-ers die geen aanslag plegen. Dus waar lullen we over.

4 Reacties
van der laak
van der laak14 jun. 2016 - 11:29

doewellenzieniedom 14 juni 2016 at 13:03 Geweldig! Als het niet zo triest was, dan was het nog grappig ook.

Neurotherapie
Neurotherapie14 jun. 2016 - 13:12

De belangrijkste bijdrage van de PVV is inderdaad alleen dat wat ze (nog) niet doet. Geweldig stemadvies. NOT.

doewellenzieniedom
doewellenzieniedom14 jun. 2016 - 14:40

Er nog wel eens bij inschiet.

BassievonToor
BassievonToor14 jun. 2016 - 15:15

@Neurotherapie U snapt het dus niet..

trotsopnederland
trotsopnederland14 jun. 2016 - 10:58

Wanneer zouden politiek correcten nou eens gaan beseffen wat het probleem is?

9 Reacties
poeslief
poeslief14 jun. 2016 - 12:32

Is het probleem de islam? Islamieten? Politiek correcten? Guttmenschen? Linkse softies? Welke lumineuze oplossing draagt u aan?

Aldus Mei
Aldus Mei14 jun. 2016 - 12:33

Nou wat is het probleem? en wat wilt u daar aan doen?

Common Sense
Common Sense14 jun. 2016 - 14:05

@Aldus, eer je over oplossingen begint zou men eerst eens breed het probleem moeten onderkennen. Wat het probleem is? Wereldwijd oprukkende religieuze waanzin.

JanB2
JanB214 jun. 2016 - 15:57

U onder andere!

cockpol
cockpol14 jun. 2016 - 16:04

De politiek correcten zou ik les geven in het vrije denken, en de Gutmenschen les in het niet wegkijken, en het efficienter helpen van de mensen in hun land van herkomst. De Linkse softies zou ik eens duidelijk maken dat echt links humanistisch is, en dat laatste dit niet spoort met de islam. En allemaal zou ik willen duidelijk maken dat ze nuttige idioten zijn, die het neo liberale globalisme steunen. Het is niet lumineus, het ligt voor de hand.

cockpol
cockpol14 jun. 2016 - 16:05

Bovenstaande is antwoord aan Poeslief.

Geert4
Geert414 jun. 2016 - 22:11

@poeflief, @Aldus Mei, : om te beginnen door het beestje bij de naam te benoemen

JanB2
JanB214 jun. 2016 - 23:49

@ cockpol Ooit afgevraagd wat wat we op dit moment voor zinvols kunnen doen in Syrië? Met dat door neoliberaal rechts tot op het bot uitgeklede defensiemacht, zowel hier als in andere europese landen. Ga eens een keer de stront onder ogen zien die uw politieke voorkeur de afgelopen 2 decennia heeft aangericht, niet in de laatste plaats op het gebied van veiligheid. Een paar brakke F16's, geen tanks meer, structurele onderbezetting en een megabezuiniging op de veiligheidsdiensten. Daar moeten we het dan mee doen. En dat gelul over "Gutmenschen" wil ik ook niet meer horen. Als dát een scheldwoord is dan zegt dat meer over u dan over diegenen die u daarmee aanduidt.

Aldus Mei
Aldus Mei15 jun. 2016 - 10:40

Ik zie nog steeds niemand een duidelijk probleem benoemen. Kennelijk heeft men er niet goed over nagedacht. Het is de Islam? Criminaliteit is relatief laag in islamitische landen. Het probleem dat in het westen opgegroeide jonge mannen met een islamitische achtergrond hebben is dat ze niet islamitisch genoeg zijn. Dan waren ze namelijk brave en hardwerkende burgers geweest. Ze zijn juist zonder identiteit. Geen Marokkaan, maar ook geen Nederlander. Sommigen gaan dan op zoek naar een identiteit en dat kan heel makkelijk door slaan in extremisme. Dat is niet de schuld van de Islam. Het komt eerder door de ontworteling en de gebrekkige integratie van laag opgeleide immigranten. De extreme geweldadige uitwassen van de Islam zijn slechts een manier waarop dat zich uit. Het is een sociaal-econonomisch-cultureel probleem van het rijke westen, veroorzaakt door de immigratiepolitiek uit de jaren 70 toen rechts het nodig vond goedkoop werkvolk uit moslimlanden te importeren.

arno consu
arno consu14 jun. 2016 - 10:48

Er zijn nogal wat 'lone wolfs'.

4 Reacties
ATM2
ATM214 jun. 2016 - 12:46

Meerdere 'Lone Wolves' maken een groep !

Jan Willem deBoer
Jan Willem deBoer14 jun. 2016 - 13:02

Vele lone wolfs maakt ook een roedel, alleen hun terrotorium is iets groter.

Mark Gh
Mark Gh14 jun. 2016 - 15:07

Dit was geen lone wolf. Die kerel in Orlando, dat was een lone wolf. Van deze meneer is bekend dat hij direct banden heeft met het terreurnetwerk IS.

JanB2
JanB214 jun. 2016 - 17:34

Meerdere ‘Lone Wolves’ maken een groep ! Hondachtigen zijn niet uw specialiteit kennelijk. Lone wolfs zijn wat ze zijn: lone wolfs. Wanneer ze zich aan willen sluiten bij neen roedel worden ze door de andere wolven niet eens geaccepteerd. Ik hoop dat men dat bij de veiligheidsdiensten ook zo ziet. U bent in dit geval immers als een jager die aarzelt omdat hij niet deze ene wolf maar de hele (niet bestaande) roedel op de korrel wil nemen. Intussen grijpt de eenzame wolf zijn kans en bijt een schaap dood. Het is niet verkeerd om terroristische netwerken in kaart te willen brengen maar dan moet je ze niet daar zoeken waar ze niet zijn.

Albert Einstein
Albert Einstein14 jun. 2016 - 10:38

Ik denk dat deze "jihadronselaar" hiermee minstens zoveel mensen voor het Front National heeft geronseld. Wat bezielt zo iemand eigenlijk, om jezelf zo in de voet te schieten?

4 Reacties
truusbeek2
truusbeek214 jun. 2016 - 16:44

Vergroten van wij zij, angst etc etc.

Albert Einstein
Albert Einstein14 jun. 2016 - 18:06

Truus, Maar wij zijn met meer!

cockpol
cockpol14 jun. 2016 - 18:31

Tereur is angst aanjagen, het staat in de koran, "terroriseer de ongelovigen". Ook is het een rechtvaardiging van de jihad Het westen reageert uiteraard tegen die tereur, en dan kunnen de terroristen zeggen dat het westen de islam onderdrukt. Het is een helse wisselwerking en onderlinge versterking. Ik smeek de politici om geen moslims meer in te voeren, en naar de geschiedenis te kijken. Het principe is die van de Ghazi, dit zijn rovers die razzia's gingen doen in de landen van de ongelovigen. Als de ongelovigen gingen reageren tegen die bendes, dan waren elementen voor een gerechtvaardigde jihad. Alle moslims reageren dan tegen de ongelovigen, want dan is het een plicht. Dit mechanisme heeft zich veel voorgedaan in de geschiedenis.

panterarosso65
panterarosso6514 jun. 2016 - 18:47

dus wat je eigenlijk zegt is dat een paar goede moordpartijen hier en wilders is premier?

Common Sense
Common Sense14 jun. 2016 - 10:14

Wat mij beangstigd is dat 2e en 3e generatie moslims radicaler lijken dan de eerste immigranten. Dus het zijn niet alleen de IS sympathisanten die nu meereizen die we moeten vrezen, maar ook de nakomelingen van de nu nog 'gematigde' moslims die binnenstromen. Voorts is dit een walgelijke en stuitende misdaad, hoe is het mogelijk dat iemand zoiets doet en het dan ook nog filmt. Wat een beest ben je dan.

1 Reactie
Peter_K2
Peter_K214 jun. 2016 - 14:42

In de islam kent men de Dar al-islam ("huis van de islam") en dar al-harb ("huis van de oorlog"). https://nl.wikipedia.org/wiki/Dar_al-islam_en_dar_al-harb De oorspronkelijke immigranten zijn opgegroeid in het huis van de islam en zijn derhalve vredelievend. De hier geboren genaraties groeien op de het huis van de oorlog. Zolang wij niet onder de sharia leven, zijn wij het huis van de oorlog, en de moslims gedragen zich daarnaar.

voxpopuli2
voxpopuli214 jun. 2016 - 9:56

Het nare van dit verhaal is dat de hele moordpartij en andere onzin uitgebraakt door deze gek integraal live op facebook is uitgezonden. Inclusief de verwachting die hij uitsprak wat hij met het kind ging doen nadat hij de moeder had vermoord. Zo kondigde hij aan dat "medejihadisten" dit soort zaken ook gaan uitvoeren op een aantal personen die hij bij naam noemde , journalisten cipiers politici agenten.. Kortom de gekte is erger dan gedacht. En dit soort celconstructies zijn vrijwel niet op te sporen wat iedereen verdacht maakt die uit die regio komt of er geweest is. Bizar en eng.

Demotje
Demotje14 jun. 2016 - 9:29

Zulke enge dingen gebeuren gelukkig niet in nederland. Maar ik hou mijn hart vast als in nederland de geldkraan naar het buitenland wordt dichtgedraait !

2 Reacties
SvenHoek
SvenHoek14 jun. 2016 - 10:03

Nog niet. Zal niet lang duren. U weet toch wel dat militairen alleen in burger op straat mogen. Weet u ook nog waarom?

panterarosso65
panterarosso6514 jun. 2016 - 18:48

nog niet

Frank Straathoff
Frank Straathoff14 jun. 2016 - 9:05

Vreselijk. Die vrouw moet doodsangsten hebben uitgestaan met haar 3-jarige kind in de nabijheid. Met een mes de keel doorgesneden. Waar gaat dit naartoe?

ratio2
ratio214 jun. 2016 - 8:23

Daar sta je dan als 3 jarige. Arm manneke.

SvenHoek
SvenHoek14 jun. 2016 - 8:21

Wat is dat toch met die apothekers?

6 Reacties
Dunya2
Dunya214 jun. 2016 - 8:57

Valse opmerking.

rechtsheeftvoorrang
rechtsheeftvoorrang14 jun. 2016 - 10:36

Ik denk dat hij boos was omdat hij geen stage plaats kreeg.

trotsopnederland
trotsopnederland14 jun. 2016 - 10:56

Spijker op zn kop!

van der laak
van der laak14 jun. 2016 - 11:32

Dunya 14 juni 2016 at 10:57 Valse opmerking Nee, echt niet!

Dunya2
Dunya214 jun. 2016 - 17:58

Precies. 1+1=3. Dat heet logica.

Zandb
Zandb15 jun. 2016 - 12:10

Dunya; zulke mensen willen zulke valse opmerkingen dan beslist weer niet gezegd hebben van een PVV-er die de fout in gaat; dan mag je daar geen conclusies aan verbinden. Zeker niet als er geen doden bij vallen...... Terecht overigens, naar mijn mening - en naar ik aanneem de uwe - maar laat men er dan wel een beetje consequent in te zijn.

truusbeek2
truusbeek214 jun. 2016 - 8:20

nazisme communisme en islamisme hebben allemaal het zelfde wapen om iedereen te willen onderwerpen.

2 Reacties
truusbeek2
truusbeek214 jun. 2016 - 9:03

om iedereen te laten buigen.

Zandb
Zandb15 jun. 2016 - 12:13

U vergeet de PVV, wat mij betreft. Het middel dat die genoemde -ismen inzetten is namelijk hetzelfde als de PVV wil: "Dat uitschakelen wat als een bedreiging ervaren wordt".

Okke2
Okke214 jun. 2016 - 8:14

Gadverdamme wat een beest, nou snel nog een jaar of wat de bak in en dan echt niet meer doen hoor foei! Misschien kan men een leuke stageplek voor hem regelen? Begrijp het niet verkeerd, het is sowieso de schuld van het westen en de witte racisten. zo'n arme jongen 25 en dan al helemaal geradicaliseerd het is wat ook voor zn familie.

7 Reacties
Zandb
Zandb14 jun. 2016 - 8:59

Okke; met al uw grote woorden doet u niets meer of minder dan in de zielige hoek kruipen: "Ach, ach, ach, arme ik, arme wij; zie toch eens wat ik als witte man, wat wij als het westen allemaal te verduren krijgen.......".

Nagus
Nagus14 jun. 2016 - 9:02

Oke Zandb.: in de zielige slachtofferrol kruipen mag alleen als je niet blank bent?

Okke2
Okke214 jun. 2016 - 10:10

ach ach ach wat wij allemaal te verduren krijgen.? Dat zullen de nabestaanden wel denken inderdaad. Ikzelf krijg weinig te verduren, ik zou alleen graag zien dat we als 'westen' ons eens gaan verdedigen tegen deze islam gekken. onthoofdingen, massamoorden, aan de orde van de dag, maar als je er iets van vind dan is het in de zielige hoek kruipen ?

Zalwel2
Zalwel214 jun. 2016 - 10:58

Voor ons een beest! Voor een hoop andere mensen een held!

Machielse93
Machielse9314 jun. 2016 - 11:37

Precies Zandb, Dat zeg je goed. Dit soort types worden door een hoop mensen vereerd. De vijfde colonne is dan ook al lang aanwezig. Net zoals een Belgische vriend van mij zij na de aanslag, op de trein, in het vliegtuig of op de boot er mee. We moeten de maatschappij verlossen van dat soort gekken met hun zieke ideologie.

cockpol
cockpol14 jun. 2016 - 16:10

Nagus, dat mag inderdaad niet van Zandb, blanke mensen hebben per definitie de "white previlage". Ze zijn per definitie nooit te beklagen.

Zandb
Zandb15 jun. 2016 - 12:22

Wat leest men weer slecht: Ik beschrijf wat Okke doet: De slachtofferrol aannemen. Ik vind dat maar niets, dat mensen zich als slachtoffer presenteren, wie dat ook doet. Maar hier heb ik het alleen over Okke. Okke begrijpt dat al helemaal niet, want hij zegt: "....wat WIJ allemaal te verduren krijgen...." terwijl ik alleen over hem heb! En Okke; wat nabestaanden zullen denken, ik heb geen idee. Zullen we dat netjes aan hen zelf overlaten? En in ieder geval zonder dat u zich zo onbeschaamd in hun plaats stelt? En het gaat er echt niet om Okke, dat je niets van gruwelijke terreurdaden mag vinden. Daar mag je van alles van vinden. Maar de manier waarop u dat doet, die is verre van netjes. Er is geen enkele nuance meer mogelijk: U zegt : "Wa moeten onsverdedigen tegen deze islamgekken" maar uw reacties maken niet meer dan duidelijk dat juist onze vrije, menswaardige, tolerante maatschappij het gevaar vormt.

JStokx
JStokx14 jun. 2016 - 8:08

Verwarde lone wolf denk ik.

6 Reacties
Zandb
Zandb14 jun. 2016 - 9:00

Dat zou heel goed kunnen. Je weet het niet, hè...

Nick the Stripper
Nick the Stripper14 jun. 2016 - 9:09

JStokx 14 juni 2016 at 10:08 Misschien zelfs bipolair?

Zalwel2
Zalwel214 jun. 2016 - 11:02

Zoals vele met hem.

ATM2
ATM214 jun. 2016 - 12:47

Wolven leven in roedels !

truusbeek2
truusbeek214 jun. 2016 - 16:46

Nick misschien zit dat in zijn "overtuiging"

JanB2
JanB214 jun. 2016 - 17:35

Wolven leven in roedels ! Niet altijd.

Nagus
Nagus14 jun. 2016 - 8:05

En daar gaan we weer. Natuurlijk heeft ook deze aanval niets met de islamitische cultuur te maken. Hoeveel onschuldige slachtoffers moeten er nog vallen voordat we deze religie of voor mijn part alle religies in West-Europa en Amerika gaan verbieden. Ik snap mensen niet die respect voor religies belangrijker vinden dan mensenlevens.

5 Reacties
Zandb
Zandb14 jun. 2016 - 9:03

Nagus: Kijk in de geschiedenis. Alle landen waar de vrijheid geofferd wordt, is het middel erger dan de kwaal gebleken.

voxpopuli2
voxpopuli214 jun. 2016 - 9:19

@zandb nou nee , ik denk dat met een goed religiebevrijdingsprogramma er een prima voedingsbodem kan ontstaan voor een seculier europa. Een verbod hoeft niet , je maakt gewoon alle privileges wettelijk onmogelijk. Dat duurt 1 of twee generaties en dan accepteert men dat. Nederland zou een prima proeftuin zijn, met wat wettelijke gelijktrekkingen is een religieuze dorre bodem goed te realiseren.

Nagus
Nagus14 jun. 2016 - 9:45

Is dit dan vrijheid? Steeds de dreiging van terreur?

Common Sense
Common Sense14 jun. 2016 - 10:16

Nee hoor in Singapore werkt het uitstekend. Papiertje op straat? € 1000 boete. Je kunt er van de straat eten.

Zandb
Zandb15 jun. 2016 - 12:39

vox; misschien is het nog niet tot u doorgedrongen maar we hebben kerk en staat gescheiden. En dus MAG de overheid zich niet met religie bemoeien anders dan dat ze er op moet letten dat men zich aan de regels houdt. Een "religiebevrijdingsprogramma" is binnen onze seculiere rechtsstaat niet mogelijk. Dat mensen mogen binnen het hun gestelde kader mogen geloven wat ze willen, dat is echt onderdeel van de vrijheid. Common: In Singapore worden de regels blijkbaar wel gehandhaafd. Dat heeft niets met afschaffen van de vrijheid te maken, dus geen onzin beweren. Nagus: Helaas betekent de weelde van de vrijheid ook dat er mensen zijn die de vrijheid misbruiken. En of we constant in angst moeten leven? In feite wel. We kunnen onze baan verliezen, een ongeluk krijgen, het slachtoffer worden van een misdaad of een terreuraanslag...... Maar dat wordt nog erger als we de vrijheid afschaffen. Want dan moeten we ook nog bang zijn voor onze buurman, voor willekeur.....

voxpopuli2
voxpopuli214 jun. 2016 - 8:05

Bizar dat iemand dan weer vrij kan rondlopen, alhoewel hier worden ook dergelijke types na een "deprogrammering" in de maatschappij losgelaten zonder controle. Dit zou best eens tot trumpiaanse denkbeelden kunnen leiden als le pen aan de macht komt volgend jaar

3 Reacties
Zandb
Zandb14 jun. 2016 - 9:10

Ja, vox, laten we vooral hopen dat "dergelijke types in de maatschappij ongehinderd hun gang kunnen gaan" , zodat "dergelijke types niet meer in de maatschappij ongehinderd hun gang kunnen gaan". Want of je nou door de hond of door de kat gebeten wordt, blijkbaar maakt dat een groot verschil..

voxpopuli2
voxpopuli214 jun. 2016 - 9:13

@zandb Psychiatrische patiënten met een moordverleden horen in de TBS kliniek permanent opgenomen te worden, de van mesdag kliniek is daar geschikt voor, qua longstay zonder kans op vrijlating. Dit soort aberraties vallen onder die categorie.

Zandb
Zandb15 jun. 2016 - 12:44

Dat, vox, is een heel andere discussie. Wat u beweert is: Als "psychiatrische patiënten" (de Trumps, LePens, in de wereld) die niet los dienen te lopen, het voor het zeggen krijgen, dan heb je inderdaad kans dat dit soort "psychiatrische patiënten" niet meer los rondlopen:Dan word je niet meer door de hond maar door de kat gebeten.

melvin84
melvin8414 jun. 2016 - 7:52

geen nieuws meer, gebeurt te vaak.

1 Reactie
Zandb
Zandb15 jun. 2016 - 12:45

.... en al zo lang de mensheid bestaat......

Nick the Stripper
Nick the Stripper14 jun. 2016 - 7:48

Een vrouw de keel doorsnijden, vermoedelijk in de onmiddellijke nabijheid van haar driejarige kind. Of hij nou in opdracht van ISIS handelde of dat hij een zogenaamde eenzame wolf was: deze dader is hoe dan ook een beest.