Joop

Ivanka Trump mogelijk nieuwe voorzitter Wereldbank

  •  
13-01-2019
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
37478689480_19c37151da_z
Door de aankondiging van Jim Yong Kim, de huidige president van de Wereldbank, dat hij per 1 februari opstapt wordt een van de belangrijkste posities ter wereld vacant. Ivanka Trump, dochter van de huidige Amerikaanse president Donald Trump, is volgens de Financial Times de belangrijkste gegadigde hem op te volgen. Daarmee zou een oude afspraak worden hersteld tussen de Verenigde Staten en de lidstaten uit Europa die zegt dat een Amerikaanse de Wereldbank leidt. Europa levert door die overeenkomst altijd de leider voor het Internationaal Monetair Fonds (IMF).
Omdat in het bestuur van de Wereldbank de zwaarte van een stem samenhangt met de grootte van de economie, is de president van de Verenigde Staten doorslaggevend bij het verkiezen van een nieuwe voorzitter. De Verenigde Staten is nog altijd de grootste economie ter wereld, met China op respectabele afstand. Dat zou kunnen betekenen dat Donald Trump in de positie zit om relatief gemakkelijk zijn dochter zou kunnen benoemen.
Cc-foto: World Bank

Praat mee

Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.

avatar

Reacties (71)

Bernie2
Bernie215 jan. 2019 - 12:30

Het kraaltje is geen kandidaat, zo laat het Besmeurde Huis zojuist weten. Wel gaat ze met al haar oneindige deskundigheid meebeslissen wie het wel wordt.

OlavM
OlavM15 jan. 2019 - 0:29

Trumps genialiteit reikt zo ver dat hij zijn dochter een prestigieus baantje heeft weten te bezorgen.

1 Reactie
OlavM
OlavM15 jan. 2019 - 0:42

Nou ja, moet nog afgerond worden, natuurlijk.

Oen2
Oen214 jan. 2019 - 22:35

Dat Ivanka met anonieme geruchten in de schijnwerpers van de media staat weerhoud Kwatta niet de ogen op de bal te houden. Waar iedereen het in Syrie laat zitten stelt president Trump een grens. Als Erdogan het waagt 1 vinger uit te steken naar de Koerden krijgt Turkije te maken met een economische boycot. https://www.nu.nl/isis/5682269/trump-dreigt-turkije-economisch-verwoesten-bij-aanval-koerden.html Nu maar hopen dat profiteurs het ultimatum van president Trump niet gaan ondermijnen.

korheiden2
korheiden214 jan. 2019 - 20:43

What's new? Was Prins Bernhard geen voorzitter van het WNF? Worden er niet overal baantjes uitgedeeld? De wereldbank zal heus wel blijven bestaan, zelfs met Ivanka aan het roer.

5 Reacties
Joe Speedboot
Joe Speedboot15 jan. 2019 - 13:00

'Was Prins Bernhard geen voorzitter van het WNF? Worden er niet overal baantjes uitgedeeld?' Veelzeggend voor je kennis dat je het WNF op één lijn durft te zetten met de Wereldbank. En nee, er worden niet overal baantjes uitgedeeld. In de meeste functies wordt je echt wel geacht wat te kunnen en sowieso is dat werken met vriendjes en familie tamelijk uit de tijd. In veel bedrijfstakken ben je tegenwoordig als bedrijf volkomen kansloos als je nog op die manier denkt te kunnen opereren.

Nick the Stripper
Nick the Stripper15 jan. 2019 - 13:10

Als directeur van het World Wildlife Fund was Prins Bernhard anders echt wel een expert. Weinigen hadden zoveel wildlife van dichtbij gezien en neergeknald als hij. Daar kunnen amateurjagers Don Jr. en Eric nog een puntje aan zuigen.

korheiden2
korheiden215 jan. 2019 - 14:22

@Joe : En waarom zou ik de Wereldbank niet op één lijn kunnen zetten met het WNF? De Wereldbank is 's werelds grootste instituut voor ontwikkelingssamenwerking. Het WNF is wereldwijd opererend voor de bescherming van de natuur. Allebei respectabele organisaties dus. Prins Bernhard is toch om z'n minst omstreden te noemen, gezien de Lockheed-affaire, zijn buitenechtelijke kinderen, zijn rol in WO II (o.a. zijn brief aan Seyss-Inquart) en hartstochtelijke jachtpartijen. Er worden wel zeker baantjes uitgedeeld, vooral in de politiek. Zo had Jeanine Hennis opeens verstand van defensie, net als wat langer geleden Middelkoop van de CU. IPCC-voorzitter Pachauri was econoom toen hij in 2002 voorzitter werd van dit adviesorgaan van de VN. In 2015 moest hij opstappen vanwege beschuldigingen van seksuele intimidatie. Faisal Bin Hassan Trad, ambassadeur van Saoedi-Arabië in Genève, werd in 2015 aangesteld als hoofd van de VN-mensenrechtenraad. Dat is gewoon vriendjespolitiek. Ik ben met je eens dat je voor een topfunctie bij bedrijven beslist wat moet kunnen, maar ook hier komen nogal wat oud-politici aan een baan, zoals Eurlings bij de KLM, Kok en Bos bij Shell enz.

Joe Speedboot
Joe Speedboot15 jan. 2019 - 16:07

Korheiden, over de omstreden Bernhard zijn we het eens en ik ageer niet voor niets tegen het werken met vrindjes en familie. Wat betreft je vergelijking: voorzitter van het WNF is vooral een erebaan waar je weinig schade aan kan richten behalve dat er natuur verloren kan gaan. Een slecht geleide wereldbank is daarentegen van een andere orde omdat het kan leiden tot humanitaire rampen en oorlogen.

Nick the Stripper
Nick the Stripper15 jan. 2019 - 23:06

@speedboat [ waar je weinig schade aan kan richten behalve dat er natuur verloren kan gaan. ] Eh, nou, dat vind ik persoonlijk toch wel een dingetje.

madbako
madbako14 jan. 2019 - 16:42

Lijkt wel één grote incestuëuse familie daar in het witte huis

dekker2
dekker214 jan. 2019 - 14:55

"Daarmee zou een oude afspraak worden hersteld tussen de Verenigde Staten en de lidstaten uit Europa die zegt dat een Amerikaanse de Wereldbank leidt." Hoezo wordt deze afspraak hersteld? Hoe absurd de afspraak ook is, hij is nooit geschonden; het IMF werd sinds de oprichting en wordt nog altijd geleid door een Europeaan (m/v/x) en de WB door een Amerikaan (m/v/x).

msj_meijerink
msj_meijerink14 jan. 2019 - 13:39

Welke beroepsmatige kwaliteiten heeft deze deerne? Haar naam is geen pré!

5 Reacties
madbako
madbako14 jan. 2019 - 16:37

Als ega van trump, moet ze wel iets byzonders als kwaliteit hebben.

LaBou
LaBou 14 jan. 2019 - 17:39

Madbako, je mag veel van Trump zeggen maar Ivanka is zijn dochter. Hij is getrouwd met Ivana.

madbako
madbako15 jan. 2019 - 7:16

@LaBou 14 januari 2019 at 18:39 Madbako, je mag veel van Trump zeggen maar Ivanka is zijn dochter. Hij is getrouwd met Ivana. Dat incestueuse wat ik hierboven schreef is dus wel van toepassing. madbako 14 januari 2019 at 17:42 Lijkt wel één grote incestuëuse familie daar in het witte huis

Nick the Stripper
Nick the Stripper15 jan. 2019 - 13:03

LaBou 14 januari 2019 at 18:39 [ Madbako, je mag veel van Trump zeggen maar Ivanka is zijn dochter. Hij is getrouwd met Ivana. ] Het zal wellicht als schokkend nieuws komen, maar de Dotard en Ivana zijn niet meer bij elkaar - ghasp! Die scheiding was best nog wel een dingetje, in 1992. In 1993 trouwde hij met Maria Maples van wie hij in 1999 scheidde na haar te hebben mishandeld. Inmiddels is de Trumpster al weer sinds 2005 gelukkig getrouwd met Melania. Zo gelukkig zelfs, dat hij een avontuurtje met pornoster Stormy Daniels - vier maanden na Melania's bevalling van zoon Barron - snel weer afbrak. Het siert David Dennison dat hij daarover altijd zo volstrekt open is geweest. Zo, nou bent u weer bij. PS Naar eigen zeggen is het feit dat Ivanka zijn dochter is de enige - maar dan ook echt de enige - reden dat hij haar nog niet bij de pussy heeft gegrabd.

DanielleDefoe
DanielleDefoe15 jan. 2019 - 16:15

Jared Kushner zou wellicht nog erger zijn geweest ook al is hij geen "deerne" (= jonge vrouw, in de regel uit een volks milieu).

M7
M714 jan. 2019 - 12:20

Tis in ieder geval de slimste van de familie en ook eens tijd voor een vrouw aan het hoofd van de Wereldbank. En dat ze geen ex- bankier is, is in deze ook een aanbeveling . Evenzo dat ze wel ervaring heeft met financiering van projecten voor vrouwen in de ontwikkelingslanden

4 Reacties
HM van der Meulen
HM van der Meulen14 jan. 2019 - 15:04

En zo heeft Ivanka onze rechts-radicale M. in een handomdraai omgetoverd tot een linkse actievoerder zonder ook maar een vinger uit te steken. Dat belooft nog wat.

stokkickhuysen
stokkickhuysen14 jan. 2019 - 16:28

M Dank je wel voor deze passende definitie van 'de beste m/v voor de job: 'in ieder geval de slimste van de familie en ook eens tijd voor een vrouw' Trump verdedigen valt niet mee, de slimste in zijn familie zijn is niet heel lastig.

M7
M714 jan. 2019 - 19:23

@ HM van der Meulen : " En zo heeft Ivanka onze rechts-radicale M. in..." Wat knap van u dat u meent om mij obv een allerzins genuanceerde opmerking over deze dame, te kunnen kwalificeren als " rechts -radicaal " . En wat een armoede schuilt er in die kwalificatie van u: om nog maar niet te spreken over ( het gebrek aan ) de onderbouwing daarvan. Maar u bent er blijkbaar blij mee.... Sneu

HM van der Meulen
HM van der Meulen14 jan. 2019 - 23:49

Spot verliest zijn werking als je het moet gaan uitleggen.

Mostafa
Mostafa14 jan. 2019 - 10:55

Nu een voorzitter Wereld-voedselbank nog !

2 Reacties
Eric Minnens
Eric Minnens15 jan. 2019 - 1:01

@Mostafa Jouw dochter?

Mostafa
Mostafa15 jan. 2019 - 8:54

Eric, Uw schoonmoeder is aangenomen, zij heeft een beter CV dan mijn dochter....hihihihi

Me4
Me414 jan. 2019 - 10:53

Het zijn allemaal randdebielen die elkaar de baantjes toeschuiven, links of rechts. Welkom in het globalistische tijdperk waar mensen stukgoed zijn en een kleine elite zich laat bedienen als meesters.

Rechtse Bal2
Rechtse Bal214 jan. 2019 - 10:44

voor dergelijke invloedrijke en richting bepalende posities is het belangrijk om sterke personen te hebben met een breed netwerk. Hun kennis over details is niet relevant, hun bindende factor , intelligentie en ''getting things done'' des te meer. Ivanka is derhalve een zeer goede keuze. Jammer dat niet iedereen dat begrijpt.

4 Reacties
HM van der Meulen
HM van der Meulen14 jan. 2019 - 14:56

Vooral ”getting things done” is erg belangrijk: daarom stop ik ook altijd een tientje tussen mijn papieren als ik aangehouden wordt en meestal mag ik dan ook gelijk doorrijden. Mijn buurman rijdt bij voorkeur in uniform en die enkele keer dat hij in burger is en hij gestopt wordt, laat hij gelijk doorschemeren dat hij de burgemeester goed kent. Dat blijkt ook te helpen.

stokkickhuysen
stokkickhuysen14 jan. 2019 - 16:34

Een ballonnetje over hoe het er op het wereldtoneel aan toe gaat. Jammer dat Ballonnetje denkt dat anderen het niet begrijpen en daarom MisT afkeuren. Hier is de weeffout in MisT's voordracht: Nepotisme. Te allen tijden te vermijden. Jammer dat niet iedereen dat begrijpt.

madbako
madbako14 jan. 2019 - 16:39

@Rechtse Bal 14 januari 2019 at 11:44 Jammer dat niet iedereen dat begrijpt. Jij begrijpt het, dat moet genoeg zijn. Of dat voor je pleit?! Ik betwijfel dat ernstig

Joe Speedboot
Joe Speedboot14 jan. 2019 - 17:49

'Jammer dat niet iedereen dat begrijpt.' Aan de borreltafel begrijpen ze dat uitstekend, in de meeste boardrooms waarschijnlijk niet.

vdbemt
vdbemt14 jan. 2019 - 9:55

Het moet niet gekker worden. De wereld EN de wereldbank in handen van een randdebiel.

Arne Lucassen
Arne Lucassen14 jan. 2019 - 9:47

Het is allang traditie dat Europa de voorzitter van het IMF levert en de VS die van de Wereldbank. Niet zo gek omdat het respectievelijk de grootste nettobetalers zijn wat betreft de zaken die eruit bekostigd worden. Daarbij geldt ook dat de voorzitters net als de VS of Europa zelf zeker geen alleenheerser zijn maar er respectievelijk wat meer invloed hebben die het evenwicht tussen vanuit deze instituties ten goede komt. Dan rest slechts of iemand gekwalificeerd is en dat is Ivanka Trump als dochter van, net zo goed als IMF-voorzitter Straus-Kahn als vrouw van dat was, of b.v. Hillary Clinton als vrouw van. Als het gaat om kritiek op de persoon dient dat dan dus ook gerelateerd te worden aan zaken die iemand in functie zijn aan te rekenen of eventueel in andere functie daarvoor. Dan hebben Strauss Kahn en de huidige voorzitter Lagarde van het IMF in ieder geval grond gegeven tot kritiek maar was dat niet genoeg hen daarom ongeschikt te verklaren. Dat geldt Ivanka Trump dan zeker ook niet.

11 Reacties
Nick the Stripper
Nick the Stripper14 jan. 2019 - 10:55

Arne Lucassen 14 januari 2019 at 10:47 [ net zo goed als IMF-voorzitter Straus-Kahn als vrouw van dat was ] Nou weet ik dat Strauss-Kahn op een ongezonde (en criminele) manier van de vrouwtjes is, maar dat hij ook nog eens "vrouw van" was - dat is volkomen nieuw voor mij. [ Dan rest slechts of iemand gekwalificeerd is ] En dat is Ivanka Trump overduidelijk niet. Heeft niets haar persoonlijk te maken, noch met haar vader. Leg gewoon de c.v.'s van DSK of Legarde op hun moment van aantreden bij de IMF naast dat van Ivanka en iedereen kan zien: volkomen ongeschikt.

DaanOuwens
DaanOuwens14 jan. 2019 - 11:41

@ Arne Lucassen Jij schrijft: Dan rest slechts of iemand gekwalificeerd is Straus-Kahn en Hillary Clinton zijn bestuurders met ruime ervaring en zijn gebleken competent. Ivanka Trump is voor zover gebleken incompetent door te proberen tijdens ontmoetingen met wereldleiders te proberen haar foeilelijke en bizar dure sieraden te verkopen. Dus zoals wel vaker zijn het de extreem rechtse sympathieën en niet een goede argumentatie die de onderbouwing van jouw tekst vormen.

DanielleDefoe
DanielleDefoe14 jan. 2019 - 17:23

Leuke vergissing (?) trouwens.

Arne Lucassen
Arne Lucassen14 jan. 2019 - 18:32

@Nick M.b.t. DSK heb je helemaal gelijk. Maar zoals dat mijn daarvan onafhankelijke stelling staaft wereldwijd dus legio voorbeelden waar vrouwen (of soms ook mannen) van, en nog veel vaker zonen, dochters, en leden van latere generaties, en niet zelden ook meer uitgebreide stambomen waarvan leden hoge politieke, bestuurlijke posten bekleedden, en betreft het niet zelden ook verwanten die op wetenschappelijk topniveau (ook béta) zich waarmaken. In Nederland net als de rest van het Westen heb je die met alle kwaliteiten op politiek vlak: https://www.montesquieu-institute.eu/id/viufiz839ztg/families_in_de_nederlandse_politiek In de wetenschap geldt hetzelfde: https://newscientist.nl/nieuws/meeste-wiskundigen-behoren-tot-slechts-24-wetenschappelijke-families/ En dat zijn alleen wiskundigen. Er zijn ook verscheidene families die excelleerden in biologie, geneeskunde, fysica, en ook andere wetenschappen zoals in alfa en gamma-studies. In geval van Ivanka Trump doe je haar echt tekort. Overweeg de gedachte eens dat het door haar politieke en andere talenten is dat Donald Trump president geworden is? Dat wordt door diverse onafhankelijke bronnen onderbouwd beweerd. Net als dat ze voor zijn presidentschap al een zeer hoge positie had in het leiden van het concern van haar vader? https://medium.com/life-at-catalyst/why-you-cant-underestimate-the-power-of-ivanka-trump-1807d18e14d0 https://www.thedailybeast.com/ivanka-the-smartest-trump-of-them-all Zeer onlangs heeft ze haar grote, zelfs leidende, invloed gebruikt om een van de beste politieke beslissingen van het Trump-presidentschap er door te drukken. Een zeer kwalijke zaak die we te danken hadden aan president Bill Clinton en door Obama tevergeefs geprobeerd is te doen verdwijnen heeft zij wel voor elkaar gekregen: "Ivanka Trump en haar man Jared Kushner, dochter en schoonzoon en adviseurs van Donald Trump, zagen hun kans schoon en wisten de president te overtuigen. Want: dit was een wet waarmee hij de harten van zwarte Amerikanen zou kunnen winnen, waarmee hij iets kon doen wat Obama niet was gelukt, en ook Bill Clinton nog even een veeg uit de pan kon geven." Dat zij opportunistisch gebruik maakte van een unieke situatie die haar vader kans gag een voor vele blanke en zwarte burgers zeer populaire maatregel te nemen waarvan ze wist dat zowel de Democraten als de Republikeinen deze voor het eerst gedeeld zouden steunen bewijst eens te meer haar krachtige politieke instinct. https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/zelfs-trump-wil-leven-van-gevangenen-verbeteren~b22c63cf/

Nick the Stripper
Nick the Stripper14 jan. 2019 - 22:31

@ Arne [ In de wetenschap geldt hetzelfde: https://newscientist.nl/nieuws/meeste-wiskundigen-behoren-tot-slechts-24-wetenschappelijke-families/ ] Je had toch wel gezien dat 'families' in dat artikel tussen aanhalingstekens staat? "Hier kwamen onderzoekers achter toen ze een stamboom maakten op basis van leraar-leerling-verbanden, zoals vastgelegd in het Mathematics Genealogy Project (MGP)." Families dus als synoniem voor tak of stroming. Maar je hebt gelijk, de Trump-Kushner-clan heeft één enorm talent: ze liegen als de beste. Ze liegen zelfs zo goed, dat ze zelfs ogenschijnlijk verstandige mensen aan onze kant van de grote plas een rad voor ogen weten te draaien.

Arne Lucassen
Arne Lucassen15 jan. 2019 - 11:21

@Nick Families, naar bloedverwantschap dus, die juist vaak in beta-hoek maar ook elders generaties lang vooraanstaande namen hebben voortgebracht zijn er legio net als dat in recht, bestuur, en politiek zo is. Ivanka Trump heeft zoals ze als een meesterlijk politiek genie wordt beschreven, ook in progressieve kwaliteitsmedia, volgens hen voor een niet te onderschatten deel voor de campagne die haar vader het toch zeker onwaarschijnlijke presidentschap opleverde, tevens al meermalen bewezen zaken te behartigen die als het aan haar vader lag mogelijk anders uit zouden pakken. Je hoeft haar politieke opvattingen en doelen dan niet te delen om dan te moeten erkennen dat ze een groot politiek instinct heeft die haar geschikt maakt voor hoge functies.

Joe Speedboot
Joe Speedboot15 jan. 2019 - 11:37

'dat het door haar politieke en andere talenten is dat Donald Trump president geworden is?' Nog een reden om haar vooral NIET die functie te geven. Het feit dat ze niet ziet dat haar vader volkomen incompetent is zegt al genoeg. Los daarvan: iedereen die een beetje hoger in de hiërarchie zit begrijpt dat de wereld van nu veel te complex is om nog te kunnen volstaan met vriendjes en familieleden. Dat soort constructies zijn volkomen achterhaald!

Nick the Stripper
Nick the Stripper15 jan. 2019 - 12:50

[ Ivanka Trump heeft (...) meermalen bewezen zaken te behartigen die als het aan haar vader lag mogelijk anders uit zouden pakken. ] Ivanka en Jared hebben vooral bewezen dat ze dol zijn op skivakanties, die toevallig altijd samenvallen met crises in Washington. Als je weglopen en wezeligheid wilt bestempelen als politieke genialiteit, ja, dan hoort/horen Javanka bij de absolute wereldtop.

Nick the Stripper
Nick the Stripper15 jan. 2019 - 13:05

Arne Lucassen 15 januari 2019 at 12:21 [ Families, naar bloedverwantschap dus ] Ja, maar daar gaat die link dus niet over.

DanielleDefoe
DanielleDefoe15 jan. 2019 - 16:36

Nick the Stripper 14 januari 2019 at 23:31 Ik kom ook in de MPG stamboom voor, alhoewel ik zelf geen wiskundige ben en ook geen familie van mijn promotor.

DanielleDefoe
DanielleDefoe15 jan. 2019 - 17:48

sorry verschrijving: Mathematics Genealogy Project = MGP.

JanB2
JanB214 jan. 2019 - 9:29

Nou, dan kunnen we de wereldbank binnenkort ook op de mestvaalt van de geschiedenis smijten. Trump is inderdaad nog lekkerder bezig dan ik had durven hopen bij zijn aantreden. Want als nu ook al steunpilaren van het kapitalisme zoals de wereldbank onderuit gehaald worden dan gaat het misschien uiteindelijk toch nog eens de goede kant op.

Sam V
Sam V14 jan. 2019 - 9:02

Het old boys network is ook niet meer wat het ooit was.

2 Reacties
OlavM
OlavM15 jan. 2019 - 0:34

@ Sam V: Inderdaad, het heeft zich uitgebreid met girls.

DanielleDefoe
DanielleDefoe15 jan. 2019 - 10:54

"Ieder voordeel heb zijn nadeel" zei een van mijn methodenleer docenten wel eens.

Joop den Uil
Joop den Uil14 jan. 2019 - 8:24

Ivanka of prinses Amalia... wat is het verschil ? benoeming in cruciale functies is door pappies en ''wij' hebben t maar te slikken. Genoeg voorbeelden waar de afkomst bepalend is boven kennis en ervaring.

1 Reactie
DaanOuwens
DaanOuwens15 jan. 2019 - 16:34

@ Joop den Uil Jij schrijft: Ivanka of prinses Amalia… wat is het verschil ? Dat is nogal groot. Deze Ivanka heeft nooit leiding gegeven aan een bank, nooit een belangrijk artikel geschreven over de financiële sector en haar vader de president, waar zij voor werkt, voert een beleid dat haaks staat op de beleidslijn van de Wereldbank. Amalia wordt al een paar jaar en nog enige tientallen jaren voorbereid, geschoold en getraind op de functie die zij in de toekomst vermoedelijk gaat vervullen. Dat is wel even van een geheel andere categorie als Amalia. Een inhoudelijk wel deskundig en gezaghebbend persoon die wel geschikt is voor de Wereldbank is Maxima. Niet omdat zij is getrouwd met WA. Maar omdat zij al meer dan 10 jaar uitstekend functioneert in het programma voor microkredieten die inmiddels grote impact hebben op de economie in arme landen en de emancipatie van de vrouwen daar. Kortom hele slechte voorbeelden van jou waarin afkomst belangrijker is dan kennis en ervaring.

Nick the Stripper
Nick the Stripper14 jan. 2019 - 8:13

Aldus Wikipedia: "De belangrijkste taak van de Wereldbank is het verstrekken van leningen aan ontwikkelingslanden en middeninkomenslanden. Het doel van deze leningen is het verminderen van armoede." Typisch zaken die de familie Trump ter harte gaan...

HM van der Meulen
HM van der Meulen14 jan. 2019 - 7:09

Waarmee eens en vooral duidelijk wordt dat dit soort functies een goed betaalde joke zijn.

Bernie2
Bernie213 jan. 2019 - 23:04

Interessante carrieremove voor iemand die normaliter kraaltjes rijgt voor haar bedrijf...

Bert Jansen2
Bert Jansen213 jan. 2019 - 21:50

Als de afspraak is dat de VS de wereldbank krijgt en Europa het IMF, kunnen we dan svp ook snel even afspreken dat we wederzijds een veto kunnen uitspreken over de kandidaten?

Anthony Druzhba
Anthony Druzhba13 jan. 2019 - 21:46

Mooi toch? weer een sterke topvrouw in de top erbij. Weer een stapje dichterbij het magische 50/50 m/v gehalte, of ze de competenties heeft is natuurlijk van ondergeschikt belang.

13 Reacties
Drunken Pumpkins2
Drunken Pumpkins214 jan. 2019 - 1:09

Ja maar niet DEZE vrouw. Liever een man dan een neofaciste.

Nick the Stripper
Nick the Stripper14 jan. 2019 - 8:05

Net zoals er competente en incompetente mannen zijn heb je ook competente en incompetente vrouwen. Is dat nou zo moeilijk te snappen?

Joe Speedboot
Joe Speedboot14 jan. 2019 - 10:48

'een sterke topvrouw' Bij jou ligt de lat niet hoger dan limbohoogte.

DanielleDefoe
DanielleDefoe14 jan. 2019 - 12:29

Nou, nou, zij heeft weliswaar haar studie niet afgemaakt; ze heeft slechts een BA in de economie behaald aan de Universiteit van Pennsylvania, maar dat was wel cum laude. Het zou kunnen dat ze ook in andere opzichten een minder grote idioot is dan haar vader.

poeslief
poeslief14 jan. 2019 - 14:10

@Drunken Pumpkins Trump maakt het instituut 'Wereldbank' belachelijk. Wat is Uw bezwaar?

Nick the Stripper
Nick the Stripper14 jan. 2019 - 16:50

DanielleDefoe 14 januari 2019 at 13:29 [ maar dat was wel cum laude. ] Typerend voor die familie: ze heeft eerst een tijd beweerd dat ze summa cum laude was afgestudeerd, totdat iemand het even uitzocht en een woordvoerder moest toegeven dat het toch niet echt summa was. https://highline.huffingtonpost.com/articles/en/is-ivanka-for-real/

DanielleDefoe
DanielleDefoe14 jan. 2019 - 17:25

Dus toch net pappa. Geschikt leek ze me toch al niet, geen bestuurlijke ervaring.

DanielleDefoe
DanielleDefoe14 jan. 2019 - 18:01

PS deze Latijnse "honors" zijn niet gestandaardiseerd in de US dus wat ze betekenen is ook lastig vast te stellen. In de US wordt deze kwalificatie ook aanzienlijk frequenter uitgedeeld dan in Nederland.

Nick the Stripper
Nick the Stripper14 jan. 2019 - 22:34

@Danielle [ In de US wordt deze kwalificatie ook aanzienlijk frequenter uitgedeeld dan in Nederland.] En dan wil het ook nog wel eens helpen als rijke pa (of ma) een nieuw vleugeltje aan de bibliotheek financiert, of anderszins bijdraagt aan de campus.

Ozon
Ozon14 jan. 2019 - 23:30

Nick the Stripper 14 januari 2019 at 17:50 Maar wel cum laude toch?

OlavM
OlavM15 jan. 2019 - 0:32

@ Danielle Defoe: [Het zou kunnen dat ze ook in andere opzichten een minder grote idioot is dan haar vader.] Het zou kunnen dat dit geen prestatie van wereldformaat is.

DanielleDefoe
DanielleDefoe15 jan. 2019 - 10:59

"Het zou kunnen dat dit geen prestatie van wereldformaat is. " dat ontken ik niet, maar ook zij moet worden beoordeeld op de merites van haar eigen prestaties niet op die van haar vader.

DanielleDefoe
DanielleDefoe15 jan. 2019 - 11:28

Ozon, afhankelijk van de individuele instelling stelt caum laude iets of niets voor in de US. In de USA kun je het soms al krijgen als je tot de top 30% van je jaar behoort. Elders worden weer andere criteria gebruikt.

adriek
adriek13 jan. 2019 - 21:13

Komt op mij over als een erebaantje, de dame heeft geen heel sterk track-record volgens wikipedia.

Perezoso
Perezoso13 jan. 2019 - 20:30

Ach, wat jammer nou. Waarom benoemt ie zichzelf niet? Hij is, volgens eigen zeggen, de slimste op alle gebieden, dus zo´n Wereldbank is een makkie. Alhoewel die Ivanka ook geniaal is, immers wereldberoemd als het om economie en financiën gaat.