Joop

In ziekenhuis opgenomen ongevaccineerden ontkennen dat ze corona hebben

  •    •  
31-07-2021
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
100 keer bekeken
  •  
50282487251_d0601415ec_k

© cc-foto: Steve Eason: https://flic.kr/p/2jBhTDn

Ongevaccineerden die met corona besmet zijn en daardoor op de speciale covid-afdelingen van ziekenhuizen worden opgenomen, blijken zelfs daar domweg de werkelijkheid te ontkennen. Ze weigeren te erkennen dat ze besmet zijn geraakt met het virus. Die houding betekent een extra belasting voor de toch al overbelaste zorgmedewerkers.
"De mensen die nu op de covid-afdeling liggen, zijn soms moeilijker te begeleiden in hun ziekte. Het zijn volgens Marloes ‘ongelovigen’, mensen die per se niet gevaccineerd willen worden. Ook niet nu ze met klachten in het ziekenhuis liggen. Of ze geloven niet dat het corona is. “Dan zeggen wij ‘u hoeft niet te blijven hoor, u mag weg.'” Volgens Romeijn hebben sommige verpleegkundigen het hier zwaar mee. "
De regionale omroep bericht over de oplopende werkdruk in de ziekenhuizen nu als gevolg van het Dansen met Janssen-beleid van het kabinet het aantal besmettingen is geëxplodeerd. De ziekenhuisopnames volgen meestal zo’n twee weken na het stijgen van de besmettingen, als patiënten uitgeput door het vele gehoest uiteindelijk toch de huisarts raadplegen. Het aantal coronapatiënten neemt zo snel toe dat de speciale afdelingen vol raken en mensen overgeplaatst moeten worden naar anderen ziekenhuizen. Dat terwijl enkele weken geleden sommige van dergelijke afdelingen helemaal leeg waren. De golf besmettingen is extra lastig omdat de vakantieperiode is aangebroken en veel zorgmedewerkers na zoveel maanden buffelen toe zijn aan verlof. De vraag is of hen dat gegund wordt.
Minstens driekwart van de patiënten die nu in het ziekenhuis belanden blijkt niet gevaccineerd.
cc-foto: Steve Eason
Delen:

Praat mee

Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.

avatar

Reacties (29)

adriek
adriek2 aug. 2021 - 9:07

Iemand die ontkent ziek te zijn mag toch gewoon naar huis? Ziekenhuizen zijn naar mijn weten geen gevangenissen. "Als het geen COVID kan zijn weten wij het ook niet, hier is een doosje asperine, thuis lekker onder de wol uitzieken dan maar."

Phil2
Phil21 aug. 2021 - 16:22

Welke vergelijkingen kun je hier allemaal op loslaten? Lekker stug doorroken ondanks de wetenschap dat het slecht voor je longen is, en voor die van anderen. Met een ongekeurde en niet-onderhouden auto de weg op waardoor je een gevaar vormt voor andere weggebruikers? Lekker asociaal je niks aantrekken van de buren die last hebben van iedere dag herrie en een BBQ bij jou in de tuin. En dat alles onder de noemer "vrijheid"?

Egbert Van Der Vliet Vliet
Egbert Van Der Vliet Vliet1 aug. 2021 - 5:50

Nu ik toetreed tot de medische professie, beloof ik dat ik mij naar mijn beste vermogen voor een kwaliteitsvolle geneeskunde ten dienste van de medemens en de samenleving zal inzetten. Ik zal het beroep van arts plichtsbewust en nauwgezet uitoefenen. Ik zal boven alles voor mijn patiënten zorgen, hun gezondheid bevorderen en hun lijden verlichten. Ik zal mijn patiënten correct informeren. Ik zal geheimhouden wat ik krachtens mijn beroep van mijn patiënten weet, ook na hun dood. Ik zal de professoren en allen die mij gevormd hebben, blijvend waarderen voor wat ze mij hebben bijgebracht. Ik zal mij blijven bijscholen, de grenzen van mijn mogelijkheden niet overschrijden en waar mogelijk bijdragen tot de vooruitgang van de geneeskundige kennis. Ik zal verantwoordelijk omgaan met de middelen die de maatschappij ter beschikking stelt en ijveren voor een gezondheidszorg die toegankelijk is voor iedereen. Ik zal mij collegiaal gedragen en respectvol met medewerkers omgaan. Ik zal ervoor waken dat mijn houding tegenover patiënten niet beïnvloed wordt door levensbeschouwing, politieke overtuiging, sociale stand, ras, etnie, nationaliteit, taal, gender, seksuele voorkeur, leeftijd, ziekte of handicap. Ik zal het leven en de menselijke waardigheid eerbiedigen. Zelfs onder druk, zal ik mijn medische kennis niet aanwenden voor praktijken die indruisen tegen de menselijkheid. Dit verklaar ik plechtig, uit vrije wil en op mijn woord van eer.

Egbert Van Der Vliet Vliet
Egbert Van Der Vliet Vliet1 aug. 2021 - 5:46

Medici hebben -gelukkig- een eed afgelegd om iedereen te helpen fysiek gezond worden, en niet om een morele keuze te maken op basis van iemands keuzes, waantoestand, afkomst of situatie. De hetze tegen mensen die niet (nu) een vaccin willen moet stoppen! Ik heb 2 pfizers gehad, dat is fijn, maar maakt mij geen beter of slechter mens. Gelukkig hebben artsen een eed afgelegd. Iedereen hoort erbij.

1 Reactie
adriek
adriek2 aug. 2021 - 9:08

"Medici hebben -gelukkig- een eed afgelegd om iedereen te helpen fysiek gezond worden..." Tenzij die mensen niet geholpen willen worden: dwangverpleging is slechts onder zeer bijzondere omstandigheden toegestaan.

Ed Verbeek
Ed Verbeek31 jul. 2021 - 20:16

“De regionale omroep bericht over de oplopende werkdruk in de ziekenhuizen nu als gevolg van het Dansen met Janssen-beleid van het kabinet het aantal besmettingen is geëxplodeerd.“ Graag geen fake news verspreiden: ondanks de explosie aan positieve tests, is het aantal extra ziekenhuisopnames opvallend laag: over de laatste twee rapportageweken van het RIVM: 819 ziekenhuisopnames met covid, dat is slechts 0,7% (!) van het totaal aantal ziekenhuisopnames dat er gemiddeld in twee weken plaats vindt (op basis van 3 miljoen opnames per jaar. Gemiddelde verpleegduur 5 dagen, bron CBS)

Me, myself and I2
Me, myself and I231 jul. 2021 - 14:52

Ik vraag me af over hoeveel mensen dit gaat. Misschien dat ze een of twee mafkezen gevonden hebben die dit roepen, maar het lijkt meer op een hetze tegen hen die zich niet laten vaccineren. Ter verduidelijking, de enorme toename van werkdruk in de ziekenhuizen: Op het hoogtepunt (maart 2020), aantal ziekenhuisbedden 3284, IC 1417 Nu: aantal ziekenhuisbedden 486, IC 181 Toegegeven, het zijn significante aantallen, maar nog geen 20% van wat het was. Geen idee waar die enorme toename in werkdruk vandaan komt. Misschien omdat 90% van het zorgpersoneel op vakantie is. Maar misschien valt het ook wel mee met de werkdruk.

ton14024
ton1402431 jul. 2021 - 13:46

Ben je effe blij als je al vroeg met ziekte en dood kennis hebt gemaakt.

Rolandb Gilead
Rolandb Gilead31 jul. 2021 - 13:04

Dit zijn mensen die in hun graf nog gaan ontkennen dat ze dood zijn.

EenMening
EenMening31 jul. 2021 - 12:52

Sommige mensen zijn zo hardleers dat ze liever overlijden dan dat ze toegeven dat ze zich vergist hebben. In dat geval heeft voorlichting dan ook geen enkele zin. Mensen die in complottheorieën geloven zijn op geen enkele manier te overtuigen en zoeken op internet naar gelijkgestemden die hun waanideeën ondersteunen. Het is misleidend om de verantwoordelijkeid voor dit soort dwaas gedrag bij de regering te leggen.

Thuiszitter
Thuiszitter31 jul. 2021 - 11:28

Nou ja dus je hoest je helemaal suf , zo erg dat je opgenomen dient te worden en hou je vol dat het maar een griepje is . Neem je paracetamol en blijf lekker thuis .

OlavM
OlavM31 jul. 2021 - 11:21

Idiotie in het kwadraat, die ook nog bijzonder asociaal is ten opzichte van de meerderheid van mensen die het virus terecht wel serieus neemt.

5 Reacties
Minoes&tuin
Minoes&tuin31 jul. 2021 - 11:28

OlavM Meer kun je er niet over zeggen!

Minoes&tuin
Minoes&tuin31 jul. 2021 - 11:30

Breek me de bek niet open. Onze Hugo zal niet overspannen worden, noch Rutte... die liggen er niet wakker van! Die zijn lekker op vakantie. Daar waren ze echt aan toe. Vooral Hugo na al die zonnebankjes!

Martin Wester
Martin Wester31 jul. 2021 - 13:13

@Minoes&tuin. Ach, laten we de regering weer een trap geven - goed topic daarvoor. En fijn dat u in andermans hoofd kunt kijken (ze zijn rechts dus hebben geen gevoel). Ik zou het vast heel veel beter hebben gedaan en u ook. Alleen wil ik die verantwoordelijkheid niet. U wel? Er is in deze crisis heel veel fout gegaan en ook veel goed. Het te vroeg opengooien van de samenleving was dom. Maar het vaccineren loopt al tijden lekker. Ben geen grote fan van deze ministersploeg, maar vermoed dat anderen soortgelijke fouten hadden gemaakt. Wat had bijvoorbeeld Klaver volgens u helemaal anders gedaan?

Gerry Jöris
Gerry Jöris1 aug. 2021 - 14:06

Helemaal mee eens Olav. Deze gasten zullen moeten accepteren dat hun eis om niet gevaccineerd te worden consequenties voor hen heeft. Tenslotte kan hun eis consequenties hebben voor mensen die zich wel hebben laten vaccineren en zich al die maanden gehouden hebben aan de basismaatregelen.

Minoes&tuin
Minoes&tuin2 aug. 2021 - 9:45

Martin Wester Daar ga ik niet over speculeren, weet alleen wat deze regering heeft gedaan en/of beter heeft nagelaten te doen. Het is niet enkel achteraf vastgesteld. Denk je dat als dit een andere regering was geweest, een van andere partijen, ik anders zou hebben gereageerd? Dan zijn dat jouw gedachten, jouw vooronderstellingen, niet de mijne.

Rolandb Gilead
Rolandb Gilead31 jul. 2021 - 10:52

Geen vaccin willen, corona krijgen, je op laten nemen en dan nog lopen miepen dat je geen corona hebt. Wat doe je dan in het ziekenhuis ? Opzouten naar huis, en vraag meneer Engel maar of hij je een behandeling kan geven. Iets regelen in je hersenpan, zoveel zit daar niet.

lmgikke
lmgikke31 jul. 2021 - 10:50

Driekwart is niet gevaccineerd, een kwart dus wel. Als we met 18 miljoen inwoners zijn, dan zonder maatregelen zijn er zo een veelvoud aan besmettingen. Exponentiële reeks: ziekenhuizen komen gewoon vol te liggen, alleen iets later.

1 Reactie
JoostdeV
JoostdeV31 jul. 2021 - 12:26

Dit soort simpele rekensommetjes schijnt niemand te kunnen maken. Al vanaf het begin van de pandemie was indammen de beste optie. Uit ideologische verstarring wordt al anderhalf jaar gedaan alsof dat alleen kan met het vestigen van een communistische dictatuur.

Griezel in post-gezellig Nederland
Griezel in post-gezellig Nederland31 jul. 2021 - 10:50

Ja , men vond het nodig om als een man achter rutte te gaan staan - met als gevolg dat ie zijn rampzalige beleid ook na de verkiezingen kon blijven uitvoeren - rood op een groene kaart dat kan alleen met rutte

lmgikke
lmgikke31 jul. 2021 - 10:49

Van mij mogen ze dan stoppen met behandelen. Als men geen vertrouwen heeft in de diagnose en in de medische wetenschap, dan hoeft onze zorg niet op te draaien voor die wappies. Het zorgpersoneel heeft wel wat beters te doen en de zorg kost al genoeg. En volgens die wappies heeft de medische wetenschap het toch fout, dus waarom vertrouwen ze die medische wetenschap wel als ze ziek in het ziekenhuis liggen? Hypocriet. Eigen verantwoordelijkheid zou ik zeggen. En de zorgkosten niet vergoeden vanuit de ziektekosten verzekering AUB.

7 Reacties
Griezel in post-gezellig Nederland
Griezel in post-gezellig Nederland31 jul. 2021 - 12:55

Nee , zorg moet er voor iedereen zijn zonder voorwaarde

GHS
GHS31 jul. 2021 - 13:28

Maar dan ook gelijk in de ziekenauto en naar huis brengen.

Franciscus Borghwerf
Franciscus Borghwerf31 jul. 2021 - 13:37

Eigen verantwoordelijkheid zou ik zeggen. En de zorgkosten niet vergoeden vanuit de ziektekosten verzekering AUB. Dat is grote onzin die ik steeds weer terug zie komen. In Nederland hebben we een zorgstelsel dat iedereen helpt, ongeacht achtergrond of oorzaak van de aandoening. Of mogen obesitaspatienten het ook zelf maar uitzoeken ? En rokers ? En hardrijders? En risicosporters? En mensen zonder autogordel ? Enz. …….

lmgikke
lmgikke31 jul. 2021 - 14:18

Hoezo onzin? Deze groep ontkenners gelooft toch niet in het virus? ze geloven toch niet in de medische wetenschap? wat doen ze dan in het ziekenhuis? Als jij stoned een auto ongeluk maakt, keert de verzekering ook niet uit. De groep ontkenners die lopen te blaten met 'mijn vrijheid' en 'eigen verantwoordelijkheid' om vervolgens asociaal te kunnen handelen zonder consequenties. Gedurende de hele pandemie zijn die niet solidair geweest met de rest van Nederland die wel zich netjes aan de maatregelen hielden. Verzekeringen gaan uit van solidariteit. De wappies die een grote bek opzetten als ik mijn mondkapje op heb. De reguliere zorg lijdt onder de corona zorg. Deze wappies zorgen nu voor een belasting van de zorg die voorkomen had kunnen worden. Waarom zouden die nu voorrang krijgen? Want het zijn de minder mondige patiënten waar de zorg voor uitgesteld is/was dankzij deze groep. Gaan we die wappies dan nu dubbel belonen?

DanielG
DanielG31 jul. 2021 - 18:02

Gewoon laten doodgaan inderdaad. Wie niet wil horen moet maar voelen. Wappies roeien zichzelf wel uit.

GMatth52
GMatth521 aug. 2021 - 0:24

lmgikke: "Eigen verantwoordelijkheid (...) . En de zorgkosten niet vergoeden (...)." "Het zorgpersoneel heeft wel wat beters te doen en de zorg kost al genoeg." Mensonwaardig dit hardvochtige standpunt. Ook dat van Daniel G, die de "wappies" wil laten dood gaan. De regeringen-Rutte hebben in 10 jaar de gezondheidszorg kapot bezuinigd, en hierbij de IC-capaciteit gehalveerd. Daarnaast heeft Rutte de Coronapandemie bewust lang laten aanslepen, met tussentijds versoepelen en later weer aanscherpen van het beleid. Nieuwe Coronavarianten konden zich verspreiden. Duizenden sterfgevallen hadden voorkomen kunnen worden bij een andere strategie, namelijk het indammen ('containment'). van het Coronavirus. Denk aan de motie van 14 juli van Siyvana Simons in de 2e Kamer tegen Ruttes beleid. Volkomen onzin dat de "wappies" het over zichzelf hebben afgeroepen. Rutte en zijn kliek hebben dit bewust uit de hand laten lopen. Zelfs "wappies" hebben groot gelijk met hun verzet tegen dit regeringsbeleid, ongeacht hoe ze dat verwoorden. Volledige eens met Griezel dat alle patiënten onvoorwaardelijk recht hebben op medische zorg.

Freddy2
Freddy21 aug. 2021 - 5:37

Dus als ik niet ziek ben, krijg ik dan ook mijn zorgkosten vergoed? Of is dat ook al weer onzin? Wat nu van mensen die verkeerd eten? Daarmee bedoel ik. Hun groente en fruit gewoon kopen van winkels waarvan ze weten dat van deze voeding gewoon rommel hebben gemaakt om het zo snel als mogelijk te kunnen verkopen. Zullen we de mensen die in de buurt wonen van de zware industrieen ook maar hun zorgkosten niet gaan vergoeden? Want je weet toch van te voren dat daar wonen slecht voor je gezondheid is? Moet ik nog even doorgaan?