Logo Joop
De opiniesite van BNNVARA met actueel nieuws en uitgesproken meningen

Het ankereffect: waarom we graag te veel betalen

  •  
29-10-2014
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
182 keer bekeken
  •  
RTEmagicC_esther.jpg.jpg
Zonder het te weten laten we ons leiden door de vraagprijs en zijn we duurder uit
Een grote aanschaf beoordelen we bijna altijd op de vraagprijs. Willen we zoveel betalen? Dit is het ankereffect. Laat die vraagprijs eens los en je merkt pas echt hoeveel je voor die auto of dat huis overhebt. Trossen los!
Verder kopen dan je neus lang is
Esther-Mirjam schreef onder meer: Fit, verbeter de conditie van uw organisatie

Meer over:

opinie, economie
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.
BNNVARA LogoWij zijn voor