Logo Joop
De opiniesite van BNNVARA met actueel nieuws en uitgesproken meningen

Hansje Teeuwen: De tragiek van een treurige grappenmaker

  •  
16-10-2024
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
41326 keer bekeken
  •  
ANP-444922834

Een komiek die in een trekpop van extreemrechts is veranderd

Lieve Hans,

We moeten het even hebben over die clowneske aftakeling van je. Vroeger, weet je nog, toen je daadwerkelijk grappig was? Ja, toen lachten we nog om je absurde humor, je scherpe observaties, en die vakkundige plagerijtjes. Maar wat is er gebeurd, man? Een komiek die in een trekpop van extreemrechts is veranderd—dat is geen grap meer. Dat is een tragedie.

En laten we het vooral hebben over je nieuwste hit: de zitplaatsen in de trein naar het oosten voor Joden. Werkelijk, Hans? Dat je met je geforceerde islamofobie de grenzen van de smaak al jaren voorbij was, wisten we. Maar nu, nu ben je definitief door het ijs gezakt. Je morst met je foute grappen alsof je het altijd al geweten hebt: het publiek lacht niet meer met je, ze lachen om je. Zielig, hè?

Het is toch wel knap hoor, om zo’n groteske versie van jezelf te worden. Waar je ooit de vrijheid van meningsuiting verdedigde met humor en lef, schop je nu naar beneden. En weet je wat het ergste is? Je merkt het zelf niet eens meer. Hoe langer je voor het podium van extreemrechts staat te tapdansen, hoe meer je in je eigen spiegelbeeld lijkt te geloven. Die spiegel, Hans, die moet vreselijk zijn. Ik zie het al voor me: een clown zonder publiek, mompelend over vrijheid van meningsuiting terwijl zijn rode neus verschrompelt.

Weet je wat me fascineert? Dat je jezelf nu een held vindt in de strijd tegen de ‘grote vijand’—je weet wel, die imaginaire hordes moslims en Joden die de wereld zouden overnemen. Zo verward ben je geworden dat je niet eens meer doorhebt dat je, terwijl je zegt te vechten tegen antisemitisme, zelf antisemitische troep uitbraakt. Zitplaatsen in treinen naar het oosten, Hans? Wat dacht je van een enkele reis naar de waarheid? Of beter nog: ga eens terug naar die tijd toen je grappen nog luchtig en scherp waren, zonder al die misselijke oprispingen van haat.

Maar helaas, Hans, je bent te ver heen. De man die ooit absurditeit verheven had tot kunst, is nu zelf de karikatuur geworden. Een tragisch figuur, gevangen in een oneindige sketch zonder publiek, zonder lach, zonder ziel.

Dus, Hans, ga zitten, neem een spiegel, en lach maar eens om jezelf. Als je dat nog kunt. Wij doen het in ieder geval niet meer.

Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

Omschrijving *

Typ hier je reactie...


0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Reacties (32)

JoostJK
JoostJK
19 okt. 2024 - 17:03

Zijn pogingen om de Nederlandse Ricky Gervais te worden zijn mislukt.

Binnenkort te zien in een zaaltje bij u om de hoek

"Teeuwen's Tribunaal" , zijn laatste theatershow.

https://www.youtube.com/watch?v=0fnKqnqfuaI

Lopez
Lopez
18 okt. 2024 - 20:46

Aanbevolen: 

Peter Breedveld:

‘Goede Joden, slechte Joden’

https://www.frontaalnaakt.nl/archives/goede-joden-slechte-joden.html

Quote m.b.t. Hans Teeuwen, Wierd Duk en gelijksoortig tinnef: Joden die Israël afvallen ‘= op de trein naar het oosten, want dat verdien jij dan gewoon. Keer op keer zie je de zelfbenoemde Vrienden van Israël, zo begaan met de Joden, zo verontwaardigd over het toenemende antisemitisme, door de mand vallen als rabiate antisemieten.’ 

Kapitein_Haddoque
Kapitein_Haddoque
18 okt. 2024 - 18:58

Kan anders nog steeds smakelijk om deze heerlijke clown lachen.

Kootje Schieving
Kootje Schieving
17 okt. 2024 - 21:03
Deze reactie is verwijderd
frankie48
frankie48
17 okt. 2024 - 13:39

Volgens mij hebben Nederlandse acteurs die moslim zijn, in zijn serie Jackson & Malone op Videoland geen hoofdrol gekregen. Toeval of niet?

2 Reacties
Joop1961
Joop196118 okt. 2024 - 14:03

Misschien spelen er ook wel geen homoseksuele of transgenders in .

frankie48
frankie4824 okt. 2024 - 16:49

Beste Joop,

Hans Teeuwen speelt er toch in mee.

Je moet wel als je mee wilt praten, een beetje de actualiteiten op de online platformen en kanalen blijven volgen

Jan Stuart Molen
Jan Stuart Molen
17 okt. 2024 - 12:36

Laatst naar een voorstelling van de heer Teeuwen geweest puur en alleen om hem uit te lachen natuurlijk. Hij zat daar maar wat verward te mompelen terwijl hij onophoudelijk aan zijn neus zat te friemelen; geen spoor meer te bekennen van dat lichtvoetige van vroeger laat staan die joie de vivre die hem zo eigen was. Het kost je wel tijd, geld en energie maar dat voldane gevoel dat je eraan overhoudt is met geen pen te beschrijven. Soms vragen mensen zich af wat Jezus zou doen maar dit voelde echt beter...

Baloemparoempaloempa
Baloemparoempaloempa
17 okt. 2024 - 12:12

Hans is een soort pro Israël activist geworden

Een clown met een missie

Maar goed, moet hij zelf weten

Gerygrr
Gerygrr
17 okt. 2024 - 11:39

is hij komiek?

Een figuur als in de Arjen Lubachs avondshow is Jonathan van het Reve.

Een karikatuur van rechts en komisch doorzichtig.

Ironie en satire is onderdeel van cabaret.

De uitersten kun je laten discussiëren tegen elkaar.

Waarom zou een cabaretier zowel Halsema als Heertje op de hak nemen?

Wil hij mensen niet prikkelen en waarschuwen?

Het polariseren moet gestopt.

Extremen zitten overal.

In elke religie, in elke migratieachtergrond.

Gerygrr
Gerygrr
17 okt. 2024 - 11:21

Ik zie geen link. Wilde graag zien waar dit artikel over gaat.

Hans Teeuwen is en was van de extreem harde grappen.

Geen ontzag, geen fijngevoeligheid in het algemeen, toch?

Fijnbesnaarde komieken, die niemand bekritiseren, wie zijn dat nog?

De meesten durven niet meer.

1 Reactie
PauI_Spijkers
PauI_Spijkers17 okt. 2024 - 21:39

YouTube teeuwen

Mirzas
Mirzas
17 okt. 2024 - 10:54

Altijd als ik naar Teeuwen kijk denk ik dat de uitspraak 'gelul van een dronken aardbei' op hem is gebaseerd.

4 Reacties
Nou ja, kijk...
Nou ja, kijk...17 okt. 2024 - 11:55

Wonderlijk. Dan ontgaat u in actuele kwesties toch echt het dieperliggende punt dat hij probeert te maken...

Mirzas
Mirzas17 okt. 2024 - 12:15

Zo diep liggen de punten niet die hij wil maken NJK (ik had eerst meerdere malen het woordje ha opgeschreven, maar ik wil geen dieper liggende punten bij jou raken).

Joop1961
Joop196118 okt. 2024 - 13:54

Net als dit stukje wat jij hier zonodig achter moet laten, .

Mirzas
Mirzas19 okt. 2024 - 13:56

je bedoelt iets te zeggen als ‘wat je zegt ben je zelf’, Joop? Het is al even geleden dat ik die uitspraak hoorde Joop. Ik vond hem vroeger ook al niet heel sterk.

Leit
Leit
17 okt. 2024 - 10:47

ja mensen, voor humor hoef je niet bij links te zijn.

https://www.vice.com/nl/article/waarom-zijn-rechtse-politici-vaak-grappiger-zijn-dan-linkse/

2 Reacties
Nou ja, kijk...
Nou ja, kijk...17 okt. 2024 - 12:04

Klopt. Links stond historisch voor schurend grensverleggend cabaret, ongeremd tegen heilige huisjes aanschoppen weet u nog?

Nu staat het voor kwets-arm tenenkrommend 'middle of the road' humor a la Claudia de Breij.

alweertelaat
alweertelaat17 okt. 2024 - 12:58

Wanneer ik behoefte heb aan humor, zoek ik het theater of de bioscoop op. Voor politieke zaken een politicus. Maar zoals de laatste echte crisis heeft blootgelegd, luisteren rechtse mensen voor wel meer zaken naar politici dan humor.

Ruud 135
Ruud 135
17 okt. 2024 - 9:33

Heb die 45 seconden van Teeuwen bekeken, wat een treurnis, als dit de vrijheid van meningsuiting is.

Nu begrijp ik waarom hij vanaf 2021 niet in het theater staat.

1 Reactie
Soesie
Soesie17 okt. 2024 - 19:08

vind hem een vreselijke vent

vdbemt
vdbemt
17 okt. 2024 - 9:30

Volledig mee eens. Een verhaal van een groot artiest naar een zielig, maar ook gevaarlijk, denkend en handelend mens.

Druzhni
Druzhni
17 okt. 2024 - 9:22
Deze reactie is verwijderd
3 Reacties
BrotherV
BrotherV17 okt. 2024 - 13:29

Dat is al weer een paar jaar geleden hoor. lol

Marka.
Marka.17 okt. 2024 - 19:33

Hans Teeuwen is in die glorietijd blijven steken. In die tijd had geenstijl het nog over moralfags als ze hun tegenstanders wilden wegzetten. Tegenwoordig zijn ze bij geenstijl zelf de moralfags die toeteren dat de wereld ten onder gaat aan decadentie. De wereld is totaal veranderd sinds die uitzending, maar Hans is blijven steken in het verleden met zijn achterhaalde begrippenapparaat. 'Moralfags', 'sjw's, 'virtue signaling' blablabla. Hans rekt de oude frames tot het uiterste uit. Iedereen die de vijand ook maar een vinger geeft is een sjw en doet aan virtue signaling. In werkelijkheid zijn het Teeuwen's eigen volgzame schapen die aan virtue signaling doen door zogenaamd om het lot van de joden te geven. Twee vragen over het midden-oosten en je prikt door die façade heen.

Joop1961
Joop196118 okt. 2024 - 13:56

Eens n Hans talent altijd n Hans talent en dat wat hij heeft hebben er maar weinig , lef !!

Vuurrood
Vuurrood
17 okt. 2024 - 9:20

Gisteren die andere extreem rechtse ophitser genaamd Wierd Duk gezien en gehoord. Wat een mafklapper met zijn leugens en ophitsen. Zelfs Derksen, toch ook niet vies van extreem rechts gelul, vond het te ver gaan en gaf tegengas..

2 Reacties
MGHDamen
MGHDamen17 okt. 2024 - 14:52

Weird Duck met de bek van Donald

Joop1961
Joop196118 okt. 2024 - 13:57

Dat is n totaal ander leeghoofd personage zonder enige vergelijking met Hans .

Who you gone call yeh ... Hans Teeuwen lol!!

Zandb
Zandb
17 okt. 2024 - 8:18

Ontluisterend, hoe Teeuwen hier zijn vrijheid van meningsuiting demonstreert.

2 Reacties
Kootje Schieving
Kootje Schieving17 okt. 2024 - 9:05
Deze reactie is verwijderd
BrotherV
BrotherV17 okt. 2024 - 13:30

Kootje, herstel, "was".

Bruce Stone
Bruce Stone
17 okt. 2024 - 8:10
Deze reactie is verwijderd
kamielchoi
kamielchoi
17 okt. 2024 - 7:35

Volgens mij bedoelt Hansjepansje met de zitplaatsen (dus geen staanplaatsen) in de trein naar het Oosten dat de 'politiek correcte' Joden straks, wanneer een extreme vorm van politieke Islam het land heeft overgenomen, iets minder hard worden aangepakt, maar evengoed worden gedeporteerd. Joodse mensen (zoals Heertje) die zich terecht uitspreken tegen de gruwelen in Gaza, noemt hij naïef, omdat hij denkt dat er een nieuwe Hitler opstaat als we Israël niet onvoorwaardelijk steunen.

Impliciet stelt hij kritiek op Israël gelijk aan jodenhaat, een luie en onjuiste premisse. Bovendien, god verhoede, is de beste manier om jodenhaat aan te wakkeren het gelijkstellen van Israël en het Jodendom, door kritiek op Israël te verbieden. Dat narratief wordt dankbaar uitgebuit door de nazaten van Nasrallah en Haniyeh.

Zo is ons extreem rechts, en zijn aftakelende trekpop Hans Teeuwen, een nuttige idioot van Hamas en Hezbollah.

1 Reactie
IkHelpJeWelEven
IkHelpJeWelEven17 okt. 2024 - 10:46

Je 2e alinea klopt niet. "kritiek op Israël gelijk [stellen] aan jodenhaat" is nou net wat Netanyahu doet.

"Dat narratief wordt dankbaar uitgebuit door de nazaten van Nasrallah en Haniyeh" -- 'uitgebuit'? 'aangewezen' ja.

"het gelijkstellen van Israël en het Jodendom" is niet wat Hamas/Hezbollah doen, maar wat Teeuwen cs doen. ("cs" = inclusief Israel zelf). Dus: Teeuwen, Netanyahu: zionisten die stellen "Israel=de joden". Antisemieten.

Nou ja, kijk...
Nou ja, kijk...
17 okt. 2024 - 6:43

Zojuist het clipje ' TalkshowJood' van Hans Teeuwen bekeken.

Is een geniale en pijnlijk rake reactie op het beschamend eenzijdige 'debat' bij Bar Laat.

Heertje is nu niet bepaald representatief voor het dominante Joodse perspectief.

Overigens blijft ironie voor sommigen een lastig te doorgronden vorm van

humor.

5 Reacties
Bruce Stone
Bruce Stone17 okt. 2024 - 8:36

Vertel es. Wat is het dominante perspectief voor mij en wie is voor mij als jood representatief? Bespaar me daarbij uw ''ironie.''

Karingin
Karingin17 okt. 2024 - 8:42

Het was ook geen debat maar een gezamenlijk statement dumb ass. Ik snap dat het voor sommige mensen moeilijk te verteren is, maar er zijn juist héél veel initiatieven tussen Joods/Israëlische en Palestijns/moslim-mensen, zowel in Israël als in Nederland. Dat jij en je rabiaat rechtse maatjes blind achter het CIDI & co. aan lopen moeten jullie weten, maar dat eenzijdige perspectief zie je vooral in de spiegel maat

PauI_Spijkers
PauI_Spijkers17 okt. 2024 - 8:55

Wat is er op tegen dat iemand niet een dominante perspectief representeerd? Macht en success staan niet gelijk aan waarheid of rechtvaardigheid.

vdbemt
vdbemt17 okt. 2024 - 9:24

"Is een geniale en pijnlijk rake reactie op het beschamend eenzijdige 'debat' bij Bar Laat."

WAT beschamend is, is niet in te willen zien dat veelzijdig de walgelijk trieste waarheid besproken wordt.

"Heertje is nu niet bepaald representatief voor het dominante Joodse perspectief. " Heertje is representatief voor de oprecht mee- en invoelende mens. Jouw formulering is wel representatief voor hoe een bepaalde groep mensen over Joden denkt.

kamielchoi
kamielchoi17 okt. 2024 - 10:06

Dat klopt. Het dominante Joodse perspectief is genocidaal :(

Robbin_T
Robbin_T
17 okt. 2024 - 6:28

Je kan ervan vinden wat je wil maar dan moet je wel eerst snappen wat het punt is dat Teeuwen hier probeert te maken. Moet dat worden uitgelegd?

4 Reacties
Bruce Stone
Bruce Stone17 okt. 2024 - 8:52

Nee, als jood hoeft mij niet te worden uitgelegd dat de vergelijking van de terreur waar Israël uit is voortgekomen c.q. de bezetting sinds 1967 met de holocaust een soort aanvraag is voor een psychopathologisch onderzoek.

(wat een hopeloos gepriegel, deze tekstinvoer)

Vuurrood
Vuurrood17 okt. 2024 - 9:15

Dus jij snapt wat Teeuwen bedoelt? Wat let je om het hier uit te leggen? Waarschijnlijk puere lafheid. Bang voor de reacties die jij ongetwijfeld in dat geval gaat krijgen

DaanOuwens
DaanOuwens17 okt. 2024 - 11:09

@ Robbin_T

Jij schrijft: Moet dat worden uitgelegd?

Blijkbaar ontgaat de strekking van de reacties jou. Die mensen begrijpen Teeuwen prima en reageren daar ook op. Dat jij de reacties niet begrijpt lijkt mij niet te herstellen ook niet na uitleg.

Robbin_T
Robbin_T17 okt. 2024 - 11:50

@Vuurrood

Niet zo boos en niet meteen op de man spelen.

Abbie schrijft:

"Dat je jezelf nu een held vindt in de strijd tegen de ‘grote vijand’—je weet wel, die imaginaire hordes moslims en Joden die de wereld zouden overnemen. Zo verward ben je geworden dat je niet eens meer doorhebt dat je, terwijl je zegt te vechten tegen antisemitisme, zelf antisemitische troep uitbraakt. Zitplaatsen in treinen naar het oosten, Hans?"

Hans Teeuwen neemt het juist op voor de Joden en de referentie aan treinen naar het oosten is niet waar hij zelf achterstaat maar wat die zegt dat gaat gebeuren als we hier geen kant voor Israel kiezen.

Wat je daarvan vindt moet ieder lekker zelf weten, maar probeer op zijn minst te snappen wat die zegt voordat je er een heel artikel aan wijdt.

Joop1961
Joop1961
17 okt. 2024 - 6:00

Dus de schrijver van dit artikel uit Marrakech bepaalt dat ik niet meer mag lachen om Hans want dat staat in zijn artikel.

Ik bepaal zelf om wie ik lach en Hans is absurd dat is bij mij al decennia bekent en bij n groot publiek heeft hij zich vaak tegen meerdere zijde durven uitspreken.

Hij zaait geen geweld tegen moslims hij kaart het hypocriete gedrag van vele geloven aan en durft zich bloot te geven.

Wat dit artikel brengt is in mijn ogen toch er voor proberen te zorgen n afkeer te creëren tegen Hans!

Het vrije woord is voor iedereen!

4 Reacties
just29
just2917 okt. 2024 - 8:39

Spot on Joop ! ..

Karingin
Karingin17 okt. 2024 - 8:46

Oh dus een (vrij milde) opinie is nu ook alweer zowel een beperking van jóuw vrijheid als het aanzetten tot "afkeer"..???

Sodemieter toch op met je aanstelleritus

stokkickhuysen
stokkickhuysen17 okt. 2024 - 11:49

Spot on Karingin!

Wat is dat toch dat interpreteren van andermans mening als een soort van instructie.

Mirzas
Mirzas17 okt. 2024 - 12:03

Het artikel uit Marrakech? Is het vertaald dan?

Lach lekker verder hoor Joop, het artikel uit Marrakech doet aan jouw rechten niets af. Het confronteert je alleen met je eigen... Eh... Laat ik ze voorkeuren noemen.

MicroWolf
MicroWolf
17 okt. 2024 - 4:40

Teeuwen was altijd al een racistische en seksistische smeerlap.

PauI_Spijkers
PauI_Spijkers
17 okt. 2024 - 1:48

Ik vond dat Nasra en Heertje voor het amusement gebruikt werden. Maar dat is hun eigen keuze, dat houdt ze bezig en dat vinden ze belangrijk. Teeuwen is zo vol van afgunst. Een lokale dorpsgek meer dan een komiek. Waarom Chalgoum nu eenzelfde soort afkraak tirade moet neerzetten en ook met een verhaal voor afgunst komt is me een raadsel. Dorpsgekken moet je laten. Niet navolgen.

2 Reacties
Nou ja, kijk...
Nou ja, kijk...17 okt. 2024 - 12:15

' Er is geen groot genie zonder een vleugje waanzin' aldus Seneca.

PauI_Spijkers
PauI_Spijkers17 okt. 2024 - 21:45

'Iedereen word ouder' aldus Paul Spijkers.

Vroeger had ie genie. Nu klinkt ie alsof ie telang teveel gedronken heeft.

Kootje Schieving
Kootje Schieving
16 okt. 2024 - 23:27
Deze reactie is verwijderd
1 Reactie
stokkickhuysen
stokkickhuysen17 okt. 2024 - 11:53

Wie vindt het eigenlijk wel leuk om belachtelijk gemaakt te worden? Wat een open deur.

Je laatste zin is (zoals gebruikelijk) een word salad waar Trump jaloers op zou zijn.

Thuiszitter
Thuiszitter
16 okt. 2024 - 20:48

Teeuwen vind ik geen trekpop van wie dan ook. Gaat het over dit filmpje .? Tsja nam hij hier de talkshows niet mee onder vuur ?

1 Reactie
Thuiszitter
Thuiszitter16 okt. 2024 - 20:52

https://m.youtube.com/watch?v=khjh_4UXzNo&pp=ygUYaGFucyB0ZWV1d2VuIGpvZGVuIHRyZWlu

ikdoemaarwat
ikdoemaarwat
16 okt. 2024 - 20:46

Ik vind dit een slappe poging om Hans Teeuwen aan te vallen. De tekst filerend zien we de geijkte beschuldigingen:

- islamofobie

- extreem rechts

- karikatuur

- tragisch figuur

Hans Teeuwen is cabaretier. Geloven op de hak nemen hoort bij cabaretiers. Dat gelovigen zoals Abbie dat beledigend vinden en daarom deze column schrijven is in mijn ogen een compliment voor Hans Teeuwen.

3 Reacties
Karingin
Karingin17 okt. 2024 - 8:48

Teeuwen neemt allang niemand meer op de hak, hij trapt iedereen de grond in. Dat mag jij grappig vinden maar dan heb je al net zo'n giftig gevoel voor humor

just29
just2917 okt. 2024 - 9:02

Nog altijd grappig en zo veel beter dan de kleingeestigheid waar we mee overspoeld worden..

vdbemt
vdbemt17 okt. 2024 - 9:29

Dat jij dit vindt, is natuurlijk totaal geen verrassing.

wimdebok
wimdebok
16 okt. 2024 - 20:04

Zie nu pas de uitzending met Raoul Heertje, hij is emotioneel en slaat de spijker op zijn kop. Wat Hans Teeuwen over Heertje zegt is niet grappig. Teeuwen maar ook Theodor Holman, die zijn nooit over de moord op van Gogh heengekomen, niet onbegrijpelijk. De moslimhaat bij deze mannen kent geen grenzen. Links en de moslims. Lees het parool, dag in dag uit dat gejerimieer van die Theodor Holman. Dat je denkt, laat je behandelen, zou Teeuwen ook moeten doen. Grappig is het allang niet meer, eerder zielig.

9 Reacties
Mark Huysman
Mark Huysman16 okt. 2024 - 20:35

[Teeuwen maar ook Theodor Holman, die zijn nooit over de moord op van Gogh heengekomen, niet onbegrijpelijk]

Teeuwen weet ik niet maar die Holman was volgens mij altijd al een naargeestig rechts mannetje. Ik kan me herinneren dat hij samen met Van Gogh de allesvernietigende op leugens gebaseerde aanval op Irak toejuichte.

Nou ja, kijk...
Nou ja, kijk...17 okt. 2024 - 6:46

U heeft vast wel aansprekende voorbeelden van deze rabiate moslimhaat.

LaBou
LaBou 17 okt. 2024 - 6:49

ik heb die teeuwen eerlijk gezegd nog nooit grappig gevonden.

Leit
Leit17 okt. 2024 - 8:31

labou, dat is vast wederzijds. Maar dat is ten overvloede.

Karingin
Karingin17 okt. 2024 - 8:49

Ga je dat zitten lezen?? Ik sla hem al jaren bewust over, ik laat mijn dag niet verpesten door dat giftige geblaat

LaBou
LaBou 17 okt. 2024 - 10:24

"dat is vast wederzijds. "

Ach jochie toch. Je kon het niet laten hé, wieowie? Die onderbuik moest die ruft kwijt. Heb je eigenlijk al een nieuwe alias bedacht. Want deze wordt ondertussen wat oudbakken.

Gerygrr
Gerygrr17 okt. 2024 - 11:52

“de moslims”……

Er zijn bij elke religie zowel goeden als kwaden.

Ook onder moslims zijn er verlichte gelovigen en extreme gelovigen.

Wat extremisten doen en deden moet ten allen tijde besproken en bestreden worden.

Oorlogsslachtoffers of hun nakomelingen vertellen over het kwaad dat oorlog heet.

Holman heeft die achtergrond, ouders met diepe trauma’s uit hun oorlog, die van het Jappenkamp.

Daders veranderen van religie en nationaliteit hun misdaden zijn identiek.

Je verandert de ander in een minderwaardig wezen, dat je mag vermoorden martelen, verkrachten.

Waarom heeft de een wel recht op doorwerkend trauma en de ander, Holman niet?

Hoe kunnen we dat benoemen?

Leit
Leit18 okt. 2024 - 5:58

labou, dan vind ik Teeuwen toch leuker. En dat is knappe prestatie. Want Teeuwen is vreselijk.

LaBou
LaBou 18 okt. 2024 - 16:08

Zal allemaal wel wieowie maar je ontwijkt mijn vraag: wanneer kom je met een nieuwe alias ter vervanging vavan deze veroudeverouderde. Of wacht: jij ruft wel veel maar drukt je snor als het op antwoorden aankomt.

NoSapiens
NoSapiens
16 okt. 2024 - 19:20

Jammer teloorgang van een intelligente talentvolle man.

BrotherV
BrotherV
16 okt. 2024 - 18:34

Heeft hij ook niet iets te maken met dat extreem rechtse Nieuw Links?

3 Reacties
JohnVKR
JohnVKR16 okt. 2024 - 20:06

Who knows. Nieuw Links en Extreem Rechts zijn inderdaad inwisselbaar.

Campanula
Campanula17 okt. 2024 - 8:03

Is dat niet Vrij Links? Socialisme tegen buitenlanders, islamieten en queers. Benepen gedoe onder een suikerlaagje van geveinsde gelijkheid . Dan heb ik 10 keer liever socialisme voor alle mensen en woke.

BrotherV
BrotherV17 okt. 2024 - 13:36

Campanula, je hebt gelijk.

Nou ja, kijk...
Nou ja, kijk...
16 okt. 2024 - 18:26

[Waar je ooit de vrijheid van meningsuiting verdedigde met humor en lef, ]

Dat doet hij IMHO nog steeds, als een van de weinige hedendaagse cabaretiers durft hij alles te ridiculiseren.

Zou hij als linksmens bepaalde religies in de luwte moeten houden?

Staat nog steeds op eenzame hoogte...

3 Reacties
BrotherV
BrotherV16 okt. 2024 - 21:37

"eenzame hoogte". Laat je nakijken. Niemand kan meer om hem lachen zoals vroeger.

Campanula
Campanula17 okt. 2024 - 8:08

Natuurlijk niet, maar doseren en grappen maken vanuit verschillende invalshoeken is niet aan hem besteed.

Zandb
Zandb17 okt. 2024 - 8:16

Nou ja, zeg

U vindt dat Teeuwen de VvMU hier verdedigt, door te stellen: "Ben jij jood en heb je de schurft aan Israël......" als het mensen gaat die serieus hun mening kenbaar maken.

Je verdedigt de VvMU door te 'ridiculiseren'. En dat doe je door te stellen, dat wanneer iemand van mening bent dat Israël genocide pleegt en of/een apartheidsstaat is, die iemand alleen maar hard schreeuwt: "genocide" en "apartheidsstaat". Waarmee hij er aan bijdraagt dat uiteindellijk treinen de joden weer naar het oosten vervoeren: "Maar als beloning, ben jij verzekerd van een zitplaats!".

Je verdedigt de VvMU, wanneer je meent dat "voor het beeld knikkend hoofddoekje tegenover de talkshow-jood wordt gezet".

Wanneer ik die talkshow-jood was of de organisator van die talkshow, dan zou ik aangifte doen. De VvMU is een groot goed. En die moet beschermd worden. Ook tegen zogenaamde kritische cabaretiers die blijkbaar de schurft hebben aan joden met een afwijkende mening. En tegen knikkende hoofddoekjes.

Peterrr.
Peterrr.
16 okt. 2024 - 18:08

Ik heb de clip van Hans Teeuwen gezien en denk dat Abbie Chalgoum niet begrepen heeft wel punt Teeuwen wilde maken. Op een grove manier maakt hij duidelijk wat het niveau van de talkshowtafels volgens hem is. Tja, met die mening kun je het oneens zijn, maar om hem dan weg te zetten als een trekpop van extreem-rechts, dan begrijp je het in mijn ogen niet.

14 Reacties
JohnVKR
JohnVKR16 okt. 2024 - 20:05

Ik heb de video niet gezien maar dat Hans Teeuwen een racistische rechts-extremist is dat weten we al heel lang.

Peterrr.
Peterrr.16 okt. 2024 - 20:08

Dan zou ik die clip maar eens bekijken en me daarna vertellen wat er rechts extremistisch aan is. Ik zag het niet.

Lopez
Lopez17 okt. 2024 - 0:32

@Peterrr3

[Tja, met die mening kun je het oneens zijn, maar om hem dan weg te zetten als een trekpop van extreem-rechts, dan begrijp je het in mijn ogen niet.]

Ik vrees dat u het bent die het niet begrijpt. Het gaat Teeuwen om Raoul Heertje, die samen met Ramsey Nasr een verademing was aan 'de talkshowtafel'. Eindelijk een doortimmerde visie op hoe je vrede kunt bereiken. Extreem-rechts flipte over de hele linie. Teeuwen, Wierd Duk, Esther Voet, Bart Schut - het tinnef dat zweert bij geweld en nog meer geweld - staken elkaar met walgelijke typeringen van 'excuusjood' Heertje naar de kroon; een Jood die niet hun extreme en ongure visie deelt moet z'n kop houden.

@JohnVKR

Zie de bagger van Teeuwen hier: https://x.com/Radlab72/status/1846545496845799760

Olav Meijer
Olav Meijer17 okt. 2024 - 1:17

@ Lopez:

Goed gezegd, want zo is het helaas.

Bij een verkiezingsbijeenkomst in Utrecht in 2010 heb ik Theo Maassen nog gecomplimenteerd wegens zijn effectieve aanpak van Rutte (nog net geen premier), die toen aan tafel zat in een tent op het Rechtbankplein. Later zag ik hem steeds verder afglijden.

PauI_Spijkers
PauI_Spijkers17 okt. 2024 - 1:38

"Eindelijk een doortimmerde visie op hoe je vrede kunt bereiken."

Pardon?

Hoe komt het dan dat er al geen vrede is? Ze hadden wat ieder wat wensen en oordelen. Heertje had het er over dat 'de wereld' (wie en wat en hoe is dat dan?) ergens voor moest gaan zorgen. Iedereen kan zeggen dat ze willen dat iedereen lief is tegen elkaar en elkaar de ruimte geeft. Dat doen we ook dagenlijks. En sommige mensen hebben het dan over anstracte ideeen en geven dat een verbeelde macht, zoals 'de wereld'. Dat is een wens. Niet een plan of een actie. Dat stopt de oorlog niet.

Nou ja, kijk...
Nou ja, kijk...17 okt. 2024 - 7:19

@ Olav

Dit artikel gaat over Hans Teeuwen en niet over Theo Maassen!

Zijn wel beide Brabanders en hebben grappen gemaakt over de islam. Verklaart waarschijnlijk de verwarring..

wimdebok
wimdebok17 okt. 2024 - 7:32

@lopez Je noemt wel een paar namen op, het zijn stuk voorbeelden van mensen die Israel gebruiken voor hun anti Islam retoriek. Esther Voet en Schut dat zijn twee gevallen apart. Beiden stemmingmakend.

Karingin
Karingin17 okt. 2024 - 8:52

Hoe komt het dan dat er nog geen vrede is, en dat verwijt je Raoul Heertje?? Maar verder gaat het wel goed met je...?

Zandb
Zandb17 okt. 2024 - 13:35

Peter

Flauwe kul.

Teeuwen heeft het over over de jood die zich leent voor kritiek op Israël. Dat hij daarmee impliciet bepaalde talkshows een veeg uit de pan geeft, dat is niet het meeste stuitende van dit filmpje. Het meest stuitend is dat Teeuwen meningen van 'wie kritiek heeft op Israël' maar in ieder geval van joden die dat hebben, volkomen uit haar verband trekt en dat hij die kritiek het gevolg laat hebben, dat er straks weer treinen met joden - de nuttige idioten hebben 'slechts' een zitplaats, ma.w. die hebben slechts hun ondergang bewerkstelligt! - gaan rijden.

Lopez
Lopez17 okt. 2024 - 14:48

@Paul_Spijkers

[Hoe komt het dan dat er al geen vrede is?] 

Heeft u het gesprek met Ramsey Nasr en Raoul Heertje wel beluisterd? Dan zult u toch gehoord hebben dat Israël iedere vorm van vrede in de weg staat en door de internationale gemeenschap gedwongen zal moeten worden ofwel zijn militairen en kolonisten uit de bezette gebieden weg te halen ofwel de Palestijnen gelijke rechten toe te kennen in het hele gebied tussen de rivier en de zee. 

Lopez
Lopez17 okt. 2024 - 14:49

@Paul_Spijkers

[Hoe komt het dan dat er al geen vrede is?] 

Heeft u het gesprek met Ramsey Nasr en Raoul Heertje wel beluisterd? Dan zult u toch gehoord hebben dat Israël iedere vorm van vrede in de weg staat en door de internationale gemeenschap gedwongen zal moeten worden ofwel zijn militairen en kolonisten uit de bezette gebieden weg te halen ofwel de Palestijnen gelijke rechten toe te kennen in het hele gebied tussen de rivier en de zee. 

Peterrr.
Peterrr.17 okt. 2024 - 18:08

@Karingin, op wie reageer je eigenlijk? Als het op mij is, leg me eens uit hoe je erbij komt dat ik kritiek op Raoul Heertje heb?

@Lopez, prima dat je wat Teeuwen zegt onsmakelijk vindt, maar dan ben je niet meteen een trekpop van extreemrechts. Daar gaat het mij om.

Ik hoorde Wierd Duk gisteren bij VandaagInside, wat hij zei vond ik een stuk schokkender. Zelfs Johan Derksen corrigeerde hem. Dat wil wel iets zeggen!

@Zandb, de vraag is... ben je dan een trekpop van extreemrechts, of mag Teeuwen ook zijn eigen mening hebben over deze kwestie? En als die mening niet overeenkomt met het gedachtegoed van jou en anderen, ben je dan meteen een fout mens?

PauI_Spijkers
PauI_Spijkers17 okt. 2024 - 21:47

Lopez, dus, geen doorgetimmerde visie waarmee vrede mee te berijken is. Gewoon wat oordelen en wensen.

PauI_Spijkers
PauI_Spijkers17 okt. 2024 - 21:57

(Lopez, zulke meningen worden al sinds 1950 verkondigt. Er is nul kans op wat je nu zegt. Wat Nasr ook beaamde)

Rolle_doepel
Rolle_doepel
16 okt. 2024 - 18:05

Hans Teeuwen, de rechtse lul waar linkse meisjes helaas niet van houden. Heeft daarom alleen extreemrechtse, misselijkmakende “humor”.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je hieronder gratis aan voor Joop NL. Iedere donderdag een selectie opvallende nieuwsverhalen, opinies en cartoons in je mailbox.

BNNVARA LogoWij zijn voor