GroenLinks heeft met behulp van crowdfunding een minuut zendtijd gekocht in het reclameblok vóór de uitzending van Pauw op woensdagavond. In die uitzending gaan Mark Rutte en Thierry Baudet met elkaar in debat. In de mail voor de crowdfundactie sprak GroenLinks zich uit tegen het ‘schijndebat’ en zei dat de uitzending van Pauw ‘de indruk wekt dat er alleen een keuze is tussen rechts en extreemrechts’.
Aan een reclamespotje van een minuut in het blok voorafgaand aan Pauw kleeft een prijskaartje van 3667 euro, zo weet het AD te melden. GroenLinks wist echter binnen een dag ruim 30.000 euro binnen te halen. Meer dan genoeg voor de zendtijd dus. Het restant van het opgehaalde geld gaat volgens de partij naar de productiekosten van het spotje en een online-advertentiecampagne.
Vooruitlopend op het reclameblok en het debat heeft GroenLinks de advertentie inmiddels al gedeeld via sociale media: