Sfeerfoto van Joop
Joop
Joop

GGD: drie weken quarantaine na contact met apenpokkenpatiënt

Advies geldt als voorzorgsmaatregel
Joop

Graaiende ING-bankier: 'Ik ben moedig'

  •  
07-05-2015
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
ING_300.jpeg
Topman van door staat geredde bank moet zien rond te komen van 1,6 miljoen
ING-topman Ralph Hamers verdedigt zijn loonsverhoging van bijna 30 procent, omdat het loon onder de streep uiteindelijk 20 procent minder is dan hem ooit is beloofd. ‘Het getuigt juist van moed dat ik een verlaging van 20 procent accepteer’
Tijdens de presentatie van de jaarcijfers reageert Hamers voor het eerst op de beloningsdiscussie bij ING en ABN Amro. Het vaste salaris van de ING-topman stijgt dit jaar met 360.000 euro van 1,27 miljoen euro naar 1,63 miljoen euro. 
Bij ING zijn ze niet van plan om afstand te doen van de loonsverhoging. ‘ING is een internationaal bedrijf waar we ook internationale mensen voor nodig hebben,“ zegt Hamers.’ Dus moeten we ook goed kijken naar wat er betaald wordt in andere omgevingen.
Emotionele discussie 
De vakbond CNV heeft nog niet gereageerd op de recente uitspraak van de ING-topman maar waren eerder wel ziedend over de aangekondigde loonsverhoging van de top van ING.’De top van ING en Nationale Nederlanden zichzelf weer ouderwets goed beloont’ enn noemden de maatregel ‘schaamteloos’. De graaicultuur lijkt terug van weggeweest aldus de CNV. NOS.nl:  ING-topman: loonsverhoging getuigt van moed

Meer over:

economie, nieuws

Praat mee

Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.

avatar

Reacties (63)

bEngel2
bEngel27 mei 2015 - 11:36

[...'Het getuigt juist van moed dat ik een verlaging van 20 procent accepteer'...] Volledig van het padje af.

phoosterhuis
phoosterhuis7 mei 2015 - 11:36

Het grootste gajes zit nog steeds buiten de gevangenis.

neutralist
neutralist7 mei 2015 - 11:36

Tja moeten we hier verrast over zijn? Nee toch? Haha wat een kuiken. En de woordvoerders mogen de rommel opruimen. Arme drommels.

kdekooter
kdekooter7 mei 2015 - 11:36

Kunnen er nog wat feiten bij: - hoeveel "internationale mensen" zijn er bij ING in dienst? - hoeveel medewerkers van ING zijn er sinds de crisis weggekocht door buitenlandse banken? - hoe lang heeft de heer Hamers zelf in zijn carrière voor een buitenlandse bank gewerkt?

SjoukeBoonstra
SjoukeBoonstra7 mei 2015 - 11:36

ING, was dat niet de bank die zo graag betalingsgedrag van hun klanten wilde verkopen aan de hoogste bieder maar daar maar van teruggekomen is omdat dat volgens de wet nog niet mag? En dat is nu dus ook de bank die zulke dure internationale mensen in dienst heeft dat de directeur wel een vette salarisverhoging moet hebben omdat hij toch het hoogste salaris van het hele bedrijf moet hebben, dat snapt een kind.... Wel jammer dat ik geen rekening bij die bank heb. Zou je ook mogen doneren? Gewoon zo nu en dan wat geld naar binnen gooien in een discrete envelop?

meijerlahn
meijerlahn7 mei 2015 - 11:36

Kijk, hier zouden Wilders en zijn rechts extremistische vrienden nou eens echt mee kunnen scoren: "Minder... minder.... minder.... roofkapitalisten."

FrankTalker
FrankTalker7 mei 2015 - 11:36

Hou toch op zeg. Banken en hun medewerkers zouden 20 jaar lang niets moeten zeggen in de pers, en netjes onder een steen moeten kruipen. Ze houden zelf willens en wetens de economische groei tegen. En zijn totaal overbodig. Kan niet wachten tot er een andere simpelere manier komt om centjes van punt A naar B te krijgen. Want in deze simpele taak falen ze nog regelmatig ook. En geld uitlenen doen ze al bijna helemaal niet meer.

msj_meijerink
msj_meijerink7 mei 2015 - 11:36

Yuck, wat een engerd.

vriest
vriest7 mei 2015 - 11:36

Hij noemt zich moedig ,nou de genen die moedig zijn in deze maatschappij zijn de genen die dagelijks proberen het hoofd boven water te houden en niet kopje onder te gaan . Zij zijn de moedigen met een inkomen vele malen minder ,en waar zonder enige afspraak jaarlijksop gekort word . Maar ook deze zich zelf boven de rest geplaatste GRAAIER vind zich ook nog moedig volledig van de wereld mentaliteit .

1thing
1thing7 mei 2015 - 11:36

Waarom werd die schuld aan ons a.s.a.p. ingelost!?

Jan de Kort
Jan de Kort7 mei 2015 - 11:36

Dit artikel zegt eigenlijk alles... http://www.ftm.nl/column/waar-zijn-de-toptalenten-van-abn-amro-commissaris-rik-van-slingelandt/

Schermnaam
Schermnaam7 mei 2015 - 11:36

Het is ook best moedig om een salaris van 1.6 miljoen te verdedigen in misschien wel het meest verachte beroep op aarde.

Le Chat Botté
Le Chat Botté7 mei 2015 - 11:36

Marktprijs: prijs gebaseerd op het marktmechanisme. Marktmechanisme: fictief mechanisme dat voorschrijft dat de prijs van een goed of dienst niet gebaseerd is op een aantoonbare waarde, maar op een door belanghebbenden pervasief geëvangeliseerde combinatie van bullshitfactoren.

ElChe
ElChe7 mei 2015 - 11:36

Als baas van het slijk der aarde houd je dus ook van drek. Dat is dus je waarde als mens wanneer je zo verslaafd bent aan dit soort economische uitwerpselen.

MikeJohn
MikeJohn7 mei 2015 - 11:36

Jezelf moedig noemen is in dit verband inderdaad moedig. Einde dit jaar, na het imploderen van de zoveelste, door deze heren gecreeerde bubble, mogen we hen weer afkopen met miljarden staatssteun. Met belastinggeld van ons laffe werknemers, die al 15 jaar koopkrachtverlies, salarisbevriezing en arbeidsrecht verlies moeten slikken. Chapeau, Heren. Neem nog een glaasje champagne. En vergeet niet te declareren.

opmerker
opmerker7 mei 2015 - 11:36

Wat een zelfoverschatting. Zet hem maar bij het grof vuil want hij stort mede ons land in de ellende. Bank afsplitsen moet dus. Alleen dan hebben we er geen last meer van. Een staatsbank, laat me niet lachen. Het geeft aan dat de politiek een zoethoudertje voor het volk is geworden. Dit moeten we niet pikken.

MOJOMAN
MOJOMAN7 mei 2015 - 11:36

Die salarissen zijn alleen acceptabel als de heren dan ook hoofdelijk aansprakelijk kunnen worden gesteld voor eventuele verliezen als gevolg van een risicovolle bedrijfsvoering. Dan ben je een held. Nu ben je een pantoffelheld, Ralph Hamers !

Alienvspredator
Alienvspredator7 mei 2015 - 11:36

Wat ik ook zo moedig vind is al die flexwerkers er nog snel ff uitgooien

Meta Foor
Meta Foor7 mei 2015 - 11:36

1 keer pissen kost de klant dus 80 euro

Rode druppel
Rode druppel7 mei 2015 - 11:36

Prima. Als boontje om zijn loontje komt AUB niet jammeren. De afrekening volgt onherroepelijk, bij de volgende crash. Ik zou niet graag in zijn schoenen staan.

adriek
adriek7 mei 2015 - 11:36

"Dus moeten we ook goed kijken naar wat er betaald wordt in andere omgevingen." Heel goed. Maar dan niet alleen omhoog kijken! "Hij benadrukt dat hij niet zelf over de loonsverhoging beslist, dat doet de raad van commissarissen." Ach ja... het vriendjesnetwerk... als jij mijn rug wast, was ik de jouwe. Als de baas een echte held is laat hij zijn personeel zijn salaris bepalen!

Armagaddon
Armagaddon7 mei 2015 - 11:36

>>> Doordenkertje....en ernstig politiek verwijt....!!! >>> Dit soort van onverantwoordelijke onmaatschappelijke en stuitend gedrag hebben wij aan onze politici die bergen boter op hun hoofd hebben. >>> Aan hun deze politici te danken die zich laat ringeloren( via lobbyisten) en zelf verweven zijn met de uiterst opportunistische mentaliteit van de grootmachten van economie, bancaire en financieele syndicaat van graaiers...

Gogol
Gogol7 mei 2015 - 11:36

Als hij dat echt gelooft getuigt het slechts van psychopathie. Walgelijk.

JanB2
JanB27 mei 2015 - 11:36

'De totale compensatie voor de top van de bank is nu 5 procent lager dan voor de crisis.' Gevoel voor getallen hebben de bankiers dus nog steeds niet. Wat een kneuzen! Het bewijs dat hoge salarissen geen garantie bieden voor kwaliteit.

Anroid7
Anroid77 mei 2015 - 11:36

De markt beloont blijkbaar mensen die zo kundig zijn dat ze miljarden verliezen maken met een salaris van een miljoen of 2 uhum.

vriest
vriest7 mei 2015 - 11:36

Hedenmorgen zegt deze moedige ,en schijt aan de rest hebbende dat de spaarrente nog wel verder omlaag kan . Ja indien ik moedig ben en akkoord ging met minder kan u als spaarder ook nog wel met minder .Zodat u zich schaart aan de zijde van de moedigen .

phoosterhuis
phoosterhuis7 mei 2015 - 11:36

Het stinkt ontzettend bij de ING. De bakken stront die ze nu terecht over zich heen krijgt, doet die geur nog enigszins verbloemen. Kun je nagaan hoe erg het is. Overigens niet alleen bij de ING. De ABN-AMRO en de RABO doen er niet voor onder.

[verwijderd]
[verwijderd]7 mei 2015 - 11:36

Ik heb met hem te doen. Rond zien te komen van 1,6 miljoen, menigeen zou het niet redden.

1 Reactie
lembeck
lembeck7 mei 2015 - 11:36

Hij is inderdaad erg zielig natuurlijk. KUCH.

rbakels
rbakels7 mei 2015 - 11:36

Blijkbaar is dat de "marktprijs" voor zo'n bankier. Dat de ING door de staat gered moest worden laat juist zie dat het managen van zo'n bank waarachtig geen sinecure is: hij moet niet te veel risico nemen maar wel voldoende - ter wille van een gezonde groei. Overigens gaat het grootste deel van het inkomen van deze man naar de belastingen - die er leuke dingen voor kan doen voor linkse mensen.

2 Reacties
dino_radja
dino_radja7 mei 2015 - 11:36

nee, het grootste gedeelte houdt hij zelf. Belachelijk dat de inkomstenbelasting tegenwoordig zo laag is voor dit soort graaiers. Er moet z.s.m. een 100% belastingschaal komen voor het gedeelte van het inkomen boven de balkenende norm.

edgarmat
edgarmat7 mei 2015 - 11:36

@Frits: "die er leuke dingen voor kan doen voor linkse mensen." Ach, zolang de rechtse mensen er het meeste van profiteren, neem ik jou deze uitspraak maar niet kwalijk. Je weet niet beter, denk ik dan maar... ;-)

CliffClavin1993
CliffClavin19937 mei 2015 - 11:36

Ralph Hamers is een edelmoedig, en bescheiden man. Laten wij allen een voorbeeld aan hem nemen. Hij kan het in zijn hart vinden om behoorlijk minder comfortabel te leven, dan dat hem ooit in het vooruitzicht gesteld is. Hij aanvaardt dat berustend. Persoonlijk vind ik dat hij de juridische weg zou moeten kiezen. Hij heeft namelijk recht op een aanzienlijke schadevergoeding. Hij kan de schuldigen aan die immense verlaging van 20% persoonlijk aansprakelijk stellen, wegens door hem ondervonden: 'gederfde levensvreugde'. Dat is nogal wat. Het zal je maar overkomen, zo een tegenvaller. Als een uitkeringsgerechtigde zo iets overkomt, dan kan die dakloos worden, en veel ander leed onvervinden, en dan heb ik het over maar, zeg, € 200,-- per maand, een schijntje, je kunt er net een kist Cohiba's van kopen, maar dat is het dan ook. Hamers levert natuurlijk een veelvoud van dat bedrag in; hij verliest ook aan aanzien bij zijn buitenlandse collegae, bijvoorbeeld die in de Londense City. Misschien kan hij nu ook geen Bentley meer rijden, en zal hij met minder genoegen moeten nemen. Dat is misdadig, het moedwillig benadelen en vernederen van een ware steunpilaar van het bankwezen en de economie van Nederland.

2 Reacties
lembeck
lembeck7 mei 2015 - 11:36

Inderdaad, Hamers levert een veelvoud daarvan in, Frank, maar dan nog kan hij een bijzonder luxueus en zeer riant leven leiden, terwijl de bijstandsgerechtigde niets meer kan... huur niet meer kan betalen, niet meer kan eten, zich iet meer warm kan houden, geen Eigen Risico meer kan betalen. Kortom... 200 euro is zelfs minder dan daklozen beuren per maand. Verschil is natuurlijk dat de heer Hamers onmisbaar is en een onaanraakbare niets waard is... C knop UIT

Brauswasser
Brauswasser7 mei 2015 - 11:36

Laten wij allen een voorbeeld aan hem nemen. Wordt een beetje lastig met jou inkomen.

Stefan1973
Stefan19737 mei 2015 - 11:36

Het is inderdaad een lastige materie. Ze hebben een internationaal opererend bedrijf waar in verschillende landen de salarissen in de financiële branche (veel) hoger liggen dan in Nederland. Bij de buitenlandse werknemers in de UK en de VS is het lastig te moeten zeggen dat de salarissen aangepast moeten worden aan de Nederlandse standaard. En aangezien dat bijna niet mogelijk is krijg je al snel de situatie dat de werknemers meer verdienen dan de hoogste baas, waarvan het salaris wel aan de Nederlandse norm is aangepast.

2 Reacties
dino_radja
dino_radja7 mei 2015 - 11:36

en wat is er mis met die situatie?

bEngel2
bEngel27 mei 2015 - 11:36

[...En aangezien dat bijna niet mogelijk is krijg je al snel de situatie dat de werknemers meer verdienen dan de hoogste baas, waarvan het salaris wel aan de Nederlandse norm is aangepast....] en ook in die landen bestaan er capabele managers die het voor minder doen. Je kan kiezen uit een wereldbreed aanbod.

Warren2
Warren27 mei 2015 - 11:36

Moedig = ik zag laatst een filmpje van een CEO die zijn salaris naar 70.000 per jaar verlaagde, en het loon van zijn personeel naar hetzelfde bedrag verhoogde. DAT is moedig.

1 Reactie
lembeck
lembeck7 mei 2015 - 11:36

Hijzelf zag dat zeker niet zo. Hij vond het normaal en kon volgens eigen zeggen nog steeds heel goed van rondkomen. Dat is geen moed, maar realiteitszin.

Sternenstaub
Sternenstaub7 mei 2015 - 11:36

Een pathologisch narcist kent geen zelfreflectie, en dus geen schaamte, en verandert zijn gedrag niet. Lieden met dat desastreuze profiel, beheren, of juister, beheersen nota bene de financiële sector. We hebben de crisis te danken aan hun anti-sociale gedrag, en ze hebben niets geleerd. Dat ze ondanks hun morele falen toch hun positie blijven behouden, hebben we te danken aan de neoliberale politiek die Den Haag beheerst, want die kent ook geen zelfreflectie, en dus geen schaamte, en handhaaft daarom blind een foute koers, die van de bankiers inbegrepen. Zakkenvullen is heilig, en zakkenvullers zijn zalig verklaard, ook als onderaan hun wolkenkrabbers de wereld van gewone mensen in brand staat door hún egoïsme en arrogantie. Dat toont waarom we niet snel genoeg van de neoliberalen af kunnen komen, want zij faciliteren dit allemaal. Zelfverrijking ten koste van iedereen en alles, is immers de kern van hun gestoorde ideologie.

1 Reactie
JanB2
JanB27 mei 2015 - 11:36

Een pathologisch narcist kent geen zelfreflectie, en dus geen schaamte, en verandert zijn gedrag niet Precies. Goed mogelijk dat we dat hier zien.

[verwijderd]
[verwijderd]7 mei 2015 - 11:36

Ik kan maar niet begrijpen waarom het steeds meer moet worden? Een half miljoen, 7,5 ton , 1 miljoen etc je zit toch op een geven moment aan een plafond wat betreft je uitgavenpatroon. Het verschil tussen een half miljoen en een 1 miljoen per jaar is toch veel en veel kleiner dan het verschil tussen 50.000 en 100.000 euro in besteedbaar inkomen. Een half miljoen per jaar is zo vreselijk veel geld en waar komt die drang vandaan van meer, meer, meer? Ik denk wel dat mensen met deze mentaliteit gedreven worden door hun ego en narcistische trekjes hebben en daarom absoluut niet geschikt om topposities in te nemen bij bedrijven die ook maatschappelijke verplichtingen hebben zoals banken. Maar schijnbaar is narcisme een vereiste om op deze posities te komen gezien de vele schandalen en schofferingen richting de burger.

2 Reacties
Gogol
Gogol7 mei 2015 - 11:36

" Ik kan maar niet begrijpen waarom het steeds meer moet worden?" Omdat voor mensen die denken als dhr Hamers het nooit genoeg is. Als ze 100 keer modaal verdienen, is het niet genoeg, want er is altijd iemand die meer verdient. Als ze 100.000 keer modaal verdienen, is er nog steeds iemand die meer verdient. Zolang er iemand is die meer verdient dan zij, is het nooit genoeg. Mensen als dhr Hamers kijken naar wat ze niet hebben en zijn dus nooit gelukkig.

lembeck
lembeck7 mei 2015 - 11:36

Dit legt het wel uit, Jos: https://www.linkedin.com/pulse/money-breeds-prerequisite-startup-rey-tamayo Money breeds money.

Sternenstaub
Sternenstaub7 mei 2015 - 11:36

In reactie op Frits Jansen, do 07 mei 2015 14:17 "Overigens gaat het grootste deel van het inkomen van deze man naar de belastingen - die er leuke dingen voor kan doen voor linkse mensen." ___ "Leuke dingen voor linkse mensen"? Wat een idiote frame. Financiert hij niet het asfalt waarover met name de Jaguars en Bentleys van dit soort rechtse "heiligmannen" ongestoord dienen te kunnen zoefen, liefst op een aparte rijbaan en zonder stoplichten? Wat alleen dankzij links geen realiteit is. Financiert dit soort goedheiligman niet de dure gemeentelijke prestige-projecten die - midden in de crisis - vooral de eigen rechtse Rotary-kringen ten goede komen, terwijl de rest van gemeenschap in meerdere opzichten de prijs voor hun eigenwaan betaalt? Dat is helaas de realiteit in gemeenten waar rechts het voor het zeggen heeft. De realiteit van rechtse scheef-financiering, verspilling en sociale schade, niet van "leuke dingen voor linkse mensen".

2 Reacties
lembeck
lembeck7 mei 2015 - 11:36

:-)) Psies.

WendyB2
WendyB27 mei 2015 - 11:36

En als je dan links rijdt op de snelweg met de maximumsnelheid ook nog een boete krijgen voor 'onnodig links rijden' omdat je de te hard rijdende patjepeeërs in de Mercedessen in de weg zit. Overigens is de Rotary een ideële, sociale organisatie van, zeg maar, de fatsoenlijke rijken. Ik denk niet dat deze graaiende ambtenaar iets snapt van de doelstelling van de Rotary. "Het motto van Rotary is "Service above Self", waarmee wordt bedoeld: je eigenbelang ondergeschikt maken aan dat van de maatschappij." http://nl.wikipedia.org/wiki/Rotary_International

ElChe
ElChe7 mei 2015 - 11:36

Hoeveel mensen met een laag salaris gaan er weer eens uit bij de ing?

1 Reactie
lembeck
lembeck7 mei 2015 - 11:36

Te veel ben ik bang.

[verwijderd]
[verwijderd]7 mei 2015 - 11:36

tja, bizondere talenten , bizondere kwaliteiten, bizondere publieke functies etc ... Daar wordt nu eenmaal goed voor betaald; of je nu Ralph Hamers heet, Wim Kok, Lionel Messi, Klaas Knot , Matthijs van Nieuwkerk, etc etc. En dames en heren, afgunst is een slechte raadgever. Ik gun een ieder het beste en wanneer dhr Hamers door de aandeelhouders ( waarvan de meesten pensioenfondsen ed zijn : vertegenwoordigers namens u en mij dus ) deze beloning toegekend is, is dat een juist en democratisch proces.

3 Reacties
edgarmat
edgarmat7 mei 2015 - 11:36

@Marius: "tja, bizondere talenten , bizondere kwaliteiten, bizondere publieke functies etc ... Daar wordt nu eenmaal goed voor betaald; of je nu Ralph Hamers heet, Wim Kok, Lionel Messi, Klaas Knot , Matthijs van Nieuwkerk, etc etc." Als je bijzondere talenten of kwaliteiten hebt, ja dan verdien je vaak veel geld. Niks mis mee. Maar welke bijzondere talenten of kwaliteiten bezit meneer Hamers, behalve zichzelf voor schut zetten? Oh ja, het talent om de juiste vrindjes te hebben. Meer niet. En dan het adagium dat ze zulke salarissen moeten hebben om de juiste (buitenlandse) mensen te krijgen, is natuurlijk belachelijk. Mensen uit het buitenland willen helemaal niet in het kleine Nederland werken voor dit soort functies. Daarnaast waarom zou een topman 50 tot 100x het laagste salaris in het bedrijf moeten krijgen? Heeft die dan ook 50 tot 100x zoveel risico als degene die het laagste salaris verdiend? Nee, natuurlijk niet. Zeker niet bij een bank; daar wordt het risico door de belastingbetalers gedragen. En krijgt daarna schouderklopjes van zijn vrindjes. Oh, en afgunst? Nee. Van mij mag iedereen krijgen wat ie verdiend. Maar dat is meestal niet...

MOJOMAN
MOJOMAN7 mei 2015 - 11:36

Het is geen afgunst hoor. Het is lichtelijke verbijstering. Voor mij zijn dit de mensen die het grofstoffelijke vertegenwoordigen. Het subtiele is niet jaloers. Eerder geschokt.

Gogol
Gogol7 mei 2015 - 11:36

"Ik gun een ieder het beste en wanneer dhr Hamers door de aandeelhouders ... is dat een juist en democratisch proces. " *Proest* Dat is op zijn best een oligarchisch proces. Als het democratisch was, hadden ook de werknemers en de klanten van de ING een stem. En afgunst? Bepaald niet. Eerder medelijden dat zo'n man zo veel geld denkt nodig te hebben. Ik prijs mijzelf gelukkig dat ik niet zo denk en met mijn rijtjeshuis en tuintje heel tevreden ben. Arme man.

[verwijderd]
[verwijderd]7 mei 2015 - 11:36

1.6 miljoen is internationaal gezien een schijntje. Daar heeft hij wel gelijk in. Verder is het aan de aandeelhouders en de raad van bestuur. Niet mee bemoeien, daar wordt je alleen maar jaloers van.

2 Reacties
MikeJohn
MikeJohn7 mei 2015 - 11:36

Niet mee bemoeien dus. Begrepen, en laat het kapitalisme en de vrije markt haar werking doen. Geen staatssteun, gewoon failliet laten gelijk ieder ander bedrijf. Ralph Hamers in de Bijstand met participatieplicht. Kan hij leren dat 1,6 miljoen geen `schijntje` is, nationaal of internationaal.

lembeck
lembeck7 mei 2015 - 11:36

Dat is de geijkte aanval van rechtse mensen, als anderen vinden dat een inkomen best wat minder mag zijn. Die merkwaardige hoop dat door liefjes te doen over zulke mensen, je mee zult mogen genieten van al dat geld dat zou doordruppelen naar de lagere regionen is ijdele hoop, want dat Trickle DOwn effect bestaat helemaal niet. Juist dit soort mensen zit bovenop zijn centen en zal niet delen. Ook niet met de lieve mensen die ze al dat geld graag gunnen. Veel geld is geen garantie voor een goed presterende CEO. Nog vorige week hoorde ik dat we in dit land uit onze voegen zo'n beetje barsten van jong en vers talent. Als die met minder genoegen nemen en de rijke dikke deuren doen waarmee ze dreigen: vertrekken uit ons land, dan hebben we meer kansen om de honoraria op een normaal peil te houden en toch getalenteerde CEO's te genereren. Jonge mensen verdienen het om verder te komen, maar voorlopig houden grijze mannen tussen 45 en 70 jaar die specifieke banen stevig vast.

WendyB2
WendyB27 mei 2015 - 11:36

Het zijn dit soort talentloze graaiers die er voor zorgen dat de loonkosten teveel gestegen zijn waardoor de werknemers/banen die wél nuttig en productief zijn dusdanig slecht betaald worden dat ze dreigen te verdwijnen. Laten we gewoon alle werknemers met een inkomen van meer dan een ton ontslaan en dan eens zien wie van hen werkelijk onmisbaar is.

1 Reactie
lembeck
lembeck7 mei 2015 - 11:36

As 't ff kan... ja dan... graag!

rikvk
rikvk7 mei 2015 - 11:36

Ralphje, Ralphje toch. Doe dit eens lezen en ga iets doen waar je trots op kunt zijn: https://www.frappant.com/Merk-van-de-maand-Triodos-Bank-.aspx?NL-3-665

1 Reactie
lembeck
lembeck7 mei 2015 - 11:36

Mooi allemaal. Ik was het van plan, maar toe las ik dit: http://www.volkskrant.nl/dossier-archief/rabobank-neemt-klein-belang-in-triodos-bank~a431828/ En nu weet ik niet meer waar ik fatsoenlijk terecht kan. Nadruk op FATSOEN.

henk41948
henk419487 mei 2015 - 11:36

Je geld weghalen bij ING, dat is moedig en helpt!

1 Reactie
lembeck
lembeck7 mei 2015 - 11:36

Maar een butklus! Dat houdt me tegen. En dit ook: http://www.volkskrant.nl/dossier-archief/rabobank-neemt-klein-belang-in-triodos-bank~a431828/