Sfeerfoto van Joop
Joop
Joop

Rutte tracht stikstofbom van Hoekstra onschadelijk te maken

Sigrid Kaag wil draaiend CDA aan afspraken houden
Joop

GGD-testlocatie Urk in brand gestoken uit protest tegen avondklok

  •  
23-01-2021
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Grote politieinzet op Urk
Op Urk hebben jongeren een GGD-testlocatie in brand gestoken uit protest tegen de avondklok. Dat meldt Omroep Flevoland. De jongeren kwamen af op een oproep op sociale media om te komen protesteren. De gemeente Urk was sinds donderdag op de hoogte van de berichten.
Tijdens het protest werd vuurwerk afgestoken en werden autobranden in brand gestoken. Op camerabeelden is te zien hoe een groep jongeren de teststraat ingaat en daar begint met de vernielingen. Even later slaan de vlammen uit de testlocatie.
Ook na ingang van de avondklok om 21.00 uur bleven de jongeren op straat. Volgens Omroep Flevoland had een half uur later de politie nog altijd niet ingegrepen.

Praat mee

Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.

avatar

Reacties (146)

Jozias2
Jozias225 jan. 2021 - 9:54

Zo zie je maar dat door het sluiten van de scholen de jeugd in Nederland heel snel heel dom wordt. Meer serieus: het voordeel van een oververhitte woningmarkt en een tekort aan betaalbare starterswoningen is dat een groot deel van deze jeugd waarschijnlijk nog thuis woont. Ik vind het een gebrek aan opvoeding tot dusver maar zouden we niet alle ouders er op aan moeten spreken dat als hun zoon of dochter om 2100 aanstalten maakt ' even vrienden op te zoeken' ze hun kroost gewoon binnen houden?

1 Reactie
Libertain
Libertain25 jan. 2021 - 11:35

@Jozias, ("...zouden we niet alle (Urkse) ouders er op aan moeten spreken...") Jahoor Jozias, mogelijk bent u niet bekend met het feit dat de wetgever heeft zich reeds over deze situatie uitgesproken - ze krijgen allemaal een berichtje van euro 95 thuis, dat ze met de ouders zelf ter bespreking kunnen brengen. Bij herhaling - was ooit het wetsvoorstel om iets met de hypotheken nog te gaan doen in geval van ouders die geen controle bij hun overlast veroorzakende nakomelingen kunnen doen, kunt u zich dit nog herinneren? Deze situatie gaan we toch niet allemaal lang tolereren?

Wereldburger
Wereldburger24 jan. 2021 - 19:12

URXIT - waarom kicken we urk niet gewoon uit de EU

PVDB2
PVDB224 jan. 2021 - 15:21

We moeten het benoemen werd en word er altijd gezegd. Het is een beetje: dat doet mijn hond of kind niet. Maar wel die van hun. Zoals ik me wel van nog niets zo lang geleden kan herinneren dat een gereformeerde kennis van ons met zijn dochter naar de psycholoog ging omdat zijn dochter zicht niet volgens de christelijke waarden hield waar de vader aan hechte. Maar wel de "andere van betichte dat men teveel door de ouders geknecht werd. Als dje de ervaringen kent weet je dat er vaak de hypocrisie afspat. Dat Urk de meeste SGP stemmen met een hele schare PVV en FVD dat is gebleken bij de laatste landelijke verkiezing. Extreem rechts of ultra conservatief rechts die iets meer overeenkomsten hebben dan je denkt. Maar de kans is groot dat dit weer als baldadigheid word bestempeld, het zijn jongens. Slecht opgevoede jongens waarvan onze extreem rechtse vrienden altijd zeggen als het om de "anderen" gaat dat ze maar naar hun eigen land moeten gaan ondanks dat ze hier geboren zijn. Of het nu over deze jongeren gaat die de politie te lijf gaat of teststraten slopen of niet voor het strafrecht is iedereen in gelijke gevallen gelijke ne moet gelijk berecht worden. Ben benieuw of dat ook gebeurt. Denk overigens niet dat dit tijdens de campagne voor verkiezingen door Geert en Thierry worden behandelt tenzij men natuurlijk hypocriet is. En dat kan je wel aan extreem rechts overlaten.

Khalid3
Khalid324 jan. 2021 - 14:30

Waar is ‘’law and order’’ preek van Wilders; ‘’Willen jullie meer of minder Urkers in Nederland? Dan gaan we dat regelen…’’

9 Reacties
NoahAmber
NoahAmber24 jan. 2021 - 17:04

Willen jullie meer of minder Urkers in Nederland? Laat dat meer maar weg! Stel je voor dat men gaat roepen meer.

RaymondenJoop
RaymondenJoop24 jan. 2021 - 19:33

Rare opmerking. Wat heeft dit met een politiek proces te maken? Bovendien, een Urker is iemand die alleen in Urk woont, anders ben je geen Urker.

MaxMax2
MaxMax224 jan. 2021 - 20:24

@Bijltjesdag 'Het zijn tenslotte witte Nederlandse raddraaiers en tja daar geldt een ander soort recht voor.' Ja dat hebben we in Eindhoven wel gezien, waar ze van 5 meter afstand iemand met een waterkanon in het gezicht spuiten.

Khalid3
Khalid324 jan. 2021 - 20:39

RaymondenJoop@ Het is voor jou een rare opmerking omdat je het niet begrijpt maar gelukkig zijn er anderen die mijn dubbelzinnigheid wel begrijpen.

Nick the Stripper
Nick the Stripper24 jan. 2021 - 23:27

NoahAmber 24 januari 2021 at 18:04 [ Stel je voor dat men gaat roepen meer. ] Dat zou wat wezen! Waar ga je die extra Urkers vandaan toveren?

Nick the Stripper
Nick the Stripper24 jan. 2021 - 23:30

RaymondenJoop 24 januari 2021 at 20:33 [ een Urker is iemand die alleen in Urk woont, anders ben je geen Urker. ] Totdat iemand van buiten roept: " Ich bin ein Urker"

NoahAmber
NoahAmber25 jan. 2021 - 11:33

@Nick the Stripper 25 januari 2021 at 00:27 NoahAmber 24 januari 2021 at 18:04 [ Stel je voor dat men gaat roepen meer. ] Dat zou wat wezen! Waar ga je die extra Urkers vandaan toveren? Nah, het overgrote merendeel van de Urkers is onder de 24. Dus dat voortplanten als de konijnen kan je wel aan ze toe vertrouwen

DanielleDefoe
DanielleDefoe25 jan. 2021 - 15:51

Op Urk heeft nog meer dan 40 procent van de moeders minimaal vier kinderen. Dat schiet dus lekker op.

Frans Kwakman
Frans Kwakman26 jan. 2021 - 16:15

Maar Nederland als totaal zou zonder immigratie een 0 groei kennen. Dus wat wil je zeggen, Danielle? Ik kom ook uit een gezin met vier kinderen, logisch want ze hadden niet meer namen.

Jozias2
Jozias224 jan. 2021 - 13:04

We hadden vroeger een kraakbeweging die zich verzette tegen gezag, de autoriteiten en soms geweld gebruikte tegen agenten die de wet handhaafden. Burgerlijke ongehoorzaamheid werd gezien als een deugd. Nu zijn het jongeren uit Urk en virus wappies.

12 Reacties
Zandb
Zandb24 jan. 2021 - 15:15

Jozias Ik heb geen idee, waarom u mensen tenminste nog voor een ideaal streden - bv betaalbaar wonen/tegen de steun voor kapitaalkrachtigen/alle mogelijke huisvesting benutten - wilt vergelijken met mensen die in feite weinig meer doen dan rel schoppen.

Jozias2
Jozias224 jan. 2021 - 15:26

@zandb Het gaat niet om het 'ideaal' , dat is een subjectief begrip. Veel van de wappies strijden ook voor hun 'ideaal' namelijk hun vrijheid en tegen repressie vanuit de overheid. Dat is hun beleving. Maar je zegt dus dat je wel burgerlijk ongehoorzaam mag zijn, de wet mag overtreden en geweld gebruiken tegen agenten zolang je ideaal maar deugt. Wie bepaalt dan welk ideaal wel of niet deugt? Volgens mij is dat een vrij onhoudbaar uitgangspunt.

The Apple
The Apple24 jan. 2021 - 15:39

Zandb - Heb je geen idee? Nou ik wel. Kwestie van logisch nadenken.

Starter2
Starter224 jan. 2021 - 15:51

Zandb, hoe achterlijk misschien ook, zij strijden wellicht ook voor een ideaal. Niet het jouwe of het mijne, maar toch. Daarnaast, opsporen, straffen en schade laten betalen.

vdbemt
vdbemt24 jan. 2021 - 16:00

Jozias, Jozias. Ken je geschiedenis. Er waren enorme rellen in de Amsterdamse straten tussen krakers en politie. Wat is het toch in jouw hoofd dat dwazen maar steeds in bescherming wil nemen?

Jozias2
Jozias224 jan. 2021 - 16:26

@vd bemt Ik neem niemand in bescherming. Van mij mag de politie gewoon handhaven in Urk maar ook in vergelijkbare gevallen. Heb niets met deze groep en hun standpunten. Maar dat zou niet uit mogen maken en dat is exact het punt. Het gaat mij om de selectiviteit in de verontwaardiging en argumentatie.

Molly Veenstra
Molly Veenstra24 jan. 2021 - 17:24

@Zandb Die rellen op Urk zijn wellicht meer dan 'gewoon een rel schoppen'. Ze passen in een lange traditie van verzet tegen het 'vasteland' wat zich zo nu en dan uit in schijnbaar richtingloos rotzooi trappen. Wellicht voelen die relschoppers zich een heel klein beetje 'verzetsstrijders'. Verzet tegen de aansluiting met het vaste land. Verzet tegen de inpoldering van de Zuiderzee. Verzet tegen alles wat van buiten komt, immigranten voorop natuurlijk. En, eerlijk is eerlijk, verzet tegen de Duitsers in de oorlog. En dan nu: verzet tegen de avondklok. Begrijp me goed, ik wil dit absoluut niet recht praten. Waar ik naar op zoek ben, is een verklaring. Wat gaat er om in die Urker koppies als ze zo iets doen.

Molly Veenstra
Molly Veenstra24 jan. 2021 - 17:27

@Jozias Wat de kraakbeweging deed was politiek verzet. Dit op Urk is niet hetzelfde, het is nationalistisch verzet. Urk tegen de rest van Nederland.

RaymondenJoop
RaymondenJoop24 jan. 2021 - 19:36

Overeenkomst van die verschillende groepen, toen en nu, is dat ze wereldvreemd zijn. Denken dat alles goed komt, als iedereen doet wat jij denkt.

Jozias2
Jozias224 jan. 2021 - 20:24

@lolly Waarom is dit niet politiek verzet? In hun perceptie ageren ze tegen de overheid die onwettelijk maatregelen opleggen in de vrijheid beknot. We zijn het eens dat de opvatting ridicuul is maar het is wel degelijk politiek verzet.

Zandb
Zandb24 jan. 2021 - 22:48

Jozias Noch het gedrag van de kraakbeweging, noch de mensen op Urk kan ik zien als "deugd". Maar ik vind desondanks niet dat je een beweging als Pergida of de rellen op Urk kunt vergelijken met mensen die tegen de atoombom of kerncentrales strijden of die gebouwen kraken. Het lijkt of u het gedrag van de kraakbeweging, dat u hoogstwaarschijnlijk afkeurt, misbruikt om linkse mensen die dit gedrag in Urk afkeuren hun gelijk uit handen te slaan. Dát heb ik er op tegen.

Jozias2
Jozias225 jan. 2021 - 9:43

@zandb Er is niets mis met het strijden tegen de atoombom. Er is wat mis met het gebruik van geweld om je politieke doel te bereiken en je tegen de autoriteiten te verzetten als er democratische alternatieven zijn. Welk politiek doel er speelt (kraken, atoombom, avondklok) doet helemaal niet ter zake. Principieel maakt dat juist niets uit. Ik veroordeel zowel het geweld door krakers als urkers. Ik maak bezwaar tegen selectieve verontwaardiging en dubbele standaarden.

Louis6
Louis624 jan. 2021 - 13:00

Wat een haat omdat er in Nederland nog een paar uithoeken zijn waar de bevelen uit Den Haag niet klakkeloos opgevolgd worden. Over Urk op Wikipedia: “ Urk is al jarenlang de gulste gemeente van Nederland. In 2008 werd per huishouden € 52,64 uitgegeven aan goede doelen. Dit in contrast met Amsterdam, waar de donaties per huishouden dat jaar bleven steken op € 0,59.”

7 Reacties
Zandb
Zandb24 jan. 2021 - 15:22

Louis Als er sprake is van haat, die zich wel op zeer indringende wijze uit, dan is het wel de haat van deze Urker jongeren tegen de door ons aangestelde mensen, die het land door een zware crisis moeten leiden. En denkt u nu echt denkt dat mensen slecht gedrag verdiend hebben, omdat ze gul aan 'goede doelen' geeft? Ik heb kritiek op wat er in Urk gebeurt. Ik haat niemand. Integendeel. Ik kom wel eens op Urk. En het lijkt daar wel, of er gewone mensen wonen.

Nick the Stripper
Nick the Stripper24 jan. 2021 - 15:31

Louis 24 januari 2021 at 14:00 [ waar de bevelen uit Den Haag niet klakkeloos opgevolgd worden. ] Een teststraat in de hens zetten is toch wel wat anders dan 'niet klakkeloos opvolgen'.

Khalid3
Khalid324 jan. 2021 - 15:52

@Louis In 2009 begon Nederland met afbreken van sociale voorzieningen dus ik ben benieuwd of Urk nog gul is als vroeger. Als ik in een dorp woon waar woonlasten laag zijn vergeleken met grote steden dan zou ik ook gul zijn. Een docent woonachtig in Urk verdient evenveel als een docent woonachtig in Amsterdam maar de vaste lasten verschillen wel per woongemeente. In Amsterdam wordt autobezit extra belast door invoering van parkeervergunningen met gemiddelde tarief van 250 euro per jaar. Een woonruimte huren in Amsterdam is 2x zo duur dan in een dorp vanwege schaarste en dat is een grote hap uit je inkomen.

vdbemt
vdbemt24 jan. 2021 - 16:02

Oh, Je kunt je wangedrag dus afkopen.

RaymondenJoop
RaymondenJoop24 jan. 2021 - 19:38

@vdbemt Nee, maar het zegt wel iets over hoe je er in staat. In A'dam houden ze blijkbaar liever de hand op, dan dat ze weggeven.

Juppé🎗
Juppé🎗24 jan. 2021 - 20:06

« In 2008 werd per huishouden € 52,64 uitgegeven aan goede doelen. « ......zet er even naast wat in NL als goed doel wordt beschouwd....,

MaxMax2
MaxMax224 jan. 2021 - 21:10

@Khalid 'Als ik in een dorp woon waar woonlasten laag zijn vergeleken met grote steden dan zou ik ook gul zijn' Als als als.

Le Chat Botté
Le Chat Botté24 jan. 2021 - 12:41

Ik vraag me af in hoeverre deze relUrkers zich gesteund wisten door de oproepen van hart van urk en pvv aan de burgemeester van Urk om de avondklok niet te handhaven. De pvv vond het nodig om dat ook via twitter kenbaar te maken.

1 Reactie
Zandb
Zandb24 jan. 2021 - 15:23

Le chat Ik wist dat in ieder geval niet. Ik vind dat erg. En het lijkt me strafbaar.

Sikken Berend
Sikken Berend24 jan. 2021 - 11:51

Die Urker terroristen van gereformeerde komaf denken op deze wijze in de hemel te komen, want hoe staat het ook alweer in de Schrift en wordt verkondigd vanaf de kansel ? "Zalig zijn de armen van geest, want zij zullen het Koninkrijk Gods binnengaan." Reli-terroristen zijn het. Maar moet je ze eens horen als moslims zoiets doen.

7 Reacties
MaxMax2
MaxMax224 jan. 2021 - 14:47

Hoe weet je welke religie die knakkers hebben?

Zandb
Zandb24 jan. 2021 - 15:28

Sikken U hebt geen idee, wie de daders zijn. Pas wanneer je daarvan genoeg weet, formuleer dan eens voorzichtig een oordeel. Ik kan me niet voorstellen, dat hier enig idee achter steekt. Ik kan me ook niet voorstellen, dat er heel veel Urkers zijn, die achter deze daden van deze jongeren (?) staan. En uw idiote oordeel goedpraten met het idee dat Urkers tegen moslims zijn, is in feite net zo erg, als van moslim beweren dat ze aanslagen plegen om de hemel te verdienen.

NoahAmber
NoahAmber24 jan. 2021 - 17:08

@Zandb 24 januari 2021 at 16:28 Sikken Ik kan me ook niet voorstellen, dat er heel veel Urkers zijn, die achter deze daden van deze jongeren (?) staan. Misschien dat we dan van die gemeenschap kunnen eisen dat ze zich en publiek even uitspreken over dit terrorisme. Wordt ook altijd gevraagd van de moslimgemeenschap. Mag dus nu ook gevraagd worden aan die reli-idioten in Urk

RaymondenJoop
RaymondenJoop24 jan. 2021 - 19:40

Okay dan, reli-terroristen...een nieuw begrip. Ik hoor graag een definitie van het begrip 'reli-terroristen'.

Zandb
Zandb24 jan. 2021 - 22:52

Noah Nou, niets houdt u tegen, toch? Ga het vragen aan die "reli-idioten" - u kent ze, stuk voor stuk -, wat ze er van vinden. Waarom denkt u overigens dat de religie hier iets mee te maken heeft, overigens? Rellen gekleurde mensen dan ook omdat ze gekleurd zijn? Of moslims omdat ze moslim zijn?

Nick the Stripper
Nick the Stripper24 jan. 2021 - 23:14

Zandb 24 januari 2021 at 23:52 [ Waarom denkt u overigens dat de religie hier iets mee te maken heeft, overigens? Rellen gekleurde mensen dan ook omdat ze gekleurd zijn? Of moslims omdat ze moslim zijn? ] Ik kan niet voor Noah spreken, maar ik zie het zo: die relschoppers zijn idioten. Dat je constante. En aangezien het goed is om onderscheid te maken - voor de nuance, weetjewel - voegen we aan die constante een variabele toe: religie, politieke overtuiging, cultuur, enzobvoorts) Aldus is het een veilige aanname om de Urker idioten - 94% kerkgaand en voor de helft gereformeerd - te scharen in de categorie reli-idioten. Waarbij hun idioot-zijn dus nog altijd prevaleert boven hun specifieke religie / dorpscultuur. Naast grefo-idioten heb je ook islam-idioten (wat dus geenszins suggereert dat alle, of zelfs veel moslims idioten zijn) en gekleurde idioten (wat dus geenszins suggereert dat alle, of zelfs veel gekleurden idioten zijn). En ja - als we toch bezig zijn - heb je ook links-radicale idioten (wat dus geenszins suggereert dat alle, of zelfs veel links-radicalen idioten zijn).

Nick the Stripper
Nick the Stripper24 jan. 2021 - 23:26

MaxMax 24 januari 2021 at 15:47 [ Hoe weet je welke religie die knakkers hebben? ] Naja: 94% van die Urkers is gristelijk, of in elk geval kerkgaand. En katholiek zijn ze in elk geval niet. Islamitisch of joods al helemaal niet. De kans dat ze een of andere vorm van het boeddhisme aanhangen is ook al klein. Grote concentraties sikhs, hindoes of rastafri's zul je er ook niet gaan aantreffen. Urkers zijn of gereformeerd of Nederlands hervormd. En als iemand die is opgegroeid in een dorp dat half om half Artikel 31 en NH was kan ik je melden: de verschillen zijn minimaal. Het zijn allemaal hypocriete, de katjes in het donker knijpende kwezels. Geen enkele reden, kortom, om Sikken Berends' kwalificatie in dezen in twijfel te trekken.

Henri Zwols
Henri Zwols24 jan. 2021 - 11:24

Onderbuik hier: als we nou eens een grote gracht om Urk graven. Dan is het weer een eiland (willen ze graag), en dan duwen we dagelijks een vlot met voedsel naar de overkant en bouwen we pas een brug wanneer het hele eiland (of wat er van over is) natuurlijke immuniteit heeft opgebouwd.

1 Reactie
Marinus Calamari
Marinus Calamari24 jan. 2021 - 17:11

Waarom ophouden bij een gracht? We verklaren ons gewoon onafhankelijk van Urk, en dan mag de piepjonge nieuw natie de Reforepubliek Urk het helemaal zelf uitzoeken.

Piet Helmons
Piet Helmons24 jan. 2021 - 11:15

Is er geen vaccin tegen de gekke Urkse ziekte?

2 Reacties
Frans Kwakman
Frans Kwakman24 jan. 2021 - 12:26

Piet, je vraagt je alleen af: hoeveel mensen heb je nodig om zo'n keet in de fik te steken?

harmmeijer
harmmeijer24 jan. 2021 - 13:09

Urkers vaccineren niet, er wordt vertrouwd op de Heere en op vis.

Bernie2
Bernie224 jan. 2021 - 11:10

Verschillende media, waaronder De Gelderlander, melden dat de trieste kopvoddenrukkers van de PVV achter de riots op oa. Urk zitten. Wilders doet een Trumpje. Locale doorgesnoven straatterroristen die politie, ME en Marechaussee aanvallen die machteloos blijken en een GGD-teststraat, bedoeld om Urkers zelf op gezondheid te testen, tot de grond toe afbranden. Om te huilen. In een echte democratie gaan binnenlandse terroristen toch genadeloos voor de rechter? Ik merk dat een rechtse kant bij mij wordt aangeboord waarvan ik het bestaan niet kende.

1 Reactie
MaxMax2
MaxMax224 jan. 2021 - 14:57

'In een echte democratie gaan binnenlandse terroristen toch genadeloos voor de rechter? ' Er zijn toch gewoon mensen opgepakt?

Joeppie2
Joeppie224 jan. 2021 - 10:53

Die jongens hebben wel lef, mogelijk is dit de vaak geroemde VOC mentaliteit.

Salama.
Salama.24 jan. 2021 - 10:39

Wat een schorriemorrie woont daar op Urk. En op zondagochtend weer met een uitgestreken gezicht in de kerk zitten.

1 Reactie
Zandb
Zandb24 jan. 2021 - 15:30

Salama Wanneer je mensen schorriemorrie noemt, kan je natuurlijk niets maar dan ook niets fatsoenlijks meer verwachten. Het is overigens nog maar zeer de vraag of u, wanneer de daders bekend zijn, wel gelijk heeft.

DaanOuwens
DaanOuwens24 jan. 2021 - 10:35

Ik snap al helemaal niet waarom die test locatie daar staat. Het was bekend dat dit gedrag voor Urk normaal is. Zet die test locatie 50Km verderop en de mensen die denken dat zij zich moeten laten testen gaan daar wel naartoe. Er is inmiddels genoeg gepubliceerd over Urk. Iedereen heeft kennis kunnen nemen van de sentimenten van de inwoners van Urk. Geef Urk aan de Urkers en laat ze zelf bepalen wat ze willen. Laat ze verder in Urk blijven. Voer een vaccinatiepas in en iedereen kan binnenkort doen wat hij wil. Gun mensen de mogelijkheid hun eigen keuzes te maken ook als ze dom zijn. Organiseer het zo dat ze anderen geen last bezorgen.

6 Reacties
Le Chat Botté
Le Chat Botté24 jan. 2021 - 12:47

Als ik jou goed begrijp, Daan, dan denk jij dat er maar 1 Urker fenotype is: de Hork ehhh, de Hurk. Zou dat echt zo zijn, of is er een klein groepje Hurkers met te weinig toekomstperspectief en te weinig ontwikkeling om dit gebrek aan mogelijkheden op andere dan Hurkerige wijze tot expressie te brengen? En als dat dan zo is, hoe kijk je dan tegen je eigen muur om Urk oplossing aan? Door de Urkers zelf laten betalen?

DaanOuwens
DaanOuwens24 jan. 2021 - 15:08

@ Le Chat Botté Jij schrijft: of is er een klein groepje Hurkers met te weinig toekomstperspectief en te weinig ontwikkeling om dit gebrek aan mogelijkheden op andere dan Hurkerige wijze tot expressie te brengen? Ik denk dat dit niet het geval is. Ik weet het zelfs zeker. De grootschaligheid van dit gedrag is een indicatie, maar ook de talloze publicaties over Urk de laatste maanden en niet te vergeten Matthias Declercq over Urk. Je hebt net zoals ik kennis kunnen nemen van de gebruiken en regels in die gemeenschap. Het is dus niet een klein groepje zonder perspectief maar een deel van de doodgewone Urkse jongeren dat op deze manier protesteert omdat ze geen avondklok en geen testen willen. Dat is een opvatting die leeft binnen een groot deel van de gemeenschap en deze jongeren dragen die opvatting actief uit. Ik vind dat je eigen vrijheid wordt begrenst door de vrijheid van anderen. Als de bevolking van Urk zich wil gedragen zoals ze nu doen mag dat van mij maar blijf ik weg uit Urk en zij uit Rotterdam. En ik vind dat Urk en ik daar in redelijkheid uit moeten komen. Als dat niet het geval is, is er nog alle tijd om onredelijke oplossingen toe te passen. En muren zijn daar inderdaad een vorm van.

RaymondenJoop
RaymondenJoop24 jan. 2021 - 19:42

Praktisch zijn we alleen als het uitkomt

DaanOuwens
DaanOuwens24 jan. 2021 - 21:12

@ Z_edje Toen ik vanmiddag in een van jouw tekstjes keek zag ik dat je zelfs de moeite had genomen te zoeken van mijn persoonlijke gegevens. Ik ben inderdaad in Rotterdam IJsselmonde opgegroeid. Ik heb altijd gedacht dat je hysterische tekstjes en je beledigingen gericht aan mij als persoon gemotiveerd werden door de dingen die ik schrijf. Maar het is blijkbaar persoonlijk. Je rancune gaat zelfs zo ver dat alles wat je schrijft persoonlijk bedoeld is. Bijzonder is dat. Ga hulp zoeken. Maak eens een praatje met je huisarts. Je bent erg in de war.

DaanOuwens
DaanOuwens25 jan. 2021 - 8:38

@ Z_edje Ga hulp zoeken. Je hysterie is zorgelijk.

DaanOuwens
DaanOuwens25 jan. 2021 - 13:53

@ Z_edje Ga gewoon hulp zoeken.

Norsemen
Norsemen24 jan. 2021 - 10:18

Die jongeren in Urk zijn volledig verknipt opgevoed. Een mengeling van SGP en PVV, achterlijker kan het niet worden.

Rick Hofland
Rick Hofland24 jan. 2021 - 10:10

Die jongeren daar rellen al maanden achtereen dus dit was te verwachten. Hebben ze geen ouders die hen tot de orde roepen? Overigens vind ik avondklok wel de meest onzinnige maatregel van afgelopen jaar, maar dat maakt die jongeren niet uit, die rellen om alles.

NoahAmber
NoahAmber24 jan. 2021 - 9:59

Op Urk hebben jongeren een GGD-testlocatie in brand gestoken uit protest tegen de avondklok. Benoem het nu eens gewoon! Het zijn grefoterroristen. Helaas kan je deze soort niet het land uit sturen

1 Reactie
rupsje2
rupsje224 jan. 2021 - 18:30

Ben dan nu dan toch wel benieuwd hoe U de rel jongeren in Eindhoven noemt.....

JanB2
JanB224 jan. 2021 - 9:27

Gewoon weer een eiland van maken.

vdbemt
vdbemt24 jan. 2021 - 9:22

Nou mogen we natuurlijk vooral niet zeggen dat ze gestoord zijn daar, dat het wappies zijn. Ik zal het niet zeggen. Het is wél wéér Urk.

1 Reactie
RaymondenJoop
RaymondenJoop24 jan. 2021 - 19:44

Waarom zou je dingen niet mogen benoemen? Lijkt me een goede zaak voor meer problemen in NL. Deze Urkers doen daar niet voor onder.

Sikken Berend
Sikken Berend24 jan. 2021 - 9:21

Als de politie dit tuig wil oppakken, vallen ze nu de kerk binnen. Want daar zitten deze vrome lieden nu braaf hun psalmen te kwelen.

3 Reacties
MichelD
MichelD24 jan. 2021 - 10:16

heb je ook een link naar een bericht waaruit dat blijkt?

Norsemen
Norsemen24 jan. 2021 - 12:09

@MichelD Een link? Wat dag je van je hersens aanzetten.

Marinus Calamari
Marinus Calamari24 jan. 2021 - 17:15

94% van Urk gaat naar de kerk, de rest is kansberekening.

Knertel
Knertel24 jan. 2021 - 9:19

Tjonge, de reacties van de rechtse ramplank ridders zijn tamelijk mild. Hoe anders was dat na de Beruchte BLM Demonstratie Op De Dam.

2 Reacties
Sikken Berend
Sikken Berend24 jan. 2021 - 10:40

O, ja ? Vooruit dan: al dat Urker schorem moeten ze oppakken en opsluiten totdat hun gebeente verbleekt is. Aanpakken dat geteisem, opruimen dat rapaille, dat schorremorrie, dat schuim. Van mij mag de politie er tegen dit krapuul op los rammen, weg met dat gebroed. Het is tuig van de richel dat gajes. Aanpakken die ratten. Zo beter ?

Knertel
Knertel24 jan. 2021 - 11:50

Een goed begin. Ik mis nog radbraken en vierendelen. En die goede, oude brandstapel, die mag ook wel weer eens worden ingezet. Zijn er dit jaar toch nog (vroege) paasvuren. Zien ze graag op Urk.

Paul Spijkers
Paul Spijkers24 jan. 2021 - 9:05

Nederland constant overal in de knoop doordat die stomme regering braaf doet wat de raad van Europa ze beveelt: niet het virus verbannen want de grenzen blijven open. Sinds Augustus meer dan 500 per dag. Sinds October meer dan 5000 per dag. Intussen. In Nieuw Zeeland. Hebben ze net het eerste geval van iemand met het virus in Maan-den. De rest waren reizigers in quarantine. De deelstaten van Australie doen ook hun grenzen dicht wanneer het moet. Vandaar banen terug naar bijna hoe het ervoor was, en de economie goed bloeiende. Vandaar geen rellen, maar juist goed meedoen, want de mensen weten dat daar een lockdown WEL een resultaat oplevert. Europa wil niet van het virus af. En de provincie Nederland volgt.

4 Reacties
NoahAmber
NoahAmber24 jan. 2021 - 10:03

Het gras bij de buren is altijd groener

Hanneke Kouwenberg
Hanneke Kouwenberg24 jan. 2021 - 11:48

Misschien helpt het ook dat dat eilandstaten zijn? Ga eens in de grensstreek kijken, en zie hoeveel Nederlanders in een buurland werken (en hoeveel buurlanders hier in Nederland). Dan weet je dat “grenzen dicht” niets meer is dan dom populisme.

Marinus Calamari
Marinus Calamari24 jan. 2021 - 12:07

Wegkijken en goedpraten, alsmede het gebruik van onzinnige dooddoeners, helpen niet echt meer om te verhullen dat het Nederlandse coronabeleid afgegleden is van matig tot bedroevend.

NoahAmber
NoahAmber24 jan. 2021 - 15:31

@Marinus Calamari 24 januari 2021 at 13:07 Wegkijken en goedpraten, alsmede het gebruik van onzinnige dooddoeners, helpen niet echt meer om te verhullen dat het Nederlandse coronabeleid afgegleden is van matig tot bedroevend. Beter iets, dan niets! Zo beter?

RechtdoorZee93
RechtdoorZee9324 jan. 2021 - 8:31

Op zich vind ik verzet tegen een grillige overheid met dubieuze besluiten niet illegitiem. Dingen in de hens steken en geweld zijn dat echter zonder twijfel wel.

7 Reacties
LaBou
LaBou 24 jan. 2021 - 9:45

Vreemd. Bij amdere gevallen maakte rechtdoor geen voorbehoud bij ingrijpen. Daar was het gelijk van dik hout zaagt men planken.

Norsemen
Norsemen24 jan. 2021 - 10:26

Deze Urkse jongeren, met een mix van SGP en PVV denkbeelden, behoren tot het meest achterlijke volk dat we hebben in Nederland. Het is niet uit principiële bezwaren dat ze dit doen, ze vinden de avondklok gewoon niet leuk. Vergelijk ze met een schreeuwend kind dat geen snoepje krijgt, dat niveau.

RechtdoorZee93
RechtdoorZee9324 jan. 2021 - 10:31

@LaBou, Laat ik me nog eens verduidelijken. Mensen moeten met hun klauwen van anderen en spullen afblijven. Dingen in de fik steken moet zwaar bestraft worden. Een testlocatie afbranden is ook nog eens oerstom en contraproductief. Los daarvan ben ik niet tegen burgerlijke ongehoorzaamheid tegen de avondklok. Ik betwijfel de effectiviteit en legitimiteit er van. Als de Brite coronastreng echt zo gevaarlijk is waarom hebben ze dan weken gewacht met het limiteren van reisbewegingen van en naar het VK? Waarom is er maanden gewacht om iets te doen aan reisbewegingen van en naar China? Waarom gaat het vaccineren zo traag? En dan nu zogenaamd is de avondklok het enige middel? Ik geloof daar niet in nee. Net als het verlaging van de snelheid van 130km uur naar 100km uur. Werd gebracht alsof het de enige oplossing is voor onze klimaat en millieuproblemen maar dat bleek ook allemaal onzin.

Marinus Calamari
Marinus Calamari24 jan. 2021 - 12:45

@Rechtdoorzee Het in de brand steken van essentiële medische infrastructuur, is geen burgerlijke ongehoorzaamheid. Het is brandstichting, wat al een zware misdaad is, en aangezien het ideologisch is met als doel overheidsbeleid te veranderen, is het mogelijk zelfs met een terroristisch oogmerk. "Net als het verlaging van de snelheid van 130km uur naar 100km uur. Werd gebracht alsof het de enige oplossing is voor onze klimaat en millieuproblemen maar dat bleek ook allemaal onzin." Het verhogen van de snelheid van 120 naar 130 was een lofzang op de visieloosheid, kortzichtigheid en toondoofheid van VVD/CDA beleid. Ik heb van die buren die tijdens droogteperiodes met watertekorten rustig 10 kuub water in hun tokkiezwembad laten lopen, en dit was ongeveer net zoiets.

Gerygrr
Gerygrr24 jan. 2021 - 13:14

@Norseman, Ik heb even gekeken naar de laatste verkiezingsuitslag, de laatste PS. https://allecijfers.nl/verkiezingsuitslagen/urk/ De keuze voor een religieuze partij gaat voor de rechtse stem zo te zien. FvD werd groter ten koste van de PVV.

Norsemen
Norsemen24 jan. 2021 - 15:17

@Grijsje PVV en FvD is hetzelfde.

LaBou
LaBou 25 jan. 2021 - 6:31

@rechtdoor: het gebruik van een al dan niet figuurlijke máár in een reactie die begint met een ontkenning danwel afwijzing maakt die reactie totaal ongeloofwaardig. En dat is jouw reactie dus: ongeloofwaardig.

Mokker
Mokker24 jan. 2021 - 8:25

Lekker zinloos nuttige dingen stuk maken om te protesteren. Gelukkig staan de nummerborden van de betrokkenen mooi in beeld.

1 Reactie
itsme3
itsme324 jan. 2021 - 9:08

En wat kun je daarmee? Je kunt niet eens bewijzen dat degene van wie de auto is de avondklok overtrad, want je weer niet wie er in de auto zat.

P Haan
P Haan24 jan. 2021 - 8:19

'Alles wat aandacht krijgt, groeit' Gevleugelde kreet van een on-the-job coach, jaren geleden. Het is jammer dat er aandacht besteed wordt aan dit soort opstootjes in relatie tot de corona maatregelen. Het grote nieuws is, dat Nederland zich massaal aan de avondklok gehouden heeft. De onderliggende redenen daargelaten, petje af. Het zijn simpele berichten die een hoop goed doen. De verdwaalde groene smiley in het woud van ge- en verbodsborden doet meer voor het beheersen van de snelheid in een woonwijk dan teksten over kinderen sparen. Ik heb al kinderen, mijn verzameling is compleet. Door een gewogen berichtgeving kan je een sfeer creeren waardoor mensen zich uitgenodigd voelen om mee te doen. En daar boek je meer winst mee dan altijd maar zoeken naar negativiteit. Mij werd van de week in het werk verweten dat ik 'irritant positief' ben. Dat is dan maar zo, maar ik geloof er nu eenmaal in dat het goed werkt om te bevestigen dat dit het gedrag is wat je bedoelt, in plaats van alleen maar te vertellen hoe iets niet moet.

3 Reacties
vdbemt
vdbemt24 jan. 2021 - 9:28

Nou ben ik ook voor de positieve benadering van zaken. Met belonen, positief stimuleren, bereik je meer dan met straffen. Maar als het om nieuws gaat. Is het nieuws dat het merendeel van het volk zich fatsoenlijk gedraagt, zich aan de regels houdt? Als dat nieuws zou zijn, was het echt erg gesteld met Nederland. Want dan zou dat niet gewoon zijn.

P Haan
P Haan24 jan. 2021 - 10:23

Het nieuws is, voor zo ver iemand dat verder boeit, dat er op Urk fikkie gestookt is. De relatie met de Corona maatregelen zou ik niet leggen, dat geeft alleen maar een volkomen onterecht excuus voor wangedrag.

Marinus Calamari
Marinus Calamari24 jan. 2021 - 12:05

‘Alles wat aandacht krijgt, groeit’ Gevleugelde kreet van een on-the-job coach, jaren geleden. En als je die kreet wat aandacht geeft, dank blijkt dat het een onzinnige kreet is. Een kreet die vermoedelijk vooral moet verhullen dat de werkelijke wens is dat niet-rechts NL massaal gaat wegkijken als het rechtsvolk zich weer misdraagt.

Cave Canem
Cave Canem24 jan. 2021 - 8:17

Schijnt iets met de PVV in die gemeente te maken te hebben. https://www.ad.nl/dossier-avondklok/statenlid-vergeet-niet-partijen-in-urk-riepen-bewust-op-de-avondklok-niet-te-handhaven~a8ad6b44/

FransBrinkman
FransBrinkman24 jan. 2021 - 8:06

Te veel gebruik van consumptie eigen coke-import? En vermeende onafhankelijkheid, eigen recht? Of vermeende vroomheid: vernielen mag, maar niet op zondag, de dag des Heeren?

Bouwman2
Bouwman224 jan. 2021 - 7:51

Zo begon BREXIT ook, als protest in de Engelse vissershavens. .

2 Reacties
Henri Zwols
Henri Zwols24 jan. 2021 - 11:35

Urk gaat een referendum houden om zich af te scheiden van het koninkrijk der Nederlanden?

NoahAmber
NoahAmber24 jan. 2021 - 15:33

@Bouwman 24 januari 2021 at 08:51 Zo begon BREXIT ook, als protest in de Engelse vissershavens. Dezelfde vissers die nu liggen te janken omdat de Brexit een feit is. Goed gedaan kerels...

Le Chat Botté
Le Chat Botté24 jan. 2021 - 7:40

Urker prolurken. Rebels without a cause.

harmmeijer
harmmeijer24 jan. 2021 - 7:02

Vandaag zit het geteisem weer met een vrome kop in de kerk.

1 Reactie
Minoes&tuin
Minoes&tuin24 jan. 2021 - 10:48

Merel Mijn idee! Hypocrieten! Het waren ook niet allemaal jongeren volgens mij! Anderen staan er ook altijd rustig met de handen in de zakken naar te kijken. 2 Arrestaties? Ze doen daar wel erg hun best om niemand op te pakken. Voor de kerkgang zoals ze dat denk ik noemen zullen ze wel weer vrij gelaten zijn, ze mogen dat natuurlijk niet missen! Ze hebben immers een goede opvoeding gehad.

Tom7
Tom724 jan. 2021 - 6:40

Ja, ja ,t is allemaal wat, hey.???? https://joop.bnnvara.nl/nieuws/tienduizenden-russen-met-gevaar-voor-eigen-leven-de-straat-op-voor-navalny

1 Reactie
JanDuine2
JanDuine224 jan. 2021 - 9:35

Die vergelijking slaat werkelijk als een tang op een varken!

LBNB
LBNB24 jan. 2021 - 0:49

Tja dit is belachelijk. Dit geeft de overheid en de pro lockdowners alleen maar munitie om nog strenger te worden.

Miss Piggy
Miss Piggy24 jan. 2021 - 0:32

Dat zal ze leren!

ThomasWagenaar
ThomasWagenaar24 jan. 2021 - 0:23

(reli)Wappies tot daar aan toe maar dit is sabotage van alles waar de hele wereld nu al minstens een jaar mee bezig is. Ik ben niet zo'n 'hard aanpakken!' roeper maar als men dit laat gebeuren kunnen we wel ophouden met de rechtsstaat.

Evert5
Evert523 jan. 2021 - 23:56

Dom volk daar op Urk. Als ze denken dat ze met dit geweld hun doel bereiken dan hebben ze het (hoop ik) mis. Ze moeten eens met KLM gaan praten. Die krijgen het wel voor elkaar dat corona-maatregelen worden teruggedraaid.

2 Reacties
Martinus82
Martinus8224 jan. 2021 - 11:37

Voor de KLM zijn de maatregelen niet teruggedraaid, maar heeft de KLM iom RIVM en overheid een alternatief gevonden die volgens het RIVM binnen de maatregelen vallen.

Evert5
Evert524 jan. 2021 - 13:58

Voor KLM was een maatregel ingevoerd, een sneltest voor de bemanning voor ze weer terug zouden vliegen. Die maatregel is, na protest door KLM, weer teruggedraaid. Welk alternatief is hier voor in de plaats gekomen? Het personeel van KLM moet zo veel mogelijk op de hotelkamer blijven?

Aart van de aap
Aart van de aap23 jan. 2021 - 22:52

Niet zo verstandig om dan zo'n test straat aan te vallen Als mensen zich willen laten testen, moeten ze die ruimte hebben. Moeten ze dat kunnen doen. Aart zegt nee.

2 Reacties
Jozias2
Jozias224 jan. 2021 - 8:45

Misschien waren ze bang dat er DNA testen werden gedaan?

NoahAmber
NoahAmber24 jan. 2021 - 10:07

@Z_edje 24 januari 2021 at 10:45 @Jozias 24 januari 2021 at 09:45 [ Dat lijkt me in Urk nou juist een klusje waar je voor een verrassende uitkomst niet hoeft te vrezen. Sister Sledge, We are family, all my brothers and sisters with me: https://www.youtube.com/watch?v=oMVe_HcyP9Y

komputerhulp
komputerhulp23 jan. 2021 - 22:50

Urk vliegt uit de bocht. Tsja, als je de jeugd geen toekomst kan bieden. https://denhaag.wordpress.com/2021/01/21/studenten-radeloos-vanwege-corona-maatregelen/

1 Reactie
JoepJos
JoepJos24 jan. 2021 - 8:48

U denkt dat die jongeren in Urk studenten waren?

Sikken Berend
Sikken Berend23 jan. 2021 - 22:34

En morgen zit dit geteisem weer vroom in de kerk.

3 Reacties
Jozias2
Jozias224 jan. 2021 - 8:46

Geteisem? Omdat er 1 familie zich niet aan de regels houd?

vdbemt
vdbemt24 jan. 2021 - 9:32

@Jozias. Als grap zou deze opmerking hartstikke goed zijn: Urk is 1 familie.

Jozias2
Jozias224 jan. 2021 - 9:51

Vd Bemt Met zo'n reactie haal je de grap er wel een beetje uit hoor ;)

dickser
dickser23 jan. 2021 - 22:07

@mark Het is een gereformeerde gemeente, wees wat zorgvuldiger met het bashen van christenen, Voordat je het weer wordt je, in die geval nog terecht, christofiel genoemd

5 Reacties
Mark Huysman
Mark Huysman24 jan. 2021 - 8:54

[Het is een gereformeerde gemeente, wees wat zorgvuldiger met het bashen van christenen,] Gerformeerden zijn protestantse fundamentalisten dus volgens mij ben ik aardig zorgvuldig.

dickser
dickser24 jan. 2021 - 9:02

Ach er zijn zoveel soorten gereformeerden, dat is gewoon een eigen groep. Probeer de groep te benoemen op wat het is, met oudjaar is het vaak in de kleinere gemeentes een gereformeerden probleem en en niet een protestants

RechtdoorZee93
RechtdoorZee9324 jan. 2021 - 9:37

Zal een christofoob zijn dan.

JanDuine2
JanDuine224 jan. 2021 - 9:37

Die vergelijking slaat werkelijk als een tang op een varken!

Mark Huysman
Mark Huysman24 jan. 2021 - 12:07

[Probeer de groep te benoemen op wat het is, met oudjaar is het vaak in de kleinere gemeentes een gereformeerden probleem en en niet een protestants] Zoals gezegd gereformeerden *zijn* protestanten. Maar goed ik wil in vervolg wel spreken van gereformeerd extremisme. Of van fundamentalistisch protestants straatgeweld. Ook goed. [Die vergelijking slaat werkelijk als een tang op een varken!] Welke vergelijking?

Jozias2
Jozias223 jan. 2021 - 22:04

In urk hebben ze sinds mensenheugenis al een avondklok op zaterdagavond 00.00 uur. Nooit een probleem geweest.

1 Reactie
vdbemt
vdbemt24 jan. 2021 - 9:30

Of juist wél?

Mark Grootendorst
Mark Grootendorst23 jan. 2021 - 21:53

Fijns, die ouderwetse christelijke opvoeding.....

jantje
jantje23 jan. 2021 - 21:50

Wat is dat toch dom volk..

MaxMax2
MaxMax223 jan. 2021 - 21:36

Daders streng straffen, heel erg streng. Echt hoe kom je er bij, een test locatie in brandsteken..

Mark Huysman
Mark Huysman23 jan. 2021 - 21:23

De protestantse extremisten slaan toe.

14 Reacties
MaxMax2
MaxMax223 jan. 2021 - 21:35

Jij weet dat dit protestanten zijn ja?

Jozias2
Jozias223 jan. 2021 - 23:31

Refolutie

Zandb
Zandb24 jan. 2021 - 7:15

Mark Dat vind ik net zo belachelijk als wanneer deze mensen zwart waren geweest iemand misschien wel gezegd zou hebben dat zwarte extremisten toegeslagen hebben.

Juppé🎗
Juppé🎗24 jan. 2021 - 7:51

« De protestantse extremisten slaan toe.« .......laten we wachten tot ze hopelijk allemaal gepakt zijn, Mark. De meeste orthodoxe anarchisten en neoliberalen zaten toen rustig thuis.

Mark Huysman
Mark Huysman24 jan. 2021 - 8:51

@MM 98% van de bevolking van Urk is bij een protestantse kerk aangesloten dus de kans is behoorlijk groot dat het om protestantse extremisten gaat. @Zandb Het gebeurt ook altijd als het om (vermeende) moslims gaat dus vandaar dat ik de protestants-christelijk achtergrond benoem.

Buitenstaander
Buitenstaander24 jan. 2021 - 10:03

@Zandb Terechte opmerking Zandb.

Buitenstaander
Buitenstaander24 jan. 2021 - 10:08

@Mark Moslims. Beetje jij-bak he Mark, ik heb z ebeter van je gehoord. Maar nu nog even... Ik neem aan dat je ook nog een stukje over de pro-protesten ivm Nalvalny schrijft en het fijne optreden daar van de autoriteiten, of... ach nee Rusland.

Minoes&tuin
Minoes&tuin24 jan. 2021 - 10:58

Zandbergen We spreken toch ook over moslimterrorisme bij een aanslag vanuit die hoek! Daar heb ik ook geen moeite mee!

Case65
Case6524 jan. 2021 - 11:11

@Mark Huysman: Het gebeurt ook altijd als het om (vermeende) moslims gaat dus vandaar dat ik de protestants-christelijk achtergrond benoem. Bij moslimextremisten gaat het in naam van de islam (Allahoe akbar roepende). Hier wordt niets uit naam van het Christendom gedaan. Wat een compleet foute vergelijking.

MaxMax2
MaxMax224 jan. 2021 - 11:43

@Mark Maakt niet uit hoor, ik weet precies in wat voor regressief linkse reflex jij schoot toen je het woordje Urk las.

Mark Huysman
Mark Huysman24 jan. 2021 - 12:00

[Maar nu nog even… Ik neem aan dat je ook nog een stukje over de pro-protesten ivm Nalvalny schrijft en het fijne optreden daar van de autoriteiten, of… ach nee Rusland.] Als je dat werklijk interesseert dan staat het je natuurlijk vrij om daar zelf iets over te schrijven. Beetje slap om dat van anderen te vragen. [Bij moslimextremisten gaat het in naam van de islam (Allahoe akbar roepende). Hier wordt niets uit naam van het Christendom gedaan.] Er wordt vaak genoeg over ‘islamitisch straatterrorisme’ gerept zonder dat Allah aangeroepen wordt. [Wat een compleet foute vergelijking.] En zeer correcte vergelijking dus.

Marinus Calamari
Marinus Calamari24 jan. 2021 - 12:54

96% van Urk is protestant, en en dan voor een groot deel van het soort protestantisme wat een lange geschiedenis heeft van de eigen mores al dan niet met geweld aan normale mensen op te dringen. Natuurlijk zijn dit gewelddadige protestante extremisten, wat zouden het anders moeten zijn?

MaxMax2
MaxMax224 jan. 2021 - 15:05

@Mark 'Er wordt vaak genoeg over ‘islamitisch straatterrorisme’ gerept zonder dat Allah aangeroepen wordt.' En daar is het net zo min relevant als dat het hier is.

Norsemen
Norsemen24 jan. 2021 - 16:04

@Zandb “ Dat vind ik net zo belachelijk als wanneer deze mensen zwart waren geweest iemand misschien wel gezegd zou hebben dat zwarte extremisten toegeslagen hebben.” Echt waar? Een groep beoordelen op huidskleur vind jij hetzelfde als een groep beoordelen op denkbeelden?