@frits Jansen - duidelijk oneens "vakbonden moeten zich niet met beleidskwesties bemoeien", uit wlke eeuw stam je? Als een treinbestuurder een ongeluk maakt wordt hem dat heus persoonlijk aangerekend. En zijn dat niet de mensen uit de dagelijkse praktijk die de lieden in een hoge toren in Utrecht van raad voorzien? Trouwens met hoge snelheid 120km/u? langs een onbeveiligd perron dat lijkt mij zeer ongewest. In het buitenland heeft men daar oplossingen voor in de vorm van afsceidingen die openen als er een trein staat. Maar ja dat zal wel teveel kosten....
De beleving van het station wordt wel minder als de treinen zo snel langs rijden.
@Frits Jansen; "Vakbonden moeten zich trouwens niet met beleidskwesties bemoeien, maar alleen met werknemrsbelangen." Commentaar: Beleidskwesties zijn vaak indringend verweven met werknemersbelangen en raken hen dan ook steeds meer en meer. Wat dacht je , misschien nu niet terzake doende, bijvoorbeeld van de versoepeling van het ontslagrecht. Griezelige maatschappij der heersers cq. egoïstische graaiers.
Overigens snap ik niet wat men hier bedoelt. Want als je in de intercity van Amsterdam naar Utrecht zit dan raast deze ook op volle snelheid alle gehuchten voorbij. Wil men echt dat de trein dan stopt en maximaal 40 km/h gaat rijden. Dan kan je namelijk net zo goed de stoptrein nemen.
bij ons komen de gloortreinen ook al voorbij eind vd middag met volle perrons denderen,,terwijl dit snachts zou moeten als er geen gevaar voor mensen is welke idioot calculeert ons in als redelijk risico,,en zegt "jammer foutje"als het mis gaat door wisselproblemen,botsing ,vierkante wielen of blaadjes op de rails ?
Sinds Intercity treinen niet meer stoppen in Zoetermeer (130000 inwoners) razen deze treinen daar op volle snelheid doorheen, zeker 120 km/u. Vakbonden moeten zich trouwens niet met beleidskwesties bemoeien, maar alleen met werknemrsbelangen.
Zoals gebruikelijk zet de FNV de hakken in het zand, dat staat zo comfortabel stil. Maar, het beleid rond veiligheid bij stations is natuurlijk óók een werknemersbelang, dus heeft de FNV het volste recht zich hiermee te bemoeien.