Ach, een jachtvliegtuiig is tegenwoordig waardeloos zonder informatie. En die informatie moet voornamelijk van de Amerikanen in NAVO verband komen. AWACS bij voorbeeld. Het is al diverse malen gebleken, dat het aan die informatie voor Nederlandse vliegers nogal schort. In voormalig Joegoslavië bij voorbeeld. Los van het feit of je met "fly by wire" een baksteen kunt laten vliegen. De Starfighter was indertijd ook zo'n vliegende doodskist. Verder is de Amerikaanse technologie op zijn retour. Ze zijn tegenwoordig al blij als ze zonder brokken op een Internationaal Ruimte Station aan komen.
"Ze zijn tegenwoordig al blij als ze zonder brokken op een Internationaal Ruimte Station aan komen." Ik weet niet waar je dat vandaan haalt. De VS heeft de laatste 9 jaar volledig op de Russen moeten vertrouwen om astronauten naar het ISS te krijgen. Pas dit jaar hebben ze dankzij SpaceX weer de mogelijkheid om van eigen bodem dit te doen. In totaal zijn er dit jaar 6 mensen gelanceerd vanuit Florida. 2 op een testvlucht en 4 op de eerste officiële missie. Beide missies waren enorme successen en NASA is zelfs op het besluit terug gekomen om voor bemande missies geen gebruikte eerste trappen van de Falcon 9 te gebruiken. Simpelweg omdat het Falcon 9 en het Crew Dragon platform een enorm betrouwbaar systeem blijken te zijn. De rest van je verhaal klopt volgens mij wel, maar die laatste zin is pure onzin.
Ze zijn dus (terecht) blij dat ze zonder brokken met een *Amerikaans* ruimtetuig bij ISS kunnen komen zodat ze niet meer afhankelijk zijn van de Russen.
@Eirda, Op die manier wel. Ryan deed het echter voorkomen alsof de VS in aftandse roestbakken vlogen.
De Faal-35 is ook het tekstboek voorbeeld van een "One-size-fits-none" oplossing. Wat een hork van een machine.
Wat een drama. En nu maar hopen dat er geen oorlog uitbreekt waar wij bij betrokken zouden kunnen raken.
Na de volgende software update zijn alle bekende problemen verholpen (of vervangen door andere problemen...)