Renaissance In deze periode was er nauwelijks sprake van Nederland, zoals we die nu kennen. Al speelden de Nederlanden een toonaangevende rol (vooral m.b.t. de schilderkunst) van de renaissancecultuur, is het een feit dat het hierbij niet om een typische Nederlandse ontwikkeling gaat, maar om een algemeen Europees verschijnsel. De renaissance begon al veel vroeger in Italïe, het land waar de renaissance het eerst tot ontplooiiing kwam, bloeide zij in de vijftiende eeuw volop. De Nederlanden waren in deze periode, deel van de Oostenrijkse erflanden, maar de Lage Landen bevochten zowel het oppergezag, als elkaar op leven en dood. De Nederlandse provinciën zouden korte tijd later verenigd worden onder de Spaanse koning Karel de Vijfde. Een gewichtige stap in de groei van de Nederlandse staat. Bronnen: 'Kleine geschiedenis van Nederland' van Arie Wilschut en 'Bloed aan de klomp' van Ewald Vanvugt. De renaissance wordt ook gekenmerkt door een periode van oplevend kolonialisme, slavernij en jodenhaat.
Renaissance is een kunststijl uit 14de en 16de eeuw en betekend 'vernieuwing' of 'opleving'. Als men dit koppelt aan het gedachtengoed van de FvD, de 'volkse gedachte' (die de nadruk legt op de traditionele verbondenheid van eigen 'bloed' en 'bodem', dat een typerend element is van het nationaal-socialisme) dan kan men concluderen, dat de uitwerking hiervan is, in het meest duistere scenario, er wèèr 'zwart- of bruinhemden' zullen marcheren in de Nederlandse straten, als het aan Baudet en de zijnen ligt. In die zin zou de 'Renaissanceschool' een onderwijsinrichting zijn van een nieuw soort 'Hilterjugend' (lees: 'Baudet- of FvD-jugend'). Colijn zou zeggen: "Ga u maar rustig slapen..."
Dit is het zoveelste voorbeeld dat we af moeten van bijzonder onderwijs. Je kind als een soort wannabe nazi willen opvoeden is gewoon kindermishandeling.
Nog argument om je kind op de Baudet school te zetten , kannie leuk knopen leggen en fikkies stoken leren en domme liedjes zingen . Neem aan dat er nog wel een hopmannetje met een verleden in de fvd rangen te vinden is die eea kan coördineren.
Heel eng, scholen die een ideologie of een religie leren aan kinderen. Laat kinderen lekker zelf hun mening vormen, daar is een school niet voor.