Foodwatch: Albert Heijn misleidt duurzame consument
• 14-08-2013
• leestijd 1 minuten
'Albert Heijn's puur&eerlijk is bewerkt en misleidend' ... Slechts 1 ingrediënt hoeft verantwoord te zijn
Nederlandse voedselwaakhond Foodwatch is een campagne gestart tegen het merk puur&eerlijk van Albert Heijn. Volgens Foodwatch is het merk verwarrend en misleidend voor consumenten en geeft AH geen enkele garantie over wat er in het product zit. Volgens de eigen criteria van puur&eerlijk hoeft er maar minimaal één ingrediënt van een product verantwoord te zijn. De rest bestaat vaak uit smaakversterkers, onnodig toegevoegde suikers, zout, discutabele E-nummers en dieronvriendelijk vlees.
Meike Rijksen van Foodwatch:
Al met al kunnen we concluderen dat de claim ‘puur’ voor deze puur&eerlijk producten wel erg ver gezocht is. En eerlijk is het al helemaal niet.
Volgens
Foodwatch biedt Albert Heijn consumenten geen uitweg uit het woud van keurmerken, maar voegt er juist nog een verwarrende variant aan toe.