Logo Joop
De opiniesite van BNNVARA met actueel nieuws en uitgesproken meningen

Filipijnse parfumreclame breekt lans voor homoacceptatie en gaat viral

  •  
24-02-2018
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Schermafbeelding 2018-02-24 om 18.08.01
Een Filipijnse parfumreclame gooit momenteel hoge ogen op het internet. In het filmpje is te zien hoe een jongen elke dag op school wordt afgezet door zijn vader, daar zijn ‘stoere’ outfit losknoopt, een luchtje opspuit en vol zelfvertrouwen de school in loopt waar hij met de stoerste jongen van de school flirt. De jongen is homoseksueel, iets wat hij voor zijn vader verborgen houdt. Eenmaal weer thuis past hij gauw zijn kleding weer aan, en laat zijn vader denken dat de parfumlucht afkomstig is van een meisje. Dit gaat zo een tijdje door, totdat… nou ja, kijk zelf:
Sinds de campagne een aantal dagen geleden gelanceerd werd, is de clip al tienduizenden keren gedeeld op sociale media. Het is niet de eerste keer dat Bench, de maker van de reclame, via hun merk LHBT-acceptatie op de kaart zet. Drie jaar geleden deden ze hetzelfde met de ‘Love all kinds of love’ campagne, waarbij billboards werden ingezet met de meest uiteenlopende stellen. Een van de billboards met daarop twee innig gearmde mannen, twee lokale beroemdheden, leidde tot de nodige ophef. Op veel plekken werden de billboards zo beklad , dat niet meer te zien was dat de een zijn armen om de ander had geslagen. De nieuwe campagne lijkt vooralsnog louter positieve reacties te ontvangen.

Meer over:

lhbtqia+, kijk nou
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.