Sfeerfoto van Joop
Joop
Joop

Elke twee dagen wordt er een milieuactivist vermoord, al tien jaar lang

Meeste slachtoffers in armere landen en onder inheemse bevolking
Joop

‘Fans Max Verstappen zetten ons land wereldwijd voor lul’

  •  
14-12-2021
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
211 keer bekeken
  •  
In wat voor land leven wij, vraagt Druktemaker Marcel van Roosmalen zich af in De Nieuws BV. “De wereldtitel van Max Verstappen had een lichtpuntje moeten zijn, maar legde juist alles bloot wat hier mis is. Op de tribunes in Abu Dhabi zat alles wat we liever kwijt dan rijk zijn. Mannen in een midlife-crisis in oranje T-shirts met rood-wit-blauwe vlaggetjes die schijt hebben aan coronaregels en ons land wereldwijd voor lul zetten. Wat wij de wereld hebben laten zien, was verschrikkelijk. In andere landen zijn ze hier heel erg van geschrokken. De golfstaten willen niet dat wij ooit nog over mensenrechten beginnen.”
“En dan de politiek. Je ziet alleen maar onvermogen, maar als er een Nederlander wereldkampioen wordt, vinden ze allemaal hetzelfde. Rob Jetten van D66, van wie de gewone mensen niet meer met een vliegtuig mogen, vindt de Formule 1 opeens geweldig. Mark Rutte had genoten van die laatste ronde op zijn laptop tijdens een vergadering. En Lilianne Ploumen van de Partij van de Arbeid begon er Limburgs van te praten, want Max is typisch Limburg en Limburg was hier na de watersnoodramp heel erg aan toe. Hoezo? Max Verstappen verliet die provincie meteen toen hij leerde sturen. We leven in een land dat er niet in slaagt om 5.000 vluchtelingen te huisvesten, maar waar het ondanks een pandemie wel lukt om 5.000 proleten naar Abu Dhabi te sturen. Waarom hebben we ze niet geruild?”

Praat mee

Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.

avatar

Reacties (75)

Phil2
Phil218 dec. 2021 - 16:11

H-e-l-e-m-a-a-l mee eens. Heeft natuurlijk met 'onze' kudde mentaliteit te maken. Alsof je het in Keulen hoort onweren als je zegt: "ik had het Hamilton ook gegund". Ook dat hijgerige van alle nieuwsshows om maar iets van een Max graantje op te pikken. Huuu. Maar ja, kijk naar die stompzinnige zoete Kerstreclames op TV, en je weet dat de eigengereide Eigenheimer is ingeruild voor bakklare krieltjes.

Marcel6888
Marcel688817 dec. 2021 - 8:43

Wel een goeie , ,had de vluchtelingen daar gelaten en de fans hier. Prima oplossing

Oki Doki
Oki Doki15 dec. 2021 - 9:52

Leuk.

Minoes&tuin
Minoes&tuin15 dec. 2021 - 9:42

Heerlijk! En zo lekker droog, zoals het hoort!

Jonathan2
Jonathan215 dec. 2021 - 7:23

Heerlijke zelfspot. Moet bekennen dat ik op tafels heb staan dansen toen Max, het eikeltje, won. Want het is wel ons eikeltje. Ja, feitelijk ben ik het met alle kritiek eens, maar toch heb ik heerlijke uurtjes gekend met 'onze' overwinnigen.

1 Reactie
Zandb
Zandb15 dec. 2021 - 9:52

Jonathan Niets mis mee, toch?

Pater
Pater15 dec. 2021 - 6:05

Tjonge, wat voelt Marcel zich weer boven het gewone volk verheven. Dat is ook de essentie van zijn humor. Opvallend trouwens dat belangrijke sporthelden als VdPoel en Max half-Belgische roots hebben.

5 Reacties
Zandb
Zandb15 dec. 2021 - 7:28

Pater Boven het gewone volk? Dat lijkt me typisch een conclusie voor iemand die zich niet realiseert dat mensen zijn als mensen maar dat sommigen redenen hebben om iets niet of wel te doen. Wanneer iemand geen alcohol drinkt en constateert hoe veel ellende de consumptie van alcohol teweeg brengt, voelt die 'dus' verheven? Helemaal niet 'toevallig', dat wonen in België. Dat berust vanwege het rijk zijn op puur pragmatische gronden.

Daniel Blank
Daniel Blank15 dec. 2021 - 10:04

Zandb, Max heeft een Belgische moeder. Hij is daar geboren en opgegroeid. Dat het zeker niet alleen met het financiele klimaat te maken. MvdP woont in Belgie, heeft een Franse moeder en een Nederlandse vader. Dus echt niet alleen vanwege pragmatische gronden. Verdiep u eens, voordat u deze mening spuwt.

Zandb
Zandb15 dec. 2021 - 11:20

Daniel Dat Max in België is geboren, dat is de keus van de ouders. Hij woont om bepaalde redenen nu in Monaco. En als je rijk bent, tellen pragmatische redenen meestal zwaarder. Dat de moeder van Mathieu Frans is en de vader Nederlands, hoe weet u zo zeker dan, dat dat de redenen zijn om dan in België te gaan wonen? Het zou overigens ook in dit geval weer uitermate pragmatisch voor de VdP's zijn om in België, als voordeliger land te gaan wonen.

Pater
Pater16 dec. 2021 - 10:58

Tja, smaken verschillen, ik vind zijn humor goedkoop. Lekker schelden op Jan met de pet. En met rijk zijn hebben de Belgische roots niks te maken, geen sportfan kennelijk. Zijn rijkdom is wel de reden waarom Max (en vele sporters met hem) in Monaco woont. Hij heeft een Belgische moeder. Vader VdPoel woont al vele jaren in België, Zoon ook, bij Antwerpen.

Prins Zonneschijn
Prins Zonneschijn16 dec. 2021 - 14:10

Het is niet zo moeilijk om je boven het 'gewone volk' verheven te voelen.

JanB2
JanB215 dec. 2021 - 2:58

Grijns!

watcher3
watcher315 dec. 2021 - 1:30

Ouwetje van the crass: https://www.youtube.com/watch?v=0aSZo8nMtvE

Norsemen
Norsemen14 dec. 2021 - 20:36

Schitterende column weer.

2 Reacties
Bastet2
Bastet215 dec. 2021 - 7:15

Inderdaad. Ik verbaas me over veel van die zuurrechtse reacties hieronder. Het zijn bepaald geen lachebekjes, die rechtse typetjes. Ze nemen zichzelf volgens mij allemaal iets te serieus en kunnen niet meer om zichzelf lachen als iemand ze een spiegel voor houdt. Ik heb afgelopen zondag naar de race gekeken en heb gisteren ook de column van Marcel met plezier beluisterd. Kan prima samen gaan.

Daniel Blank
Daniel Blank15 dec. 2021 - 10:05

Humor is om te lachen. En de colums van Marcel zijn heerlijk en zo nu en dan komt er spiegel. Prima toch. Helaas kunnen mensen steeds minder lachen, zijn snel gepikeerd of ze nu links, rechts of midden zijn.

Starter2
Starter214 dec. 2021 - 20:01

van Roosmalen doet niets anders.

Sand dunes
Sand dunes14 dec. 2021 - 19:48

Tja....cabaretier uit de VARA-school. Die zijn zeer zelden grappig. Hun echte, eigen mening zullen ze niet snel laten merken uit angst verbannen te worden door de hand die hen voedt. Vara-cabaret schuurt al jaren niet meer. Het lijkt meer op de Dominee op de kansel. (mijn mening dan he)

1 Reactie
JanB2
JanB215 dec. 2021 - 2:58

Mensen sie zich aangesproken (en daarmee voor lul gezet) voelen door een cabaretier vinden deze cabaretier zelden grappig.

19682
1968214 dec. 2021 - 19:28

Waarom hebben we ze niet geruild ? Wel persoonlijk heb ik niets met de formule 1 maar ik heb ook niets met 5000 immigranten.Trouwens van ruilen komt huilen

8 Reacties
Norsemen
Norsemen14 dec. 2021 - 20:35

Kun je uitleggen waarom je niets met iemand hebt, terwijl het enige wat je van die iemand weet dat hij een immigrant is? Zeggen dat je niets met immigranten hebt is als zeggen dat he niets hebt met mensen met haar op hun hoofd. Eigenlijk is zeggen dat je niets met immigranten hebt als zeggen dat je half achterlijk bent.

19682
1968214 dec. 2021 - 21:39

Norsemen: Achterlijk ben je als je 5000 f1 Fans wil ruilen met 5000 duizend immigranten ,dan krijg je dit soort opmerkingen .Wie kaatst kan de bal verwachten slimmerik.

Mark Huysman
Mark Huysman14 dec. 2021 - 22:31

[Eigenlijk is zeggen dat je niets met immigranten hebt als zeggen dat je half achterlijk bent.] Half?

Zandb
Zandb15 dec. 2021 - 7:32

1968 Het probleem is, dat u niet gelooft dat een vluchteling iemand is die in de penarie zit.

19682
1968215 dec. 2021 - 7:46

Mark : Beste mark ik heb liever dat jij dat zegt dan iemand bij zijn volle verstand.

19682
1968215 dec. 2021 - 9:45

ZANDB:Beste zandb,vluchtelingen die in de penarie zitten heb ik gezien toen ik mensen ,oud jong vrouwen en kinderen met angst in de ogen een berg op zag vluchten. En inderdaad toen vocht ik tegen de tranen.Nu zie ik boten met voor 90 % jonge mannen ,die waarschijnlijk hun vrouw en kinderen hebben achtergelaten terwijl zij vluchten? Sorry dat ik dat als immigranten zie,die voor een groot gedeelte een beroep zullen doen op de bijstandpot.Die bijstandspot wordt onder andere gevuld door die ca 5000 F1 fans.En die zet men dan hier even voor schut .Ik leg mijn standpunt nu aan jou uit omdat jij op een normale manier reageer.

Zandb
Zandb15 dec. 2021 - 11:23

1968 Ik kan niet ontkennen dat er 'gradaties in penaries' te onderkennen vallen. Wat u ziet is wat u bedenkt, vindt dat u ziet. Ik doe niet anders maar ik heb wel anderen nodig om mij een beetje bij de les te houden.

dezeeuwgerard
dezeeuwgerard16 dec. 2021 - 16:13

Ben het helemaal eens met 1968. Het zuurlinkse gekwetter van Van Roosmalen begint inmiddels knap irritant te worden. Hij kan zich beter bezighouden met Vitesse hooligans (Marcel is een fervent Vitesse aanhanger.. )

Hannes van  Achterhout
Hannes van Achterhout14 dec. 2021 - 17:57

https://www.youtube.com/watch?v=F-vYJMBa2Lw In tijden van crisis heeft Nederland als postzegel op de wereldkaart een held nodig. Appelerend aan het nationaal-populistisch sentiment tijdens de waan van de dag. Desnoods een kampioen pijltjesgooien vanaf anderhalve meter, darts noemen ze dat geloof ik. Ik wacht op een Hollandse eretitel voor de wereldbeker midgetgolf.

OlavM
OlavM14 dec. 2021 - 17:56

Zoals altijd zwaar aangezet en behoorlijk cynisch. Maar ook zoals altijd met een kern van waarheid.

michellekepen
michellekepen14 dec. 2021 - 17:41

"We leven in een land dat er niet in slaagt om 5.000 vluchtelingen te huisvesten" Vreemd dat Van Rosmalen het dan weer niet heeft, over de de afgelopen jaren extreem toegenomen aantallen niet-westerlingen in NL. Waarvan, afgaand op zijn eigen cijfer, minimaal 99% dus wél al onderdak gekregen heeft..... De laatse twee decennia, de niet door Van Rosmalen genoemde cijfers: 2001, niet-Westerse migratieachtergrond: 1.483.000 2020, niet-Westerse migratieachtergrond: 2.392.000 (CBS 2021: 2.469.000) De zijn er dus 1 miljoen, alleen al aan mensen met een niet-Westerse migratieachtergrond! Die allemaal een dak boven hun hoofd hebben. Wanneer is het volgens Van Rosmalen dan genoeg? Of schaart hij zich achter het legioen dat van mening is dat het nooit genoeg kan zijn? https://www.cbs.nl/nl-nl/dossier/dossier-asiel-migratie-en-integratie/hoeveel-mensen-met-een-migratieachtergrond-wonen-in-nederland- https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/dashboard-bevolking/migratieachtergrond

4 Reacties
Andre6
Andre614 dec. 2021 - 21:27

Ik denk dat u hier geen reactie op gaat krijgen...

Zandb
Zandb15 dec. 2021 - 7:35

Michel Met dank voor de moeite, in de prullenbak. Van Rosmalen bedoelt iets heel anders, dan u er van maakt.

michellekepen
michellekepen15 dec. 2021 - 11:38

Andre, Ongemakkelijke en onwelgevallige zaken worden het liefst ontkend. Of er wordt bewust van weggekeken. Soms omschreven als: 'in de prullenmand ermee'. Zandb, Wat is je probleem met deze ‘vergelijking’? Van Rosmalen haalt erbij dat 5.000 'vluchtelingen' niet acuut gehuisvest zouden zijn. De ongemakkelijke cijfers laten zien dat er de afgelopen 20 jaar allleen al ongeveer een miljoen niet- westerlingen, wél huisvesting hebben verkregen.

Zandb
Zandb15 dec. 2021 - 17:22

michel Het gaat om een groot deel van die 5000 vluchtelingen NU. Voor die 5000 vluchtelingen NU is onvoldoende ruimte. U kunt wel ijzeren Heinig uw irrelevante reactie herhalen maar daarmee wordt de relevantie niet anders. En wat doen we met irrelevante reacties? Juist: in de prullenmand.

J.N. Steenvoorden
J.N. Steenvoorden14 dec. 2021 - 17:28

Maxie, geboren in België, opgegroeid in België en woonachtig in Monaco om maar zo min mogelijk belasting te hoeven betalen. En de Nederlanders zijn werkelijk gek van Maxie. We zijn een land van randdebielen.....

4 Reacties
Nico de Mus
Nico de Mus14 dec. 2021 - 18:35

Zure reactie , jaloers? Ondertussen veilt die wel zijn auto voor 33.333 euro , .. De opbrengst van de veiling gaat naar Wings for Life, een non-profitorganisatie die als missie heeft om een remedie te vinden voor ruggenmergletsel en dwarslaesies. Mooi toch...

Norsemen
Norsemen14 dec. 2021 - 22:43

“ We zijn een land van randdebielen…..” Klopt, maar dat zijn we ook zonder Maxie

watcher3
watcher315 dec. 2021 - 1:18

@nico: dat soort shit moeten we niet willen. Gewoon belasting betalen, dat is het beste voor iedereen. Wat we niet moeten hebben is biljonairs die bepalen.

JanB2
JanB215 dec. 2021 - 3:04

Ondertussen veilt die wel zijn auto voor 33.333 euro. Een japannertje ging er bij mij ook gewoon uit. Sterker nog, het kwam er niet eens in. Honda Civic. Nou ja!

beetlejuice150
beetlejuice15014 dec. 2021 - 17:15

Marcel van Roosmalen is geweldig. Heerlijke droogkloot. Mooie kerel!

Uw Psychiator
Uw Psychiator14 dec. 2021 - 16:34

Ik gun iedereen zijn persoonlijke hobbies, liefhebberijen, en plezier - mijzelf dus ook. Dus kon ik ongeremd en schuddebuikend lachen over de humor van Marcel van Roosmalen, nu inzake het kampioenschap van Max in Abu Dhabi, het gedrag van Hollanders en ons imago in het buitenland, en het opportunisme van onze sportminnende politici. Moge hij nog heel veel drukte maken; gewoonlijk heb ik een hekel aan drukte-als-overlast, maar van Roosmalens lawijt maakt vrolijk, scherpt de geest, en ontspant tegelijk.

Ewout Pool
Ewout Pool14 dec. 2021 - 16:02

Het zurige gemonkel blijft aanhouden. Blijkbaar is Max te populair, dus pakken we zijn fans. Die je overigens ook kunt zien als ménsen die het leuk vinden om bij een wereldkampioenschap op de tribune te zitten, een leuke tijd te hebben én Max aan te moedigen. Zelf vindt ik dat oranje altijd wel mooi. Het is totaal onderscheidend van álle andere nationale kleuren. Maar ga vooral zo door met je zurige gemonkel maar wees dan ook niet verbaasd als steeds meer klaar met je is. Ten slotte: Abu Dhabi dat vluchtelingen opneemt? Ik hoop dat dat sarcastisch bedoeld is...

3 Reacties
Hannes van  Achterhout
Hannes van Achterhout14 dec. 2021 - 17:27

` Maar ga vooral zo door met je zurige gemonkel' Jazeker, dat blijf ik doen ook want dat mág op Joop. Misnoegd rechts wordt als ongenode gast hier getrakteerd op andersdenkendheid, het hoeft hier niet zich te komen ergeren. Want ja, niet iedereen is begeesterd van fossiele spelen om oud brood

dezeeuwgerard
dezeeuwgerard16 dec. 2021 - 16:16

Hannes, Zijn ook erg weinig mensen geïnteresseerd in jouw reacties. Bij jou blijkt telkenmale dat van achterhout knuppels gemaakt worden.

Hannes van  Achterhout
Hannes van Achterhout20 dec. 2021 - 17:54

@ Dezeeuw. Slechts domrechts is hier geïnteresseerd in reacties op eigen reaguursels.

LHTJ
LHTJ14 dec. 2021 - 15:53

{Max Verstappen verliet die provincie meteen toen hij leerde sturen. } Nee hij is er opgegroeid. In Belgisch Limburg weliswaar. Daar is hij trouwens ook geboren, in Belgisch Limburg. Dus feitelijk heeft hij Nederlands Limburg nooit verlaten. Verder wel een geinige column, zoals altijd van van Roosmalen.

MarcoG
MarcoG14 dec. 2021 - 15:42

"We leven in een land dat er niet in slaagt om 5.000 vluchtelingen te huisvesten, maar waar het ondanks een pandemie wel lukt om 5.000 proleten naar Abu Dhabi te sturen." Appels en koeien vergelijken?

3 Reacties
Zandb
Zandb15 dec. 2021 - 7:37

Marco Waarom niet? Wat is uw probleem precies met deze 'vergelijking'?

MarcoG
MarcoG15 dec. 2021 - 11:41

Mijn probleem is dat het een vergelijking is die nergens op slaat, vandaar appels en koeien (ik noem het geeneens appels en peren omdat het zo slecht is). Is dat een probleem, dat ik daar een probleem mee heb?

Zandb
Zandb15 dec. 2021 - 17:27

Marco Ik heb nergens problemen mee. Maar, en ik weet niet of u dat belangrijk vindt, niemand heeft enig idee waarom u het een (5000 vluchtelingen) niet te rijmen vindt met het ander (5000 proleten naar Abu Dabi sturen). Ik vraag slechts verduidelijking. Als u vindt dat ik het maar moet doen met wat u hier zo onduidelijk opschrijft, dan doe ik het daarmee. Dat vind ik dan wel een gemiste kans.

Eid
Eid14 dec. 2021 - 15:18

Tsja sommige mensen kennen t woord 'feestje' niet. Die proberen de hele dag verstandig en deug te doen. En wees eerlijk; een feestje met Van Roosmalen, zie je t voor je? "Mondhoeken omhoog, wat is dat?" :-)

11 Reacties
watcher3
watcher314 dec. 2021 - 15:48

Lijkt me gezelliger dan een feestje met die 5000 asocialen die naar Abu Dhabi zijn gevlogen. Dat het jouw soort feestjes zijn geloof ik meteen.

Richard Engels
Richard Engels14 dec. 2021 - 15:56

Marcel heeft een hekel aan feest. Daarom is ie ook Vitesse supporter.

Zandb
Zandb14 dec. 2021 - 16:07

Eid Blijkbaar hebben bepaalde mensen (stumperds) behoefte aan brood en spelen. Verder hebt u niet zo in de gaten dat het venijn van Van Rosmalen meer zit in de idiote gedachte dat Max Nederland positief in het nieuws laat komen en dat Max en diegenen het er voor over konden hebben om daarbij aanwezig te zijn. Dat ze dat niet voor zichzelf maar voor Nederland deden. En alsof Max en zij voor die 'inspanning' beloond moeten worden. Omdat zij met hun handelen alles wat fout ging opgelost zouden hebben.

LHTJ
LHTJ14 dec. 2021 - 17:42

@watcher Waarom zijn ze alle 5000 per definitie asociaal?

Eid
Eid14 dec. 2021 - 18:28

@LHTJ Wees blij, normaliter beland je meteen in het racisme-hokje.

Eid
Eid14 dec. 2021 - 18:32

@Zandb Ach wat een 'uit de hoogte': dat toontje. Mensen die van Max houden zijn stumperds. Wat moet u zich toch geweldig voelen...

Eid
Eid14 dec. 2021 - 18:38

@watcher Dus die maxliefhebbers zijn asocialen. Ik maar denken dat u moeite had met 'mensen wegzetten'...

watcher3
watcher315 dec. 2021 - 0:17

eid en lhtj hebben een lekkere circleyerk met zijn tweeën? Ja 5000 asocialen inderdaad.

Zandb
Zandb15 dec. 2021 - 7:43

Eid Mensen die behoefte hebben aan brood en spelen, dat vind ik stumperds. Als ik dat vind, waarom zou ik geen stumperd kunnen zijn? Ik ben mens en niet meer en niet minder. Als ik uw denkwijze zou volgen, zou u zich dus ver verheven voelen boven mij; wat moet u zich geweldig voelen. Nou, wanneer u dat echt zou doen, bent u nog wel iets erger dan een stumperd.

LHTJ
LHTJ15 dec. 2021 - 10:34

@watcher En waarom dan? Wat maakt ze asociaal volgens jou? Of is dat gewoon lekker, even ongefundeerd wat roepen, lekker mensen beledigen die dingen doen die u niet bevalt.

FromValue
FromValue16 dec. 2021 - 8:53

Ik moet eerlijk zeggen dat ik meer affiniteit heb met Verstappen die het flikt dan al die net niet voetbalsterren in Oranje waarvan het digitale ego in FIFA22 meer successen per seconde oogst dan zij zelf in hun gehele leven.

LeftFuturist
LeftFuturist14 dec. 2021 - 15:01

Ik begrijp het ook wel ergens de blanke hetero man is bang dat die alles kwijtraakt. Ze mogen geen risico’s meer nemen, moeten overal rekening mee houden, dat is ook een schande ergens. En toen zagen ze op Netflix zo roekeloos nuchtere Ned/Belg Maximiliaans Verstappen geboren om roekeloos en gewend aan snelheid. Dit was natuurlijk de uitgelezen kant om het cisgender ego weer op te boosten. Maar de formule 1 wilde de boell weer manipuleren voor die cisgenders en maakte er een racistisch schouwspel van. Inweze zagen we in 1 lap de hele wereldgeschiedenis uitgebeeld. De slavernij was voorbij de bocht toen hamilton in alle woede zei dat de wedstrijd was gemanipuleerd. Daarvoor waren de banden uiteraard al versleten. Zelf voor hun neus zien ze het niet.

5 Reacties
MarcoG
MarcoG14 dec. 2021 - 15:38

Links toekomstige, ga hulp zoeken, echt dat zal je leven heel erg kunnen verbeteren.

Tjeempie2
Tjeempie214 dec. 2021 - 16:00

Ik genoot gewoon van een spannende race, aan het einde van een fantastisch seizoen. Maar goed... Ik deug natuurlijk van geen kant.

LHTJ
LHTJ14 dec. 2021 - 16:10

Ik dacht eerst ook dat Toto Wolff gewoon een foute pitstrategie had en RedBull geluk dat Latifi crashte nadat Perez het gat kleiner had gemaakt tussen Lewis en Max . Domme domme ik, het komt door manipulerende blanke hetero cisgenders die slavernij willen leer ik nu. Ik denk dan ook bij nader inzien dat LeftFuturist inderdaad gelijk heeft. Sterker nog ik denk dat dit schimmige racistische plan is opgezet door Toto Wolff zelf. Het is onmogelijk te denken dat deze blanke rijke hetero cis Oostenrijkse leider van een oer Duits kapitalistisch bedrijf daar niets mee te maken heeft. Het is van binnenuit gemanipuleerd. En al die andere kampioenschappen van Lewis waren bedoeld om hem nu uiteindelijk alsnog te vernederen. Wie dat niet ziet heeft diepgeworteld racisme in zich. Alleen jammer dat er nu een Japans automerk heeft gewonnen met als grootste sponsor een drankje dat is uitgevonden door een Thai. Leggen we het als hetero blanke cisman in feite alsnog af tegen een stel Aziaten. Hebben we voor niets een half Iranese en een Mexicaanse coureur voor ons karretje gespannen om ons blanke als sterkste uit de bus te laten komen.

LeftFuturist
LeftFuturist14 dec. 2021 - 21:06

@lhtj: Neem anders is een kijkje op Twitter wat er broeit. We hebben een slapende reus wakker gemaakt met onze cisgender waanzin. Oranje gebruikt men straks alleen nog om zijn reet af te vegen. Neder land omen Est nomen. #IStandWithLewisHamilton

Mr Ed
Mr Ed15 dec. 2021 - 8:30

Tja, de meest succesvolle coureur aller tijden, met een inkomen van 60 miljoen per jaar en een geschat vermogen van 300 miljoen, die deze week geridderd wordt door de Engelse koningin vergelijken met een slaaf.... Het veriest wel wat mentale gymnastiek, maar sommigen is niets te gek.

WillemdeGroot
WillemdeGroot14 dec. 2021 - 14:54

Heerlijk, die Marcel. Ik lees hem ook altijd, tot groot genoegen, in de NRC. Met name zijn vermogen tot relativeren is in deze veelal hysterische tijden zeer aangenaam. Dank, heer Roosmalen. Ook in de Volkskrant las ik een vrolijk relativerende bijdrage in een column van de huiseconoom. Verstappens belastingontduiking, b.v. Monaco), en zijn andere 'gewoonten'. Fijn dat mensen plezier beleven aan de prestaties van deze Max, maar wat soms een schijnheiligheid en massahysterie..

3 Reacties
MarcoG
MarcoG14 dec. 2021 - 15:40

Welke belastingontduiking? Zit hij in soort van constructies om in Monace maar geen belasting te hoeven betalen?

WillemdeGroot
WillemdeGroot14 dec. 2021 - 17:26

Marco. Het is een gekende manier om zo weinig mogelijk/geen belasting te hoeven te betalen. Je vestigen in, in dit geval, Monaco is lucratief. Kijk o.a. naar de column op de economiepagina van de Volkskrant, van Peter de Waard, van vandaag. Let wel, het is een legale wijze van handelen. Of het moreel kan, is een persoonlijke afweging. Ik wil alleen maar zeggen dat we moeten oppassen met die z.g. nationalistische trots.

19682
1968214 dec. 2021 - 21:59

Willem: hysterische tyden ja inderdaad en dat nu al meer dan 2 jaar ,alsof we er verslaafd aan zijn .

Juppé🎗
Juppé🎗14 dec. 2021 - 14:41

« Waarom hebben we ze niet geruild?”« ……wie wil ze hebben, ik begreep dat daar ook nog Ali B en Gordon tussen zaten?