Joop

Extreem-rechts heeft op internationale vrouwendag niets te zoeken

  •  
08-03-2016
  •  
leestijd 3 minuten
  •  
126 keer bekeken
  •  
kominverzet
Pegida is zelfs zo sterk gekeerd tegen gelijkheid van mannen en vrouwen dat het opgenomen is in de uitgangspunten van de organisatie
Feministen in Verzet, bekend van hun actie tegen Wilders’ verzetsspray in Spijkenisse, verzetten zich tegen het oneigenlijke gebruik van vrouwenrechten door extreemrechts om haat te zaaien. Catherine Black legt uit waarom zij op internationale vrouwendag niks te zoeken hebben.
De hypocrisie van rechts ten aanzien van vrouwenrechten lijkt geen grenzen te kennen. Verontwaardigd roept de PVV dat ‘onze vrouwen’ beschermd moeten worden, terwijl hun sympathisanten mij en andere vrouwen, bij een vreedzaam protest tegen racisme, toeschreeuwden dat er piemels in ons moesten. In het parlement liet de PVV zijn ware gezicht al zien; zij stemden tegen een Europees verdrag om vrouwen te beschermen tegen huiselijk geweld .
Wilders’ actie om ‘verzetsspray’ te verspreiden tegen vermeende ‘islamitische testosteronbommen’ is niet de enige keer dat rechts aan de haal ging met vrouwenrechten om minderheden, moslims in het bijzonder, te criminaliseren. Een persbericht van Pegida van afgelopen week en bijbehorende flyer, waarin een vrouw deel van de koran vertrapt, vermeldt “De vrouwenvoet heeft een sexy rode schoen aan met hoge hak dat symbool staat voor de vrijheid die vrouwen moeten kunnen genieten om zich o.a. te kleden zoals ze zelf willen.”
Het recht om hoge hakken te dragen wordt niet bedreigd in Europa. Wel het recht van vrouwen om om hoofdbedekking te dragen als zij dat willen. Zowel Pegida, als de PVV, pleiten voor een hoofddoekverbod. De verdediging van de vrijheid voor vrouwen om zich te kleden zoals ze willen geldt duidelijk niet voor moslimvrouwen.
Geweld tegen vrouwen komt in Europa, en in Nederland, op grote schaal voor . Dit is een ‘autochtoon’, ‘inheems’, wit probleem. De vinger wijzen naar een ‘geïmporteerde islamitische verkrachtingscultuur’ doet geen recht aan het feit dat de daders meestal bekenden zijn van de slachtoffers, en niet vreemden uit een azc. 
Vrouwen die herkenbaar zijn als moslima lijken een extra groot risico te lopen om slachtoffer te worden van fysiek geweld. Meldpunt voor Islamofobie rapporteert dat 90 procent van de slachtoffers die bij hen melding deed was vrouw, en de daders van de aanvallen in overgrote meerderheid 86 procent witte mannen. 
Het is daarom onaanvaardbaar dat organisaties als Pegida claims leggen op vrouwenrechten. Deze organisatie is openlijk en uitgesproken antifeministisch. Zij zijn zelfs zo sterk gekeerd tegen gelijkheid van mannen en vrouwen dat zij het hebben opgenomen in hun uitgangspunten . Hierin stellen zij expliciet tegen gender-mainstreaming te zijn, een aanpak die gender ongelijkheid wil tegengaan door bij nieuw overheidsbeleid de mogelijk ongelijke effecten van het beleid op mannen en vrouwen in kaart te brengen, en waar nodig te corrigeren. Daarentegen heeft Pegida alle begrip en steun voor wit-mannelijk hooliganisme: “Ik begrijp waarom een man een hooligan wordt. Het is een opstand tegen wat ik ‘tepel-socialisme’ noem, onze gefeminiseerde cultuur die vrouwen en moslims promoot en oorlog voert tegen blanke mannen,” verklaart Tatjana Festerling, voorvrouw van Pegida in Duitsland .
Organisaties als de PVV en Pegida hebben het recht niet vrouwenrechten in te zetten om racisme te verspreiden. Ze hebben ook niets te zoeken op internationale vrouwendag. Deze dag herdenkt oorspronkelijk een staking van migrantenvrouwen. In New York in 1909 gingen daarbij tienduizenden textielarbeiders de straat op om te vechten voor betere werkomstandigheden en hogere lonen. De eerste Internationale Vrouwendag was in 1911 en werd georganiseerd door Duitse socialist Clara Zetkin, die haar leven lang streed tegen de opkomst van fascisme.
Daarom ‘Enough of this shit!’  Racisten zijn nep-feministen. De haat die zij zaaien is gevaarlijk, voor vrouwen van alle afkomsten.
Dit artikel is door Feministen in Verzet geschreven. De groep zal aanwezig zijn bij de manifestatie voor internationale vrouwendag op de Dam in Amsterdam om 18:00.
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar

Reacties (74)

omaoeverloos
omaoeverloos9 mrt. 2016 - 8:28

"Extreem-rechts heeft op internationale vrouwendag niets te zoeken" Dat hebben ze dan gemeen met de religieaanhangers.

gvanbaalen
gvanbaalen8 mrt. 2016 - 21:10

Dus omdat er kritiek is op sommige "feministen" betekent dat gelijk dat ALLE vrouwen worden bekritiseert? U begrijpt ook de kritiek niet, volgens mij. De kritiek is op mensen die zich "feministen" noemen en hun mond vol hebben over onrechtvaardigheden die vrouwen volgens hun zouden doormaken maar als er dan echt een massa-aanranding plaats vind in Keulen opeens de aanranders gaan verdedigen. Hiermee laat je toch wel zien dat het dus blijkbaar om een rankune richting alleen blanke mannen gaat in plaats van een echte rechtvaardigheids-strijd. De kritiek is dus terecht, maar totaal niet gericht op alle vrouwen. Het is gericht op feministen, en het overgrote deel van de vrouwen noemt zich vandaag de dag geen feminist meer.

8 Reacties
Mark Huysman
Mark Huysman8 mrt. 2016 - 22:10

[De kritiek is op mensen die zich “feministen” noemen en hun mond vol hebben over onrechtvaardigheden die vrouwen volgens hun zouden doormaken maar als er dan echt een massa-aanranding plaats vind in Keulen opeens de aanranders gaan verdedigen] Noem eens wat van die feministen die aanranders verdedigen.

DanielleDefoe
DanielleDefoe9 mrt. 2016 - 12:30

Mark dat gebeurde niet maar de aandacht verschoof wel van de aangerande vrouwen naar de mannen voor wie stigmatisering dreigde. Racisme moet bestreden worden maar het is in mijn ogen geen groter kwaad dan seksisme.

gvanbaalen
gvanbaalen9 mrt. 2016 - 13:42

Ok het woord "verdedigen" gaat misschien wat ver maar precies zoals DanielleDefoe zegt: de feministen die normaal gesproken hun mond vol hadden over aanrandingen leken alles te doen om de aandacht weg te halen van de massa-aanranding. Opmerkelijk toch, of vind jij van niet?

Mark Huysman
Mark Huysman9 mrt. 2016 - 19:47

[Mark dat gebeurde niet maar de aandacht verschoof wel van de aangerande vrouwen naar de mannen voor wie stigmatisering dreigde.] Ja, en wie deed dat? Extreem-rechts dat totaal niet geïnteresseerd is in vrouwenrechten maar enkel in het wegtrappen van mensen uit een andere cultuur, met een andere huidskleur en religie. [Ok het woord “verdedigen” gaat misschien wat ver maar precies zoals DanielleDefoe zegt: de feministen die normaal gesproken hun mond vol hadden over aanrandingen leken alles te doen om de aandacht weg te halen van de massa-aanranding.] Nog steeds: welke feministen? Wat deden ze precies? Pas als je duidelijk maakt over welke feminsten je het hebt en wat die dan precies gedaan hebben is het mogelijk om een discussie te hebben. Zolang je dat niet doet is alles gebakken lucht. Onmogelijk om op te reageren.

DanielleDefoe
DanielleDefoe9 mrt. 2016 - 23:54

Mark het zou mij zeer verheugen als je geen tekst aan mij toeschrijft die ik niet heb opgeschreven. Dat het al snel vooral over racisme ging ipv seksisme is iets wat mij frappeerde. Dat schreef ik. Het woord "feminist" heb ik niet genoemd. De meeste reageerders waren trouwens (denk ik) man en die noemen zich gewoonlijk geen feminist.

Mark Huysman
Mark Huysman10 mrt. 2016 - 20:27

Danielle, gvanbaalen schrijft tekst aan jou toe en ik reageer daar op. Hij stelt dat feministen ‘alles’ deden om de aandacht weg te halen van aanrandingen maar hij is niet in staat om ook maar 1 feminist te noemen die dat deed. Tamelijk zinloze discussie zo.

gvanbaalen
gvanbaalen11 mrt. 2016 - 9:25

"Nog steeds: welke feministen? Wat deden ze precies?" Ben je serieus hier of probeer je gewoon feministen te verdedigen? Raak ik een snaar? Mogen feministen niet bekritiseert worden? Een goed voorbeeld van zo'n feminist is Anniek de Ruijter, voorzitter van het Clara Wichmannfonds. Ze was te zien in Buitenhof een paar dagen na de aanrandingen in Keulen. Elke keer als de interviewer een vraag stelde over de aanranders begon ze over blanke mannen en dat die net zo erg (of nog erger) waren. Het was dus blijkbaar geen aangeleerd cultuur-probleem maar een probleem met mannen en jongens, die blijkbaar van nature aanranders en vreselijke mensen zijn. Kom op. U weet zelf ook wel dat er feministen zijn die dit soort hypocriet gedrag vertonen.

Mark Huysman
Mark Huysman11 mrt. 2016 - 19:35

[Raak ik een snaar?] Nee [Mogen feministen niet bekritiseert worden?] Natuurlijk wel, alleen heeft het geen zin om in z’n algemeenheid ‘de feministen’ aan te vallen zonder er concrete voorbeelden bij te halen. Nu breng je voor het eerst ’zo’n feminist’ te berde dus kunnen we kijken of zij ‘alles deed om de aandacht van de aanranding weg te halen’ (je opmerking dat feministen de aanranders verdedigen heb je inmiddels ingetrokken). Ik heb dat buitenhof interview niet gezien maar volgens jou was de strekking van haar inbreng dat de aanrandingen “geen aangeleerd cultuur-probleem waren maar een probleem met mannen en jongens, die blijkbaar van nature aanranders en vreselijke mensen zijn”. Hieruit haal ik niet dat zij de aandacht weg wil halen van aanrandingen. Hooguit dat ze een andere verklaring van seksueel geweld heeft dan jij misschien hebt. Dat is iets totaal anders.

[verwijderd]
[verwijderd]8 mrt. 2016 - 21:10

--- Dit bericht is verwijderd —

1 Reactie
Paul250371
Paul2503719 mrt. 2016 - 13:23

Toegegeven Fortuyn kreeg van links het eea over zich heen. Er werd toegezegd dat het een naar mens was (was hij in mijn optiek ook) en nog wel meer van dat soort vre se lijke dingen. Maar links heeft nooit gezegd dat moord gerechtvaardigd is of daartoe aangezet. Als er een AZC door fascisten eeeh bezorgde burgers met alle middelen wordt weg geschreeuwd / bedreigd dan worden zij door Wilders gefeliciteerd. Ook de oproep komt in verzet resulteerde tot allerhande varkenskop-, molotovcocktail zaken. Mijns inziens heeft de PVV en met name Wilders en de PVV minister van Propaganda Bosma hier alles mee te maken.

[verwijderd]
[verwijderd]8 mrt. 2016 - 19:08

--- Dit bericht is verwijderd —

2 Reacties
trotsopnederland
trotsopnederland8 mrt. 2016 - 20:40

Ik kan daar ook niet bij, de grootste vrouwenonderdrukkende religie en geen kwaad woord van onze feministen. Wat een enorme spagaat is dat toch. Zo naief om te denken dat de Islamisering hen op lange termijn niet gaat treffen.

Appi Mohamud
Appi Mohamud8 mrt. 2016 - 22:42

Zeker nooit can FEME gehoord nog hun activiteiten mee gemaakt? Kritiek van feministen op islam bestaat wel degelijk. Net zoals dat ze deze hypocriet bekritiseren.

Snowden
Snowden8 mrt. 2016 - 18:40

Ik begrijp echt niet meer waar de hedendaagse feministen zich mee bezig houden. Ik ben een feministe uit de sixties. Toen wisten we nog waarvoor we stonden. Gelijke rechten/gelijke plichten; goede opleidingen. Iedereen gelijke kansen. Kortom: mannen en vrouwen gelijk met inachtneming van de verschillen die er nu eenmaal zijn. Mannen zijn nu eenmaal niet gelijk aan vrouwen. Wel gelijkwaardig. Enjoy the differences. Wat ik nu zie met de influx van andere culturen is een terugkeer naar een minderwaardige positie van vrouwen. Ik zie het somber in. Voorbeeld: Ik woon in een "kansenwijk"waar de laatste tijd veel vluchtelingen zijn gehuisvest. Waaronder meisjes...kleine meisjes. Nu al, 4, 5, 6 jaar oud en helemaal ingepakt. Alleen nog een klein stukje van het gezichtje zichtbaar. Dan denk ik aan mijn kleindochtertjes die afgelopen zomer lekker aan het strand konden spelen met de wind in de haren...in een zwembroekje met schepje en emmertje . Dat is dus voor deze meisjes niet mogelijk. Ik heb geprobeerd met de moeders te praten en hun enige antwoord was een handgebaar : vinger snijdend over de keel. Daar moeten de huidige feministen zich druk over maken!!!

4 Reacties
DanielleDefoe
DanielleDefoe8 mrt. 2016 - 19:41

Gelijke rechten en plichten inderdaad, ipv geneuzel over kleding. Vrijheid gaat over belangrijkere dingen dan het mogen dragen van een hoofddoek of hoge hakken. Ook hier in Noorwegen waar we de "likestilling" hoog in het vaandel hebben sturen somalische moeders lagere schoolmeiden behoofddoekt naar school om aan te geven dat ze "anders" zijn dan gewone noorse kinderen.

Neurotherapie
Neurotherapie8 mrt. 2016 - 21:23

Inderdaad. En daar hebben ze rechts extremisten noch polarisatieparasieten bij nodig. Emancipatie wordt immers niet uit haat geboren. Uit haat komt uitsluitend meer haat en andere zwakte te voorschijn.

DaanOuwens
DaanOuwens9 mrt. 2016 - 7:42

@ DanielleDefoe Zij geven helemaal niet aan dat ze anders zijn. Dat zit in jouw hoofd. Het zijn gewoon Noorse meisjes van Somalische afkomst met een hoofddoekje op. Maar in jouw hoofd zit dat er normale en abnormale meisjes zijn.

DanielleDefoe
DanielleDefoe9 mrt. 2016 - 12:37

Wat dacht U van de Noorse Somalische moeders die tot verbijstering van de Noren hun kinderen (tijdelijk) terugsturen naar Somalie om daar op school te gaan? Overigens zeggen ze in interviews zelf dat ze anders zijn.

Lester2
Lester28 mrt. 2016 - 17:11

Ja wat een anti-feministen. Dat ze tegen het recht zijn om je dochter een hoofdoek op te dwingen, vrouwenhaters EN racisten zijn het!

1 Reactie
Mark Huysman
Mark Huysman8 mrt. 2016 - 22:07

‘…vrouwenhaters EN racisten zijn het!’ Zeer zeker. Het voorstel tot een ‘kopvoddentax’ maakt dat uitstekend duidelijk. Ten eerste worden islamitische vrouwen als beesten neergezet, ze hebben een ‘kop’ in plaats van een hoofd volgens Wilders. Ten tweede worden ze gestraft omdat ze zich volgens hun eigen opvattingen willen kleden.

robvaniren
robvaniren8 mrt. 2016 - 16:58

"die haar leven lang streed tegen de opkomst van fascisme. -" Niemand heeft het recht, vrouwenrechten in te zetten bij bestrijding van ext.rechts/racisme/facisme.Dat heet mensen voor je politieke karretje spannen. Het zijn verschillende zaken, die beide zullen verzwakt worden als ze door elkaar gehusseld worden. Alleen die-hard linkse mensen geloven in deze ideologisering, de rest haakt af.

2 Reacties
rosarosa
rosarosa8 mrt. 2016 - 23:34

nee hoor sexisme, racisme, fascisme heeft alles met elkaar temaken, het is amper mogelijk om het ene te besrijden zonder het andere er bij te betrekken. H

overlever
overlever8 mrt. 2016 - 23:53

sssssssst. Niet zo hard. Laat ze nog even.

shrew
shrew8 mrt. 2016 - 16:51

Natuurlijk heeft een vrouw het recht om een hoofddoek te dragen. Net zoals een vrouw het recht heeft om op de SGP te stemmen. Haar keuzes en van niemand anders. Maar waarom feministen deze vrouwen moeten verdedigen is mij een raadsel. Dit zijn namelijk ook de vrouwen die er vrijwillig voor kiezen om hun dochters te leren dat de man hun baas is. Lijkt me niet een feministische strijd waard.

1 Reactie
DanielleDefoe
DanielleDefoe8 mrt. 2016 - 20:04

Tegen de tijd dat jongere generaties genoeg krijgen van die onzin kunnen ze gewoon aanschuiven.

voxpopuli2
voxpopuli28 mrt. 2016 - 16:09

Waarom weer zo'n traditionele poster met een meisje in rok en een bezem om de zaak op te vegen ? Dat is wel heel erg rolbevestigend :-)

BingoGrubb
BingoGrubb8 mrt. 2016 - 16:01

het stukje hier boven is het bewijs dat deze generatie feministen kapot is. het gaat iet meer om gelijke rechten het gaat om om slachtoffer spelen en roepen dat de ander stom is. ik blijf het zeggen mijn oma 1ste generatie feminist haat de huidige generatie feministen. ze noemt het een groepje jankers die proberen kapot te maken waar zij voor streed.

3 Reacties
BingoGrubb
BingoGrubb8 mrt. 2016 - 16:12

hedendaagse feministen zouden gebaat zijn bij wat filmpjes van undoomed en sargon of akkad. de brain on feminisme serie

Mark Huysman
Mark Huysman8 mrt. 2016 - 18:07

De eerste feministische golf was van 1880 tot ongeveer 1920 toen het vrouwenkiesrecht behaald was. Jouw oma is dus hoe oud? 115? Geweldig!

Snowden
Snowden8 mrt. 2016 - 19:22

Zo mee eens. Ik ben een van die feministes van het eerste uur. Ik weet echt niet meer waar ze mee bezig zijn. En als we iets toen niet deden was in de slachtofferrol kruipen.

Albert Einstein
Albert Einstein8 mrt. 2016 - 14:36

Omdat 1 tokkie ooit heeft geroepen "daar moet een piemel in", wordt dit als kenmerk van de anti-moslim-man geframed. Dat is nog gekker dan de bewering dat alle moslims gewelddadige jihadisten zijn. En dat Pegida anti-vrouw zou zijn, is helemaal onzin. Een groot deel van de aanhang is vrouw EN links. Als je echt voor de rechten van de vrouw wilt strijden, moet je coalities aangaan. Ook met islam-critici.

7 Reacties
Reinaert de Vos
Reinaert de Vos8 mrt. 2016 - 15:15

Leuk geprobeerd. Je xenofobe vriendjes stemmen helemaal niet links. Onderbouw dat maar eens.

SpijkerMaarten
SpijkerMaarten8 mrt. 2016 - 16:00

Als je maar ver genoeg naar rechts gaat is alles links.

Albert Einstein
Albert Einstein8 mrt. 2016 - 16:01

Wat heet links vandaag de dag? de PVV misschien? Die zijn anti-elitair, dus links. Pegida is niet xenofoob, maar islamofoob. Dat is iets heel anders. Er zitten ook allochtonen bij Pegida. http://www.elsevier.nl/Nederland/achtergrond/2015/11/Wie-is-de-spreker-bij-de-Pegida-demonstratie-2724168W/

Appi Mohamud
Appi Mohamud8 mrt. 2016 - 17:38

Wat heet links vandaag de dag? de PVV misschien? Die zijn anti-elitair, dus links. Dit kan je niet menen eensteen? Al tien jaar op dat stoel en geen moer gedaan behalve zeiken liegen en bedriegen en schelden, dat is niet anti-elitair das de toppunt van elitair.

gvanbaalen
gvanbaalen8 mrt. 2016 - 21:31

De PVV is niet zo rechts als velen denken. Op het gebied van het sociale vangnet (uitkeringen, toeslagen, hulp voor mensen die het zelf niet kunnen etc.) is de PVV linkser als de meeste partijen. Alleen op het gebied van immigratie is de PVV "rechtser".Eigenlijk komt het er volgens mij op neer dat ze voor de mensen die in dit land wonen goed willen zorgen en daarnaast denken dat door immigratie de saamhorigheid en soeverijniteit van het land verdwijnt. Daar kun je het mee eens of eens zijn. Maar "extreem-rechts" vind ik wel ver gaan. Dan zou je Groenlinks (die immigratie stimuleert) extreem-links kunnen noemen.

Appi Mohamud
Appi Mohamud8 mrt. 2016 - 22:35

gvanbaalen Als je op mij reageert moet je weten dat ik in geen woord heb geschreven over links of rechts. Probeer het opnieuw.

Paul250371
Paul2503719 mrt. 2016 - 13:46

@ gvanbaalen De PVV is Stijf VVD rechts. Stemmen met alles mee voor het grootkapitaal en tegen alles wat maar een beetje gunstig is voor H en I. de arbeider dus. En dat geldt ook mbt het verzorgingsbeleid. een bejaarde moet het echt niet van de PVV hebben. Net zoals ze ineens voor vrouwenrechten en homo's zijn, althans vocaal, zijn het gewoon rechtsegrootgraaiers die niet voor de gewone man en zijn rechten opkomen.

Okke2
Okke28 mrt. 2016 - 14:29

Niet dat racisten niet naar zijn, maar waarom zouden het nep-feministen zijn ? feminisme gaat over de machtsverhouding tussen mannen en vrouwen, je kan prima racistsich zijn en je bezig houden met de verhouding tussen mannen en vrouwen. net zoals dat je doof kan zijn en je bezig houden met kleur. Of relevanter je bekommeren om het milieu en rechts zijn, of je bezig houden met dieren en 'islamofobisch' zijn.

Appi Mohamud
Appi Mohamud8 mrt. 2016 - 13:59

Dit stukje van me was als antwoord op Dale S. In het column: De mythe van de sterke schouder Maar wat blijkt het past ook prima als antwoord op u betoog. Mischien komt het doordat het gedachtegang van feministen is gekaapt Door vrouwen die zich als mannen willen gedragen en mannen die denken beter te weten? laat vrouwen doen wat ze zelf willen leg ze geen strobreed in de weg. Willen ze gaan winkelen topless prima (Alhoewel wij mannen ook geweigerd worden als we zonder Iets aan een winkel in lopen), willen ze een hoofddoek of een boerka ook prima, willen ze bomen klimmen voetballen of met poppen spelen? Het blijft hun keus, feminisme eindigt niet met gelijke rechte, maar gaat door zelf waar de blik van een man stopt(zelfs mijn blik). Dus AUB stop vrouwen voor te schrijven hoe feminisme eruitziet anno 2016 en laat de vrouw het bepalen hoe zij het vind dat het eruitziet - See more at: http://www.joop.nl/opinies/de-mythe-van-de-sterke-schouder#sthash.5FcgRE8U.dpuf will wel erbij melden dat als je roept dat je vrouwen will beschermen Door een deel van hun te verbieden te doen wat ze willen doen omdat een ander deel verplicht word wat hun vrijwillig willen doen, je niet geloofwaardig overkomt.

1 Reactie
Appi Mohamud
Appi Mohamud8 mrt. 2016 - 15:10

Dit was als antwoord op The Boy Wonder

Poezenmens
Poezenmens8 mrt. 2016 - 13:54

Een van de kenmerken van het fascisme: tegen vrouwenemancipatie.

1 Reactie
robvaniren
robvaniren8 mrt. 2016 - 17:00

Is de Islam dan fascistisch, of de orthodoxe joden?

opgeheven
opgeheven8 mrt. 2016 - 13:09

[De verdediging van de vrijheid voor vrouwen om zich te kleden zoals ze willen geldt duidelijk niet voor moslimvrouwen.] Nee, dat klopt. Maar dat komt naar mijn idee niet door de PVV en Pegida maar uit de omgeving van die vrouwen. De vrijheid om geen hoofddoek te dragen hebben veel vrouwen niet, vanaf 5 a 6 jaar lopen er al velen met hoofddoek en wanneer de menstruatie begint volgt de rest. Zolang u het met uw organisatie wel opneemt voor vrouwen die een hoofddoek willen dragen (en daar volgens mee geen strobreed bij in de weg gelegd worden) maar u laat de vrouwen die dat niet willen en gedwongen worden (wat wel degelijk een serieus probleem is) aan hun lot over bent u met uw club niet serieus te nemen. Wanneer begint u eens met echt opkomen voor vrouwen in plaats van veilig tegen rechts aan schoppen? Wanneer stelt u het voor vrouwen nadelige huwelijks en scheidingsrecht binnen de islam aan de kaak? Wanneer komt u op voor meisjes die van hun ouders niet mee mogen op werkweek? Wanneer gaat u zich druk maken om meisjes die niet mee mogen doen met schoolzwemmen? Dat is waar nog iets te halen is voor het feminisme maar u houdt wijselijk uw mond en kiest de veilige onderwerpen. Feminisme anno 2016 is niet serieus te nemen.

7 Reacties
kindval
kindval8 mrt. 2016 - 14:41

+1

Sol Invictus
Sol Invictus8 mrt. 2016 - 15:28

wat heb jij precies gedaan voor meisjes die niet mee mogen op werkweek?

opgeheven
opgeheven8 mrt. 2016 - 16:17

[wat heb jij precies gedaan voor meisjes die niet mee mogen op werkweek?] Ik heb het zojuist aan de orde gesteld bij een mevrouw die zegt op te komen voor vrouwenrechten maar een blinde vlek lijkt te hebben voor vrouwenrechten die vanuit een bepaalde religieuze inslag worden geschonden. En jij?

Jan Willem deBoer
Jan Willem deBoer8 mrt. 2016 - 17:56

Kijk dan Jan Roos op twitter. Vanaf morgen weer 364 mandagen, verheug me er al op. De beste reactie richting deze möchte gerne feministen.

aburrido
aburrido8 mrt. 2016 - 21:12

Het zal Catherine Black sieren als ze reageert op uw comment.. Ik betwijfel of ze het doet.

MVtikt
MVtikt8 mrt. 2016 - 22:04

+1 "Ja maaaaaaaar wij hebben het glazen plafond!" vs steniging van verkrachte vrouwen omdat "overspel". "Ja maaaaaaar rechtse mannen geven vrouwen minder salaris!" vs meisjes hoeven niet naar school want vrouw = baarmoeder. "Ja maaaaaar bouwvakkers fluiten naar vrouwen" vs genitale verminking omdat vrouwen geen plezier aan sex mogen hebben. Enfin..... ik zal mij als guurrechtse blanke man in een hoekje gaan zitten schamen vanwege mijn vrouwenhatende inborst.

Paul250371
Paul2503719 mrt. 2016 - 13:52

Emancipatie voor de moslimvrouw die gedwongen wordt met een hoofddoek om te lopen zal echt van uit de eigen groep moeten komen. Dwang, zoals de PVV wil, (hoofddoek verplicht af of dit belasten) is dezelfde methode die de bijvoorbeeld een conservatieve imam gebruikt (verplicht hoofddoek op) en slaat zijn doel voorbij en lost niets op. Het is primair een strijd die de moslimvrouw, als zij onder de doek vandaan willen komen. Uiteraard zijn er instanties die te hulp kunnen schieten als er iets tegen de wet gebeurt. Pegida en dat soort uitschot gaat het niet om de emancipatie van de vrouw, het is simpelweg een stok om de moslim mee te slaan

Felix-Arnhem
Felix-Arnhem8 mrt. 2016 - 12:50

Vrouwendag wat een sexistische festival van het fop-feminisme. Waarom geen mannen dag? Waarom geen Guus Meeuwis dag? Waarom gaan we allemaal niet in ons hokje zitten?

1 Reactie
DanielleDefoe
DanielleDefoe9 mrt. 2016 - 12:46

Omdat het al 364 dagen per jaar mannendag is toch? Het is ook een keer paar jaar dierendag trouwens. Daar schieten de dieren ook weinig mee op.

Appi Mohamud
Appi Mohamud8 mrt. 2016 - 12:49

Hulde aan Catherine Black horen jullie ook is van een vrouw. @Dale S this ook nooit goed he? hoor je van een vrouw is het politiek correct, hoor je van een man is het waar?

overlever
overlever8 mrt. 2016 - 12:45

Bedoeld rechts nu met "Daar moet een piemel in" dat, wanneer linkse vrouwen het ten koste van het feminisme het opnemen voor religie het lijkt alsof ze om piemel vragen? Met of zonder toestemming van de vrouw?

Frank Lenssen2
Frank Lenssen28 mrt. 2016 - 12:42

Prima betoog - ik heb het ook altijd een heel rare alliantie gevonden, die waar lieden van bedenkelijk allooi, die voorgeven 'de wil van het volk' te vertegenwoordigen, zich zo 'begaan' tonen met het lot van vrouwen - alleen als je erbij denkt: 'onze vrouwen', dan wordt het allemaal inzichtelijk. Deze 'volksvertegenwoordigers' zijn niet zo heel snugger, daarom zijn hun bedoelingen toch snel te zien. Die lui zijn voor het overgrote deel meelopers, in de groep vinden ze zelfvertrouwen. Ik durf te wedden dat ze een jaar of zestig geleden gemeld zouden hebben dat de vrouw achter het aanrecht thuis hoort. We zitten er maar mooi mee. Op dit moment zijn ze nog hoofdzakelijk psychologisch in oorlog met vluchtelingen en moslims (die begrippen vallen niet samen, ook al halen de racisten ze nog zo vaak door elkaar). Maar geweld is er ook geweest, en dat is heel erg.

2 Reacties
Mandara
Mandara8 mrt. 2016 - 13:32

Ik vind feministen en mohammedanen een vreemdere alliantie.

Mark Huysman
Mark Huysman8 mrt. 2016 - 17:08

Inderdaad vreemd, vooral omdat ‘mohammedanen’ niet bestaan.

Tokoloshe
Tokoloshe8 mrt. 2016 - 12:42

Maar wat met de vrouwen die worden gedwongen een hooffdoek te dragen, gestimuleerd om niet verder te leren omdat ze er zijn om de man te behagen en zijn kinderen te baren. Dat is sociale en religieuze dwang, zijn deze feministen hier dan ook op tegen? Over het feit dat in een reilgieus boekje vrouwen als minderwaardig worden beoordeeld, waarom wordt daar niet tegen opgetreden? Is dat een beetje te eng? Is het makkelijker om de reclames van SuitSupply te veroordelen omdat daar een mooie vrouw op staat? Ik heb niet zo heel veel met de feministen van tegenwoordig, ze zijn meer van de gelijke rechten, maar over plichten hoor je ze nauwelijks. Verder proberen ze makkelijk te scoren, maar de moeilijke onderwerpen laten ze links liggen.

1 Reactie
Mark Huysman
Mark Huysman8 mrt. 2016 - 17:06

[Maar wat met de vrouwen die worden gedwongen een hooffdoek te dragen, gestimuleerd om niet verder te leren omdat ze er zijn om de man te behagen en zijn kinderen te baren. Dat is sociale en religieuze dwang, zijn deze feministen hier dan ook op tegen?] Ik weet niet wie ‘deze’ feministen zijn maar mij lijkt dat je dat je daar vanuit feministisch standpunt tegen bent. Net als tegen extreem-rechts die vrouwen die uit overtuiging een hoofddoek dragen wil aanpakken (‘kopvoddentax’ e.d.) [Over het feit dat in een reilgieus boekje vrouwen als minderwaardig worden beoordeeld, waarom wordt daar niet tegen opgetreden? ] Hoe wou je daar tegen optreden? Verbieden? Maar dan ook alle boeken waarin vrouwen ‘als minderwaardig worden beoordeeld’, dus niet alleen bijbel, koran maar ook de helft van de Nederlandse literatuur. I[k heb niet zo heel veel met de feministen van tegenwoordig,] Dat is duidelijk. Laat me raden…PVVer?

Pietersen2
Pietersen28 mrt. 2016 - 12:39

Vooral zo blijven denken en de realiteit zal alleen maar meer tegenvallen. Politieke correctheid neemt absurde vormen aan in NL

Ulltrafox
Ulltrafox8 mrt. 2016 - 12:34

Feministen die opkomen voor het recht van vrouwen om onderdrukt te mogen worden? En de PvdA zegt in ene bericht, dat ze een einde wil aan ongelijke beloningen tussen man en vrouw. Dus is er al jaren lang spake van discriminatie op grond van geslacht gewoon voor onze eigen zogenaamd feministische en linkse neuzen. Nooit was er protest. Of gaan we Pegida daar ook even de schuld van geven. Volgens mij bestaan ze nog niet zo lang. Als feministen graag als een kerel willen worden beschouwd en deze regering slaagt erin om samen met de Amerikanen de derde wereldoorlog uit te laten breken dan hoop ik dat ze ook zo flink zijn om de wapens te pakken en zich aan te melden bij Hennis om de Russen aan te vallen. Ik denk dat ze dan ineens plotseling weer graag gebruik maken van hun eeuwenoude vrouwelijke voordelen en mannelijke vooroordelen die ze nu schreeuwend zitten te bekritiseren.

1 Reactie
SpijkerMaarten
SpijkerMaarten8 mrt. 2016 - 16:02

"Als feministen graag als een kerel willen worden beschouwd en deze regering slaagt erin om samen met de Amerikanen de derde wereldoorlog uit te laten breken dan hoop ik dat ze ook zo flink zijn om de wapens te pakken en zich aan te melden bij Hennis om de Russen aan te vallen." Ze zullen wel moeten, althans als de diensplichtwet weer wordt ingeroepen. Die bestaat nog steeds - er is alleen geen opkomstplicht - en geldt sinds kort ook voor vrouwen.

Viki01
Viki018 mrt. 2016 - 12:31

Wow, waren ze maar net zo fanatiek tegen het meest vrouwonvriendelijke gezwel op deze Aarde. Oh wacht.. hypocrisie is ook feministen niet vreemd..

Common Sense
Common Sense8 mrt. 2016 - 12:23

Waarschijnlijk zal Pegida zeggen dat mensen die het goedpraten dat vrouwen bedekt over straat moeten (willen?), de kliekjes van de man mogen eten, niet mogen scheiden en niet mogen autorijden, niets te zoeken hebben op de dag van de vrouw. En dat van die die aanvallen van witte (in juist Nederlands blank, maar dit terzijde) mannen die moslima's aanvallen kan de schrijfster op geen enkele wijze hardmaken.

2 Reacties
rosarosa
rosarosa8 mrt. 2016 - 15:20

http://www.republiekallochtonie.nl/vooral-moslima-s-slachtoffer-van-islamofoob-geweld-door-blanke-mannelijke-daders

Common Sense
Common Sense8 mrt. 2016 - 20:08

Ik neem aan dat die dame's dan ook aangifte hebben gedaan, of blijft het bij oncontroleerbare stemmingmakerij op 'Republiek Allochtonië'?

aburrido
aburrido8 mrt. 2016 - 12:00

Veel moslima's dragen een hoofddoek omdat het een PLICHT is. maar daar lees ik niets over in uw stukje. Waarom elke keer die eenzijdige benadering van het feminisme 2.0?

Dale S
Dale S8 mrt. 2016 - 11:57

Tja religie verdedigen ten bate van politiek correct gedrag. Feminisme 2016. Zucht.

3 Reacties
Viki01
Viki018 mrt. 2016 - 12:36

Ho wacht ff, behalve het christendom natuurlijk.. En dan anderen beschuldigen van hypocrisie, lol.

H.Witte
H.Witte8 mrt. 2016 - 12:57

verklaar je nader, want ik begrijp je niet.

rosarosa
rosarosa8 mrt. 2016 - 17:06

Ik lees helemaal geen verdediging van religie, alleen een aanval op de hypochrisie van pediga e.d. De hypochisie van mensen die helemaal niet begaan zijn met vrouwenrechten in zijn geheel maar wel moord en brand roepen over de vrouwonvriendelijkheid van moslims. Terwijl als je ze bezig hoort dan zien zij zelf in moslima's alleen maar vijandige baarmoeders. Naar mijn bescheiden mening is een gehoofddoekte moslima aan de universiteit een pak geëmancipeerder dan het sletje met sexy rode sexy naaldhakken die volgens de pediga -poster symbool staat voor " vrijheid" Die moslima's moeten en zullen zichzelf en elkaar wel bevrijden ter zijner tijd, daar hebben ze ons en zeker pediga-achtigen niet bij nodig.