Sfeerfoto van Joop
Joop
Joop

Biden wil maatregelen na bloedbad op school, Trump steekt wapenlobby hart onder de riem

Schietpartij op basisschool Texas: 22 doden, onder wie 19 kinderen
Joop

Eindelijk twittert Trump dat Biden de verkiezingen heeft gewonnen

  •  
15-11-2020
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
US - POLITICS - TRUMP

© US President Donald Trump uses his cellphone as he holds a roundtable discussion with Governors about the economic reopening of closures due to COVID-19, known as coronavirus, in the State Di

Donald Trump heeft zondag eindelijk erkend dat Joe Biden de presidentsverkiezingen heeft gewonnen. Hij deed dat in een tweet waarin alleen de eerste twee woorden (‘He won’) feitelijk juist waren.
In de rest van zijn bericht verloor de president zich weer als vanouds in allerhande complottheorieën over gestolen verkiezingen, ondeugdelijke stemmachines en ‘fake media’. Vanwege Trumps leugens besloot Twitter zijn bericht voor de zoveelste keer van een waarschuwing te voorzien.
Trump heeft verscheidene rechtszaken aangespannen om de uitkomst van de presidentsverkiezingen aan te vechten. Het is zijn team tot nu toe niet gelukt om daarin aan te tonen dat er sprake zou zijn van significante fraude. Sterker nog: volgens experts zijn de verkiezingen nog nooit zo vlekkeloos verlopen.

Praat mee

Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.

avatar

Reacties (69)

Voor Joop
Voor Joop17 nov. 2020 - 16:29

Is het overdreven te zeggen dat zich onder de presidenten van Amerika psychopathen bevinden? Hier is b.v. te horen dat president Nixon de atoombom op Noord Vietnam wilde gooien, en dat Kissinger hem daar uit moest praten (dat fragmentje is onduidelijk, maar het is waarschijnlijk dat Kissinger zei dat Nixon dan niet herkozen zou worden, en de hele wereld tegen zich in her harnas zou jagen.) "Presidential Talk of War and Nuking Vietnam" (Hoor vanat 4:22) https://www.youtube.com/watch?v=n6m_ymdNWgU Honderdduizenden doden en zelfs miljonen betekenen niets voor zulke mensen... wat ook duidelijk wordt als je daarvóór naar president Johnson luistert in dat korte video clipje.

Voor Joop
Voor Joop17 nov. 2020 - 15:48

De oorlogszuchtigen protesteren tegen het terugtrekken van Amerikaanse soldaten uit Afghanistan door Trump: "Krystal and Saagar: Trump Floats Troop Draw Down In Afghanistan, Republicans FREAK Out" https://www.youtube.com/watch?v=HuTODDB2QNM

MAD1950
MAD195017 nov. 2020 - 11:07

Het loont de moeite om eens te kijken naar het stemsysteem in Estland. Daar kan al sinds 2005 via het internet worden gestemd en ongeveer de helft van de kiezers doet het. Het systeem is waterdicht; er zijn nooit klachten. Het is maar een klein landje, maar ook kleine landjes doen weleens iets goed.

Joeba
Joeba17 nov. 2020 - 11:06

Het is niet de media die bepaalt wie de nieuwe president is. De stemmen moeten eerst gecertificeerd worden en de Staten zullen uiteindelijk de winnaar uitroepen. Al Gore was ook president-elect voor 37 dagen, maar uiteindelijk ging het preseidentschap toch naar George Bush junior. Verder zijn er wel rechtsgeldige getuigenverklaringen (affidavits) dat er in een aantal Staten massale fraude is gepleegd. De media en vele anderen roepen dat er geen fraude heeft plaasgevonden, maar is het niet beter om eerst het onderzoek en de rechtszaken af te wachten, voordat men een conclusie trekt?

Deugkeizer
Deugkeizer16 nov. 2020 - 21:27

Trump is gewoon een maffioso uit New York. In Nederland vergelijkbaar met aanspreekpunten voor onderwereldfiguren zoals Holleeder.

MartinvanderLinde
MartinvanderLinde16 nov. 2020 - 14:56

En komt er weer op terug, https://www.youtube.com/watch?v=pv53VDkCSAY

1 Reactie
NoahAmber
NoahAmber18 nov. 2020 - 13:21

Dank je wel voor de link. Video is niet toegangkelijk. Privè video. Leuke hobby Martin....

Voor Joop
Voor Joop16 nov. 2020 - 11:43

Zoals gewoonlijk bluft Trump weer. Net zoals destijds met dat als Kim in Noord Korea zijn kernwapens niet opgaf zijn land totaal vernietigd zou worden. Een tijdje later vloog hij naar NK om Kim een hand te geven en samen hand in hand over de grenslijn naar NK te stappen, en daarna naar ZK. Intussen gaat Kim gewoon door met bommen en raketten maken. Maar het is zo spannend allemaal en bind zijn aanhang nog steviger aan hem, en hij oefend zijn beroep als showman vrolijk uit. En de media vinden het prachtig zoveel clickbait: kassa!

adriek
adriek16 nov. 2020 - 8:40

Twee war woorden in een tweet van Trump. Geen slechte score toch?

Shizuye
Shizuye16 nov. 2020 - 7:52

Hey kijk nou, we krijgen de Democratische partijpolitiek gewoon als gratis journalistiek hier geserveerd. Daar kan Poetin nog een puntje aan zuigen, het wordt gewoon direct via onze publieke omroep verspreidt En waar is die burgeroorlog nou? Je zou toch denken dat 70 miljoen fascisten dit niet accepteren alsof ze brave democraten zijn. Het mooiste zou zijn als de fraude voorbij de deadline duidelijk wordt. Dat zowel nu als met Russiagate het niet lukt om de democratie te behoeden van de verkiezingsstelende fascisten. Zou Biden dan nog geïnaugureerd worden? Stel je die vertoning is voor. Of wordt Biden dan al direct opzij geschoven voor Harris? Of dat we in 2021 weer nieuwe verkiezingen krijgen, en we de gezellige en oh-zo verbindende opmaat nog eens dunnetjes overdoen. Leuk! :)

JanB2
JanB216 nov. 2020 - 7:44

Het schijnt het meer algemeen verschijnsel te zijn dat veel mensen tegenwoordig alleen die woorden eruit pikken die in hun straatje passen. En het is dus kennelijk niet alleen Baudet die zich daaraan schuldig maakt met zijn (in/des)formatieve journaaltjes. Sommigen gaan daarin zelfs zó ver dat ze een zin opsplitsen en alleen die woorden uit een zin herhalen die hen uit komen. Voor de goede orde: Trump geeft helemaal NIKS toe. "He only won in the eyes of the FAKE NEWS MEDIA". Dát is wat Trump kennelijk geschreven heeft. En kennelijk ontbreekt het ook bij mensen buiten zijn doelgroep aan vaardigheden tav begrijpend lezen. Nieuw glas water graag. Er is nog een storm op komst!

Pater
Pater16 nov. 2020 - 2:04

"arwmmwn" moet natuurlijk zijn: "stemmen".

Pater
Pater16 nov. 2020 - 2:02

"Zover niet anders dan wat in 2000 begon met de close-call tussen Bush en Gore waar laatstgenoemde en vooral kopstukken van de Democratische partij ook altijd hebben vastgehouden aan de beschuldigingen van fraude, (...)" Niet de eerste keer dat Fidelio dat beweert, en niet de eerste keer dat ik dat leugens noem. De democraten beschuldigden in 2000 de Reps niet van fraude, de kritiek was gericht op de stembiljetten. De ponsgaatjes in stemformulieren waren niet eenduidig, een volledige handmatige natelling had mogelijk alsnog een overwinning van Gore opgeleverd. Dat zullen we nooit weten omdat het Supreme Court verbood dat een natelling slechts in een beperkt aantal counties werd uitgevoerd; voor een volledige natelling in heel Florida ontbrak op dat moment de tijd. Het verschil tussen Gore en Bush in heel Florida was oorspronkelijk ca. 900 arwmmwn, op het moment van het staken van de telling nog ca. 500 stemmen, wat natuurlijk sowieso tot een handmatige natelling had moeten leiden. Overigens hadden de Dems zoal in 2000 (ca. aan half mln) als in 2016 (drie mln) een meerderheid van de totaal uitgebrachte stemmen, wat nu voor de Reps natuurlijk niet opgaat; integendeel. Drie mln minder stemmen voor de president elect in totaal was nog nooit gebeurd, niet zo vreemd dat veel Dems moeite hadden dat te accepteren. Maar ook in 2016 beschuldigden de Dems de Reps niet van fraude. De voortdurende pogingen van Fidelio de absurde fraudebeschuldigingen van Trump nu vergelijkbaar te doen schgijnen met eerder gedrag van de Dems ("wederzijdse polarisatie") zijn kortom net zo'n onzin als de vele leugens van T. van de afgelopen weken.

Karingin
Karingin16 nov. 2020 - 1:51

Oh really...?? He only won in the eyes of the FAKE NEWS MEDIA. I concede NOTHING! We have a long way to go. This was a RIGGED ELECTION! — Donald J. Trump(@ realDonaldTrump) 15/11/20 00:00 Je nostradamus-knobbel is stuk, net als je talenknobbel

Joop Schouten
Joop Schouten15 nov. 2020 - 22:38

Hij kan ook geen kant op. Het is wachten op de uitslag van de Senaat. Dat is pas spannend.

stokkickhuysen
stokkickhuysen15 nov. 2020 - 22:15

Goh

Bouwman2
Bouwman215 nov. 2020 - 18:33

Je kunt weten dat Trump nooit ongelijk bekend, nooit bakzeil haalt nooit, pardon zegt en altijd maar stug doorgaat met het beter te weten .....Kortom, hij zou de perfecte aanwinst zijn.....

1 Reactie
Karingin
Karingin15 nov. 2020 - 19:36

In huize Bouwman zou ie niet eens erg opvallen

[verwijderd]
[verwijderd]15 nov. 2020 - 17:34

--- Dit bericht is verwijderd —

7 Reacties
Cave Canem
Cave Canem15 nov. 2020 - 18:29

Ik heb net weer mijn beide zoontjes naar beneden geroepen en ze jouw stukje laten lezen. Na een treurige middag met slechtvweer zijn ze naar zoveel onbedoelde larikoek meteen weer opgevrolijkt. Bedankt!

The Apple
The Apple15 nov. 2020 - 18:55

Waarom is het heel moeilijk om te bewijzen dat er achter voordeuren in het geniep gefraudeerd is en voor het opsturen per post idem?

Karingin
Karingin15 nov. 2020 - 19:37

Cave toch, dat je je kinderen opzadelt met het gesputter van Kees grenst aan kindermishandeling hahaha...

stokkickhuysen
stokkickhuysen15 nov. 2020 - 22:13

'Ongetwijfeld zullen populisten beweren dat het ook in de VS niet bewezen is dat er gefraudeerd is achter de voordeur maar aan dat soort ”bewijs” uit het ongerijmde daar moet je als democraat lak aan hebben.' Is het nou een bewering of een bewijs? Of is dat dat in jouw ogen (net als de grote baas) hetzelfde?

OlavM
OlavM16 nov. 2020 - 1:02

@ Ploert: [Goed dat president Trump er nog eens op wijst dat Democraten de deur naar frauderen met massaal stemmen achter de voordeur wijd hebben open gezet en dat het lastig is om dat te bewijzen.....dan zijn ze daar in de 4 jaar dat ze bezig geweest zijn om de verkiezingen uit 2016 onderuit te halen waarschijnlijk in geslaagd.] Ach, een stampvoetende kleuter: "Ik weet het toch zeker! De aarde is plat! Anders zou ik de kerktoren in de verte niet kunnen zien!" Als iemand (overigens tevergeefs) probeert iets "uit het ongerijmde" te bewijzen, ben jij het wel.

stokkickhuysen
stokkickhuysen16 nov. 2020 - 18:05

Als iedereen tegen stemt, dan komt de Ploert met een 'niemand tegen? aangenomen. En vooral dat 'achter de voordeur kun je niet controleren' is prachtig. benieuwd of dat schaalt, proberen te frauderen met behulp van mail in ballots. behoorl;ijke logistieke oefening. Misschien dat Ploert het eens kan laten zien op dorpsschaal. Wanneer zijn er weer gemeenteraadsverkiezingen?

Pater
Pater17 nov. 2020 - 14:44

Virusontkenners kunnen niet begrijpen dat het beter faciliteren van stemmen per post bedoeld is om besmetting tegen te gaan. Zo werkt de ene complottheorie de andere in de hand.

The Apple
The Apple15 nov. 2020 - 16:51

Het lijkt me dat het vermogen van Trump om logisch te redeneren wordt overschat. Morgen tweet hij gewoon weer dat Biden eigenlijk niet gewonnen heeft.

Antonie de Man
Antonie de Man15 nov. 2020 - 15:41

Een sportieve verliezer is Trump niet. Sinds hij de kracht van Twitter heeft ontdekt om(mis)informatie de ether in te sturen maakt hij er dankbaar gebruik van om zijn zaakjes te regelen. Trump is een modern Machiavellist die de media weet te bespelen om zijn doelen te bereiken. Waarheden zijn aan dat streven ondergeschikt en mensen zijn niet meer dan pionnen in het machtsspel dat hij speelt. Omdat de Staten de gang naar de stembus mogen faciliteren zijn er onderlinge verschillen en Trump heeft daar gretig gebruik van gemaakt om de verkiezingsresultaten in twijfel te trekken. Door het kiesproces in diskrediet te brengen kan hij met opgeheven hoofd de arena verlaten, in het besef dat hij meer stemmen heeft gekregen dan in 2016. Helaas voor hem leefde de wens om hem weg te krijgen sterker bij nog meer mensen, waardoor een niet ideale tegenkandidaat een record aantal stemmen kreeg .

8 Reacties
Cave Canem
Cave Canem15 nov. 2020 - 17:35

Een geluk dat hij verloren heeft, maar toch: Het aantal vrouwen dat op hem stemde steeg van 39 naar 44% Het aantal Afro-Amerkiaanse stemmers steeg van 6 naar 8% Het aantal Latino-stemmers steeg van 28 naar 35% Het aantal moslim-stemmers steeg van 8 naar zelfs 35% En dat zijn bedenkelijke verschuivingen, waar wat mij betreft geen logische verklaring voor bestaat.

Karingin
Karingin15 nov. 2020 - 19:33

Ja de polarisatie in de VS heeft ongekende proporties aangenomen, de haat voor "het andere kamp" overheerst alles, het gezonde verstand en de medemenselijkheid zijn in de afgelopen 4 jaar compleet overboord gegaan. Het was al niet best, maar Darth Hater heeft 't zo erg gemaakt dat het wel een generatie zal duren voor het weer een beetje genormaliseerd is

stokkickhuysen
stokkickhuysen15 nov. 2020 - 22:16

@Cave Waar heb je die info vandaan?

stokkickhuysen
stokkickhuysen15 nov. 2020 - 22:31

https://www.ft.com/content/69f3206f-37a7-4561-bebf-5929e7df850d Interessante stats

Pater
Pater16 nov. 2020 - 2:26

@Cave Ik wil niet zeggen dat je ongelijk hebt, maar de analyses zijn bij mijn weten nog onvoldoende uitgewerkt. De cijfers in dit onderzoek wijzen bijv. anders uit: https://www.jdsupra.com/legalnews/analysis-of-the-2020-elections-election-45419/ (pag. 15). Daarin wint T. vooral onder laaggeschoolde blanke mannen. Exit polls zijn bijv. niet betrouwbaar wegens de vele poststemmen.

EricDonkaew
EricDonkaew16 nov. 2020 - 4:46

@Cave Canem -------------------------------------------- Ja, en die groep 'verborgen en vergeten' Amerikanen, waar Trump deze keer niet op hoefde te rekenen, is alleen maar groter geworden. Zo'n tien miljoen stemmen haalde de president meer dan vier jaar geleden. Ik ben blij met Biden hoor, maar het Trumpisme is nog niet de VS en de wereld uit.

stokkickhuysen
stokkickhuysen16 nov. 2020 - 18:08

Exit polls zijn bijv. niet betrouwbaar wegens de vele poststemmen. Dat dacht ik ook, maar gisteren zat er bij MSNBC een poller te vertellen dat de exit polls eigenlijk een goed beeld gaven. Snappen doe ik het ook niet, nog even wachten tot de deep dive is afgerond.

Cave Canem
Cave Canem16 nov. 2020 - 21:04

@stockkickhuysen Uit de column van Zihni Ödul in de NRC van 14 november.

Sonic2
Sonic215 nov. 2020 - 15:38

Hoe kan het zijn dat die diepe verraders(ook hier) altijd er mee weg komen dat ze deze oranje autocraat steunen? Hoe kunnen die lafaards deze erkende leugenaar, seksist en psychopaat toch blijven verdedigen? Ik zou niet weten waar de gevestigde orde moet beginnen om Trump stemmers tot inkeer en bezinning te krijgen. We voeren eindeloze debatten over hoe we de zorgen van Trump/ Wilders en Baudet stemmers moeten weg nemen. Wat kunnen we beter doen? Hoe laten we die mensen gehoord zijn? Maar alles houdt op en alles stopt als dit soort mensen dit soort leugens geloven. Als ze na vier jaar wanbeleid en wangedrag nog achter deze oplichter staan.

10 Reacties
vdbemt
vdbemt15 nov. 2020 - 16:10

Inderdaad. Hoe discussieer je open en vrij met lieden die zeggen: ik geloof niet in feiten. En de leugens van hun leider alleen als waarheid willen blijven zien.

Aart van de aap
Aart van de aap15 nov. 2020 - 16:11

Ja, het punt is natuurlijk. Je zegt er is fraude gepleegd met de stemmen. Dat valt alleen moeilijk te bewijzen. Je kan het altijd wel zeggen en het valt niet te bewijzen. Het zou in theorie kunnen, maar ik denk niet dat er fraude gepleegd is. En, als je daar vanuit gaat, van fraude en corruptie, waarom doe je dan uberhaupt mee aan het democratische proces, vraag ik me dan af ? Je gelooft er niet in, maar je doet er wel aan mee ? Wees dan activist op straat, als je niet gelooft in de eerlijkheid van de verkiezingen. Wees dan anarchist of libertarier, of one issue activist, of wat dan ook. Je noemt Trump een oplichter, maar wat mij betreft is Biden niet minder een oplichter. Je kan ze allebei missen als kiespijn. Ze zijn even slecht, maar op verschillende manieren. Ze staan niet voor de belangen van de werkende klasse en/of de middenklasse. Ze staan alleen voor het grote geld, de grote corporaties.

Stheno
Stheno15 nov. 2020 - 18:50

Sonic, "Hoe kan het zijn dat die diepe verraders(ook hier).." Met diepe verraders bedoel je iets intens slechts neem ik aan? En het zijn tegelijkertijd ook lafaards (?huh?) en nog wat andere kwalificaties. Een stapje terug uit egonarcistische bubbels: de Joe Sixpack (of the Plumber, of Mainstreet, zo je wil) heeft andere zorgen dan waar jij als EU-er op let of waar extreme dogmatici als vdbemt hier op letten. Bovendien is het een 2-partijenstelsel. De keuze gaat vaak om 'kleine' zaken en het lijkt me ook voor jou duidelijk dat de verschillen niet enorm zijn als je het in NL-se termen zou gieten: partijen tm 15-20 zetels verdwijnen in NL bij een omzetting naar een dergelijk kiessysteem. In NL hebben we een veelpartijenstelsel waar ZML zopas in het kort heeft geillustreerd hoe groot die 'verschillen' zijn tussen een groot deel van de keuzepartijen, met hierbij als extraatje een 'ludieke sneer' naar SGP. "We voeren eindeloze debatten over hoe we de zorgen van Trump/ Wilders en Baudet stemmers moeten weg nemen. Wat kunnen we beter doen? " Jij voert geen enkel debat over hoe je de zorgen van Trump stemmers weg moet nemen, geen enkel. Je geeft alleen maar af en zet ze weg, hooghartig en vol dedain, waarbij je aangeeft geen enkel respect te hebben voor hun argumenten. Je bent onderdeel van de polarisatie. Verder absoluut niet erg in VS kringen (dat is er een onderdeel van), maar erken dat gewoon, beste Sonic, polarisatie ftw.. Wilders en Baudet stemmers hebben verder niets te maken met Trump of Biden, ze zijn simpelweg niet stemgerechtigd. En mochten ze dat wel zijn dan heb je kans dat ze net zoals de rest van zowat alle(!) stemmers ook kijken naar binnenlandse politiek en de gevolgen voor hun eigen gezin, wijk, dorp/stad en staat. Maar mocht je o.b.v. je politieke interesse willen speculeren, dan kun je vast wel wat zeggen over een hypothetische omzetting van het NL kiessysteem naar het VS systeem (of andere stelsels zoals VK/FR of ook DE met kiesdrempel van 5%).

Sonic2
Sonic215 nov. 2020 - 20:05

@ Stheno Wanneer ga jij eens je excuus aan mij aanbieden? Voor al je grove verwensingen aan mijn adres. Ik ben absoluut niet ego narcistisch . Ik heb de voorbeelden van mijn vader en moeder aangehaald. De enige die hier mensen weg zet is u. Met u schandalige behandeling van mij. Wat ik doe is benoemen. Wilders/ Baudet stemmers geloven niet in feiten. Trappen in sprookjes van hun leiders. Geloven dat Corona niet bestaat. Geloven niet dat Trump is weg gestemd. Geloven niet in klimaat verandering. Iedereen hier mag in zijn eigen fantasie wereldje leven. Ook u met u leugens over mij. Behalve als het de democratie raakt. De wereld. Het klimaat. Onze manier van samenleven. Als er groepen tegen elkaar worden opgezet. Trump stemmers zijn de vijand van Amerika. Wilders en Baudet stemmers van Nederland. Verraders en lafaards. Ze maken Nederland kapot. Overigens verwijten die stemmers dat links dat met Nederland doet. Daar hoor ik u niet over. Alleen zeer hypocriet en selectief mij aanpakken. En dat hele arbeider verhaal. Tja. Het wordt tijd dat we al die sprookjes eens door prikken. Dat we leugenaars en populisten eens gaan tegenspreken. Dat figuren zoals u niet een podium krijgen maar als autocraten knuffelaars worden gezien. Sonic is heel erg. Veel erger als die oranje Mussolini in de grootste democratie ter wereld die nu al 12 dagen een overduidelijke nederlaag niet accepteert. Je bent volledig de weg kwijt. En zoekt de verkeerde vijanden. En steunt de verkeerde mensen. Geen wonder dat er zoveel onzin uit je toetsenbord komt. @ Vdbemt Klopt @ Aart Je zult vast gelijk hebben dat Biden een oplichter is. Soms moet je het ene kwaad met het andere bestrijden. In Nederland prefereer ik ook Rutte boven Baudet en Wilders. Enfin. Dat debat hebben we afgelopen jaar genoeg gevoerd.

prgrssf
prgrssf15 nov. 2020 - 22:12

"Hoe kan het zijn dat die diepe verraders(ook hier) altijd er mee weg komen dat ze deze oranje autocraat steunen?" Het zijn suckers! https://en.wikipedia.org/wiki/Don%27t_Be_a_Sucker

Aart van de aap
Aart van de aap15 nov. 2020 - 23:38

Sonic Ik zeg dit niet om edgy te zijn. Maar ik verkies Rutte niet boven Baudet. Ik vind ze allebei even walgeijk en allebei erken ik ze niet als mensen die over mij zouden kunnen beslissen, of die mij kunnen vertellen wat ik wel/niet mag/kan/zal doen. Ze zijn even slecht. Net als dat Biden even slecht is als Trump. Beide worden gewoon niet erkent door mij en geheel verworpen.

Sonic2
Sonic216 nov. 2020 - 9:18

@ Aart In Nederland heb ik daar niet zoveel problemen mee. Stem wat u wilt, maar als het in Amerika gaat dan zou ik Biden verkiezen boven Trump. Er zit een verschil in systeem en het minste kwaad komt straks in het Witte Huis. Maar dat zou mijn idee zijn. Dat u zich niet geroepen voelt om Biden te stemmen is uw goed recht. Niet dat wij het in Nederland kunnen.

Eric Minnens
Eric Minnens16 nov. 2020 - 10:00

@Aart Oké, hij is een neoliberaal, net als zij het rivaal. Maar Biden beschuldigt de media niet van fake news. Biden respecteert democratische besluiten. Biden verbindt in plaats van te verdelen. Biden discrimineert niet. Biden heeft fatsoen in zijn donder. Maar dat maakt niet uit? Hij is even slecht als Trump? Anarchistisch bekeken? Geef mijn portie anarchisme dan maar aan Fikkie.

Aart van de aap
Aart van de aap16 nov. 2020 - 11:16

Ik stem sowieso niet haha Ik vind dat geen effectieve vorm van politiek bedrijven. Punt is, dat ik beide niet toestemming heb gegeven, om mij rond te commanderen. Dat is de kern van mijn kritiek erop. Of het nou Trump of Biden, of wie dan ook is, daar gaat het niet om. Het gaat erom dat ik mij door NIEMAND laat vertellen wat ik moet doen. Ik spreek overigens niet namens 'het anarchisme', ik spreek slechts namens mijzelf en mijn vorm van anarchisme. Wat andere anarchisten ervan vinden, moet je aan hen vragen Geef mijn portie anarchisme dan maar aan fikkie ? Dat is toch ook prima hahaha. Je bent niet gedwongen om anarchist te zijn ofzo. Ik zal je geen pistool op je hoofd zetten, als je geen anarchist wilt zijn.

Stheno
Stheno16 nov. 2020 - 16:50

Sonic 15 nov 2105u: ik:Jij voert geen enkel debat over hoe je de zorgen van Trump stemmers weg moet nemen, geen enkel. Je geeft alleen maar af en zet ze weg, hooghartig en vol dedain, waarbij je aangeeft geen enkel respect te hebben voor hun argumenten. Je bent onderdeel van de polarisatie. Verder absoluut niet erg in VS kringen (dat is er een onderdeel van), maar erken dat gewoon, beste Sonic, polarisatie ftw.. jij:Trump stemmers zijn de vijand van Amerika. Wilders en Baudet stemmers van Nederland. Verraders en lafaards. Ze maken Nederland kapot. Dank voor de bevestiging. Je usual rant richting mijn persoon geloof ik verder wel. Het is wel goed voor mijn lachspieren en bovenal kan je er de klok op gelijk zetten.

harmmeijer
harmmeijer15 nov. 2020 - 15:34

Hij heeft er belang bij om door te gaan als president, dus onschendbaar. Zodra hij het Witte Huis heeft verlaten is dat voorbij. Talloze rechtszaken liggen op hem te wachten. Het zou kunnen gaan om belasting- en verzekeringsfraude en valsheid in geschrifte. Dit najaar bleek uit onthullingen van The New York Times dat Trump jarenlang geen of minieme bedragen aan federale inkomstenbelasting betaalde. Ook zijn er vragen over honderden miljoenen dollars aan schulden die Trump heeft bij onbekende schuldeisers, mogelijk in het buitenland. Daarnaast wachten Trump in New York twee processen die zijn aangespannen door vrouwen die hem beschuldigen van seksueel wangedrag. Enz. Enz. Het is dus de vraag of het door de Republikeinen gecreëerde monster zich president noemende vrijwillig het Witte Huis zal verlaten.

2 Reacties
Antonie de Man
Antonie de Man15 nov. 2020 - 16:01

Helaas is dit 'monster' geen creatie van de Republikeinen maar hebben ze hem binnen de gelederen toegelaten. Partijgenoten hebben acrobatische kwaliteiten in de strijd geworpen om hem niet af te vallen. Pas op het eind van zijn regeringsperiode durfden enkele vooraanstaande Republikeinen onder Trump's schaduw uit te komen.

harmmeijer
harmmeijer16 nov. 2020 - 8:44

@ Antonie Verdiep je eens in Roy Cohn en Roger Stone, de adviseurs van Trump.

Voor Joop
Voor Joop15 nov. 2020 - 15:33

Zoals ik voorspelde. Laatst nog een keer gisteravond onder het artikel "Trump verspreekt zich, geeft bijna verlies toe" "Ik voorspel dat Trump gewoon het Witte Huis verlaat als het vaststaat dat volgens de Amerikaanse verkiezingsregels Biden gewonnen heeft. Dus als de onderzoeken naar eventuele fraude zijn beëindigd en opgelost." Intussen verbaast het dat zoveel mensen nog steeds de massa media geloven op hun woord. Na zoveel leugens die ze keer op keer hebben verspreid om de massa in te laten stemmen met oorlogen die zoveel onschuldige burgers hebben gedood. Ze hebben de laatst jaren oorlog ook gevoerd tegen Trump, enkel omda hij de kiezers had beloofd geen oorlogen te voeren. Dat ging tegen de belangen in van het grote machtige militair industriële complex, waarvan diens eigenaren ook de eigenaren zijn van de 5 grote corporations die nagenoeg al het nieuws brengen in de VS. en wiens berichten door alle media in Europa worden doorgegeven. Toen Trump Syrië bombardeerde waren de media extatisch over hem. Schreef Glenn Greenwald: "The Spoils of War: Trump Lavished With Media and Bipartisan Praise For Bombing Syria" https://theintercept.com/2017/04/07/the-spoils-of-war-trump-lavished-with-media-and-bipartisan-praise-for-bombing-syria/ Laten we wat minder naïef alles geloven wat de media beweren. Ook nu was het een en al bangmakerij dat Turmp als dictator -zelfs als een 2de "Hitler" en "Mussolini"- aan de macht zou blijven. Niet om hem goed te praten, want er is veel op hem aan te merken, maar om duidelijk te maken dat we beter niet alles moeten geloven wat ons door de media voorgeschoteld wordt Ik raad The GrayZone met PushBack aan als bronnen van onafhankelijke journalistiek

15 Reacties
Joe Speedboot
Joe Speedboot15 nov. 2020 - 16:15

'Dat ging tegen de belangen in van het grote machtige militair industriële complex' Die komen zeker niks te kort onder Trump. Het defensiebudget is hoger dan ooit tevoren net zoals het aantal bommen en drone aanvallen op Afghanistan en Yemen. Tel daar nog bij op de wapendeals met dubieuze landen, het opzeggen van verdragen etc. De wereld is er allesbehalve veiliger op geworden sinds die smeerlap in het Witte Huis zit.

Voor Joop
Voor Joop15 nov. 2020 - 16:28

Onderzoeksjournalisten Aaron Maté en Max Blumenthal: "As Trump rejects US election, Biden signals continued regime change abroad" https://thegrayzone.com/2020/11/13/as-trump-rejects-us-election-biden-signals-continued-regime-change-abroad/ Het maakt ze niet uit of het de Democraten of Republikeinen zijn, ze kijken enkel naar de feiten. Wat beide partijen goed en niet goed doen.

Voor Joop
Voor Joop15 nov. 2020 - 16:40

@Joe Speedboot Helemaal mee eens. Helaas zal dat onder Biden niet anders zijn. Ik vrees zelfs dat die het nog erger gaat maken. Hij was voor de oorlog op Irak en was vice president toen Libië werd teruggebombardeerd naar de middeleeuwen. Nu lijdt de bevolking daar onder elkaar bestrijdende terroristen en twee regeringen, is de infrastructuur kapot, en zijn er weer slavenmarkten waar mensen met een donkerdere kleur uit zuidelijker Afrika worden verkocht. Mensen die als seizoen arbeiders elk jaar naar Libië gingen en dan weer met geld terug naar huis.

Voor Joop
Voor Joop15 nov. 2020 - 16:42

PS: De Democraten stemden in met de verhoging van het militaire budget. Wat dat betreft hebben ze dezelfde sponsors als de Republikeinen.

Joe Speedboot
Joe Speedboot15 nov. 2020 - 16:55

https://thegrayzone.com/2020/10/20/chomsky-from-nuclear-weapons-to-iran-trumps-worst-threats-are-dangerously-ignored/

Karingin
Karingin15 nov. 2020 - 19:18

Je leest wel selectief VJ, en je bent zelf hopeloos naïef. The Angry Cheeto heeft 't echt nog niet opgegeven hoor, hij blijft de komende 3 maanden liegen en stampij maken, de rechtspraak belasten met bull shit cases, zijn aanhang tot het uiterste ophitsen, zoveel mogelijk schade aanrichten en ondertussen wordt op de achtergrond alles op alles gezet om een "legitieme" manier te vinden om zijn macht te behouden. Als dat niet lukt, zal hij inderdaad wel weggaan, maar van gewoon is sowieso al geen sprake meer

Karingin
Karingin15 nov. 2020 - 19:18

Herstel; 2 maanden

Voor Joop
Voor Joop15 nov. 2020 - 20:15

@Joe Speedboot Daarom zei ik dat ik Trump geen goede president vind om andere redenen dan de grote media. Want die hebben tot nu toe alle oorlogen ondersteund, en vonden Trump daaarom opeens geweldig toen hij 52 kruisraketten op Syrië afvuurde, met 7 burgerdoden en niet één militair als gevolg. @Karingin Het lijkt wel of u het hoopt. Nee toch? Laten we het rustig afwachten. Al lijkt dat veel saaier dan al die opwinding die de media verspreiden voor de kijkcijfers. (Dus voor geldelijk gewin.) Want dreigend gevaar suggereren maakt angstig en samen met haat trekt het de meeste aandacht.

Sonic2
Sonic215 nov. 2020 - 22:20

Degene die mopperen over onafhankelijke journalistiek komen er in 2030 achter dat de PVV niet de verlossing brengt. Ze komen er in 2050 achter dat Trump een draak van een president is. Ze komen er in 2070 achter dat Nexit in Nederland nooit kan gaan werken. En ze komen er in 2040 achter dat Baudet een lavendel oplichter is. En dat FvD een circus beweging was. Dan nog zijn ze te laf en te onfatsoenlijk om ook maar enigszins hun grote ongelijk toe te geven. Liever zwijgen ze. Het is het volslagen verkeerde wereldbeeld van velen hier. Het is hun volslagen verkeerde beeldvorming over links en de democraten. Het is hun uitzonderlijke slechte inschattingsvermogen. Het is hun totale gebrek aan mensenkennis. Dat Trump nederlagen( ook al zou Biden over de 400 kiesmannen halen) niet en nooit zal erkennen was voorspelbaar. Voor jullie is de NPO extreem links. En is Joop erg links. Het ligt er allemaal aan dat jullie zo ultra, ultra rechts zijn. Natuurlijk is het niet de media. Het is die Oranje krankzinnige die geen nederlaag accepteert. Als dit in Rusland of China was gebeurt was het dictatoriaal. Mijn kritiek op Trump is niet links of rechts. Het is tegen het gif. De media overdrijft wellicht, maar ik zie geen grote missers. De media benoemt heel slecht als heel slecht. En als u dat met u gebrekkige (mensen en politiek) kennis wil zien als subjectief of niet onafhankelijk is dat u beperking. En met u van vele anderen hier. Niemand hier heeft iets tegen normaal rechts. Iedereen is voor een stabiele middenklasse. Iedereen wil lagere lasten. Iedereen is voor een veilig Amerika of Nederland. U bent naief en heeft een volslagen verkeerd beeld. Door de media te verketteren en die oplichter niet hard genoeg aan te pakken. U zit fout. En met u nog een heleboel. En als u dat niet door hebt dan blijft u alles door de verkeerde bril zien. Zodat we nooit wat opschieten. Zucht.

Griezel in post-gezellig Nederland
Griezel in post-gezellig Nederland16 nov. 2020 - 0:58

@sonic ik niet hoor ik zeg dat ze allemaal rechts tot extreem rechts zijn links is voor de meeste mensen iets van horen zeggen - dat bestaat hier niet meer . voormalig links houdt zich naast hun rechtse neoliberale rotzooi een beetje bezig met rechten voor groepen waar je geen last van hebt als die rechten hebben . voor de buhne is dat heel leuk allemaal die rechten - rechten over de gehele linie hollen ze vrolijk met hun openlijk rechtse vriendjes in de kamer vrolijk uit. blijf er maar op stemmen in de hoop dat ooit eens een keer een van hen iets dat ie beloofd heeft in het verkiezingsprogramme waarmaakt tegen beter weten in En daarom stemmen de mensen dus op gekken - ze weten ook wel dat ze op gekken stemmen (tenminste de meesten denk ik wel) maar in ieder geval hebben ze eens het gevoed dat hun stem er eens een keertje toe doet . Veel Amerikanen denken hahaha zullen ze eens een poepje laten ruiken en dat doen ze hier ook met Wilders . Niet dat daar geen echte fascisten en racisten bijzitten hoor . Maar goed die kunnen met hun rare ideeën tegenwoordig ook bij middenpartijen terecht.

Karingin
Karingin16 nov. 2020 - 2:02

Ik hoop nix wat Hair Fuhrer betreft, behalve dat ie heel snel in de vergetelheid raakt. Maar ik let goed op, en niet alleen op 't schreeuwende getweet, hoewel dat een goed beeld geeft van het karakter van die gek. Je moet ook kijken naar de klootzakken om hem heen, wat er allemaal (niet) gebeurt bij allerlei instituties en zijn concrete acties van de laatste tijd. Tegen alle afspraken in vlak voor de verkiezingen nog een rechter in 't Hof benoemen, nog ff snel 3 executies verordonneren, het weigeren Biden te faciliteren in de voorbereidingen, nul komma nul aandacht voor zaken in het kader van het landsbelang...aan alles is te zien dat hij alléén maar bezig is om of zijn machtspositie te behouden, en anders zoveel mogelijk kapot maken wat Biden niet of heel moeilijk kan herstellen

Karingin
Karingin16 nov. 2020 - 2:03

P.S. zoals verwacht heeft ie 't alweer teruggenomen, zie de tweet die ik hierboven heb geplakt

EdwinVink
EdwinVink16 nov. 2020 - 7:41

Om Trump als witte duif neer te zetten is gewoonweg belachelijk. Onder zijn leiding zijn er meer bommen gegooid dan onder zijn beide voorgangers. Hij voert trouwens dezelfde oorlog als die beide voorgangers. Die heeft hij niet beindigt en dus vooral geintensifiseerd. Hij is dus helemaal zijn beloftes niet nagekomen. Ook het verhaal dat alle media extatisch waren is onjuist. Er waren heel veel media kritisch over het doel en de kosten van de aanval. Glenn Greenwald is trouwens ook niet meer zo groemd als hij ooit was. Bij de intercept moesten ze hem in ieder geval niet meer, want er was geen gesprek met de man te voeren.

Voor Joop
Voor Joop16 nov. 2020 - 18:59

Ik raadde The GrayZone met PushBack aan, en Joe Speedboot linkte daarna naar een interview van PushBack's Aaron Maté: "Chomsky: from nuclear weapons to Iran, Trump’s worst threats are dangerously ignored" https://thegrayzone.com/2020/10/20/chomsky-from-nuclear-weapons-to-iran-trumps-worst-threats-are-dangerously-ignored/ Daar ben ik het mee eens. Dus voor mij is Trump allerminst een "vredesduif." Maar hiemee kan ik het helaad ook enkel eens zijn, want het betreft feiten: (Met video) "As Trump rejects US election, Biden signals continued regime change abroad" https://thegrayzone.com/2020/11/13/as-trump-rejects-us-election-biden-signals-continued-regime-change-abroad/ Helaas moet ik het ook hier mee eens zijn (ik wou dat het anders was. [Enkel tekst]): "Biden’s transition team is filled with war profiteers, Beltway chickenhawks, and corporate consultants" https://thegrayzone.com/2020/11/14/bidens-transition-team-war-profiteers-chickenhawks-corporate-consultants/ Afijn, we zullen zien.

Voor Joop
Voor Joop16 nov. 2020 - 19:12

PS: Glenn Greenwald verliet The Intercept (waar hij nota bene de oprichter van was) omdat men hem daar begon te censureren. Hier legt hij het zelf uit: "Glenn Greenwald RESPONDS: Why I Left The Intercept Over Censorship" https://www.youtube.com/watch?v=CYyn_XGAsCs

Bouwman2
Bouwman215 nov. 2020 - 13:53

Je moet wel even doorlezen voor je concludeert. ,

2 Reacties
NoahAmber
NoahAmber15 nov. 2020 - 15:30

*Zucht*

Bouwman2
Bouwman215 nov. 2020 - 18:26

Niks zucht, gewoon verder gaan.... Even door de pijngrens,....