Het doel om de binnenstad autoluw te maken is wat mij betreft een goede zaak. Dat er krachten zijn die daar tegen in gaan is logisch, mensen kunnen niet tegen veranderen. En, maar dat zal de lolbroeken van de podcast ontgaan zijn, er is een klein lockdowntje gaande. Kan je gemist hebben, geeft niks, maar lees eens een krant. Zou ook een van de redenen kunnen zijn dat er niet heel veel auto's staan.
Ik dacht dat er in 2019 al een andere parkeergarage ("P1") was opgeleverd recht tegenover de ingang bij Eindhoven Airport, ter vervanging van de ingestorte parkeergarage. Ik ben er zelf nooit geweest, maar destijds wel indirect met de na-effecten van de instorting te maken gehad. Eindhoven Airport verder meerdere parkeergarages (de verste op 7min wandelafstand), voor tarieven vanaf zo'n 8 euro per dag. Wel vreemd dat er blijkbaar weinig overleg lijkt geweest te zijn met de luchthaven zelf over deze nieuwe gemeente-garage buiten het centrum.
Het is dan ook een raadsel waarom er nog steeds gemeentes zijn die zelf een parkeergarage laten bouwen en de exploitatie willen doen terwijl er juist in Nederland ontstaan wereldwijd zeer succesvol bedrijf (Qpark) is wat hierin kan voorzien. Zij bouwen alleen waar het rendeert en zijn zelf verantwoordelijk voor exploitatie en onderhoud. https://www.volkskrant.nl/mensen/limburgse-vastgoedkoning-die-aan-de-wieg-stond-van-q-park~b3720c52/
wandjes plaatsen en een afvoer... voila! woningen voor degenen die woningen moeten krijgen
Let's Hear It For Dré Rennenberg! - Dré, die 24 jaren ouder dan Monique List-de Roos, en qua wijsheid en inzicht haar verre overtreft. Een gebouw van € 20.000.000,00, dat 6 maanden geleden geopend werd, en waarvan desondanks niet gezegd kan worden dat het nu een heuse functie heeft. Neen, die zullen wij 'in de toekomst' in volle glorie kunnen zien. Nou ja, helemáál ondenkbaar is dat niet, maar zoals de vlaggen erbij hangen zal dat wel een heel ander doel zijn dan dat welk mw. List-de Roos voor ogen had. Tenzij er immense demografische, vervoerskundige, en psychologische veranderingen plaats gaan grijpen bij de bezoekers van de gemeente Eindhoven. Gemiddeld is de dagelijkse bezetting van die parkeergarage nog geen 4% van het aantal beschikbare plaatsen. Je zou warempel gaan vermoeden dat mw. List-de Roos binnen eigen VVD-kringen rondgaat met de pet, om via deze niet onsympathieke vorm van 'crowd-funding' een gemiddelde aantal van 25 willekeurig gekozen en desbevraagde automobilisten in Eindhoven te kunnen bewegen hun kar enkele uren in haar eigen 'vanity-project' te zeggen; dit om een totaal échec te vermijden. Ik besluit met deze wens: dat we in pakweg 2028 een kabinet-Rennenberg hebben, een ploeg waarvan de primus inter pares ontsporingen van dit type rigoureus aan zal pakken.
(...in haar eigen 'vanity-project' te zetten...) - jammer dat we niet kunnen 'editen', hoewel ik een gegrond vermoeden heb waarom dit niet mogelijk is: stel je voor, achteraf en binnen een verhitte discussie je eigen teksten richting rooskleurigheid bij te stellen - dat kan nooit goed aflopen, vrees ik...
Maar het is wel duurzaam gebouwd en groen! Bamboegevel? Er zijn ook fietsen (fgoetsenstalling) om je naar de stad te begeven en scooters( weet ik niet zeker) Andere parkeerplaatsen worden aan de natuur teruggeven. Alleen Hockey ( hoe toevallig) mocht haar eigen parkeerterrein houden. Een paar voetbalvelden zijn verdwenen. En de ambulancedienst heeft daar een plekje gekregen. Hun gebouw was verkocht. Waarom? Ik zou het niet weten. Het zou allemaal aan corona liggen.
Ik zie trouwens een veredelde stijger - volgens mij is daar iemand flink rijk van geworden
@ Griezel in post-gezellig Nederland (18:49) - nou je het zegt... ik bezag de foto nóg eens, en inderdaad: het hele geval ís een steiger; wat ik waarneem is een hoop Meccano (vermoedelijk gevonden op Marktplaats, in de sectie: 'gratis af te halen'), en een verzameling houten vlonders (ingezet bij de overstromingen in Limburg e.o., vorig jaar), die na bewezen diensten bij de Eindhovense vuilstort ook al voor noppes opgeladen en weggehaald konden worden. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de 'architect' en de 'aannemer' van dit alles VVD'ers zijn, die door de Corona-pandemie aan lager wal geraakt waren - totdat een partijgenootje uit Eindhoven met een briljant 'master-plan' kwam...
Een beetje zoeken leert dat het gebouwd is door Balast Nedam een bedrijf dat vergelijkbare garages bouwt onder de naam Modulaire Parkeergarages die binnen korte tijd ergens gebouwd kunnen worden en ook weer weggehaald kunnen worden. Google maar op de plaatjes , ze lijken er verdacht veel op . Dus zou het best kunnen dat het gewoon hetzelfde spul is maar dan met een fundament eronder en extra wc's en liften. En dan rijst bij mij tevens de vraag op . Waarom een bouwen 'voor de toekomst' als men je er een kan neerzetten voor het heden wanneer deze ook werkelijk nodig is in de vorm van een dergelijke, zeer voordelige zo zegt Balast Nedam, Modulaire Parkeergarage?
Bij ons zijn ze ook als idioten parkeergarages gaan bouwen in het kader van stadsvernieling . Uiteindelijk bleek dat ze voor een groot deel leegstonden - toen wilde D66 er danceclubs van maken wegens cultuur of iets dergelijks . Is ook nooit iets geworden . Maar ondertussen verneuken al die leuke faciliteiten voor auto's overal de steden