Logo Joop
De opiniesite van BNNVARA met actueel nieuws en uitgesproken meningen.

Dit is de schade die het objectificeren van vrouwen aanricht

12-03-2016
leestijd 1 minuten
2774 keer bekeken
Women, Not Objects  is een campagne gewijd aan het bewust maken van wat de gevolgen van objectivering van vrouwen in commercials, tijdschriften, spreads en andere vormen van reclame zijn. In het filmpje wordt er benadrukt wat het ideaalbeeld van de vrouw doet met jonge meisjes en vrouwen. Verschillende mensen komen aan het woord om te vertellen hoe de druk vanuit de maatschappij effect heeft op hun zelfbeeld. Één vrouw vat het samen als ‘objectivering is gewoon het psychologisch, fysiek, mentaal en sociaal kwetsen van een vrouw’.
Delen:

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je hieronder gratis aan voor Joop NL. Iedere donderdag een selectie opvallende nieuwsverhalen, opinies en cartoons in je mailbox.

Al 100 jaar voor