Logo Joop
De opiniesite van BNNVARA met actueel nieuws en uitgesproken meningen

Dit is de meest hartverwarmende kerstreclame ooit

  •  
11-12-2022
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
4793 keer bekeken
  •  
Schermafbeelding 2022-12-11 om 19.48.39

Elk jaar rond deze tijd vliegen de kerstreclames je om de oren, de een nog hartverwarmender dan de ander. Beter dan de video gemaakt door de Britse komiek Simon Brodkin worden ze niet. Als geen ander weet hij de kerstgedachte te vangen.

Meer over:

kerst, kijk nou
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Reacties (6)

Vervatte
Vervatte12 dec. 2022 - 14:28

Als ik irritante reclame zie, neem ik mij voor dat ik er niet meer ga kopen.

Volrin
Volrin12 dec. 2022 - 5:33

Helemaal gelijk. Vooral die reclame van de Plus wordt ik flauw van.

3 Reacties
Eric Minnens
Eric Minnens12 dec. 2022 - 8:14

@Volrin "Plus" Ik kende de commercial niet (heb geen tv), maar youtube is my best friend, en inderdaad, mijn broek zakt ervan af. (Gelukkig maar dat ik geen tv heb dan wel kijk, want ik vermoed dat ik dan de hele dag met een afgezakte broek zou rondlopen...)

MG1968-2
MG1968-212 dec. 2022 - 11:48

"Gelukkig maar dat ik geen tv heb dan wel kijk, want ik vermoed dat ik dan de hele dag met een afgezakte broek zou rondlopen..." Gemiddeld gezien is dit vaker het geval bij mensen die video's op de computer kijken dan bij mensen die tv kijken. On topic: Als reclame niet huichelachtig was was het informatie. De komiek hier doet exact wat hij de supermarkten verwijt. Deze dagen die een bepaald gevoel oproepen en waar mensen zoeken om dit bevestigd te zien deze bedienen. De komiek heeft een andere doelgroep. Maar beide denken 'kerst' en zijn daardoor bevattelijker voor de boodschap.

Volrin
Volrin12 dec. 2022 - 13:47

@MG "De komiek hier doet exact wat hij de supermarkten verwijt. Deze dagen die een bepaald gevoel oproepen en waar mensen zoeken om dit bevestigd te zien deze bedienen. De komiek heeft een andere doelgroep. Maar beide denken 'kerst' en zijn daardoor bevattelijker voor de boodschap. " Oneens, de komiek geeft kritiek op een maatschappelijk verschijnsel. De Plus gebruikt een maatschappelijk verschijnsel om reclame te maken/zichzelf te verrijken.

Greendutch
Greendutch11 dec. 2022 - 22:29

I N D E R D A A D ! maar wisten we dat eigenlijk al niet??